Brasserie De Bourgondier in Dongen

1319393407 69
1371120247 62
1384051957 60

1. Elisabeth

De lunch was lekker en de bediening goed voor herhaling vatbaar.

2. Afgelopen week hier wezen dineren, uitstekende service die ons gelijk naar ons tafeltje bracht. Ook het eten was heel erg lekker, zeker voor herhaling vatbaar

3. Bij de bourgondier tasty tapas gedaan. Moest echt erg lang wachten eerste ronde duurde maar liefst meer als uur. Eten was niet smakelijk vooral doorgebakken alles. Bediening vonden wij niet erg gastvrij, kwamen teveel langs voor drinken te verkopen.

4. Chrisje

Gisteren heerlijk geluncht met een vriendin. Vriendelijke bediening, mooi opgemaakte borden en heerlijke broodjes. Zeker een aanrader.

5. Ik kom regelmatig bij de Bourgondiër. Voor lunch of avondeten. De prijs kwaliteit verhouding is er altijd goed. Je krijgt meer dan genoeg en het eten is vers. De bediening is erg vriendelijk. Ik raad anderen aan om hier eens te gaan eten.

6. Vorige week met een vriendin asperges gegeten bij de Bourgondier op het Looiersplein.
    We kregen boterkrieltje, beenham, hollandaisesaus en natuurlijk lekker asperges. We hebben gesmuld ervan.
    Zeker een aanrader.
    Komen zeker nog een keer eten.

7. reinieren

Heb lekker gegeten, sfeer was super. Top!!

8. Lekker gegeten voor een betaalbare prijs. Super bediening.

9. Twee kleine echt taaie sjoelschijf biefstukjes met friet voor 17 euro was echt teveel! Frieten, Tosti Hawaï en koffie was goed. Ik heb er van geleerd; volgende keer bij een onbekend restaurant geen biefstuk bestellen! 😊

10. Vanavond zijn we uit eten geweest bij Brasserie De Bourgondiër in Dongen. Mijn vriendin had een biefstuk medium met pepersaus was goed gebakken en lekker mals, ik zelf had een mix grill met 3 verschillende saus er bij geserveerd, super gegeten, zeker een aanrader en het personeel was ook heel vriendelijk. We kregen nog een pepermuntje toen we weg gingen. Super avond gehad, tot de volgende keer!

11. Erik 5 punten

Vanmiddag heerlijk op het terras bij De Bourgondier zitten lunchen! Zeer vriendelijk personeel en een club sandwich echt top!! Wij komen zeer zeker weer snel terug!!

12. Tom 15 punten

Al een aantal keren prima gegeten hier, maar het liep de laatste keer niet helemaal lekker. Tot 2x toe een rauw gerecht gereserveerd gekregen. Eigenlijk kon het de serveerster niet zo heel veel schelen, want ja wat kan zij immers doen aan een rauw stuk vlees.

Normaal verwacht je dan dat de kok / persoon die in de keuken staat toch even zijn verontschuldigingen aan komt bieden, maar helaas... Een extra drankje ho maar en eigenlijk kan er ook niks van de prijs af.

Wij raden dit etablissement dan ook van harte aan bij iedereen die zijn gerechten graag rauw eet en daarvoor niet speciaal naar de sushi tent wil.

13. Wij schrijven zo goed als nooit een recensie, maar dit is echt de moeite waard om te lezen. Wij zijn bourgondiërs en eten in sterrenrestaurants en in cafetaria's. Zaterdagmiddag hadden weinig tijd om uitgebreid te lunchen. Snel een kop koffie met een saucijzenbroodje. Vreemd was al de vraag of we het koud of warm wilden. Ondanks dat lunchtijd al voorbij was duurde het toch nog vrij lang. De vraag van ons om een beetje mosterd werd rijkelijk gehonoreerd. Met verbazing onzerzijds werd het ingevoerd in de computer als ware het een bestelling. Ik zei tegen mijn vrouw- dit heeft nog gevolgen.

We kregen 2 bakjes mosterd, van een grote die je normaal nog niet eens krijgt als je een portie bitterballen besteld. En jullie raden het al- of we even 2 x 0,65 euro extra wilde afrekenen. Bij het afrekenen hierover een opmerking gemaakt. Hier werd met een arrogantie op gereageerd, wat je niet moet doen als "gastvrouw". Met een woord samen gevat: schandalig.

14. We kwamen hier bij toeval terecht. Hebben heerlijk geluncht. Kaart niet enorm, maar zeker uitgebreid te noemen. Opmaak en smaak waren prima en ook hoeveelheid was ruim. Zowel voor lunch als diner gerechten geschikt vior kinderen, zonder dat ze meteen aan de friet hoeven. Top geweest, we gaan hier zeker terug voor een diner.

15. Gister heerlijk gegeten in de Bourgondiër. We werden vriendelijk ontvangen en zaten er lekker op ons gemak.

Het eten en drinken is er prima en je krijgt meer dan voldoende. Er is genoeg om uit te kiezen want ze hebben een uitgebreide kaart.

16. Van der Avoird

Met vrienden gegeten. Menu van €19,95. Perfect! Goede bediening, allemaal tegelijk warm eten, en dat voor 13 personen. En het smaakte heerlijk. Complimenten, komen zeker terug.

17. Nooit meer! High tea gehad en deze was ronduit slecht te noemen. Waardeloze bediening, als je zelf niks vraagt krijg je ook niks en je moet echt je best doen willen ze zien dat je nog iets extra's wil bestellen. De eigenaresse is, om het vriendelijk uit te drukken, zéér klantonvriendelijk.
    Het eten was karig. Weinig variatie en voor een high tea zeer weinig keuze. Een bord met 4 hartige hapjes en een etagère met daarop wat standaard zoete dingen zoals een mini chocolade donut, droge mini muffin en wat partjes fruit. Al met al totaal niet de € 17,95 waard. Zelfs al zouden we er geld bij krijgen, hier gaan we nooit meer heen.

18. Vandaag heerlijk met een hele groep tapas gegeten bij de Bourgondier. Heel gezellig, lekkere gerechten en vriendelijk en attent personeel. We kunnen het iedereen aanraden, lekker eten en niet duur. Wij komen snel weer eens terug.

20. Carola van Belkom

Super lekker gegeten! Gerechten werden mooi opgediend! Het personeel is er heel erg vriendelijk en spontaan! Zeker een aanrader!!!

21. Afgelopen vrijdag bij toeval in dit cafetariatje terecht gekomen, eens en nooit meer! Bij het uitserveren van de drankjes werd een flesje sinas omgegooid en deze werd tot onze grote verbazing gewoon weer op tafel gezet. Na het bestellen werd er na 5 minuten een hoofdgerecht op tafel gezet en mochten we 55 minuten op de andere 2 gerechten wachten!
    Bij het afrekenen toch mijn ongenoegen over de gang van zaken doorgegeven (waaronder de prijs van bijna 2,- voor 2 minuscule bakjes mayo)! Wat hierna volgde heb ik in 10 jaar beroepsmatig werkzaam geweest te zijn in de horeca nog nooit mee gemaakt. Ze (de eigenaresse) gaf aan dat ze 30 jaar werkzaam is in de horeca en wel zag dat wij niet veel uit eten gingen en dat je bij de McDonald's toch ook gewoon voor je mayo betaalt!
    Nog nooit ben ik zo ongelofelijk bot in een zaak behandeld en werd er zo makkelijk een klacht weggewuifd als hier! Na nadere navraag is dit hier blijkbaar orde van de dag en staat deze zaak hier ook om bekend. Nu valt het kwartje wel betreft het ongelofelijke gedrag wat hier wordt getoond!

22. Ik heb hier gister van een heerlijk kerstdiner mogen genieten. Het eten was perfect bereidt. De bediening was super. Heel vriendelijk. Het was een hele beleving. Ik kom hier zeker vaker terug.

23. Een hele gezellige brasserie waar je lekker kan lunchen voor een niet al te dure prijs. Het was allemaal top, bediening, het eten was super, helemaal top.

24. Marco Rijsdijk

Bij de Bourgondiër geweest voor het 3 gangenmenu. Super lekker gegeten en de bediening was heel goed. Heel klantvriendelijk. We hadden veel keus en de prijs/kwaliteitsverhouding is heel goed.

25. Gisteravond heerlijk tapas wezen eten bij dit restaurant! Super vriendelijke ontvangst door een jongedame!! Na een korte uitleg ontzettend genoten van alle kleine gerechtjes die we hebben gegeten. Alles was met veel zorg en presentatie klaar gemaakt en gepresenteerd! Wij hebben genoten van een top avond bij De Bourgondier in Dongen! Wij komen zeker weten terug, nogmaals onze dank!

26. Mijn slechtste eetervaring van de laatste decennia. Ben normaal geen zeur, en het kan wel een keertje tegenvallen..

Woensdagmiddag, als onderdeel van een dag vullende fietstocht, hier neergestreken voor een eenvoudig lunchgerecht.. Westmalle Tripel om te beginnen en als knabbel een broodje hamburger met frites, niets aan de hand, veilige keuze, zo dacht ik. De Tripel en de bediening zijn oké.

Burger: gestoomd, niet gegrild, dus een smaakloos gebeuren. Het broodje van de burger leek uit een supermarkt te komen en vervolgens te zijn opgewarmd in de magnetron. De portie frites leek de Aviko-fabriek zonder controle via de achterdeur te hebben verlaten.. Een gebrek aan waardige concurrentie in de omgeving geeft deze uitbater een vrijbrief de argeloze voorbijganger met dit soort eten op te zadelen. Houdt het bij een drankje en ga voor iets eetbaars naar Rijen of Loon op Zand.

27. We hebben heerlijk gegeten, genoeg keuzes ook zeker in de desserts. De prijs is in principe prima. Waar ik alleen zeer ontevreden over ben, is dat je meer betaalt als je twee gangen (17.95 & 5,25) van het keuze menu (16,50) neemt in plaats van alle drie de gangen van het keuzemenu te nemen. Ik snap dat niet! Ik ben vergeten dit van te voren te vragen en wordt met de rekening hiermee geconfronteerd. Ik voel me zo belazerd. Zo berekent de kassa, dat geeft de eigenaresse aan, is niet te veranderen.

28. Meerdere keren gaan eten bij de Bourgondier. Ik vind het eten erg lekker en goed geserveerd. Prijs/kwaliteitverhouding is erg goed!

29. joke oomens

Ik heb zaterdag 8 februari mijn 70ste verjaardag gevierd, met 24 personen heerlijk gegeten. Iedereen was er zeer tevreden over. Ook een pluim voor de bediening.

30. peter meesters

Het was na het shoppen op zaterdag middag 28 dec. j.l. in Dongen heerlijk realexen tijdens de lunch in Brasserie De Bourgondier. Mijn vrouw nam een kip sate gerecht en ik zelf een thaise salade. We vonden het erg smaakvol en het zag er ook verzorgd uit. De bediening was goed en de prijs viel ons ook nog mee. Dus wat wil je nog meer! We gaan deze brasserie zeker nog vaker bezoeken. Wat ons betreft...Tot ziens!!

31. Wel een aardig tentje. Bediening niet super, eten vrij oké. Niet te veel van verwachten.

32. Rianne van stiphout

Vandaag geluncht met mijn dochter, wat een tegenvaller!!
    Ik bestelde een broodje kaas, nou echt te gek voor woorden. Een klein mini flut broodje met drie kleine dunne stukjes kaas! En dat kost dan 4,95 euro.
    Dit is al de derde keer dat onze lunch zooo vreselijk tegenvalt!! Wij hebben het gehad met de Bourgondier!!

33. Lidy Dilven

Om onze gasten van B@B Aanloop goed te kunnen adviseren, zijn we gaan eten bij de Bourgondier. We hebben het maandmenu gekozen en beide variaties geprobeerd. We hebben goed gegeten voor een redelijke prijs. Nette en vriendelijke bediening en een origineel idee voor de vraag of je glazen wijn of een fles besteld.
    Kortom : we kunnen de Bourgondier , ook voor het diner , aanbevelen.

Tip: Zet, naast het maandmenu, ook het a-la-carte menu op de site.

Piet en Lidy Dilven

34. Het is belachelijk dat je een uitgebreide thee moet nemen terwijl je gewoon een lekkere thee wil zonder liflafjes. Die liflafjes laat je dan liggen en worden weggegooid, belachelijk dat je als klant niet kan krijgen wat je wil. Terwijl wat je besteld gewoon op de menukaart staat natuurlijk want het is gewoon een drankje. Voor ons ook geen bourgondier meer. Ik ga voortaan wel naar een ander waar ze je het naar de zin proberen te maken, en je kritiek serieus nemen.

35. Restaurant ziet er leuk uit, bediening vriendelijk, eten mag meer smaak aan zitten. Na 3 hoegaarden bier was de hoegaarden op, slecht. Eerste glas wijn ruim voldoende, tweede glas slok slok op slecht. Vol van 3 gangen diner. Altijd lekker op het laatst 'n cappucino verplicht met petite four, druppel likeur en slagroom kost wel even 3,95 zeer slecht. Terwijl ik alleen cappucino vroeg. Mijn man heeft de baas daarop aangesproken, die baas was erg koeltjes. Ze moeten het hebben van mond op mond reclame, nou van ons in negatieve zin. Voor ons nooit meer de Bourgondier

36. Vorige week hier uit eten geweest. Het is leuk geworden na de verbouwing. Het eten was erg goed en werd mooi opgediend. Prijs-kwaliteitverhouding is goed.

Wat mij betreft zeker een aanrader!

37. In 't Groen

Wij hebben heerlijk gegeten. De borden waren mooi opgemaakt. En de bediening was heel prettig.
    Een aanrader.

38. Vandaag gaan lunchen, na een clubsandwich en een kippensoep besteld te hebben en die gekregen te hebben, viel het ons zwaar tegen wat we kregen. De kippensoep bevatte 5 miniscule stukjes kip en 5 stukjes prei. Dit is meer een bouillon dan kippensoep en 5,25 is dan daarvoor te duur. Het brood van de clubsandwich was taai en slordig opgemaakt. Toen wij ons eten hebben laten staan en afgerekend hebben werd er niet gevraagd of dat het allemaal had gesmaakt.
    Wat bij een eetgelegenheid toch wel gebruikelijk is, toen wij de rekening vroegen moest ik zelf om een bonnetje vragen....rare gang van zaken en wij zullen hiet dan ook nooit meer terugkomen.

1,1
  39. Geweldig goed gegeten tegen zeer vriendelijke prijzen.
    Leuke bediening en zeer verzorgd. netjes vernieuwd. Een echte aanraader.

40. Morrigan

Vandaag met het mooie weer gelunched, genoten van het 12-uurtje. Ik stoorde me alleen aan mijn drinkglas; die was niet helemaal zuiver. Ik vroeg de serveerster om een geheel nieuw glas, maar die had het alleen omgespoeld, terwijl de buitenkant juist niet zuiver was. Dat was voor mij nog een irritatie, maar ik heb het er maar bijgelaten. Ik vind het toch iets prettiger drinken als het helemaal schoon is. Het eten was verder niks op aan te merken, ik zat meteen vol!

41. Een super gezellige tent, ik heb nu alweer zin in de feestmaand december !

42. Een perfect twaalfuurtje met heerlijke koffie, een prima bediening en een gezellig sfeer.

43. Wij zijn altijd erg tevreden, bediening is goed, eten heerlijk en het is er altijd gezellig! We komen hier regelmatig en dat blijven we ook zeker doen!

44. Matthieu Verlinde

De Bourgondiër is in vergelijking met een jaar of 4 terug echt wel verbeterd. Heerlijke gerechten, leuke bediening, leuke sfeer en prijs kwalitieit verhouding is OK ! Erg leuk om met collega's te borrelen, vergaderen of te eten !

45. Gezellige bediening prima sfeer en lekker eten

46. 26 april

Slechte bediening en niet lekker gegeten. pories hoofdgerecht zijn veels te klein

47. Niks is hier vers terwijl je de wel mag verwachten als je kijkt naar wat je voor betaald!