De IJsvogel in Domburg

1282191615 88
1302012693 88
1308619719 74
1420939161 73

1. Na heel lang wachten eindelijk besteld. Ze moesten zich schamen! Voor 2 bolletjes ijs, zonder enige smaak, 4 kersen, 2 innimini koekjes en een druppel goedkope Amaretto in een glaasje 9 euro 75 cent te rekenen.

2. Kees Herre

Veel nieuwkomers in Domburg, kom hier sinds jaar en dag, altijd constante kwaliteit, leuke bediening en altijd alles heel verzorgd. Smaken verschillen, hele lekkere taart & het ijs is razend populair. Een van de betere, als je in Domburg bent.

3. Gisteren schepijs gegeten, wat een slecht ijs. Nog nooit zo'n slecht ijs bij een ijszaak gegeten. Waterig ijs met weinig smaak. Betaal je voor twee bolletjes nog eens € 3,- voor ook.
    Nooit meer!

4. Vanmorgen heerlijk en ongedwongen gegeten bij de IJsvogel. Al voor de zoveelste keer. Nu eens een recensie. Vriendelijke en snelle bediening, lekker gebak, mooie ijscoupes en vers gebakken wafel.

5. We verheugen ons om weer snel in de IJsvogel aan te schuiven voor een heerlijke koffie of thee. Een ware ontdekking was het vorige seizoen de Borrelplank voorzien van een heerlijk glas top rosé. Het lijkt wel of de belegde broodjes steeds beter worden in de loop der jaren dus ook daar hebben we weer zin in. Voor ons uit Breda een zaak om weer ons op te verheugen.

6. Inmiddels zijn er iets van vijf ijszaken in Domburg dacht ik. IJsvogel is een mooie zaak met terras en met ruime openingstijden. Heel fijn, want ook al heeft de Movenpick ijskiosk in de Badstraat uitstekend ijs, ze zijn meestal gesloten helaas
    IJSvogel ijs vonden wij zeer goed, zowel het room als het sorbet ijs. Vriendelijke bediening en toplocatie (Vaak wel fris binnen omdat alle deuren open staan, dus warme kleding mee)

7. Hadden er een high tea. Super geregeld en aan extra wensen aandacht besteed. Geweldig gewoon !!!

8. Supervriendelijke bediening, en echt het lekkerste ijs wat ik sinds tijden heb gegeten. Zij adviseerden me witte chocolade met framboos, geen misverstane keuze. Echt super lekker.

Ook nog eens een echt mooie ijssalon. Dat zie je niet zo vaak.

9. Ik kom persoonlijk al 10 tallen jaren in Domburg en bij de ijsvogel. De ijsvogel heeft geen huisbereid ijs, maar verkoopt al jaren ijs van zeer hoge kwaliteit wat ambachtelijk wordt bereid en ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn. De lange rijen voor de toonbank en de zeer grote schare vaste klanten, waaronder ik "een grote straccciatella fan" zijn daar toch duidelijke bewijzen van. Smaak is subjectief, maar over kwaliteit valt niet te twisten.

10. PB Koevermans

De IJsvogel zegt ambachtelijk ijs te verkopen. Vroeger maakten ze hier zelf het ijs, tegenwoordig is het fabrieksijs, geschept uit plastic bakken. Kleine bolletjes, met weinig smaak. In de straciatella is de chocolade ver te zoeken. En dan ook nog eens de hoofdprijs rekenen. De IJsvogel is het volledig kwijt. Wel vriendelijke en snelle bediening. Er zijn in Domburg gelukkig veel betere (wél ambachtelijke) ijszaken.

11. Ellen Meyaard

12. Robert Neerings

Echt een superwafel gegeten met heerlijk vanille ijs. Onder de indruk van de mooie zaak en supervriendelijke bediening. Een aanrader.

13. We hebben 2 ijsjes gekocht voor 5, 50 toen werd gevraagd of wij het wilden meenemen of daar zitten en opeten. Wij wilden er graag bij zitten en hij zei toen dat hij de prijzen a la carte rekende en toen ik bij de pinautomaat stond om af te rekenen bleken de ijsjes 9 euro te kosten.
    We zijn niet bediend maar we moeten wel 3, 50 euro betalen om erbij te zitten, beetje vreemd vonden we voor een ijssalon. Wij voelen ons opgelicht en gaan er ook nooit geen ijs meer eten. Daarbij zeggen ze dat ze 100 % roomijs verkopen maar het ijsje smaakte ronduit waterig.

14. Tof adresje, goeie creme, vriendelijke service, mooie zaak.
    Ga zeker nog eens afkomen.

15. Zeer onvriendelijk geholpen. Jammer want om die reden zeker geen tweede bezoek waard!

16. Onze vaste stek in de zomervakantie, zeer mooie zaak, lekkere dingen om te snoepen.
    Wij gaan altijd voor de verse warme wafels met ijs en aardbeien. Worden altijd hartelijk ontvangen, kan niet anders melden dan dat het personeel altijd uiterst vriendelijk is en niet alleen tegen ons, maar tegen iedere gast. Tot volgende zomer !!!

17. Heerlijke producten en mooie zaak, maar zeer onbeschoft en onvriendelijk personeel die gewoon tegen je in gaat! Echt jammer, daardoor wil je niet snel weer terug komen.

18. george eilbatt

Lang geleden dat ik zo'n goede Dame Blanche heb gegeten. Perfect vanille ijs en echte chocoladesaus. Hieraan herken je toch duidelijk wat kwaliteit is. Leuke ontdekking.

19. Zojuist zeer onklantvriendelijk behandeld. Dit terwijl ik al jaren hier kom en een goede verstandhouding heb met het bedienend personeel. Niet met de man die me zojuist op niet mis te verstane wijze heeft kenbaar gemaakt dat wij niet meer welkom zouden zijn. Met talloze vrije plaatsen op het terras konden wij nergens zitten met vier man. Een Duits stel wat aanspraak maakte op twee vrije stoelen naast zich maakte het voor ons niet mogelijk om met zijn vieren bij elkaar te zitten. Een ander toeristenkoppel zat ook op een danige wijze dat er geen vier plaatsen voor ons beschikbaar waren. Heel veel vrije stoelen dus, maar als trouwe klant werd er geen oplossing voor gezicht. Dus wij wachtten geduldig op wat vrij zou komen. De oplossing lag in het feit dat het toeristenkoppel naar een ander vrij tweetje zou gaan dus vroeg ik hen vriendelijk nadat ze hun ontbijt op hadden of ze hier aan mee wilde werken. Dit was het moment dat de man tegen mij zei dat ik zijn klanten lastig viel en of ik alsjeblieft weg wilde gaan. Het toeristenkoppel had er geen enkel probleem mee om ons te helpen maar zij moesten van de man blijven zitten. Omdat hij ook nog eens met een slechte adem praatte, hoefde ik er niet echt tegen in gegaan. Het Duitse stel wat hij ook al een kwartier de hand boven het hoofd had gehouden, had nog steeds 4 plaatsen naast zich vrij. Het lijkt me dat je je trouwe klanten moet koesteren, maar de toeristen gingen in dit geval zwaar voor. Als deze man de eigenaar is, doet hij er goed aan om zich meer achter de schermen te begeven.

20. Elsbeth van Dinther

Tijdens onze jaarlijkse vakantie in Domburg zijn we hier weer dagelijks ons boekje te buiten gegaan. We hebben hele ijskaart doorgewerkt, allemaal heel lekker. Onze favouriet was de fruitige coupe Zomertuintje met schuimpjes en rood fruit. Echt goddelijk. Leuke vrolijke bediening. Prima sfeertje. Een heel goed adresje in Domburg.

21. Brian de Bruijn

Afgelopen jaren standaard naar de ijsvogel geweest voor een lekker ijsje. Helaas is de kwaliteit van het ijs minder geworden. Zowel vorig jaar als dit jaar vaak stukken bevroren water in ons ijs aangetroffen.

Zowel vorig als dit jaar eten we ons ijsje nu even verderop waar ze huisgemaakt ijs verkopen. (grotere porties en betere smaak)

Overigens kan je voor een lekkere kop koffie nog steeds goed terecht op het terras bij de ijsvogel.

22. Ook nu weer een ware sensatie: wat was het super-lekker en dan de diverse smaken en mogelijkheden.
    TOP, TOP!

23. Für uns gehört es einfach dazu mindestens zweimal das Lokal zu besuchen in der Woche.
    Vom Kaffee oder Eis finden wir es Top.
    Vom Preis ist eben alles nicht billig in Holland.

24. Als ik in Domburg ben is het altijd mooi weer en dan is een ijsje en een heerlijk kop koffie met een smaakje goed te doen. Lekker!

25. Ko Overschie

Ik geniet hier regelmatig van een goede kop koffie en een lekkere portie ijs. altijd constant en prima kwaliteit.

26. Riet van Kempen

Afgelopen zaterdag 3 september hebben we met z'n viertjes een mooie fietstocht rondom Walcheren gemaakt. Onderweg hadden we op een ander terras koffie gedronken. We werden daar zeer vriendelijk geholpen. We waren in totaal ongeveer 11euro kwijt.
    In Domburg wilden we een ijsje nemen en belandden toen bij ijssalon de IJsvogel. We namen een hoorn met 2 bolletjes (voor 4 personen was dat 11,20) Om het ijs te bestellen moesten we in de zaak zijn, waar een ijsvitrine stond. Omdat het erg warm was gingen we binnen zitten, maar daar werden we weggestuurd, omdat we een handijsje hadden.
    Daarom namen we plaats op het terras, maar wat schetst onze verbazing. Ook daar mochten we niet zitten.
    Hoe kan men klanten zo wegsturen!!!!! Als je met je ijskar of vitrine buiten staat kunnen we ons daar nog iets bij voorstellen, maar deze ijsverkoop vond binnen plaats. Hadden we wel mogen gaan zitten als we voor 11,20 koffie besteld hadden?
    't is dat we het ijs al betaald hadden, anders hadden ze het mogen houden. Een beetje meer klantvriendelijkheid zou hier op zijn plaats zijn.

27. alice van houten

Na een week Domburg wat aan het googlen over plaatsen waar we waren geweest, en kwam toen hier terecht. Op de laatste dag van onze vakantie hier aangeland bij de ijsvogel. Na een bar slechte week qua weer, hier wezen ontbijten op onze laatse dag. Was echt super!, echt de lekkerste croissant gegeten sinds tijden. 's avonds nog een keer terug geweest voor koffie en ijs. Was wederom top, Echt jammer dat we dit pas op de laatste dag hebben ontdekt. Enige minpunt is dat dat je niet kunt pinnen in zo' n zaak.! Anno 2011!.

28. Beetje jammer dat je als ijszaak je ijs niet zelf maakt!

Loop liever iets verder bij de kerk, je kan er niet zo leuk zitten als hier en de koffie is er minder lekker maar het ijs des te beter!

29. Hans Raaijmakers

Management verantwoording ijsvogel:

Wij werden vandaag via een gewaardeerde kritische klant op de hoogte gebracht van het feit dat een klant ontvreden de ijsvogel had verlaten. Spijtig. Ons streven is om iedereen met een goed gevoel en tevredenheid te bedienen.

Na geruime tijd was het tijd voor een nieuwe ijskaart.

Na lang onderzoek en jaren van expertise, bleek dat er veel behoefte is naar echte ouderwetse klassiekers, retro zullen we maar zeggen, vandaar dat we een ijskaart hebben gemaakt in die gedachte. Mogelijker wijs heeft dat associaties opgeroepen, met een bedrijf dat ons allen heeft geleerd wat horeca is. Maar vandaag de dag zeker mee kan tellen in de horeca op het gebied van innovatie.

Gezien de vele positieve reacties hierop, zijn wij blij met onze nieuwe kaart. Op deze ijskaart staan overigens 10 ijscoupes van de oude kaart, tegen een scherper tarief als voorheen. Spijtig genoeg zijn we omwille van de hoeveelheid smaken en mogelijkheden af gestapt van " creeer je eigen ijscoupe".

Desalnietemin betreuren het ongenoegen van familie Croon.

Er ligt een " mooie tegoedbon" voor u gereed & hopen u alsnog tevreden van dienst te mogen zijn.

Hans Raaijmakers.

Ijsvogel domburg.

Wij konden deze reactie alleen plaatsen met punten toekenning. Om dit systeem niet te beinvloeden. Hebben wij ons eerlijkerwijs geconformeerd aan het gemiddelde.

30. Afgelopen zondag hier een "echte" Sorbet gegeten, wat een feest,.

De bediening vroeg of ik een kussentje nodig had om hoger te zitten, zodat ik ook het onderste uit het glas kon opeten. Dikke pret. Maar ze moeten wel langere lepels kopen!

Leuke ijskaart.

31. Regelmatig gingen we naar Domburg (vanuit onze woonplaats Gapinge) speciaal voor zo'n lekker ijsje.

Willen gaan zitten en dan komt al meteen een serveester: Wilt u wat bestellen?". We zeiden eerst toch even de kaart te willen bekijken. En.... is de ijskaart veranderd, van een mooie, opvallende kaart naar een standaard ijskaart, simpelheid troef dus. Dus vragen we om de oude kaart. Die was er niet meer. En zelf je ijsje samen stellen dan? Nee, dan kon ook niet meer! En dan de wijze waarop de ijsjes nu opgediend worden, veel minder dan voorheen. In tegenstelling tot de prijs want die is flink verhoogd! De sapjes - voorheen toch heerlijk vers - zijn ook een stuk minder. Mensen naast onze tafels klaagden ook al daarover.

We vroegen binnen of er een nieuwe eigenaar in zat maar dat was blijkbaar niet zo.

We zijn lange tijd een regelmatige klant geweest maar rijden voortaan niet meer om voor een lekker ijsje.

Voor ons was de Ijsvogel een van de leukste (en lekkerste) plaatsen voor en echt goed ijsje, nu niet meer.

Jammer!

32. de wee 278 punten

Mooie ijskaart, lekker ijs, mooie zaak.
    Hiervoor rij je even om via Middelburg.

33. Annemiek Brentmeijer

Al jaren mijn favoriete adres in het Domburgsche, kwaliteit is altijd top. De equippe is wat jonger geworden, soms wat speels en minder professioneel als voorheen, maar buitengewoon hartelijk, gemeend en oprecht en uit volle overtuiging.

34. Gelukkig is het weer zomer aan het worden & hebben ze bij de IJsvogel hun ijsvitrine weer vol met wel 40 smaken ijs. Kan me alleen maar aansluiten bij alle recensies hier. Dit is het beste ijsadres in Domburg.

35. JN Pouwelse

In een woord... Heerlijk!

Een warme appelbol met slagroom en een chocolademelk,
    een wafel met warme kersen,
    de heerlijkste ijskoffie (ook de normale koffie is top).

En niet te vergeten het ijs....
    Mokka smaakt naar mokka,
    bosvrucht naar bosvrucht.
    Maar mijn favoriet is toch wel de tiramisu.

En daarna lekker midgetgolfen.

En trampoline springen.

Waar ze ook dat o zo lekkere ijs verkopen..

Fantastisch.

36. L. van Dielsen (antwerpen)

De beste Brusselse wafel die ik ooit heb gegeten, zo vindt je ze maar zelden, zeker niet in Belgie. Raar maar waar hiervoor moet je echt in Domburg zijn

37. Bo en Jacq

Wij gaan al jaren op vakantie naar Domburg. Onze vakantie is pas compleet als we De IJsvOgel zijn geweest. Lekkere ijsje en leuke bediening!

38. Lekkere ijsjes,en heerlijke koffie...Bediening verzorgend en vriendelijk en zomers kan het er erg druk zijn.jullie zien me snel weer bij de ijsvogel....

39. Voor de geboden topkwaliteit zeer schappelijke prijzen.
    Uiterst vriendelijk bediening. Minpuntje is dat hethaar van de serveerster niet echt fris oogt. Maar voor de rest erg goed !

40. Harry en Nanta Oldenkamp

Al 8 jaar komen wij bij Hans, Piet en Francis een kopje koffie of een lekkere versnappering halen. We moeten als we in Zeeland zijn even langs de Ijsvogel. Anders is ons uitje niet compleet. We zijn er zelfs nu nog vaker omdat we in september 2007 een huis hebben gekocht in Borssele. Bedankt Chris voor de lekkere taarten die je altijd maakt. Je krijgt van ons een 11. Wat we vooral waarderen is dat Hans, Piet of Francis altijd tijd maken voor social talk, dat maakt zo'n uitje echt tot iets speciaals.

41. j. eikelenberg

We komen hier al zeker 10 jaar.Voor een ijsje en lekkere koffie enz. Zeer vriendelijke bediening en zelfs tijdens drukte tijd voor een praatje. Ze zijn zelfs gek op onze hond!Je kunt hier ook prima ontbijten. Alles is goed verzorgd en smaakt goed. Dit jaar voor het eerst naar spanje, wat hebben we de ijsvogel gemist!Hulde aan Piet en Hans en de rest.