Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Dokkum verdeeld zijn.

W.P. de Jager

Heerlijke, ontspannen avond tapas gegeten. Een aanrader!

2. Nederlands Dokkum

familie j toole

Voor de eerste keer IJsherberg gegeten en we moeten echt zeggen naar onze tevredenheid. We vonden het eten en de bediening heel goed, voor herhaling vatbaar.

3. Internationaal Dokkum

Echt lekker gegeten, vooraf steak tataar, heerlijk, zelf nog wel wat peper en zout toegevoegen. Hoofd, biefstuk ossenhaas 250 gram. Had hem heel rood besteld en gekregen, garing perfect, complimenten aan de kok, zat ook een lekker smaak aan van de bereiding op de greenegg, gegrilde groente er bij, na cheescake. Mijn zus had gamba’s, kippedij, chocolade verrassing ofzo, was ook heerlijk. Vriendelijke meisjes in de bediening, soms moest je even wachten maar het was ook erg druk… niet storend in ieder geval… zaterdagavond.

4. Internationaal Dokkum

Erg leuk gezeten, helaas begon het al fout zonder verwelkoming en vliegjes in mn drinken. Erg lang moeten wachten totdat er iemand bij ons kwam. Eten was verder prima, alleen korsten van het brood waren zo hard als beton.

5. Internationaal Dokkum

Thea Bakker

In ėėn woord samen te vatten. Super! Vlotte bediening, gezellige sfeer, leuk opgediend en heerlijk eten.
    Bijzonder vond ik de keuze uit verschillende groenten en niet standaard een schaaltje met rauwkost salade wat je tegenwoordig meestal krijgt aangeboden. Bovendien had je de keuze uit verschillende sauzen!

Alles wat we gegeten hebben was heerlijk. Verrassende gerechten. Vriendelijke bediening. Leuk opgezet en gezellig restaurant.

Gewoon lekker restaurant met een gezellige bar! Geen poespas, vlot ontvangen en heerlijk gegeten! Komen terug.

8. Shoarma Dokkum

Wanneer je door drukte weinig tijd hebt om te eten, is het fijn om even snel ergens te eten. Een gehaast meisje vroeg letterlijk: nou, moet ik jullie dan ook nog maar even helpen? (Ik geloof dat ze blij was en dacht dat haar dienst afgelopen was want na het opnemen was ze direct gevlogen) een broodje kip en een kapsalon besteld. We waren de enige en de sfeer was ongezellig. Ik vroeg of ik friet mocht in plaats van aardappels, ik werd afgesnauwd omdat er op de kaart zou staan dat er geen friet was. Ik voelde me redelijk dom en na het melden dat aardappeltjes ook goed waren sloeg ik nogmaals de kaart open om te kijken waarom ik dat gemist had. Nergens te lezen. De minuten verstreken. Maar met onze bestelling bezig ho maar. De tijd begon te dringen voor ons en besloten het ivm de sfeer maar thuis op te eten. Na welgeteld 23 minuten was het eten wat al voorgebakken was klaar. We zien 2 kapsalon achtige gerechten in een tasje gaan waarop wij zeggen. Sorry maar we hebben een kapsalon en een broodje kip. Zijn haastende collega heeft dit blijkbaar verkeerd genoteerd. Onze tijd was nu echt op. We vragen om het broodje kip en meneer geeft aan dat hij de laatste kip gebruikt heeft voor de kapsalon. Om geen problemen te veroorzaken en omdat we het toch sneu vinden dat er een gerecht de prullenbak in gaat en wij weer moeten wachten op nieuw eten terwijl het andere afkoelt. Zeggen we uit coulance. Ach geef dit dan maar mee. Rekent hij nog de volle pond voor die kapsalon ook! We wilden die 2e kapsalon niet eens, en probeerden begripvol met de situatie om te gaan. Zonder na te denken is er al afgerekend. Tot ik erachter kom dat het broodje die ik echt wilde 3 euro goedkoper was. Dus maar terug gelopen. Zegt die al zo vriendelijke meneer ook nog: je hebt de kapsalon toch mee? Je had ook kunnen wachten op een nieuw Broodje kip! Dus we zeggen: nou er js geen tijd meer! En ik vond het niet leuk dat u ondanks dat het onze fout niet is eten weg moet gooien! Zegt die man: ja dan Had je moeten wachten op je nieuwe broodje kip! Werkelijk waar. Mij zakt de de broek hier van af! Hij gaf net nog aan de laatste kip die klaar is verspilt is aan een kapsalon die we niet eens hoefden! En in plaats van dat hij er in ieder geval een broodje bij geeft, onder het mom van ‘die klant wilde een broodje’ vraagt ie de volle mep voor iets waar we nee tegen gezegd hadden als ons meteen excuus gemaakt werd en de keuze gegeven werd om een snel broodje kip te krijgen! Maar omdat het gas er niet echt op zat, en we in de veronderstelling waren dat dit de enige snelle optie was, helaas voor deze optie gegaan.

Een once in a lifetime experience zullen we maar zeggen. Dit niet weer.

9. Shoarma Dokkum

Zeer goed en lekker eten👍👍

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten in dit vernieuwde restaurant. We werden vriendelijk ontvangen door een jongedame en naar onze tafel gebracht. Gelukkig hadden we gereserveerd want het zat behoorlijk vol. De sfeer is goed en de drankjes en kaart kwamen al snel. (Ze draaien goede muziek) Het eten was verrukkelijk! Na drie gangen zit je behoorlijk vol en het is niet duur. We lieten ons vertellen dat ze bezig zijn met een verbouwing (de keuken en restaurant werd uitgebreid) we zijn erg nieuwsgierig en gaan zeker terug komen! Bedankt en tot ziens!!

Grietje Marinus

Zoals altijd was de pizza weer heerlijk. De sfeer was gezellig en de bediening top!

12. Pizzeria Dokkum

Om half 10 na werk hadden we zin in een pizza. Er staat duidelijk tot 10 uur open op de website zo als op de deur. Kom je daar aan zijn ze dicht. En dit voor de 5e keer al… erg jammer dit…

Heerlijk gegeten gister bij 't Raedhus, vlotte en vriendelijke bediening! Ruime keus aan gerechten, ondanks dat het druk had je daar geen last van. Gezellige tent!

Tafel waar we zaten was veelste dicht bij de deur en staan tafels en hele tijd een kont in je gezicht tijdens eten is niet fijn. Bediening ging hier slecht mee om met de klacht. De frisdranken had geen prik dus dat was niet lekker. Hadden gevraagd of we aan de andere tafel mochten zitten, daar werdt ook niet goed mee gehandeld. We konden niet eens normaal praten we moesten gewoon schreeuwen. Veelste remoerig. Stukje vlees koste ook al gauw 28 euro.

15. Chinees-Indisch Dokkum

Laatst gegeten met familie bij Kota Radja. Eten was koud en smakeloos. Het is eerder een vreetschuur, bediening leek aan de jonge kant en onprofesioneel. Eten van slechte kwaliteit en bereiding.

Van vrienden hoor ik ook dat hun dochters bij Kota Radja hebben gewerkt en dat de bazin heel respectloos is tegenover personeel. Geloof hun website niet, dat alles zo mooi klinkt is klinkklare onzin.

Hier kom ik dus nooit meer, slecht eten en een zeer respectloze bazin die wat mij betreft geen enkele cent hoort te verdienen.

Wij hebben heerlijk gegeten en een ontspannen avond gehad. Een fijne ongedwongen sfeer met een mooi uitzicht. Gezellige bediening echt een aanrader om op de Schreiershoek te eten.

Heerlijk gegeten en een hele vriendelijke bediening! We komen zeker een keer terug!

Een maand geleden hebben we voor het eerst bij het paviljoen gegeten. Dat beviel uitstekend en daarom zijn we er dit weekend weer met zijn vieren naartoe gegaan. Wederom hebben we genoten van het ruime assortiment tapas: heerlijke hapjes met vlees, vis of gewoon vegetarisch.

De bediening is vlot en vriendelijk; het paviljoen is knus, licht en schoon (sanitair ook) en het uitzicht is prachtig.

We gaan hier zeker nog veel vaker naartoe!

Heerlijk gegeten.
    Bij a-la carte heb je na een halfuurtje je bord leeg, hier ruim 2,5 uur genoten van lekkere tapas.

Klein en rustig en aandacht voor de klant.
    Boven verwachtig en zeker voor herhaling vatbaar!

TinekeTjepkema

Heerlijk gegeten, vlees en vis. Goede (huis)wijn. Zeer vriendelijke bediening.
    Het is alleen wat donker op je bord vanwege de matige verlichting, beetje jammer.
    We komen graag terug.

Rob van Maanen

Heerlijk gegeten opeen prachtige plek samen met Jan en Christine

Vanavond zonder reservering binnen komen vallen, door vriendelijke jongedame op laatste vrije tafeltje gewezen. Vlotte, erg vriendelijke bediening. Mijn partner en ik hebben beide een heerlijke Black Angus rib-roast gegeten (600 gram!), mooi in 3 delen voorgesneden. Garnituur is ook prima, heerlijke friet, aardappeltjes in de schil gebakken, salade. Zalig Grand Dessert na, met 2 soorten ijs, pannacotta, aardbeien, fruitpartjes. Daarna nog cappucino. En de rekening was alleszins redelijk. Het Raedhûs is getransformeerd naar een prima eetcafé. Wij komen zeker terug!

23. Nederlands Dokkum

Marco Meeuwisse

Liepen toevallig langs en zomaar naar binnen. Zeer vriendelijk en sfeervol ontvangen. (H)eerlijke aanbevelingen voor drankjes en diner. Zeer attente bediening met tijd en oprechte aandacht.
    Toprestaurant.

Heerlijk gegeten op een prachtig terras, mooi op het water! Bediening vlot ondanks de drukte. Aanrader.

25. Chinees-Indisch Dokkum

Waren op vakantie in de buurt. Wilden gezellig gaan wokken. Helaas viel het eten tegen. Keus was middelmatig. De bereiding liet te wensen over, de kipspies en lamskotelet van de plaat was niet gaar nog bijna rauw, hetzelfde gold voor de champignons en vlees van de wok. De ijs sauzen waren twee maanden over datum en de slagroom 1 maand deze werden met veel pijn en moeite weggehaald. Het ijs zelf zat vol kristallen en de bami smaakte naar fabriek bami uit de supermarkt. Niet een wok om aan te raden dus. Ondanks al onze opmerkingen over de datum en niet goed bereid voedsel was er geen tegemoetkoming iets wat ik wel zou verwachten als een klant dit soort dingen.
    Ik ben best wel wat gewend, maar hier zal ik nooit terug komen.

Ellen Prescher

Net heerlijk gegeten! Super service en heerlijk vers eten, een aanrader!

Zijn hier vandaag weer geweest voor zoveelste keer en hebben weer een heerlijke pizza gegeten in een sfeervol net verbouwd restaurant. Topper.

Top mensen en super eten!

Een klein en knus paviljoen, heerlijk aan het water. Vriendelijke en zorgvuldige bediening die ons vlot hielp. Het eten was erg lekker! Variatie in hapjes en een heerlijke smaak.

R. van der Woude

Werkelijk sublieme tapas. Mooie lokatie langs het water. Houd er wel rekening mee om minimaal 2,5 uur voor het etentje te reserveren.
    Echt een aanrader.