Buiten de Bolwerken gehele dag gratis parkeren.

In centrumgebied geldt betaald parkeren op maa t/m zat van 11.00-18.00 uur, vrij tot 21.00 uur.

Busstation op 500 meter

ma vanaf 12:00
di vanaf 10:00
wo vanaf 10:00
do vanaf 10:00
vr vanaf 10:00
za vanaf 10:00
zo vanaf 12:00

Grand Café de Waegh is gevestigd in een monumentaal pand in Dokkum. U bent welkom voor een hapje en een drankje, maar vooral om te genieten.De naam van Grand Café de Waegh komt voort uit de oorsprong van het pand waarin het is gevestigd. Grand Café de Waegh is gevestigd in een bijzonder monumentaal pand in Dokkum. Het pand werd in 1754 gebouwd als boterwaag.
Nu 259 jaar later is de Waegh van buiten nog steeds een stukje geschiedenis in Dokkum. Maar van binnen is het een modern industrieel ingericht Grand Café. Mensen kunnen elkaar hier ontmoeten en genieten van een lekker hapje of een drankje.

Het Grand Café de Waegh verzorgt zowel lunch als diner. Overdag kan er op het terras, in de serre of in de Waegh genoten worden van een kopje koffie of thee of een lekker wijntje. Boven in de Waegh is een zaaltje voor zakelijke doeleinden. Maar ook voor groepen die een hapje willen eten en iets meer privacy willen.

ma vanaf 12:00
di vanaf 10:00
wo vanaf 10:00
do vanaf 10:00
vr vanaf 10:00
za vanaf 10:00
zo vanaf 12:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1197736281 99
1205260247 99
1220308181 99
1265451982 69
1318119749 59

1. L. Pronk

Vanmorgen heerlijke zelfgebakken appeltaart gegeten.😀

2. We hebben een heerlijke high tea gehad. Gezellige monumentaal pand. Zeker een aanrader!

3. van der werf

We zijn in 2 dagen 3x geweest. Echt heerlijk geluncht en gedineerd! Erge aardige bediening en erg gezellig. Voor ons helemaal top!

4. Erg gezellig eetcafe met zeer vriendelijke bediening en heerlijk eten. Kortom heerlijk en goed!!

5. Ontzettend genoten, goed eten, leuke bediening, gezellige sfeer!

6. Voor een vergadering even snel iets eten (voor het eerst) bij de Waegh is geen goed idee. Het is veel te lekker om zo te moeten afraffelen en we komen zeker binnenkort terug om uitgebreid te genieten. Heerlijk gegeten!

7. Vanavond gegeten in Grand Cafe de Waegh, ik kan kort zijn, het was zoals gewoonlijk super...

8. Heerlijk gegeten met acht personen. Bediening was heel goed en vriendelijk.

10. Arjen Veenwijk

11. Hans en Lieneke

Prima eten, prima kwaliteit, gezellig restaurant.

12. Een super leuk gezellige wijn en spijs diner gehad!! Goede tekst en uitleg over de wijnen met daarbij een heerlijk 4 gangen diner!!

13. gosse en marijke

Wijn en spijs was een leuke ervaring, we hebben genoten
    van de vele lekkere wijnen met uitleg. Het eten was meer dan voortreffelijk, voor herhaling vatbaar.

14. W. de Vries

Ons menu bestond uit een special van de de chef nl. Runderslade met een pure van waterkers, kastanjes en paddestoelen. Het vlees bestond uit een rudersucadelapje, wat overigens heerlijk mals was. Wij hebben bijzonder genoten en vonden het een hele fijne samenstelling. Alle lof voor deze kok(s) waar de eigenaar zeer zuinig op moet zijn.
    Fam. de Vries en van Dokkum uit Urk.

15. Op 18-09-2014 hebben wij heerlijk gedineerd in Crand Café de Waegh.

Het menu bestond uit een proeverij van voorgerechten en nagerechten wat wij super geslaagd vonden. Het naar eigen gekozen hoofdgerecht liet ook niets te wensen over. De bediening was uiterst vriendelijk en plezierig. De locatie is uniek te noemen.

Wij hopen dat de kwaliteit die hier geboden wordt, nog lang mag voortbestaan.

Met vriendelijke groet JC Alkema

16. Piet en Tine

Weer super lekker en top bediening. Wordt eentonig.

17. Leuke ontvangst en bediening, heerlijk gegeten, prachtige entourage, al met al een aanrader voor iedereen.

18. Deze week heerlijk gegeten bij de Waegh, en we hebben genoten! Met een heerlijk (verwarmd) terras en de bediening ontzettend aardig, dus: een weekje Dokkum betekent even een bezoekje aan de Waegh, de moeite zeer zeker waard, ga zo door!!
    Top.

19. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding met een gastvrije bediening.

20. De Groot

Lekker ambachtelijk eten! Alles huisgemaakt, goed op smaak en ook super service met goede wijnadviezen! De moeite waard!

21. Belachelijk goed! Overtreffende trap van de eerste geuren die je tegemoet komen tot de laatste hap.

Is geen aanrader, maar een must!

In de wijde omtrek geen gelijke te bekennen.

22. Cees Mertens

Heerlijk gegeten, goede vriendelijke bediening. Er wordt met iedereen rekening gehouden, ook met oudere mensen die niet zo veel kunnen eten en minder mobiel zijn. Zeker aan te bevelen!

23. Marrit Klomp

Mooi restaurant, leuk personeel en lekker eten. De ideale combinatie voor een gezellige avond.

24. We hebben een geweldig familiefeest gehad bij jullie.
    Super lekkere hapjes en een heerlijk warm terras, wat wil je nog meer.
    Ga zo door en we komen snel weer bij jullie eten.

25. Dit weekend heerlijk gegeten bij de Waegh, en we hebben genoten! Vanaf 13 December vorig jaar gaan de recensies enorm omhoog, de nieuwe eigenaars hebben een top tent, met een heerlijk (verwarmd) terras en de bediening ontzettend aardig, dus: een dagje Dokkum betekent even een bezoekje aan de Waegh, de moeite zeer zeker waard, ga zo door!!!!

26. Willem westland

Na een weekje Friesland afgesloten met een heerlijk etentje bij dit restaurant. Na het lezen van recensies leek het erg goed, maar zou het ook zo zijn? Nou, geloof mij maar: het was echt erg goed.
    Met dochter, schoonzoon en kleinkind samen met mijn vrouw hier gegeten en genoten. Mochten wij ooit hier weer terug komen dan vereren wij dit restaurant zeker weer van een bezoek.

27. Mooi gebouw, erg vriendelijke bediening en heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving. Een aanwinst voor Dokkum en omgeving. Echt een aanrader.

28. Begin februari 2014 gegeten in het vernieuwde restaurant De Waegh, in hartje Dokkum. De nieuwe eigenaren hebben er een prachtige én gezellige zaak van gemaakt. Ik heb in tijden niet zo lekker gegeten, echt top!! Mooie menukaart en vriendelijke bediening. Een echte aanrader. Ik kom zeker terug!!
    Audry

29. Nieuwe eigenaar! Mooie kaart; niet heel uitgebreid, maar verrassende gerechten. Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht genoten. Alles heerlijk op smaak. Kortom: zeker aan te bevelen.

30. Piet en Tine

Alle recensies van voor december 2013 kun je naast je neer leggen. Die waren van bij de vorige eigenaar. Nog maar net open maar nu al een begrip in Dokkum. Lekker eten, heerlijke wijn, high tea waar je U tegen zegt en gastvrijheid tot in de puntjes. Ze denken met je mee en doen nooit moeilijk. Fijn dat jullie er zijn, tot gauw!

31. Mooie zaak, net een paar maanden open. Inrichting industrieel en sfeervol. Eten mooi en creatief gepresenteerd, en lekker! Bediening gastvrij, attent, zeer vriendelijk!

32. L. Vrieseling

Voortreffelijk gegeten, heerlijke wijn gedronken op advies van de sommelier.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

33. Lekker gegeten met de familie, prachtig restaurant geworden.

34. Gezellig sfeertje, lekker eten en vriendelijke bediening. Als ik weer een weekendje in Dokkum verblijf kom ik hier zeker terug.

35. Judith Pen

Wat hebben de nieuwe eigenaren Nick en Anke Mellink een prachtig nieuw bedrijf neergezet in het hart van Dokkum. Verse producten, goeie porties, heerlijke gerechten en een prima sfeer. Echt de moeite waard om eens uit te proberen, wij komen gauw weer terug. Jammer dat op sites als deze de beoordeling van de vorige eigenaar (tot zomer 2013) ook nog wordt meegenomen, dit doet geen recht aan de kwaliteit die op dit moment uit de keuken komt.

36. Kwam niet goed op me over toen ik netjes vroeg of ik daar even naar het toilet zou mogen. Wanneer je even naar het toilet wilt verwijzen ze je naar de Hema..Ook als je daarvoor wilt betalen...Kwam onsympathiek op mij over, Ik zou hier nadat ik dit restaurantje zo bezocht heb niet gaan eten of drinken. Hier kom ik niet weer!

37. H Steenbergen

Vanavond hebben wij kennis gemaakt met de compleet vernieuwde Waegh in Dokkum, de nieuwe eigenaars, hebben er een kompleet nieuw restaurant van gemaakt, sfeervol met een warme industriele uitstraling. Over het eten kunnen wij kort zijn , grote klasse. Ga zo door, wij komen zeker terug

38. sasja

39. Nettie en Hans

Het is een gezellig en sfeervol restaurant in het hartje van Dokkum. De service van de serveersters was prima, van de gastvrouw wel erg direct en enigszins dwingend. "Ik zet een fles wijn bij u neer en later verrekenen we wat u hebt gedronken." We vroegen evenwel om twee glazen. Als gasten die graag vegatarisch wilden eten stonden er twee gerechten op het menu, maar helaas een gerecht was te verkrijgen. Wat we zouden krijgen werd niet geheel duidelijk, maar vol vertrouwen wachtten we een en ander af. Helaas was het gerecht teleurstellend. Voor een flinke prijs kregen we twee rijstbollen, voor ons beiden een schaaltje frites en een schaaltje met ijsbergsla. Aanvankelijk dachten we dat dit een voorgerecht was, maar dat was niet zo. De koffie was weer uitstekend en met een heerlijke bonbon!

40. Erg aparte entree. Je hebt het gevoel alsof je de personeelsingang gebruikt. Het terras is echter wel hartstikke gezellig. Het eten was niet lekker. Ronduit smerig, de salade daarentegen was voortreffelijk. De serveerster reageerde te overdreven en was niet verfijnd. De prijzen zijn op zich redelijk, maar voor deze kwaliteit nog steeds te duur.

41. Het leek zo'n leuk amblissement en de kaart was veel belovend.
    De rolmops van makreel was zoet en dus anders dan verwacht ook de dressing van de sla was bij alle gerechten zoet.
    De ganzeborst was zo donker en droog van smaak dus ook geen aanrader.
    Commentaar dat het vlees niet smaakte omdat het zwart was en dus bitter en verbrand smaakt werd af gedaan met dat dit nu een gegrilde smaak was.
    We kregen een nieuwe portie. Deze was warm en beter op smaak maar het plezier van het eten en de manier waarop omgegaan wordt met in mijn ogen terechte klachten was eraf.
    Jammer, ons advies is om zelf eens te gaan proeven wat ze serveren want het is echt teleurstellend en past niet bij de veelbelovende entourage.

42. We hadden aan een paar wandelaars de weg gevraagd naar een ons aanbevolen locatie. Die zat vol. In de Waegh troffen we de mensen die ons de weg naar de andere gelegenheid hadden verteld. Dat waren locals. En als die ergens in hun eigen plaats eten, dan kun je er geen buil aan vallen. De bediening was vriendelijk en professioneel. De geserveerde wijn goed. De pindasoep was aan de mollige kant. Het andere voorgerecht en de hoofdgerechten waren gewoon heel goed.

43. Eten was snel klaar, maar het was dan ook niet druk.
    Gezellige sfeer en het eten was heerlijk. Een echte aanrader!

44. Voor de lunch had ik een salade gerookte zalm besteld. Het was een bord gevuld met fijngesneden ijsbergsla met daarop een klein bergje gerookte zalm met bruine stukjes. Salade is wel een erg groot woord voor dit bord zonder smaak. Daar betaal je dan 9 euro voor....

45. wij hebben heerlijk gegeten en de sfeer was er super. Er waren vele tafels met ons.
    Prijskwaliteit past bij de maaltijden bij wat je krijgt.
    zekers voor herhaling vatbaar

46. Alhoewel het niet druk was moesten we nogal lang wachten. Toen we vroegen waar onze bestelling bleef bleek er een probleem met de bonnetjes die automatisch in de keuken aan zouden moeten komen. Kan gebeuren natuurlijk. Serveersters waren aardig, eten middelmatig. Pitten en drap in de verse jus. Groene thee mag je zelf vers pakken, leuk gedaan. Prijs was ok.

47. Ongelooflijk. Na 1,5 uur stond ons eten op tafel. Wel werd er regelmatig gevraagd of we nog iets wilden drinken. Men had beter wat personeel van de bediening in de keuken laten helpen. Na 30 min stond er pas een mandje stokbrood op tafel.

Bleek dat de er een kok op vakantie was en dat de eigenaar net vader was geworden. 2 keer een groep binnengekomen die weggegaan zijn zonder iets te drinken. Duurde te lang.

Prijs- kwaliteitverhouding klopt niet. Prijs voor 3- gangenmenu is maar voor de helft van de combinaties geldig. De andere helft van de gerechten hebben een meerprijs. Ondanks het niet te hoeven afrekenen van het eerste rondje, geen goede ervaring.

48. Helemaal niet goed, geluncht tonijnsalade was met ketchup, wat kan erger? Gewoon smakeloos kan het beter zelf.

49. Flapvoet

Wij hebben met 6 volwassenen en 1 kleine hier gisteren overheerlijk gegeten. De porties zijn niet groot, dus ik zou wel voor een 3 of 4 gangen menu gaan. Alles was echt lekker, de paté, het kaas-ei kroketje en ook de hoofdgerechten. Als toetje gewoon 1 van de rondes nemen (kaas of zoet), je eet je vingers erbij op. Wij waren positief verrast door de rekening. Wij komen niet uit de buurt, anders kwamen we hier zeker vaker!

50. Erg goede ervaring! Het eten is erg gevarieerd en erg uitgebreid!

Het personeel is erg vriendelijk en is erg bekend met de gerechten.

Erg fijne avond gehad!

51. Persoonlijk geen goede ervaring, prijs kwaliteit verhouding was zeer ver te zoeken. Fantasieloos geserveerd, eveneens was het gerecht onder de maat. We waren er als stel en we waren de enigen in het restaurant op zaterdag..! Bediening was niet betrokken, was met van alles bezig maar niet met ons als gast. Wel een mooie locatie, schoon. We komen niet nog een keer terug.

52. Persoonlijk een minder goede ervaring.

Geen reactie bij binnenkomst, terwijl we de enige en eerste klanten waren.

Na 5 minuten hadden we het voorgerecht waarvan een van de soepen bijna smaakloos (waterig) was.

Na de soep wederom na 5 minuten het volgende, hoofgerecht. We hadden een stoofpotje besteld. Deze was erg karig, misschien zo'n 150 gram vlees. Eigenaar wilde er wel een weegschaal bij halen om te bewijzen dat het toch echt minimaal tussen de 200 en 250 gram was. Voldoende voor in een holle kies.

Groenten zagen er niet vers en fris uit.

Gerecht met lamsbout zou zongedroogde tomaat en kaas bevatten, die was nauwelijks terug te vinden.

Voor ons niet weggelegd.

53. Het eten is daar echt geweldig klaargemaakt en het is echt een aanrader om daar te eten!

54. Lekker eten, erg trage en weinig opmerkzame bediening, terwijl het zondagavond was en helemaal niet druk.

55. Verukkelijk eten.
    Gezellig personeel. Absoluut herhalen dit bezoekje