De IJsherberg in Dokkum

1419981451 75
1476201215 53
1532420980 79
1626120587 68

1. all you can eat plank en diner gehad. Letterlijk de vingers erbij afgelikt. We hebben genoten, konden bij bestellen maar er was meer dan voldoende. Een kacheltje extra werd aangezet om de kou buiten te houden en je gezellig binnen te vermaken. Prima plek, aanrader voor allen.

2. Het eten was lauw verder lekker, het nagerecht was prima

3. Vanavond dachten wij Dokkum af te sluiten met een etentje in de IJsherberg
    Het voorgerecht bestaande uit een proeverij van meerdere voorgerechtjes liet te wensen over. Prijs kwaliteit zijn niet in verhouding voor wat je krijgt. Het was meer een borrelplank. Ook de Bavette die ik besteld had was doorbakken, ook de tweede was niet best.
    Misschien een tip voor de keukenbrigade. Dat ze alle bereide gerechten zelf eens kritisch gaat beoordelen op smaak en kwaliteit en prijs verhouding, dat zou de zaak ten goede komen.
    Met vriendelijke groet Sjoerd

4. Monique

Bij toeval hier gegeten. Omdat dokkum onbekend voor ons is en we er langs kwamen.
    Het was geweldig. We zaten lekker buiten en kregen voldoende en erg lekker eten.
    De bediening was wat onzeker, maar alles moet geleerd worden, ze deed goed haar best. Echt zeer tevreden en het maakte ons weekend wadlopen mede tot een succes.

5. Wilma de Jong

De smaak was geweldig, maar de portie was echt om te huilen. Ik had de chicken ribs. Je hebt normaliter een kippenvleugel, en de portie was letterlijk 2 botjes kippenvlees, en dan ook nog het platte gedeelte van de kippenvleugel. Daar betaal je dan 22 euro voor. Letterlijk 3 hapjes! We kregen er ook friet bij; 1 kleine portie friet voor ons beide met een theelepel mayonaise. Ontzettend teleurstellend. Heb je honger, dan ben je bij dit restaurant niet aan het goede adres. Erg jammer want de smaak is top! We hebben ook 1 uur gewacht op het voorgerecht, en 1 uur op het hoofdgerecht.

6. Afgelopen vrijdag hier gegeten. Mooi restaurant met een prettige sfeer, het was er redelijk druk maar de bediening was vlot en vriendelijk. Heerlijk gegeten, echt een aanrader!

7. Rein Woude van der

Zeeeer slecht.

Voor €90. 5 personen eten.

Het zag er niet uit.

Nooit weer

8. Fantastische kok! Kruiden keuze echt zoooo knap! Bijzonder genoten, zeldzaam goed!
    Diep respect!

9. Heel tevreden over het eten en de service. We kwamen wat aan de late kant binnen, maar werden keurig ontvangen en naar een tafel gewezen. Het eten was zonder meer heel erg goed. De steaks waren ook echt medium rare, zoals gevraagd, en bijzonder smaakvol. Het dessert was ook heel lekker, wij komen hier zeker terug. We hebben heerlijk en op ons gemak kunnen eten in een gezellige ambiance. Wat ons betreft een aanrader!

10. Frans Bruinsma

De IJsherberg is bijzonder gezellig ingericht. De bediening was uitstekend. Men was erg attent. Ik had nacho's als voorgerecht: een aanrader! 🍲👍Ook de pompoensoep van mijn vrouw viel goed in de smaak. Prima muziek op de achtergrond. Hoofdgerecht en nagerecht waren ook heerlijk.

11. Eten was prima. Goed stukken vlees.
    De gastvrijheid viel erg tegen. Bediening kwam weinig bij je. Wachten op eten duurde erg lang. Tussen voorgerecht en hoofdgerecht zat bijna wel een uur. Maar onder tussen kwamen ze ook niet te vragen om drinken.
    Als je iets wou moest je er echt om vragen.
    Ons eerdere ervaringen van de ijsherberg waren goed. Dus dit was erg jammer.

12. familie j toole

Voor de eerste keer IJsherberg gegeten en we moeten echt zeggen naar onze tevredenheid. We vonden het eten en de bediening heel goed, voor herhaling vatbaar.

13. Marco Meeuwisse

Liepen toevallig langs en zomaar naar binnen. Zeer vriendelijk en sfeervol ontvangen. (H)eerlijke aanbevelingen voor drankjes en diner. Zeer attente bediening met tijd en oprechte aandacht.
    Toprestaurant.

14. Heerlijk gegeten in dit zéér gastvrije restaurant!

15. Super leuk en mooi restaurant!! Heerlijk gegeten! En leuke bediening! Aanrader!!

16. Wat hebben we heerlijk gegeten, ik heb in Dokkum nog nooit zo lekker gegeten.
    Meloen met van alles en nog wat en een broodje met ragout super lekker.
    De houthakkers steak van 400 gram was botermals, mijn vrouw haar vlees gestoofd op een bedje van pompoenpuree heerlijk en heerlijke dikke friet.
    Als afsluiting de proeverij van nagerechten, onnavolgbaar lekker.

17. Wij hebben hier vrijdag 7 oktober gegeten. De sfeer is super. Het elfsteden menu is echt overheerlijk. De bediening super goed.

Dikke 10, meer dan waard.

18. Reservering gemaakt voor afgelopen maandag. Aangekomen bleek het helemaal niet open te zijn. Op de site en via google stond beide dat het maandag open was.. Eenmaal het nummer gebeld en gevraagd of jullie open waren en dit bleek niet zo te zijn. Erg jammer van de zeer verouderde tijden..

19. k.Soldaat

Onlangs mijn vriendin mee uit eten genomen naar "De IJsherberg".

- ''rijkelijk gevulde kippen bouillon'' als voorgerecht besteld met welgeteld 3 blokjes kipfilet. Deze soep was ontzettend zout.

- Varkenshaas medaillons als hoofdgerecht. Deze waren ontzettend taai en erg doorbakken.

- Binnen aan een tafeltje aan het raam allerlei vliegen. Wij meenden dat deze vliegen zich aan de buitenkant bevonden. Maar dit was niet het geval. Een verschrikkelijke vliegenplaag binnen in het restaurant, niet erg smakelijk!

Conclusie: de prijs kwaliteit is waardeloos.

20. Frank van Wijngaarden

We waren hier vanavond en zijn er erg over te spreken.

Voorgerecht was heerlijk, alles fris en vers. Wij hadden beiden de Angus steak en die was voortreffelijk, om te zuigen. Muziek op de achtergrond was relaxed. Een aanrader dit restaurant!

Smakelijk eten gewenst van Frank & Anita uit Hoofddorp.

21. Lekker gegeten, goede ontvangst, gezellig.
    Brood werd (typisch nederlands) snel weggehaald, laat toch staan. Er waren weinig gasten, toch crisis?

22. We zijn bij de IJsherberg geweest om onze trouwdag te vieren. Het eten zou vast lekker zijn geweest als het niet zo lauw werd afgeleverd op je tafel. Verder duurt het zo lang, voordat je je eten krijgt, dat je uit pure honger alles op eet.
    De sfeer is wel redelijk gezellig, een beetje alsof je bij je beppe thuis zit.

23. Vinjori

Vanavond met twee personen hier gegeten. Een entrecote en een ossenhaas spies besteld. Beiden waren voortreffelijk! Als nagerecht namen wij de crème brûlée met witte chocolade en frambozen en een waterbuffelijs met chocola met slagroom. Ook deze smaakten goed. Prima bediening in een plezierige ambiance. Wij komen uit het zuiden van het land en zijn zelden in Friesland, maar als we weer naar Dokkum komen, dan gaan wij hier beslist weer eten!

24. Op zich is dit een redelijk sfeervol restaurant en ook de bediening is prima. Helaas heb je daar weinig aan wanneer het eten niet goed is. Heb zelden zo smakeloos en fantasieloos gegeten. Een mosterdsoep die -goede service- voor mij met gerookte zalm was i.p.v. spekjes, maar erg dik was en niet de pittige mosterdsmaak had. Het hoofdgerecht viel erg tegen: de pompoenrisotto met Riperkrite kaas bevatte nauwelijks kaas en was erg flauw. Ik kreeg het idee dat ik een bord pap aan het eten was. Doorgegeven aan de bediening en die zou het doorgeven aan de keuken. Wanneer ik daar zou werken, zou ik een ontevreden klant op een andere manier proberen toch van dienst te zijn, bijvoorbeeld door iets extra's te bieden. Helaas, hier niet. Hier kom ik dus niet meer terug.

4,1
  25. We hadden iets te vieren en daarom met een stel vrienden een bezoek gebracht aan dit restaurant. Wederom een goede ervaring overgehouden aan ons diner bij De IJsherberg. Ze staan onderhand al bekend om het fijne waterbuffelvlees en de royale portiegrootte. Dat was ook nu zeker weer het geval.
    Besteld is: 2 x carpaccio, gamba's en mosterdsoep vooraf. Als hoofdgerecht zonder twijfel 2 x de waterbuffel mixed grill, varkenshaas met champignonsaus en een hele! schol uit de oven. Na het dessert nog net een klein gaatje over om met koffie af te sluiten. Over het geheel bijzonder tevreden en wederom een aanrader!
    We waren hier niet voor eerst en ook zeker niet voor het laatst!

26. Afgelopen zaterdag met z'n 4en wezen eten bij De IJsherberg... In één woord: geweldig! Wij zitten graag bij De IJsherberg en komen er dan ook vaker. De wisselende kaart met vele diverse gerechten spreekt ons erg aan. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de waterbuffel. Heerlijk rundvlees en gelukkig hebben ze het menu, na een seizoen zonder het op de kaart te hebben, weer terug. Voor mij vaste prik, zo ook zaterdag. Een klassieke carpaccio vooraf, 3 lekkere stukken rundvlees als hoofd en het menu afgesloten met heerlijk chocolade waterbuffelijs. Mijn tafelgenoten hebben overigens ook heerlijk gegeten... De bediening is jong, maar kent haar enthousiasme en spontaniteit. Eén tafelgenoot heeft een allergie, hiervoor laten ze graag de kok even aan tafel komen om te bespreken wat mogelijk is. Dat geniet een zeer grote waardering! Al met al kom ik graag bij De IJsherberg en hopelijk nog vele met mij..

27. zitten nieuwe eigenaren in, vandaar deze wisselende reactie. Service duurt heel lang en het eten is inderdaad lauw. Misschien tijd voor een betere chefkok?

28. Fam. Van Engelen

Heel lang moeten wachten op de kaart.

Uiteindelijk zelf de kaart gehaald.

Na bestellen 50 minuten op eten moeten wachten.

Eten op zich prima.

Alleen soep vooraf erg lauw.

29. Samantha

Wij hebben gegeten bij de Ijsherberg en hebben een deel van het eten terug laten brengen naar de keuken.

De spare-ribs waren rauw, dit is uitgelegd als; het vocht trekt terug in het vlees waardoor het vlees rood wordt.

Een beetje een warrig verhaal.

Mijn vader hoefde geen eten meer, hij had 3 happen gehad van zijn spare-rib en gaf daarna aan dat hij geen eten meer wilde.

Uiteindelijk moest hij ook zijn eten afrekenen.

Over de salade met olijven zat een suikerzoete dressing, dit smaakt absoluut niet in combinatie met de olijven.

En de marinade over de spare-ribs was niet meer dan pittige tomatenketchup met kruiden.

Het drinken was daarentegen wel goed, maar dit kwam uit een flesje.

Ik kan mij daarom ook absoluut niet vinden in de recensies van mijn voorgangers!

2,5
  30. Thea 12 punten

We hebben ons huwelijksfeest er gehouden en moet zeggen het was geweldig!

Niets was te veel en alles was mogelijk!

Ook komen we er regelmatig eten, ook dat is altijd fantastisch!

Heerlijk eten en een goede menu lijst, met vaak nieuwe leuke en lekkere dingen er op!

31. Inmiddels hier al een paar keer gegeten en altijd goed verzorgd! Service van de ijsherbergier en van zijn rechterhand, de hoofdkelner is super. De meisjes van de bediening zijn soms nog wat onervaren, maar hun behulpzaamheid en enthousiasme maken dat helemaal goed!

Leuke bijkomstigheid is de amuse van het huis. Gerechten zijn erg lekker, ze hebben leuke vegetarische gerechtjes (die vind je namelijk niet overal!), met name het voorgerecht met de geitenkaaskroketjes is erg lekker! Mijn vriend gaat voornamelijk voor de verschillende waterbuffel-gerechten. Heerlijk volgens hem... (alleen de laatste keer wat het vlees vrij zout, dat mag wat ons betreft wel wat minder)

De verrassing van de kok als toetje is elke keer een aanrader!

We komen er dan ook graag terug! Een aanwinst voor Dokkum en omstreken!

32. eelke wiersma

Misschien een beetje verlaat, maar wat goed is blijft 'hangen'.
    27-08 samen met vrienden de Elfstedentocht gereden.
    Via Friesch Dagblad wisten we van De IJsherberg, dus nieuwsgierig. We zijn dus aangenaam verrast. Vriendelijke ontvangst in een passende omgeving. De tijdplanning tussen de gerechten prima. Smaak van het eten tussen goed en prima. Bediening vriendelijk en gastgericht. Kortom een aanrader voor een echt uitje, zelfs vanuit Groningen,om te dineren in Dokkum. Enig minpuntje voor mensen die wat slechter ter been zijn, de afstand tussen parkeergelegenheid en ingang. We komen eens weer.

33. Zaterdag met z'n tweetjes eens in de IJsherberg wezen eten. Twee verschillende voorgerechtjes zodat we van elkaar konden proeven en als hoofdgerecht allebei een entrecote die, ondanks onze waarschuwing vooraf, tóch eigenlijk iets te doorbakken was. Al met al een goede hap, maar zeker geen culinair hoogstandje. Aan de andere kant is daar ook de prijs naar. De IJsherberg is beslist niet duur en je krijgt er dus absoluut waar voor je geld. Als ze deze kwaliteit, én de bijbehorende prijsstelling, weten te hanteren, dan hebben we er een goed restaurant bij waar je pretentieloos lekker en gezellig kunt eten.

34. Nadat wij als niet-Dokkumers middels de ANWB-routeplanner op basis van postcode 9101XA op het uiteinde van de Snip uitkwamen, moesten we vervolgens dus zelf even op zoek.
    Tot onze verrassing kwamen we bij een fraai aan de stadsrand gelegen pand aan. We hebben er heerlijk gegeten en kunnen deze gelegenheid van harte aanbevelen.

35. Een geweldig restaurant.
    We waren hier nog niet eerder geweest omdat ze in de openingsweek elke dag vol waren gereserveerd.
    Een geweldige ervaring.
    Wij hebben met 8 personen bij De IJsherberg gegeten. Allen waren vol lof. De presentatie van de gerechten was voortreffelijk. Te lang wachten was er niet bij. Wij kwamen dan ook om een avond gezellig te tafelen.
    Onze conclusie is dan ook absoluut: een aanrader!

36. 15 minuten op het bier gewacht bedoelen we.