Op dit adres zit nu: It Taarthûske

1571950466 83
1618197232 83
1641320615 83

1. Veldkamp

Gisteren wat gedronken en gegeten. Fles Heineken was de datum verlopen. En je bestelt een bruin broodje en je krijgt een wit broodje. Zeg je er van, loopt ze scheldend weg. Kom daar nooit meer.

1,3
  2. W. van Vilsteren

Donderdag 16 maart hier op het terras in het zonnetje geluncht met 2 personen. We hadden beide de club sandwich besteld. Was lekker maar niet echt wat je van een club sandwich verwacht. Het brood was bijvoorbeeld volgens mij niet geroosterd. De prijs/kwaliteit verhouding was verder goed. De prijzen zijn hier sowieso niet echt hoog. 's Middags nog een keer koffie/thee gedronken met huisgemaakte kwarktaart. Deze was lekker maar kwam volgens mij zo uit een pakje van dr. Oetker. Desalniettemin een prima plek om koffie te drinken of te lunchen.

3. Van waald

Was in de avond beter dan in de middag!

4. Amsterdammer

Vandaag een dagje Friesland gedaan, waarbij we het het pittoreske Dokkum ook hebben aan gedaan. 's Middags heerlijk geluncht bij De Breedstraat. Zowel de clubsandwich als de wrap met kip zijn erg goed in de smaak gevallen. De rustgevende ambiance evenals de erg gastvrije eigenaar, maken het af. Zeker voor herhalingsbezoek vatbaar!

5. GJ 34 punten

Mooie sfeervolle brasserie, aankleding met aandacht voor warme details en voor de historie van Dokkum. Prettige en vlotte bediening, goede koffie en lekker gebak. Bij afrekenen nog wat extra informatie over het lokale Bonifatius bier gekregen, leuke enthousiaste en bovenal klantvriendelijke benadering dus.

6. Hendrik Prosman

Heel aardig en vriendelijk personeel. Heerlijk eten en drinken en een uitstekende sfeer!

Echt een aanrader

7. Heerlijk geluncht voor de verjaardag van m'n schoonmoeder. Genoten van de dagsoep (mosterd) en heerlijke pannekoeken, en leuk gesprek met de eigenaar.

8. Fenna🌸

Ze vergaten mijn pannenkoek te maken 😞

6,5
  9. Eerst wat koffie en hierna lekker gegeten (wrap tonijnsalade en een brood plankje). Vlotte en leuke bediening!

10. Jan Vogelij

Terugreizend uit Denemarken langs intrigerend Dokkum. Alles gesloten. Brasserie de Breedstraat als enige geopend , maar vergaand bezig met sluiten. Toch hartelijk ontvangen; weer geopend en geen moeite teveel. Open, eerlijke en aardige bediening en eigenaar. Wij voelden ons hartelijk welkom in Friesland en goed verzorgd!. Bedankt.

11. Kleinschalig familie restaurant, met vriendelijke bediening. Wij hebben heerlijke koffie gedronken en pannenkoek lunch gehad. Niet duur, goede kwaliteit, grote en zeer smakelijke Pannenkoek. Het enig nadeel was, wij zaten buiten en er werd gerookt. Tip: voor niet rokers; zorg dat de wind jou kant op is.

12. Marcel Eissens

Ik heb het geweldig naar mijn zin gehad omdat je vriendelijk werd behandeld en wij de zelfde passie hebben over het muziek . Johnny Cash. Ga zo door en kom zeker weer langs. De groetjes Ain Grunniger met een Friese opleiding oant sjens.

13. De pizzapannekork is echt lekker, alleen beetje groot. Ik krijg hem nooit zelf op.

14. Heerlijk wrap tonijnsalade gegeten. Erg smaakvol qua ingrediënten. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Menig horeca ondernemer kan hier nog een voorbeeld aan nemen.

15. Sietske Bakker

Wat hebben wij (vrienden en mijn man en ik) heerlijk gegeten. Alles vers en heerlijk klaargemaakt. En zo persoonlijk en gezellig. 1 aandachtspuntje wat we 's avonds vergeten zijn te zeggen is dat de soep gelijk met het hoofdgerecht werd geserveerd. Maar de soep was zo lekker warm dat deze nog wel even kon blijven staan.
    We komen zeker terug!

16. Met 8 man zaten we op het terras. Binnen 10 minuten zaten we heerlijk te eten! Leuke bediening en sfeer en het eten was super. Bedankt!

17. Familie L.

Wir haben sehr lecker gegessen. Die Portionen waren ordentlich und die Qualität des Essen war gut. Sehr nettes und höfliches Team. Der Chef hat nachgefragt ob alles in Ordnung war. Finden wir sehr positiv.

Wir kommen gerne wieder! Vielen Dank.

(Vertaling door Eet.nu Redactie)

We hebben heel lekker gegeten. De porties waren net en de kwaliteit van het eten was goed. Zeer net en representatief team. De chef heeft nagevraagd of alles in orde was. Vinden we zeer positief.

We komen graag terug! Bedankt

18. Ron en Henny Nooitgedagt

Heerlijk gegeten, aardige bediening en topkok!!

19. Chris Reitsema

Bij De Breedstraat hebben wij onze familiedag 2016 afgesloten met een pannenkoekenbuffet. De sfeer was prima. Vooraf gemaakte afspraken werden keurig nagekomen. De eigenaar vertelde dat hij de beste pannenkoeken vaan de regio maakte en dat klopte in onze ogen echt! Vriendelijke bediening en een warme uitstraling hebben onze dag tot een perfect einde gebracht. Eigenaar en personeel van De Breedstraat namens de familie Apoll bedankt voor de goede service en de warme ontvangst!

20. Rick Vreugdenhil

Het was super, we hebben genoten van een heerlijk pannenkoekenbuffet. De schilderijen zijn ook prachtig, en zorgen voor een goede sfeer.

21. Premium quality and service. Our interaction with staff was very relaxed and humorous. And their pancakes are clearly something they've passion in making and are presented in a way that's well above average. So much so, I'll probably return again and further explore their creations! Johnny Cash background music was enjoyable. I recommend my friends and family to visit.

22. Leo en Truus Velthuis

Wij werden vriendelijk welkom geheten. De entourage was bijzonder aansprekend. Mooie schilderijen van Jan Kooistra. De bediening was prima en de Silke special, genoemd naar de dochter van de eigenaar, was heerlijk. Als we weer in Dokkum komen zullen we Brasserie De Breedstraat zeker weer bezoeken.

23. Reinhard Zensen

Angenehme Atmosphäre; Sehr guter Service. Sehr zu empfehlen!

Reinhard Zensen

(Vertaling door Eet.nu)

Aangename sfeer, zeer goede bediening. Zeker aan te raden!

Reinhard Zensen

24. Gezellig, leuke bediening, super service maar boven alles heerlijk gegeten!!

25. Peter O.

Wij hebben hier een voortreffelijke pannenkoek en een heerlijke huisgemaakte gehaktbal gegeten. Goede sfeer en een bijzonder vriendelijke eigenaar die staat voor kwaliteit.

Wij komen zeker terug; een aanrader!

26. Amsterdam

Mooie brasserie in Dokkum, rustige muziek en aardige dames in de bediening. De pannenkoeken waren aan de prijs, maar smaakten wel heerlijk.

27. den Duit

Wij hebben bij een bezoek aan Dokkum hier 's avonds gegeten. Gezellige omgeving, viendelijke bediening en het eten was ook van goede kwaliteit. De brasserie ligt in het centrum en is goed te bereiken. Wij komen hier zeker weer eens terug.

28. Jan Terpstra

Gelunched samen met mijn dochter: vriendelijke bediening, prima eten: dik in orde

29. We zijn vandaag bij jullie geweest op een bankje en we hebben alle 3 een frikandel pindasaus gegeten. Heerlijk die pindasaus! Wij komen zeker weer. Vriendelijk personeel, heel netjes. En warm aangekleed, een dikke duim!

30. Albert T. Miedema

Als onderdeel van een paar dagen vakantie in Friesland ook nog even in Dokkum geweest, altijd leuk.
    Na wat winkelen toch ook wel trek in een hapje en een drankje. De grotere en populaire uitbaters, waaronder de Waag zijn erg druk bezet, maar onderweg kwamen wij eet.nu tegen. Een zaakje wat niet zo opvalt, maar wel een eye catcher buiten heeft staan van pannenkoeken en dat spreekt iedereen aan!
    Binnen gekomen wordt je verrast door muziek van Johnny Cash. Daar moet je van houden, maar het is in elk geval voor iedereen bekend. De inrichting is leuk, divers en gezellig; jong en oud komt er.
    De gerechten die wij bestelden (jawel, ook de pannenkoek!) vielen bijzonder goed in de smaak.
    Het personeel is heel vriendelijk en bijzonder gemotiveerd.

31. jan en jeannette

Bediening erg vriendelijk, alle tijd voor een leuk gesprek, mooie schilderijen, de pannenkoek was erg lekker en héél groot, het broodje gehaktbal ook heerlijk! Wij komen zeker nog eens terug!!! Gewoon goed en gezellig voor een redelijke prijs.

32. De producten zijn absoluut niet vers en tot mate van ramp... Bij het afrekenen zagen we gewoon dat er sinaasappelsap werd gegoten bij de verse jus. Wat een flop.

2,3
  33. Met zijn zessen heerlijk gegeten, er waren 2 kinderen bij. De bediening is erg vriendelijk, de sfeer is prima. En voor de kinderen een leuke speel hoek. Een aanrader voor iedereen. Wij komen er zeker nog eens terug.

34. Vandaag Heerlijk Gegeten. Het zat helemaal vol maar we hoefden niet lang te wachten. Mooie plates en leuk personeel.

35. Niet onze favoriet, frisdrank besteld, geserveerd in glas, was koud maar zonder prik. 12 uurtje, soep was niet heet en uitsmijter ook lauw geserveerd, opmaak zag er wel keurig uit. Weinig sfeervol, zelf jarenlang in de horeca gewerkt dus zal niet snel piepen om iets, weet hoe het werkt maar dit is voor ons zeker geen aanrader. Jammer.

3,2
  36. Eerst twintig minuten wachten totdat we geholpen worden. Daarna komt het eten, word er 1 bord neergezet op tafel en de andere word weer meegenomen. Vervolgens komt er dus geen eten meer. Gevraagd aan bediening, geen excuses niks. Het eten was lekker maar de service en sfeer viel erg tegen.

6,3
  37. syberen bosma

Wij hebben een clubsandwich en een broodje pittige kip gegeten. Hier hebben we niet lang op hoeven wachten, klantvriendelijkheid van de eigenaar was top en ook om ons zoontje werd goed gedacht!

38. Heerlijk geluncht met een groep. Zeker voor herhaling vatbaar. ...

39. Paul Blom

We zijn hier gastvrij ontvangen. Vriendelijke mensen. Alle tijd voor een goed gesprek. En we hebben heerlijke erwtensoep gegeten. Een aanrader.

40. Emiel en Lex

Fijne sfeer en heerlijke pannenkoeken. Een prima plek om even ontspannen te lunchen. De volgende keer dat we in Dokkum zijn komen we hier zeker even terug.

41. We hadden een twaalfuurtje, hier had de soep wel wat warmer gemogen, verder was het erg lekker en prima verzorgd. Ook mooie schilderijen aan de muur, dat viel op.

42. Kurt Schräer, Oldenburg

Hier gibt es ganz spezielle Pfannkuchen. Sehr lecker. In dieser Art noch nie gegessen. Es sind Creationen
    vom Wirt, die es nirgendwo anders gibt! Es war nicht unser letzter Besuch, dazu trug auch das nette Gespräch mit dem Wirt bei.

(Vertaling door Eet.nu)

Hier krijg je zeer speciale pannenkoeken. Heel lekker. Dit type pannenkoek had ik nog niet gegeten. Het zijn creaties van de gastheer, die je nergens anders krijgt! We komen hier terug, mede door het leuke gesprek met de gastheer.

43. Margrit u. Kurt

Wir haben in diesem gemütlichem Lokal hervorragende Pfannkuchen gegessen. Super lecker. Sie wurden von dem gastfreundlichem Besitzer selbst kreiert und sind somit etwas ganz besonderes. Wir werden ganz sicher wiederkommen.

(Vertaling door Eet.nu)

Wij hebben in dit gemoedelijke restaurant uitstekende pannenkoeken gegeten. Super lekker. De gastvriendelijke eigenaar maakt de pannenkoeken zelf en ze zijn daardoor heel bijzonder. Wij komen heel zeker terug.

44. Albert Mol

Prima service en bediening voor een goede prijs.

45. Met ons gezin 4 soorten pannenkoeken gegeten, allemaal zeer goed van smaak en voor een goede prijs. Vriendelijke bediening en eigenaar. Rustige muziek, prima sfeer. Top dus.

46. Edith en JP

Ontzettend heerlijk gegeten met een goeie service. Royaal belegde broodjes en vers geperste jus 👍 Gezellig terras waar alleen een wesp ons even naar binnen wilde hebben; ook dat was met een goed doel :-) Goed gesprek gehad met de eigenaar van dit gastvrije eetcafé. Mochten we nog een keer in Dokkum komen, dan komen we zeker weer langs!

47. Fam Scholten

Heerlijk gegeten met de hele familie. Voor de kinderen ligt er wat speelgoed en mogen ook door het hele eetgedeelte lopen (het was niet druk, dus kon dat). Aankleding was wat kaal, maar het eten was heerlijk! Het spiesje van pannenkoek voor de kinderen was leuk aangekleed en heerlijk, net als de wraps en pannenkoeken voor de groten.

48. A van Kranenburg

Lekker gegeten, vriendelijke bediening. Leuke locatie met zicht op het plein.
    Puntje van aandacht: personeel wat even gaat zitten doet dat vlak naast de balie, in het zicht van klanten. Die voelen zich daardoor mogelijk in de gaten gehouden.

49. Prima pannenkoeken, die zijn zeker aan te raden. Prijzen zijn in orde en bediening was ok, jammer genoeg werden er geen aanbevelingen gedaan. Terras was op zich in orde maar wat kaal. Stoelen zitten wat laag. Voor een vlot diner is het prima.

50. Na een lange fietstocht een goede pannenkoek gegeten. Prima! Meer waren we niet nodig.

51. Ben Zwolsman

Voor de 2e keer hebben we De Breedstraat bezocht en net als de vorige keer hebben we samen met onze kinderen heerlijk zitten eten. Een echte aanrader in het mooie Dokkum. We gaan zeker terug.

52. fam begieneman

Heerlijk gegeten, goede prijs/kwaliteit verhouding. Vriendelijk personeel.

53. Het eten was prima, alleen de bediening was minder; ze waren niet goed oplettend.

54. Gerrit & Baukje Huinink

We hebben vanmiddag, dinsdag 28 juli, hier een lekkere pannenkoek zitten eten! Even was er een moment dat de service niet werkte, want er kwam niemand bij ons terwijl we zaten te wachten. Ook ervoeren we een niet gesproken stem die zei: 'er zijn andere dingen in het leven belangrijker, dan alleen eten of drinken'.

55. Familie Beerepoot

Gezellig zaakje met rustige, fijne bediening. Zelfs na de officiële openingstijden van de keuken konden wij nog terecht om te eten.

Prima gerechten op de kaart. Voldoende keus, ook voor kinderen. Heerlijk gegeten voor een redelijke prijs.

56. Marten Annema

We zijn eerst buiten gaan zitten. De stoelen zijn te laag voor de tafels, waardoor je niet makkelijk kunt eten. Daarom zijn we naar binnen gegaan. De verse jus d'orange was lekker, maar vrij duur in verhouding tot de hoeveelheid. De pannenkoeken zijn heel lekker; niet vet, zeer goed van smaak en voldoende groot. Bijzondere variaties zijn mogelijk en smakelijk. De apfelstrudel-pannenkoek was lekker gevuld. De bijbehorende vanillesaus was te weinig en te vlak van smaak. Iets dikker zodat hij beter blijft hangen en wat krachtiger van smaak zou deze combinatie sterk verbeteren. De bediening was vlot en vriendelijk. Al met al één van de betere pannenkoeken huizen.

57. Harmen en Melissa

We hebben samen twee keer op 1 dag hier gegeten, lunch en diner. Beide keren was het eten prima! Kroketten, uitsmijter, kipsaté en kaaspannekoek met gehakt, allemaal van goede kwaliteit! Mooie ruimte, goede muziek (Johnny Cash) overall super! :)

58. Wij komen geregeld op bezoek in deze Brasserie. Elke keer kijk ik er naar uit om daar te gaan eten. De pannenkoeken zijn van wereldklasse. Wij hebben ze nergens zo goed gehad als hier. Bovendien is de bediening vriendelijk en de sfeer is goed. En je eet er voor weinig geld. Wij komen hier graag opnieuw eten. Gewoon geweldig!!!

59. Joke Feenstra

Een overheerlijke mexicaanse wrap gegeten. Hij wilde ons de pannekoeken aansmeren maar gelukkig niet gedaan.

60. Familie De Jong

Vanavond heerlijk gegeten met een gezellige groep van 14 personen. Goede services en vriendelijke bediening ondanks dat het later werd dan sluitingstijd. Top!

61. Familie de Boer

We hebben heerlijk met z'n allen (groep van 14 personen) bij jullie gegeten! Goede, vlotte service. Zelfs na 18.00 uur nog wat eten was geen probleem! Top!!

62. We kwamen met een groep van 14 man. We zijn goed geholpen en hebben allemaal heerlijk gegeten voor een goede prijs. Zeker een aanrader; de pannenkoek.

63. F.Wichers

Hebben afgelopen vrijdag heerlijke pannenkoeken (grote keuze!) gegeten met een gemakkelijk wijntje erbij. Op het kaartje van Brasserie de Breedstraat staat 'Proef de gastvrijheid van Dokkum'. Daar doet de eigenaar van deze brasserie erg zijn best voor. We voelden ons heel erg welkom. Ook leuk dat kinderen er zo welkom zijn.

64. Lukas en Anneke Kruidhof

Hebben met onze vijf kleinkinderen lekker pannenkoeken in dit restaurant gegeten. We waren er omstreeks 16.30 uur, het was niet druk waardoor de kinderen alle ruimte hadden. De bediening was snel en goed. Een ontspannen en vriendelijke sfeer.Ruim assortiment aan pannenkoeken. Zeker een aanrader!

65. Via internet kwamen we bij dit eetcafé terecht. We hadden trek in pannenkoeken voordat we van Leeuwarden weer naar Amsterdam zouden rijden. Toen we naar binnenliepen bleek het gesloten te zijn op zondag. Toen we onze teleurstelling lieten blijken zei de eigenaar al snel: "Oké, wat voor pannenkoek kan ik voor jullie maken?" Even later aten we de lekkerste pannenkoek bij deze ongelofelijk gastvrije eigenaar! Hulde!

66. Fam. Duerink

Heerlijk geluncht, vooral de soep was geweldig!

67. Pytsje en Ludo

Gezellige brasserie met gastvrij, vriendelijk personeel. Lekker gegeten, we komen zeker een keer terug.

69. Het was guur en regenachtig weer en er stond erwtensoep met roggebrood en spek op het buitenbord aangeprezen. Na een goed glas rode wijn de erwtensoep besteld, niet uit een blik, niet uit een zak of pak, maar echte huisgemaakte erwtensoep. Een waanzinnig goede (en grote) kom soep. Goed gevuld met worst en vlees en heerlijk van smaak. En voor de volledigheid een lekkere plak roggebrood met daarop aangebraden spek. Werkelijk een top gerecht dat we iedereen beslist aanraden!

70. Vriendelijke bediening, lekker eten voor een goede prijs

71. co en lena

Gastvrij en vriendelijke mensen. Ook hebben we genoten van Johny Cash zijn muziek.

72. Arjen Veenwijk

73. Hilma Terhave

Voor de tweede keer een 12 uurtje gegeten, heerlijk!! Het is een sfeervol eetcafe met vriendelijk personeel. Echt een aanrader!

74. Tea-annie Visser

75. Heerlijk gegeten met ons zoontje van 2 jaar. Door het aanwezige speelgoed en de aandacht van de eigenaar/bediening voor onze zoon (snoepje, autootje, even een praatje en aan het einde nog een leuke attentie) hebben we heerlijk rustig en relaxed kunnen eten. Absoluut niet duur voor wat je krijgt. Dik in orde!!

76. Suzan & Mike

Een trip vanuit Brabant, brengt ons in Dokkum. Na een wandeling in de vrieskou, hebben we heerlijk opgewarmd met een heerlijke kop zelfgemaakte snert! Een echt aanrader! Wij kunnen er weer tegen!

77. cobi en ellen

Leuke locatie, vriendelijk personeel en het eten was echt héél lekker! De pannenkoek de Granaet is een aanrader en ook de schnitzel was erg lekker! En "Geen cent teveel"!

78. Vandaag hebben we heerlijke pannenkoeken gegeten voor een nette prijs... Bedankt en tot de volgende keer.

79. Hebben pannenkoeken gegeten. Smaakte heerlijk.Voordat er iemand kwam voor de bestelling duurde een beetje te lang. De jongeman was alleen. Hij moest bestellingen opnemen, koffie en andere dingen inschenken, bestelling wegbrengen en afrekenen. Wij hadden vakantie dus we hebben rustig gewacht. Maar er ging ook een stel weg. Dat is dan jammer. Als mensen het druk hebben willen ze niet te lang wachten. Je zag hem steeds heen en weer rennen. Deed ontzettend z'n best. Later kwam er nog iemand in de bediening en voor de afwas. Daarna ging het beter. Vriendelijke jongelui. Ze waren nog maar sinds april open. De cappuccino was ook heerlijk. Veel succes verder.

80. Heel lekker gegeten, zeer goede pannenkoek gehad met spek. Goede en gezellige bediening. Zeker aan te bevelen om daar eens een hapje te gaan eten. Ook heb ik daar van Oma's ballen mogen proeven, heerlijk!!

81. sjef desaunois

Zo lekker en goed gegeten, voor een goede prijs. En lekkere Oma's ballen!!

82. We zijn er verschillende keren geweest, we zijn er zeer vriendelijk en gastvrij ontvangen door het personeel en door de eigenaar jhonny. We hebben een heerlijk wijntje gedronken en gegeten samen met vriendin. Deze brasserie is zeker een aanrader om gezellig met het gezin of met z'n tweeën te eten. Alleen de nootjes in weckflesjes vielen steeds om? Maar werden gauw weer neer gezet door het personeel. Gaan dan ook de volgende keer zeker naar de Brasserie toe al was het alleen maar voor de gezelligheid. Tot de volgende keer.
    Piet en Sonja.

83. imre

84. Al meer malen gegeten. Het eten is heerlijk. Personeel is heel vriendelijk en behulpzaam. Kinderen heeft het kids menu gehad en poffertjes. Ze hebben gesmuld. Wij een lekker plate schnitzel. Een aanrader is zeker de kip wrap. De pannenkoeken worden ambachtelijk gemaakt en dat proef je. Deze brasserie is zeker een aanrader om gezellig met het gezin of met z'n tweeën te eten.

85. Gister heerlijk wijntje gedronken en gegeten samen met vriendin, ik vond de nachos helemaal super! Heb wel eens minder gehad! De bediening was erg gastvrij, zeker een gezellige zweer. Deze brasserie is zeker een aanrader! Tot de volgende keer.

86. Vorige week vrijdag bij dit restaurant gegeten. We hadden eerst stokbrood met kruidenboter. Toen hebben we pannekoeken besteld, hier was niks op aan te merken. Het smaakte heerlijk! Volgende keer komen we weer!

87. Ben 7466 punten

Tijdens een paar dagen cultuur snuiven ook Dokkum bezocht. Mooi plaatsje en met een route van de VVV prima te bezoeken.

In deze brasserie geluncht en smakelijk gegeten. De soep voor ons beiden, mosterdsoep en tomatensoep was heel lekker.

De tosti met garnering was netjes en de saté met friet smaakte wel maar ik vond de frites eigenlijk te dik en te groot. De brasserie heeft een goed prijs/kwaliteit verhouding.