Het gratis parkeren kan op Sportpark Zuid of op de parkeerplaats in de Stationsstraat. Dichterbij kan geparkeerd worden op de Varkensweide, de kosten hiervoor zijn 1,20 per uur met een maximum van 7,20 per dag.

Bereikbaarheid per openbaar vervoer
    KROON Brasserie is gelegen in het centrum van Doetinchem, 1 kilometer (ca. 10 minuten lopen) van het bus- en treinstation, waar alle lijnen samen komen.
    De buslijnen komen langs het centrum en hebben meerdere stopplaatsen.

• High tea: € 19,50
  • Veganistisch

1480207706 75
1481990263 74
1489120492 77
1497142000 77
1509619901 69

1. Broodje turks vega met brie champions en gegrilde groenten.

Toen ik wit kreeg i.p.v bruin dacht ik laat maar.
    Smaakloos 1 plakje brie en champignons waren niet te vinden.

Geprobeerd het te eten maar smaakloos door dat er maar 1 dun plakje brie op zat.

Gewoon betalen omdat ik een deel toch geprobeerd had te eten.

Nooit weer!

2. Henriette

Vandaag onverwachts in Doetinchem bij brasserie De Kroon gegeten.
    Eerst wat gedronken en daarna van een lekkere brunch genoten.
    Zeker de moeite waard om nog een keer terug te komen.
    Dus een aanrader voor ieder.

3. Héérlijk gegeten bij Kroon. Het personeel is hartstikke aardig en geeft een warm welkom. Ga zeker nog een keer langs op korte termijn.

4. Margaret Huitink

Ambiance en bediening was top! Keuzemenu was goed, maar had uitgebreider mogen zijn. Kwaliteit eten was goed. Tip voor KROON: zet peper- en zoutstel op tafel tijdens eten. Schnitzel met keuze uit verschillende sauzen voldeed niet helemaal aan de verwachting (met name de boerenschnitzel). Tip: serveer de saus/garnituur er apart bij. Zorg voor een lichte soep als voorgerecht. Linzensoep ligt zwaar op de maag. Schnitzel niet paneren, en niet te groot. Paneermeel is al snel een vetspons. Gewoon tips voor een volgende keer :-)

5. Ronald van Eck

Lekker erg goede kwaliteitsprijs verhouding met een vriendelijke bediening. Een aan te bevelen koffiekaart.

6. Donderdag 15 september eind van de middag met twee collega's een prima menu gegeten bij Kroon. Heerlijk buiten gezeten, goede service en lekkere gerechten voor een leuke prijs, zeker voor herhaling vatbaar!

7. Vanavond lekker met mijn gezin bij Kroon gegeten. Eten was lekker en zag er verzorgd uit. Bediening was vriendelijk en ook attent richting de kinderen!

Aanrader om eens lekker te gaan eten met jonge kinderen.

8. Hanny de Bresser

Gisterenavond met mijn lief daar gegeten vanwege onze trouwdag. Wij als vegetariërs hebben geweldig genoten van het september-menu!
    Omdat het zo warm was en voor de vegetariërs soep als voorgerecht stond, vroegen we naar een aangepaste versie van het garnalenpotje. Dat was geen enkel probleem. We kregen een heerlijk mooi opgemaakt voorgerecht met bruschetta met stukjes tomaat en rode ui. Het hoofdgerecht (paddestoelen truffelrisotto) met een verse mooi uitziende salade en knapperig gebakken frietjes was erg lekker!! Nagerecht tiramisu (lange vingers niet lang genoeg zacht kunnen worden, waren aan harde kant) maar de cheesecake met Baileys ijs was uit de kunst!
    Als vegetariër valt het niet mee om lekker uit eten te gaan, bovendien valt er vaak valt er meestal niets te kiezen. Kroon heeft zich wat ons betreft met dit super maand menu van een heel goede kant laten zien. BRAVO!!

9. Lekker 3-gangenmenu, ook voor een vegetariër! Daarnaast genoeg te eten. Bediening is ook erg leuk!

10. Paul de Gram

KROON Brasserie aan het Simonsplein is een aanwinst voor Doetinchem. Het nieuwe etablissement, ondergebracht in de voormalige uitspanning Fred en Douwe, met uitzicht op de monumentale Catharinakerk heeft een sympathieke ambiance, voorkomend personeel en een plezierige prijs-kwaliteitsverhouding. Ik genoot op zaterdagavond 27/8 het 3-gangenmenu van de maand augustus 2016 voor het betaalbare bedrag van 19,50 euro. Zittend op het ruime terras koos ik achtereenvolgens voor de heerlijke mosterdsoep, de malse biefstuk van de grill met beurre de Paris en ter afsluiting de voortreffelijke salade van vers fruit, desgevraagd zonder problemen voorzien van (aardbeien)slagroom. Alles van prima kwaliteit. Mijn weekeinde kon niet meer stuk. Gaat dat ervaren!!

11. Ann Blommaart

Heeeerlijk gegeten afgelopen donderdag bij Kroon Brasserie! We hadden ieder een verschillend menu, de versheid spatte er vanaf. Heerlijke knapperige sla, bietjes, sojascheutjes, spinazie, feta en pitjes. Mijn lief heeft een heerlijke romige mosterdsoep gegeten.
    Hij kreeg daarna een mooie medium gebakken biefstuk met lekkere groenten. Ik een op de huid gebakken dorade op een bedje van rijst en linzen, frietjes, sla, super! Als toetje applecrumble en een fruitsalade, niet te versmaden! En de bediening was erg vriendelijk en voorkomend. Een plek om terug te komen!

12. Wat een mooi plein, met een fontein waar alle kinderen op kunnen spelen, begreep wel dat het laatste weekend alweer was. Maar mooie sfeer.

Zoekend naar een plek op de terrassen kwamen wij uit bij Brasserie Kroon. Daar waren nog een paar plekken vrij. Was redelijk druk maar dat was het overal, zeker met dit weer een goed teken.

Na ruim een kwartier nog niemand bij de tafel geweest. Uiteindelijk kwam ze en toen duurde het ook nog eens een goed kwartier voordat wij het drankje kregen. Een goed terras houdt toch de weersvoorspellingen in de gaten en roostert dan de juiste hoeveelheid mensen voor in, hier dus niet?? Misschien een goede tip?

De broodjes waren hm... niet echt bijzonder en taai. De salade was zuur en zeker niet vers. Maar afgerekend en op een vlotter terras verder gegaan.

Overigens zeer aan de prijs. Zeker een afrader.

13. Gisteren met een vriend een borrel en een 3-gangendiner gedronken/gegeten bij Kroon.
    Na het bestellen van een Estrella Damm biertje kregen wij er een gratis amuse bij. Dit was een lekkere amuse en daarnaast vertelde de serveerder bij wat het was e.d.(goede kennis)
    Na de borrel gingen wij verder naar het 3-gangen keuze menu. De mosterdsoep en de biefstuk waren erg lekker en daarbij was de timing wanneer wij het eten kregen top!
    Dit restaurant is zeker een aanrader als je een goede service wilt hebben en goed eten wilt voor niet al te veel geld. Goede prijs kwaliteit verhouding!

14. Heerlijk met 12 mensen zitten borrelen en eten. Meer dan genoeg keuze ook voor de 2 vegetarische groepsgenoten! We begrepen dat het nog niet lang open was maar daar was niets van te merken! Perfecte service en toelichting op alles!

15. Met 4 personen 12-uurtje gegeten vanmiddag. We waren het er over eens dat we dit vaker gaan doen! Top tentje met lekker eten!

16. We waren met 2 personen en hebben heerlijk gegeten. 1x clubsandwich vis en 1x turks vega broodje. Beiden meer dan voldoende en heerlijk vers! We zijn heel vriendelijk en snel geholpen en komen zeker nog eens terug!!

17. We dachten ze zijn nieuw dus zullen hun best doen. We kregen hele vieze zure soep. Echt niet te eten. Nimmer in mijn leven zoiets vies geproefd!! De eigenaar vertelde dat de kok zich had vergist en per ongeluk de zure groenten erin had gegooid. Hoe hij het zei; erin gegooid, daardoor was al mijn trek weg... Was ik maar weg gegaan maar mijn partner vond dat niet netjes...

Daarna kreeg ik vis, er zou courgette bij zitten, niet gevonden... wel de prei die voor een groot deel zwart was. Heb ik wel gelijk wat van gezegd, reactie; ja dat hoort zo...

Van mijn leven ga ik hier niet meer eten. Oh ja de dochter kregen wel wat extra fruit, maar dat kon het voor mij niet meer goed maken.

2,1
  18. Vrij 23 punten

We waren gisteren met 5 mensen bij de brasserie. Eerst drinken besteld. Lekker buiten op het terras. Vervolgens wilden we een entrecote bestellen. Voor alle 5. De ober diverse keren "geroepen." Moest naar binnen. Hij zag ons niet. 1 andere cliënt, die dicht bij ons zat, was kennelijk belangrijker, daar liep hij erg vaak naar toe. Nadat ik naar binnen was geweest, voor de best, kwam hij ons ook vragen of alles oké was / meer wensen.

De entrecote was prima. Echter er zou friet en sla bij geserveerd worden. Dit was voor 5 (bijna) volwassenen, maximaal "1 handje" vol. Ieder ongeveer 5 kleine stukjes friet. Werd geserveerd in een "friteuse mandje" (maximaal zo groot als een kleine friet bij McDonalds, salade was ook zoiets) dat zag er leuk uit. Echter veel te weinig. We moesten bijbestellen. Even later zagen we dat de man, die alleen was, een zelfde "friteuse " mandje alleen kreeg, voor 1 persoon. We moesten evengoed volle pond betalen.

Terras is leuk, koffie/thee/bier/fris is goed. Echter eten doe ik er met mijn gezin niet meer.