La Boucherie in Doesburg

1423121984 89
1444319693 89
1495194195 89
1516391904 88

1. Wij zijn er vele malen geweest, zelfs zaterdagavond nog. En we zullen er vaker zijn. Bediening, eten en wijn is zeer goed opgediend. Bedankt voor de mooie zaterdagavond.

3. Al veel goede reacties gehoord, dus ook vol verwachting een keer geprobeerd. Het eten was zeker prima, heerlijke gerechten. Wel aardig prijzig, ook de wijn. Verder bediening zeer aardig en attent, sfeer alles prima. Alleen een minpuntje; wij zaten bij de open keuken. Op zich erg leuk om te zien hoe het in de keuken er aan toe gaat, maar omdat wij als een van de laatsten nog in de het restaurant aanwezig waren, hebben we in de chloor- en schoonmaakdampen en de tocht gezeten. Ik snap dat aan het eind van de avond de keuken schoongemaakt moet worden maar dit was geen prettige ervaring als je nog met je hoofd/nagerecht bezig bent.

4. Nanda Pastoor

Uitstekende service met kwalitatief uitmuntende gerechten. De prijs kwaliteit verhouding is zeer goed te noemen. Het steeg boven onze verwachting uit! Het was onverwachts rustig waardoor we mooi konden meegenieten hoe de koks met passie het eten bereiden en presenteerden. Een aanrader!

5. Tijdens een weekendje weg, zochten we voor de zaterdag een leuk restaurant voor een hopelijk gezellige en lekkere avond. Door de vele goede recensies, kwamen we uiteindelijk uit bij La Boucherie en van onze reservering hebben we geen spijt gekregen.

We werden hartelijk welkom geheten en kozen vanwege het warme weer voor een tafeltje op het kleine binnenterras. Al snel kregen we onze eerste drankjes, vergezeld door een karaf water van het huis. Daar hoefden we niet eens om te vragen. Wat een verschil met de vele restaurants die tegenwoordig 4 tot 5 Euro vragen voor een fles water.

We kozen voor het 3-gangen menu, maar eerst kregen we nog een lekkere amuse en brood met roomboter. Daarna volgden de 3 gangen in een door ons zelf te bepalen tempo. Vooral het hoofdgerecht met kalfslende en kalfswang in eigen jus was zeer smakelijk en werd vergezeld van gemengde groenten, aardappelpartjes uit de oven en een schaaltje rabarber. Alles bij elkaar ruim voldoende voor een gemiddelde eter. De Merlot huiswijn smaakte er goed bij en het water werd de hele avond, zonder er om te hoeven vragen, bijgevuld.

Valt er dan niets negatiefs te melden? Natuurlijk wel, het perfecte restaurant zijn wij in deze prijsklasse nog niet tegen gekomen. Wij vonden het bijvoorbeeld jammer dat er geen verse muntthee te verkrijgen was, maar dat zal voor een koffieliefhebber weer geen probleem zijn, terwijl die misschien weer niet van rabarber houdt. Smaken verschillen nu eenmaal.

Wij hebben in ieder geval een geweldige avond gehad en komen zeker nog een keer terug als we weer eens in de buurt zijn.

6. Fam. J.W. de Vries

De naam bistro is een beetje misleidend. Door de aimabele ontvangst, de relaxte sfeer en de inrichting waan je je inderdaad in een Franse bistro. Maar de kwaliteit van het eten stijgt daar ver bovenuit. Wat staat hier een geweldige kok. Tijdens ons 3-daagse verblijf in het Doesburgse aten we er twee keer. Het speciale asperge menu op 9 mei was een geweldig feest. Wij zijn zeker van plan hier nog eens terug te komen. Hartelijk aanbevolen.

7. W.J. Vos

Prima. Deskundige gastvrouw.

8. Gezellig en lekker gegeten. Ambiance is prima, gastvrouw attent maar niet te aanwezig. Acoustiek ( zelf erg gevoelig voor achtergrondgeluiden) goed, rustige sfeer; tafelgesprek goed mogelijk.
    Wij komen zeker terug.

9. Gezellig, sfeervol, klein restaurant. Persoonlijke bediening. Geen grote kaart maar wat er geboden worst is uitstekend. Eten is een feest!

10. Fantastisch gegeten, heerlijk muziek van Jacques Brell op de achtergrond. Super bediening, komen zeker terug.

11. Vanavond hier gegeten, vooral het eten was verrassend. Een dikke 10! Zaak is leuk, mensen vriendelijk, het eten is ongelovelijk bijzonder smakelijk. Vooraf de uiensoep en de kalfscarpaccio. Gevolgd door de ribeye en de eend, dit even in het kort gezegd. Eten met een hoofdletter en zeer uitgebreid. Kon ik maar schrijven zoals Eddy kan koken. Voor het eerst dineren we in Doesburg, wat een aanrader!

12. M. Brouwer

Ik eet hier regelmatig en vind dit het beste restaurant van Doesburg, vandaar de tienen! Het eten is altijd erg lekker en de service zeer vriendelijk. Wij hebben andere restaurants in Doesburg geprobeerd, maar keren toch weer terug naar La Boucherie. Ook de wijnen zijn erg lekker. Echt een aanrader!

13. Het was het net niet. Te weinig van alles, wel redelijk op smaak en net iets te weinig waar voor je geld.. Weinig aandacht van het personeel voor de klanten. De serveerster moet nog wat tafelmanieren leren, bv. niet over je heenbuigen, maar achterlangs serveren. De gastheer groette nieteens bij binnenkomst. Toch belangrijke details

14. Koken is een kunst en dat maakt dit restaurant waar! Zaterdagavond hier gegeten. We hebben gekozen voor het drie-gangen menu want er stond zoveel lekkers op de kaart en dit leek ons de beste keus.
    We werden verwelkomd met olijven en bij ons drankje werd een amuse geserveerd die er heel mooi uitzag en heerlijk was. Ook de drankjes smaakten prima, ik koos zelf voor een portje als aperatief en er werd mij meteen gevraagd welke ik wilde, prima.
    Het voorgerecht was heerlijk en ook heel mooi opgediend, dit geldde ook voor het hoofdgerecht en het nagerecht. Het mooie was dat wij uitzicht hadden op de keuken en de kok bezig zagen. Het eten werd met zorg bereid en zo op de borden gedaan dat het echte kunststukjes waren! En ook vooral de combinatie van de verschillende ingrediënten was een feest. ook het nagerecht was schitterend, er zou een abrikoos bij moeten zitten, en jawel hoor, de abrikoos zat in de baveroise verstopt.
    Ik had ook nog gevraagd hoe ze de komkommersalade zo lekker kregen, de kok gebruikte hiervoor een Marokkaans kruid, er was over nagedacht.
    De sfeer in het restaurant was prima, alles was op franse wijze aangekleed. Voor de service heb ik ook een negen gegeven want ze waren zeer vriendelijk en er werd goed in de gaten gehouden of je niks tekort kwam. Ze brachten bijv. zonder iets te zeggen een fles koud water en die stond niet op de rekening, de fles werd weer bijgevuld zodra deze een beetje leeg was. Dit is natuurlijk ook een extra punt waard, zo zouden alle restaurants het moeten doen.
    Het bedrag had ik graag over voor deze verwennerij.

15. Mijn vrouw en ik hadden een overnachting op doorreis per fiets geregeld in Doesburg. "s Avonds heerlijk gegeten in dit restaurant. Smaakvolle gerechten, een erg vriendelijke en persoonlijke bediening (zonder dat je naar de mond wordt gepraat) en een goede ambiance.
    Jammer dat het zo ver van onze woonplaats ligt.

16. Super gezellig restaurant in echte Franse stijl. Met mijn vrouw daar gaan eten omdat ik haar vorig jaar in Parijs ten huwelijk heb gevraagd. Redelijk aan de prijs maar je krijgt er erg goed eten voor in de plaats. Is erg gezellig echt Frans ingericht met Franse muziek op de achtergrond. Zit een beetje verstopt in Doesburg, dat is erg jammer want het is een super restaurantje.

17. Wat een heerlijke ervaring. Zeer gastvrije en vriendelijke mensen. Het eten was echt genieten.

18. Femk en Sjoerd

Lekker, gezellig, goede bediening die oplet hoe je het wilt hebben. Vegetarisch eten met smaak en als ik om variatie vraag dan wordt dit heerlijk toegepast. Vlees lekker op smaak gebracht en precies goed gegaard. Wil je lekker "culinair" eten in Doesburg voor een goede prijs ga dan naar La Boucherie.

19. Prima gegeten vorige week, leuke gerechten (zwezerik, Livar varken, roodbaars) en prima wijnen. Uitstekend bereid, vriendelijk geprijsd, correcte bediening.
    Er zouden meer van dit soort restaurants in Nederland moeten zijn.

20. Ff lekker met m'n ouders en vriend uiteten. Geweldige ontvangst gehad. De gastvrouw liet ons allerlei wijntjes proeven. Op de kaart konden we niet kiezen. Dus iedereen wat anders. Zodat we alles konden proeven. Het was fantastisch! Heerlijk genoten van de amuse, broodje, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Het dessert hebben mijn vriend en ik samen genomen, een plat d'amour, echt een aanrader als je met z'n 2tjes bent.

Kortom: goeie gastvrijheid, goede kaart en enorm goed eten.

21. Prima kwaliteit/prijsverhouding..

Verrassend en creatief en gastvrij. Meer heb ik niet te melden..

22. Alweer geweest. Wordt een vaste gewoonte. De kaart was totaal veranderd en weer uiterst Frans. De canard was heerlijk.

Je staat hier steeds weer voor een culinaire verrassing.

Met stip de beste in Doesburg.

Tot gauw,