Routebeschrijving:

Komende vanaf de A12 gaat u bij Arnhem richting Zutphen (A348). Aan het einde van de A348 gaat u bij de stoplichten rechtsaf richting Doesburg. Na de grote IJsselbrug slaat u direct rechtsaf. Bij de kruising rijdt u rechtdoor de Koepoortstraat in. Na ca. 300 meter vindt u De Waag aan uw linkerkant.

In de omgeving van De Waag is bijna alles betaald parkeren. (Na 18:00 uur vrij parkeren) Mocht er onvoldoende parkeergelegenheid zijn voor uw gasten dan liggen de parkeerplaatsen “de Markt” en “Kloostertuin” op loopafstand. Op deze laatste twee parkeerplaatsen geldt ook een regeling van betaald parkeren.

Parkeerplaats “De Markt” bereikt u door bij de Waag rechtdoor te rijden en direct na de kerk rechtsaf te slaan.

Parkeerplaats “Kloostertuin” bereikt u door na de grote IJsselbrug direct rechtsaf te gaan. Bij de kruising slaat u rechtsaf. Na ca. 1 km slaat u linksaf. (Dit staat ook op de borden aangegeven).

Parkeerplaats “De Bleek” bereikt u door na de grote IJsselbrug direct rechtsaf te slaan. Bij de kruising slaat u rechtsaf. Vervolgens ziet u aan uw rechterzijde een groot parkeerterrein liggen waar u overigens de gehele dag gratis kunt parkeren.

Wilt u naar Doesburg met het openbaar vervoer? Het dichtstbijzijnde treinstation is in Dieren. Dit station bereik je via de spoorlijn Arnhem-Zutphen of Dieren-Apeldoorn. Neem vanaf station Dieren, Doetinchem of Arnhem buslijn 26, 27 of 29 naar Doesburg. Stap uit bij de halte Meipoort, Kraakselaan of Koepoortwal.

Doesburg is per bus bereikbaar met Arriva en Breng via:

Lijn 26 Arnhem - Velp - Doesburg - Dieren
    Lijn 27 Arnhem - Velp - Latum/Giesbeek - Doesburg - Keppel - Doetinchem
    Lijn 29 Arnhem - Velp - Rheden - Doesburg - Keppel- Doetinchem
    Lijn 64 Zevenaar - Didam - Angerlo - Doesburg
    Kijk voor meer informatie op www.breng.nl of www.9292ov.nl

ma lunch 10:00 - 16:30 diner 17:00 - 21:00
di lunch 10:00 - 16:30 diner 17:00 - 21:00

Grand-cafe De Waag verwelkomt u in het historische centrum van Doesburg. De Waag is gevestigd in een prachtig monumentaal pand uit 1478 en is de ontmoetingsplek in deze oude Hanzestad. Wij reserveren NIET op ons terras. Uiteraard is het wel mogelijk te dineren op ons terras wanneer er plek is.

• Veganistisch

1419430360 100
1422722091 100
1472098051 95
1481973243 96

1. Ongelofelijk sfeervolle plek. Lekker geluncht, ik had zelf een heel lekkere Bourgondische pannenkoek, de ander 7 familieleden waren ook heel blij. De kaart voor het diner ziet er ook heerlijk uit en Doesburg is een schitterend gezellig en sfeervol Hanzestadje!

2. Unieke ervaring in het "Oudste Café van Nederland", gezellig en lekker!

3. Carmen te Boekhorst

Heerlijk gegeten, super service en heerlijk bier! Wat wil een mens nog meer.
    We wonen niet in de buurt, maar we gaan er zeker nog een keer of wat terug.
    Aanrader!

4. De waag slaat volkomen de plank mis. Keiharde radiomuziek aan in de oudste kroeg van het land, hoe verzin je het! De reactie van het personeel op mijn vraag of de muziek uit kon was zo knullig dat we meteen weer wegegaan zijn.

5. Paul Geominy

Ein sehr schönes Lokal mit historischer Geschichte. Nette Mädels im Service auch wenn es keine gelernten Fachkräfte sind. Das Essen ist leider viel zu teuer. 22 € für ein Satespeß mit ein paar Pommes und kleiner Salatbeilage. Das sind 48 Gulden nach harter Währung. Einfach lächerlich. Sate kostet beim Chinesen in besserer Qualität 8 €, das ist reell.

6. We hebben heerlijk gegeten ter ere van de 18e verjaardag van onze zoon! We werden hartelijk ontvangen in een gezellig ouderwets café /restaurant met vriendelijk personeel die het ons prima naar de zin maakten (en hadden zelf ook plezier) dus al met al een prima avond en zeker voor herhaling vatbaar!

7. Met klein gezelschap heel vriendelijk ontvangen met prima bediening. Erg zorgzaam en goed verzorgd.

8. Annelies Reus

Stadsbierhuys de Waag is uiterst gezellig: het is een mooi pand, heeft een terras en een gezellig interieur. De taart bij de koffie is ENORM en de prijs laag. De kaart is uitgebreid met voor ieder wat wils. De bediening is heel vriendelijk. Het is een echte aanrader om hier te drinken of te eten!

9. Rob van der Aar

Met 11 man een lunch genoten in de Waag, prima plaats, goede lunch en adequate bediening.

10. Zeer sfeervolle gelegenheid. Vlotte en gezellige bediening. Komen vast nog vaker terug.

11. Een heerlijk gezellige high tea!! Mooie locatie vriendelijke personeel goede bediening 👌👌👌

12. Luc Claeys

Erg smakelijk gegeten. Ruime porties. Erg vriendelijke en vlotte bediening.

13. riet sheers

Broodje tonijnsalade erg karig en bovendien salade nogal droog. Bedieningen wat vriendelijker.
    Prijs/kwaliteit kan ik niet beoordelen aangezien ik niet zelf hoefde te betalen.

14. Willem en ria

Vandaag een hamburger gegeten nog nooit zo'n lekkere gegeten echt super

15. Ik was met een nicht en haar man, en het was gezellig, heerlijk gegeten, en prettig personeel. Heerlijk op het terras gegeten 👍

16. Ambiance was goed. Het vlees was zeer flauw/smakeloos en te duur voor wat je kreeg. Echt jammer. Gerechten kwamen ook in een te hoog tempo achter elkaar, waardoor je het gevoel kreeg dat je snel weer moest vertrekken. Geen aanrader. Echt jammer.
    De sfeer was wel goed.

17. Als je binnen komt sta je in een prachtige middeleeuwse herberg.
    Heerlijk sfeer. Eten was fantastisch.
    Kalfsboulion met mosterdgehaktballetjes heerlijk.
    Bestelde een tournedos medium gebakken nou hij was medium gebakken heerlijk en werd op gedient met rode wijnsaus.
    Een schaaltje gebakken aardappeltjes werd er bij geserveerd evenzo als een schaaltje groente gewokt in soja saus, als wel een verfrissende schaaltje salade.
    Als dessert een sorbet genomen. Dit was een verassing een heerlijke sorbet met rodebessen, bosbessen en advocado dit afgeserveerd met twee overheerlijke ijs bolletjes en een toet slagroom.
    Al met al heerlijk gegeten wat voor al op viel dat er geen overmatig zout was gebruikt. En natuurlijk na het diner een lekker kopje espresso op gedient met klein glaasje likeur voorzien van topje slagroom.
    De prijs was het meer dan waard. Een aanrader.

18. Gezellige sfeer, lekkere lunch en en goede bediening

19. Hans Papenborg

Hele mooie locatie en pachtig oeroud pand met een fijne sfeer. Leuke bediening. Goed eten en drinken. Prijzen zijn prima.

20. Trees Hartjes

We hadden met 4 personen een duo mosterdsoepj gekozen en daarna voor de tapas.
    De soep was lekker. De zalm mosterdsoep vonden we allemaal minder maar dat was een kwestie van smaak.
    De tapas was ronduit slecht!
    We kregen brood, chorizo en cervelaatworst uit de supermarkt. Gevulde pepers uit de supermarkt.
    Champignons uit een potje met waterige saus. Garnalen met pepersaus waren lauw. Alles had dezelfde pepersmaak!
    Alleen de gehaktballen waren heerlijk.
    De irisch coffee was lauw omdat de drank niet verwarmd was en de slagroom kwam uit een spuitbus.
    Wij vonden het zonde van onze avond en ons geld.
    Prachtige locatie met prima bediening maar de tapas was ver beneden de maat!
    We komen hier dan ook nooit meer on iets te eten.

21. De ontvangst was prima. Het is een mooie locatie en niet te gehorig. Het eten viel erg tegen, vooral omdat we iets heel anders kregen dan beloofd was. Appeltaarttosti is lekkerder met suikerbrood. Verder heb ik nog nooit zoveel geld betaald voor een simpele lunch.

22. Prima restaurant Heerlijk eten en prima bediening!

23. Els Hartog

Goed en gezellig!

24. J.Siebelink

Heel lekker gegeten! Vriendelijk personeel, zeker een aanrader!

25. P.Z. Dreef

Prima lunch gelegenheid.

26. Herman Plasmeyer

Ik had aangegeven bij de online reservering dat 1 maal glutenvrij moest zijn. Dat was verder niet doorgekomen bij het restaurant. Het eten was verder prima, en men speelde snel in op de glutenvrij wensen. Ik vond mijn nagerecht, het kaasplankje, met wel heel veel brood geserveerd.

27. Heerlijk gegeten bij "de Waag".
    Het Hanzepotje met de Doesburgse mosterdsoep en het Hanzemenu zijn aanraders.

28. Prachtige locatie, zeer slechte service! Anderhalf uur gewacht op het eten, niet alles kwam tegelijk, dessert was niet compleet, ze waren het ijs vergeten en na dit gemeld te hebben kwam men met 1 minibolletje op een klein schoteltje. Dit was haast belachelijk om te zien! Onproffessioneel. Goed voor een drankje maar om te eten absoluut niet voor herhaling vatbaar.

29. Heel lekkere salade gegeten aan een democratische prijs.
    Mooi authentiek pand
    Bediening was oké

Doesburg doet het weer ☺

30. Een aangename omgeving, prettige sfeer en buitengewoon vriendelijke bediening: ons bezoek was een goede ervaring - we komen zeker weer.

31. Petra Kool

Het was super. Het eten was heerlijk en de ontvangst heel klantvriendelijk.

32. Stijn Terlingen

Gezellig café met fijne kaart voor lunch of diner. Uitstekende sfeer en dito personeel.

33. Prima service, de lunch was heerlijk. Gezellig!! Zeker voor herhaling vatbaar.

34. José reus

We hebben er lekker gegeten, vooral de mosterdsoep was heerlijk.
    Vriendelijke bediening en een sfeervol geheel.

35. Gezellige sfeer. Bediening laat soms wat op zich wachten. Eten heerlijk. Houden goed rekening met allergieen.

36. Erg mooie en sfeervolle locatie, altijd prettige bediening. Prima en lekker eten. Zeer geslaagd voor een avondje uit.

37. Altijd prettige sfeer: goed toeven en goed eten. Fijn personeel.

38. Unieke omgeving. Lekkere en verrassende gerechten. Beetje trage bediening.

39. Marc Piels

Lekker gegeten en gedronken in Nederlands oudste Horeca gelegenheid!

40. Met ons tweeën heerlijk gegeten. Voldoende. Geen opdringerig personeel wat ik altijd heerlijk vind. We drinken graag een Belgisch biertje en in de Waag is ruime keus. We komen hier zeker terug.

41. Samen met 2 vriendinnen heerlijk gegeten. Eerst gezellig geborreld bij de open haard. Vervolgens heerlijk genoten van een prima diner. De bediening was erg vriendelijk. We kwamen al regelmatig en zullen dat blijven doen.

42. PeterVeldhuis

43. S.Claassen

Eten was erg lekker en meer dan genoeg! Erg gezellig en genoeg keuze qua speciaalbiertjes! Uiteraard ook super aardig personeel! Absoluut een aanrader.

44. Blijft een prachtig gebouw, De Waag! Lekker gegeten, prettige bediening.

45. W.A. de Waal

Tijdens een uitstapje naar Doesburg met een reis met Senior Vakantieplan, hebben we de lunch gebruikt in het Grand Café De Waag. Een goed idee van de reisleiding om hier de lunch te bespreken! Het was een uitstekende maaltijd, overvloedig en buitengewoon smakelijk.
    De bediening was vlot maar vooral heel vriendelijk.
    Dit restaurant is bepaald een aanrader.
    Angélique

46. Zeer goed gegeten bij De Waag in Doesburg in de GEWELVENKELDER een aanrader!!!!!!

47. Afgelopen vrijdag eens een hapje wezen eten bij de oudste horecagelegenheid van Nederland.

Wat ons opviel was de attente en correcte bediening. We gingen eerst zitten bij de openhaard voor een aperitief. En kregen alvast de kaart om door te kijken wat er allemaal op stond. We bestelden alvast een stokbrood kruidenboter, waarop de bediening attendeerde dat wanneer we een hoofdgerecht bestelden er al een warm amuse bolletje bij zou komen. Dus zagen we maar af van het stokbroodje en bestelden onze gerechten.

Ik nam als voorgerecht de gemarineerde zalm met lavendel mayonaise en mijn vrouw nam de hertencarpaccio met paddestoelen tapenade beide werden erg netjes gepresenteerd en waren zeer smakelijk.

Als hoofdgerecht nam ik het zwijnsgebraad en mijn vrouw de wilde eend. Ook deze waren heerlijk bereid met goede saus aardappelpuree verse rode kool en stoofpeertjes. Ook zat er een huisgemaakte appel compote bij die super goed smaakte.

Als dessert namen we koffie met een likeurtje.

We hebben echt genoten van het eten en de goede sfeer en we komen hier zeker weer terug voor een lunch of diner of zo'n heerlijk stuk taart die we af en toe voorbij zagen komen.

48. Man man wat een slechte bediening-ervaring in De Waag. Wij hebben er gisteren gegeten met vier personen. Na het voorgerecht een mosterdsoep, die goed smaakte, hebben wij drie kwartier tot een uur moeten wachten op het hoofdmenu. Er kwam niemand naar ons toe. Af en toe zagen we iemand van de bediening. Wij zaten in de kelder. Uiteindelijk van ellende zelf op zoek gegaan naar de bediening. Ik heb mij behoorlijk zitten ergeren, omdat toen er eindelijk iemand kwam er ook nog heel laconiek gedaan werd. Daar ben ik boos over geworden. Dat zorgde er voor dat wij het hoofdgerecht toch nog snel, binnen een kwartier op onze tafel hadden. Er was beloofd binnen vijf minuten, net toen wij op het punt stonden om op te stappen en ergens anders te gaan eten.
    Ik had wild zwijn besteld en dat was een taaie rakker. Een wild zwijn op leeftijd dus. Jammer, als het vlees eerst gemarineerd was geweest dan was het misschien nog wat geworden. Al met al veel pretenties, De Waag maakt het niet waar in mijn opinie. Wij kregen nog wel te horen dat er te weinig personeel was. Er was niet gerekend op zoveel mensen. En we kregen nog een drankje van de zaak.
    Wij zullen de Waag niet aan bevelen als daar moet je gaan eten.
    Gr. H.

49. Bijzondere gelegenheid. Het schijnt dat hier de horeca begon, want het is de oudste horecagelegenheid van Nederland. Dit is zeker te merken. Zeer ervaren en bijzonder vriendelijke bediening. Heerlijke gerechten en een zeer uitgebreide kaart die je tegenwoordig niet vaak meer ziet. Hier kun je komen met iedereen die van genieten in een authentieke stijl houdt. Wij waren er toen er ook een bandje op zondagmiddag speelde, fantastisch.

50. lokale fijnproever

Regelmatig gegeten. Altijd goed wat je ook eet. Elk gerecht met gebakken aardappeltjes, verse groenten en gedresseerde sla. Kwantiteit voldoende. Kwaliteit top. Vriendelijk personeel. Prijs/ kwaliteit is top voor dit niveau. (22,- voor roodbaars is echt niet duur.) probeer ook eens de hamburger (plate-gerecht) voor nog geen tientje !!

51. N. Telgen

Meer dan de moeite waard! Krappe zitgelegenheid maar top bediening en top eten! Aanrader!!

52. Nostalgische beleving. Warme, gezellige en vriendelijke ambiance. Moet je zeker zijn geweest en als je bent geweest dan kom je zeker weten terug.!!!