De Liefde in Doesburg

Een culinaire verleiding

Parkeerplaats de Bleek (gratis). Parkeermeters in de stad (betaald)

wo vanaf 12:00

1352091900 89
1528420552 86
1587196769 86
1623931905 86

1. HEERLIJK gegeten bij dit kleine maar fijne restaurant. Hele interessante en smaakvolle gerechten op de kaart. Wij hadden gekozen voor Wild, maarliefst vier opties op de kaart! Heerlijke entrecôte van Hert!
    Alles prachtig opgemaakt en heel goed van smaak, smullen, was het!

Ook de wijn (een fantastische Rioja uit 2016 hadden wij), ik ben geen kennermaar drink graag wijn en deze was echt verrukkelijk!,

Een aanrader voor genieters!!

2. Wat een heerlijke avond bij De Liefde! Sfeer, bediening top!!
    We hebben ons laten verrassen met het eten en bijpassende wijnen. En daar kregen we geen spijt van.

3. Heel gastvrij, top bediening, heerlijke verrassende gerechten en een erg gezellige entourage.
    Het grootste probleem is… kiezen uit alle lekkers op de kaart.

4. Marian Keijzer

5. Willem de Jongh

Op zondagavond verwend in de Liefde met ene 4 gangen menu door de chef. Vriendelijk en gastvrij ontvangen. Steeds werd aan ons gevraagd of we al toe waren aan t volgende gerecht. Zowel intro voorgerecht en hoofdgerecht waren heerlijk. Vis en vlees beiden uitstekend. Ook werd er goed geadviseerd welke wijn niet en wanneer bij welk gerecht. De vinoloog is uitgebreid maar kwam daarbij wel.metniets bijzonders op de proppen wat ik als verrassing hier niet weggeef. Een puntje van aandacht is er wel. Wellicht is niet iedere gast geïnteresseerd in een mooie wijn introductie. Die interesse is beter vooraf te toetsen. Voor ons was het prima. Verwend met een uitstekend nagerecht komen wij in De Liefde graag nog een keer terug.

6. Op een kopje soep hebben we drie kwartier moeten wachten. Gasten die na ons kwamen hadden het eten of de soep nog eerder. Er werd gevraagd met of zonder spekjes in de soep en aangegeven om dit zonder te willlen. Kregen we toch soep met spekjes, dus nog iets langer wachten. Hier komen wij nooit meer. Ook nog een gesprek met de eigenaar gehad, maar dat was ook waardeloos.

7. Eten, drinken en bediening geweldig! Sfeer is ook leuk, vooral buien met die roze paraplu's van liefde.

Jammer vond we dat de ober die ook vinoloog is, teveel én ongevraagd uitlegt. Tip: gastvrijheid prima, maar aub niet overdrijven en een beetje afstand houden.

8. Eten hier is een vergissing.
    Er zijn 3 dingen belangrijk als je uit eten gaat:
    Eten & drinken, service en ambiance. Helaas allemaal onvoldoende. De tafellakens zijn groezelig van de lunchgasten. De stoelleuningen plakken. Groezelig en smoezelig. De ober gaf me een lezing toen ik om de kaart vroeg: hij wilde dat net doen en was bezig ja! Mijn eerste keus wijn was er niet. Mijn tweede keus wijn is teruggegaan omdat het verzuurd was. Mijn tonijn werd groen fluoriserend naarmate de minuten verstreken: die heb ik maar laten staan. Mijn vegetarisch hoofdgerecht bestond uit de bijgerechten van een hoofdgerecht (aardappelen,rijst, een taai stuk roze tempex en een pannetje met gierst, bonen of iets dergelijks. Ik had het ongeluk een hapje prijswinnende mosterdsoep te proeven van mijn tafelgenoot en ik hoop dat zijn maag geen gevolgen ondervindt van deze soep. Zelden heb ik viezer gegeten. Wel één pluspunt voor de rokers onder jullie: je kunt net zoveel paffen als je wilt ook al zitten de niet rokende eters een halve meter van je verwijderd.

9. Peter Mulder

We hadden gereserveerd bij De Liefde maar bij aankomst bleek dat wij niet van de menukaart konden bestellen omdat het Valentijnsdag was (hierover waren wij niet bij reservering geïnformeerd). In plaats van het 4 gangen menu met een behoorlijke prijs, mochten wij afwijken en kiezen voor een 2 gangen menu. Na bestudering van het menu twijfelden wij of dit was waar we naar op zoek waren. Toen we dit aangaven kwam de chef eraan te pas en gaf te kennen dat we annuleringskosten zouden moeten betalen als we zouden vertrekken. Met andere woorden we waren verplicht om daar te eten. Wel beloofde de chef dat we blij de deur uit zouden lopen als we het hoofdmenu op hadden.

Blij waren we niet, en de liefde was al helemaal ver te zoeken. We zijn met name teleurgesteld over de bejegening van het personeel.

10. Peter Jongerius

Een zeer plezierige avond in een mooi, sfeervol restaurant. Ook al was het een stille doordeweekse winteravond, de familie maakte het met haar passie en toewijding meer dan goed. Uitstekend eten.

11. Het eten was heel goed, maar zoals in veel restaurants te zout!
    Maar… de opdringerige sommelieir liet ons geen moment met rust met zijn kunsten en ongevraagde wetenswaardigheden.
    Wij kwamen daar als familiegezelschap om bij te praten, maar dank zij deze interrumperende man kwam daar minder van terecht dan ik had verwacht.
    Wij waren vrijwel de enige gasten, dus de man had zijn prooi vast.

Advies: zonder sommelier gaat het restaurant een stuk beter!

12. Wij gingen naar de Mattheus Passion, en hadden op advies van een medewerker het Passion menu gereserveerd. Er werd ons geadviseerd om 16.30 uur aanwezig te zijn. Dan hadden we voldoende tijd om te eten. Het concert zou beginnen om 19 uur. Op de menukaart stond dat we uiterlijk tussen 18.30 en 18.40 in de kerk moesten zijn, omdat er daarna geen gereserveerde plaatsen meer zouden zijn.
    Bij binnenkomst kwam al snel iemand vragen wat we wilden drinken. Daarna kregen we een voorafje. En kort daarna het voorgerecht.
    Maar daarna was het wachten op het hoofdgerecht. Het was al bijna 18 uur, en nog steeds geen hoofdgerecht. Wij werden hier wat zenuwachtig van, want om 18.30 uur moesten we naar de kerk. Uiteindelijk aan een medewerker gevraagd hoe lang het nog ging duren. Er werd gezegd dat ze in de keuken ermee bezig waren. Later nog een keer gevraagd, en uiteindelijk kregen we om 18.10 uur ons hoofdgerecht. Mijn vis was niet goed gaar. We hebben het hoofdgerecht zeer snel naar binnen gewerkt, en daarna nog een nagerecht. Maar ik heb er niet van kunnen genieten. Er is wel meerdere keren excuses aangeboden, maar we kregen geen uitleg waarom dit zo lang moest duren. Er werd tegen ons gezegd: wij doen ons best. Maar we zijn ook mensen. En we moeten hier ook van leren. Een medewerker kwam langs om als goedmaker een gratis glas wijn in te schenken. Er werd niet gevraagd of wij dit wilden, maar het werd gewoon ingeschonken. Terwijl ik eigenlijk geen wijn meer wilde.
    Wij vonden de sfeer niet prettig, omdat wij het gevoel hadden dat we niet serieus werden genomen.
    We hebben uiteindelijk de drankjes gratis gekregen. Maar voor ons was de prijs niet in overeenstemming met wat we uiteindelijk hebben gekregen.

13. Deze week 2 keer gegeten, uitstekende gerechten, heerlijke bijpassende wijnen, dankzij de sommelier. Fijne bediening. Als we ooit nog eens in Doesburg zijn, gaan we hier zeker weer eten.
    Gewoon top.

14. We voelden ons wat ongemakkelijk door de continue aandacht van de sommelier. Voorzichtig hebben we dit aangegeven, maar hij pikte dit niet op. We kwamen om onze dag te vieren, maar door de steeds weer verschijnende sommelier en zijn (op dat moment voor ons niet interessante verhaal) was er weinig sfeerbelevening en voor ons geen intiem gevoel.
    De hangop smaakte naar een Mona toetje, de overige maaltijden waren redelijk tot goed.

15. We werden gastvrij en vriendelijk ontvangen. We wilden graag buiten op het terras eten en dat was geen enkel probleem. De sommelier heeft ons op heerlijke wijnen met tekst en uitleg getrakteerd. Heel bijzonder was de dessert wijn. We hebben heerlijk gegeten en voelden ons enorm verwend. Beslist een aanrader en je voelt de liefde weer door de aderen stromen!

16. Liefde voor het eten & de wijn samen! Heerlijke combinaties en nog nooit met zoveel passie advies gekregen.

17. Theo Cornelissen

Heerlijk restaurant. Geweldig gegeten. Een echte aanrader om eens een bezoek te brengen. Service en kennis is perfect. Komen er zekernog terug

18. De lekkerste mosterdsoep op. De bediening was vol passie over Port die de soep helemaal tot z'n recht liet komen. Overheerlijk samen. Erg gezellig restaurant een aanrader.
    Bedankt voor het mooie begin van een weekendje weg met 4 stellen. 😍

19. Wauw, echt een aanrader! Op de 11 van de 11 een 5 gangen verrassingsmenu vis gegeten en alles klopte. Het bijpassende wijnarrangement was ingenieus gekozen door de soms wat overenthousiaste sommelier en combineerde perfect bij de gerechten. De mosterdsoep met drie soorten vis o.a. zalm en de bijgeserveerde witte port gerijpt in oude whiskyvaten was echt top.
    Kortom: complimenten voor de kok, de sommelier en gastheer/bediening. Was voor mij en mijn vrouw een geslaagde avond!

20. Kees Kommeren

Afgelopen zomervakantie weer een aantal maal bij onze vrienden van Restaurant de Liefde gegeten. Met het gezin en aanhang gereserveerd om eens lekker te eten. Magreet, Yoreck en Ben hebben zich weer overtroffen door ons een absoluut onvergetelijke avond te bezorgen. De mosterdvissoep is en blijft een absoluut smaakexplosie van ongekende grootte, zeker als je die combineert met een witte port die Ben je graag zal schenken.
    Als hoofdgerecht is er keuze te kust en te keur, ik had deze maal weer de biefstuk die ik nog steeds nergens zo lekker heb gegeten.

Wij zullen eenieder die een tip wilt voor een lekkere lunch of diner, altijd De Liefde noemen als een plek met een fantastische bediening, overheerlijk eten en zalige bijpassende wijnen.

Nogmaals Margreet, Yoreck en Ben, hartelijk dank en tot snel.

Groeten Kees en Gonnie
    's Gravenmoer

21. Bouman Willem

Lekker gegeten, goede wijnen en relaxte sfeer. Helemaal ok.
    Fam. Bouman, Fam. Uyttenbosch

22. Liesbeth

Een heerlijk 5 gangen diner gegeten met een fantastisch wijnarrangement, geserveerd door een passievolle wijnliefhebber. Voor herhaling vatbaar.

23. Vandaag gegeten bij De Liefde in Doesburg. Intens genoten: het eten is goed tot heel goed. Laat je vooral voorlichten over bijpassende wijnen. Je krijgt behalve goede voorlichting een lofdicht waarin passie en liefde voor de diverse wijnen ten gehore.
    De wijnen zijn niet goedkoop; gelukkig niet. Perfecte wijnen mogen een prijs hebben.
    Nogmaals, het was zeer de moeite waard.

24. Het eten was heerlijk, de stijl niet echt mijn ding maar je krijgt iig wat de naam impliceert. Wat echter totaal onaanvaardbaar was de wachtijd, anderhalf uur voor het hoofdgerecht, half uur voor het toetsje en als klap op de vuurpijl nog een 20 minuten voor de rekening.

25. Goede sfeer, heerlijk eten, erg enthousiaste vinoloog. En ondanks dat de zaak helemaal vol zat op deze 1e kerstdag heb je het gevoel dat ze speciaal voor jou klaar staan.

26. Op 10 oktober 2015 naar restaurant de liefde geweest. Nog nooit zo'n uitmuntende en enthousiaste wijnkenner meegemaakt. Bij elke gang een passende wijn en de achtergrond ervan. Helemaal geweldig. Prachtige avond. We hebben met ons tweetjes super genoten van de sfeer, héérlijke gerechten en het verhaal achter de wijnen van kenner Ben. Bedankt voor het slagen van de avond. Het was top!

27. Kees en Barbara

Vriendelijk en zeer gastvrij ontvangen. Genoten van een 5 gangenmenu, dat bijzonder fraai was gepresenteerd. Extra leuk was de enthousiaste en uitgebreide toelichting van de vinoloog. Restaurant De Liefde is een aanrader!

28. Ria Schoot Uiterkamp

We hebben met onze vrienden heerlijk vegetarisch gegeten bij 'De Liefde'. De sfeer is bijzonder gastvrij en de bediening erg hartelijk. Het eten had zoveel verrassende smaken dat het een genot was om te proeven. Een echte aanrader en wij komen zeker terug.

29. Afgelopen zaterdag hier gegeten d.m.v. Groupon. Restaurant ziet er sfeervol uit, een heel nette ontvangst en keurige bediening. Van het wijnarrangement geen gebruik gemaakt.

Eten is keurig opgediend en werd vlot geserveerd. Eigenlijk te snel, gevraagd of dit iets langzamer kon en hier werd keurig aan voldaan. Het eten vonden wij redelijk, werd keurig gepresenteerd, maar de kwaliteit kon beter.

Verder erg vriendelijk personeel en een prima avond gehad.

30. m de Ligt

Wij werden erg gastvrij ontvangen door de eigenaar. Ook het verdere personeel was zeer vriendelijk. Wij kregen een mooi plekje in een romantisch hoekje bij het raam. Het eten was ontzettend lekker en bij elke gang kregen wij goed uitleg over de wijn die bij welk gerecht hoorden. Kortom een zeer geslaagde romantische avond van ons jaarlijkse uitje zonder de kinderen. Bedankt!

31. Prima menu, origineel en smaakvol. Zeker in combinatie met een verrassend wijn arrangement. Vriendelijk en gastvrij personeel. Aanrader!

32. Zondagavond hebben mijn man en ik hier een topavond gehad! Het was voor ons een bijzondere dag en restaurant De Liefde heeft er een bijzondere avond van gemaakt. De gerechten, in combinatie met de door een bevlogen vinoloog aanbevolen wijnen waren voortreffelijk. Het was voor ons echt een feestje! De mosterdsoep met de port... mosterdsoep zal hierna nooit meer hetzelfde smaken! Het nagerecht met de dessertwijn was een sublieme afsluiting van een heerlijk diner. Jammer dat het voorbij was! Ik weet nu waarom het restaurant De Liefde heet: liefde voor het koken, liefde voor de gerechten en de wijn, en voor het verwennen van de gasten!

33. We hebben een heerlijke avond gehad in dit leuke restaurant! De bediening is erg aardig en zorgzaam. Vooral complimenten voor de vinoloog, die ons heeft verwend en verrast met een goede selectie wijnen en dessertwijnen.

De (vegetarische) mostersoep was heerlijk, met pit en frisheid. Het andere voorgerecht gevulde rolletjes was lekker, maar niet heel bijzonder. Het hoofdgerecht (tong en baars) was zeer smaakvol en precies goed. Het nagerecht mostermousse was lekker maar teveel van hetzelfde, een combinatie met fruit of cake was wellicht beter geweest. De dadelcakejes waren heerlijk en zoet als de liefde.

Dit restaurant is zeker een aanrader voor iedereen die van lekker en romantisch eten houdt. De Liefde heeft een uitgebreide vegetarische kaart en de gedurfde combinaties van ingrediënten. We komen zeker eens terug!

34. Richard en Marijke

Vanavond voor het eerst gegeten bij restaurant De Liefde en het is ons zeer goed bevallen.

Uitstekende service, heerlijk eten en zeer goed wijnadvies. De vinoloog had een duidelijke passie voor zijn vak en zorgde dat de gerechten nét dat beetje extra dimensie kregen.

Wij hebben een topavond gehad!

35. We hebben hier heerlijk genoten van een 5 gangen verrassingsmenu. De entourage was perfect. Het eten was heerlijk en werd mooi opgediend. Personeel was erg vriendelijk.
    Een aanrader!

36. Erik en Susan

Vanavond heerlijk gegeten bij restaurant De Liefde. Klantvriendelijk personeel, smaakvolle gerechten en een heel goed wijnadvies. Wat een enthousiaste mensen. Echt een aanrader!

37. Gerda en Titus Castelein

We hadden een prachtige avond in de sfeervolle, bijzonder gastvrije Liefde. Het eten was heerlijk en de wijnen waren verrukkelijk! We bevelen dit restaurant zeker aan!!

38. A.G. Muijser

Ontvangst was hartelijk en goed advies van de wijnen bij het bijbehorende menu. Het eten was erg lekker en ons menu bestond uit vijf gangen en was goed uitgebalanceerd. Heerlijk gegeten en uitstekende wijnen gedronken. Heerlijk dessert als afsluiting.

39. Heerlijk gegeten en een goed wijnadvies in een gezellige ongedwongen sfeer. Het dessert met dadels en walnotenijs was super!! Dit restaurant is wat ons betreft een echte aanrader.

40. Tom 195 punten

Voor de tweede keer De Liefde bezocht, en net als de vorige keer een heerlijke avond gehad. Een prima kaart (ook goed vegetarisch aanbod), een mooi restaurant en deskundig en vriendelijk personeel. Vinoloog Ben heeft ons (geen wijnkenners) uitstekend geadviseerd.

41. Judith vd Winden

Héérlijk gegeten en gedronken in een sfeervolle ambiance. De parelhoen als voorgerecht was erg lekker. De victoriabaars om mijn vingers bij af te likken. Echt het lekkerste stukje vis wat ik ooit ergens gegeten heb! De combinatie met de kruiden was subliem. Begeleid door een zeer gepassioneerde uitleg over de wijnen was dit een zeer geslaagde avond. Dank jullie wel restaurant De liefde!

42. marthijs

Heerlijke culinaire avond gehad. Goed wijnadvies. 4 uur genoten.

43. Mies Cornegoor

Vorige week kennisgemaakt met dit restaurant via Groupon. Wat een aangename verrassing! Het eten was heerlijk en het bijpassende wijnarrangement maakte het geheel echt àf! Prettige bijkomstigheid was dat er ook een "Bob"-wijnarrangement is (halve glazen). Wij komen zeker terug!

44. Guus Wokke

Toevallig terecht gekomen in restaurant De Liefde en aangenaam verrast. Heerlijk eten, fantastische bediening, sfeervolle ambiance en een gepassioneerde sommelier, die zeer beeldend kon vertellen en ons voorzag van goed advies. Kortom, een adres om beslist weer aan te doen als we in de buurt zijn!

45. In dit restaurant krijg je veel op je bord en weinig apart in schaaltjes. Dit kan alleen omdat de smaak van de gerechten zo waanzinnig samen gaan. Top restaurant!

46. HTvH 18 punten

Gisteren (4 april 2015) bij Restaurant "de Liefde" gegeten met vrienden, naast een gezellige ambiance kun je hier terecht spreken over "de Liefde" voor lekker en mooi opgediend eten. De gastheer kon heerlijk vertellen over zijn passie over wijnen zodat je ook een mooie combinatie van eten en een drankje kom maken. Bovendien werd er goed rekening gehouden met mijn glutenintolerantie.

Ik kom hier zeker nog een keertje terug...

47. We zijn hier woensdag 2 april gaan eten vanwege de goede recensies. Goede sfeer met werkelijk heerlijk eten. Creatief, vers en ontzettend veel smaak. Ook de wijn was waanzinnig, geweldig dat bij elk gerecht op de kaart een bijpassende wijn werd geadviseerd. Ook de bediening is vriendelijk en vlot. Wij hebben een top avond gehad en komen zeker terug!

48. M.Oldeman

Op 3 april ten geweest met mijn gezin in dit leuke restaurant waarin de warmte opvalt van ontvangst en verdere verloop van de avond. Een prettige bediening met een iets te enthousiaste sommelier die vol passie over de wijnen verteld die geserveerd kunnen worden maar dat mocht onze pret van de avond niet drukken. Na het lezen van de site waren de verwachtingen hoog voor de avond en eerlijk is eerlijk, de wijnen waren lekker en zelfs mijn dochter heeft een glas rood gedronken. Over het eten ben ik iets minder enthousiast. We begonnen met een amuse die leuk bedacht was maar te koud geserveerd werd. Evenals het voorgerecht, ook te koud. Dit gaat ten koste van de smaak die overigens wel goed was maar dus beter had gekund. De soep was prima, zowel de vlees als visvariant van de mosterdsoep. Het tussengerecht was voor mij de gamba en voor de rest van de tafel de parelhoen. Gamba's waren te ver gegaard, de parelhoen gevuld met een farce waarin noten te droog. Jammer dus. Het hoofdgerecht vlees viel in de smaak en mijn visgerecht makreel was op de cuisson na, te ver gegaard, goed. Voor het dessert mocht ik een overheerlijke dessertwijn proeven die niet genomen werd alleen maar vanwege het feit dat er nog naar huis gereden moest worden. Het dessert was lekker. Een geslaagde avond dus met wat positief bedoelde commentaren op de keuken waarin verbetering in opmaak borden en de juiste gaarheid producten op zijn plaats is.
    Met vriendelijke groet,
    Marco Oldeman

49. Wij hadden een groupon bon gekregen voor een 5 gangendiner. Restaurant De Liefde, wat klonk dat romantisch. Gereserveerd voor 2 personen met bon en 1 kind. We werden heel hartelijk ontvangen en de tafel stond klaar met kinderstoel. Er werd keurig gevraagd wat we wilden eten qua vlees en wat voor het kind. We hadden onze keuze doorgegeven en gezegd dat onze dochter (van 2 jaar) wel wat hapjes van ons kreeg, want zo veel eet ze niet. Dat was geen probleem, totdat de chef kwam en ons vertelde dat dit niet de bedoeling was. De bon was immers voor 2 personen! Ik had nog uitgelegd dat ik dat niet begreep, wij stonden toch iets van ons eigen eten af voor haar? Voor een kind van 2 jaar! Nee, dat kon niet, voor het kind moest ook wat gekozen worden; "Je kunt toch een kinder menu kiezen?" Nee, dat eet ze niet op!

Het argument bleef dat de bon maar voor 2 personen was en anders zouden er servieskosten in rekening worden gebracht, want ze gebruikte immers hun servies. Met tegenzin dan maar een "groenteboullion soepje" à € 3,- voor haar besteld en het was maar een klein glaasje. Dus heeft ze toch nog van ons wat kleine stukjes gegeten. We hebben uiteindelijk 3 uur met een 2 jarig kind in een restaurant gezeten, en ze heeft zich keurig gedragen, maar je zou toch ook wel wat aan inzicht kunnen verwachten dat die 5 inie minie gerechtjes wat sneller achter elkaar zouden kunnen. Kreeg honger onder het wachten en eenmaal thuis nog een paar oliebollen opgegeten!

Wat opviel was dat de betalende klanten veel aandacht kregen en wij beduidend minder. Jammer dat je dat gevoel moet krijgen, maar die ene ober bleef erg aardig. Het vlees werd geserveerd en 1 stuk was echt koud, even opwarmen in de magnetron, en ping! Zo weer op je bord. Wel een nieuw bord, met weer die harde groenten waar geen smaak aan zat.

Sorry,maar dit restaurant verdiend voor mij geen aanbeveling voor andere mensen. En als je je restaurant dan zo'n mooie naam geeft, maak er dan iets moois van. Het enige aan liefde was een crème stenen hart wat al op de tafel stond met een klein klontje boter voor op een klein stukje brood. Ik hoop dat de eigenaar hier iets van opsteekt en zorgt dat al zijn gasten het gevoel van gelijkwaardigheid ervaren. Voor ons, dit restaurant, nooit meer!

50. Fam. Driessen

Wij zijn afgelopen vrijdag wezen eten voor het eerst en wij zijn uitermate positief over het eten maar vooral ook over de wijnen die wij hadden met het wijn arragement. De vinoloog was heel erg enthousiast en kon veel vertellen over de wijnen die wij gepresenteerd kregen. Personeel is zeer vriendelijk de hele entourage was gezellig en je voelt je echt gast in hun restaurant. Wij komen zeker terug!

52. Met stip een van de allerleukste plekjes om uit eten te gaan. Er is zelfs een echte wijnkenner die, zeker op de wat rustigere dagen, alle tijd neemt om de maaltijden van een juiste fles te voorzien. Voor wijnliefhebbers een must. De liefde is eten in een gemoedelijke sfeer, de gastheer - en vrouw doen vanaf binnekomst hun uiterste best de gast zich thuis te laten voelen. De zorgvuldig samengestelde kaart bied werkelijk voor elk wat wils, waaronder uiteraard de mosterdsoep... die heerlijke variant 'mosterdsoep met vis' dus (zo een lekkere soep dat je je naderhand schaamt om ooit nog een blik open te trekken). Ikzelf heb er altijd een hekel aan om ergens opgeprikt netjes te moeten dineren, met allerlei rare minuscule hapjes op je bord waar dan heel duur over gedaan word... en als je portemonnee dan aan het eind van de avond een forse aderlating heeft ondergaan, dat je dan nog met honger naar huis gaat... Niets van dat al bij 'de Liefde'. Ik vind maar één ding jammer; dat is dat we gaan verhuizen en dat ik 'de Liefde' niet mee kan nemen in de koffer. Maargoed, dan is er altijd een reden om terug te komen.

53. Warner Borgeld

Mijn vrouw en ik hebben heerlijk bij het restaurant De Liefde gegeten! Echt heerlijk! Dat dit restaurant De Liefde heet, merk je heel duidelijk ook in de liefde van het personeel voor het vak. Het restaurant wordt gedreven door het gezin Van de Brink. Gastheer is de zoon Yoreck, Sommelier is vader Ben en het hart van de keuken is moeder Margreet. Ben spreekt met liefde over de wijnen van het huis. Met zijn kennis weet je zeker, dat de wijn die je drinkt past bij het gerecht dat je eet. Dat je er goed bij zit wordt met zorg geregeld door Yoreck en dat moeder Margreet liefde heeft voor haar vak in de keuken, proef je bij elke hap. Het was een groot genoegen om bij De liefde te eten en we doen het graag nog eens over als we in de buurt zijn. Het is absoluut een aanrader!!

54. Zondagavond heerlijk gegeten bij dit restaurant. Gezellige entourage. Sommelier Ben gaf vol enthousiasme uitstekende adviezen over de wijnen passend bij de gerechten. Dan drink je eens wat anders dan de gangbare huiswijn. Kortom een restaurant om nog eens terug te komen.

55. Wij hebben vrijdagavond met 4 oud collega's bij de Liefde gegeten. Was goed bediend en vriendelijke bediening. Wij hebben heerlijk gegeten.

56. Manon Otten

Erg vriendelijk en gastvrij personeel. High tea was erg lekker en uitgebreid.

57. Heerlijk gegeten via een leuke Groupon actie. Eten en bediening waren heel goed. Wijnadvies was zo passend dat het jammer was dat het diner voorbij was. De naam de Liefde stralen ze daar uit, liefde voor de klant. Wij komen terug, ook zonder Groupon.

58. Wij hebben gister heerlijk gegeten in het Restaurant. Wij kregen een hartelijk ontvangst door de gastheer (daar kan menig restaurant nog een voorbeeld aan nemen). Wij hebben ons vooral laten verrassen door de vegetarische gerechten. Wat een heerlijke smaken, geweldig! Het bijpassende glas wijn uitgelegd door de vinoloog is een feest, en dan de smaak, oh zo lekker!! Wij komen hier zeker terug.

59. Een gezellige sfeer, lekker eten en aandacht voor de klant. Er is een ruime keus aan wijnen. Wij lieten de keuze van onze wijnen over aan de vinoloog. Dit is een aanrader.

60. Het eten is van top niveau! We hebben heerlijk genoten van ‘een liefdesproeverij’ van 12 gerechten. Echt een feest voor je smaakpapillen. We namen daarbij een wijn arrangement perfect uitgekozen door de wijnadviseur die passie heeft voor zijn vak. Het is heerlijk genieten van een ongedwongen sfeer. Het is er gezellig en de bediening erg vriendelijk. We hebben een top avond gehad en komen er zeker weer.

61. Geert Willink

Wij wonen notabene al ruim 5 jaar onder de rook van Doesburg en vandaag pas voor het eerst gegeten bij Restaurant De Liefde. Dat hadden we veel eerder moeten doen! Werkelijk uitgelezen gerechten en een uitermate goede bediening met hart voor gerecht en mens/gast. Hier weten ze wat goed gastheerschap betekent. De passievolle vinoloog vormt een geweldige duo met de uitmuntende chefkok.

62. Gerard Warburg

Je kunt pas over andere restaurants oordelen als je bij de Liefde hebt gegeten!

Hier ervaar je wat service, sfeer, kwaliteit eten en een goede bijpassende wijn met een mens kunnen doen. Maar.... beste lezer: wat je hier proeft, proef je bijna nergens en dat is passie en bezieling van de chef kok en haar medewerkers. Doen!

63. Naar aanleiding van enkele recensies op internet gegeten op vrijdag 05-09-2014 bij restaurant De Liefde te Doesburg. Zowel eten, bediening als sfeer in een woord geweldig. Hier moet je geweest zijn. Voor ons een dikke 9 !!!

64. wim snelders

Leuke Groupon actie gekocht voor een 5 gangen menu van de chef, heerlijke mosterdsoep, de verrassing was een prima wijn begeleiding.

65. 9 tevreden mensen

We hebben op 3 juli met een gezelschap van 9 personen gegeten bij restaurant de Liefde. Het was een superavond! Héérlijke gerechten (4-gangen menu) + een wijnarrangement. De wijnkenners onder ons waren onder de indruk van de keuze van de vinoloog.Het hele plaatje klopte. De bediening was prettig en de vinoloog bevlogen.
    Kortom, wij vinden het een echte aanrader. Wij komen zeker nog eens terug!

66. Martijn van den Dungen

Zeer vriendelijk en kundig personeel.

Lekker eten, maar wat een wijnen.. Geef je over aan de vinoloog en je geniet van heerlijke wijnen!!

Absolute aanrader

67. Hans Wooden

Heerlijk gegeten: chique eten in een informele sfeer, prima! De vinoloog is zeer enthousiast en serveert bijzondere, fantastische wijnen!

68. Heerlijk gegeten waarbij de bereidde gerechten van een uitzonderlijke kwaliteit zijn met een sublieme combinatie van verschillende topwijnen!

69. kees

70. E.A. Heskens

Voor de tweede keer geweest, nu voor de liefdesproeverij gekozen met bijpassende wijnen. Waren wel wat bang voor een teleurstelling omdat onze verwachtingen wel erg hoog gespannen waren na de eerste keer. Was echter net zo lekker als de eerste keer. Komen zeker weer een keer terug. Enige jammere was dat de prijzen van de wijn pas op de rekening duidelijk weden. Dit zou eerder kunnen.

71. Evert Blok

Dit was de vierde of vijfde keer dat we bij 'de Liefde' hebben gegeten. Ook deze keer hebben we weer de mosterd-vissoep genomen, probeer die maar eens te laten staan. De kaart van dit restaurant verandert niet heel snel, is onze ervaring. Toch weer iets nieuws geproefd, (grand dessert) een mousse van/met rozenblaadjes. Kan dat? Blijkbaar, en met een smaak die ongeveer tegenovergesteld is van de mosterdsoep. In hetzelfde 'grand dessert' zat ook nog een bijzonder dadelgebakje. Attent personeel, de aankleding van het restaurant is wat stemmig, tegen het kitsche aan, naar onze smaak.
    Samengevat: beslist aan te bevelen, en wij komen hier zeker terug.

72. Vorige week op aanraden van kennissen uit eten geweest bij restaurant de Liefde in Doesburg. Leuke entourage en ontzettend vriendelijke en attente bediening. Allereerst als voorgerecht gekozen voor de winnende mosterdsoep, ikzelf de mosterdvissoep en mijn vrouw de vegetarische soep. Als hoofdgerecht kozen we voor de veluwse maiseend met koffiesaus en mijn partner voor de zogenaamde "Blinde liefde". Het eten en de bediening waren echt geweldig. De wijnen die tevens bij de gerechten gereserveerd werden kwamen ver boven onze verwachtingen uit.

Tevens had de locatie een ideale ligging ten opzichte van de binnenstad en parkeergelegenheid, dus kortom een echte aanrader voor iemand die ervan houdt heerlijk culinair verwend te worden in deze prachtige Hanzestad.

73. Op aanraden van vrienden bij restaurant de liefde gedineerd afgelopen weekend. Het was onze trouwdag en natuurlijk ga je naar de liefde alleen al vanwege de mooie naam van het restaurant.
    We kozen voor de liefdesproeverij: vlees en vis. Het eten was heerlijk, vooral de winnende mosterdsoep met de bijpassende wijn erbij. We snappen dat deze soep de eerste prijs gewonnen heeft.
    De bediening is gastvrij en leggen alle gerechten netjes uit en weten je goed advies te geven (zoals het hoort, komen we de laatste tijd weinig in restaurants tegen helaas). Het restaurant doet zijn naam eer aan.
    Bedankt voor de fijne avond en graag tot ziens.

74. Y.Thuis

Het viel helaas tegen. Vismosterdsoep niks bijzonders alleen zoet. De tafelgenoten vonden de soep ook geen hoogvlieger. Op naar het hoofdgerecht. Lamsvlees taai en weinig smaak. Kwalitatief geen goed stuk vlees. Saus voor een groot gedeelte uit een pakje. Koffie saus bij de eend echt niet lekker, gelukkig was er andere saus (pakje). Varkenswang heerlijk mals en aardige saus. Iedereen dezelfde groente! Gebakken aardappelen behoorlijk rauw en terug gestuurd. Snel in de frituur! Gelukkig hadden we het heel gezellig dus snel over deze domper heen gestapt.

75. Voor de tweede keer hier gegeten en wederom een onvergetelijke ervaring. De wijn-spijs combinaties zijn voortreffelijk. Ook deze keer weer een aantal gerechten gegeten die ik normaal niet snel zou kiezen maar het was allemaal geweldig. Tip: laat de residente vinoloog de wijnen kiezen, geef hem de vrije hand en je zult versteld staan!

76. Zojuist gegeten bij de liefde. 17 jaar getrouwd dus we hadden wat te vieren! Leuke actie via Groupon geboekt, 5 gangen verrassingsmenu van de chef voor een hele leuke prijs. Ook gereserveerd via Groupon, allemaal prima geregeld. Het eten was echt subliem. Lang geleden dat we zo lekker hebben gegeten. Vooral de mosterdsoep is om je vingers bij af te likken. De bediening is netjes en correct, ook even tijd voor een korte "social talk". Alle gerechten die op tafel komen worden vergezeld van een prima uitleg zodat je ook weet wat je op je bord hebt liggen. Kortom: dit restaurant is echt een aanrader. Met of zonder groupon!!

77. Wij hebben hier heerlijk gegeten. Op onze trouwdag hebben wij de "liefdesproeverij" besteld. En werkelijk wat zag het er allemaal verzorgd en prachtig uit. Bij elk gerecht een bijpassende wijn met een leuke uitleg. We voelden ons zo bijzonder met al die aandacht die we kregen. Ik heb zelden zo lekker gegeten.
    We raden onze gasten van onze B&B het dan ook regelmatig aan. Tot snel, want ik kan niet wachten om weer eens zo bijzonder te eten.

78. David en Debora

Gisteravond hebben wij voor t eerst gegeten in restaurant de Liefde. De kwaliteit van het eten was voortreffelijk.
    Daarnaast viel het ons op hoeveel aandacht de gastheer had voor ons als klant: hij voelde onze wensen goed aan.
    De aanwezige vinoloog vulde de gerechten aan met uitstekende, zorgvuldig gekozen wijnen. De gepassioneerde wijze waarop hij vertelde over de herkomst van de wijnen was voor ons een belevenis en zijn kennis op het gebied van wijn is werkelijk uniek.

79. Ik geef niet snel voor alles een 10 maar Restaurant De Liefde verdient het oprecht!
    Wij hebben volop genoten van het High Wine arrangement ''De Liefde'' Wat een tongstrelende culinaire hoogstandjes en met liefde uigekozen bijpassende wijnen. Onze complimenten voor de gastheer en gastvrouw. Echte mensen met passie en liefde voor hun vak!! Het was echt een avondje uit en kan iedereen deze High Wine aanbevelen. Wij komen zeker nog eens terug. Bedankt!

80. Hoe een weekendje Doesburg een top ervaring kan worden. Mensen, helemaal geweldig dit fijnproevers-huis (restaurant is een te gewoon woord)!
    Ik eet regelmatig in top restaurants in het buitenland, maar een ervaring zoals deze kom je maar zelden tegen. De sfeer, de bediening en het eten zijn top.

81. karin den hertog

Super! Nog nooit zo lekker gegeten! Wat deze mensen op tafel zetten, het is gewoon niet te geloven! Het eten is met zoveel liefde bereid. Dit restaurant doet zijn naam echt eer aan. Ga zo door!

82. Bernadette den Hertog

Mensen, ga hier eten. Toevallig bij dit restaurant terecht gekomen en heb er heerlijk gegeten. De volgende dag zijn we er weer gaan eten. (ik was een weekendje in Doesburg met 4 personen.) Ook het vegetarische eten is geweldig en neem er een lekker wijntje bij. Sommelier geeft goede adviezen en heeft er ook nog een mooi verhaal bij.

83. D.M. van den Heuvel

Op woensdag 26 maart 2014 hebben wij een heerlijke "liefdesproeverij" genuttigd bij dit knusse, gezellige restaurant in het historische centrum van hanzestad Doesburg.

Bij binnnenkomst werden wij gelijk welkom geheten, onze jassen aangenomen en werden wij naar onze plek gebracht.
    De aankleding is klassiek, maar met een knipoog. Het oogt luxe, maar niet op zo'n manier dat het intimiderend is. Meer een luxe huiskamergevoel.
    Onze gastheer is een enthousiast vinoloog, en weet je glas wijn naar een hoger niveau te tillen, door zeer beeldend en onderbouwd de achtergrond van de wijn te vertellen. En dat werkt. Ik ben geen echte wijnkenner, maar ik proefte alle accenten in de wijn ineens.
    Je kan kiezen of je de vijf gangen van de 'liefdesproeverij' vlees, vis of vegetarisch georienteerd wil. Ik koos vlees, mijn partner vis.
    We begonnen met een heerlijke amuse, waarna we via een trio soep (met de prijswinnende mosterdsoep), stoofpotje, kabeljauw, zeeduivel, parmaham, en nog vele heerlijk bereidde en mooi gepresenteerde gerechten, uitkwamen bij het dessert. Hierbij werd een zeer bijzondere dessertwijn met dadel en walnoot accenten geadviseerd.
    Deze paste uitstekend bij het dessert met karamel mousse, vanilleijs, slagroom en dadeltaart.
    Een kopje koffie en thee sloot het geheel af.

Wat erg prettig was om te ervaren was dat ze erg de tijd voor je nemen. De opmerking "Wilt u nu direct uw dessert geserveerd hebben of wilt u nog een kwartier wachten? Of langer?" is exemplarisch voor de avond.

Ruim 3 uur later werd onze jassen aangereikt en stapte wij zeer voldaan weer naar buiten.
    Het was een topavond.

84. Hedenavond met vrienden van de Liefdesproeverij genoten ik heb zelfs witte wijn gedronken (doe ik dus nooit), was heerlijk.
    Het eten was voortreffelijk en de rode wijn zeer goed van smaak. Je proeft de liefde voor het vak. Ik kan eigenlijk zeggen dat ik nog nooit zo genoten heb van het eten de wijnen, maar ook het enthousiasme van vooral de Vinoloog Ben van de Brink en de rest van het personeel.
    Wij komen hier zeker vaker eten. Dank jullie wel.

85. Paul

86. We hebben genoten. Een prachtige vegetarische kaart, keuze genoeg! Dit is niet de laatste keer dat we hier waren. Heerlijk eten voor een mooie prijs.

87. 15 feb. 2014 voor het eerst bij De Liefde gegeten en ik moet zeggen dat we aangenaam verrast zijn. Heerlijk eten voor een goede prijs.
    Erg genoten van de verschillende verhalen van de vinoloog over de wijnen. Gaan hier zeker nog vaker komen.

88. Edwin & Janine

14 februari wezen eten.
    Het is een gezellig restaurant en goede bediening. Het eten is erg goed en wordt op een leuke manier bediend. Vriendelijk personeel.

89. Femke en Roland

Super lekker gegeten, inclusief een geweldig wijnarrangement! Dankjulliewel! Liefs

90. Heerlijke wijnen, fantastisch eten, geweldige service. Wij wonen in regio Rotterdam maar komen zeker nog een keer terug. We hebben nog nooit zo lekker gegeten!

91. Op 18 januari weer bij de Liefde gegeten. Het was overweldigend lekker, waarbij soms woorden tekort schoten. Als entree uiteraard de mostervissoep met een bijbehorende witte port. Top. Als hoofdgerecht de ossehaas welke perfect was klaargemaakt. Goed op temperatuur, licht krokante korst, mooi rose van binnen en botermals. Zalig. Als dessert het kaasplankje. Heerlijke kaasjes. Ben had daar als suggestie wel een heel lekker dessertwijntje bij uit Australie, meen ik. Wat een enorme gigantische smaakervaring. Kortom het was weer fantastisch om in de liefde te zijn. Yoreck, Ben en Margreet bedankt voor een heerlijke avond.
    Groeten Kees en Gonnie

Eén vorige recensie
  92. Wij hebben genoten van de liefdesproeverij, aangevuld met een wijnarrangement. Het was in één woord super! Zeker voor herhaling vatbaar en een ieder aan te bevelen. In restaurant De Liefde wordt nog echt met liefde gekookt (dat proef je) en met passie worden er geweldige wijnen bij geserveerd. Bij de soep een glas port; bij het dessert een glas sherry. Echt heel bijzonder en verfijnd.

93. Wij hebben een super leuke avond gehad in restaurant de Liefde. Het eten was voortreffelijk! En wat een geweldige ervaring was het om te eten icm wijnen geadviseerd door een vinoloog. Dit was een zeer aangename verrassing. Ik wist niet dat wijn zoveel invloed op het eten kan hebben. Wat heerlijk ook om naar deze man te luisteren. Zoveel passie en liefde die hij voor het vak heeft. Hiermee onderscheiden zij zich echt met andere restaurants. Als tip wil ik graag mee geven dat de eigenaar zelf zich minder bescheiden moet/mag opstellen.

94. Heel lekker gegeten in een mooi restaurant bij hele attente mensen. Het eten is lekker, goed verzorgd met hele mooie wijnen. We komen hier zeker terug!

95. Jan

96. Wij hebben afgelopen week ook met de vegetarische restaurantweek bij de liefde gegeten vooraf weet je al dat je een speciaal samen gesteld 3 gangen menu krijgt dit menu staat al op de site van de vegetarische restaurant week. Wij kozen voor de prijswinnende vegamosterdsoep, we snappen dat ze er een eerste prijs mee hebben gewonnen. Heerlijk en zeker met de bijpassende port aanbevolen door de vinoloog. Als hoofdgerecht namen we de kikkererwten en de soufflé, ze waren beide fantastisch, je kan proeven dat de keuken ervaring heeft met vegetarische gerechten. Later op de avond hoorde we van de eigenaar dat hij zelf ook vegetarisch is, geweldig. Het dessert hemels genot doet zijn naar eer aan. We komen graag nog een keer terug en we hebben zelden zo lekker vegetarisch gegeten.

97. Wij besloten dit restaurant aan te doen tijdens de vegetarische week. De ambiance was heel prettig, de bediening liet niets te wensen over en was zeer vriendelijk. Wij stoorden ons er wel aan dat er bij elk bord een waterglas stond maar dat de karaf met water niet werd neergezet. De sommelier was heerlijk enthousiast, hij zou alleen de prijzen van de wijn moeten noemen zodat je weet waar je aan toe bent. De wijnen die hij aanbeval waren uitstekend. Wij kregen wel de indruk (zoals we vaker hebben ervaren tijdens restaurantweeks) dat het menu speciaal wordt aangepast voor een speciale themaweek. Ons voorgerecht, het bietentartaartje (erg flauw), stond niet op de gangbare menulijst, evenmin als een prutje kikkererwten waarvan op de voor de gelegenheid geprinte kaart stond dat het vergezeld zou gaan van gevulde sugersnaps. Er werd slechts 1 sugersnap op het bord gelegd. De dadeltaart was ook niet op de menukaart te vinden, zo bleek ons. De groente was wel heel erg flauw. Maar al met al zagen de gerechten er prachtig verzorgd uit. De lange pauzes tussen het serveren van de diverse gangen vonden we een crime..... Tot slot genoten we zeer van een heerlijk aangeklede koffie. We aarzelen of we nog een keer zullen terug gaan.

98. Bediening zeer gastvrij. Eten super lekker. Timing tussen de gangen was ook goed! Echte aanrader!

99. We hebben zaterdag 7 september hier gegeten. Mijn man is vegetarier en is niet gewend aan zoveel keuze! De vegetarische kaart was uitgebreid (6 keuzes voor het hoofdgerecht) zag er heerlijk uit en interessant. Daarnaast smaakte het ook nog eens heerlijk. Die kroket van rode biet was fantastisch net als de pastinaakfrieten. Heerlijk genoten!

100. We hebben met z'n viertjes gisteravond heerlijk gegeten bij De Liefde. Een prima bediening met veel kennis van zaken en een gezellige sfeer. De combinatie met het wijnarrangement, zelfs voor de Bob, was een geweldige keuze.

Een absolute aanrader!!!!

Volgende pagina