De Bonte Hond in Doesburg

1220729155 85
1303791966 86
1407620479 75

1. E. Scheeres

Een AH menu genoten. Maaltijd was prima verzorgd en smakelijk. Keuze uit 2 menu's. Snelle en prima bediening!

2. lokale fijnproever

Onlangs gegeten, 3 slip-tongen plus gebakken aardappeltjes plus schaaltje verse groenten. Simpelweg goed. Vriendelijke bediening, goede prijs/kwaliteit verhouding want 17,50 (ex drank) is absoluut niet te duur. Eten was ook vlot klaar (10 min.) maar het was ook niet druk die dag.

3. Zojuist terug van een etentje bij De Bonte Hond. We hebben een AH bon gebruikt. Salade en de soep waren erg lekker en ook relatief snel geserveerd. Echter kregen we laat het hoofdgerecht, zaten er al ruim 1,5 uur voordat het kwam. Terwijl 2 tafels die een stuk later waren en ook een voorgerecht hadden, hun eten al relatief snel kregen. Een andere tafel met (ook) een jong snel moest ook lang op hun eten wachten en een tafel met Duitsers ook. Viel me op dat vooral oudere mensen snel bediend werden.
    De kabeljauw was goed, echter was de spies slecht. Ik had om medium gebakken gevraagd, echter was de ene helft medium de andere rare. De saus had vrijwel geen smaak, smaakte naar zoetige bouillon. Tafel met het jonge stel had volgens mij hetzelde probleem, de spies van meneer ging weer weg en kwam terug. Sorbetijs was erg lekker en kwam ook al snel na het hoofdgerecht.
    Mijn vriend had dit bij het afrekenen ook aan de kok verteld, die trok echter ongeïnteresseerd de schouders op. Wel als excuus nog een kop koffie met bonbons gehad. Het meisje van de bediening was erg vriendelijk en beleefd.

4. Vandaag met mijn dochter met AH-bon hier gegeten. We waren een half uur te laat en ons tafeltje was al vergeven, maar we kregen na een drankje op een wel erg klein tafeltje al vrij snel een prima plek.

De AH-kaart is wel vrij beperkt en de enorme hoeveelheid champignons waren nou niet echt spectaculair, maar de salade was prima en de ossehaas was mals. Niet bijzonder maar wel oké.

De bediening had het duidelijk erg druk maar was wel vriendelijk. Leuk terras en binnen ziet er ook gezellig uit.

5. Op een zondagmiddag geluncht en met niet al te veel klanten was de bediening al in paniek. Heel lang gewacht en met twee kleine kinderen is dit zeer irritant. De mosterdsoep ging nog wel, maar het broodje zalm was ronduit slecht. Het broodje was zeker niet vers en de zalm leek overgoten te zijn met azijn of zoiets. Na klagen was het netjes dat we het broodje zalm niet hoefden te betalen. De kinderen kregen flensjes die ook al niet echt in de smaak vielen en verder hing er een zeer penetrante geur in de zaak.
    Kortom: een teleurstellende ervaring in het mooie Doesburg.

6. alexandra

Erg lang moeten wachten op het eten tussen de gangen door. Bestelling van de drankjes werd vaak niet doorgegeven. Met 6 volwassen personen 1 mandje brood, 1 klein schaaltje aardappels en beetje groenten. Konden aanvulling vragen, maar alles was op en er werd geen alternatief aangeboden.
    Bediening niet echt vriendelijk. Heel jammer, want het eten was echt lekker, maar echt veel te weinig voor mijn volwassen zoons en zelfs voor mij en ik ben echt geen grote eter.
    Wel heel goed: de chef heeft voor mijn moeder (87) de vis achteraf nog gefileerd (is misschien een idee om dat altijd te doen, eet veel lekkerder).
    Hoop dat het verbeterd want de stek is heel leuk, gezellig en de smaken echt lekker.

7. Goede vriendelijke bediening, leuke ambiance. Eten was vrij weinig, wel goed maar niet geweldig. De spies met biefstuk was wel heel erg lekker, een echte aanrader, de mosterdsoep en salade ook. Het toetje viel tegen. Het was duur voor wat je kreeg. Schuimgebak met roomijs, slagroom en karamelsaus, Het ijs moest je zoeken, was heel erg weinig, veel slagroom en het "schuimgebak" was gewoon opgeklopt gebakken eiwit. We hoefden ook niet al te lang op het eten te wachten. Verder een gezellig restaurant maar wel aan de dure kant voor wat je krijgt.

8. Zeer fijne culinaire ervaring gehad in de Bonte Hond. De kwalilteit van de gerechten die wij hadden besteld was uitstekend. Hoeveelheid groente en vlees ruim voldoende. De wijn was ook heerlijk. Na afloop hadden we een voldaan gevoel. Mooi terras en warm klassiek interieur. Ontzettend vriendelijke bediening. Hoofdgerechten van 20-22 euro lijken aan de dure kant maar gezien kwaliteit en de opgediende hoeveelheid een prima deal. Restaurant is gelegen in een monumentaal pand in het zeer oude centrum van het Doesburg.

9. ria kern

Ontzettend gezellig restaurantje, bijzonder vriendelijke en deskundige bediening; het eten was voortreffelijk. Dit alles zorgde ervoor dat we een heerlijke avond hadden. Wij komen terug!

10. Daan Boetzel

Vriendelijk, gastvrij. Heerlijke paté. Daarbij is er op de laatste Donderdag van de maand een Jazz workshop! En geen entrée-geld, waar vind je dat nog! Echt genieten.

11. Tsja, vanmiddag even in Doesburg wat willen drinken, kwamen we bij De Bonte Hond uit. Leuke locatie en uitzicht. Wel vriendelijk meisje in de bediening, maar service was, gezien het gebrek van drukte, beetje vaag.

Het bestellen van 1 Cola en een Latte Macchiato duurde te lang. Een ouder stel naast ons vroeg de rekening, en zijn een opgegeven moment zelf de rekening maar gaan halen.

De Latte Macchiato zag er niet uit, smaakte 'okay'. Werd niet geserveerd met suiker of zoetjes, maar kreeg na het vragen 3 klontjes suiker op een bordje.

12. kleine kaart op terras voor lunch, niet bijzonder. eten is gemiddeld, vrij karig. voor de zoveelste keer weer heeeeel lang moeten wachten voor de bestelling kwam (eten). ondanks de leuke stek is dat de reden om niet meer te komen. loopt niet efficient in de bediening helaas ondanks vriendelijkheid.

13. Ik heb hier verschillende keren soep gegeten en altijd goed met heerlijke kruidenboter. Vriendelijke bediening, jammer dat zij de prijs van de mosterd soep niet hebben gehaald.

14. Tom 170 punten

Restaurant in een schitterend oud straatje. Heerlijk gegeten. Het rook er wel een beetje apart. Naar hond? Geen hond gezien trouwens.

15. geerten

We waren met een groep in Doesburg en vlak voor het diner kwam ik aan met een gekneusde hand. Ik kreeg een drankje van de zaak en een handdoek met ijsklonten erin voor de koeling. Later ook nog gaasjes en pleisters!! en ook nog lekker gegeten.

16. Laatst een dagje Doesburg met vrienden, bij navraag in Doesburg over waar we lekker konden gaan eten, werd ons diverse malen de Bonte Hond geadviseerd.
    Daar aangekomen werden we zeer vriendelijk ontvangen en hebben we heerlijk gegeten. Ze hebben zelfs 4 vegetarische gerechten, ook werd er bij het hoofdgerecht vier verschillende verse groentes geserveerd. ( Waar krijg je dat nog?)
    Een prima afsluiting van een dagje Doesburg.
    We komen zeker terug!!
    Fam. Banen Arnhem.

17. Hier vandaag met papa en mama gegeten en het was allemaal erg lekker, bedankt en groetjes van Luuk.

18. David 11 punten

Erg jammer dat je zo lang moet wachten om voor het eerst geholpen te worden. Als je dat dan aangeeft denk je dat ze er wat meer rekening mee houden... Toch? Soms dacht ik dat je er beter met partner kan gaan eten, omdat ze dan meer aandacht aan je zouden schenken. Ik hield de moed er in en dacht dat het eten dan wel erg goed moest zijn, helaas weer jammer. Als ik een samenvatting moet geven van de avond is dat kortweg "nee".

19. Gisteren heerlijk gegeten bij De Bonte Hond en daar genoten van hun maaltijdsalade (Zomersalade - ruime portie!) met lekker brood + kruidenboter erbij. Hoewel ook het brood eigenlijk genoeg was had ik nogal honger van m'n fietstocht Velp-Doesburg, dus ik vroeg er nog een beetje brood bij - binnen 2 minuten stond er weer een vol mandje en er werd ook nog opnieuw kruidenboter bij aangeboden zonder dat ze extra in rekening brachten. Bediening is er erg vriendelijk en snel! Echt een aanrader!

20. J. de lange

Wildseizoen 2010. Gemoedelijke sfeer en uitstekend gegeten. Wildpeper met vers gemaakte stoofperen en appelcompote. Warme appeltjes met calvados en kaneelijs na. Het was druk maar het eten kwam vlug en de bediening was vriendelijk en attent. Aanrader.

21. Eenvoudig goed eten voor een eerlijke prijs. Zeer bekwaam personeel en een ontspannen sfeer. Zeker aan te raden om met z'n tweeen of met een groep te lunchen of s' avonds lekker eten.

22. Ik heb eerst gereserveerd en aan de telefoon werd mij uitgebreid verteld wat er op het menu stond, toen ik aangaf dat de site het niet meer deed en ik het menu niet kon bekijken.
    Bij binnenkomst goed ontvangen en kregen wij een tafeltje achterin. De sfeer doet als vroeger aan, jaren 50, sober maar gezellig! Op de kaart staan verrassend veel vegetarische gerechten, niet een gevulde courgette of quiche, maar mooie lekkere, creatieve vegetarische gerechten. Tussendoor wordt er goed in de gaten gehouden of je nog wat wil drinken. Wij kregen er ook een karaf water bij, die steeds werd aangevuld, heel fijn!

Ik deelde samen met mijn tafelgenoot het toetje, de crème brulée....ow echt een aanrader, die was echt goed! Dus een tevreden avond en zeker de moeite waard!

23. Wat was het hier gezellig en wat was het eten heerlijk!

De bediening sprong overal heel goed op in en toen mijn wederhelft 1 bolletje ijs bij zijn dessert wilde, kon dat meteen geregeld worden. Hij had als hoofdmenu de lamshaasjes met honing-tijmsaus en dat was heel lekker. Vlees was heel mals en de saus overheerlijk. Zelf had ik gekozen voor de kalfsschnitzel met perzik en Old Amsterdam. Ik heb genoten tot en met de laatste hap. We gaan hier zeker nog een keer terugkomen om ons weer te laten verwennen in dit leuke restaurant!

24. Ik heb heerlijk gegeten in dit intieme restaurant.

Het verschil t.o.v. andere restaurants is dat het eten echt royaal is. Ik houd veel van groenten en vegetarisch eten, hier kan je echt terecht voor een heerlijke maaltijd.

In dit restaurant is het nog ouderwets gezellig en weten ze het de gasten echt naar hun zin te maken.

Kortom: een dikke 10!

25. desiree kester

Op 3e Kerstdag hebben we ons laten verwennen door de eigenaars van deze fantastische uitspanning.

We genoten van een verrassingsmenu; de sfeer was super,

Service helemaal toppie.

De gerechten waren goed qua hoeveelheid en er wordt hier duidelijk met veel creativiteit en toewijding gekookt. Compliment voor de kok!

26. Heerlijke gelegenheid om even lekker te eten en te genieten! Wij zijn nu voor de tweede keer geweest en het was weer goed. Heerlijke specialiteiten, de eigenaar is een echte kok, hij heeft Herman echt niet nodig! Het eerste bezoek vond ik de hoeveelheid vlees tov de prijs niet helemaal in verhouding staan, het tweede bezoek heeft fit ruimschoots goed gemaakt! Een restaurant waar je niet hoeft 'op' te zitten, lekker genieten in een perfecte ambiance. Veel succes Henry, Olga en collega's!

27. Echt super, lekker intiem en geweldig eten!

Absoluut de moeite waard!

28. Oke iets duurder maar dan ook de moeite waard, sfeervol, vriendelijke bediening en heerlijk lang tafelen

29. een gezellig restaurant met een vriendelijke bediening waar het goed toeven is. Je krijgt de tijd en voelt je op je gemak.