Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Dodewaard verdeeld zijn.

Het was weer heerlijk bij restaurant De Engel en hebben genoten van een 5 gangen menu.
    Bij het aperetief kregen we knappeig bruinbrood met zelfgerookte ham, gevolgd door 2 heerlijke amuses met daarbij broodjes en olijfolie en geiten- en gezouten boter.
    Als 1e gang kregen we een tartaar van boerderijhert met gerookte sjalot en sentfruchte (een soort piccalilly), lekker maar wel een vrij 'zwaar' voorgerecht.
    De 2e gang bestond uit roodbaarsfilet met gnoggi en sugar snaps in een botersuas, een heerlijke combinatie.
    De 3e gang was parelhoenfilet met truffel risotto en shi take, wederom een heerlijke combinatie.
    Het hoofdgercht bestond uit een stukje lende van het Betuws weiderund met een bitterbal van kalfsvlees, aardpeerchips, zwarte knoflook en pastinaken mousseline en dit was de topper van de avond. Erg lekker.
    Het nagerecht bestond uit semi freddo, mousse en creme van limoen, witte chocolade en viooltjes. Voor de vrouw lekker, maar voor mij veel te zoet.
    De gerechten werden goed gecombineerd met bijpassende wijnen.
    Zoals gebruikelijk was het tafelwater (met limoen) gratis.
    De service was, zoals altijd, prima verzorgd. Tel daarbij de altijd leuke sfeer op en dan kun je terug kijken op een geweldige avond.
    Dit blijft ons favoriete restaurant.

Op 29 september 2017 hebben we met zijn 2-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de restaurantweek.
    Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met vers gesneden gerookte ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken.
    Standaard is ook gratis een karaf plat (kraan) water en dit wordt gratis bijgevuld als de karaf leeg is. Hier kan menig restaurant een voorbeeld aan nemen, want vaak moet je voor het kraanwater flink in de buidel tasten.
    Als voorgerecht kregen we een geweldig lekkere combinatie van licht gerookte forel met tzatziki. Daarna een heerlijk stukje tongschar met gefrituurde inktvisringen (waren iets te vettig), gevolgd door een stukje patrijs met een garnituur van knolselderij en paddenstoelen, wat prima in de smaak viel.
    Als hoofdgerecht kregen we 2 bereidingen van everzwijn met bijpassend garnituur, erg lekker.
    Het dessert was een super lekkere combinatie (ijs, mousse en semifredo) van mandarijn met mango.
    Alle borden waren weer mooi gemaakt en ook de bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.
    Zoals altijd was de service en de gastvrijheid weer prima verzorgd. Het was weer een heerlijke en ontspannen avondje op een mooie landelijke locatie!

In de loop der jaren is deze ambiance uitgegroeid tot onze stamtafel. Altijd sfeervol, smakelijk en genoeglijk met een prettige, persoonlijke bediening.
    DH

Onlangs weer genoten van een heerlijk Diner (ja, met een hoofdletter). Altijd verrassend en heerlijk, het 5-gangen diner! We komen hier ook graag op het terras lunchen met de kinderen. In de lunchkaart minder variatie dan bij het diner. Maar eigenlijk hoeft dat ook niet, want er is genoeg keus en allemaal heerlijk! De prijs/kwaliteit verhouding is heel goed. Op vakantie in Nederland op een paar andere plekken gegeten, maar niets kan tippen aan De Engel. Elders betaal je net zoveel, voor een beduidend mindere kwaliteit. Voorlopig hoeven we geen andere restaurants uit te proberen!

Op 25 juni 2017 hebben we met zijn 3-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de verlengde Heerlijk 10-daagse.
    Als voorgerecht kregen we een geweldig lekkere combinatie van licht gerookte heilbot met limoenmousse en gazpacho (iets voor Adieu 2017). Daarna een heerlijk stukje roodbaars met bouillabaisse en een kreeftenbitterbal, gevolgd door een rouleau van kwartel met risotto, groene asperge en zomertruffel, wat ook prima in de smaak viel.
    Als hoofdgerecht kregen we Betuws weiderund (biefstuk en Osse Bucco) met linguine en sinaasappel, op zich mals vlees alleen de combinatie was wat minder van smaak.
    Het dessert was een lekkere combinatie van Betuwse vruchten (aardbei (panna cotta), kersen, framboos, pruimen, bosbes) met een heerlijk bolletje vlierbessenijs.
    Alle borden waren weer gemaakt. De bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.
    Zoals altijd was de service en de gastvrijheid weer prima verzorgd. Het was weer een heerlijke en ontspannen avond op een mooie landelijke locatie!

Op 27 mei 2017 hebben we met zijn 2-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de Heerlijk 10-daagse.
    Omdat het prachtig weer was, hebben we de gehele avond buiten op het terras (aan het water) gegeten.
    Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met vers gesneden gerookt rundvlees. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken.
    Als voorgerecht kregen we een lekkere combinatie van zalm met aspergemousse en asperges. Daarna een lekker stukje dorade, gevolgd door speenvarken met een (sinaasappel)gamba en een stamppotje van rucola.
    Als hoofdgerecht kregen we Angus sukade met zilveruitjes, super mals en ook weer erg lekker.
    Het dessert was een lekkere combinatie van aardbeien Romatov.
    Alle borden waren weer gemaakt. De bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.
    Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!

Op 6 april 2017 hebben we met zijn 2-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de restaurantweek.
    Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met vers gesneden gedroogde ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken.
    Als voorgerecht kregen we een lekkere combinatie van parelhoen met gamba's. Daarna een lekker stukje 'gerookte' zalm met reibenkuchen. Gevolgd door in bietensap gegaarde heilbot met spinazie en wilde rijst, een lekkere combinatie.
    Als hoofdgerecht kregen we haasfilet van struisvogel, super mals en ook weer erg lekker.
    Het dessert was een lekkere combinatie van kersen (ijs) en een chocoladecakeje.
    Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.
    Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!

Met vrienden genoten van het speciale 6 gangen menu Adieu 2016.
    Ontvangst met een winter Engeltje (glaasje cava) met lekker donkerbrood en gedroogde ham.
    Na de 2 lekkere amuses kregen we vervolgens huis gerookte zalm met granny smith ijs, Thaise pompoensoep met roodpootpatrijs, open ravioli met garnalenworst en zeeduivel, Saltimbocca van konijn met buikspek, mals rundvlees met rendang en een combinatie van frambozen (ijs en mousse) en witte chocolade (mousse). Allemaal heerlijke combinaties met lekkere bijpassende wijnen. De borden waren weer mooi opgemaakt. Als afsluiter koffie / thee met zelfgemaakt gevuld speculaas (heerlijk met die amaranten erin). De bediening was weer top.
    Kortom we hebben genoten van een heerlijk ontspannen avondje. Dit restaurant blijft onze favoriet.

Gisteren hebben we met zijn 2-en genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de Heerlijk 10- daagse.
    Als voorgerecht kregen we een ceviche van dorade met o.a. komkommer, erg lekker deze combinatie. Daarna een lekker stukje scholfilet met een bitterbal van kreeft en doperwten crème. Gevolgd door Saltimbocca (kloostervarkenfilet met zomer cantharellen, sjalottenpuree, limoen en spatzle), erg mals vlees en een heerlijke combinatie.
    Als hoofdgerecht kregen we filet van boerderij eend met pulled beef, rode wijn jus met rozemarijn en pompoen en ook dit gerecht was weer lekker.
    Het dessert was een combinatie van kersen (gelei en ijs) met rijstepap en lemon curd. Erg lekker, maar wel aan de zoete kant.
    Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen vielen dit keer iets minder in de smaak.
    Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!

Als voorgerecht kregen we een subliem 'rondje Spakenburg' (palingmousse met gerookte zalm, gerookte paling, haring en schijfjes appel met piccalilly), erg lekker deze combinatie. Daarna een lekkere Indiase butter chicken met een heerlijk Indiaas glas wijn (voor ons een primeur!). Gevolgd door een asperge speciaal (zag eruit als een frikandel speciaal), witte asperges met ham, ei, Hollandaise saus en eigengemaakte ketchup. Erg lekker.
    Als hoofdgerecht runderhaas met rendang, witte rijst en kokos en ook dit gerecht was weer lekker.
    Het dessert was een combinatie van aardbeien (mousse en ijs) met mintijs. Erg lekker.
    Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen vielen ook in de smaak. Zoals altijd was de service en de gastvrijheid weer prima verzorgd. Het was weer een heerlijke en ontspannen avond op een prachtige locatie! Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!

11. Pizzeria Dodewaard

Koen

Altijd heerlijk eten en goede porties.

John Bosch

Gezellig eetcafe. Heerlijke friet en tevens een ruim assortiment voor vegetariërs. Vriendelijk personeel.

Vorige week hebben we met onze (culinaire) vrienden genoten van een heerlijk 5 gangen menu.
    Bij ons aperitief kregen we heerlijk maisbrood met vers gesneden gedroogde ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken. We begonnen met doradefilet en romige zuurkool, erg lekker deze combinatie. Daarna een verrukkelijke pompoensoep met heilbot en spinazie, een geweldige combinatie. Gevolgd door een gerecht met ossobuco en als hoofdgerecht boederijhert en deze gerechten waren (zeer) smakelijk. Het dessert was een combinatie van banaan en toffeesaus, een gerecht waarbij we onze vingers hebben afgelikt. Geweldig lekker. Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen vielen over het algemeen in de smaak. Zoals altijd was de service weer prima verzorgd. Het was weer een leuke en ontspannen avond op een mooie locatie! Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!

Gisteren genoten van een "heerlijk(e)" aanbieding, een 5-gangen diner. We hebben daarbij een 1/2 wijnarrangement genomen (daar heb je meer dan genoeg aan) Prima bediening met goede uitleg van de gerechten, dito door de sommelier over de bijpassende wijnkeuzes. Wat het ontspannen maakt is de ongedwongen sfeer waarin het smakenfestival plaatsvind. We hebben hier meermaals gegeten en voor ons is het onbegrijpelijk dat dit uitstekende restaurant door sommigen met onvoldoendes is beoordeeld.

We hebben met zijn 2-en genoten van een heerlijk Kerstdiner, 7 gangen maar liefst. Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met drie amuses, een 1e groet uit de keuken. Vervolgens 7 gangen met gerechten waar achtereenvolgens eend (super lekker), kreeft, risotto, griet, Coquilles St. Jacques en ree (3 bereidingen) in waren verwerkt. Het dessert was een Kerstparade met mandarijn, praline en noten crunche. We hadden geen ruimte meer voor thee of koffie. Alle gerechten waren (zeer) smakelijk en de borden bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen vielen over het algemeen in de smaak. Zoals altijd was de service weer prima verzorgd. Het was een lange, maar leuke en ontspannen avond op een mooie locatie! Het restaurant blijft nog steeds een aanrader!

Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer. Bediening was vriendelijk en enthousiast, niet te stijf.

5 gangen diner gekozen. Lekker lang getafeld (4 uur). Tijd tussen de gangen was voor ons voldoende.

Al met al een geslaagde avond.

18. Chinees-Indisch Dodewaard

Hier zaterdagavond met 27 mensen gegeten aan het buffet, was top. Het was lekker, kreeg goede reacties van de familie dat het lekker was. Waren paar familie leden die wilden graag patat erbij, dat kon, en we kregen het. We hoefden maar te vragen en het werd gedaan. Vriendelijke mensen, we komen zeker terug. Top.

19. Chinees-Indisch Dodewaard

Heerlijk eten. Vriendelijke mensen. Aanrader!!

Leida de Heus

Bij binnenkomst niet erg aardig ontvangen door eigenares. Er was namelijk 1 gast meer meegekomen dan dat ik had gereserveerd. Ik werd als een klein kind op mijn vingers getikt, dit had zeker anders gebracht kunnen worden. We hebben even overwogen weer te gaan. Verder heerlijk gegeten van 18.00 tot 23.00 uur, een 5 gangen diner. De tijd tussen de gangen was echt veel te lang. 1 uur op ons dessert gewacht.

Victoria

Echt super lekker gegeten voor een ongelooflijk redelijke prijs! Ik raad dit restaurant iedereen aan wanneer je ook eens een keer het sjiekere eten wilt ervaren, maar niet de hoogste prijs kunt betalen. Het verrassingsmenu is zelfs nóg goedkoper en een superleuke ervaring! Tijdens de verrassingsmenuweken eet je (met alle respect) 'wat de pot schaft', maar je kunt van te voren aangeven wat jij absoluut níét in je verrassingsmenu wilt! Wij wilden bijvoorbeeld geen vis en geen fruit. Het resultaat: alles wat we kregen was echt héérlijk!! Het voelde alsof wij eindelijk eens een keer de jury mochten spelen van het programma Masterchef of Topchef! De bediening was erg vriendelijk en het restaurant is erg mooi ingericht. Een kok met een lief gezichtje nam af en toe een kijkje bij een paar gasten. Dat vond ik erg leuk. Alles wat miste was alleen de muziek. Ik hoorde tenminste geen muziek, misschien stond het te zacht. Maar ach, het eten was zó goed en de sfeer was prima, dat ik de muziek al gauw niet meer miste. En na 5 gangen van het verrassingsmenu (aanrader!) zaten we echt vol, maar ook niet tot ziek zijn toe, dus het waren precies de juiste porties. Dus wil je een keer wat sjiekers en héérlijks voor een betaalbare prijs, ga dan zeker een keer naar De Engel! Wij gaan zeker nóg een keer!!

H.v.d.Linden

Uitstekend gegeten! Prijs/kwaliteit goed in verhouding. Keurige en vriendelijke bediening. Leuke locatie!

We hebben met zijn 2-en genoten van 4 gangen kreeften/rieslingmenu bij De Engel. Zoals gebruikelijk kregen we bij ons aperitief een stukje huisgerookte spek met heerlijk maisbrood met daarna de eerste groet (twee amuses) uit de keuken. Vervolgens 3 gangen waar kreeft in was verwerkt, nl. een salade van kreeft met varkenswang, open ravioli met kreeft gevulde kwartel en daarna kreeft, tonijn en runderlende. Het dessert was aardbeien met vanille mascarpone en riesling ijs.

Alle gerechten waren (zeer) smakelijk en de borden bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende Riesling wijnenwijnen vielen over het algemeen in de smaak. Zoals altijd was de service weer goed verzorgd. Het was een leuke en ontspannen avond op een mooie locatie! Het restaurant blijft een aanrader!

We hebben dit keer met zijn 2-en genoten van 'eten wat de pot schaft' en gekozen voor 5 gangen bij De Engel.

Het was weer helemaal af met het gebruikelijke stukje huis gerookt spek met heerlijk brood, de eerste groet (twee amuses) uit de keuken en daarna de vijf gangen (gepekelde varkenshaas, aspergesoep, kabeljauw, lamsschouder en aardbeien met mint parfait).

Alle gerechten waren weer zeer smakelijk en de borden waren bijzonder prachtig opgemaakt. De bijpassende wijnen vielen in de smaak. Zoals altijd was de service weer prima verzorgd, hoewel af en toe wat gehaast.

Het was een hele leuke en ontspannen avond! Het restaurant blijft een aanrader!

Ans van lent

Eten was redelijk. Kleine liflafjes. Wijn was niet koud genoeg. De tijd tussen de gangen was veel te lang. Bediening gemaakt, niet natuurlijk vriendelijk. Het opdringen door de ober met de wijn was irritant. Toen we een opmerking maakte dat alles niet naar wens was kregen we geen respons. Al met al hier gaan we zo snel niet meer heen.

Dirk

Dit keer met zijn 4-en genoten van een culinair 5 gangen diner tijdens de restaurantweek. Het was weer een hele leuke avond, die compleet af was met het gebruikelijke stukje huisgerookt spek met heerlijk brood, de eerste groet (twee amuses) uit de keuken en daarna vijf gangen (Albacore tonijn, losgeslagen erwtensoep, winterkabeljauw, diamanthaas en Schwartz Walterkirsch parfait). Onze gasten namen ook het kaasplankje en vonden dat erg lekker.
    Alle gerechten waren weer erg smakelijk (de diamanthaas was wel iets te zout) en de borden waren bijzonder mooi opgemaakt. De losgeslagen erwtensoep was wel heel bijzonder en erg lekker. Alle ingrediënten, die in erwtensoep horen, los op het bord en dan overgoten met runderbouillon en een bitterbal gevuld met erwtensoep. De meeste bijpassende wijnen vielen in de smaak. De service was prima. Dit restaurant blijft een topper en een aanrader!

Hier kent men nog Gastvrijheid en Vakmanschap. Heb in jaren niet zo genoten van uit eten gaan. Mooie gerechten met bijpassend wijn arrangement. Wij komen hier zeker terug.

Het was, zoals gewoonlijk, weer een leuke avond, we hebben dit keer met zijn 2-en genoten van een culinair 5 gangen Valentijns diner.

Het was weer helemaal compleet af met het gebruikelijke stukje huis gerookt spek met heerlijk brood, de eerste groet (twee amuses) uit de keuken en daarna vijf gangen (zalm met passie, kwartel, Albacore tonijn, diamanthaas en de Engeltoren) met leuke Valentijns details. De Engeltoren bestaat uit 3 lagen met allemaal soorten desserts. Erg lekker.

Alle gerechten waren weer smakelijk en de borden waren bijzonder prachtig opgemaakt. De meeste bijpassende wijnen vielen in de smaak. De service was goed verzorgd.

Toch deze keer wat puntjes van kritiek, want er werd te veel voorlangs geserveerd, terwijl dat nu niet nodig was, want er was voldoende ruimte om de tafel. We moesten te lang wachten op het hoofdgerecht en toen het geserveerd werd was alles lauw. Gelukkig werd dit snel hersteld en kregen we een nieuw hoofdgerecht.

Ondanks de puntjes van kritiek was het weer een hele leuke en ontspannen avond! Dit restaurant blijft een aanrader!

Dikkie vink

We hadden salades besteld, die waren super lekker, echt top kwaliteit. Bedankt Herman, de gasten waren zeer tevreden.