Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Diever verdeeld zijn.

1. 7.60 euro voor een balletje mayo.. mijn collega chauffeurs en ik hebben de allerduurste gehaktbal van europa gevonden. Haha 4 balletjes mayo 30 euro. Ongelooflijk. De smaak was trouwens prima

2. Familie Koers

Lekker gegeten met ons gezin. De smaak van het eten is ouderwets lekker. De schaaltjes op tafel en de smaak van de gerechten herinneren aan het eten van vroeger bij mijn oma. De bediening was prima, attent en met de pinda allergie van onze dochter werd goed rekening gehouden.

3. B. Coes

De prijs - kwaliteitsverhouding klopt van géén kanten. Veel te veel betaald voor slecht eten. Bij het afrekenen werd keurig gevraagd of alles naar wens was en heb duidelijk gemaakt dat dit niet het geval was. Mocht je nu verwachten dat er gevraagd werd wat de klacht dan wel kalchten zijn; nee hoor; gewoon negeren en doorgaan. Wij wonen in de buurt van Diever maar dit was het eerste maar ook tevens het laatste bezoek aan dit restaurant. Wil je lekker gaan eten voor een redelijke prijs; dit is niet de meest aan te bevelen plek.

4,1
  4. Jammer van de spareribs. Doe er iets aan.

5. Jeroen Kiewiet

6. Ik ben hier samen met mijn partner tweemaal wezen eten. Het was prima, er wordt met lekkere Drentse streekproducten gewerkt.

Het is een gezellig restaurant dat leuk is ingericht en de bediening is attent. Helaas is alles flink aan de prijs, vooral het speciaal bier is erg duur.

7. Wat een zalige slibtong. En dat voor zo'n prijs. Gezellig en goed, het is er dus nog steeds. Vriendelijke attente bediening.

8. Ik heb een tijd terug hier met een groep mensen gegeten bij dorpscafé restaurant de Lange in Diever, ongeveer 30 euro per persoon. Toen we drinken bestelden kreeg ik een erg smerig glas. Gelukkig had ik een flesje bier dus dronk daar wel uit. Toen het eten er was stonden er een paar schoteltjes met gebakken aardappels en friet wat we vervolgens moesten verdelen met 10 mensen. Hoort natuurlijk niet zo in een restaurant vind ik. Ook waren de gebakken aardappels erg aangebrand. Nadat ik de aangebrande stukjes er afgesneden had, smaakte het verder prima. Ook het andere eten wat besteld was, was gedeeltelijk aangebrand. Als je de aangebrande stukken er netjes afsnijdt is het wel goed te eten, dat wel. Maar er blijft dan alleen zo weinig eten over. Wel vriendelijk personeel, bier en ijs was prima om toch maar een goed eind aan mijn verhaal te maken.

9. m.kroes

Na een lange werkdag gingen we avonds rond zeven uur naar restaurant De Lange in diever waar het niet zo druk was. We gingen aan een tafel zitten waar we gestuurd werden naar een andere lege tafel, wat we al een beetje vreemd vonden. Wat later konden we een bestelling plaatsen en na een uur wachten kwam er wat aan. De helft werd bij een ander tafeltje gebracht en wij maar wachten en toen maar weer vragen waar het bleef. Het sfeertje werd er niet beter op, de avond was voor ons al bedorven. Komt zeker door de vakantiekrachten.. jammer, verder een leuke zaak.

5,7
  10. Vanavond heerlijk gegeten én gedronken hier, een echte aanrader voor iedereen! Top en bedankt voor de goede service! Tot gauw.

11. Marieke en Edwin

Even doorrijden, net buiten Diever ligt dit restaurant. Hele vriendelijke bediening, de kok die met veel plezier kookt en dat proef je dan ook terug in de gerechten. Voor ieder wat wils, een eenvoudige maar zeker daarom niet mindere kaart. Voor een lekkere maaltijd die heel betaalbaar is bent u hier aan het goede adres. Een aanrader!

13. Aad

Eerlijk en goed eten voor een klein prijsje. Prima sfeer en enthousiaste gastvrouw en gastheer. Aanrader!!!

14. Lucy

Gister gegeten. Sate en de ossenhaaspuntjes waren erg lekker. Jammer dat de salade niet was aangemaakt met een dressing. Maar al met al lekker gegeten voor weinig geld. Nagerecht had ik notenijsberg genomen, maar ben niet gek op noten dus kon het ook zonder de noten krijgen.

15. zandstra

Komen er al jaren naar volle tevredenheid. Vooral de gehaktbal is niet versmaden. Vriendelijke bediening in een leuke omgeving.

16. Dik

De entourage is een beetje gedateerd maar wie maalt daarom het gaat tenslotte om het eten. Eenmaal een menu van de dag, de bijbehorende soep kon kosteloos worden vervangen door de mosterdsoep, die echt heerlijk was. Het hoofdgerecht een kalfsoester was heerlijk mals volgens mijn vrouw. Zelf had ik ook de mosterdsoep en een 'swienshak', dit is voor een varkensvlees liefhebber echt een aanrader. Erbij geserveerd werd gebakken aardappeltjes en frites en als groente bloemkool die net gaar was (lekker juist) en een schaaltje rauwkost. De afsluiting bestond uit 2 maal koffie. Een goede bediening die steeds attent was naar de klanten, een aanrader om te gaan eten.

17. Helaas geen goede ervaring in dit restaurant. Vorige week in Drenthe weekje vakantie. Sate stelt weinig voor en ziet er niet aantrekkelijk uit, maar vooral de vegetarische wrap is echt niet te eten. Bediening goed, mooi plekje, maar jammer van de keuken!

18. Prima eten voor een redelijke prijs (hoofdgerecht tot 20€). Ze hebben een lekkere mosterdsoep. Vlees is lekker mals en bij de meeste gerechten krijg je meer dan voldoende vlees, bijv stoofpotje en kippannetje. Toetjes zien er goed uit.

19. Reina Jansen

Wij hebben verschillende keren gegeten bij Berk en Heuvel in Diever. Het was er altijd gezellig, goede en gezellige bediening.

Heel veel succes...

20. Wij dachten even lekker uit eten te gaan, maar helaas.

Er staan diverse soorten stoofpotjes op het menu en wij hebben de vis en rundvlees geprobeerd. Vis en vlees was ver te zoeken en wat er in zat was van slechte kwaliteit. Verder was het pannetje gevuld met dikke, gel-achtige saus echt slecht.

De vriendelijke bediening kwam vragen of het smaakte en toen wij aangaven dat het niet lekker was werd er niks mee gedaan. Bij het afrekenen gaven wij aan dat €18,50 wel erg duur was en dat wij dat eigenlijk niet wilden betalen daarvoor. De eigenaresse kwam aan tafel en vroeg nors "wat is het probleem?". Niet voor rede vatbaar en zeker geen gastvrouw zoals je dat zou verwachten. Ze wilde wel 1 gerecht van de rekening halen al was ze het zeker niet eens met ons commentaar (over smaak schijnt men dus wel te kunnen twisten ;-). Toen uiteindelijk de rekening kwam had ze er toch weer €7,50 bij op gedaan voor de aardappeltjes waar van gegeten was. Deze hadden wij ook niet opgegeten aangezien deze bleek en niet gaar waren.

De 2e bestelde consumptie was men ook vergeten te brengen. Kortom kwaliteit erg slecht en de gastvrijheid van de eigenaren is erg ver te zoeken. Meisje in de bediening was erg vriendelijk.

3,9
  21. Vooraf gereserveerd voor 4 personen. Na dik 50 (!) minuten, na aandringen, eindelijk ons kopje soep en de carpaccio. Soep smaakte goed, de carpaccio oogde niet vers en smaakte vlak en met veel peesjes, niet lekker. Nadat we zeker anderhalf uur al in de zaak waren was er nog steeds geen hoofdgerecht. Op onze vraag of het er onderhand aankwam werd verteld dat het er voorlopig nog niet inzat!? Na al die tijd?! Het was redelijk druk, niet vol en dan tóch zo'n lange wachttijd. We hebben daarop onze consumpties en het voorgerecht afgerekend en zijn toen maar bij de cafetaria verderop frites gaan halen... Jammer voor de bediening die wel vriendelijk was.

22. De mosterdsoep was heerlijk. Maar de Drentse biefstuk was een dikke homp vlees, niet te snijden. Volgens het personeel maakt de kok alles zelf vers, maar de frietjes zijn echt geen zelf gebakken friet. Aan deze frietjes zat totaal geen smaak, gewoon fabrieksfriet. Jammer. Het personeel krijgt een 10, heel vriendelijk. Maar voor het eten zoek ik toch een ander adres.

6,3
  23. Eten prima, bediening vriendelijk.
    Muziek stond erg hard op een schreeuwerige zender.
    Opa kon ons niet verstaan met het gesprek.
    Heb gevraagd of het wat minder kon, maar kreeg als antwoord dat andere gasten er geen last van hadden.

24. Jeroen Kiewiet

25. Jeroen Kiewiet

26. Afgelopen vrijdag (20 december 2013) vierden mijn ouders hun gouden huwelijksjubileum bij restaurant De Lange. Het werd een avond met een gouden randje. Het eten was fantastisch, de bediening vriendelijk en de sfeer goed. Mijn complimenten!

27. Ik ga al een paar jaar naar 't Keernpunt in Diever. Maar wat is de kwaliteit van het eten verslechterd, zeg!!
    Vroeger kreeg je heerlijke aardappelblokjes met kruiden, nu zijn het vieze, vaak aangebrande schijfjes, die niet te pruimen zijn.
    Ook de soep is zeer slecht, was het eerst heerlijke romige tomatensoep, nu is het een soort tomatenpuree die naar soep smaakt, deze is nu ook erg dik en zoals altijd geldt: minder voor meer geld.
    Ook de pizza's waren vroeger lekker, later waren ze regelmatig aangebrand, maar nu is dit gelukkig verhopen.

Ik blijf het erg jammer vinden dat de crisis ervoor zorgt dat de kwaliteit zo minder wordt.

3,7
  28. Dit betreft een gemoedelijk dorpsrestaurant. Ik was blij verrast met de vegetarische lasagne waarbij gebruik was gemaakt van een goede vleesvervanger. Goed en volwaardig vegetarisch eten is bij veel restaurants nog steeds ingewikkeld. Verrassend en bijzonder dat dit in een dorpsrestaurant goed is geregeld. Ook de bediening was vriendelijk en gastvrij.

29. De mostersoep, sandwich zalm en roomkaas waren heerlijk. Maar hamburger de lange slaat echt nergens op! Een zacht bolletje met een vieze fabrieksburger uit het frituur met een drupje saus en vooraf zeggen dat de kok ze zelf maakt net als de gehaktballen. Zelf opwarmen bedoelen ze zeker!

5,3
  30. Pannenkoekenhuis Diever

Gerda Koopmans

Heerlijk pannenkoeken gegeten vanavond. Heel fijn dat de serveerster ons voorbereidde, dat het wel 3 kwartier kon duren voordat we onze pannenkoek op ons bord zouden krijgen omdat er een paar grote groepen waren. Aangezien we wel trek hadden, bestelden we dan alvast maar stokbrood met kruidenboter. Dit kwam dan ook direct, net als onze drankjes. Achteraf, kwamen de pannenkoeken ook nog sneller dan verwacht. Leuk, dat je de gezellige potjes, waar je het ijs in geserveerd krijgt, mee mag nemen!
    Als we weer in de buurt zijn, komen we graag nog eens terug!