Café Restaurant de Lange in Diever

1355711989 71
1361931417 70
1486319975 72
1511197686 73

1. Goede ambiance, vriendelijke en attente bediening. Kwalteit van de maaltijd zeer matig.

2. Prima eten en hartelijk personeel!

3. AdG

4. Gezellig gegeten met 4 personen. De champignonsoep was heerlijk. Hoofdgerecht stoofpotje, wild zwijn en kip-pannetje, allemaal heerlijk mals en goed op smaak. Ruim voldoende groente en aardappels/friet werden erbij geserveerd. Bediening was vriendelijk en de prijs ook. Wij vonden het een aanrader!

5. Jammer van de spareribs. Doe er iets aan.

6. Ik heb een tijd terug hier met een groep mensen gegeten bij dorpscafé restaurant de Lange in Diever, ongeveer 30 euro per persoon. Toen we drinken bestelden kreeg ik een erg smerig glas. Gelukkig had ik een flesje bier dus dronk daar wel uit. Toen het eten er was stonden er een paar schoteltjes met gebakken aardappels en friet wat we vervolgens moesten verdelen met 10 mensen. Hoort natuurlijk niet zo in een restaurant vind ik. Ook waren de gebakken aardappels erg aangebrand. Nadat ik de aangebrande stukjes er afgesneden had, smaakte het verder prima. Ook het andere eten wat besteld was, was gedeeltelijk aangebrand. Als je de aangebrande stukken er netjes afsnijdt is het wel goed te eten, dat wel. Maar er blijft dan alleen zo weinig eten over. Wel vriendelijk personeel, bier en ijs was prima om toch maar een goed eind aan mijn verhaal te maken.

7. m.kroes

Na een lange werkdag gingen we avonds rond zeven uur naar restaurant De Lange in diever waar het niet zo druk was. We gingen aan een tafel zitten waar we gestuurd werden naar een andere lege tafel, wat we al een beetje vreemd vonden. Wat later konden we een bestelling plaatsen en na een uur wachten kwam er wat aan. De helft werd bij een ander tafeltje gebracht en wij maar wachten en toen maar weer vragen waar het bleef. Het sfeertje werd er niet beter op, de avond was voor ons al bedorven. Komt zeker door de vakantiekrachten.. jammer, verder een leuke zaak.

8. Prima eten voor een redelijke prijs (hoofdgerecht tot 20€). Ze hebben een lekkere mosterdsoep. Vlees is lekker mals en bij de meeste gerechten krijg je meer dan voldoende vlees, bijv stoofpotje en kippannetje. Toetjes zien er goed uit.

9. De mosterdsoep was heerlijk. Maar de Drentse biefstuk was een dikke homp vlees, niet te snijden. Volgens het personeel maakt de kok alles zelf vers, maar de frietjes zijn echt geen zelf gebakken friet. Aan deze frietjes zat totaal geen smaak, gewoon fabrieksfriet. Jammer. Het personeel krijgt een 10, heel vriendelijk. Maar voor het eten zoek ik toch een ander adres.

10. Jeroen Kiewiet

11. Afgelopen vrijdag (20 december 2013) vierden mijn ouders hun gouden huwelijksjubileum bij restaurant De Lange. Het werd een avond met een gouden randje. Het eten was fantastisch, de bediening vriendelijk en de sfeer goed. Mijn complimenten!

12. Dit betreft een gemoedelijk dorpsrestaurant. Ik was blij verrast met de vegetarische lasagne waarbij gebruik was gemaakt van een goede vleesvervanger. Goed en volwaardig vegetarisch eten is bij veel restaurants nog steeds ingewikkeld. Verrassend en bijzonder dat dit in een dorpsrestaurant goed is geregeld. Ook de bediening was vriendelijk en gastvrij.

13. De mostersoep, sandwich zalm en roomkaas waren heerlijk. Maar hamburger de lange slaat echt nergens op! Een zacht bolletje met een vieze fabrieksburger uit het frituur met een drupje saus en vooraf zeggen dat de kok ze zelf maakt net als de gehaktballen. Zelf opwarmen bedoelen ze zeker!

14. Afgelopen zaterdag bij de lange gegeten. Voor de kinderen wilden wij graag pannenkoeken, staan niet op de dinerkaart, maar was geen probleem. De pannenkoeken werden bij ons hoofdgerecht geserveerd, erg prettig.
    Onze gerechten waren heerlijk, goede soep. Heerlijk stoofpotje en een hele goede schnitzel.
    Goede prijs kwaliteit verhouding. Gezellige ongedwongen sfeer.
    Als we weer eens in de buurt zijn gaan we zeker terug!

15. Gezellig dorpsrestaurant met een verrassende kaart en heerlijke weekmenu's.
    vriendelijke bediening en uitstekende keuken.
    Restaurant is met sprongen vooruitgegaan, voor herhaling vatbaar

16. Wij gaan regelmatig bij de Lange uit eten en hebben altijd een fijne avond. De bediening is vriendelijk, de kaart is leuk waardoor we moeilijk kunnen kiezen en de gerechten smaken altijd goed. Pas nog heerlijk mosselen gegeten. De verhouding prijs/kwaliteit is erg goed. Kortom, wij blijven terugkomen.

17. Afgelopen zaterdag 1 oktober gegeten in Restaurant De Lange.
    Eenmaal daar aangekomen had de opgewekte medewerkster een tafel voor ons. Het ziet er binnen gezellig en gemoedelijk uit. Geen hippe strakke koele inrichting maar voor ons een gezellige warme sfeer. De voorgerechten vonden we zeer smaakvol. Geen lange wachttijden voor het hoofdgerecht. Heerlijk malse biefstuk met lekkere saus, heerlijke varkenshaas met roomsaus, onovertreffelijke Drentse stoofpot, en smaakvolle kiphaasjes, dat waren onze gerechten. Deze waren echt door de kok met liefde gemaakt. Mooie bijgerechten en salade, alles ging op, en dat wil wat zeggen.
    Jammer dat dit restaurant niet bij ons in Nieuwegein zit. Maar als we weer eens in Diever terecht komen zal ik dit restaurant zeker weer bezoeken.
    Ik wens De Lange heel veel succes en raad het zeker bij anderen aan want voor ons was het een dikke 9.

18. bert en lia

Lekker mosselen gegeten.

Vriendelijke bediening.

Prijs kwaliteit verhouding goed.

Kom hier zeker weer.

19. We hebben vele jaren goed en zeer goed gegeten bij de Lange in Diever. Maar, het tij is blijkbaar gekeerd, wellicht een andere kok en eigenaar?

Lompe bediening, matige voorgerechten.

De hoofdgerechten waren lauw en het vlees was taai. De visgerechten waren droog en de bijlagen (frieten) slap en de groenten waren lauw en te ver doorgekookt. Hoe krijgt de kok dit voor elkaar?

Met onze klachten werd niets gedaan. De halflege borden werden afgevoerd en de rekening moesten we geheel voldoen.

Het nagerecht hebben we niet genomen. In plaats daarvan werd het koffie (met voetbad).

In Drenthe kun je beter niet uit eten gaan bij de Lange.

20. Na een heerlijke dag in het mooie Diever hebben door gebracht heerlijk gegeten bij de Lange.

De mosselen waren verrukkelijk, goed glas wijn erbij en vrolijke dames in de bediening.

Wij komen zeker weer terug, al is het alleen maar om met een lach bediend te worden.

21. Na een lange wandeling op een warme zomerdag hier neergestreken voor een ijsje. Vriendlief had een sorbet in een heel hoog smal glas. Helaas was lepeltje wat kort..... Ik had ijs met advocaat en boerenjonges; klinkt lekker toch. Zat de advocaat streepjesdun als een soort versiering op de rand van zo'n veel te groot bord, ken je dat? Nee, dat was niet wat ik verwacht had. Horeca is een vak, ja echt waar.

22. Hebben hier vanavond gegeten met zes personen. Onze voorgerechten kwamen redelijk snel. Vervolgens was het wachten, wachten en nog eens wachten. Na drie kwartier gevraagd of het nog lang zou gaan duren, want mensen aan tafeltjes rondom ons die later gekomen waren hadden al lang en breed hun hoofdgerecht op tafel staan. Degene die ons bediende gaf aan te zullen gaan vragen hoe dit zat. Vervolgens was het weer wachten geblazen. Uiteindelijk kwamen na 20 minuten onze hoofdgerechten. Mijn vlees was vreselijk taai en smakeloos. Hierop werd mijn bord meegenomen naar de keuken. En daar is het vervolgens ook gebleven, want ik heb het nooit weer gezien. Ook niet nadat ik gevraagd had waar mijn gerecht bleef. Ook het eten van mijn tafelgenoten was maar zozo. Vervolgens maar besloten om geen nagerecht meer te nemen en af te gaan rekenen. Hierbij duidelijk aangeven dat mijn hoofdgerecht niet gerekend moest worden omdat ik dit niet gehad had. Vervolgens stond dit dus wel op de rekening en werd geeist dat we dit ook moesten betalen. Dit uiteindelijk gedaan, om onze gezellige dag uit niet nog verder te verpesten. Maar de Lange, voor ons nooit weer.

23. Lekker gegeten na installatie van nieuwe burgemeester. Leuke kennismaking met Diever. Na afloop shawl verloren op de parkeerplaats. Na één telefoontje werd de shawl toegestuurd! Goede service!

24. Heerlijk gegeten met een groep van 15 pers. Vooraf was er een keuze menu samengesteld. Maar daar kon van worden afgeweken, wat ook is gebeurd. Ruim voldoende.

De nieuwe eigenaren doen het goed. Zal hier zeker nog eens terug gaan.

25. De mensen in de bediening zijn erg vriendelijk.

Leuke kaart, mooie gerechten.

Er was ruim voldoende van alles, smaak was top.

Absoluut mijn favoriete restaurant in de omgeving!

Komen zeker weer trug.

26. We hebben altijd heel goed gegeten bij De Lange in Diever. Altijd mooie producten en op een juiste manier klaargemaakt en met veel flair geserveerd. Een goede en varierende menukaart.

Helaas........................

Nu is er óf een andere kok óf een andere eigenaar (of allebei).

Het is nu een aanfluiting. Puree uit een zakje, met klontjes.

Rode kool die veel te zoet is, gortdroge biefstukken, gefrituurde uitjes uit een potje, minimale hoeveelheden groenten en een salade met zo'n nare dressing die ook al niet zelfgemaakt is. Toetjes met die verschrikkelijke goedkope rommel uit een spuitbus. Moet ik nog meer vertellen?

Bediening schoot ook te kort, al op voorhand in de verdediging en niet echt vriendelijk.

Kortom, ga hier niet eten en zoek een alternatief.

27. Kom ik daar, omdat ze geweldig lekkere soep hebben en een paar lekkere gerechten.

Hebben ze een andere kok en dus andere kaart. Groot verlies, want waar ik voor het eten een 9 zou geven is het nu eigenlijk een 4. Balen! Kom ik dus niet weer.

28. Goed en Lekker gegeten de varkenshaas was toppie, daarna nog een keer teruggeweest voor de zalm en piri piri, ook uit de kunst. Gezellig terras en vriendelijke bediening. Komen volgend jaar zeker weer terug succes en tot ziens.

29. C. de Groot

Wat een afsluiting van een gezellige dag had moeten zijn, is helaas uitgelopen op een domper. Wij gingen met 4 personen eten wat bij binnenkomst ook heel gezellig was, ook de ontvangst was hartelijk.

Maar het voorgerecht (een carpaccio) was al net zo oubollig als de inrichting, het leek net of het al een paar uur in de keuken had klaargestaan. Ook het hoofdgerecht was niet wat er besteld was. Er was een varkenshaas besteld die rose had moeten zijn, maar het was er een die waarschijnlijk uit de vriezer kwam, en ontdooid in de magnetron.
    Daarna een beetje aangebakken, het zag er uit of die al 4 dagen oud was, heel onsmakelijk, net als de rest van de bestellingen.

30. de B 61 punten

Gezellig cafe/restaurant, eten precies wat je in zo'n restaurant zou wensen. Mooie oude boerderij met een leuk terras ook.

Eten was lekker, prima lunchgerechten op de kaart en veel keuze.

Zeker een aanrader voor wie zin heeft in een lunch!

31. Gegeten met dochter van 2 jr.

Kinderstoel stond klaar, leuke kindermenuutjes voor een klein prijsje. Geen speelgoedhoekje voor kinderen, maar wel een bak onder het biljart waar speelgoed in leek te zitten en dat enorm aantrok.

Lekker gegeten, verzorgd. Voldoende van alles.

Jong personeel dat nogal uit de hoogte deed en onze dochter van alles aanpraatte "jij lust nog wel een ijsje zeker?" "Wil jij nog fristi".....beetje jammer.

32. De ideale locatie om een 12-uurtje te nuttigen. Nog geen andere plek gevonden die het 12-uurtje van de Lange in Diever kan overtreffen!

33. Verse produkten, leuk en op simpele wijze op het bord gepresenteerd.
    Vlotte bediening.
    Daarom kan er weleens iets niet vooradig zijn.

Leuke oude boerderij met mooi terras.

34. Combinatie van het eten vlees, groente, en pasta niet echt bij elkaar passen.

Sfeer niet echt vriendelijk, er zijn betere restaurants in het dorp.
    En kom er niet op drukke dagen want dan is de keuken uitverkocht om 19.00uur, beetje vreemd.

35. J A Fischer

Eten is bovengemiddeld. Maar wanneer wordt gevraagd of alles naar wens is en genoeg en dan om wat extra groente wordt gevraagd om daar dan €2,- voor in rekening te brengen is ronduit kinderachtig.
    VRAAG DAN NIETS!

36. De mensen in de bediening zijn erg vriendelijk. Het eten is uitstekend en de sfeer buitengewoon goed.
    Gezellig, huiselijk en correct.

Als je iets bijzonders geregeld wilt hebben tijdens het eten valt er veel te overleggen.

Absoluut mijn favoriete restaurant in de omgeving!