De Burgemeester van Dieren (DBVD) in Dieren

In de nabije omgeving van De Burgemeester van Dieren is volop gratis parkeergelegenheid

• OV

Grand Cafe De Burgemeester van Dieren ligt op 4 minuten loopafstand van NS Station Dieren

• Catering

1482196160 77
1533001937 65
1685419269 76

1. Elsje van Hoorn

Gisteren heerlijk geluncht met mijn zusjes en dochter. Heerlijke broodjes, goeie nieuwe gerechten op de kaart. Een aanrader.

2. Heerlijk geluncht!
    Kwaliteit is weer zoals vroeger.
    Een aanrader.

3. Perfect!

Bij toeval tegen dit restaurant aangelopen.
    Leuke vlotte bediening, allemaal jonge knullen
    Vooraf carpaccio en oesters waren heerlijk.
    Hoofdgerecht de diamanthaas van de green egg en dorade met zalm. Beiden echt voortreffelijk! Tijden geleden dat we zo lekker aten buiten de deur.

Al met al verassend goed en heerlijk gegeten!

4. Elsemiek

Onlangs hier gegeten met een aantal vrienden. Van de vier gerechten waren er twee uitermate slecht: de zalm was slecht gebakken (de ene kant was een stuk dunner en helemaal droog gebakken terwijl het dikkere deel papperig was) en het andere gerecht was koud. Nadat we dit hadden aangegeven werd het koude gerecht opgewarmd… ja het schaaltje was gloeiend heet toen, maar de inhoud nauwelijks lauw te noemen.
    Het geheel viel ons tegen, áls we weer eens hier op vakantie zijn zoeken we een ander restaurant.

5. Wim 26 punten

We hebben de menukaart en veelbelovende recensies gelezen op internet, dus we gaan. maar er eten is er niet van gekomen.
    Er is binnen één oudere klant en 3 mokkende tienermeisjes voor de bediening na. We nemen plaats aan een tafeltje bij het raam. Op de vensterbank een 30-tal beestjes (en een lokdoosje) die het meest op vliegende mieren lijken. Ik krijg overal jeuk. Ze zitten op 15 cm van mijn arm, iets te intiem voor mij. We zitten amper of een nukkige puber komt vragen wat we gaan drinken. Eerlijk gezegd, geen idee, laat me even nadenken. Het duurt en duurt en ik stel voor om te vertrekken. We vinden dat gênant en we blijven helaas zitten. De chagrijnige puber geeft de kaart en we bestellen een broodje gerookte zalm en een salade met gamba’s en twee Chardonnay. Er komen een bende mensen binnen en die zijn allemaal eerder aan de beurt dan wij. Het duurt en duurt, en we vragen wanneer we aan de beurt zijn. Uiteindelijk roep ik haar na drie kwartier en zegt dat we de wijn willen afrekenen en gaan. We hebben geen tijd meer, ik zeg dat we weer aan het werk moeten. Ze overlegt met de keuken, het is ok en de wijn is van het huis… voor het "ongemak".
    We eten veel buiten de deur, maar dit hebben wij in minstens 45 jaar nog niet eerder meegemaakt.

6. Niet voor herhaling vatbaar, eten was matig, gegeten met kortingsbon van primera, 50% korting waarbij het eten ook gehalveerd was, weinig op je bord. Na afloop toch een bon gekregen met de volle prijs, waarbij je een aardig moest praten voor je korting.

7. Leo 1744 punten

De Burgemeester Van Dieren (DBVD) noemt zich Grand Café en is inderdaad meer eetcafé dan restaurant: op deze warme Hemelvaartsdag kwam er op het terras héél veel bier voorbij! Op het terras wordt ook gerookt, wat niet iedereen op prijs zal stellen. Binnen was het aangenaam rustig.
    We hadden gereserveerd via de Albert Heijn restaurantactie. Bij DBVD betekent dit dat je gewoon van de kaart kunt kiezen, en dat het goedkoopste voor-, hoofd- en nagerecht niet in rekening worden gebracht (brood, koffie en oesters vallen buiten de regeling).
    We kozen voor de mosterdsoep en de gevulde champignons als voorgerechten. De soep was uitstekend, bijna een maaltijd op zich. De champignons waren wel aardig, maar niet bepaald verrassend of boeiend. Ik zou het niet direct aanbevelen aan anderen, daarvoor smaakte het gewoon te oninteressant. 't Was ook wat rommelig opgemaakt. Als hoofdgerechten hadden we de hamburger van de green egg en de lamskoteletten. Die lamskoteletten waren aardig van structuur, maar hadden weinig smaak. De truffelsaus moest er nog wat smaak aan brengen. Een hamburger op basis van pulled pork vond ik niet echt een geslaagd idee: als hamburger in elk geval niet. De bijbehorende friet smaakte uitstekend, het saladegarnituur wederom saai. Er liep wat onervaren bedienend personeel rond: ze deden erg hun best, maar het liep niet echt gesmeerd, zeker niet toen het nóg drukker werd en de zaak echt helemaal vol zat.
    De bierkaart vermeldde een interessante Leffe Cascade, een verfijnd smakende ipa. Ook de Burgemeesters Koffie (met Tom Dooley whiskey) smaakte voortreffelijk.
    Voor een drankje dus wel een prima adres, de keukenproducten vielen ons niet echt mee. Ons advies aan de kok is: maak het eens wat spannender, zoek de grenzen maar op!

8. Jet Evers

Welkom ontvangst, heerlijk origineel eten, zeer vriendelijke bediening, gewoon een gezellige avond uit. Prijs en kwaliteit maakt dat je er graag weer eens gaat eten, complimenten.

9. Heerlijk gegeten zeker voor de prijs! Als nagerecht tiramisu met verse aardbeien en slagroom. Super lekker en lekkerder dan de originele in Rome waar ik vele keren met mijn dochter at in meerdere restaurants. Ook het personeel was heel vriendelijk! Echt een aanrader!

10. DBVD is ok, maar het kan met iets meer aandacht voor detail beter. Het terras was niet aangeveegd en lagen er oude peuken en andere rommel onder de loungetafels, de menukaarten oogden onfris, de eettafel was niet schoongemaakt. De medewerkers zijn ontegenzeggelijk vriendelijk maar onprofessioneel, zij kunnen wel wat meer begeleiding gebruiken. In de bloembakken zaten uitgedroogde struiken. Al met al, jammer dat er niet wat meer aandacht wordt besteed aan een fris en aantrekkelijk uiterlijk van het terras.

11. Heerlijk gegeten, grote portie's en super aardig personeel.

12. Prijs kwaliteit verhouding zeer slecht. Black angussteak met grote zeen erin, carpaccio wat meer weg had van een krop sla, en bij een leeg glas niet vragen of je nog iets te drinken wilt. Beetje jammer, met 2 personen 100euro kwijt en buik nog niet vol.

3,5
  13. Prima eetgelegenheid voor als je niet te veel luxe verwacht. Eten is prima evenals de bediening. De jongen die ons bediende werkte er voor het eerst deze dag maar deed het prima. Wel wat kleine schoonheids foutjes maar dat zagen wij door de vingers. Heerllijke spare-ribs gegeten. Veel en goed.

14. Het was een leuke avond, goed gegeten. Niet spectaculair maar dat verwachtte we ook niet. De bediening was wat rommelig, de een ving op wat de ander vergat. Ze waren wél zorgzaam en dat maakt veel goed.

15. Cees Bekker

17. michel van eijk

Net een verrukkelijke social deal alleen gegeten voor 15 euro, het kan bijna niet beter voor een nederlands frans restaurant. Begin; mand met brood en kruidenboter. Vooraf een carpaccio van kipfilet, echt lekker. Hoofd zeebaars met puntzak friet en versgemaakte aardappelpuree. Grote salade en verse blad spinazie. Dessert; huisgemaakte tiramisu. ik ga vaak met social deal eten dit was echt een aanrader. Een tip gooi over 3 maanden nog een social deal op de site dan ben ik weer de eerste die het koopt.
    Vriendelijke groet michel van eijk

18. Gister er wezen eten, kipfilet in een deeg middel, wel knapperig maar zó weinig kip. Collega's en ik vonden weinig tot géén groente, alles erg weinig. En een hoop herrie, een normaal gesprek was niet mogelijk, mij zien ze daar niet meer.

4,7
  19. De menukaart zou wel wat spannender mogen, zeker omdat de sfeer en inrichting (onlangs helemaal opgepimpt en erg leuk gedaan!) niet bepaald belegen is.

Maar: het eten is goed! Met zorg bereid, dat is te zien en te proeven. Heerlijk mals vlees (Mixed grill), super vega maaltje (quiche van spinazie en geitenkaas), een verrassend lekker appelhapje erbij, frieten in een puntzak, lekkere roergebakken groenten op het bord. De broodplank vooraf was ook prima. Toetje: tiramisu heel natuurlijk van smaak, niet te zoet, ook niet te dominant in dranksmaak, goed gedaan. Het chocotorentje is om je vingers bij af te likken.
    Het wijnadvies klopte, heerlijke wijn gedronken (cabernet sauvignon). Bediening is attent. Een van ons vroeg groene asperges erbij (die eigenlijk bij een ander gerecht hoorden) en dat was prima. Toen bleek dat wij het verkeerde toetje gekregen hadden (we wilden een tiramisu delen en kregen de chocotoet) kregen we er alsnog een bordje tiramisu bij zodat we die ook konden proeven.

Dit is wellicht de eerste 'recensie' hier sinds er verbouwd is, misschien is die opfrisronde wel in alles doorgevoerd? Wij vinden het een echte aanrader!

20. Lex Reussink

21. Vanavond bij de BVD de bar hap schnitzel uitgeprobeerd. Geserveerd werd deze met friet en een salade. De schnitzel was uitstekend, lekker mals. De salade was prima. Al met al heerlijk gegeten voor 12,50. Een aanrader!

22. Wij hadden à la carte besteld en dit duurde echt wel lang.
    De vis die we uiteindelijk kregen was heel erg droog en smaakloos. Te duur voor wat het was.We hadden dan ook geen zin meer in een dessertje.
    Echt geen sfeer in het restaurant. Het was er zelfs koud en buitendeur bleef constant openstaan, zelfs na aandringen. Aan de toog hingen 2 mannen zich te bezatten. Deze hadden ook 2 superactieve kinderen bij die steeds door het restaurant liepen. Geen aanrader om eens rustig te dineren.

23. Op 18/4 met 4 meiden gegeten met de groupon bon. We kenden dit restaurant niet maar het was super goed! We begonnen met een heerlijke amuse en een glaasje Prosecco. De wijnen waren heerlijk en glazen werden voor de prijs 3.50 flink vol geschonken. Hoofdgerecht was surf en turf maar je mocht ook kiezen voor groter stuk vlees of 2 keer vis. Heerlijk biefstukje en 2 mooie grote gamba's. Kortom zeer goed vooral voor deze aantrekkelijke groupon prijs. Ik zal zeker nog eens terugkomen!

24. super lekker.. niet normaal!
    een echte aanrader.. zeker de spare ribs ;p

25. Vorig weekend hier uitstekend gegeten.
    Het was er gezellig druk en aan de bediening merk je dat ze er lol in hebben. Duidelijke uitleg over gerechten buiten de kaart. Ook waren er nieuwe wijnen die nog niet op de kaart bleken te staan. Wij kozen voor een houtgeriipte Rueda, een mooie witte wijn. Eten is goed en ruime porties. Zowel vis als vlees van mooie kwaliteit en juiste bereiding.

Het licht wordt gaandeweg wat meer gedimd, maar dat geeft een heel gezellige sfeer.
    Puntje van aandacht: de achtergrondmuziek is prima, maar na twee uur merkte ik dat de zelfde CD werd opgezet.

Na afloop koffie gedronken aan een grappige bar, waar je prima nog kan afzakken. De eigenaar/ kok vertelde ons nog een aantal ambitieuze plannen, dus dat belooft nog wat voor de toekomst.

Prima zaak met goede prijskwaliteitverhouding. Wij komen hier nog wel eens terug.

26. Cindy Egging

Gezellige bediening zelfs de kok kwam aan tafel of alles naar wens was het eten was heerlijk !!!
    Ik zal het restaurant aan iedereen willen aanraden en heb niks gemerkt van de slechte recensies die hier eerder op zijn gezet vriendelijke Gr. Iwan

27. Truitje Wenno

03 mei 2012: met 8 pers. gegeten, met een groupon-bon, spareribs / gamba's. We hebben een hele gezellig avond gehad en het eten was heerlijk, de bediening was goed, tussen door wel eens wat vergeten, maar omdat het eten goed heeft gesmaakt, waren we dat snel vergeten!! Het was het verre rijden zeker waard... Top!!

28. Ook wij togen met onze Grouponbon om onbeperkt gamba's te kunnen eten naar de Burgermeester van Dieren.
    Al na de eerste ronde werd ons duidelijk dat de eigenaar liever niet van z'n gamba's af wil. Het duurde heel lang voor de 2e ronde kwam (volgens de aardige bediening omdat het zo druk was, viel volgens ons wel mee). Intussen hadden we extra salade en patat besteld wat wel snel kwam (ondanks de "drukte"). We zijn goede eters dus keken uit naar de derde ronde die nog langer op zich liet wachten terwijl de eigenaar vanuit de keuken bleef kijken wie toch die grote eters waren die ook nog de gamba's achter elkaar door wilden hebben (onaangenaam en wat je niet opeet, betaal je dus wat is het probleem?). Al met al waren de gamba's en bijgerechten zeer smaakvol maar van de eigenaar krijgen we een nare smaak in de mond.

Dit is geen tent waar wij ons gezicht nog eens laten zien, jammer, zo trek je geen klanten.

29. Sieneke

Gisteravond voor de eerste keer hier gegeten.
    Waren met een gezelschap die via Groupon gamba's of spareribs gingen eten.
    Volgens mij is deelname aan bijv. Groupon er toch op gericht dat je mensen in het restaurant krijgt, ze lekker eten voorzet en een gezellige sfeer creert zodat ze weer terug komen.
    Nou ze hebben, wat dat betreft, de plank volledig misgeslagen.

Vier personen wilden nog wel wat eten (eten was erg smakelijk). Regel is dat wat je niet op kan je dat dan moet betalen.
    Onze vraag was dus of er 2 extra borden bijgezet konden worden zodat de andere twee ook nog iets mee konden eten. Want halve of hele portie was voor hun teveel.

Bediening kon er niets aan doen,maar van hogerhand werd gezegd dat er niet 2 extra borden bij gezet konden worden Het vreemde is dat als we allemaal bv een halve portie(dus 6 borden) wilden bestellen, dat geen probleem was.

Het heeft ervoor gezorgd dat we met een heel ontevreden gevoel het pand hebben verlaten en ze zien ons hier niet meer terug.
    Het was de eerste maar gelijk de laatste keer.

6,1
  30. Vandaag met 6 personen wezen eten bij de bvd. Wat een gezellig avondje moest worden werd een avond vol ergenissen. Wij hadden Grouponbonnen om onbeperkt spareribs of gamba's te eten. Dit ging tot en met de eerste ronde prima, alles was erg smakelijk. Omdat zij de regel hebben dat wat je niet opeet extra moet betalen wilden wij graag samen met een tweede portie doen. Helaas werd daar zeer moeilijk over gedaan en er konden geen twee extra borden worden bijgezet. Later bleek dat je wel ieder een half portie kon bestellen, wat dus op hetzelfde neer komt!?! Dit achterlijke kwam van hoger hand, en het meisje wat ons bediende snapte er zelf ook weinig van. Na eerdere teleurstellingen met deze tent hebben wij dan ook maar besloten dat dit écht de laatste keer is dat ze mij daar zien. En dat geldt ook voor de andere 5 gasten. Het is een tent van "ik wil wel, maar ik kan niet". Wij zijn er helemaal klaar mee!!!

31. Hennie jonkers-ter Maat

Heerlijk gegeten, het eten wordt gezellig en smakelijk opgediend op een goed warme temperatuur. Helaas had ik heerlijke carpaccio, maar de mosterdsoep was nog lekkerder, even een hapje geproefd bij een vriend. Ook de spare ribs waren echt heerlijk, lekker mals! Met een lekkere saus maar haast net zo lekker als de mosterdsoep was het chocomousse torentje met kletskoppen. Echt verrukkeluk. Aardige normale gezellige bediening. Echt een aanrader, zeker als je daarna de rekening krijgt die enorm meeviel.

32. Gisteren hier gegeten met mijn vriend.

We hadden oerbrood en spareribs het was heerlijk.

Het brood was lekker vers en lekkere "sausjes" en kruidenboter erbij! De spareribs waren heerlijk bereid smaakten uitstekend! Echt een aanrader! Leuke en zeer vriendelijke bediening!

33. Dries6951

Grand café doet een beetje kaal aan. En de 'bloemen' onder de bar zijn een aanslag op je ogen en gemoedsrust.

Het gepraat van anderen is soms storend doordat er weinig aankleding is en mogelijk omdat een achtergrond muziekje ontbreekt. Ondanks dat een prima gelegenheid.