Den Haller in Diepenheim

vr lunch 12:00 - 16:00 diner vanaf 17:30
za lunch 12:00 - 16:00 diner vanaf 17:30
zo lunch 12:00 - 16:00 diner vanaf 17:30

Omschrijving

Welkom bij restaurant den Haller, gelegen in een landelijke omgeving in een stijlvolle authentieke Saksische boerderij, nabij een onlangs gerenoveerde watermolen.

U kunt bij ons genieten in een sfeervolle ambiance bij kaarslicht, open haard en bij mooie zomerdagen in onze prachtige tuin. Onze keuken is eerlijk, puur en ambachtelijk.

Uiteraard zijn alle gerechten huisgemaakt en werken wij met streekproducten zoals bijvoorbeeld wild uit de plaatselijke bossen.

Wij hopen u binnenkort te mogen ontvangen in ons restaurant voor lunch, diner, bruiloft, feesten en trouwen op locatie!

• Rustig

1199472917 74
1321720358 91
1466194606 88
1588442047 88

1. Heerlijk geluncht op het terras. Vriendelijk personeel, snelle service en verse, goedgevulde Maaltijdsalade. Aanrader!

2. M-J.E.C Wagener-van de Kamp

We werden hartelijk welkom geheten en direct naar onze, voor 5 personen gereserveerde, tafel begeleid. De amuse was lekker en verrassend van smaak. Alle volgende gerechten waren zeer smakelijk en van hoge kwaliteit. Voor de 2 kinderen werd op suggestie van de bediening de maaltijd aangepast en dat was een groot succes. Dit is een restaurant waar we regelmatig terugkomen en nooit teleurgesteld worden.

3. Wij komen al 9 jaar bij Den Haller. Wat een prestatie om de kwaliteit en gastvrijheid op zo'n hoog nivo te houden. Dan ben je niet zomaar op commercie ingesteld. Je eet er ontzettend lekker, alles is met smaak en aandacht gemaakt, de gastheer en gastvrouw zijn van een hartelijkheid die echt is. De service aan tafel van is precies hetzelfde. Onze waardering ziet u in de cijfers die wij toekennen. De ober is al jaren hier werkzaam en voor hem speciaal: vele mensen komen mede om zijn aandacht en hartelijkheid, want vraag het hem, niets is hem teveel om het naar eigen wensen naar ieders zin te maken. Ik heb grenzeloos respect voor mensen die het ons, als uitgaanders, naar de zin maken, je avond kan hier niet meer stuk. De bezoekers van dit geweldige restaurant zijn veelal mensen uit de streek die hier gewoon komen om de fijne sfeer, geweldig eten, lieve mensen en met name dat laatste tref je in deze harde tijd niet altijd aan. Hulde, en ik hoop dat velen de weg eten te vinden naar Den Haller, wij in ieder geval voor nu en altijd.

4. Guldenhemel

Diepenheim is een bijna mythisch stadje omringd met maar liefst 6 kastelen en landgoederen. Er heerst daar tot op de dag van vandaag de cultuur rond baronnen, freules, rentmeesters, pachters, tuinmannen en bedienden. Bij een van die kastelen hoorde van oudsher de watermolen Den Haller. Daarnaast is een restaurant waarin al deze nostalgie van rijk en arm zich sublimeert. In de ambiance, de bediening en ook in de geserveerde gerechten. Op het menu staan o.a. buikspek, mais-scharrelkippen, hertenbouten, maar ook runderwangen en varkenswangetjes. Deze aanvankelijk blije scharrelde dieren zien nu hun lach bestorven in bedjes van zuurkool en gekarameliseerde rodekool. Maar voor ons was de avond er niet naar om daarover vega scrupules te hebben, want Tineke en ik voelden ons voor even als een landjonker met zijn jonkvrouw. Tineke rolde haar R en ik verhaalde weer eens opzichtig van mijn vaders Motorbotenclub. Dat kwam door de bijna museale inrichting en tafelschikkingen, maar meer nog door de ober (kelner?). Een merkwaardig fenomeen dat zomaar als butler in een Netflixserie gecast zou kunnen worden. De man liep kaarsrecht en acteerde aan de tafels een eenakter vol etiquette, hij schonk de wijn volkomen trillingsvrij en bijna tergend langzaam in onze gepoleerde glazen. Wij kozen de Cabernet Sauvignon. Deze was bij het eerste teugje al werkelijk heerlijk en misschien daarom dachten we dat hij flink aan de prijs zou zijn en besloten er zuinig mee te doen. (Bleek later verdorie slechts 4,50 per glas en wij betreurden de verdere avond, dat we er geen tweede hadden genomen.) Wij verwachten wel dat de ober eerdaags - onverhoopt natuurlijk - zijn hoofd zal stoten aan de scherpe punt van de schoorsteenmantel en dan met een gruwelijke vloek uit zijn rol zal vallen.

Terwijl het zaaltje verder volliep met baronnen en jonkvrouwen (je herkent ze aan rijbroeken en groenige jasjes met elleboog applicaties.) kregen wij onze dishes. Tineke de kip en ik de stoof van runderwangen, de smaken overtuigden, wel hadden wij als bijlage een volgende keer graag iets fris gehad - een eenvoudige komkommersla bedacht ik ter plekke - want zowel de aardappelgratin en de quiches waren futloos. Nu is het zo dat Tineke en ik graag wat te mekkeren hebben, we voelden ons niet echt op ons gemak, dachten ook steeds niet juist gekleed te zijn, maar we waren het er over eens dat Restaurant Den Haller een heel bijzondere beleving is. Bijna rudimentair aan de oude tijden toen geluk zo heel gewoon was. Maak daarom haast met een eventueel bezoek, zo lang zullen de uitbaters onze huidige culinaire trend van het opgeklopte, de gelletjes, de eetbare bloemen en algen, niet langer kunnen uitstellen. Gerrit & Tineke

5. Omdat alle restaurants om 17 hun deuren moesten sluiten ivm de Corona maatregelen, hadden wij besloten te gaan lunchen bij den Haller. Het restaurant heeft goed ingespeeld op de maatregelen, want wij konden kiezen uit zowel de lunch als de diner kaart! De gerechten waren verrassend en erg lekker. Complimenten.

6. Heerlijk gegeten, alles was goed. Aanrader. Top!

7. Gisteravond heerlijk met ons vijven gegeten, we hadden een viergangen verrassings menu, het was echt een verrassing heerlijk.

8. hans Van Eerden

Goed eten, ook op de dag na kerstmis als er een vast menu wordt uitgeserveerd. Verrassend welke smaakcombinaties er verschijnen. Mooie wijnen erbij geselecteerd. Prachtige avond beleefd.

9. N.v Nieuwenhuijzen

Prima ontvangst. Lekker gegeten in gezellige omgeving.

10. Alleen de locatie zou al genoeg zijn voor een geweldige recensie. Prachtig! Maar ook het eten, de bediening en sfeer waren dik in orde.

11. Mia faber

In een woord weer geweldig. Wat een smaken en wat lekker.

12. Heerlijke avond mogen hebben bij den Haller. Ontzettend verrast door een explosie van smaken. De amuse was een heerlijke hapje al. Vol heerlijke eerlijke smaken. Een willekeurige proeverij van de kaart mogen ervaren. Stuk voor stuk heerlijk. De kalfsrosbief met knolselderij ontzettend lekker. De dorade was voortreffelijk. Kalfsfilet samen met sukade op de zachte rode kool smelt samen op je tong. Een zoetje van de appel daarbij maakt het helemaal af. En het dessert was puur genieten.
    Echt een aanrader hier een avond door te brengen.

13. Afgelopen Zondag heerlijk gegeten bij restaurant Den Haller in het mooie Diepenheim. Met 3 personen genoten van het geweldige "Den Haller menu". Vooraf de palingsoep, die enorm smaakvol was en een geweldig voorgerecht! Als Hoofdgerecht hadden we 2 maal de kip, Geweldig gerecht!! en 1 maal de dorade die mijn vrouw top vond! Desserts waren ook super!

14. Maandmenu november 2017 Den Haller.

De locatie is mooi en gezellig.

We hebben dit menu gegeten, de franse biologische maisscharrel kip had totaal geen smaak, waarschijnlijk
    de kruiden vergeten. Het vlees was volgens ons gekookt (steamer?) en de pomodoro risotto was een papje, leek op Olvarit babyvoeding. Dit eten hadden we zeker niet verwacht

De bediening was uiterst vriendelijk.

15. Marc Exterkate

We hebben het maandmenu genomen en dat was excellent.

16. Margot Vink van Collenburg

We hebben echt genoten van het diner. Gastvrije ontvangst , prima bediening en heerlijk gegeten .
    Voor onze keer een aanrader om binnenkort weer met vrienden te gaan eten

17. Wij hebben een gezellige en super avond gehad en heerlijk gegeten, erg vriendelijke mensen de eigenaars van de Den Hallers Molen in Diepenheim. Ze vroegen nog of het goed gewerkt had met eet.nu, ze hadden nog nooit een reservering gehad via eet.nu. Ook dat heeft prima gewerkt, ook een negen voor eet.nu.
    Vooral de mail die ik gistermorgen kreeg van eet.nu dat er ons een fijne avond en eetsmakelijk werd gewenst was super leuk. Het eten en alles er omheen een dikke 10 waard! Ik zou het iedereen aanraden, voor een gezellige avond en super diner ;-)
    Rykie.

18. Gastvrij, mooie ambiance, prettige bediening en voortreffelijk eten.

19. Prima en heel lekker gegeten voor een redelijke prijs. Service is ook uitstekend, want ik ben rolstoelgebonden en ze helpen je prima bij drempels etc.
    We gaan zeker weer.

20. Joan en Marijke

We vierden er op 12 oktober 2013 ons 40 jarig huwelijksfeest met 50 personen. De accommodatie is smaakvol ingericht en ligt in een mooie omgeving bij een watermolen. Het voorhuis bevat klassiek ingerichte kamers. Dit deel is de grote ruimte voor partijen.
    We hadden 3 buffetten: koud, warm en dessert. Ze waren alle 3 prachtig gepresenteerd: mooie eerlijke ambachtelijke gerechten, mooie opmaak, sfeervol servies. De smaak van de gerechten was bijzonder goed en de presentatie om stil van te worden...... Er wordt gewerkt met streekproducten; alle gerechten zijn huisgemaakt. De bediening was perfect: niet opdringerig, heel attent.

21. Vorige week bij Den Haller in Diepenheim geweest. Lekker eten maar de bediening vonden we een beetje overdreven netjes (lees: overdone). Weet dat ze enkele jaren geleden nog duurder waren dan nu, ze hebben wel in de gaten dat het publiek ook last heeft van de crisis.

22. Wij hebben hier ontzettend lekker gegeten, de locatie is supermooi (zelfs als het regent) de bediening uiterst correct en vriendelijk, de gerechten voortreffelijk.
    Op de foto ziet u de Botermalse gestoofde kalfssukade.
    Wij gaan hier zeker nog eens culinair genieten, want dat is hier echt geweldig!

23. Fam. H. Keijzer

Genoten van het heerlijke eten, de creativiteit van de koks en de hartelijkheid van de bediening. We hebben een fantastische avond gehad. Moet je geweest zijn.

24. Gisteren na kunstweek in Diepenheim hier gegeten met familie. Het was heel lekker, vriendelijke bediening, goeie sfeer. Echt een aanrader. We komen zeker weer.

25. Bij restaurant Den Haller heerlijk gegeten en nog lang in de tuin op het teras nagezeten. Zo wil ik ieder jaar mijn verjaardag wel vieren. Pluim voor de bediening en de kok.

Fam. de Lange.

26. Altijd top eten hier.

Bijzonder in eenvoud, zeer geraffineerd en heerlijk eten met bediening in stijl en voor een prima prijs!

27. Wij zijn getrouwd bij Den Haller. We hebben hier een lunch voor onze gasten gereserveerd. Deze was voortreffelijk, lekker vers brood, exclusief beleg, dit in een luxe ambiance. Alle gasten waren zeer tevreden. Na de huwelijksvoltrekking hadden we een champagne arrangement geboekt en deze werd in stijl geserveerd.

Onlangs hebben we er tevens van een diner genoten; Heerlijk eten, van alles krijg je voldoende en het menu is voor elk wat wils. Naast dat alles zijn we ook zeer goed bediend.

28. Hanneke van Veen

Heerlijk gegeten! Bediening was super, een aanrader.

29. Tijdens de kunstweek in Diepenheim hier 's middags even koffie en thee gedronken. Geweldige ambiance en zeer prettige bediening.

Direct gereserveerd voor de avond om er te eten.

Het winnende tubantia-lezersmenu van 2009 genomen. Voortreffelijk. Echt een aanrader.

30. Wij hebben bij den Haller ons huwelijksfeest gehouden en het was voortreffelijk! Van het begin tot het eind was de organisatie tot in de puntjes verzorgd. Een prachtige zelfgemaakte bruidstaart die verrukkelijk was en het buffet - met zeer veel bijzondere gerechtjes - was onovertreffelijk. Onze gasten waren enorm onder de indruk van de kwaliteit van het eten en de gastvrijheid. Wij hebben een jaar later (op onze eerste trouwdag) hier met z'n tweetjes een wildmenu gegeten, dat qua bijzonderheid, stijl en smaak verbluffend was.

31. Heb afgelopen woensdag weer eens gegeten, nu maar is het winnende tubantia-lezersmenu van 2009 zelfs voor 25 euro blijft het top.

32. Geweldig lekker gegeten. Leuke ambiance. Uitstekende en vriendelijk bediening. Mooi terras met zicht op een schitterende oude watermolen.

33. Ineke Venema

Wij hebben zaterdag 19 september j.l. vanaf 15.00 uur een 40-jarig huwelijksfeest van mijn neef en zijn vrouw gehad en het was echt voortreffelijk.
    Het zijn enorme lieve mensen, zowel de eigenaars als het personeel. Heel gewoon, maar alles was perfect verzorgd. We zijn ontvangen met koffie en bruidstaart, daarna hebben we een hele route afgelegd met klootschieten, geweldig!
    Bij terugkomst bij Den Haller werden we verrast met een heerlijke champagne-rose, niet te geloven, zo lekker. Toen gingen we aan tafel en iedereen keek z'n ogen uit.

Wat een geweldig diner, alles zelf gemaakt, echt hier zijn geen woorden voor.

34. Top restaurant, goede keuken en leuke bediening.

35. prachtig gelegen; gezellig en sfeervol restaurant. Wij zijn hier zelfs getrouwd en ze hebben er alles aangedaan om onze dag compleet te maken!! Het diner was geweldig! Zou geen betere lokatie weten cq wensen. Aanrader!

36. Sfeervol restaurant, lekker eten, vriendelijke bediening. Kortom een echte aanrader voor een gezellig avondje uit!!

37. Een enorm gezellig restaurant. Goede bediening en erg lekker eten! Een aanrader

38. Het is gewoon een goed restaurant met verrassende gerechten. Prijs is redelijk, zeker gezien de ambiance, en kwaliteit van de gerechten

39. Waardeloze tent,absoluut geen aanrader.
    Zo'n beetje dezelfde ervaring als recensie hiervoor.

2,7
  40. Peter Jansen

Leuk restaurant,goed eten,echter de bediening was waardeloos,chagarijnig,ze keken je weg.
    Blijkbaar had het personeel nog andere dingen te doen later op de avond.
    Waardeloos,niet mijn idee van een avondje uit !

3,3
  41. de moeite waard om