Pura Vida in Deventer

Eerlijk eten met verse ingrediënten en liefde klaar gemaakt

61 positieve stemmen1 negatieve stem

Deal Geniet in de vrolijke sfeer van Pura Vida van de heerlijke Caribische keuken. Nu met liefst 20% korting!

Geniet in de vrolijke sfeer van Pura Vida van de heerlijke Caribische keuken. Nu met liefst 20% korting op zondag, maandag en donderdag!

Pura Vida betekent letterlijk ‘puur leven’. Maar het betekent daarmee meteen zoveel meer dan in die twee woorden te vangen is. Genieten van het leven. Genieten van de gewone, fijne dingen in het leven. Een heerlijke maaltijd, samen met goede vrienden. Lekker ontspannen en genieten van vrolijke Caribische muziek. Even ontsnappen aan de drukte van alledag. Lekker lui achterover met een heerlijke kleurige cocktail. Even de dagelijkse sleur aan je voorbij laten gaan.

Al deze genietmomenten komen bij Edwin Jimenez in zijn Caribisch restaurant Pura Vida volop aan bod.

-20%
Meer informatie Beschikbaar tot 01-09-2021

Corona informatie

Bestellen via telefoon nummer 0570-597895 bestellen kan tot 18:00

Centrum Garage achter de Hema: na 19:00 uur 50 cent per uur (niet op donderdag) en 1 euro voor 40 minuten voor 19:00 uur.
    www.centrumgarage-deventer.nl

Makkelijk lopend vanaf station Deventer te bereiken. Circa 500 meter richting binnenstad, zijstraat van de Brink.

Pura Vida laten bezorgen?

ma lunch 13:00 - 15:30 diner 16:00 - 22:00

Pura Vida, Caribisch restaurant

Graag nodigen wij u uit om eens gezellig langs te komen kijken.proeven en ruiken.
van onze heerlijke, zelfgemaakte gerechten.
ons team staat voor u klaar.

Tot snel.

5. Peter Hulsink

6. De Opschepper

7. Martijn Hamer

8. Martin

9. Heerlijk gegeten bij Pura Vida. Een kleine kaart maar met verrassende gerechten.

10. Stef An S

11. Heerlijk gegeten. Fijne sfeer. Komen zeker terug.

12. Familie Van den Berg en genodigden

We hebben zaterdagavond ons 25-jarig huwelijksfeest met ruim 30 genodigden gevierd in het gastvrije en smaakvol ingerichte restaurant Pura Vida in Deventer en we hebben enorm genoten!
    Het eten was heerlijk, de sfeer super en de bediening vriendelijk en behulpzaam. De kok Edwin heeft zichzelf overtroffen! We kregen van onze familie en vrienden, zonder uitzondering, zeer positieve reacties over de gerechten. Ook de cocktails en het speciale Dominicaanse bier vielen erg in de smaak. De kok Edwin had ons (rekening houdend met onze wensen) vooraf een viertal voor-, hoofd- en nagerechten gemaild. Wij hadden vervolgens de menukeuze van al onze genodigden verzameld en doorgegeven aan Edwin. Dat maakte het een stuk relaxter voor iedereen op de avond zelf. Speciale wensen waren geen probleem. Wel hadden we een lijst gemaakt van wat iedereen gekozen had en dat was heel handig. Ook de veganisten en vegetariërs waren heel tevreden en kenden zelfs bepaalde ingrediënten nog niet die in hun hoofdgerecht waren gebruikt. Tussen de gangen was tijd voor een goed gesprek.
    Kortom, we hebben een heel fijn en gezellig feest gehad met heerlijk eten. O, die lekkere desserts! Eigenlijk wilden we meerdere eten als we nog ruimte hadden gehad. We zullen zeker terugkomen! De kok kwam ons zelfs een hand geven en een praatje maken aan het eind van de avond. Waar maak je dat nou nog mee? Echt een aanrader!

13. Hans van Polen

Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer. Mooie gerechten die met gevoel gepresenteerd werden. Voor herhaling vatbaar.

14. Brigitte

Ik heb vanavond een glimlach gekregen van het eten en deze is de hele avond is blijven zitten.

Wat heerlijk hebben we gegeten, heerlijk gezeten en bovenal heerlijk "genoten van het leven" Pura Vida!

15. m.semeijn

Het was een tongstrelende ervaring. Ik dacht na het voor-en hoofdgerecht te hebben gegeten dat ik echt het lekkerste had gehad. Toen kwam het toetje nog. Hoe lekker de eerste 2 ook waren, dat sloeg alles, ik heb bijna! mijn bord schoongelikt.
    Het was echt een superleuke en lekkere ervaring om hier te eten, vriendelijke mensen, leuke muziek en een gezellige omgeving. Zeer aan te raden.

16. Het eten was lekker, vooral de rib-eye. Bediening was correct, maar niet spontaan of in voor een kort praatje. Jammer, want zo bind je je klanten wel. Behalve de muziek doet dit restaurant niet echt Caribisch aan, vonden wij. Afplaktape zat nog op de muur. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

17. Lang lang lang wachten. Duurde zo'n 2 uur voordat eten kwam. Wat eigenlijk voor alle gasten gold. Moesten zelf voortdurend vragen, om drankje te bestellen de kaart, de rekening etc. Bediening gaf toe dat ze het anders moesten doen volgende keer omdat iedereen tegelijk kwam. Tafeltjes dicht op elkaar waardoor er weinig privacy was alhoewel het wel voor saamhorigheid zorgde aangezien iedereen aan het wachten was. Door de half open keuken was het ook erg warm.
    Mooi verhaal van de eigenaar hoe het restaurant tot stand was gekomen en was ook zeker heel vriendelijk.
    Paella viel tegen. Te zout en harde rijst. De schaal en schelpdieren waren een paar mossels en gepelde gamba's..

18. Goed eten, bijzondere smaken, heel prettige bediening. Leuke andere keuken

19. Heel gezellig en we hebben heerlijk gegeten. Heel goed en smaakvol een echte aanrader. Wij hadden de kip en biefstuk als hoofdgerecht. De lekkerste kip ooit en het vlees was heerlijk bereid.

20. Heerlijk gegeten nieuwe smaken!

21. Aat Semeijn

Met 6 personen (familie) gedineerd, rustig gezellig geweldige avond gehad, en uitstekend gegeten, iedereen was zeer tevreden over het gebodene.
    Attente bediening, kortom een aanrader!

22. inge

23. Dit is 2e keer dat we hier zijn wezen eten. Eten is gewoon lekker, goed bereid, smaken zijn puur. Wat ik leuk vind is dat ze ook erg hun best doen klanten te vermaken met voor eten een klein voorafje van het huis en na het eten ook. Ze zijn erg klant vriendelijk, je voelt je er welkom.

Er is maar 1 minpuntje of verbeterpunt; dat zijn de toiletten, die zijn erg klein.

24. Voor de tweede keer gegeten bij Pura Vida. De kwaliteit is altijd goed!
    De bediening en de kok zijn allen erg aardig en ze doen er alles aan je een fijne avond te bezorgen.
    De opmaak van het eten is mooi en de smaken waren verrassend en heerlijk.

Kortom... een hele leuke avond gehad bij Pura Vida. Ik raad het anderen zeer zeker aan er te gaan eten.

25. Erg hoge kwaliteit van het eten, soms wat kleine slordigheidjes van de bediening, vergeten van de bestelling en het opletten op de gast wanneer deze iets nodig heeft. Echter deze slordigheidjes worden ruimschoots goed gemaakt door het enthousiastme van iedereen die er werkt. Het eten is heel erg goed. Wij komen zeker terug.

26. Met 4 vriendinnen erg lekker gegeten. Verassende gerechten en fijne bediening.
    Een absolute aanrader!

27. Sannie Alblas-Smit

Net een zalige avond gehad in Pura Vida. Het eten was super. Met zorg klaargemaakt, mooie porties en gewoon lekker. De bediening is attent, gezellig en geven je echt een welkom gevoel.

Wij hebben echt genoten, een prima avondje uit. Hier ga ik zeker nog eens naartoe.

28. Aanrader! Gezellige atmosfeer, meteen een thuiskomen...! De kaart is spannend en het eten is goed, de bediening goedlachs en vriendelijk en als afscheid bij de deur een hand van de kok en de bediening... Waar vindt je dat nog, het gevoel dat je welkom bent als gast, ik schrok ervan dat we dat niet meer gewend zijn... Het is dat ik niet in de buurt woon want anders werd het mijn favoriete eetplek

29. Zojuist thuisgekomen van een geweldige ervaring.

Het eten was nogmaals geweldig!
    - Voorgerecht: Pechugin, echt super.
    - Hoofdgerecht: Diamanthaas, een echte aanrader (smaakexplosie!)
    - Nagerecht: Boruga, echt super!

De mensen die er werken geven je een echt thuisgevoel. Service een dikke 10.

Totale beleving: Een dikke 10!

@Edwin (kok): Dik compliment!

30. Heel lekker gegeten! Zeer vriendelijke bediening en lekker eten! Zeker een aanrader.

31. Zeer gezellig restaurant in de prachtige oude binnenstad van Deventer. Zeer gevarieerde kaart met heerlijke gerechten, voor elk wat wils. Mooi uitgeserveerd en een fijne, vriendelijke en persoonlijke bediening. Gaan we zeker nog een keer eten!

32. Zelden zo lekker gegeten... fijne bediening en heerlijk verse zelfgemaakte gerechten. Zeker een aanrader

33. Voor de 2e keer genoten van de heerlijke gerechten gemaakt door chef Edwin; vanavond waren we samen met onze kinderen, vriend van onze dochter en mijn ouders. Probeer een minder bekend gerecht en je zult verbaasd staan; mooi opgediend, goede combinaties, duidelijk veel smakelijker dan veel anders restaurants, zonder poespas en geen onnodige ingrediënten of bijgerechten. Het restaurant is bovendien mooi ingericht en erg netjes.
    Praat met Edwin en je voelt direct zijn passie voor koken.

34. SUPER. Geweldig lekker eten & fijne warme sfeer. Het eten is super en met liefde gemaakt. Meer (veel) groenten, ook in de paella - met vis - bijvoorbeeld, en zo heerlijk. En hele schappelijke - lage - prijzen! Allergieën (gluten + koemelkproducten + soja + paprika) geen probleem! Heerlijke cava en witte wijn (ik drink geen rood).

Na mijn tip zijn vrienden ook hier gaan eten en zij waren even lyrisch als ik, terwijl zij heel andere lievelingsgerechten/eetgewoonten (wel vlees b.v.) hebben.

Ik ga hierom binnenkort nog eens naar Deventer (vanuit Utrecht) - een uitstekende aanleiding voor een reis (of om om te rijden).

35. Paul Blaak

Heerlijk gegeten met vrienden, prima smaken. Erg vriendelijke bediening, ook de kok komt aan tafel.

Een aanrader als je wilt eten met een Caribische touch!

36. Jaleesa Mensink

Ik had er nog nooit van gehoord maar het is zeker een aanrader! Super goed eten en de bediening is ook erg vriendlijk! Ga er nu zeker vaker heen!

37. Zeer goede ervaring. Lekker gegeten, goede bediening zonder veel poespas. Kan ik echt aanbevelen. Aanwinst voor Deventer.

38. Na vele malen hier heerlijk te hebben gegeten besloten om een recensie te schrijven. Vandaag wederom heerlijk gegeten. Wij kozen voor de Paleta. De sucade als biefstuk met gebakken aardappelpartjes en groente. Daarna nog een heerlijke Sangria en Pela Piña genomen.

Of je nu iets van de kaart besteld, de verrassingsmenu besteld, dat niet op de kaart staat. Het is verse, heerlijke eten dat met passie wordt gemaakt door chefkok Edwin. Fijne bediening.
    Aanrader!

39. Nel semeijn

Heerlijk eten, leuke bediening, goede sfeer. Nog nergens in Nederland zulk heerlijk mals vlees gegeten met lekkere knapperige goed gare groenten.

40. Heerlijk gegeten! Echte aanrader. Als voorgerecht hadden we krokante kip met heerlijke chutney en calamaris. Heel goed bereid. Hoofdgerechten parelhoen en bakbanaan met gamba's. Voor onze dochter werd op haar wensen een vol bord gemaakt met parelhoen, patatjes en salade die ze helemaal opgegeten heeft. Wat een leuk restaurant is dit. Erg goede kok!

41. Goddelijk gegeten!
    Kok/eigenaar Edwin Jimenez kookt met liefde voor de Caribische keuken en dat proef je! De gerechten worden prachtig gepresenteerd in een sfeervolle entourage.
    Een absolute aanrader!

42. Vandaag erg lekker gegeten voor een verrassingsmenu gekozen, moet zeggen dat het een erg goede keuze was. Heerlijk voorgerecht met lam zalige vis als tweede gang en lekker zelfgemaakt ijs. Het was ook geen probleem dat we drie gangen wilden in plaats van vier.

Dit restaurant is echt een aanrader, we komen hier vast vaker genieten van het lekker eten en de goede sfeer. Een echte aanrader; lekker!!

43. Willeke

De kok kan toveren met ingrediënten. Echt een restaurant waar kwaliteit voorop staat. Wij hebben hier nu een paar keer gegeten en het is heerlijk!

44. Kiezen...
    Op basis van de recencies op eet.nu heb ik een reservering gemaakt.
    Het restaurant ligt in het oude centrum van Deventer. Een mooie omgeving in een echte Hanzestad.
    De inrichting is in geen enkel opzicht een uitschieter. Netjes. Niet te opgeprikt. Gewoon goed.
    De kaart met drankjes laat op het vlak van bieren geen grote keuze. Een IPA is niet bekend. Wel het meer traditionele aanbod incl. enkele "bijzondere" bieren.
    Het eten was goed.
    Bijzonder is dat de chef uit de Dominicaanse Republiek komt. Dit komt terug in sommige gerechten. Dat hoeft wat mij betreft niet echt. Reden: het is een mix geworden in plaats van een echte keuze. De combinatie Frans met Caribische keuken vind ik gekunsteld. Mijn tip voor het restaurant. Maak een keuze. Laat die Caribische sfeer toe. Zorg dat je meerdere rumsoorten uit de Dominicaanse Republiek hebt. Zoek bieren uit die regio en maakt het eten ook in overeenstemming daar mee. En dat kan dan best op hetzelfde kookniveau (taco-restaurants zijn er al zat, een stijlvolle Caribische Zuid-Amerikaanse keuken nog niet). Kortom: goed. Kan nog beter (en dat gun ik het restaurant en de sympathieke chef!).

45. We zagen op de site dat het hier goed vertoeven was. Bij toeval lopen we in Deventer en komen het restaurant tegen. We waren vroeg, toch konden we direct aan tafel en werden vlot en correct bedient. Heerlijk gegeten en een lekker wijntje gedronken.

46. Dineren bij Pura Diva was dineren waar ik blij van wordt. Originele en zeer smakelijke gerechten met mooie ingrediënten. Heerlijke voorgerechten bestaande uit roti en carpaccio en vervolgens een ribeye die perfect gebakken was met smakelijke groenten. De paella de pescado van mijn partner was ook uitstekend. Negerecht van Crème brûlée van Licor 43 met verse sorbet van framboos was ook top. Sfeer en bediening zeer aangenaam.

47. Vorige week vrijdag hebben wij bij dit restaurant gegeten met een groepje van 4 personen, na vooraf gereserveerd te hebben via deze website. (bleek niet nodig, want er was nog voldoende plek)

Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door de gastvrouw en konden we kiezen waar we wilden zitten. We hebben gekozen voor de ronde tafel bij het raam. Achteraf was dit misschien geen juiste keuze, want de dames onder ons hadden het redelijk koud door, volgens mij, de tocht die langs trok vanaf de voorgevel. Dit past dan ook niet bij het warme karakter dat je verwacht bij de Caribische sfeer. Deze sfeer zou wat mij betreft nog wel wat verder doorgevoerd mogen worden in het interieur, waarbij de muziek veel goedmaakte.

De service was prima en de gastvrouw was oprecht geïnteresseerd waar we vandaan kwamen en hoe wij bij dit restaurant verzeild waren.

Het eten en drinken was van goede kwaliteit. Degenen die de carpaccio vooraf namen, waren enthousiast dat deze niet traditioneel was, maar een mooie subtiele Caribische twist had. De zelf gekozen gegrilde kip met salade was ook heerlijk en vol van verschillende smaken (heerlijke dressing). Het hoofdgerecht bestond uit 2 maal een Merlan Steak en 2 maal de onwijs maalse maar stevige sucade. Beide vleesgerechten waren voortreffelijk gegrild en opgemaakt met een garnituur van gegrilde groenten en verse frieten/aardappelpartjes. Voor de grote eter zou het misschien iets meer mogen zijn, maar voor ons was het voldoende. Als afsluiter 2 maal een Vanille, een Boruga en een Cafe Gourmet. De Vanille viel een beetje tegen, maar de Boruga was heerlijk (naar wat ik gehoord heb) en de Cafe Gourmet was gewoon goed. Hierbij zijn biertjes, wijn en fris gedronken, waarbij de (Spaanse) wijn een zeer goede was.

Na al dit lekkers de rekening betaald en die viel ons voor 4 maal een 3-gangendiner heel erg mee. Per persoon waren we net iets meer kwijt dan 40 euro.

Pura Vida is zeker een aanrader en wellicht dat we hier nogmaals komen eten.

48. Geweldig lekker gegeten in een mooie omgeving! Eerlijke en heerlijke smaken.

49. Ben Zwart

Super lekker eten, prachtig opgemaakt, origineel en vernieuwend. Een hele dikke aanrader. Het restaurant is klein en sfeervol. Top hygiëne. Zeer vriendelijke bediening.

50. Bediening was vriendelijk en netjes, maar bij elke bestelling van drinken ging wel wat fout (vergeten, twee keer vragen wat besteld, half glas bier, enz). Eten was echter heel erg goed (diamant haas gegeten).

51. Ontzettend vriendelijk ontvangen en erg goede bediening. Daarnaast een heel gezellig sfeertje, alsof je op vakantie bent! De borden waren creatief opgemaakt en alles smaakte heerlijk!

52. Emifenice

Awesome! Friendly service, nice music, beautiful presentation for all the dishes and the taste of them was absolutely delicious! Already the second time in 2 weeks that we come here to eat and we find everything perfect! Compliments and keep going in this way "amigo"!

53. Marian en Geert Lijftogt

We hebben genoten van deze maaltijd. Zeer, zeer smakelijk. Zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht. Een echte aanrader vinden we het met ons vieren. Succes!

54. Ida Lijftogt

Het was heel rustig maandagavond, maar dat was geen probleem. Het betekende veel aandacht van de bediening en de kok. In eerste instantie hebben wij genoten van de poëtische manier waarop (zo bleek later) de kok de gerechten had beschreven. Wij hebben alle vier een ander gerecht besteld en alle vier met zeer veel smaak gegeten. Een aanrader!

55. Tim Holterman

Gisterenavond hier voor het eerst gegeten, vriendelijke bediening en echt heerlijk gegeten!!

56. Voor de tweede keer hier gegeten gisteren en ben weer erg verrast door de pure en heerlijke smaken. Ik vind het eten hier heerlijk, maar ook de sfeer, de muziek en de service zijn goed en plezierig. En niet te vergeten, het is biologisch! Ik zou het zeker aanraden om hier eens te gaan eten.

57. Afgelopen zaterdag hier voor het eerst gegeten. Ondanks dat het erg rustig was, omdat de zaak nog niet zo bekend is, hebben we heerlijk gegeten! Erg verrassende gerechten en combinaties. Gerechten zijn niet al te groot, maar doordat het veel verrassende smaken zijn, is het meer dan genoeg! Ook lekkere bieren op de tap, aardige chefkok en vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug!

58. Vanavond heerlijk gegeten bij Pura Vida.

De sfeer en bediening waren heel goed. En eten, de presentatie zag erg voortreffelijk uit en het smaakte voortreffelijk. Wij hadden het 3 gangenmenu, voor 32,50.

We komen zeker een keer terug.
    Vriendelijke groet,

Hans & Hennie Lindt uit Deventer.

59. Heerlijk eten, leuke sfeer en goede, vriendelijke bediening. Echt een aanrader.

60. Sfeervol restaurant met een orginele kaart. Prachtig opgemaakte borden (elk gerecht een waar kunstwerkje) met goede porties heerlijk eten! Hartelijke en vriendelijke bediening. Een echte aanrader! Wij komen zeker terug.

62. Thijssen

Mooie zaak, met een sfeervol aquarium in het midden. Heerlijk gegeten, kip op verschillende manieren, de een nog malser en sappiger dan de ander. Ze zijn er nog maar net, maar ik hoop dat ze er nog lang zijn. Ik kom zeker terug!