Centrum Garage achter de Hema nu voordelig parkeren, na 19:00 uur 50 cent per uur (niet op donderdag) en 1 euro voor 40 minuten voor 19:00 uur. of GRATIS taxiservice vanaf 4 personen, voor meer informatie www.lethai.nl

vanaf Deventer Centraal Station loopafstand (+/- 5 minuten)

Uitzonderingen

• 27 dec t/m 3 jan
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Restaurant Le Thai Cuisine

Sfeer, ongedwongen tafelen, genieten! Het zijn begrippen die naadloos van toepassing zijn op Restaurant Le Thai Cuisine. In het restaurant dat gevestigd is in de prachtige gewelvenkelder van een Middeleeuwspand in het historische centrum van Deventer, wordt de bezoeker onthaald op een diner in Oosterse sferen waarbij onthaasten en genieten de toverwoorden vormen.

De typisch Thaise sfeer van Le Thai Cuisine brengt rust en ontspanning. Een perfecte ambiance om te genieten van overheerlijke gerechten die in een open keuken à la minute worden bereid. Verse groenten, een scala aan eigengemaakte curry’s, gecombineerd met het sublieme vakmanschap en de jarenlange ervaring van onze top kok Pun Jandeechok-Ascipinar maken een etentje bij Le Thai Cuisine tot een ware beleving.

Oprechte Oosterse Gastvrijheid

De uit Thailand afkomstige eigenaresse Pun kan eveneens bogen op een jarenlange ervaring. Samen met haar echtgenoot Ascipinar is ze een erkende promotor van de authentieke Thaise keuken met zijn ongelooflijke variëteit aan gerechten, vormen en kleuren. Breng dus snel een bezoek aan Le Thai Cuisine en geniet er van de oprechte Oosterse gastvrijheid en al het goede dat de Thaise keuken te bieden heeft.

Tot ziens bij Le Thai Cuisine

1398220136 88
1419458161 91
1461934211 87
1486711906 87

1. Prima gegeten. Lekkere gerechten. Leuke locatie.

2. Super gegeten, gezellige sfeer, duurde niet te lang en vriendelijk personeel.

3. Rudi Brouwer

Fantastisch lekker gegeten. Een echte traktatie een of twee keer per jaar, vanwege de bijzondere smaken en de kleurrijke gerechten in een bijzondere sfeervolle ruimte.

4. sophie

5. Geweldig gegeten, wat een heerlijke smaaksensatie! Met een groep van 7 hebben wij verschillende gerechten gekozen en zo van alles kunnen proeven.Ook kregen we een toetje dat zo was samengesteld. De bediening heel vriendelijk en gastvrij. Kortom: een aanrader!

6. P. Tapilaha

Vrijdag 11 december met 8 personen heerlijk gegeten, zeer klantvriendelijk, prima service, nog lang zeer gastvrij. Aan iedereen zou ik dit aanbevelen. Prijs/kwaliteit verhouding goed.

7. Voor de derde keer gegeten bij Le Thai Cuisine en weer zéér lekker gegeten! Erg vriendelijk personeel met goede kennis van zaken.

8. G. Morsink

Ondanks een "stroeve" start (reservering via eet.nu niet goed verwerkt, goed opgelost) uitstekend gegeten. Uiterst klantvriendelijk en servicegericht team van professionals die je het gevoel geven dat je echt welkom bent. Zeker voor herhaling vatbaar en kan iedereen een heerlijk avondje bij Le Thai aanbevelen.

9. T. de Jong

10. Vaak langs het restaurant gelopen maar nooit naar binnen gestapt, je kunt immers niet naar binnen kijken omdat het restaurant in een kelder is gevestigd. Door de goede recensies was mijn nieuwsgierigheid gewekt en het is zeer goed bevallen.

Bij binnenkomst werden we warm onthaald, onze jassen werden aangenomen en bij de tafel werden zelfs de stoelen voor ons aangeschoven, je voelt je gelijk welkom. Er wordt goed de tijd voor je genomen en mocht je een aanpassing van een gerecht willen dan is dit gewoon mogelijk. Zulke goede service heb ik lang niet meer ervaren.

Ondanks dat het restaurant in een kelder zit is de sfeer goed. Wel mis ik wat muziek op de achtergrond in het restaurant, dit zorgt voor meer sfeer en ook dat je niet iedereens gesprekken hoeft te horen.

Het eten is erg lekker en mooi gepresenteerd. Ik had een medium pittig gerecht die goed pittig was maar de smaken van het gerecht kwamen nog steeds goed tot zijn recht. Indien je het eten niet pittig genoeg vind kun je het altijd pittiger laten maken.

Een hele fijne avond gehad bij Le Thai Cuisine, volgende week gaan we weer!

11. Wij zijn op 11-09-2015 in dit mooi aangeklede en erg vriendelijke restaurant geweest en wij willen dit restaurant graag aanbevelen.

De entourage en ambiance, alsook het vriendelijke, gastvrije personeel is echt top.

Als u eens de Thaise keuken wilt proberen is dit echt een aanrader.

12. Andre van Buiten

Een prima avond met goed eten en een vriendelijk gastheer.

13. Ans Holster

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Thai cuisine. Vriendelijk en kundig personeel. Ondanks het warme weer was het binnen lekker koel.

14. Martijn Bosch

Heerlijk gegeten, werd goed rekening gehouden met allergieën. Zeer ervaren bediening.

15. Bart Pruis

16. Lekker gegeten. Vriendelijke en nette bediening.

18. Mark de Jong

Heerlijk gegeten. Een belevenis. Werd perfect rekening gehouden met dochter die nogal tegen het pittige op zag. Zelfs zij vond het top.

19. Geweldig eten, heel aardig personeel, de sfeer is ook geweldig! Dus super! Echt een aanrader!

20. Wat een topper! Ik heb zeker de authentieke smaak geproefd. We werden hartelijk ontvangen door de gastheer, en hij legde alles erg goed uit aan tafel. Ik heb totaal niet het gevoel gehad dat er werd gehaast, (het zat erg vol) wat ik bij andere restaurants wel snel heb. De service en het eten was helemaal goed

21. Vriendelijk personeel en unieke intieme sfeer. Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend!

22. Wij hebben 2 weken geleden voor het eerst hier gegeten. Voor mij was het altijd een drempel om de trap naar het restaurant af te dalen en ik heb ook nog nooit eerder Thais gegeten. Ik was blij verrast. De eigenaar en de bediening waren heel aardig. De inrichting is mooi en verzorgd. Het eten was echt lekker. Het was zeker niet de laatste keer dat we hier zijn gaan eten!

23. Jules Bernaerts

24. Gea van Doorn

Gisteravond echt heerlijk gegeten. Perfect eten, hartverwarmende oprechte gastvrijheid. Door deze mix wordt je gewoon blij als je hier eet. Een echte aanrader!

25. ruth 44 punten

Gisteren met z'n tweeën bij Le Thai gegeten. We mochten kiezen of we in het voorste of achterste gedeelte van het restaurant gingen zitten en we hebben voor het voorste gedeelte gekozen, omdat het daar enorm gezellig en sfeervol zitten is. De bediening is ontzettend aardig en attent. De eigenaar van het restaurant kwam regelmatig even vragen hoe het eten smaakte en heeft na het eten nog een poos met ons gepraat.
    Het eten is echt super. Verse producten en echt alles wordt zelfgemaakt. Ook werden we van goed advies voorzien bij de keuze van de gerechten. We hadden samen twee voorgerechten en twee hoofdgerechten en toen we dat op hadden, kwam de eigenaar meteen bij ons met de vraag of het wel genoeg was en dat hij anders zo wat bij zou laten maken. Aangezien wij meer dan genoeg hadden gehad was dat absoluut niet nodig.
    Wij komen hier zeker nog vaker!

26. Gyuri & Esther

Vrijdag 7 juni 2013. Bijzonder verrast zijn wij door de heerlijke Thaise keuken, lekker geurig gekruid (sterkte mag men zelf bepalen), en zeer smakelijk, je kunt merken dat de gerechten vers gemaakt zijn en met veel zorg bereid. De bediening en gastvrijheid zijn geweldig en het is er gezellig zitten.
    Een echte aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt wat ons betreft!!
    Wij komen er zeker terug.
    Met vriendelijke groeten.

27. 2 keer in een maand de 'all you can eat' aanbieding genomen. D.w.z. bij elke gang 3 kleine hapjes van de kaart kiezen. Het was heerlijk en veel keuze, b.v. zalm, kip, eendenborst, biefstuk, salade, sushi, curry's. Inclusief een vast nagerecht en dat voor 23 euro. Alleen had mijn vriendin een cocktail voor het eten wat erg naar koriander smaakte en toen ze het op had, had ze het idee dat er geen alcohol in zat. Maar ja, toen was het op en te laat om het te melden. De bediening was erg attent. Suzan vroeg regelmatig of het smaakte en het naar ons zin was.

28. Robert Streppel

Heerlijk gegeten, goede service, vakmanschap!

29. DP 19 punten

Vrijdagavond heerlijk gegeten bij Le Thai. Blijft toch één van onze favoriete restaurants.
    We kozen met z'n vijven voor het verrassingsmenu. Goede uitleg door de bediening en er wordt overlegd wat je graag aan hoofdgerechten wilt eten, hoe scherp gekruid etc. Fijn voorgerecht: 3 kleine hapjes waarbij o.a. een lamssaté: heerlijk mals, goed gekruid. Een aanrader.
    Als hoofdgerechten hadden wij twee vis- en drie vleesgerechten. Van scherp gekruid tot mild, mooie afwisseling, goede combinaties.
    Nagerecht: vers bereide gebakken banaan met heerlijk ijs. Ik ben geen liefhebber van toetjes, maar bij Le Thai bestel ik het wel!
    Bediening van begin tot eind goed, ondanks een vol restaurant, tijd voor de gasten, maar ook snelheid in bediening.
    Van onze kant kunnen we dit restaurant alleen maar aanbevelen!
    Fam. Polman

30. Lilian Hüttner

Na recensies gelezen te hebben, gingen wij op 1e Kerstdag met hoge verwachtingen naar Le Thai in Deventer. Helaas werden wij teleurgesteld. Het Kerstmenu was gewoontjes, zalm véél te doorbakken en overgoten met een laag ketjap (er werd wel meteen nieuwe zalm gemaakt na ons beklag), lamsfilet was taai en ossenhaas niet bijzonder. De voorgerechtjes en nagerechtjes waren minimaal. De bediening was prima, maar het gaat uiteindelijk om het eten! Jammer!

31. W. Bedeker

1 punt
  32. Wow! Nadat een vriend me dit restaurant had aanbevolen ben ik met 2 vriendinnen de boel eens gaan verkennen. We hadden geluk met ons plaatsje, dus vooraf reserveren is geen overbodige luxe op een zaterdagavond. Het eten was subliem, knetter vers en écht Thais! Toen ik de eigenaren zag, wist ik het; Dit is de kokkin van mijn oude favoriete afhaal- Thai aan de Boxbergerweg, die nu overigens andere eigenaren heeft en ik nog niet heb getest ;-). Nu met een mooi restaurant en de perfecte ambiance voor nog meer eetplezier! Leuk weerzien :-) De bediening was zeer netjes en spontaan en lette goed op of we nog genoeg drank en witte rijst hadden. Echt een aanrader en ik ben zo blij dat er eindelijk weer een goed Thais restaurant is in Deventer!

33. Ilonka

34. Weerzien met eigenaren van favoriet thais afhaal restaurant elders in Deventer. Nu eigen mooi restaurant. Heerlijk gegeten, aardige bediening, prima (niet te grote) porties, mooie aankleding.

35. Thaitanium

Met drie personen (waaronder een Thaise) hier wezen eten. In totaal vier hoofdgerechten besteld, die we allemaal konden delen. Het eten oogt goed en smaakt ook best lekker, maar de porties zijn te klein. Verder vroegen wij om de gerechten pittig te maken. Je zou dan Thaise chilipepers verwachten, maar het werd 'kunstmatig' scherp gemaakt door zwarte pepers. Verder vonden we het aan de prijs, zeker gezien de te kleine porties.

36. Anjo en Diana

Afgelopen zaterdagavond, 6-10-2012, heerlijk gegeten bij Le Thai Cuisine.
    Een lekker Thais biertje gedronken. Een echte aanrader!
    Ook het eten was perfect, zowel het voorafje, hoofdgerecht als nagerecht. De bediening alsmede de gastheer doen er echt alles aan om het tot een geslaagde avond te maken.
    Zijn nu met zijn tweeën geweest maar zullen zorgen voor een goede mond tot mond reclame en gaan zeker nog een keer gebruik maken van de taxiservice van TCR met onze vrienden.
    Veel succes Ibrahim met de zaak!!

37. Carla Menthuis

Laatst gegeten bij Le Thai en het was heerlijk! We werden vriendelijk ontvangen. Het eten smaakte precies zoals wij dit ook in Thailand hebben ervaren. De bediening was goed. En eten in een kelder was weer eens wat anders, maar erg sfeervol en gezellig. Zeker voor herhaling vatbaar, TOP.

38. Afgelopen zondag gegeten bij Thai Cuisine. We werden gastvrij ontvangen. Er kwam meteen een vriendelijke serveerster vragen of we wat wilden drinken. De serveerster was erg vriendelijk, net zoals de rest van het personeel. Het voorgerecht was super! De garnalen zijn heerlijk. Ons hoofdgerecht was ook erg smakelijk, niet te pittig, maar gewoon lekker op smaak, TOP! Op een gegeven moment waren mijn vriend en ik nog de enigen in het restaurant en werden we even rondgeleid door de rest van het restaurant door de eigenaar, erg leuk.
    Al met al een top restaurant met heerlijk eten, goede service, voor herhaling vatbaar!

39. Heerlijk Thais gegeten gisteren! Goede curries en vriendelijke bediening. Kortom, zeker een aanrader om hier lekker Thais te gaan eten in Deventer.

40. Na een gezellig cultureel dagje Deventer hebben we hier bijzonder, heerlijk gegeten. Er staan diverse gerechten op de menukaart voor vegetariërs en dat sprak ons meteen aan. De sfeer vonden we ook prettig en het personeel is oprecht vriendelijk. Met name de serveerster was open en sociaal, we hebben een leuk gesprek gehad. We zijn voldaan weggegaan. Mochten we in de buurt zijn dan komen we zeker weer een keer terug. Hartelijk dank!

41. Mijn vriend en ik gaan in september naar Thailand en wilden alvast ervaren wat het Thaise eten inhoud. Nou als het eten in Thailand net zo goed is als hier dan gaat dat helemaal goed komen. We werden heel gastvrij ontvangen. Mijn vriend kende toevallig de serveerster, dus het kan ook zijn dat dat ook te maken had met de goede service. Maar de service was erg netjes. We kregen een rode wijn van het huis. En toen we wilden afrekenen kregen we nog van het huis een koffie en een thee die we bij de bar mochten opdrinken. De eigenaar kwam ook nog een paar keer langs, we hebben het toen ook nog over Thailand en het Thaise eten gehad. Zijn vrouw staat in de keuken en komt ook uit Thailand. Daarnaast hebben zo nog een kok die ook uit Thailand komt. Ze koken dan ook authentiek Thais en maken alle curry's zelf. Ik heb echt heel lekker gegeten. En alles smaakte, vooral de ossenhaas, hhmmmm. Wij hebben een drie gangen menu genomen en we kregen allemaal verschillende (kleine) gerechten, met daarnaast rijst. Op het einde van de avond zaten we lekker vol. Niet teveel, maar precies goed. Ik heb al een aantal mensen de tip gegeven om daar te gaan eten en die hadden ook alleen maar complimenten. Echt een goed restaurant. Wij gaan vanavond daar weer lekker Thais eten.

42. We hadden hoge verwachtingen en die werden niet helemaal waargemaakt. 4 verschillenden voorgerechtjes, goed maar niet heel bijzonder.
    De hoofdgerechten waren ook goed maar niet bijzonder, we hadden garnalen, ossehaas, kip en eend. De oosehaas was. helemaal door (jammer) Daarnaast vonden we dat we de verschillende soorten vlees / vis / eend niet proefden door de sauzen en kruiden. Als alles kip was geweest had het hetzelfde geproefd. Bediening kan beter, vergaten de wijn. Geen nagerecht genomen dus geen oordeel hierover.

43. Op een mooie dinsdagavond gekozen voor Restaurant Le Thai Cuisine. Op de website hadden ze nog een 3 gangen keuze menu staan. Eenmaal aangekomen bleek dat niet meer het geval. Wel kon er gekozen worden voor een verrassingsmenu van €27,95 waarbij je grofweg kon aangeven of je wel of niet vlees, vis, vegetarisch of iets anders wilde. Duidelijk aangegeven, geen fruit voor mij.
    De locatie is erg mooi in een gewelvenkelder. Wel was het er wat warm. We konden zien dat het 25 graden was, net niet comfortabel. Ook zat er een grote groep met een klein kind van ongeveer een jaar. Helaas maakte de kleine veel herrie wat alle kanten op kaatste in zo'n kelder. Niet fijn. Bovendien hadden de mensen rondom hun alles vol staan met babyspullen waardoor de mensen van het tafeltje naast hun wat moesten inschikken. De eigenaar en serveerster waren er volgens mij ook niet echt blij mee.
    Als voorgerecht hadden we lams-sate met een vegetarische loempia. Gewoon lekker. Hoofdgerechten waren roergebakken kip in knoflook-oester saus en roergebakken stukjes varkensvlees met home-made zwarte peper saus met rijst en een (volgens mijn vriendin) lekkere salade. Hoofdgerechten waren lekker. Geen wauw-factor maar degelijk goed. Bij de nagerechten kwam de (overigens zeer vriendelijke) serveerster aan met ijs met fruit. Ze zette het neer voor me en ik moest haar eraan herinneren dat ik geen fruit wilde. Meteen excuses en er werd iets anders gehaald. Erg jammer van deze fout anders had de vlotte bediening zeker een 9 gehad.
    Al bij al smaakte het goed. Nergens wauw maar steeds degelijk goed. Ik was blij dat we hadden gekozen voor het verrassingsmenu aangezien ik de prijzen los van de gerechten een tikje duur vond. Ook erg jammer van de groep van de kleine. Hopelijk maakt de eigenaar regels dat er geen kleine kinderen meer mogen komen. Dit is gewoon te rumoerig in zo'n gewelvenkelder.

44. Bij binnenkomst rook ik wierook,dat vond ik niet zo gepast in een restaurant,
    Het kan soms mensen afstoten (tip)! Verder heel vriendelijk, maar wat te vaak gevraagd of alles naar wens was,
    Eten was heerlijk!

45. In ongedwongen sfeer heerlijk gegeten.
    Prima bediening en zeer gastvrij.
    Kortom, TOP.
    Zeker voor herhaling vatbaar !

46. Vriendelijke mensen en heerlijke authentieke smaken!
    Aanrader Roergebakken eendenborst met knoflook en oestersaus (Ped Krathiam).

47. Lekker eten, aardige mensen, leuke locatie, eens wat anders een ouderwetse kelder met mooie gewelven en Thais gedecoreerd. Ik kom hier zeker nog eens!

48. Wij hebben uitstekend gegeten bij Le Thai in Deventer. Ook de taxiservice was erg fijn en makkelijk. Een aanrader voor een leuke en smaakvolle avond voor iedereen!

49. Sigrid Schinkel

Wij hebben heerlijk gegeten bij Le Thai, wij zijn heel blij met een goed Thais restaurant in Deventer.

Ook hebben wij gebruik gemaakt van de taxi service, wat een perfecte en symphatieke service! Met een taxibusje werden we thuis opgehaald en weer teruggebracht.

Chapeau!

50. Lies en Jan Bot

Verfijnd eten, vers en met zorg klaargemaakt. Ziet er mooi uit!
    Vriendelijke bediening en goede service. Een hele fijne avond en voor herhaling vatbaar.

51. Daniella

52. Het eten is heerlijk en de bediening goed en je zit heel gezellig en koel in een sfeervolle entourage. Tot de volgende keer, dat is zeker. Bedankt!

53. Fantastisch authentiek Thais eten!

Dit is de eerste keer dat ik in Nederland Thais eet en dat het van de zelfde kwaliteit is als dat ik het in Thailand op vakantie heb gegeten!

Het was superdruk, maar we hoefden nooit echt lang te wachten op de volgende gang en het bedienende personeel was bijzonder vriendelijk en oprecht gastvrij.

Iedereen dank voor de goede zorgen!

Wij komen sowieso vaker terug hier, een echte aanrader!

54. Heerlijk en verrassend gegeten! Welgemeend vriendelijk ontvangen en de bediening is ook goed. De sfeer is gezellig. Ik kijk alweer uit naar mijn derde bezoekje...