Kreta Mezes & Grill in Deventer

1195868163 73
1206582640 63
1420872177 77
1678019620 71

1. Écht lekker Grieks eten! Verse producten en geen 'snackbar' Griek. Hele aardige bediening. En rustige en gezellige ambiance in het restaurant.

2. Fantastisch lekker gegeten!!

3. Vanavond wezen eten.
    Was weer goed eten.
    Alleen jammer dat we voor een ijsje gewoon €11 kwijt zijn en stelde niet veel voor bolletje ik slagroom stukje banaan een stukje koek.
    Volgende keer maar geen dessert bijna net zo duur als een hoofd gerecht.

4. Herman Koopman

Het was zoals altijd weer prima qua eten en sfeer

5. Manon Evers

Heerlijk gegeten en gedronken bij Kreta.
    Goede service en sfeer.

6. J. Van Dinter

Wat een slecht restaurant. Als je zin en trek hebt in verkoolde lamskoteletten dan moet je hier zijn. Lamskoteletjes werden na anderhalf uur geserveerd en 2 van de 4 waren compleet verkoold. Een schande om het te serveren. De andere 2 waren ook te ver en gewoon niet lekker. Na het informeren van de bediening werden de verkoolde koteletten vervangen en weer waren ze helaas veel te ver. Restaurant is absoluut geen aanrader.

1,7
  7. GJ 7 punten

Goed eten ruime keuze aan bier en wijn en vriendelijk personeel.

8. Ik mag graag Grieks eten en vorige week donderdag ben ik weer met de trein vanuit Apeldoorn naar mijn favoriete restaurant geweest. Ik wil wilde een biertje en Leonidas rade mijn Septem Sunday Honey aan dit bleek een verrassend lekker bier te zijn.
    Als voorgerecht heb ik gekozen voor een Griekse boerensalade en daarna Stifado.
    Kortom ik heb weer lekker gegeten echt TOP!

9. Henk Bijker

Wij komen al jaren aangewaaid vanuit Soest om heerlijk te eten. Leonidas is een uitstekend gastheer. Grieks eten op zijn best. Een aanrader.

10. R van Hezel

Erg vet eten, giros leek wel speklap. Wijnglas gevuld met een bodempje wijn ende prijs te hoog voor de kwaliteit die je kreeg.

11. Alex m 178 punten

Zoals altijd vragen we weer om een griekse tafel (van alles wat). T was heel goed. Lamskoteletten waren perfect, champignonnen uit de oven waren super. Bediening was gezellig. Al met al goed gegeten.

12. Joop Knip

Weer heerlijk gegeten bij Kreta.
    De bediening is top, vriendelijk en attent.
    In Deventer kun je het beste voor een Grieks hapje bij Kreta terecht!

13. Heerlijk op 25 november met de familie 15 personen gegeten.
    Goede service, en over heerlijk gegeten… Goede wijn.
    Perfect…

14. Ik kom regelmatig bij Kreta en heb hier altijd een uitstekende ervaring. Gisteren dus ook weer een bezoekje gedaan en dit stelde niet teleur.

Als voorgerecht had ik de Calameres besteld, deze waren perfect gebakken en goed op temperatuur. De portiegrootte was precies goed, ook al had ik er zeker meer op willen eten, het was erg lekker! Ook de gerechtjes van mijn tafelgenoten zagen er mooi verzorgd uit. Iets wat mij sowieso opviel was dat alles met zorg en kunde word gepresenteerd, van het bestek tot de gerechten zelf.

Het hoofdgerecht was ook top, misschien niet het meest spannende gerecht gekozen maar de Gyros Platter smaakte goed en vulde ook, net zo belangrijk lijkt me. Met speciale vermelding dat de salade die je er als bijgerecht bij kreeg ook echt niet te versmaden was. Normaal laat ik de sla altijd liggen als ik uit eten ga maar bij Kreta is het een feestje.

De gastheer is zeer vriendelijk en weet over alles wel wat leuks te vertellen. Ook kregen we een glaasje ouzo van het huis, altijd leuk als dit gedaan word en dit was ook een ouzo van hoge kwaliteit en dat proefde je.

Een restaurant dat zeker in mijn top 10 thuis hoort en kom er zo snel mogelijk weer.

15. Gisteren heerlijk gegeten bij Kreta, stelt nooit teleur. Ontzettend leuke bediening, goed eten, lekker sfeertje. Het werd plots vrij druk en dat kon je wel merken, af en toe moesten we wat langer wachten. Nu gaan wij alleen uit eten als wij lekker willen tafelen, dus dit was allemaal geen groot probleem voor ons. Kortom, zeker een aanrader, met name de Halloumiburger! Eindelijk iets vegetarisch zonder geitenkaas!

16. Henriette Lindeboom

Wij hebben vanavond weer heerlijk gegeten in dit klasse restaurant. Bediening is bijzonder goed en informeert je over alle zaken rondom het eten en drinken. Maar ook de kok maakt er een waar feest van. We komen hier vaker en dit was zeker niet de laatste keer.

17. Hoewel we nog erg laat aan kwamen wippen,in het restaurant werden we gastvrij ontvangen het eten was perfect en de bediening was kundig en vriendelijk ik kan me niet vinden in sommige recensies hier beneden

18. Heerlijk gegeten, ondanks dat wij laat kwamen werd voor ons nog heerlijk gekookt. Zeer kundig personeel en erg vriendelijk. De vorige recenties snap ik dan ook niet. Sommige mensen willen altijd het onderste uit de kan.

19. Sfeerloos restaurant, kwaliteit van het eten is ok -zeker niet bijzonder-, maar vooral de service is teleurstellend. Uur gewacht op het eten en uitgescholden vanuit de keuken toen we onze teleurstelling uitte.

20. Voor het eerst bij deze zaak wezen eten. We zijn vriendelijk ontvangen en vanwege het prachtige weer plaats genomen op het terrasgedeelte van het restaurant. Eten was heerlijk maar door de royale portie pita brood met dipsausjes helaas niet de volledige hoofdmaaltijd kunnen eten. Al met al een klein stukje griekenland in het hart van Deventer

21. Judith Smeets

Je waant je hier in 'n klein stukje Griekenland, niet alleen door het heerlijke eten maar vooral ook door de zeer vriendelijke bediening.
    Echt 'n aanrader 👍

22. Ger Verschuren

Leuk Grieks restaurant in het gezellige centrum van Deventer. Aankleding van het restaurant wellicht iets gedateerd, maar het vriendelijke personeel en vooral het heerlijke heten maakt alles goed. De prijzen zijn heel netjes en het eten verfijnd.

Het enige nadeel vind ik dat de tafels nogal dicht op elkaar staan. Zo was er op de avond van ons bezoek een heel corpulente en niet zo fris ruikende jongeman, die het nodig vond om op luidruchtige wijze overdreven veel eten te bestellen. Maar hier kan uiteraard het restaurant niets aan doen.

23. Bij Kreta Mezes & Grill kan je altijd super lekker eten, met de nieuwe kaart is er voor ieder wat wils. Echt een aanrader!

24. Eten was heerlijk! Bediening supervriendelijk!

25. sophie

26. Een perfecte avond.

Op de foto bovenop deze website zie je hoe de binnenplaats van het restaurant eruit ziet. Als het weer het toe laat, zoals afgelopen donderdag (12-5-'16) zeker het geval was, kan je hier prima zitten en waan je je op een boulevard van Kreta.

Het eten was perfect en de gastheer nam uitgebreid de tijd (wanneer het kon) om uitleg te geven over de verschillende gerechtjes. De verschillende gerechtjes werden snel en tegelijk geserveerd en smaakten voortreffelijk. Omdat ze allemaal klein zijn, biedt dit de mogelijkheid om dingen uit te proberen die je normaliter niet zo snel zou nemen. Als extra pluspunt: het assortiment en de kennis van bieren was geweldig!

De ambiance was perfect, het eten was goed en we hebben afgesloten met een authentieke Ouzo. Niet mijn favoriet, maar het hoort er nu eenmaal bij. Het was dat, of de Sirtaki dansen.. en dan is de keuze vrij makkelijk gemaakt ;-)

27. Zeer slechte Griek, gehaktballetjes uit frituur, biftiki platgeslagen gehakt zonder Griekse smaak, twee gangen gehad in twee uur tijd. We zijn weggegaan omdat we al meer dan een uur op derde gang wachten. Chefkok kan geen 14 mensen aan die er waren op dat moment, hij had het over kwaliteit, maar als bijna alles uit de frituur komt en amper Griekse smaak heeft is de kwaliteit ver te zoeken. Nooit weer hier.

2,6
  28. Altijd super lekker en leuk de kleine hapjes. Echt een aanrader! We blijven zeker komen in de toekomst. We voelen ons erg op ons gemak daar.

29. Prettig ontvangen (we waren de eersten die avond) en vervolgens heerlijk gegeten. Leuk concept, lekker eten, aardige en vlotte bediening. Een aanrader en we gaan zeker terug!

30. Vandaag niet gereserveerd, ze zaten erg vol, hadden nog een tafel over. Na ons komen er 5 personen binnen ook niet gereserveerd. Tot onze verbazing gaf hij die tafel aan 5 personen dan aan ons die eerder binnen waren. Ook geen sorry of excuus, je werd er nog net niet uit gegooid. Geen reclame dus. Wij kwamen er graag maar dit was de laatste keer. Gelukkig werden wij ergens anders wel goed ontvangen en lekker gegeten.

31. Robert Bauhuis

Wo 30 juli met vrienden hier gegeten. Dit griekse restaurant is "one of a kind". Fantastische gerechten, heerlijke wijnen, enorm gastvrij, tijdens het serveren en mooie achtergrondverhalen over herkomst gerechten en wijnen. Je waant je helemaal in Griekse sferen. Dit alles in een concept zoals we tegenwoordig veel zien bij de sushi gelegenheden.
    Het enige verbeterpunt is de inrichting (mijn vakgebied). Stijl jaren 80 griek en dat doet het bovenstaande beslist geen recht aan maar we hebben begrepen dat komende winter de zaak volledig word gemoderniseerd. Dan worden het zeker 4 dikke tienen!!!
    Wij kunnen ons dan ook zeker niet vinden in de oudere recensies (2012) hier beschreven. Deze personen zou ik willen uitnodigen om toch nog eens hier te gaan eten en opnieuw hun bevindingen te delen.

32. Nieuwe concept van Kreta geprobeerd; 4 ronden met iedere ronde 4 gerechtjes. Uiensoep aanrader (laat dat harde stukje brood maar zitten). Baklava en espresso top... Stukjes stokbrood ok, maar laat de pitabroodjes aan je voorbij gaan. Concept is leuk om een keer mee te maken!

33. Gisteravond hier met 8 man gegeten. Super goed bediend door de gastheer, die zelf ook uit Griekenland kwam! Het eten was heerlijk, 1x een klein foutje wat snel gecorrigeerd werd! Zelfs het toetje konden we mee naar huis nemen, omdat we het niet meer op kregen! Zeker een aanrader!

34. Diederik Verbeek

Mijn vader en ik wij waren een dagje uit in Deventer (wij komen uit Apeldoorn) en we waren verdwaald en uiteindelijk komen we dit restaurant tegen. Wat een geweldig eten en attente bediening. Later nog 2 keer teruggekomen vanuit onze woonplaats en weer geweldige ervaringen!

Zeker een aanrader voor wie echt goed Grieks wil eten. Ook de Griekse biertjes zijn echt de moeite waard! Wij komen zeker regelmatig terug. Zoals Michelin zou zeggen: een omweg waard! Van harte aanbevolen!

Met vriendelijke groeten,

Harry en Diederik

35. Al jaren komen we een paar keer per jaar bij Kreta. Elke keer is het weer een feest. Van de persoonlijke ontvangst tot net even dat beetje extra aandacht aan tafel.

Zelfs het verdwijnen van de door mij zo geliefde garnalencocktail met de komst van het tapas-concept heeft mij / ons er niet van weerhouden te blijven komen.

Vraag inderdaad zowel vader als zoon gerust eens iets over de gerechten, de wijnen of zoals gisteren over de brandy. Gewoon mooi om te zien hoe deze restauranthouders met hun vak bezig zijn! En ook de toekomstplannen klinken goed!

36. Afgelopen zondag hier gegeten, na veel wikken en wegen hier naar binnen gegaan. We kozen voor Griekse mezes, een soort van tapas in het Grieks.

Viel absoluut niet tegen, we hebben heerlijk gegeten en door de zeer vriendelijke eigenaar en zijn zoon een hele leuke avond gehad. De Griekse wijnen zijn heerlijk en worden zeer onderschat, maar door de bevlogenheid van de zoon krijg je een goed idee over de Griekse wijnen, deze jongeman wist er veel van.

Al met al een heel goede keuken en door de warmte van de eigenaar en zijn familie een bijzondere avond. We komen zeker een keer terug en hopen dat de ambities van de zoon uitgevoerd worden en wensen hun veel geluk.

Groetjes uit Enkhuizen.

37. Chris en Marieke

Het was een aangename verrassing toen bleek dat Kreta een nieuw 'all you can eat' concept heeft. Zoals we al kennen van de sushirestaurants kregen we een uitgebreide kaart met diverse koude en warme gerechtjes en een lijst waarop we 4 gangen lang konden aankruisen wat we wilden eten. Echt een leuke aanraking met de Griekse keuken. Zo kom je verder dan de standaard gyros of souvlaki! (Die er overigens wel tussen staan)
    Veel vegetarische gerechten, stoofpotjes, salades, maar ook vlees en vis natuurlijk. Het proefde allemaal even authentiek!
    Ook de Griekse wijnkaart is een fijne verrassing, net als de eigenaar die hierover uitgebreid en enthousiast kan vertellen.

38. Super lekker gegeten! Een echte aanrader voor mensen met een glutenvrij dieet, genoeg keus!

39. Tineke en Ger

Een geweldige ervaring kennis te maken met de echte Griekse keuken. Een grote variatie aan kleine hapjes (Mezes), gerechten van grote kwaliteit. Klantvriendelijk personeel met een grote kennis van de eetcultuur, combinaties en een grote kennis van het grote assortiment vriendelijk geprijsde kwaliteitswijnen. Een aanrader.

40. Marijke Kersten

Hier kom ik terug! Verrassend lekker en ruime keus! Leuk concept. Mogelijkheid van vier rondes van elk 4gerechten, maar na drie rondes waren we allemaal voldaan! Fantastische wijnen zowel de witte bij de heerlijke zeevruchtengerechten als de rode bij de malse vleesgerechten. Doen! Als je van iets aparts houdt...

41. Lijkt een leuk concept. Alleen in werkelijkheid hebben wij in anderhalf uur 2 rondes gehad. Duurde allemaal erg lang en dat terwijl je maar twee uur de tijd hebt. De tapas zelf zijn goed en lekker. Bediening was niet helemaal in orde, een aantal keer een bestelling van een andere tafel gekregen. Al met al geen herhaling voor ons.

42. Leuk concept. Maakt het echt een avondje uit van. Ruime kaart van verschillende hapjes. Gezellige en open gastheer. Komen zeker een keer terug.

43. Vandaag bij Kreta gegeten en het was fantastisch. Goede bediening. Gezellige sfeer.
    Vriendelijk personeel en een echte aanrader!!!

44. Verrassend tapas formule met heerlijke Griekse gerechten. In twee uur tijds kun je vier keer intekenen uit steeds vier gerechten. Wat een feest en tegen een zeer schappelijke prijs.

45. Leuk nieuw concept. All you van eat. In vier rondes mag je als gast vier gerechten (mezes) bestellen je hebt hiervoor twee uur de tijd. Lekkere gerechten in kleine porties. We zaten heerlijk in de kleine patio. Ik zelf zou zeggen maak er een hip trendy interieur van en draai hedendaagse populaire Griekse muziek. Zo heb je volgens mij in Deventer een unieke mezesbar.

46. Leuk restaurant, met goed personeel. Het eten was erg lekker en goed. Ik ben sowieso al erg fan van vlees, maar hier kreeg ik echt veel en goed vlees op mijn bord.

Ik ga hier zeker terug komen.

47. Ik was blij verrast! Ik had nog nooit van, een al you can wat Grieks restaurant gehoord. Het concept zat goed in elkaar. Voor een schappelijk bedrag, mag je in meerdere gangen, steed vier mezes bestellen. De volgende rond bestellen kan als je de gang op hebt. Drank en dessert betaal je apart.

Het eten was zeer goed!!!! En de bediening vriendelijk en behulpzaam.
    Al met al een zeer goed restaurant.

Zo goed dat ik vanuit Amersfoort, zeker nog eens ga eten bij dit restaurant.

Met vriendelijke groet,

Thijs

48. Dagje Deventer gegaan en wij hebben bij verschillende mensen gevraagd waar we goed Grieks konden eten. Allemaal verwezen ze ons naar Kreta Mezes & Grill. Geheel nieuw concept sinds maart. En het was verrukelijk!
    Volgende keer komen we met de rest van de familie

49. Mooie formule, maximaal 4 gangen met per gang 4 zeer smaakvolle gerechten (naar eigen keuze uit de ruime menu-lijst; kleine hoeveelheden); vaste prijs.
    Hoeveelheid gemakkelijk af te stemmen op de eigen behoefte. Fijne Griekse huiswijn.
    Heel goede gastheer.

50. Sjonbo 11 punten

De vakantie naar Griekenland is geboekt, dus nu tijd voor een avondje uit bij Kreta Mezes & Grill. We hadden al gehoord van de nieuwe kaart maar nog geen ervaring mee. Wat een verademing, wat lekker, wat leuk en afwisselend. Je kunt door middel van de Mezes ( allemaal kleine hapjes) de menu kaart uitproberen. Voor iedereen is er wat, vlees, vis en veel vegetarische gerechten. We hebben niet alles kunnen proeven maar dat gaan we snel verhelpen. Kreta Mezes & Grill is een echte aanrader.

51. Sjon en Ingrid

We hadden al wel gehoord over het nieuwe concept van Kreta Mezes & Grill, maar het nog niet zelf ervaren. Tot gisteravond. Wat een goede zet, vol verrassingen en voor ieder wat wils. Door de kleine hapjes, kun je je een weg banen door alle lekkernijen van Griekenland. Vlees, vis, salades en vegetarische gerechtjes. Natuurlijk afsluiten met een koffie met Metaxa en een walnotenlikeur. Onze avond kon niet meer stuk.

52. Danny L.

Erg lekker gegeten gisteravond, rond de 60 gerechten waar je onbeperkt uit kon kiezen voor een vaste prijs. Leuk concept, gaan we vaker doen!

53. De overstap naar de All you can eat is zeer geslaagd.
    Wat we gegeten hadden was erg lekker, en we komen zeker nog weer een keer!

54. Zaterdag 29 december hebben mijn vriend en ik voor het eerst gegeten bij het restaurant Kreta in Deventer. De bediening en met name de gastvrouw vonden wij erg attent, ook het eten was erg goed bereid. Samen hadden wij de visschotel genomen; verse vis, lekkere sausjes en mooie garnering. De friet, het Mythos bier en de wijn waren lekker. Wij wensen alle personeelsleden een geweldig goed 2013 toe.

55. Afgelopen vrijdag weer bij Kreta wezen eten en het was weer super.We kregen van de eigenaar een heerlijk stokbroodje zalm als voorafje dat was een hele leuke attentie.Op advies van de eigenaar hadden wij dit keer een heerlijke biefstuk genomen en ik kan je zeggen het was idd een flinke biefstuk , goed bereid en super zacht en heerlijk van smaak dit is zeker voor herhaling vatbaar.De salade ,rijst en friet was smaakvol en ruim voldoende.Je kon gewoon zien dat er goed aandacht aan was besteed.We komen zeker weer binnenkort terug.

56. Slecht, we hadden buffet op zich was het eten redelijk. Maar als je nog meer wil moet je het zelfde bord gebruiken. Dus na 2 x opscheppen is het bord vol met restsausjes en daar kan je dan nogmaals je eten opscheppen als je dat wou. Een schoon bord kost 1,50 euro, dit nog nooit meegemaakt. Drinken op zich duur. Stond een jongen bij het mini-buffet die opdrachten kreeg van de baas waar de klanten bij waren. De man die er rond liep was onvriendelijk, mijn man ging afrekenen, moest enkele min wachten. Niet gevraagd of het heeft gesmaakt. Niet doen dit lachertje van een buffet, ook al kost het maar 13.50 euro. Goedkoop miskoop.

57. Andre Bernhard

Het was mooi weer en we hadden een tafeltje gereserveerd voor 4 volwassennen en 2 kinderen.
    Toen we kwamen werden we erg gast vrij ontvangen en er hing een knusse sfeer binnen. Door het mooie weer kregen we een tafeltje op het buitenterras waar je gelijk een griekse sfeer voelt.
    We werden vlot bediend en het personeel was vriendelijk.
    De eigenaresse was ook erg aardig en had leuke opmerkingen naar de kinderen toe.
    Doordat de jongste 2 jaar is zou hij met zijn mama mee eten wat begrepen werd door de eigenaresse en die zette meteen een extra bordje neer.
    Geen probleem (zie andere recencies).
    Het eten smaakte ons alle erg goed en we gingen met een goed gevulde buik weer naar huis voor een goede prijs.
    Zels toen we weggingen werden we nog lekker aan de klet gehouden door de eigenaresse.
    Wij hadden een goede ervaring en we raden het ook zeker aan.

58. Onlangs zag ik een bord voor dit restaurant staan met “elke 1e en 3e zondag van de maand Grieks buffet € 12,50”. Ik was hier nog nooit wezen eten, dus ik dacht leuk om op deze manier kennis te maken met dit restaurant en heb een reservering gedaan voor vaderdag. Had ik vooraf maar de recensies op deze site gelezen…
    Over het eten niks te klagen, het buffet bestaat uit een koude kant met voorgerechten en een warme kant met hoofdgerechten. Er werd uitleg gegeven over de diverse gerechten door de kok die achter het buffet stond. Alles was zeer smakelijk.
    De chagrijnige eigenaar van het restaurant en de klantonvriendelijke manier waarop men toch zoveel mogelijk geld uit je zak probeert te kloppen deed dit alles teniet. Er is geen enkele keer gevraagd of alles naar wens was, of alles smaakte. In plaats daarvan wordt je continu in de gaten gehouden of je je bordje wel leeg eet. Zo niet dan wordt er € 3,00 op de rekening gezet. Wat bij ons ook het geval was, omdat mijn jongste dochter wat patatjes had laten liggen en mijn vrouw haar in bladerdeeg/spinazie hapje opzij had gelegd omdat ze deze niet lekker vond.
    Er hangt een gespannen sfeer en ik voelde me er niet welkom. Mijn vader vroeg om een schoon bordje en je kon zien dat het meisje dat ons bediende zich ervoor schaamde dat ze hem moest vertellen dat dat € 1,50 extra zou kosten. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Een buffet waarbij je moet betalen voor een schoon bordje en wordt afgestraft als je iets op je bord laat liggen! Dit heeft niks meer met gastvrijheid te maken. De drankenprijzen liegen er ook niet om. € 2,50 voor fris, € 2,75 voor bier en € 3,50 voor wijn. Het buffet was trouwens ook een Euro duurder geworden sinds mijn reservering (€ 13,50 ipv € 12,50).
    Na deze ervaring hebben we dan ook geen nagerecht of koffie na genomen, maar een lekker ijsje gehaald bij Talamini ! Restaurant Kreta verdient mijn inziens geen aanbeveling en is een slecht voorbeeld voor wat gastvrijheid zou moeten zijn.

6,5
  59. Frank Govert

Jammerrrrrr,

gingen met 5 personen eten van het buffet. Gastvrouw die je bedient is duidelijk niet geschikt als gastvrouw. Bot, nors en onvriendelijke uitstraling als gevolg. Buffet doet de verwachting waar prijs/kwaliteit is goed te noemen. Alleen jammer dat de consumpties wel €2,50 zijn. Verder is 1 van de huisregels geen restjes laten liggen anders wordt dat berekend. In het bakje dat op tafel stond hadden wij 2 lege stokjes (van de sate) en 3 vellen van de makreel (die je niet kunt opeten) gelegd , en tot onze verbazing wordt er €3,- op je rekening gezet alsof je iets verspild zou hebben (volgens die huisregel). Belachelijk !!!!!!! Ga hier nooit meer eten.
    Jammerrrrrr. Verder moet je het de hele avond doen met hetzelfde bord, zo niet wordt er wederom €1,50 bij geschreven op je rekening. Ben zelf een horecaman en al 30 jaar werkzaam in de horeca maar heb zoiets nog nooit meegemaakt. Maak het dan wat duurder want dit gaat helemaal nergens over.

5,5
  60. Kamminga

Ongelooflijk wat we hier hebben meegemaakt.
    Het eten in buffet vorm was prima. Lekker en goede variatie.
    Er hingen twee borden met huisregels aan de muur.
    Elk schoon bord kost €1.50 , maar elk bord waar nog eten op ligt bij het afrekenen kost ook €1.50 extra.(wij dachten dat dit een grapje was)
    Wij hadden nog een restJe op ons bord wat niet zo lekker was, daardoor werd er €1.50 extra op de rekening gezet ! We dachten echt dat we bij candid camera zaten.
    Daarnaast zit het niet echt rustig als je steeds door de grote baas in de gaten gehouden wordt en als je allerlei regels zijn (o.a. Hoe je uit de bakken moet scheppen, van voor naar achter, er kijkt iemand mee of je dit wel goed doet.je mag niet roeren etc)
    Goedkoop maar vervelend sfeertje.

5,9
  61. We zijn met ons tweeen naar restaurant Kreta geweest, voor een vegetarisch en een vleesgerecht.
    Bij het zoeken naar een vegetarisch gerecht stond enkel chortofagia (vegetarische mousaka) of chortofagia combi (zeer vet) vermeld.
    Bij navraag aan de, niet bijster goed ingewerkte en geenszins alerte, serveerster kwamen we niet verder.
    Toen de eigenaresse er bij kwam, werd voorgesteld om eventueel een keus te maken bij de voorgerechten, om hiermee een hoofdgerecht samen te stellen.
    Het werd uiteindelijk een grillgerecht, waarbij standaard frietjes, rijst en salade wordt geserveerd en, voor de vegetarische invulling gebakken champgnons in cremesaus, salade en frietjes.
    Toen het werd geserveerd, was er de salade, rijst en friet bij, die standaard bij het vleesgerecht behoren.
    Deze zijn echter wel extra berekend.
    De bediening was niet vriendelijk en voor vegetariers is het geen aanrader.
    Ook hebben wij de rekening gecontroleerd, omdat er een dubbel aangeslagen "foutje" was ingeslopen hetgeen, nadat wij het hadden vermeld, werd gerestitueerd.
    Kortom: We kwamen hier voor de eerste keer, maar het is tevens de laatste keer geweest.

62. Jammer genoeg niet echt bijzonder. Voorgerecht (diverse kleine hapjes) was nog het beste. Niet echt bijzonder uitdagend maar redelijk van smaak.
    Hoofdgerecht was echt ondermaats. Ik had een soort mixed grill maar alles was niet bijzonder!
    Prijs / kwaliteit is maar matig en het lijkt erop of restaurant Kreta zijn beste tijd heeft gehad. Kom op! Maak er wat van en durf een keer het interieur, keuken en gerechten te vernieuwen!

63. Ik kom al jaren hier, het eten is zeer goed. De bediening is goed, ik krijg het altijd op tijd en het is er altijd gezellig.

64. Voor het afhalen is het zeker een aanrader. Het eten is heerlijk en je hebt een ruime keuze, dus zeker een aanrader.

De bediening is erg vriendelijk.

Kom zeker vaker afhalen.

65. Patat is veel te vet, slap en smakeloos. Vlees is aangebrand en een heel zielig hoopje rauwkost als garnering. Er wordt niet van tevoren aangegeven dat er bepaalde gerechten niet zijn en dan krijg je het advies een gerecht te nemen dat totaal niet in de buurt komt van mijn eerste keuze.

Tafels worden heel laat afgeruimd, chagrijnige gastvrouw, totaal niet stressbestendig. Bediening laat lang op zich wachten.

Kortom: slecht eten voor een veel te dure prijs!

1,6
  66. Ik vind het restaurant persoonlijk een aanrader!

Het eten is heerlijk, de bediening is vriendelijk. Het buitenterras is erg mooi en je hebt ruime keuze uit de gerechten.

67. Eten is best redelijk, maar veel te duur. 't Is dat ze goede gyros hebben, anders kun je beter ergens anders terecht. De eigenaar is ook niet echt vrolijk, jammer....

68. Benauwde sfeer, tafeltjes dicht op elkaar. Eten viel tegen. Bij verschillende gerechten dezelfde donkerbruine saus. Patat smakeloos, calamaris van elastiek.

Het enige wat lekker was, was de boerensalade die we extra besteld hadden. De reguliere salade bij de gerechten was gedrenkt in zure dressing uit een flesje.

1,6
  69. henk en marian

Erg goed echt Grieks gegeten, erg lekker.

Wij komen hier regelmatig en zijn nog nooit teleurgesteld.

Aan te bevelen!

70. Afgelopen week in de haast een afhaal maaltijd gehaald bij Grieks restaurant Kreta. Op advies van de eigenaar een mix geprobeerd die erg goed is bevallen. Voor een zeer schappelijke prijs een flinke portie vlees met alles erop en eraan. Bovendien werd er wat vers gebakken aardappels, salade en rijst bij de maaltijd geserveerd.

Voor herhaling vatbaar.

71. Patat rauw, bediening duurde te lang, vlees veel te vet.

Hebben geen toetje genomen omdat alles zo langzaam ging.

We waren die dag voor de kerk getrouwd en wilden lekker uit eten, helaas.

1,3
  72. henk en karin

Gisterenavond bij Kreta gegeten.

Heerlijk getafeld, lekker Grieks eten.

Prijs/kwaliteit voortreffelijk.

Ook leuk de one for free kaart.

Gaan hier zeker vaker heen.

Leuke sfeer.

27-03-2010

73. Donderdag 11 maart 2010.

Met man, kinderen en kleinkind (3 1/2) onze 40e trouwdag afgesloten met een zeer gezellig en lekker etentje bij Kreta.

Zeer kindvriendelijk. Erg lekker. Wij komen hier al jaren met veel plezier.

74. David en Tamara

Wij komen al bij Kreta sinds de huidige eigenaren het hebben overgenomen. Dat is inmiddels 13 jaar en we gaan er nog steeds met veel plezier eten. Ze zijn er bij Kreta in geslaagd om de Griekse keuken op een andere manier te presenteren dan bij de meeste Griekse restaurants. Ruime keuze in goed klaargemaakte gerechten met een laagdrempelige bediening waar jonge mensen de kans krijgen om het vak te leren. Lekker ongedwongen tafelen en een praatje met de altijd goedlachse kok maken het keer op keer de moeite waard om de gang naar de Overstraat te maken!

75. Erg gezellig gehad tijdens Kerst, was een van de enige restaurants die open waren en het was ook nog eens druk. Rustig sfeertje en lekker eten, toetje was ook erg aangenaam.

Voor herhaling vatbaar.

76. Ik vond het eten erg lekker, de bediening was beetje zenuwachtig leek het, maar het eten was prima! Ook kwam de de baas naar ons toe om even wat te kletsen en hoe we het eten vonden, zeer sympathiek. Wij gaan er waarschijnlijk nog wel een keer heen.

77. Het eten is zeer flauw van smaak, één bakje salade en twee bolletjes matige tsaziki voor 4 hoofdgerechten is écht niet voldoende, Vlaamse friet was niet gaar.

Letterlijke reactie van gastvrouw n.a.v. onze opmerking over rare bijsmaak aan het tapbier; "Ik kan hier niets mee, want er heeft nog niemand iets van gezegd deze avond". Wie zijn wij dan!?
    Ze snapt het echt niet. Er wordt niets aan gedaan.

Om ons vertrek uit dit restaurant te bespoedigen en verdere telleurstellingen te voorkomen hebben wij besloten af te zien van het nagerecht.

Nooit weer.

78. De arrogantie van de vrouw van de eigenaar! Wat een onsympathiek mens. Nog nooit zoiets meegemaakt!

De wijn was niet lekker, was de prijs zeker niet waard! Het brood was taai en droog.

Hoofdgerecht, was te weinig en veel te vet. Je krijgt spontaan last van je darmen.

En nog het ergste, Mw. blaft het personeel zo af dat je als klant je erg ongemakkelijk gaat voelen en spontaan medelijden krijgt met personeel en de baas zelf van het restaurant! Kortom, wat een gezellige avondje uit had moeten worden is uitgelopen op een fiasco! En ook nog een dure rekening.

79. Nadat ik de berichten op de website had gelezen dacht ik dat we hier beter niet naar toe konden gaan. Maar het tegendeel hebben wij ondervonden; het eten was heerlijk en de ook de bediening was goed.

80. Eline

81. De negatieve recensies blijken inderdaad te kloppen. Bediening is op z'n zachts gezegd slecht te noemen. Personeel lijkt ook weinig gemotiveerd. Pas na een half uur werden de drankjes opgenomen. Na 2 uur nog steeds geen hoofdmaaltijd gezien.

Mensen die later als ons binnen kwamen hadden hun eten (voorgerecht + hoofdmaaltijd) nog eerder als ons! Het lijkt erop alsof management van restaurant de boel niet goed onder controle heeft.

5,7
  82. Ik heb hier een paar keer gegeten en ik vond het niet echt lekker. Het vlees was niet zo goed gekruid, de bijgerechten waren ook niet bijzonder, de tzaziki vond ik niet goed. Nee, het smaakte niet zoals grieks behoort te smaken en ik heb in behoorlijk wat griekse restaurants gegeten, dus heb wel wat vergelijkingsmateriaal. Tot overmaat van ramp vond ik de eigenaresse (of vrouw van de kok) totaal niet sympathiek.

Wat een arrogant type. Denk dat het voor haar nuttig zal zijn om op een cursus te gaan: hoe met klanten om te gaan.

Beetje jammer was dat! Ik kom hier helaas niet meer terug. Genoeg andere leuke en lekkere restaurants in Deventer en omstreken!

3,2
  83. Verscheidene keren hier gegeten, altijd enthousiast, tot voor kort.

Menu; lopend buffet met o.a. beschimmelde ananas en een bord wat je meerdere keren moest gebruiken. Zowel voor vis als vlees!

1,5
  84. Naar dit restaurant zou ik nooit meer heen gaan.

We hadden vooraf stokbrood met kruidenboter. Nou, de broodje waren taai. Niet lekker net gebakken. Het hoofdgerecht was weinig en het dreef in het vet. :s

Op de salada zat zoveel olie dat je haast direct darm problemen van krijgt. Terwijl is zelf alles braad in olijfolie. Wij zijn van mening dat de prijs/kwaliteit verhouding zeer slecht is.

1,8
  85. Kort gezegd vind ik dat in het eten wel de liefde voor het vak doorkomt, maar dat in de bediening de passie voor de zaak een beetje lijkt te ontbreken. Verder houden de porties niet over wat de prijs/kwaliteit verhouding niet ten goede komt.

86. Mijn partner en ik hadden een paar slechte reacties gelezen over dit restaurant. Maar ik kan maar 1 ding hier over zeggen het was verukkelijk en die toetjes wauw. :) ik kom terug met of zonder slechte recenties.

87. Jos Roelvink

Afgelopen zomer 4 x hier gegeten, en elke keer was het voortreffelijk. Bediening is (in tegenstelling tot enkele recensenten) zeer vriendelijk. Buitenterras achterin is ideaal voor de rokers onder ons. Dit restaurant hoort voor ons bij de top-3 van eetgelegenheden voor een redelijke prijs in Deventer.

88. Van Dam

Onbeschofte bediening m.n. de vrouw van de eigenaar. Hier kom ik nooit meer.

2,3
  89. Callente

De bazin is een apart mens, wel lachen eigenlijk!
    Het eten... och hij doet zijn best en het smaakt ook nog wonderwel! en geeft een Kretaans vakantie sfeertje.
    Een 'ster' krijgen zij nooit, maar humor en zelfspot zijn onbetaalbaar.
    Zo nu en dan erheen met een groter gezelschap... Heerlijk onbeschoft lachen en toosten!

5,1
  90. Onverwachts erg goed gegeten. Alsof je in griekenland zelf bent, echt super!!! Bediening was inderdaad niet de snelste maar goed, we waanden ons toch in griekenland dus dat kwam goed overeen.
    Nee, van onze kant een aanrader.

91. Wat je in andere recensies leest over een onbeschofte bediening klopt helemaal. Daarnaast is het eten niet erg bijzonder, maar zou beter smaken wanneer de bediening een beetje meer fatsoen had.

2,8
  92. Willem en Monique

Als u echt lekker Grieks wil eten, moet u naar deze Griek. Wij zijn hier vaste klant. We hebben ook de andere Griekse restaurants in Deventer geprobeerd, maar die kunnen niet tippen aan Kreta. Een aanrader dus!!!

93. De bediening was nogal onbeschoft. Enige klantvriendelijkheid was ver te zoeken.

3,5
  94. Fam. Zomerman

Wij hadden deze zomer een personeelsuitje in Deventer, we kozen ervoor om bij Kreta te gaan eten.
    het zag er binnen redelijk uit en we werden na een paar minuten geholpen, kortom het eten van mijn zus en neef was koud, en 2 gerechten waren door onze tragemevr des huizes verkeerd geleverd, toen we dit vermellden werd er met ongeloof gereageerd en moesten we lang wachten op, en konden we niet gezamelijk eten.
    En de garnalen die we besteld hadden... daar kon je wel wat meer van verwachten. gefrituurd en al, zielig voor de garnaal.
    wat als zo'n gezellige dag begon eidigde als een nachtmerrie.
    begrijp me niet verkeerd ik klaag bijna nooit, maar dit. maar ja veel plezier wie hier nog naar toe wil!

Dag

2,5
  95. We zijn er geweest en het was pure bagger! Mijn gerecht was bevroren en toen ik dit vermeldde en de ober een beetje raar opkeek (alsof hij me niet geloofde) zei ik dat hij het zelf maar moest voelen. Daar ging zijn dikke vinger in mijn gerecht! Hij liep ermee weg, kwam weer terug en zei dat hij het "weer in de oven had gedaan". Toen ik vroeg of ik het zelfde gerecht kreeg en dit niet acceptabel vond omdat hij met zijn vingers erin had gezeten was zijn antwoord: "maar ik heb hele schone vingers hoor"! Nou dit KAN toch niet! Maar hij had er ook nog een flink stuk van afgesneden! Dus kreeg ik ook nog eens minder dan waar ik voor betaald had! Toen we wilden betalen kwam mevrouw de eigenaar de rekening brengen en vroeg of het gesmaakt had. Toen ik met een "nee" antwoordde ging madam ook nog es flink in de verdediging! Dat het gerecht van mijn man tegelijk de oven is ingegaan als dat van mij (ja daar koop ik niks voor, mijn gerecht is BEVROREN). Denk maar niet dat er ook maar iets van de rekening is gegaan... En een excuus kwam er met veel moeite uit! Ik zou zeggen: bespaar je de moeite (en geld) en ga hier NOOIT heen. Ik ga in ieder geval hier nooit meer naar toe.

2,8
  96. de vier dames

Na een gezellig uitje belandden wij bij Kreta. De service was goed, het eten was heerlijk. De kenners onder ons weten geen betere Griek dan deze in Deventer.

97. Fam: Hondman

Wij eten erregelmatig en vinden het altijd weer heerlijk om er naar toe te gaan wij hebbengeen klachten ook niet met de bediening,ze hebben altijd tijd voor een praatje hoe druk het er ook is, dat kun je van van een andere bekende griek in Deventer niet altijd zeggen.

98. We maken graag een omweg als we in het Oosten van het land zijn om bij Kreta te gaan genieten van een heerlijke en gezellige maaltijd!

99. van Ingen

Heerlijk eten tegen een redelijke prijs. Leuke sfeer. Het buitenterras is een uitkomst als het lekker weer is. Op de bediening is niet veel aan te merken. Wij hebben nog nooit meegemaakt dat het eten vet of te weinig is, in tegendeel! En je wordt niet weggekeken als je klaar bent met eten! Ook dan is er nog alle tijd voor een gezellig praatje met de eigenaren van het restaurant. Kortom, zeker de moeite van het bezoeken waard.

Volgende pagina