De Zomertuin in Deventer

1295519996 84
1348319647 80
1401119299 73
1416204914 79

1. Jaren trouwe klant geweest. Laatste x afhalen was klef eten. Nu ook voor de laatste x daar gegeten. Buffet is gehalveerd en kwalitatief slecht. Ook de wok gerechten slecht. Doe de fam ha maar weer terug!

2. Verleden week zondag babi pangang afgehaald. Smaakte totaal niet, vieze smaak aan het vlees, bijna in staat van ontbinding verkerend. Het vlees leek wel gekookt en veel te lang bewaard. Uiteraard teruggebracht en de klacht medegedeeld. Kreeg als antwoord van de jongedame dat ik bij de bestelling had moeten mededelen dat ik hard geroosterd vlees wilde hebben.
    Ik kreeg nieuwe babi pangang mee, maar ook dit keer was het niet te eten. Het zat weer tegen bedorven vlees aan en was weer te lang voorgekookt. Jammer, het was een goede afhaalchinees maar ik kom hier niet weer.

3. Rivka Sick

Goed restaurant, goede aardige service, snelle bediening, goede leuke sfeer en lekker eten!

4. De wok en teppanyaki zijn weer terug. Prima en voldoende eten. Vriendelijke en attente bediening. De zalm van de teppanyaki is een aanrader.

5. Super gastvrij en eten is van hoge kwaliteit!

6. Uitstekende kwaliteit! Zowel het eten als de bediening.Complimenten aan Kevin en de rest van het personeel. Eten was goed tot zeer goed en snel bereid Gisteren om half 6 gekomen en werden gastvrij ontvangen. Eten was smakelijk en goed van temperatuur. Je krijgt absoluut waar voor je geld als je gaat wokken hier.

7. We waren er 18.30 Dat betekent dat je relatief laat eet.
    Er werd onvoldoende aangevuld bij de warme g er echten en bij de nagerechten zoals fruit gewoon slecht.
    Bakken waren leeg of er zat heel weinig in.
    Ook was de saté bak leeg.
    Kortom, als tot 21.30 Kunt wokken moet je zorgen dat er tot die tijd voldoende in de diverse bakken zit!
    Daar betaal je immers voor!

8. Vorige week voor 6 pers eten afgehaald.
    Nou dat was geen succes.
    Dingen vergeten erbij te doen
    Eten was koud dus de pers die terug moest rijden om het vergeten eten had alles dus steenkoud
    Maar geef ze voordeel
    Dus gisteravond daar wezen eten
    Nou wat een teleurstelling was dat
    Eten met wokken in bakken niet warm
    En de gerechten vol vliegen
    Kok zwaaide zelf boven de bak terwijl ik erbij sta
    Nou dan vergaat he eet lust
    En ja hoor meteen thuis aan het overgeven en diarree tot de volgende dag
    Dus sorry voor mij op zoek naar een ander restaurant
    Hoop dat de nieuwe eigenaar hier iets mee kan

9. Familie etentje

Af en toe halen we hier eten, omdat de Sun zi Kei er lekker is, en het elders in Deventer (voor zover mij bekend) niet op het menu staat, maar bijna nooit wordt je vriendelijk geholpen.
    Een paar dagen geleden hebben we hier weer eens A la carte gegeten, dus niet All you can eat.

Hoewel de bediening door de zeer jonge dames vriendelijk was, kregen we bij betaling toch nog weer een dompertje.

Ondanks dat het restaurant al prijzig is in vergelijking met vergelijkbare Chinese restaurants, komt er bij de afrekening nog een onprettig konijn uit de hoge hoed.
    Ze vragen eerst of je de rekening wilt hebben, en als je die vervolgens krijgt en bekijkt, blijkt er ook nog per persoon € 1,50 extra voor nasi of bami te worden gerekend.
    Met 4 personen toch snel extra € 6,00 in rekening gebracht voor wat 2 schaaltjes normale garnituur zou behoren te zijn.

In mijn beleving was dit een prijs compensatie voor goedkope afhaal gerechten tijdens de gekke koeien ziekte, maar dit is inmiddels bij veel aziatische restaurants een blijvertje geworden (vaak ca. € 0,50 voor een grote portie).
    Dat De Zomertuin echter € 1,50 per persoon boven op de rekening plaatst als je daar a la carte komt eten (niet eens All you can eat) vind ik toch wel getuigen van grote inhaligheid en ongastvrijheid. Voorlopig even geen Zomertuin meer.

10. Voor de tweede keer in korte tijd loempia's De Zomertuin en Special besteld te samen met "Nasi Goreng". Het is teleurstellend dat we weer smakeloze loempia's voorgeschoteld kregen. De nasi goreng was natte kleffe rijst met klonten smakeloos met wat verdwaalde groenten. Nasi goreng behoort droge rijst te zijn en licht gebakken, dus geen natte kleffe smaakloze troep. Wij hebben besloten om het restaurant De Zomertuin voortaan niet meer te bezoeken.

11. Babette

Voor het eerst eten afgehaald en meteen voor de laatste keer! Zeer slecht verpakt, de de kipsaté zat in dezelfde bak met de babi pangang varken. Satestokjes lagen over het andere vlees heen en de saus was ook bij elkaar erin gelopen. Fijn als je geen sate lust. Ik heb nog nooit meegemaakt dat kip en varkens vlees bij elkaar worden verpakt. (Kruisbesmetting?) Mijn partner heeft een notenallergie en kon dus niet mee eten. Even gebeld voor een oplossing, wordt je afgeblaft!!! Geen service. Ook was het eten matig en ik vond het kleine porties. Slechte prijs/volume/kwaliteit verhouding. NOOIT MEER!

12. Voor het eerst in een lange tijd weer gaan eten bij de Zomertuin. Ik was benieuwd naar het all you can eat concept en of deze anders was dan de vele restaurants die het ook aanbieden. Je mag 5 gerechtjes kiezen per ronde en er zijn maximaal 5 rondes, dit is ook genoeg want de porties zijn erg groot.

Verder was ik aangenaam verrast, de gerechtjes zagen er verzorgd uit, goed op temperatuur en smaakten heerlijk. Sowieso ben ik meer fan van dit concept dan die van het onbeperkt wokken, want nu kan je lekker blijven zitten en (bijna) alles is vers bereid.

Het onbeperkt eten concept verschilt misschien weinig met die van de rest van de aanbieders die er tegenwoordig zijn maar ook hier kun je dus genieten van heerlijke gerechtjes.

Zeker een verbetering in vergelijking met hoe het vroeger was, ik kom snel weer eens langs.

13. We zijn vanavond uit eten geweest bij De Zomertuin met de familie. Na onderstaande recensies te hebben gelezen hadden we enkele sterke twijfels om hier heen te gaan.
    Maar nu zijn we er geweest en kunnen afgaan vanuit eigen ervaring en het is daar super goed eten. Het concept werkt daar heel goed, alles wat op tafel werd gezet was uitstekend van kwaliteit warm en erg lekker. Voor ons is het dus duidelijk geworden om nooit af te gaan op slechte recensies. Voor ons was dit een topavond.

14. piet brouwer

Gezellig, leuke inrichting, redelijke bezetting gasten. Jammer dat ze standaard uitgaan van de gedachte dat de reservering wel all-you-can-eat zal zijn. Wij wilden juist a la carte eten, nadat we dat kenbaar hadden gemaakt werd alsnog de tafel daarop ingericht. Jammer dat de prijs voor dranken vrij hoog is...

15. In het verleden veel geweest, zowel afhaal als wokken en Teppan Yaki. De afhaal is minder geworden de laatste 2 jaar (nu een half jaar niet meer geweest). En de all-you-can-eat is slecht in vergelijking met wat er in Deventer centrum geboden wordt. Zonde want de wok en teppan yaki was altijd erg goed. Wij komen er niet weer, ondanks dat we dicht in de buurt wonen.

16. W. Barten

Op 4 oktober met 5 personen all you can eat genomen. 3 gerechten waren absoluut slecht, buikspek kurkdroog, grote garnalen, soppig en koud, en eend overcooked. Natuurlijk hier direct wat van gezegd, maar werd in de wind geslagen! Wel een vriendelijke bediening gehad, bij het afrekenen krijg je een kaartje voor 10% korting voor de volgende keer (is standaard heb ik begrepen). Heb deze geweigerd met de mededeling dat ik ontevreden was en er geen directe actie op werd genomen. M.a.w.: hier komen we nooit meer.

17. Ik heb hier voor het eerst all you can eat gedaan. Het was erg lekker, en goed verzorgd. Ga er graag weer eens naar toe. Ben nu hun eerste fan geworden en dat is verdiend, want het was erg goed. Joke.

18. E.Englishman

Twee keer chinees eten gehaald en ik vond het smakeloos.

19. De laatste paar keren dat we daar chinees hebben gehaald was alles smakeloos en flauw. Dat indisch, dat toch staat voor min of meer pittig en smaakvol, kan men wel uit de naam weg laten. Wachten in een halletje, personeel afstandelijk en ongeïnteresseerd.

20. We hebben altijd genoten in deze restaurant. Na de verbouwing is het nog beter geworden. Lekker eten, goede service, vriendelijke bediening! Niks mis mee! :)

21. Nog nooit zo'n belabberd buffet geleverd gehad van een chinees. Voor veel mensen besteld maar veel te weinig geleverd en zo goed als koud.

1,1
  22. Erg slechte ervaring met dit restaurant (eten afhalen). Al eerder een negatieve ervaring hier gehad, maar toch nog eens geprobeerd, en weer negatief. Onvriendelijke en humeurige medewerkers, slecht eten, hoge prijzen! Eten was aangebrand, er zat een aangebrande smaak aan. Weinig vlees in bami. Bij andere (afhaal) Chinese restaurants is veel smakelijker en beter eten te koop, voor lagere prijzen! Voor mij een bevestiging van de vorige negatieve ervaring, en nu echt de allerlaatste keer dat ik er geweest ben. Voor mij een raadsel trouwens hoe mensen erbij komen om iets positiefs te schrijven over dit restaurant, verdienen ze echt niet!!

23. madeleine

Was erg rustig. Personeel vriendelijk en nam de tijd voor een praatje. Woksauzen prima!

24. Erg lekker eten!

25. Wij zijn liefhebbers van Chinees eten. We hebben bij heel veel chinese restaurants in Overijssel en Gelderland gegeten. Maar die kunnen absoluut niet tippen aan de kwaliteit en service van de Zomertuin. Het eten smaakt uitmuntend en het personeel is erg vriendelijk. Wij bestellen of eten elke week bij de Zomertuin al twee jaar lang. Nog nooit chagrijnig/onvriendelijk personeel meegemaakt.Top!

26. Wij zijn regelmatig samen met de kinderen bij het wok gedeelte van het restaurant eten. De kinderen vinden het geweldig. Een keer a la carte gegeten en ook dat was super lekker. Alleen een beetje aan de dure kant.

Een aanrader!

27. Wij komen uit Zwolle en gingen na een dagje bij kennissen op bezoek te zijn geweest nog even snel wat afhalen voor de terugreis. Wat ons gelijk opviel was hoe
    leeg de zaak was (er was helemaal niemand) totdat er om de hoek een vrouw onze bestelling ging opnemen terwijl ze haar mobiele telefoon nog in de hand had. Enigzins verrast door de in vergelijking hogere prijzen die we gewend waren koste het ons wat meer moeite om een keuze te maken wat niet echt in prijs werd gesteld door de gastvrouw/eigenaresse, althans dat kwam zo over omdat ze opeens luidkeels verder ging met haar gesprek aan de telefoon en zo nu en dan op haar horloge keek. Na onze keuze gemaakt te hebben duurde het een half uur voordat het klaar was terwijl we de enige aanwezige gasten op dat moment waren en werden we gedurende de tijd verwend met het luide telefoongesprek van de gastvrouw die ons geen blik waardig gunde en na het afrekenen kon er ook geen lachje vanaf. Ik denk dat ze niet echt in een goede bui was om het zo maar te stellen. Al met al was de service dus erbarmelijk en helaas het eten ook. Het viel ons zeer tegen dat na een half uur wachten ons eten gedeeltelijk koud bleek te zijn en we waren heel teleurgesteld over de prijs/kwaliteit verhouding. In Zwolle zijn de prijzen lager, maar is het eten beter.

28. Het "wokken" hebben we een keer meegemaakt in een ander restaurant,
    wat prompt een vreetschuur werd, dus dat doen we nooit meer.

Wij hebben inmiddels 3 keer gedineerd in De Zomertuin, alle keren op
    een doordeweekse avond, waardoor het heerlijk rustig was en het
    personeel voldoende aandacht aan de gasten kon schenken.
    Alle keren waren de maaltijden (voor 6 personen) prima, vooral de
    gerechten die bij de tafel geflambeerd werden, en de bediening
    was vriendelijk en correct, geen getutoyeer.
    Wij bestellen geen van allen Indisch eten in een
    Chinees restaurant, maar voor wie het verschil niet kent, zal het niet
    uitmaken.

Waarom de meeste mensen alleen maar in het weekend uit eten
    gaan, is ons een raadsel; blijkbaar wil men graag drukte.

De ruime parkeergelegenheid is ook een groot voordeel.

29. Er gisteren voor de eerste keer gegeten.
    Werden als 60+ ers aangesproken met je en jij.
    Dit kan niet !!
    Bestelden o.a. een witbier, werd gevraagd welk merk wil JE !
    Bij de tweede bestelling was dat merk op ?
    Op de kaart stond niets van wokken.
    Tijdens onze maaltijd, zagen we dat alle anderen gasten naar een buffet om de hoek liepen ??
    Bij het afrekenen met pin moest ik mee lopen naar de kassa, terwijl het een draadloos pin apparaat was ??
    Al met al slechte service ervaring.

30. Wij eten er zeker wel om de week en anders halen we op.
    Hebben zelf een restaurant en weten waar we het over hebben.
    De eigenaar en de eigenaresse zijn zeer attente mensen, altijd hartelijk en bekwaam.
    De kwaliteit staat hoog bij hun.
    Tuurlijk kan iedereen een slechte dag hebben maar vind niet dat dat direct moet worden afgerekend op de zaak.
    Wij hebben nog nooit mee gemaakt in al die jaren dat ze een slechte dag hebben .
    Er moet ook een klik zijn.

Ieder restaurant weet ik zeker wil het beste voor hun klanten, geloof maar dat is het streven.
    En wij vinden dat dit bij hun ook echt waar is.

Ga zo door, wij zijn blij met jullie eten en jullie restaurant.

31. Zondagavondje all inclusive wokken begon goed, niet te druk met een lekker sfeertje en goed eten, dat moet gezegd.
    Hoe later het werd hoe meer we het gevoel kregen dat we eigenlijk niet meer zo gewenst waren. We hadden om 19.00 uur een tafeltje tot half 10. De muziek in het restaurant ging rond 21.00 uur al uit en bij de koks juist hard aan, veel geschreeuw van de koks die al aan het schoonmaken waren net nadat er ons gevraagd werd of we echt nog wilden eten. Daarnaast liep er de halve avond een witte harige hond bij het eetgedeelte. Vervolgens werd het schaaltje waar we ijs in hadden haast direkt na de laatste hap weggehaald met de vraag of we koffie of thee wilden
    Het ergste lijkt nog dat niemand van de "leiding" reageerde op hetgeen er gebeurde en het kennelijk allemaal wel best vond. Betalen en wegwezen dus, zonder een fatsoenlijke reaktie als "heeft het gesmaakt of alles naar wens geweest".
    Nee, bonnentje werd er neer gekwakt en verder niets...

Nogmaals het eten was perfect, maar wat jammer dat de gastvrijheid van erg korte duur is...
    Jammer maar dit was de laatste keer voor ons.

32. John van ko

Koks altijd aardig, eten is heerlijk.
    Bediening buitengewoon spontaan en aardig.

Uitstekende zaak, kom zeker weer terug!

33. Met een gezelschap van ruim 20 personen hebben we pas geleden hier gegeten. De bediening was snel en vriendelijk.

Dan het eten. Wij hadden allen voor het wok-menu gekozen. Omdat er maar 1 wok-, en 1 Teppan-kookgelegenheid is, kunnen door de 2 koks maar 2 gerechten per keer worden bereid. Met een vol restaurant sta je dan erg lang te wachten, en de rijen vormen zich dan tot halverwege de zaak. Ook worden de wokgerechten eerst gekookt in water en dan pas gewokt. Het gerecht wat je dan op je bord krijgt, bevat dan vrij veel water. Minder koken en meer wokken dus, dan gaat het beter. Nu smaken de wokgerechten niet echt top. De Teppan doet het echter wél erg goed. En met smaakvolle keuzes uit o.a. zalm, karbonade, kikkerbillen tot zelfs struisvogelbiefstuk en kangoeroevlees kom je niets tekort. Verder is er een groot buffet met de standaard gerechten die je bij de Chinees tegenkomt; dus de bami, nasi, babi pangang, ku lu yuk en de gebakken banaan.

Het toetjesbuffetje bestaat uit 3 smaken ijs, vruchten, slagroom, chocoladesaus, aardbeiensaus en slagroomsoesjes. Ook voor de kinderen zijn er 'chocosticks' bij het toetjesbuffet (kleine ijsjes met chocolade).

Wij hebben in ieder geval wel lekker gegeten, en de gezelligheid met z'n allen doet de rest. Maar eigenlijk zouden ze eens moeten nadenken over een uitbreiding van de wok en de teppan.

34. We hebben er wel eens gegeten en dan was het altijd goed. Woensdag 17 augustus een menu voor 3 personen opgehaald en een nasi rames. We zijn met ons drieën en hadden nauwelijks genoeg aan de porties die voor vier mensen moesten zijn.

Wat vervelender was, was dat de nasi aangebrand was (een klacht waarmee een vrouw terug kwam toen wij zaten te wachten. Hebben wij die bak van haar gekregen?)

Daarnaast was een groot deel van het eten koud.

Dit was voor mij de laatste maal zomertuin!

35. j zweers

Et eten was weer super zo als altijd ik kom hier al een paar jaar nog nooit klachten gehad en de bediening is prima ga zo door tot de volgende keer.

36. Mooie restaurant, veel parkeergelegenheid en zeer goeie kwaliteit.

Vriendelijke bediening, super avond gehad!

Zeker 1 van de betere Chinezen in Overijssel.

37. In dit restaurant hebben wij al heel vaak gegeten. Vooral het wokken vinden we geweldig. Genoeg keuze uit vlees, vis en groenten. Ze hebben ook sushi's. De bediening is heel vriendelijk. Als je tijdens het wokken vraagt om een gerecht zonder vlees, dan staat het heel snel op tafel. De aankleding mag van mij nog wat gezelliger.

38. Heerlijk eten daar!

Of je nu het menu neemt of de wok, ben er gek op.

Mensen zijn aardig.

En het eten heerlijk, en keuze genoeg.

Ga zo door... Ik kom graag weer.

39. Ik kom hier regelmatig eten (a la carte en ook wokken), hele goeie ervaring mee. Ze hebben een all in concept waar je voor kan kiezen. Al om al een heel leuke restaurant waar de kwaliteit goed is!

40. Waar ik zo vol zat van mijn eerste recencie ben ik zwaar teleurgesteld in mijn 2e, ging 21 maart weer wokken. Stond bij de ingang.......er kwam niemand. Ik had wel gereserveerd. De sfeer was al teleurstellend, geen muziek en geen gemoedelijk sfeertje maar pure stress van het personeel. We werden in een hoekje gepropt achter de ijskar, over 10 minuten hebben we een tafel werd er gezegd. Maar helaas geen tafel. De zomertuin hanteert nu het all inclusive concept. Helaas. Maar goed, ben weer een ervaring rijker. De sfeer is nu verpest. Helaas is de zomertuin nu ook een vreetschuur geworden. En dit gaat ten koste van de kwaliteit.

41. Het wokken is super......alleen het afhalen is vaak niet goed.
    Wok en plaatgerechten zijn van bijzonder hoge kwaliteit en je hebt niet het idee van een overvolle eetschuur. Kortom een aanrader.

42. Afgelopen week wezen eten. Er is veel parkeerruimte. Bij binnenkomst (18:00) moesten we eerst een kwartier wachten omdat de wok en de teppan yaki nog niet aanstond. Dat was wat minder. We wilden het onbeperkt menu inclusief drinken. Maar de bediening kwam lechts sporadisch langs om te vragen of we nog wat te drinken wilden en waren ook niet echt aardig. Het eten was best goed alleen sprak 1 van de 2 koks totaal geen Nederlands, wat nogal moeilijk communiceren was. We voelden ons soms een beetje ongewenst. Wat naar mijn idee juist niet moet.

43. Super en fantastisch, nog nooit zo een goed Chinees restaurant gezien. Lekkere sushi, koks waren geweldig, bediening was aardig en eten was verrukkelijk. Veel variatie op de bakplaat, zelfs een keer inktvis en ze hebben struisvogel. Echt heerlijk.

Groetjes van Kevin uit Geldrop.

44. Heerlijk eten, vooral de zalm!

45. christiaan

Zeer goede kwaliteit, zeker 1 van de betere Chinezen in Overijssel.

46. fam. Boeve

Heerlijk gewokt !
    Gemoedelijke sfeer en vriendelijke bediening.
    Muziek, liever geen ave Maria meer

47. Nathalie

Het eten was echt super, bediening was erg goed. De koks waren erg aardig beleefd en deden precies wat je vroeg. In het kort, echt super avond gehad!!

48. GEWELDIG

49. a. pous

uitmuntend, beter dan de andere wok restaurants in de omstreek

50. Heb heerlijk gegeten (wokken). Het zag er allemaal goed verzorgd uit.

51. Ga er vaak heen, erg lekker eten en vriendelijke bediening.

52. verrukkelijke sushi

53. Heerlijke sushi !!