De Rode Kater in Deventer

Huiselijke gezelligheid op het historische plein!

Er is betaald parkeren op het Grote Kerkhof en gratis parkeren bij de veerpont op de Worp (€ 1,50 retourtje)

Nu ook high tea!
Onze chef maakt zijn gerechten met huisgemaakte sauzen, mooie groenten en niet te vergeten zijn geheime ingrediënt LOVE
Liever even privé? Voor groepen vanaf 18 personen is onze benedenruimte privé af te huren.

• High tea: € 19,50

4. Betalen pin Visa Master Card

1351935203 100
1427592018 80
1457196859 80

1. Voorgerecht was heerlijk. Bediening prima. Leuke sfeer. Eend was n beetje saai.

2. Velderman

Gezellige sfeer, vriendelijk personeel en bovenal heerlijk eten!! Zeker een aanrader voor een gezellig avondje uit!!

3. Heerlijk gegeten. Gezellig knus restaurant. Vriendelijk personeel.
    Niets op aan te merken.

4. Heel gezellige sfeer en met lekkere gerechten

5. Leuk, knus restaurantje. Warm onthaal bij binnenkomst. Heerlijke gemarineerde olijfjes bij het drankje. Eten was prima.

6. Nicole Smulders

Leuk, knus restaurant met heerlijk eten en vriendelijke bediening! Prijs kwaliteit is echt prima!

7. Vrijdag middag een super snelle reservering gedaan via de site. Bij aankomst een warm onthaal in een klein idyllisch restaurantje met een kijk op de kerk. De ambiance was warm, gezellig en een beetje retro. Het eten was heerlijk. Oprecht geen op of aanmerkingen te bedenken. Het waren royale porties en zeer zeker het bedrag waard. Zelfs de koffie was een goede keus met een groot assortiment aan likeurtjes en siropen. Enkel voor de toilet is het wel van belang dat je niet slecht ter been bent, want daarvoor moet je met een trap naar boven. Ik kom gegarandeerd nog een keer!

8. Veel te prijzig voor de matige kwaliteit eten en drinken. Beetje te makkelijk komt over. Echt jammer.

9. Heerlijk gegeten. Het voorgerecht met zalm was om te zuigen, hoofdgerecht de rumpsteak was zo lekker en groot dat ik me er in verslikte, maar na het heerlijke toetje met peer de perfecte wijn en als laatste de koffie kon de avond niet meer stuk.

10. In juni bij "De Rode Kater" gegeten en jl. dinsdag weer. Het eten is fantastisch!
    Een persoonlijke noot: Ik ben geen liefhebster van patat frites, maar zoals de kok ze bereidde...heerlijk.

11. Heel gezellig + erg ontspannen sfeer. Erg lekker eten met hele leuke bediening.

12. Zoals altijd weer perfect, gezellige sfeer om lekker uitgebreid te eten. Prettige nette bediening, bij de Rode Kater voel je je nooit opgejaagd, rustig en relaxed genieten van eten en drinken.

13. Heerlijk gegeten, veel aandacht voor onze wensen.
    Puntje van kritiek: het hoofdgerecht kwam wel erg snel na het voorgerecht (maar was wel lekker!)

14. Het is altijd perfect!!!

15. Bediening is aardig. Eten is voldoende. Gezellige sfeer en zal er zeker vaker naar toe gaan.

16. Het was oké, niet slecht maar ook niets dat spectaculair smaakte. Prijs/kwaliteit stond niet in verhouding. Porties waren erg klein. Tien euro voor letterlijk 2 opgerolde plakjes zalm en twee kleine gamba's is absurd. Gerechten klonken allemaal interessanter dan ze uiteindelijk waren. Vegetarische hoofdgerecht Lente had bijvoorbeeld bijzonder kunnen zijn maar was flauw van smaak. Bediening was prima, niet heel goed maar niet veel op aan te merken. Met 8 man geweest, niemand de behoefte om nog een keer te gaan.

17. Annie Somberg

Beperkte spijskaart. Mijn lamsvlees was niet vers en niet goed opgewarmd.

18. Viel ons erg tegen. Borden niet warm. Eten niet warm. Cajun friet erg zout en hard doorbakken. Andere friet zonder zout en hard doorbakken... Wortel puree garnering erg zoet. Chocolade dessert zeer compact en zwaar op de maag. Sorry, maar vond 't het geld niet waard.

19. Goed gegeten, leuke bediening.

20. Ina Walhof

21. Was heel gezellig. Heerlijk gegeten. Waren hier nog nooit geweest maar komen zeker terug. Echte aanrader.

22. Heerlijk gegeten en leuke sfeer, aanrader!

23. Fijne sfeer en prima eten!

24. Mark Hurenkamp

Gezellig gegeten en gedronken met het gezin (4 volwassenen). De sfeer was ontspannen en informeel. Het eten was heerlijk bereid en er werden goede adviezen gegeven over welke wijn het best bij de diverse gerechten zou passen. De porties waren niet te groot, maar dat is juist goed. Naast vlees of vis werd er gelukkig ook voldoende groenten geserveerd. De bediening was erg aardig. Kortom een aanrader voor een fijne avond uit.

25. Heb hier een heerlijk avondje gehad met mijn oma. Knusse inrichting, hele vriendelijke bediening en lekker gegeten. We waren vroeg, dus kregen alle aandacht. Dat werd zeer gewaardeerd!
    Vooral de pompoenmousse bij de wintergroenten was echt heerlijk! Ik kom graag nog eens terug.

26. Frans Geeld

Intieme bistro met een kleine maar uitstekende kaart.
    Controleer wel je rekening voor je weggaat.

27. Lekker en vooral gezellig eten met super bediening.

28. Een heerlijke valentijn avond beleefd. Er heerste een hele fijne rustige sfeer. We werden zoals gebruikelijk zeer gastvrij ontvangen. We konden kiezen uit een Valentijnsmenu of een van de kaart. Mooie kleine kroketjes van eend met een super dun laagje paneermeel eromheen. Heel smakelijk Geen kleine porties, de stoofschotel was ruim voldoende en de Spoom heerlijk.

29. Goed gegeten.

30. Heerlijk gegeten in gezellige sfeer. Goede wijn ook.

31. Prettige ontvangst. Eten was prima. Zaten in de kelder. Is rustig, maar wel gehorig.

32. De Rode Kater ontvangt je hartelijk en informeel. Leuke bediening, eten prima.

33. Nico de Koning

Gezellig gegeten uit een zeer goede smaakvolle keuken. Met een gastvrije persoonlijke bediening. Heerlijke lokatie, zo vlak in centrum van Deventer. Ook heerlijke koffie. Bij volgend bezoek aan Deventer komen wij er zeker terug en bevelen het aan bij vrienden en familie.

34. J. Janssen

Heerlijk kerstmenu gegeten. Ontspannen sfeer en prettige service.

35. Lenny van Dinteren

Ontzettend lekker theatermenu in een goede, ontspannen sfeer

36. Jolanda gerritsen

Prima eetgelegenheid in een prima sfeer.

37. Vreenegoor

Een heerlijk gezellig avondje gegeten met mijn lieve schoondochter. Een heel knus en gezellig restaurant. Vriendelijk personeel en het eten was super lekker. Komen zeker weer eens terug. Een dikke 8.5.

38. marjolijn

Super gezellige sfeer, lekker eten, een aanrader!

39. Hermien Eenkhoorn

Heerlijk gegeten, ongedwongen sfeer, vriendelijke bediening. Huiskamer effect.

40. Heerlijke lamsrumpsteak gehad met een frisse muntchutney. Een combinatie die ik nog nooit eerder had gehad maar zeker de moeite waard was. Verder erg tevreden over de portionering. Mooie bordjes tegen een eerlijke prijs!

41. 1ste pinksterdag genoten van het heerlijke eten, de sfeervolle inrichting en van de enthousiaste serveerster. Ik kom zeker terug.

42. Marjolein

Lekker gegeten! Prima dat je kunt kiezen voor kleinere porties. Goede sfeer en prettige bediening 👍

44. Richard Roumen

Het is een leuk restaurant met fraai zicht op de grote kerk. De plaatsen zijn niet al te ruim, waardoor je het gevoel hebt erg dicht bij je buren te zitten.

De bediening laat wel eens een steekje vallen. Het duurt erg lang voordat de bestelling wordt opgenomen, en de vraag om "demi" (halve portie) werd bij een gerecht vergeten.

Het eten is lekker. Alles is goed warm en ook de borden voorverwarmd. Prima! De keuze is beperkt, maar dat is niet erg want elk gerecht is lekker.

Wat meer aandacht voor de bediening zou het op een nog hoger peil brengen.

PS: doe iets aan die trap naar het toilet! Met 1 leuning en zo steil is vragen om ongelukken.

45. Jantien Wondergem

We hebben een heerlijk ontspannen avond gehad, prettige ambiance, lekker eten en drinken! Een aanrader in Deventer. Een plek waar je vrolijk wordt (of blijft) en met een goed gevoel weggaat, om hopelijk terug te komen.

46. Paul en Maria

Gisterenavond kwamen we in de regen aan bij de Rode Kater. Wat een sfeervol, gezellig ingericht restaurant met veel oog voor details en een speelse indeling. De entree kreeg van ons al een 9. Toen we twijfelden over de keuze van de rode wijn was de gastvrouw zo vriendelijk om ons eerst een slokje te laten proeven zodat we de juiste keuze konden maken. Waar vind je dat nog!!! Daarna de verrassende menukaart dat je je porties ook kon halveren met de "demi" aanduiding.

En toen het doel van dit bezoek voor onze neuzen stond werden de smaakpapillen aangenaam gestreeld. Er werd goed rekening gehouden met mijn lactose intolerantie. Ons eerste bezoek aan Deventer maakte het helemaal AF met dit etentje in de gastvrije Rode Kater. Voor ons was dit alles zeker een 9 waard!!

47. Xandra Backers

Goede correcte bediening, heerlijk eten en met name de mogelijkheid tot het kiezen van halve porties is een aanwinst. Hierdoor kan je voorgerecht, hoofdgerecht en toetje kiezen, zonder dat je risico loopt dat je het niet op kunt. Ook wordt hierdoor minder voedsel weggegooid. Prijs/kwaliteit is prima. Ik zou dit restaurant aanraden.

48. Heerlijk gegeten. Fijne sfeer. Goeie wijn.

49. Afgelopen zaterdag 2 augustus weer heerlijk met goeie vrienden geborreld en gedineerd op het terras van dit prima restaurant, aan de vooravond van de Deventer boekenbeurs.

Voorgerecht: zalm in tunnbrood/tonijntartaar. Allebei bijzonder lekker en de wijntip van gastvrouw Paula was helemaal goed.
    Hoofdgerecht: lamssteak/scholfilet. Ook voortreffelijk, de schol kwam met een voortreffelijke garnituur en saus en het lam was supermals en eveneens met heerlijke entourage. Ook hierbij een uitstekende wijnsuggestie van Paula.
    Na al deze verwennerij hebben we de rest van de wijn en de toet binnen tot ons genomen omdat het buiten te hard was gaan regenen. Zeer tevreden zijn we na de koffie naar ons logeeradres gegaan.

Minstens éénmaal per jaar proberen we in De Rode Kater te gaan eten. De sfeer is hier altijd prettig, de bediening is heel persoonlijk en plezierig en de prijs/kwaliteit-verhouding van de gerechten en de wijn is erg goed.

Tijdens de boekenbeurs de volgende dag hebben we hier in de enorme drukte van deze boekenmanifestatie nog even geluncht. Ook weer heel goed en de sfeer was heel relaxed. Een heerlijk restaurant, die Rode Kater.

50. Bea uit Twello

Dit was ons eerste bezoek aan de Rode Kater. Binnen zag het er heel gezellig uit. We hebben echter buiten gezeten omdat het schitterend weer was. De menukaart is klein maar de keuze was divers. Wat hierbij opviel was de mogelijkheid om een klein portie te bestellen. Bij elk gerecht ook de wijn tip vermelden is normaal maar ook een bier tip daarbij aan te geven heb ik nog niet eerder gezien. Het eten was heerlijk. De service en de sfeer heel goed. We waren met 6 personen die allemaal zeiden zeker nog eens terug te komen bij de Rode Kater.

51. Cranendonk

Het eten was onwaarschijnlijk slecht.
    De scholfilet smaakte naar medicijnen en was absoluut niet vers. In de Magnetron opgewarmd? De quiche die ik ter vervanging kreeg, leek qua smaak nergens naar; Albert Heijn smaakt dan nog beter. Het lamsvleesgerecht was rauw en moest opnieuw gebakken.
    Het enige wat lekker was, waren de frieten!

52. Hans en Greet

Het was gezellig en hebben heerlijk gegeten, de bediening was vriendelijk en correct.Voor de niet zulke grote eters is de demi portie ook ideaal.
    Een prima ervaring dus. Wij gaan hier beslist nog eens naar toe.

53. Anke Bruggeman

Het was een plezierige avond, aardige en spontane bediening. Je voelt je daar op je gemak, het is informeel en gezellig.
    Het eten was prima en we vonden het prettig te kunnen kiezen uit normale en demi porties. Klein detail: bij het dessert (kaas) waren de korstjes er niet afgesneden, maar de dessertwijn (italiaanse kersenwijn) was er zeer goed bij gekozen.
    Plek om te onthouden!

54. Eric Garvelink

55. We hadden gereserveerd voor 4 en werden hartelijk ontvangen. We namen verschillende voor-, hoofd- en nagerechten. Alle 4 hebben we genoten van de kwaliteit, presentatie en accuratesse. De gérant houdt alles prima in de gaten. De pauzes tussen de gerechten waren nooit te lang en alles werd voor ieder tegelijk geserveerd. Met name de zeewolf en de procureur van lam waren voor ons een culinaire ontdekking. Overheerlijk en de gérant, Paula, wist desgevraagd overal antwoord op. We zullen zeker vaker bij de Rode Kater komen en bevelen eenieder het van harte aan! Tot ziens!

56. Voor de eerste keer hier geweest en helaas ook voor de laatste keer. Men doet wel z'n best maar het is het gewoon net niet. Eten mist smaak en spanning helaas. Voor hetzelfde geld zit ik bij menig restaurant beter te eten.

57. We waren met z'n vieren en kwamen als laatste het restaurant binnen (19u.) Het zat boven vol met ons erbij. Het licht was sfeerloos en te fel vond ik. Het voorgerecht ging nog wel, maar alle hoofdgerechten waren lauw. Toen de serveerster kwam vragen of het smaakte, zei een van ons dat het lauw was en ze stelde voor het mee te nemen. Dat hoefde van ons niet. Ik had als hoofdgerecht 'Mediterane flensjes' , dat waren veel lagen pannenkoekjes met pesto ertussen. Mijn man had kabeljauw met krokante korst. Dat was nog geen honderd gram vis met iets slaps, groens eroverheen. Het was op een kwak aardappelpuree gelegd met wat rode jus ernaast. Het leek op het eten in een verpleeghuis, niet om aan te zien. En dat voor 19.50 euro. Een vriend van ons had biefstuk, maar dat was te ver doorgebakken. De patatjes waren zo hard dat ik er niet met een vork in kon prikken. Ze vergaten voor de tweede keer water te brengen. Het enige positieve was dat de serveerster zei dat we de koffie van het huis kregen, terwijl we alleen maar over het lauwe eten kritiek hebben geuit.

58. Jammer dat we niet in Deventer wonen, want anders kwamen we hier heel regelmatig eten!

Het is hier gezellig en sfeervol, smaakvol ingericht met verrassende accenten (zoals de kat). Een prachtige locatie aan het plein bij de Lebuinuskerk, met een terras waar voor de koukleumen fleecedekens klaarliggen. Je kunt daar aan merken dat ze in de Rode Kater aan alles denken om het voor hun gasten plezierig te maken!

Leuke, niet te harde of opdringerige (pop)muziek. Aardige, attente en toch relaxte bediening en heerlijk eten zonder bla bla pretenties.

We aten vooraf de salade met paddenstoelen en de gamba's met salsa (op een salade die niet op de kaart genoemd stond. Misschien wel handig om die te vermelden). Daarna de eendenborst op heerlijk gekaramelliseerd witlof en een overheerlijke zacht gegaarde procureur met hete bliksem. Zo lekker maak ik het thuis niet (en ik kan aardig goed koken). En dat alles voor een heel aantrekkelijke prijs.

Ook prettig dat je kleinere porties kunt bestellen, zodat je van meer gerechten kunt genieten als je niet zo'n grote eter bent (of als je wat meer tijd hebt dan wij nu hadden). We hebben echt heel lekker gegeten en van alles genoten. Als we weer in Deventer zijn, komen we zeker terug.

Dus, lieve mensen van de Rode Kater, bedankt voor deze onverwachte, bijzonder aangename ervaring!

59. Onlangs hier geluncht. Hoewel het er knus uitziet, is het als je er alleen zit toch wat ongezellig!
    Bediening is aardig, maar lijkt er niet heel veel zin in te hebben.
    De biefstuk was niet bijzonder en net iets doorgeslagen! De uitsmijter daarin tegen was goed!
    We komen nog eens terug als het wat drukker is, wellicht helpt dat ook mee.

60. Nav goede recensies gaan eten. Gezellig, verzorgd, leuke inrichting, schoon en ook nog een heerlijk eten en drinken. Goede wijn en lekkere biertjes! Top dus

61. Heerlijk gegeten in gezellige sfeer. Zelfs de kok in ons gezelschap had niets op de gerechten aan te merken. Dat is op zich al bijzonder, want over het algemeen vindt hij wel iets niet helemaal okay. Voor herhaling vatbaar.

62. Heerlijk culinair gegeten. Halve porties ook prettig. Goede sfeer en gastvrij.

63. Cor Gunnink

We werden vriendelijk ontvangen en doordat we gereserveerd hadden ook verwacht. Konden direct aan tafel en een speciale plek werd gemaakt zodat ook onze hond rustig kon gaan liggen. Vlotte bediening en de suggesties van de week waren prima en aangepast op het jaargetijde. Al met al een aanrader!

64. Het was goed en lekker eten met ook voor de vegetariër een bescheiden en originele keus. Een vlotte bediening die het zowel formeel als informeel goed doet. Het restaurant is sfeervol en fris verbouwd. Het enige kleine minpuntje was dat de plek waar we zaten iets te dicht op een andere tafel zat. Zeker een plek die ik ga aan bevelen.

65. Leuk restaurant met mooie rode huiswijnen op een leuke plek, met aardige bediening.

66. herma hulscher

Voor de eerste keer, na de overname van dit mooie pand, gegeten bij dit restaurant.
    Een erg goede ervaring , op elk gebied en een aanrader voor velen. Heb het zelf al aan kennissen en vrienden doorgegeven.
    Erg bijzonder vind ik ook dat het mogelijk is om een demi-gerecht te kunnen nemen. Eindelijk een restaurant die rekening houdt met "kleine eters" Bovendien heb je zo ook nog trek in een dessert.
    Mijn grote complimenten.

67. Heleen Besselink

Bediening met verstand van zaken. Eten heerlijk! Liefde voor de zaak stralen ze uit! Kortom we komen zeker terug als we weer in Deventer zijn. Erna en Bert van Bremen, Heleen Besselink

68. Aalderink

1 punt
  69. Ferreira

Heerlijk gegeten! Hele goede service! Goede prijs!

70. Willem Aalderink

Het weekend bestond uit lauw warme zalm op aardappelsalade, op twee manieren bereid kalfsvlees en als dessert pure chocolademousse met bramenijs. Heerlijk gegeten , de smaakjes waren weer voortreffelijk !

71. Aard Degerink

Na een fijne ontvangst en een drankje begon het eeuwige wachten op de bestelling. Het was niet druk en desalniettemin werd er ook geen uitleg gegeven waarom er 50 minuten op de maaltijd gewacht moest worden. Het eten was ok, voldeed niet aan de verwachtingen die gecreeerd werden met de licht pretentieuze kaart. Helaas, geen terugkeer voor ons. Een hartelijke ontvangst kan een gebrek aan service niet goedmaken. Een vork met oude etensresten eraan en de aandacht van het personeel moeten trekken om eventueel nog een drankje te bestellen past niet bij een bistro als deze. Leuk dat het personeel onderling een fijne sfeer heeft, maar de gasten staan voorop en moeten bedient worden. Geen tip achtergelaten en helaas komt onze groep hier niet meer eten. De porties zijn, ook als je niet-demi besteld, ondermaats.

72. Vanavond weer een topavond gehad bij Bar Bistro De Rode Kater.
    Ondanks de volle bak heerlijk gegeten.De nieuwe winterkaart bied een scala aan heerlijke gerechten.
    Een echte aanrader,chapeau voor het hele team.

73. We zijn hier vanavond voor het eerst wezen eten. Het was uitstekend. Keurige ontvangst en een mooie kaart. Nette prijzen. Een enthousiast team.

74. Gisteren met 15 personen hier gegeten. Lekker van de kaart, gemoedelijke gezellige sfeer. Eten prima verzorgd, en na afloop nog even lekker kunnen naborrelen. Voor ons een geslaagde avond geweest.

75. Gisteren het verassingsmenu gehad, heerlijke gerechten en een geweldige sfeer! Zeker voor herhaling vatbaar...

76. Anne-Marie

Zaterdagmiddag geluncht bij de Rode Kater, soep van verloren groente en verse bol met lamscarpaccio. Heerlijk gegeten en leuke sfeer, gaan zeker nog eens terug voor diner!

77. Stefan

78. Gisteravond heerlijk gegeten. Wat ideaal is, is dat er keuze is tussen een volledige portie of een demi. Hierdoor meteen twee voor- en twee hoofdgerechten kunnen proeven. Ze waren allemaal even lekker. De keuze tussen de nagerechten was voor mij moeilijk, toevallig lagen deze allemaal in mijn straatje, uiteindelijk voor de walnotentaart met pistache-ijs gekozen, heerlijk. De eerst komende keer ga ik lunchen.

79. Verrassende menukaart en heerlijk gegeten. De dames namen demi porties zowel bij de voorgerechten als het hoofdgerecht. Bij de hoofdgerechten konden ze geen keuze maken dus werden het 2 verschillende demi porties p.p., de slimmerikken.

80. JFK24

1 punt