De Keizerskroon biedt een prachtige ambiance waarin onze ideeën over gastheerschap tot uiting worden gebracht waardoor u culinair kunt genieten.

Het historische pand met hoge plafonds en prachtige oude schilderijen gecombineerd met moderne kunst is een lust voor het oog.

Culinair ligt de nadruk op de Italiaanse keuken met een voorkeur voor gerechten met truffel.

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn denken wij na over wat u wil. Van overnachten in een historisch hotel in de binnenstad tot het varen in een bootje over de IJssel met een picknickmand gevuld met oesters en andere lekkernijen.

De Keizerskroon verzorgt ook catering op locatie.

Met een restaurant, grand café gedeelte, een buitenterras voor en een patio achter, spreekt de Keizerskroon een divers publiek aan. Voor elk moment van de dag, voor elke feestelijke of zakelijke gelegenheid is het genieten van een lunch, kopje koffie of thee, borrel en/of á la carte diner.

• Koosjer

1320240284 85
1362087279 87

1. fijn proever

2. Larissa

Inmiddels meerdere malen hier gegeten. Het personeel is zeer vriendelijk en doen wat betreft klantvriendelijkheid net dat beetje extra.
    Het eten is altijd top. Afgelopen weekend gegeten met de AH actie en ook dat was absoluut van kwaliteit. We konden zelfs wisselen met hoofd/voor/tussengerecht en voor de truffelliefhebber werd er nog extra truffelolie aan de zalm toegevoegd.
    Nog een pluspunt is het gratis kraanwater en brood met boter.
    Enig minpuntje is dat we wel wat langer moesten wachten op ons eten, maar dit werd zeker goedgemaakt. Aanrader!

3. Na hier vaker te hebben gegeten, kwamen we afgelopen weekend hier met AH restaurantzegels.
    Onze glazen werden bij aankomst en gedurende de avond gelijk (aan)gevuld met gratis kraanwater en ook het brood en de ollijven zaten inbegrepen.

Het was mogelijk om met het AH menu naar eigen wens te wisselen, dus bijvoorbeeld het tussengerecht als hoofdgerecht.

De bediening was super vriendelijk en klantgericht. Toen de serveerster erachter kwam dat ik een truffel liefhebber ben, stelde ze voor om truffelolie aan het komende gerecht toe te voegen. Toen ik het gerecht had kwam ze controleren of deze truffelolie erbij zat, toen ze erachter kwam dat dit niet het geval was heeft ze alsnog truffel olie toegevoegd. Super!

Het eten was heerlijk, jammer dat we tussen de gerechten door soms best lang hebben moeten wachten, maar desondanks.. de klantvriendelijkheid en het eten zorgen ervoor dat mensen altijd terug willen komen. Nog steeds een aanrader!

4. Twee keer heerlijk gegeten, alleen een kopje normale koffie en een espresso kosten 10 euro. Dit laatste is ons twee keer overkomen en dat is toch wel erg jammer. Verder was alles dik naar wens!

5. Gezellig restaurant. Nostalgische inrichting. Water, brood en heerlijke olijven stonden al klaar. Goede bediening. Het eten was van goede kwaliteit. Niks mis mee!

We kwamen daar met de AH-bon. Erg flauw dat we moesten kiezen uit een uitgeklede 3-gangen menukaart.
    Ik zou zo zeggen: doe dan niet mee met zo'n actie! Dit is geen reclame want je voelt je toch een beetje een derderangs gast.

6. Wilhelmina Schoenmaker

Wij hebben er met 4 personen het AH menu gegeten. Ontvangst prima met olijfje en broodje en karaf water. Er bleek echter een groot gezelschap aan te komen. Constant ging de deur open, dus tocht. Zaten precies in de loop. Het leek wel alsof we op de gang zaten. Veel rumoer, konden elkaar nauwelijks verstaan. Dit was zeker geen succes. Het eten was prima, evenals de bediening. Een excuus of extra drankje was op zijn plaats geweest. Kregen de koffie gratis i.v.m. de overlast. Maar wij komen niet terug. Jammer, hadden ons er erg op verheugd.

7. Italiaanse keuken, maar geen pizza of pasta. Heel interessant. Zo'n 2 jaar geleden tijdens verblijf in Deventer in de Keizerskroon gegeten. Prima bevallen. Vandaar op 27 oktober opnieuw daar geweest. Wat mindere reviews gelezen, waardoor we ons afvroegen of het minder was geworden. Niets is minder waar! 3 Gangen menu met keuze uit mooie gerechten. Brood met heerlijke olijven van het huis. Brood werd bovendien keurig aangevuld, evenals de karaf water. Zonder kosten! Ondanks dat we van het AH voordeel gebruik maakten.
    Bediening erg vriendelijk, wijnen prima, bijzondere ruimte, wat wil je meer.
    Tikje La Famiglia gehalte, maar dat mag bij een Italiaans restaurant.

8. F. Jacobs

Het is prima eten in dit restaurant maar we vonden het er wel erg lawaaierig. Gordijnen en kleedjes op de tafels zou het geluid beter dempen. Bovendien geven witte tafelkleden het interieur ook een wat lichter en frisser aanzien. Het serveren van de opeenvolgende gangen zou ook wel wat sneller mogen. Het hoeft geen avondvullend programma te zijn. Maar toch een leuke avond gehad.

9. Mv.prijs

Het was in een woord geweldig! Vriendelijk personeel! Complimenten voor de kok! Hij had goed rekening gehouden met het dieet van mijn vriendin, erg fijn!

10. Heerlijk gegeten met mooie wijnen, goeie bediening en gratis karaf water. Voor herhaling vatbaar!

11. Goed eten, romantische atmosfeer, fijne ronde tafels en goede stoelen en geen storende achtergrondmuziek , goed voor een heerlijke avond met vrienden. Bijpraten, elkaar goed verstaan en lekker eten.

12. Gisteren met de AH restaurant bon gegeten. Vegetarisch, heerlijk gegeten, alle gerechten smaakvol, mooi opgediend, vlotte vriendelijke bediening. Ik hou van de locatie, prachtig, sfeervol, met Italiaanse drukte, geroezemoes.

13. Heerlijk gegeten, goede bediening en de ambiance maakt dat je terug gaat in de tijd.

15. Joseph en Johanna

Goede ouderwetse sfeer in rustgevende ambiance. Aandachtige bediening. Het eten was goed, vooral dessert en champignons dordogne. Hartelijk dank!

16. Evert Jan Eggink

Vanavond samen met ons gezin 2e kerstavond gevierd bij Mario! Het was echt heel goed heerlijk vooraf met zalm en gamba's en een aantal hadden zijn onovertroffen risotto echt een aanrader zeker met die truffel. Mijn hertenbiefstuk was heerlijk met een fantastische saus en een mooie garnituur het dessert is opgegeten door mijn dochter en ik heb zelf genoten van de heerlijke kaasplank.
    Mario dank voor een heerlijke gezellige avond bij jou!
    gr Evert Jan

17. Jules Bernaerts

18. Henri Stelder

Vrijdag de 23 hebben wij gedineerd in de Keizerskroon te Deventer. Het was een gezellige avond met een leuke ambiance, een lekker diner, prettige bediening. Wij komen daar een volgende keer zeker weer eten

19. We logeerden bij Hotel De Leeuw. Zij hebben een afspraak met enkele restaurants dat gasten er een drie gangen diner voor 25 euro kunnen krijgen. Op ons verzoek zonder vlees of vis. Lekkere olijven vooraf en stokbrood. Leuke Amuse. Vooraf prima salade met geitenkaas. Hoofdgerecht bospaddestoelen risotto, beetje te machtig en eenzijdig. Prima toetje. Service en bediening top. Mooie zaak, lekker klassiek. Waterglas werd geregeld bijgevuld. Prima gegeten.

20. Heerlijk geluncht op het terras. Goede bediening, prachtige gerechten en een heerlijk dessert. Wijn altijd goed. Wij komen hier vaker en worden nooit teleurgesteld. Altijd hetzelfde goede niveau.

21. Wat hebben wij weer genoten van deze heerlijke avond.
    Als we in Deventer belanden komen we uiteraard naar de Keizerskroon.Dit al een aantal jaren.Hier is het voor ons altijd goed , lekker en gezellig.
    Zowel Mario,de bediening en de jongens uit de keuken zijn altijd
    super voor ons.
    De menu's zijn voor iedereen aan te raden en zeker het proberen meer dan waard.
    Wat je zeker eens geproefd moet hebben is uiteraard de overheerlijke wijnen uit Sardinie .

22. Pas geleden heerlijk gegeten, 4 gangen menu met wijn van eigen wijngaarde (uit sardinie). Een overheerlijk toetje en de cappuccino met n' schaaltje chocolaatjes (heerlijk). De bediening was super (attent en gemoedelijk). wij komen zeker nog een keer terug.

23. Zondag weer voortreffelijk gegeten bij Mario. Dit keer kozen we niet voor het dagmenu want we zagen dermate lekkere dingen op de kaart staan dat we dat eens probeerden. De vitello tonato smaakte heerlijk en ook de taglioni met verse zwarte truffel is om je vingers bij af te likken. Mario raadde ons een rode wijn (natuurlijk uit Sardinië!) aan die goed paste bij het eten. Wat ik heel prettig vind van dit restaurant is dat je vanaf het begin koel water krijgt en dat die glazen steeds weer hervuld worden, zonder dat hier later op de rekening iets van te zien is. Ook het broodmandje wordt bijgevuld als je dat wilt. En wat zijn die olijven die je bij aanvang krijgt verrukkelijk!
    Ook de nek van het 'pata negra' varken viel goed in de smaak.
    Dit restaurant is dus echt een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt in een mooie sfeer en daar niet idioot veel geld aan wilt kwijtraken. Ik ben alleen niet kapot van de muziek die je op de achtergrond hoort (maar dat geldt in mijn geval voor bijna ieder restaurant want het is vaak tuttige easy listening muziek, maar dat zal menigeen juist mooi vinden....ik dus niet)
    En aan het einde een lekker glaasje grappa of limoncello.....wat wil een mens nog meer?

24. Het is een feest om hier te eten. Het steeds wisselende menu bijvoorbeeld vinden wij een echte aanrader: heerlijke bereide gerechten, prima op elkaar afgestemd in naar keuze 3 of 4 gangen voor een naar ons idee verrassende prijs. Als je het interieur ziet, verwacht je geen mediterrane keuken; een statig oud-hollands decor waar de tijd even heeft stilgestaan. Wij vinden het zeer sfeervol. Tel daarbij op de enthousiaste bediening en alles voor een heerlijk avondje uit is er. Wij rijden graag 60 km vanuit Enschede alleen voor dit restaurant!

25. Eten bij de Keizerskroon is altijd een genot!

Mario zorgt altijd voor een ontspannen en gezellige sfeer.

Aanrader de menu's die Mario samenstelt.

26. Bij de Keizerskroon eten, is als eten in een filmdecor. Je waant je decennia terug. Geweldig. En nog lekker eten ook. Aanrader.

27. Vanmiddag hebben we met een groot gezelschap gegeten bij De Keizerskroon. Het prachtige oude pand, gelegen aan de Stromarkt ziet er van buiten netjes en uitnodigend uit. Binnen is het schoon en netjes en het karakteristieke interieur geeft de indruk van een duur restaurant. Dit is echter niet zo, want de prijzen zijn zeer redelijk.

Wij bestelden voor iedereen het 2-gangen lunchmenu (19,50 pp). Vooraf werd een stokbroodje met verse roomboter en een schaaltje met olijven geserveerd. De 1e gang van het lunchmenu bestond uit een gerechtje van gerookte zalm met fijn gesneden rode ui, tomaat, kappertjes en 2 verschillende soorten sla en licht besprenkeld met een balsamico-azijn. Dit smaakte prima. Omdat één van ons reeds in verwachting is van een kleine, maakte de chef voor haar een stukje witvis met paddestoelen, verpakt in verse spinazie. Ook die smaakte lekker, de vis was mals en niet droog en de garing was prima, maar we hebben er wel een snufje zout aan toegevoegd.

Als 2e gang kregen we een entrecote geserveerd, met verse frieten, groene asperges en een gemengde salade met kaas en pijnboompitten. De entrecote was prima, lekker gekruid (weer een klein beetje zout erbij voor sommigen van ons), en lekker mals. Over de kip waren we niet geheel tevreden, die was wat aan de droge kant. Ook werd de kip met dezelfde jus geserveerd die bij de entrecote op het bord lag. Die jus smaakt bij entrecote prima maar is voor kip te sterk en overheersend. Voor één van ons die geen vlees eet, maar wel vis, had de chef een gerecht gemaakt van scholfilet met kreeftensaus en gegarneerd met groene asperges. Ook dit gerecht viel goed in de smaak.

De wijnkeuze voor bij het menu was al door de chef gekozen en daarover waren wij zeer te spreken. De wijnen vonden prima aansluiting bij het menu.

Achterin het restaurant hangt een monitor waarop je in de keuken kunt kijken (live-beelden). Erg leuk om te zien. Het personeel is vriendelijk. Wel opvallend: één van de koks tutoyeert de klanten...

Tot slot het sanitair: Keurig schoon, maar de wasbak in het herentoilet vertoont een lelijke barst. Beetje slordig.

Toch zijn wij met een voldaan gevoel vertrokken en hebben van een gezellige en lekkere lunch genoten die zijn geld meer dan waard was. Dit restaurant is wat mij betreft een aanrader.

Herman den Blijker is hier ook geweest voor zijn programma 'Herrie gezocht' (uitzending in september 2009). Hierin stuurde hij de eigenaren op vakantie en nam zelf de zaak over. De sporen hiervan zijn bijvoorbeeld op de lunchkaart terug te vinden in de vorm van een 'Tosti Herman den Blijker'. Dit is een tosti van boerenbrood met bechamel, rucola en een gebakken eitje. Die hebben wij helaas niet geproefd.

28. Ruud en Marlies

Wat een geweldig restaurant! We hebben heerlijk gegeten en gedronken. De chefkok die aan tafel het dagmenu in geuren en kleuren uitlegt. De snelle en attente bediening en de eigenaar die aan tafel komt zijn erg goed. Toen wij de deur uit gingen hebben we nog gezellig met de eigenaar en een vriend van hem en chefkok buiten wat gedronken. We waren de dag ervoor getrouwd en kregen een wijntje van de zaak. Echt een aanrader voor een lekkere gezellige avond! En maak eens een praatje met Mario of Michel de chefkok.... Super!

29. Els de Nijs

Het was een gezellige en geweldige avond.

De ober is super oplettend en attent, er heerst een leuke sfeer.

De garnalencocktail is zeker om aan te raden en de pompoensoep was erg lekker. De truffelsaus bij de tournedos was erg lekker maar in combinatie met de spruitjes niet geweldig. Er hadden alleen wel wat meer groenten bij de gerechten gemogen.
    Het leukste was de toegift die de bediening gaf aan het einde van de avond. Al met al het aanraden waard.

30. boskampertje

Super gegeten!

Menu mario: voorgerecht, carpaccio mooi van smaak, super van temperatuur, lekkere smaakjes. Daarna pasta met kruiden en als hoofdgerecht kalfsvlees met spekkie en kruidjes, lekker Italiaans wijntje erbij, fijne bediening, mooie grappa......wat wil je nog meer!

Fijne avond, dank!

31. Slecht!
    Door veel problemen in de keuken en bij het personeel, kregen wij beiden onze omelet na elkaar.
    Ipv dat er netjes een excuus werd aangeboden, kregen wij op afgemeten toon te horen:

"dat je wel honger zou hebben" (toen eindelijk na 20 minuten het omelet werd gebracht)

"het is gewoon op" (toen we vroegen waarom er geen boerenbrood bij zat)

En dit alles op een toon, waardoor voor ons de sfeer werd verpest.
    Onvriendelijke bedrijfsleider, chaotische bediening en als we bijna weg kunnen, klopt de rekening ook nog niet!

We hebben maar betaald en zijn gegaan.
    Plek om nooit meer terug te gaan.

32. Dankzij het resultaat van de huidige chefkok, de aardige attente gastdame en goede wijn kom ik hier weer graag.

Jammer van die trekzak die door de zaak loopt.

33. Wat een teleurstelling om hier te eten. Het oogt prachtig, mooi gedekte tafels, schitterende zaal, vriendelijke bediening....maar dan het eten. Oosterse kip? Plakjes kipfilet op een mengsel van salade en tauge met veel te veel azijn, waardoor dit alleen maar zuur was. Coquilles st. Jacques op saffraanrisotto, risotto was te droog, coquilles ook. Tortellini met room/ham/spekjes saus. Vreselijk machtig voor een tussengerechtje. Toetje was mango-ijs met rood fruit (meloen en een paar druifjes?) Niet echt mijn idee van rood fruit! Al met al een grote teleurstelling en ontstijgt het niveau eetcafe niet.

34. we hebben heerlijk gegeten, alles overtrof onze verwachtingen, we gaan zeker nog eens terug

35. Een prima restaurant, het oogt duur maar het tegendeel is waar.
    Ruime keuze uit diverse menu's.
    Echt een aanrader voor een avondje gezellig uit dineren