Cucina Italiana in Deventer

1281212049 77
1330195017 68
1422038081 74
1520004016 78

1. Vorige week bij La Cucina gegeten. Mijn zoon, die Amsterdamse toprestaurants en bijbehorende prijzen gewend is wilde hier ook weer graag eten. We werden niet teleurgesteld. Het eten was heerlijk, goed op smaak en te kiezen van een gevarieerde kaart. De bediening was attent, de gerechten verschenen met de juiste tussenpozen. Kortom: een geslaagde avond in een uitstekend restaurant.

2. Heerlijk gegeten, goede sfeer en bediening zoals het hoort.

3. Laatst met een vriendin hier gegeten. Binnen veel sfeervoller dan ik dacht. En heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening. Ik zou hier graag nog eens eten.

4. Ik heb de recensies nog niet gelezen maar als ik het lage cijfer zie, daar snap ik helemaal niets van! De keuken is geweldig, heerlijke smaken en eerlijk eten. En prima prijs/kwaliteit. Alles mag/kan en de service is uitmuntend. Kortom, een fan! En ja, we komen hier heel graag terug. O.a. voor de allerlekkerste tiramisu ter wereld!

5. Tastebycollie

Op 8 maart voor het eerst bij Cucina Italiana gegeten. Mijn zus en ik werden netjes ontvangen door de gastvrouw in een sfeervolle ambiance, er werd ons een tafeltje aangewezen. We bestelden een rode wijn welke aan tafel wordt ingeschonken (prima wijn). Vervolgens kregen we een amuse van het huis, wortel kroepoek met pompoen puree, het was erg vlak van smaak maar verder wel lekker. Mijn zus en ik bestelden een 3 gangen menu.

Vooraf de huisgemaakte lintpasta met pistache saus en Parmezaanse kaas. De pasta was lekker, maar de pistache saus smaakte niet naar pistache en was super vet, waardoor er een vieze smaak aan het gerecht zat en je een viltig laagje in je mond kreeg. De Parmezaanse kaas proefden we ook niet, die waren ze vergeten. Als hoofdgerecht hadden we de diamanthaas met rodewijn saus en bospaddestoelen (gegratineerd met gorgonzola kaas) ik had dit gerecht zonder de kaas besteld. Eenmaal ons hoofdgerecht gekregen, bleek dat er toch kaas op zat. Omdat ik het eerst niet zeker wist had ik een hap van het gerecht geproefd. Ik melde het bij de gastvrouw en die zei tegen de jongen uit de bediening dat het naar een andere tafel moest, dus daar ging mijn bord naar een andere gast!

Toen ik mijn goede gerecht kreeg (zonder gorgonzola) was er niks meer over van de bospaddestoelen, ze waren erg week en het leek niet meer op een bospaddestoel. De geserveerde groenten waren keihard en smakeloos en op de aardappelen waren ze ook vergeten het zout te doen. De gastvrouw gaf aan dat ze in Italië heel erg puur koken, vandaar... daarbij vermeldde ze dat waarschijnlijk een stagiaire de groenten had bereid.. daar moesten we het dan maar mee doen.

Het nagerecht belooft niet veel meer goeds. Dit was de citroentaart met perensorbet. De bodem van deze taart was bijna dikker dan de droge, niet naar citroen smakende vulling.. het ijs was wel goed van smaak. De jongen uit de bediening (werkt tevens als kok in dit restaurant) gaf aan dat hij de taart zelf had gemaakt en nu ook wel inzag dat de bodem eigenlijk te dik was.

Uiteindelijk de rekening gekregen, maar wel met alle gerechten erop. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan, het dessert hebben we namelijk terug gestuurd dus het lijkt me niet dat we daarvoor hoeven te betalen, toch? De gastvrouw raakte toen geïrriteerd en liet blijken dat ik niet moeilijk moest doen, want wij vonden het niet lekker maar al hun andere gasten wel. Uiteindelijk hoefden we 1 nagerecht niet te betalen...

Voor ons geen Cucina Italiana meer!!

6. Zeer hoge verwachtingen hadden we van dit restaurant maar wat een teleurstelling! Twee van de vier voorgerechten waren niet te eten, de risotto smaakte helemaal nergens naar! Na twee happen dit gemeld te hebben en tevens de melding dat de tagliatelle zeer flauw was werd dit zichtbaar niet geaccepteerd in de keuken (via beeldscherm in restaurant van de keuken waren reacties te zien van de kok die er niet om logen). We kregen te horen dat het de volgende keer op smaak gemaakt zou worden en daar konden we het mee doe! We vonden beide voorgerechten volledig aangeslagen terug op de rekening, schande!! We komen hier nooit meer terug!!

7. alexander

Dit is echt een goed en wat chiquer Italiaans restaurant. Heb geen haast en vul de tijd met een van de heerlijke wijnen. Personeel geeft goede tips en bedient op niveau.
    Wij maken er altijd een avondje uit van.

8. Zojuist Cucina Italiana geprobeerd.
    Ik kon direct een tafel krijgen. Wel werd er gezegd dat ze geen pizza's hadden, kennelijk leek ik op een pizzaliefhebber.
    'We zijn een wat luxer Italiaans restaurant, 't is maar dat u het even weet.'

Dit komt niet bepaald aardig over, maar is misschien niet onaardig bedoeld.

Dan het eten. De Anatra all’arancia; Eendeborstfilet afgeblust met Marsalawijn, getrancheerd en overgoten met eigen braadsap, verrijkt met sinaasappel en rode peper, was lekker. De groente van de grill ook.

Misschien is dit geen restaurant om in je spijkerbroek, polo, sportief jack en nieuwe sneakers naartoe te gaan, want dan wordt er geen wijnkaart aangeboden en wordt je jas niet aangenomen. Bij andere gasten dus wel.

9. henk rutgers

Vlak voor onze vakantie op 16/7 hier weer gegeten (vorig jaar 5 keer!) deze maal enorm teleurstellend. Het voorgerecht was aangebrand ('dat vindt u') en het hoofdgerecht kalfsvlees terwijl er rund op de kaart stond ('nee hoor het is rund' volgens de bazin vs. 'waar staat op de kaart dat het rund moet zijn' volgens de baas'). Zeer agressief kwam hij uit de keuken, waarvan zijn ega later zei dat hij van het ziekbed van een vriend kwam en dat dit niet had mogen gebeuren. Toch lieten ze ons al debaterend gaan, terwijl we het jaar daarvoor nog teruggekomen waren omdat ze een fles wijn waren vergeten te berekenen. Schande!

10. Erg lekker gegeten, 4-gangen verrassingsmenu!

Vooraf drie soorten vis waaronder licht gerookte octopus, en carpaccio van dezelfde octopus; heerlijk! Als tussengerecht ravioli met rivierkreeftjes op zeekraal, smaaksensatie. Hoofdgerecht was een perfecte tournedos. En tot slot een trio van brownie, citroenijs en frambozenbavarois. Lekkere wijn(en) erbij, helemaal af in een fijn restaurant. We komen zeker (weer) een keer terug.

11. Voor de 3e keer uitstekend, lekker gegeten. Leuke, vlotte bediening. Lekkere rode huiswijn. Echt een aanrader. We komen zeker terug. Prima prijs-kwaliteit verhouding.

12. De kunst bij Cucina is, je laten leiden door de bediening. Die hebben er zeer veel verstand van en vertellen je graag alles. Ze weten perfect eten en wijn op elkaar af te stemmen. 2 soorten wijn alleen al bij de kaasplank, heerlijk.

13. Verrassend! Gekozen voor het driegangenmenu en dat was voortreffelijk.. Goede bediening en we hadden een port die troebel was, werd erg goed opgelost. Kortom erg goed. Inrichting mag wat mij betreft iets warmer.. Groot scherm met zicht in keuken overbodig. Prijs kwaliteit driegangenmenu uitmuntend! Tip: Proef de kazen!

14. Reaktie op de vorige recensie.

De huiswijn is een droge chardonnay uit Salento. Er is geen zoetje te bespeuren in deze witte wijn. Smaken en kennis verschillen. Men kan geen wijn afkeuren, omdat men de wijn niet lekker vind. De gasten naast mevouw dronken wijn uit de zelfde fles notabene. Waarschijnlijk door het eten een andere smaak in de mond gekregen. Kennelijk is het mooie weer niet goed voor ieders humeur...

Cucina Italiana

15. Lunch gebruikt. Gezellige plek, prachtig weer, leuk gezelschap.

Erg raar als je droge witte wijn bestelt en het is aan de zoete kant. Kwestie van jammer dan. Op goed geluk een droge wijn van de wijnkaart moeten bestellen. Achteraf blijkt dat zowel de teruggenomen witte wijn als de nieuwe wijn (6,95 voor een glas) zijn berekend. Absurd onvriendelijk. Dit getracht te bespreken, maar totaal onmogelijk bij the boss. In de salade (nummer 9) ondanks de belofte op de kaart geen tomaten. Helaas (bij de zalm) taai spek... De mensen naast ons zaten erg lang op hun broodjes te wachten en hadden vinologisch ook een mindere ervaring: de tweede keer een andere rode wijn dan het eerste glas, terwijl wel het zelfde was besteld. Nogal dure lunch voor de geleverde prestatie: 35 euro voor één glas wijn en een (kleine) salade, wel 17,50 per persoon.

16. We hebben een aantal maanden geleden hier ook gegeten en vonden het fantastisch. Contrast was wel erg groot in vergelijking met onze vorige ervaring, echt heel erg slecht. De voorgerechten en dan met name de makreel :dramatisch, koelkast temperatuur en vol met graat. Hoofdmenu van lam was niet gaar, zeg maar rauw en smakeloos.
    Bediening attent en vriendelijk, maar chaotisch zonder overzicht. De nagerechten kwamen niet gelijktijdig doordat ze er een waren vergeten in de keuken. Twijfel of we er weer naartoe gaan. Waarschijnlijk niet, de uitersten zijn te groot.

17. Geweldig Italiaans restaurant met klasse!

De bediening maakt er aan je tafel een echte "show" van.

Heerlijk eten en fantastische wijnen.

18. Prima gegeten. Prettige bediening maar wel een tikkeltje te formeel. Gerechten zijn origineel en smaakvol bereid. Huiswijn maakt de wijnkaart zelfs overbodig. Interieur doet leuk aan en je zit er ook redelijk privé.

19. Ons favoriete restaurant in Deventer. Is inmiddels een beetje ons 'huis'restaurant. Ik heb een jaar in Rome gewerkt dus denk wel een beetje te weten wat lekker is :). Ze hebben hier een heerlijke kaart, en die wordt ook regelmatig vernieuwd. Veel seizoens dingen. En de lekkerste rode huiswijn, een Negroamaro.. Een echte aanrader.

20. Met vrienden hebben wij hier heerlijk gegeten.

Keuze viel op het verrassingsmenu en dat was in één woord top!

Het eten was vers en goed bereid.

Ook het wijnarrangement viel erg in de smaak en werd zeer goed gepresenteerd.

Misschien niet het goedkoopste restaurant, maar betaal graag iets meer als het van deze kwaliteit is.

21. Na een gastvrij onthaal plaats genomen in een zeer sfeervol restaurant. In een mum van tijd een karaf water, heerlijk vers brood (huisgebakken!) en tapenade aan tafel. Na een dagje winkelen in Deventer hebben ze ons hier geweldig verwend. Wij aten verse tagliatelle vooraf en als hoofdgerecht lamsbout en parelhoen met pancetta en verse ananas. Mijn tafelgenote koos de kaas (heerlijke kazen met een geweldige presentatie) en ik koos voor het grand dessert; kokosijs met een taartje van verse vijgen en een taartje van appels en nootjes. Wat hebben wij genoten van het heerlijke pure (veel biologisch en dat proef je) eten en wat zijn wij goed verzorgd door de vriendelijke bediening! De volgende keer komen wij zeker terug met onze echtgenoten, een aanrader dus deze Italiaan!

22. Wij gaan niet meer

Eten is redelijk tot goed, maar niet van een niveau die de kok/eigenaar beloofd. Arrogante man.

Mooie zaak, maar er mist sfeer en gezelligheid.

Gastvrouw maakte het redelijk goed.

23. Uitstekende keuken met vooral verse producten en dus pure en zuivere smaak. Vriendelijke en zeer gastvrije bediening. Je voelt je echt welkom en gast aan tafel.

24. egbert van oort

Mijn vrouw en ik hebben hier al meerdere malen gegeten. Het eten is puur (slow food) en veelal biologisch waardoor de smaken optimaal zijn. Alle wijnen zijn per glas te bestellen zodat niemand concessies hoeft te doen met zijn tafelgenoten.

Echt een aanrader dus voor een avondje uit.