Op dit adres zit nu: Hōk Taverne

1391938556 80
1401904012 84
1541420408 81

1. Susanne Freriks

Fijn restaurant, eerlijke producten en mooie porties. Echt eten zoals eten hoort te zijn, met goede wijnen en authentieke sfeer.
    De gastheer verstaat zijn gastheerschap goed.

2. 50 Euro pp voor een biefstuk. Eten was prima, eenvoudig en minimaal maar peper duur.

6,7
  3. Ik heb in het verleden eerder bij Boas gegeten en dat is prima bevallen. Echter ben ik in juni dit jaar weer geweest en ondanks dat de sfeer goed is en de bediening nog steeds aardig, kom ik niet gauw weer. De porties waren echt te klein. Het mag dan franse cuisine zijn maar dit was overdreven, Als bijgerecht kregen we een ieniemienie bakje met "ratatouille". Meer dan een slappe courgette was het niet. We hebben daar aan het einde een opmerking over gemaakt, maar daar is niks mee gedaan. Er werd ons aangeboden of we wat lekker bij de koffie wilden (hadden we niet besteld) wij dachten dat dit ter compensatie voor de groente was. Maar nee... daar moesten we ook nog dik voor betalen. Het heeft even geduurd voordat ik over het bedrag heen was wat we moesten afrekenen. Ik vind veel betalen voor eten de moeite waard. Maar het moet wel in verhouding staan en dat is het hier echt niet meer. Heel jammer.

4. Leo Schoonmade

5. 21-04-2014 werd ik door m'n man uit eten gevraagd. Na eerst op Facebook ervaringen/aanbevolen restaurants in Deventer, kregen we de gouden tip om eens naar Boas te gaan.
    Gelijk via Google gekeken en gereserveerd. Echt een gouden tip. Vooral heerlijk gegeten/gedronken. Trouwens wat een heerlijke wijn heeft de gastheer voor ons gekozen! En onze gastvrouw was helemaal top!
    Goed adres om terug te komen. Groet fam. Wolvers.

6. Gisteren op mijn verjaardag heerlijk gegeten met mijn vriend. Alles was ok van binnenkomst tot vertrek, een 8 van mij. Zeker een aanrader, kom zeker terug.

Jan en henk museum in de zevende hemel apeldoorn.

7. We waren met onze zussen en schoonzussen naar deventer dickens geweest en hadden dit restaurant geboekt. Met het boeken kregen we al een goed gevoel. Het eten was super heerlijk. Alles zag er smaakvol uit. We vonden dat wij in dit restaurant werden verwend tot en met. Het is een echte aanrader.

8. Maarten Boasson

9. jan willem

Een echte avond uit in dit geweldige restaurant. Goed gastheerschap, goede bediening en niet onbelangrijk geweldig eten. Ik geloof zelfs dat Boas nu is uitgeroepen tot beste franse restaurant van Nederland. Hebben ze ook dik verdiend. Een aanrader!

10. Leuke avond gehad, in prima restaurant. Maar: prijzen veel te hoog voor de gerechten die allemaal ook - of beter - in een aardig eetcafe op zijn plaats zijn. Ik heb het etentje cadeau gedaan aan mijn tafelgenoot, maar schaamde me een beetje. Da's toch niet de bedoeling? Bediening overigens zeer jong, maar heel aardig en professioneel.

11. Lunch extraordinaire. Vriendelijke ontvangst van de gastheer die net zo Frans er uit ziet als zijn kaart.

Veganistisch geen probleem, hoewel de kaart het niet ondersteunde. Hij gaf nog aan dat hij binnenkort een vegetarische kaart ging ontwikkelen. Een positieve ontwikkeling!

Vooraf werd er een zuurdesem brood geserveerd met een zelfgemaakte olijventapenade. Niet zo gezond, wel lekker!

De eerste gang bestond uit een tomatentartaar op en bedje van zure komkommer samen met gegrilde cherry tomaatjes. De eerste hap was een verrassing, het was erg lekker op smaak gebracht. Het rode basilicum blaadje die ik tot mijn laatste hap bewaard had bracht ook een aangename smaak verrassing tot stand. Heerlijk.

Het hoofdgerecht bestond uit doperwtjes en rijst; gevangen tussen gegrilde courgette en vergezeld door groene asperges. Tijdens het eten werden de glazen bijna onafgebroken bijgevuld. We werden goed in de gaten gehouden.

Als nagerecht verse seizoensvruchten. Hier hoefde niks overheen. Heerlijk puur natuur.

Al met al een fantastische lunchervaring. Een hele leuke locatie op de hoek van twee 'Dickens' straatjes. Met zorg ingericht en de klanten en het eten worden ook met even grote zorg behandeld.

Voor vegetariërs en veganisten moeten ze wel rekening houden met de hoeveelheden. Van een bordje groente word je lang niet zo vol als een bord vlees.

12. Ik heb begrepen dat Boas normaal niet open voor de lunch, maar eens in de zoveel tijd een uitzondering maakt en vaste klanten om te vragen of ze zin hebben om langs te komen. Gisteren was zo'n uitzondering en gelukkig hebben wij daardoor kunnen genieten van een fantastische maaltijd.

De bediening was fantastisch. Er werden goede aanbevelingen gedaan, lege glazen water snel gevuld en alles werd heel goed gepresenteerd.

Ik had nog nooit oesters gegeten, dus dit was voor mij een nieuwe ervaring. Ik was aangenaam verrast door de smaak en de handige tips die werden gegeven omdat ik had aangegeven dat ik ze nooit eerder had gegeten.

De Côtes de Boeuf van MRIJ rund was fantastisch. Voordat we bestelden werd het vlees aan de haak gepresenteerd en kregen we wat informatie over de boerderij waar het vlees vandaan komt, hoe lang het gerijpt is en wat het effect van het rijpingsproces heeft op de smaak en textuur van het vlees. Heel interessant om te horen, en gelukkig smaakte het ook uitstekend!

Ook de groentes die erbij geserveerd werden waren lekker. Vooral de hele dikke frieten die een perfecte aardappelsmaak hadden blijven in mijn achterhoofd hangen.

Om af te sluiten ben ik voor de Crème brulée gegaan. Deze was zo lekker dat ik bijna vergeten was een foto te maken.

Wij hebben in ieder geval genoten van een fantastische lunch. De prijs van Boas is bovengemiddeld, maar de gerechten en bediening zijn het zeker waard. Als je dus een keer echt wilt genieten, en je bent in de buurt van Deventer, dan kan ik Boas van harte aanraden.

13. Claudia Bapert

Heerlijk gegeten met mijn familie... Gezellige bediening en zeker de moeite waard! Mijn man en ik, plus kinderen genoten heerlijk van het samen zijn dankzij de sfeer vooral! Leuk en vooral doorgaan! Tot gauw

14. Ik heb hier samen met een lieve vriendin gegeten, het eten was heerlijk, alles goed op smaak en mooi opgediend. De wijn uitstekend, de bediening erg vriendelijk en gastvrij.
    Zeker een restaurant om vaker terug te keren.

15. Fijne avond gehad. Ontvangst met oprechte aandacht en gedurende de gehele avond zeer attent gastheerschap. Heerlijk gegeten. Past precies bij onze smaak. Klassieke, mooie Franse gerechten zonder opsmuk. Opvallend lekkere wijnen geadviseerd gekregen door de bediening. Een aanrader in onze regio.

16. Het is het allemaal net niet. Dat geeft niet, maar voor deze prijzen verwacht je op zijn minst dat het het allemaal net wel is. Geen amuse, jammer. Het hoofdgerecht (lam) is een zacht gegaard slap stukje lam op wat geroerbakte spinazie met een smakeloze cherry tomaat. Dat is het, meer niet. Dat is fantasieloos, maar kost wel de hoofdprijs. Geen enkel gerecht verrast. Niet qua smaak, niet qua presentatie. Een avond die we weer snel zullen vergeten, behalve de prijzen dan. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven in Deventer!

3,7
  17. Jeannette Rijks

Over de prijs-kwaliteitsverhouding kan ik niets zeggen: wij kregen een diner cadeau.

Over de rest des te meer... Gastvrijheid die warm en hartelijk aanvoelt, perfecte bediening, leuke wijnkeus en vooral: fantastisch eten. Absoluut een plek om weer heen te gaan.

18. Dit is echt een top restaurant.

Fijn dat Deventer eindelijk zo een restaurant heeft.

Horen ook zeker in de Lekker thuis, zeker verdiend.

Ga zo door.

19. Marielle

Hooggespannen verwachtingen worden niet helemaal waargemaakt.

20. We kunnen kort zijn! Prima avond gehad. Lekker gegeten en een meer dan gezellige sfeer. We kozen voor het menu klassiek, met o.a. een prachtig stuk vlees van MRIJ rund, dat aan tafel werd gesneden. Eindelijk weer vlees dat naar vlees smaakt.

21. Supervriendelijke bediening, prachtige borden en bestek en bovenal heerlijk eten!

22. Gezellig, gastvrij, sfeervol en nog veel belangrijker de smaken van de gerechten zijn subliem!!!

Een heerlijk verwen avondje gehad!
    Zeker een aanrader!

23. C.M. van der Hooft

Wat een heerlijke avond hebben we hier gehad. Echt goed gegeten en gedronken. Boas is net geopend maar voor ons zeer succesvol. En niet te vergeten heerlijke koffie. Reserveren is aan te raden

24. klassieke smaken - verrassend flexibel, veel waar voor weinig geld