Toen George Stefanou als 14 jarige jongen Athene verliet om in Hamburg ervaring op te doen in een Grieks restaurant, kon hij niet vermoeden dat hij in 1978 in Utrecht eigenaar zou worden van het eerste Griekse restaurant in Nederland. Vandaar ging zijn weg naar Deurne waar hij samen met zijn zwager "Rhodos" overnam, om later "KRETA" te beginnen als een gespecialiseerd Grieks mediterraans restaurant. Vanaf dat moment bezit Deurne twee van de allerbeste Griekse restaurants van Nederland!

4. Betalen American Express Master Card Visa pin Diners Club

1254771991 89
1321964540 89
1436191874 85
1550419208 85

1. Marie-José de Louw

Zoals altijd super lekker en gezellig gegeten bij Kreta! Wij blijven met regelmaat terugkomen. ❤️

2. Gewoon weer geweldig.
    Gezellige mensen en sfeer.
    En lekker eten wat wil je nog meer.

3. Wederom heerlijk gegeten in een leuke sfeer. Iedereen vond het weer lekker en ook de drankjes smaakten goed. Dus tot de volgende keer.

4. Fam Mouris

We hebben zaterdag, met 6 personen Grieks tapas gegeten, en was netjes verzorgd.
    Personeel was vriendelijk.

5. Altijd super gezellig en gastvrij met dank aan Fatima.

6. Wij kwamen in Deurne vanwege een verassingshotel. Je hoort dan drie dagen ervoor waar je hotel staat en zijn meteen gaan kijken of er een Grieks restaurant in de buurt was. Als echte griek-liefhebbers meteen gereserveerd, en nog geen minuut spijt! We hadden gekozen voor de proeverij, en hebben zelden zó lekker Grieks gegeten! Voor ons een reden om over n tijdje terug naar deurne te gaan!

7. Wat hebben we weer lekker gegeten. Omdat we van variatie houde en van tafelen, kiezen we altijd voor de voorgerechten. Meestal zijn we met vieren en nemen we 2 stuks van elk en dan samen delen, kunnen we meerdere rondes maken en hebben we veel keus. Echt en aanrader!!! En wil je advies, altijd vriendelijk en fijne optie’s die bij je passen. Top!!!

8. Fred Verbakel

Jammer dat ze de luidruchtige groep niet onder controle kregen. Vooral als je er langs zit. Voor de rest goed zoals vaker.

9. Anita van Achterberg

Een heerlijk restaurant waar de bediening super is en het eten eigenlijk nooit tegenvalt. Het fijne is dat er echt rekening met je wensen gehouden wordt.
    Ze staan open voor vragen en proberen mee te denken.

10. Zoals altijd, en we komen er al ruim 10 jaar, was het eten weer erg lekker! Vooral het vlees smaakt altijd super!
    De bediening was ook weer top.
    Veruit de beste Griek in een wijde omgeving. Wij komen steeds uit Duitsland om er te eten. Het eten is de reis meer dan waard!

11. Jacqueline joosten

Het is fijn de dochter zoveel in de zaak te zien. Zij heeft veel aandacht en tijd voor haar klanten waardoor je er echt thuis voelt.
    Dat is een periode echt anders geweest. Wat echt jammer was want het is een top zaak 👍 nergens zo"n lekkere ossenhaas en varkenshaas gehad als bij Kreta.

12. Anja Bergmans

Heerlijk gegeten, fijne gezellige bediening.

13. Eten smaakt goed maar is wel altijd hetzelfde en eenzijdig. Snelle bediening maar niemand die kwam vragen hoe het smaakte.

14. Op donderdag 6 december met 5 personen wezen uiteten bij Kreta. We hebben een super gezellige avond gehad met heerlijk eten. De bediening was helemaal geweldig. Al met al wij komen hier graag!

15. Jose Meijer

Heerlijk en gezellig gegeten. Super personeel erg vriendelijk. Opvallend was dat echt alle gasten met hun telefoon voor hun snufferd zitten… belachelijk!

16. Mark Slaats

Een heerlijk avondje uiteten bij restaurant Kreta.
    De tapas is een echte aanrader,
    deze dien je dan wel vooraf te melden bij je reservering.

17. Over het eten hadden we niet te klagen. Dat was prima. De service was echter niet goed. We hadden gereserveerd maar er was geen tafel beschikbaar. Hebben een half uur gewacht en na veel zeuren was er een tafel beschikbaar. Zeer jammer!

18. Gereserveerd maar na 25 minuten stonden we nog steeds 'in de weg' rond de bar. Meerdere malen werd er gezegd dat er zo een tafel vrij zou komen. Erg jammer, we zijn beter gewend. Eten is altijd erg lekker. Deze keer zijn we weg gegaan en elders gaan eten.

19. Altijd super eten daar. Gezelligheid. Vriendelijk personeel en leuke sfeer wij eten er best vaak gewoon top zaak.

20. Was voor mij de eerste keer bij Kreta te hebben gegeten, was heerlijk, de bediening was perfect op elkaar ingespeeld ondanks dat het behoorlijk druk was. Wij komen zeker terug

21. Vrijdag gegeten bij Kreta.
    Eten, vooral het vlees was uitstekend. Alleen de giros á la kapsalon was echt veel en veel te zout.
    Wat jammer is, met zo'n goede keuken en zo veel potentie, dat het personeel echt voor een groot deel geen idee heeft wat ze aan het doen is. Heel chaotisch en veel gaat er gewoon mis, terwijl het niet uitzonderlijk druk was.
    Wat meer dan jammer is, is dat de muziek aanstaat alsof je in de kroeg zit. Je kunt echt geen gesprek met elkaar voeren. Niet gewenst en niet nodig en voegt volgens mij, gezien ook andere recensies hierover ook echt niets toe.

Maar in het kort, het beste Grieks restaurant in de wijde omgeving!

22. Fam schaap

We hebben weer lekker en voldoende gegeten. Daarbij is het ook ons lievelings restaurant, omdat het eten eerlijk is, de sfeer is goed en niet te vergeten het personeel is vriendelijk. Dat is voor ons een van de belangrijkste dingen die mee tellen.

M.v.g Marcel en Gerry schaap.

23. Goede service lekker Ge Eten.

24. Het was weer fatantisch. Prima eten en drinken voor een eerlijke prijs en prima service.

25. Hadden gereserveerd maar moesten zeker 3 kwartier wachten op tafel. Kregen weliswaar veel ouzo dat help wel bij de stemming maar bederft eetlust. Daarnaast ook nog lang wachten op hoofdgerecht en toen was de tre k over erg jammer. Het kleine beetje wat gegeten werd was goed.

26. Goed eten en vriendelijke bediening.

27. Prima gegeten. Goede, leuke en gezellige bediening. We zijn al veel vaker hier geweest en dit keer was het eten (kreta speciaal; gyros met inktvisringen) iets minder lekker. Maar nog steeds heel lekker. Wel een erg kleine portie gyros helaas.
    Wij komen hier graag!

28. Zoals altijd bij Kreta, wederom een geweldige avond gehad met overheerlijk Griekse tapas en een hele goede bediening.

29. hanny en cor v leeuwen

Wij hebben een hele goede ervaring gehad.
    Een heeeel klein minpuntje was voor ons dat de muziek vrij hard stond.
    T klan zijn dat wij kort bij de geluidsboksen zaten, maar wij konden mekaar nie zo goed verstaan.
    Verders was t helemaal top, zeeer gastvrije bediening, en we komen zeker nog eens terug.
    Groetjes.

30. Brakels

Eten was heerlijk.
    De service zeer slecht.
    Een half uur zonder drinken, bediening geeft elkaar de schuld en reageerd gefrustreerd wanneer er niet snel genoeg naar hun zin reactie kwam voor wie welk bord eten was. We vroegen om mayonaise en kregen een klein kommetje champignonsaus voor alle 5 de hoofd(vlees)gerechten samen. Na nogmaals om mayonaise te vragen kwam deze pas aan het einde van ons hoofdgerecht samen met ons bestelde drinken. Volgende keer maar naar de andere griek!

31. Met collega's hier weer gaan eten. Mooi weer dus buiten op terras gegeten.
    Bediening was attent (smaakt het? Wilt u nog iets drinken?) en vriendelijk.
    Het eten was erg lekker. Wij hebben een fijn avondje uit eten beleefd.

32. Marielle vd Loo

Wederom heerlijk gegeten in een gezellig en sfeervol restaurant met atfijd erg aardige en behulpzaam personeel! Top!

33. Zaterdagavond gegeten. Eten was heerlijk. Helaas erg druk, waardoor personeel heen en weer bleef rennen. Eten werd zonder vriendelijk woord op tafel gekwakt. Geen oogcontact, niemand vroeg of alles naar wens was. Bij de vraag of we nog een nagerecht wilden, waren haar ogen op een andere tafel gericht. Ongastvrije benadering geld voor alle personeelsleden. Zelfs bij het betalen en weggaan geen oogcontact (bezig met iemand anders), geen dank je wel en geen tot ziens. Erg jammer en een gemiste kans.

34. Stefan

Gewoon heerlijk en goed.

35. Ingrid C

In het begin verliep het wat stroefjes door de drukte en onderbezetheid van personeel. Later werd dit weer helemaal goed gemaakt. Mogelijkheden genoeg om of buiten te zitten, in de serre of binnen. Veel keuzemogelijkheden van de menukaart.
    Binnenkort ga ik terug.

36. Anita Sanders

Heerlijk ge-eten en je bord goed vol.
    Er vriendelijk personeel.

37. h. thomas

Eten was heerlijk. Personeel was vriendelijk.

38. Monique

Heerlijk gegeten. Ontvangst was wat gehaast maar eenmaal aan onze tafel alles prima.

39. Jan en Mien brunas

We hadden het heel gezellig gehad. Fijn personeel.

40. Johan W.

Ik snap de negatieve reviews over Kreta niet goed. Wij eten hier regelmatig, vooral als het lekker weer is, omdat je hier heerlijk op het terras kunt zitten. Bediening is altijd snel genoeg en vriendelijk. Eten is heerlijk. Wij blijven hier komen!

41. Heerlijk gegeten, gezellige en vriendelijke bediening, ook heel leuk voor de kinderen!

42. Met 5 personen aan een 4 persoonstafel eten! Uiteraard was de tafel te klein voor alle gerechten. Ruimte is erg klein. Onder andere schotel voor 3 personen besteld en kregen voor 2 personen! Moest worden bijgemaakt maar dat duurde even waardoor 1 persoon moest wachten. Bij dessert vraag om warme kersen met ijs? Kersen bleken koud! Baklava warm gevraagd en bleek ook koud. Tevens werd er geen bestek bij geleverd. Dus weer wachten op bestek. Bij drinken bestellen gebeurde het dat een restje bier bijgeschonken werd in een nieuw glas bier! Bij het verlaten van Kreta geen goeiedag door personeel! Al met al, ondanks dat het eten lekker was, voor ons geen aanrader.

43. be.thomas

Lekker gegeten, goede service👍.
    Ik heb wel een opmerking, er kwam een ober aan de tafel die heel, heel erg naar zweetlucht rook, dit bleef ook nog eens hangen, niet zo smakelijk😗.

44. Griek is altijd lekker. Gisteren was het alleen erg hectisch en veel te warm. Bediening is wel super vriendelijk en eten was binnen een normale tijd op tafel. Mijn varkenshaas aan spies was alleen veelste droog gegrild, dat is altijd jammer.

45. Uitstekende Griekse gastronomie en gastvrijheid.

46. Bart van Dessel

Heerlijk en gezellig gegeten!

47. Fijne restaurant waar we vaak komen. Het eten is super. En zeker een keer de tapas uitproberen. De personeel is zeer behulpzaam en vriendelijk.

48. jolanda maas

Ten eerste.
    We waren om 18.30 Binnen, na half uur vroegen wij zelf om drinken, omdat we nog steeds niet gevraagd werden.
    Duurde weer even toen eindelijk na weer tijd zijn te verstreken. Kregen we drinken.
    Toen duurde het ook zeker. Driekwartier een 1 uur voor we eten konden bestellen.
    En we een Griek die serveerde en bijna geen Nederlands praat. Dat kan niet.
    Wij komen hier niet meer eten. Dit Restaurant is een aanfluiting. Het wordt waarschijnlijk niet goed aan gestuurd het personeel. En bij lange ook niet zo vriendelijk personeel. Wel kregen we een drankje van het Restaurant maar de sfeer was al goed bederft.
    Ik ga vaak uit eten, maar heb dit nog nooit meegemaakt. Mvg Jolanda Maas.

49. Het eten was super!! Ik had om 18.30 uur gereserveerd en kon pas met mijn date om 18.50 uur aan tafel dat vond ik minder. Borden bleven te lang staan en moesten erg lang op het eten wachten.

50. Theo van aerle

We hebben er lekker gegeten en gedronken vlotte service gezellig restaurant zijn er nu twee keer geweest en zeker niet de laatste,dus kan iedereen aanraden om naar Kreta in Deurne te gaan.

51. Erica Vogels

Het eten was zoals altijd weer heerlijk. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Klein nadeeltje is dat een paar mensen van het personeel geen Nederlands spreken, maar je merkt dat ze hun best doen om zich verstaanbaar te maken.
    Mijn favoriete restaurant in Deurne.

52. T. van Lieshout

Wij hebben gisteren met familie zeer lekker en gezellig gegeten. Complimenten voor dit restaurant!

53. Het was leuk, gezellig en heerlijk gegeten.
    Ik zou zo nog eens gaan.

54. Fantastisch eten en drinken voor een eerlijke prijs.

55. Heel prettige, persoonlijke, snelle bediening. Heerlijk glaasje wijn.
    Saladebuffet super lekker. Door de vrijdagavonddrukte werd het wel erg lawaaierig; althans binnen waar wij zaten. Van gezellig converseren aan de eigen tafel kwam het daarna niet meer. Voor mensen die last hebben van hun gehoor dus minder geschikt.

56. Weer mijn favoriete schotel besteld… Kreta Speciaal… de Kalamari was weer voortreffelijk… super mals… elke keer weer een plezier om te eten…

Minpuntje: na het vragen om de rekening... was de bediening het tot 3 keer toe vergeten om het door te geven… jammer…

57. Bedankt voor de goed verzorgde avond.

58. Fam. Van de Kerkhof

Zoals altijd hebben we weer heerlijk gegeten! Ondanks dat de mensen van de bediening het ontzettend druk hebben zijn ze altijd even vriendelijk en behulpzaam. Absoluut ons favoriete Grieks restaurant!

59. Heerlijk tapas gegeten was zo als gewoonlijk weer super lekker.

60. Fam Berkers Liessel

Het was erg lekker… we hadden met zn 4en een 2 persoon schotel. Met wat extra friet erbij meer dan genoeg. Lekker mals vlees.

61. Pluspunten.
    Heerlijk eten. Goede snelle service. Vriendelijke bediening. Ruime keuze op de kaart. Salade bar is altijd lekker en goed aangevuld.

Minpunt.
    Helemaal achterin langs het raam trekt het erg koud op.
    Plek om de jas op te hangen. Wordt niet aangeboden en we zaten op een bank. Dus kon de jas niet over de stoel.

62. Van diepen

Vanuit Mierlo-hout rijden we regelmatig naar Rhodos in Deurne. Het is meestal behoorlijk druk en word toch zo snel mogelijk geholpen. De gerechten zijn uitstekend en het personeel doet goed zijn best. De prijs valt wel mee. Een goede aanrader.

63. Van den eijnden

Altijd super goed eten.
    Super leuk, fijne en aardige bediening!

64. Eten was heerlijk. Personeel is erg vriendelijk.

65. Goed eten, goede service,
    Was helemaal prima.

66. Het was weer een genot om bij dit knusse en gezellige Griekse restaurant te zijn geweest.
    Het is echt bij iedereen aan te bevelen die van de Griekse keuken houdt, het personeel zorgt dat men aan niets te kort komt.
    We kijken er al naar uit voor een volgende keer.

67. De Bourgondiër

Eten weinig smaak en alles smaakt hetzelfde. Garnalen te ver doorgebakjen waardoor taai. Droog brood met kruidenboter met smaak van "oude boter". Salades zijn heerlijk en vers. Ruimte rumoerig, slechte akoestiek. Viel tegen:-(

68. Yeah. Dat was echt goed… aanrader!
    De Calamares (inktvis ringen) waren weer super lekker… echt mals…
    Grtz Gerry.

69. Heel lekker.

70. Gezellig avondje uit eten met een uitgebreid tapes menu!

71. Bediening en eten was prima, maar we vonden het zeer rumoerig geen normaal gesprek te voeren, de akoestiek is zeker niet geweldig.

72. Heel lekker gegeten. Is hier niet zo zout het eten. Ik was jarig en mijn kinderen kwamen binnen en feliciteerde mij dus ze wisten dat ik jarig was, maar niemand van het personeel feliciteerde mij. Zou wel zo netjes zijn om dat wel te doen.

73. Rianne van Lieshout

Eten was super, helaas was de ruimte waar wij zaten veel te koud. Personeel schakelde hier onvoldoende op, erg jammer.

74. Ondanks dat we gereserveerd hadden waren er nog 5 groepen die voor ons stonden te wachten op een tafel. Ook zij hadden allemaal gereserveerd! Na 20 minuten wachten, allemaal op elkaar gepropt, niemand kon erdoor, zijn we gegaan. Het was erg rommelig en hectisch.
    Ook de gasten aan tafel zullen zich opgejaagd hebben gevoeld met al die hongerige mensen die allemaal staan te kijken en wachten… slecht!

75. Bediening en eten was prima, maar we vonden de akoestiek niet geweldig.

76. Han en Agnes

Eerlijk en heerlijk genoten van de tapas. Men krijgt meer dan voldoende zodat je de salade bar beter kunt overslaan.
    Vriendelijke ontvangt en je bent echt te gast.

77. Olga van de laar

Het eten was erg lekker fantastisch

78. Prima gegeten. De porties zijn behoorlijk groot.
    Groot minpunt: je hebt voortdurend het gevoel dat je wordt weggekeken door het groot aantal wachtenden dat op je bord staat te kijken.

79. Wij hebben heerlijk gegeten! De porties zijn vrij groot en na een voor- en hoofdgerecht hadden we echt genoeg gehad. Het personeel is erg vriendelijk en de sfeer gezellig.
    Enige minpunt is dat wij (en met ons vele anderen) 30-45 minuten moesten wachten op een tafel terwijl we hadden gereserveerd. Er werd gezegd dat dit elk weekend zo is. We werden aan de bar gezet (zonder drankje oid) en mochten daar wachten. Erg jammer, dit kan voor ons een reden zijn om de volgende keer een ander restaurant te kiezen.

80. Altijd heerlijk... super gezellig :)

81. Bij binnenkomst, beetje chaotisch, werd een tafel toegewezen in het restaurant die, volgens een telefoontje die ik 's middags kreeg, zou er een vip-room ruimte voor ons gereserveerd zijn! Niemand van het bedienend personeel had ooit gehoord van deze zgn. Vip-ruimte! Verder was onze tafel niet erg schoon. Enkele keren gevraagd om deze tafel, (6 personen) schoon te maken, wat niet is gedaan!
    Fijne avond gehad en vriendelijk personeel!

82. Henk Wennekers

Bij de gastvrouw had je het gevoel of je de zaak al jaren kende en vrienden zijn.
    Zeer professioneel. Echt een gastvrouw.

83. willem van der willigen

Goede ontvangst, prettige bediening.
    Lekker warm in de zaak. Mijn gast ervoer wat geurtjes uit het toilet.

Eten uitstekend, ossehaas botermals.

84. Waar voor je geld. Gezellig en goede bediening.

85. Gewoon lekker Grieks eten, flinke porties vlees en een koud glaasje ouzo vooraf. Er is een groot terras waar helaas gerookt wordt. Vriendelijk personeel is soms onervaren en niet Nederlandstalig. Wij hebben wel een hele leuke avond gehad en komen terug.

86. Wendy Hanegraaff

Het was voor ons de eerste keer dat wij daar gegeten hebben. De sfeer was gezellig en ook heel leuk ingericht. Wat wij ook leuk vonden was de indeling waar je kon gaan zitten, buiten of in de serre of binnen. De bediening was vriendelijk. Het eten was ontzettend lekker. En het is goed betaalbaar. Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.

87. Vandaag heerlijk gegeten bij Kreta in Deurne. Bediening was top, en hele mooi sfeervolle locatie.
    Een echte aanrader

88. Na een half uur bij de buren hebben moeten wachten alleen al voor het opnemen van een drankje, zijn we daar vertrokken en bij Kreta binnen gelopen, het was erg druk maar niets is te veel daar, meteen een tafeltje klaar gemaakt en binnen 10 minuten hadden we drinken en een voortreffelijk voorgerecht.
    We komen hier vaker en het is en blijft een fantastisch restaurant met een perfecte sfeer en prima personeel.

89. Echt een aanrader! Steeds als we daar gaan dineren, worden we daar hartelijk ontvangen door het vast personeel. Personeel weet precies hoe en wat we bij het vorige bezoek hebben besteld. We worden altijd fijn bediend en het eten is er heerlijk. Ossenhaas en Kreatopita zijn aanraders! We komen daar graag eten :)

90. Vanavond heerlijk gegeten met mijn gezin! Absoluut aan aanrader!

91. Lekker buiten gegeten.

92. Kitty Fransen Wilbers

Lekker eten goede wijn hele gezellige bediening salade bar ziet er goed uit

93. hans lemmen

Het eten was super lekker, De sfeer was ook erg goed. Het restaurant is erg gezellig!
    We komen zeker nog eens terug.

94. Will van Engeland

Fijne ontvangst, goede bediening die weten waarover ze het hebben. Maar bovenal het eten was top, een aanrader.

95. Wij komen hier wel vaker, en het is ons nog nooit tegengevallen. Altijd heerlijk eten (vaak wat te veel😊)maar dat vind ik niet zo erg. Personeel is altijd vriendelijk en ook de sfeer is prima in orde! Zeker een aanrader.
    Ook de tapas die geserveerd wordt is altijd goed (en een verassing wat het wordt). 👍

96. Echt heel goed… we konden niet zo snel beslissen wat we zouden bestellen van de kaart… de bediening kwam met het voorstel om wat authentieke Griekse hapjes (soort Tapaz) te serveren bestaande uit voor-hoofd en nagerechten… nou dat is tot nou toe het lekkerste wat ik aan Griekse hapjes heb gegeten!
    Yeah. Dat was echt goed… aanrader!

97. Debora Donkers

Gisteren weer heerlijk gegeten bij Kreta in Deurne, het was zoals gewoonlijk heerlijk, daarom komen wij er al jaren.
    Heb in Nederland bij verschillende Griekse restaurants gegeten, maar die halen het niet bij Kreta, ook de saladebar is erg lekker. Nee hoor wij blijven komen bij Kreta in Deurne, helemaal top!

98. Altijd lekker eten. En de service gaat met grote stappen vooruit!!

99. Snellen

Wij hebben een heerlijke avond gehad, super eten en hele vriendelijke bediening.
    Wij komen zeker terug.

100. We komen er al jaren , de sfeer is super gezellig ,personeel heel erg vriendelijk vooral de moeder en dochter altijd even een praatje maken en het eten is heerlijk !!!!!!

Volgende pagina