Ruime gelegenheid voor het parkeren.
    Uiteraard gratis!

Bezorgrestaurants in de buurt van Restaurant Basalt

Er is veel veranderd in de loop der jaren op de haven van Den Oever. Een nieuwe visafslag, visserskotters gemoderniseerd, de oostkade aangepast voor de sportvisboten en nog tal van andere veranderingen. Zo ook de plek waar vroeger een grote berg basaltkeien lag voor de aanleg van de afsluitdijk. Deze berg is in 1991 vervangen door ons restaurant “ Basalt ” .

In de keuken van restaurant Basalt waar Sandor en Rene voor u paraat staan bieden ze tal van lekkere gerechten.
Met een ruimschootse fantasie bereiden ze een buffet of menu voor gezellige feesten en partijen of verzorgen ze tot in de puntjes een mooie visschotel, daar draaien ze hun hand niet voor om, soepen bereiden, groenten snijden, aardappels schillen… etc etc, alles wordt met liefde gedaan en dat zult u proeven!

5. Betalen Visa Master Card pin American Express Diners Club

1398112047 72
1431471953 79
1491519783 77
1498191764 76

1. Heel erg goed. Daar kan menig restaurant een voorbeeld aan nemen.

2. Je kunt daar erg lekker eten en als je lekker gegeten hebt dan wil je ook een lekker kopje koffie en dat krijg je daar met allerlei lekkers erbij en niet zo'n goor cupje melk erbij.

3. G.Haanappel

Veel lawaai door huilende kinderen. Ventileren OK maar wij zaten op de tocht. Brood en boter kwam toen het hoofdgerecht al op tafel stond. De patates waren slecht. Nee dit is het niet.

4. Goed vis restaurant.

5. Harry hamminh

Heerlijke verse vis zo uit de zee op je bord. Heerlijk.

6. Zoals altijd was het eten geweldig, de sfeer zeer goed. De bediening was niet zoals wij gewend waren, door de drukte was de aandacht voor de tafels minder, meer personeel zou hierbij helpen.

7. Matige kibbeling en bediening.

8. Corine Hansen

Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening, leuke entourage. Kortom prima restaurant. Eentje om nog eens terug te komen.

9. Voortreffelijke bereiding, bediening zeer goed en gezellig. Locatie perfect.

10. We hebben heerlijk gegeten bij Basalt! De porties zijn eigenlijk net te groot, dus het toetje ging niet helemaal op, eigenlijk zonde.... maar heerlijk dus!

11. Uitstekende visschotel voor twee (tong van 900! gram) gehad. Voorgerecht loempia met geitenkaas en cranberry was een verrassing. Men heeft ook aandacht voor de groente.

12. A. Meijboom

Dik tevreden. Lekkere grote portie garnalen met baguette. Goed gegeten. Bediening was ook heel erg vriendelijk. Leuke ambiance. Was erg gezellig. Leuk uitzicht op de haven.

13. Gisteren hebben we met een groep van 9 personen gegeten in restaurant Basalt in Den Oever.

Het eten was lekker. Ik was toch niet erg tevreden omdat we bij ons vismenu met 9 personen, 2 (!) porties met een klein bakje friet, klein bakje salade en klein bakje zelfgemaakte appelmoes kregen. Bij een tafel achter mij zag ik dat daar bij 2 (!) personen ook 1 portie was bijgezet. In ons geval hadden er bij onze tafel dus 4,5 porties bijgezet moeten worden.

Nadat de vis was opgediend heb ik gelijk al een bakje friet bijbesteld. Dat was gelijk al op. Toen ben ik enigszins geïrriteerd naar de bar gelopen en heb weer 2 porties friet, appelmoes en salade bijbesteld. Dat kwam pas toen ik de vis al op had. Nadat we deze porties opgegeten hadden, had ik persoonlijk nog wel wat willen eten. Maar heb het maar zo gelaten.

Als u hier uw voordeel mee wilt doen: zorgt u a.u.b voor voldoende porties om mee te beginnen. Het argument van de bediening dat we altijd bij kunnen bestellen is voor mij niet acceptabel omdat:
    1. ik geen zin heb om steeds maar in de gaten te houden of er wel genoeg is.
    2. het bijna altijd te lang duurt voordat die porties komen.

Ik wil gewoon relaxed kunnen eten zonder een begin van ergernis. Ik ben de gast en u moet zorgen dat we ons gast voelen.

14. Na een dagje uit zijn we geëindigd bij restaurant Basalt. Prachtig uitzicht vanaf het terras, vriendelijke bediening staat open voor een praatje. Ze verkopen heerlijke verse vis. Als je er in de buurt bent zou ik er echt even langs gaan.

15. tonny friedrich

Beste Basalt,

We hebben fantastisch verse vis (schotel) gegeten bij jullie gegeten, vriendelijke bediening, huiselijke sfeer, komen zeker terug (alweer haha). Ik kom zelf uit de horeca, dus ik ga jullie toch enkele aandachtspuntjes geven, alleen maar positief bedoeld hoor.

Een bakje water met citroen voor de vieze vingers zou fijn zijn (opgelopen bij het fileren van de tong). De warme groenten op het bord, peultjes en worteltjes waren echt koud, da's jammer. Het broodje vooraf, lekker bruin brood
    met smeerseltjes ziet er wel een beetje erg eenvoudig uit. Ik bedoel kruidenboter is altijd lekker, maar chilisaus gemengd met mayo, kom op jongens, dat kan beter toch? Beetje tapenade met wat verse sprinkels peterselie oogt veel leuker en verzorgder.

Hoop dat ik jullie niet beledigd heb, het is alleen maar goed bedoeld. En jullie vis... is super!!

gr. Tonny

Ps, ik ga dit bericht niet delen, niemand hoeft dat te zien :-)

16. Afgelopen zondag hier gegeten tijdens een weekendje weg met vrienden. Visschotel voor 2 personen en 2 x vleesgerecht gegeten. Visschotel met diverse soorten vis was perfect. Alles supervers en smaakte heerlijk. Ook vleesgerecht mix grill was super met verschillende soorten vlees. Lekker kopje koffie toe. Krijg je er ook nog koekjes en chocolaatjes bij! En een likeurtje met slagroom! Zeker een aanrader. Ook bediening was top.

17. Bediening kortaf en niet flexibel, gevraagd om stokbroodje met kruidenboter, kregen we plakken brood, hadden we "baguette" moeten bestellen volgens de dame. Ik merkte op dat baguette stokbrood is, beende ze weg, vervolgens werd ons voorgerecht haast voor ons neergegooid. In de tomatensoep ontbraken de ballen, die ons op de kaart wel waren beloofd. Smaak was goed, het hoofdgerecht ook goed, werd gelukkig gebracht door een collega van de eerste dame die gelukkig wat gastvrijer was. Domper was dit, dit zijn we niet gewend van De Basalt!

18. Vandaag tijdens het vistival, kwamen wij op het terras van uw restaurant,wij waren met 7 personen.
    en hadden een stoel bijgeschoven, er werd ons nogal onvriendelijk duidelijk gemaakt dat we in de weg
    zaten. vervolgens drankjes en eten besteld, capucino kon niet wat dat was te veel werk, dus dan maar
    koffie,het blad met drankjes werd neergezet met de vermelding u redt het verder wel he.
    De koffie zat in een expresso kopje half vol, toen ik vroeg of dit een koffie kopje was, antwoordde de serveerster
    dat de kopjes op waren dat was nou een maal zo, was het antwoord.
    De kibbeling zal misschien best wel lekker geweest zijn , alleen was hij kwalijk gaar en niet goed doorgebakken
    er zat allemaal vocht onder in de schaal.
    Ik begrijp best dat het een drukke dag is ,maar neem dan wat meer personeel, en leg uit dat het wegens drukte
    wat langer kan duren.

19. J. Konings

Goede en vriendelijke bediening met kennis van zaken. Minpunt: er ontbrak een vismes.

20. B.C.J.Boermans

Goede, vriendelijke prettige bediening, vroegen of "alles naar wens was"... De ontvangst kan beter. Gewend dat bij binnenkomen de kleding wordt aangenomen, dus de jas maar op de stoelen geplaatst. Het oppoetsen van een ander tafeltje had voorrang bij het aanbieden van de kaart. Jammer. Kan eenvoudig worden aangepast, ook ter lering aan de nog jonge medewerkster. Overigens, een herhaald bezoek waard.

21. Het eten is heerlijk en de bediening is heel goed en denkt mee met de gast.

22. Super lekker eten en leuke bediening.

23. Hoe lekker kan een simpele maaltijd zijn. Vandaag kwamen wij langs Den Oever en wilden graag wat eten voor de lunch. In de haven zagen wij dit restaurant. Beiden namen wij gebakken kabeljauw met frites en salade. De vis was vers en buitengewoon goed bereid. Heerlijk, zo simpel. Ook nog voor een goede prijs. Alleen had mevrouw haar dag niet helemaal, dachten wij. Maar dat mag, op maandag.

24. W.J. Fijnheer

Op St. NIcolaas avond gegeten met familie. Ik ben 60 jaar en eet altijd biefstuk. Dus al bijna 50 jaar. Dit was de lekkerste biefstuk die ik mij in mijn hele leven kan herinneren. Ook de champignonsaus er bij was onovertroffen. Daarnaast een beetje zuurkool puree: dat was een prettige verrassing waar ik zelf nooit aan gedacht zou hebben maar die heel verfrissend werkte.
    Ook heel prettig dat het personeel nooit vreemd opkijkt als je tijdens het warme eten thee op z'n Engels besteld (met koude melk) en dan ook echt koude melk krijgt, terwijl je in 90% van de zaken waar je vraagt om koude melk, toch warme krijgt.
    Kortom zelfs ik met al mijn verwende pretenties, heb niets aan te merken: alles prima!

25. Joke en Henk

We kregen na reservering steeds een nummer van 6 cijfers, welke we vooral niet moesten vergeten. Wij willen geen nummer, wij hebben een naam. Het bleek dat dit niet door het restaurant werd ingevoerd, maar door de reserveringssite.
    Het eten, vooral vis, was goed, voldoende en goed bereid. Alleen...in een vis restaurant verwacht je een visbestek, dat werd niet neer gelegd. De inrichting was prettig, de bediening en aandacht juist, de correctheid van de nota was niet goed: we kwamen er thuis achter dat er twee glazen wijn vergeten waren. Te laat... Verder hebben we een goede herinnering aan de Basalt.

26. Piet en Liesbeth

Uitstekend restaurant, eens per jaar gaan we met zijn vieren hier eten. Dit keer de visschotel besteld voor twee personen. Zaten 5 verschillende vissoorten op en alles even lekker en heerlijk vers. Klasse! Vriendelijke bediening met aandacht voor de klant. We hopen er nog vaak terug te komen!

27. Els Verhaaren

Vaak richting Texel maar nooit afslag Den Oever genomen. Op aanraden kennis naar Basalt gegaan. Prachtige ligging aan de haven.

Rustige avond, vriendelijke bediening. Mijn man nam de tarbot, deze was super. Na enig aarzelen zelf de zeetong met extra bijlage van garnaaltjes-mosselen etc. in sausje.

Helaas, de tong was zo pittig gekruid dat de echte tongsmaak verdwenen was en het sausje deed daar ook geen goed aan. Ook te ver doorgebakken. Het duurste gerecht (daar stonden 3 tarbots tegenover) maar een tegenvaller. Bediening zou het doorgeven aan de kok, verder niets meer gehoord.

De volgende keer neem ik ook de tarbot.

28. Fietsende dames

Zondagochtend 3 dames een vroege fietstocht achter de rug en trek in een kopje koffie met appelgebak. Helaas net even te vroeg, 10 minuten voor 11... gingen wij alvast zitten op het terras. De kussentje lagen in een kar en zeer welkom bij zadelpijn. Helaas dacht de gastvrouw hier heel anders over... wij werden aangesproken dat het niet netjes was en dat wij elders terecht konden. Nou graag! Gelukkig werden we daar gezellig ontvangen. Jammer, wij hebben ook een horecazaak, zo moet het niet!!

29. Carmen Blokzijl

Op de heen reis naar Friesland tussenstop gemaakt bij Basalt voor de lunch, wij waren daar met acht personen waaronder 1 persoon met glutenallergie. Ze konden bij Basalt uitstekend overweg met een glutenvrij dieet, het is een heel goed restaurant waar je uit-stand kunt eten met een zeer vriendelijke bediening en een hele leuke entourage. Omdat de lunch op de heenweg zo goed beviel hebben we besloten om op de terugweg uit Friesland bij Basalt te dineren, en ook dit was weer overheerlijk en ontzettend veel!! Basalt krijgt van mij een dikke tien!! Top, ga zo door!!

31. Het is hier altijd geweldig vis eten, super gebakken in de roomboter zoals het hoort. Genoeg verse groente erbij wat ik bij andere restaurants vaak helaas mis. Dit keer voor de verandering biefstuk genomen en ook die was perfect gebakken. De service is vriendelijk en zijn altijd wel in voor een babbeltje aan tafel, gezellig dus! En na het eten lekker natafelen, koffie besteld met bonbon's, koekjes en borreltje. Borrel is ruim gegoten zoals je het thuis ook doet, en dat is ook 1 van de redenen waarom we er graag komen. Gewoon top in onze ogen dus!

32. Als cadeautje voor mijn broer zijn verjaardag hebben mijn zus en ik hem en zijn vrouw getrakteerd op een etentje bij de Basalt. Wij vonden het eten heerlijk. Vooral de vis was heel lekker. Op mijn broer zijn toetje kreeg hij een leuke fakkel.

Al met zeer geslaagd. Wij komen zeker terug.

33. Na een vermoeide tocht op het wad heerlijk gegeten met 10 personen. De vis van de dag, tarbot was heerlijk, ook de kabeljauw en de slibtong. De bediening was goed.

34. Fransje en Ceüs Smit

Hoewel we dit restaurant nogal prijzig vonden besloten we hier toch maar te eten, in de hoop dat het eten dan ook erg lekker zou zijn. Maar helaas... Het op de menukaart vermelde bakje salade werd niet geserveerd, hier moesten we om vragen. Het lamsvlees bleek ontzettend veel vet te bevatten, zodat wij ons afvroegen of het hier niet om schapevlees ging. Toen mijn man daar kritiek op uitte gaf de serveerster aan dat die kritiek er vaker was geweest. Waarom dan toch serveren? De ovengebakken schol had totaal geen struktuur meer en werd bovendien lauwwarm geserveerd. De topping van gesmolten kaas was daardoor taai geworden. De bijgeleverde witlof had een harde kern en de roergebakken groentenmix was overgaar en overgoten met ketjap zodat er van afzonderlijke smaken geen sprake meer was. Sympathiek was het gebaar om in de plaats van de lamsschotel (die mijn man echt niet kon eten) een maaltijdsalade te serveren. Maar deze was helaas zuur en door de hele slabladeren erg grof van struktuur. Jammer, een restaurant op zo'n mooie lokatie op de haven zou zoveel potentie kunnen hebben!

35. Op weg terug van Vlieland, prima gegeten, vriendelijke bediening, tevreden. Mochten we nog een keer in de buurt zijn dan is het voor herhaling vatbaar.

36. Zo nu en dan doe ik op de terugweg vanuit A'dam dit restaurant aan. Zo ook afgelopen zaterdagavond, het was bijzonder rustig. Heb de Hollandse biefstuk en mijn echtgenote de Gegrilde varkenshaas gegeten. Bij het bestellen werd niet gevraagd hoe ik de biefstuk zou willen gebruiken daarom erop aangedrongen dat deze echt rood mag zijn. De biefstuk was werkelijk perfect, mooi rood en heel mals, met een lichte grillsmaak welke de varkenshaas verrassend genoeg miste. Het sausje had een heel eigenaardige smaak maar was gelukkig in een potje ernaast geserveerd. De varkenshaas was goed genoeg. Van de opmaak op het bord wordt gepoogd wat te maken maar was mij te machtig door het gebruik van room, spek en kaas. De prei en bloemkool waren goed gaar. De (volgens mij) eigen gemaakte frietjes welke er elke keer bij worden geserveerd zijn altijd verrassend, wel een beetje veel zout deze keer.

Bediening is vriendelijk maar kan beslist beter wanneer je een 'echt' restaurant wil zijn zoals; lege glazen en voorgerecht bestek afruimen etc wanneer je toch bij de tafel staat, te druk was het al helemaal niet. Soms vraag ik mij af of de aspiraties van dit restaurant overeenkomen met de beleving.

37. Afgelopen week met een aantal vrienden wezen eten. Het restaurant is leuk aangekleed, bediening is vriendelijk en goed gegeten (lekkere spare ribs!). Als we in de buurt zijn komen we zeker nog is terug.

38. Had hele goede evaringen dus met een groep wezen eten van 26 man. Geen succes. Iemand met gluten allergie krijgt voorgerecht met stukjes brood! Op een thee schotel koekkruimels, daar wordt dus niet serieus mee om gegaan.
    Schreewende bediening, totaal geen glimlach, het kwam allemaal heel geërgerd over.
    Kalfsoester was droog en over het algemeen was het eten niet voldoende warm. Groente? niet gezien, ja twee kleine bloemkool stukjes op het bord. Geen goede prijs kwaliteits verhouding. Ik kom hier nooit meer terug

39. Heerlijk gegeten. Mooie gerechten, mooi opgemaakt en heerlijke huiswijn in royale glazen. Tel daarbij de vriendelijke bediening en je avond is geslaagd. Kom zeker terug.

40. Amateuristische bediening. Moesten 1/2 uur wachten op drinken. Zelf de menukaart binnen gehaald. Terwijl een serveerster tafels schoonmaakt lopen 2 tafels leeg die nog steeds niets hadden. Zo loop je erg veel klanten mis !.
    Het eten was uiteindelijk snel en goed.

41. Ruud 384 punten

Ik eet hier zeer regelmatig. Altijd sliptong. Die wordt iedere keer weer met andere groente etc. geserveerd. Goed gebakken in roomboter, maar niet vet. Heerlijke zelfgemaakte frieten. Altijd goede groentes. Soms heerlijke rabarber.
    Mooi uitzicht over de visserhaven. Vriendeljke bediening, maar niet altijd even alert.
    Inrichting is zorg aan besteed, maar jammer van steeds die dezelfde soort schilderijen.
    Echt een prima visrestaurant voor even eten. Niet voor een avondje uit.

42. Mijn man en ik zijn vanavond wezen eten het was echt geweldig. Goede bediening, vriendelijk personeel, eten geweldig, goeie temperatuur, mooie opmaak heerlijk van smaak, en voor een prima prijs. Kort om een prima aanrader.

43. van Buitenen

1 punt
  44. Leuk gezellig restaurant, zeker de moeite waard om eens te proberen. Gegarandeerd dan voor herhaling vatbaar. Erg mooie verse producten en altijd weer wat nieuws buiten de kaart om aan seizoens gerechten!!

45. joosten

Vanavond heerlijk gegeten. Mijn man had een bouillabaisse ( echt super lekker) en ik had de gebakken surf en turf, deze was lekker mals. Tevens een mooie bord opmaak.

We zijn uitstekend geholpen door de vriendelijke bediening.

Zeker voor herhaling vatbaar.

46. Wij waren zaterdag weer eens in de Basalt te eten.

Wij zijn hier al vele malen geweest en het was zoals gewoonlijk weer erg lekker. De borden waren ook weer prachtig opgemaakt.

De bediening erg vriendelijk.

47. Laatst met z'n vieren gedineerd. We zijn geheel naar behoren bediend en hebben lekker gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.

48. Paul van Oosterland

De sfeer, bediening en locatie zijn prima.

Het eten is een stuk minder: weinig fantasie: doe wat garnalen in een glas, stop er een slablad bij en je hebt een garnalencocktail, het vlees was niet door te komen en voor het dessert hetzelfde: doe wat gesneden appel in een glas, doe er wat ijs op en je hebt een sorbet.

49. Goed restaurant waar lekker gegeten kan worden. Tevens een unieke locatie!

50. Een gezellig en knus restaurant. Het eten was goed en de bediening zeer vriendelijk. Zeker de moeite waard.

51. Als wij uit Friesland terugrijden naar de Zaanstreek stoppen we nog wel eens bij de Basalt om een hapje te eten. Vorig jaar vonden we de bediening al slechter worden, maar wat we 14 dagen geleden beleefden heb ik zelden meegemaakt.

Op alle fronten slecht. Geen brood (Was op)

Een half uur op een glaasje wijn gewacht.

De kabeljauw was ook op, of we maar iets anders wilden uitzoeken. Een schnitsel die als een schoenzool uit de frituur kwam. Echt niet te geloven terwijl we weten dat het ook anders kan.

52. Gisteravond (19-02-2010) gegeten in de Basalt met 12 man.

Gezellig, prima eten en uitstekende bediening. Echt een aanrader.

53. corien

1 punt
  54. Terras viel vanmiddag erg tegen. Op het terras stond nergens aangegeven dat je zelf binnen koffie/ thee diende te halen, kortom 15 minuten gewacht. Vervolgens gaf serveerster aan dat ze niet buiten bediende omdat het koud is (vandaag 20C!).

Cijfer klantvriendelijkheid = 1! Vind het jammer, want aan de haven kan het een stuk gezelliger zijn met een goede service. Zo loop je een hoop klanten mis!

55. Uitstekend restaurant met vriendelijke bediening en leuke ambiance.
    De vis was prima en grote porties.
    Kom zeker nog eens terug.

56. Midden op het haventerrein kun je prima eten en genieten van een on-alledaags uitzicht op vissersschepen.
    Leuk om een keer te doen.

57. Het eten was prima. Wel jammer dat het geen echt visrestaurant meer is, zeker voor zo'n plek aan de haven. De bediening was alleen minder; we moesten telkens om een drankje vragen en op het einde van de avond werden we totaal genegeerd. Jammer...