Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Den Oever verdeeld zijn.

1. Fam. C.Heuvel

Voortreffelijke bereiding, bediening zeer goed en gezellig. Locatie perfect.

2. We hebben heerlijk gegeten bij Basalt! De porties zijn eigenlijk net te groot, dus het toetje ging niet helemaal op, eigenlijk zonde.... maar heerlijk dus!

3. Uitstekende visschotel voor twee (tong van 900! gram) gehad. Voorgerecht loempia met geitenkaas en cranberry was een verrassing. Men heeft ook aandacht voor de groente.

4. A. Meijboom

Dik tevreden. Lekkere grote portie garnalen met baguette. Goed gegeten. Bediening was ook heel erg vriendelijk. Leuke ambiance. Was erg gezellig. Leuk uitzicht op de haven.

5. Van de reservering was niets bekend, vooraf reserveren is dus zinloos. Maar wij hebben wel heerlijk gegeten met een perfecte service.

6. Gisteren hebben we met een groep van 9 personen gegeten in restaurant Basalt in Den Oever.

Het eten was lekker. Ik was toch niet erg tevreden omdat we bij ons vismenu met 9 personen, 2 (!) porties met een klein bakje friet, klein bakje salade en klein bakje zelfgemaakte appelmoes kregen. Bij een tafel achter mij zag ik dat daar bij 2 (!) personen ook 1 portie was bijgezet. In ons geval hadden er bij onze tafel dus 4,5 porties bijgezet moeten worden.

Nadat de vis was opgediend heb ik gelijk al een bakje friet bijbesteld. Dat was gelijk al op. Toen ben ik enigszins geïrriteerd naar de bar gelopen en heb weer 2 porties friet, appelmoes en salade bijbesteld. Dat kwam pas toen ik de vis al op had. Nadat we deze porties opgegeten hadden, had ik persoonlijk nog wel wat willen eten. Maar heb het maar zo gelaten.

Als u hier uw voordeel mee wilt doen: zorgt u a.u.b voor voldoende porties om mee te beginnen. Het argument van de bediening dat we altijd bij kunnen bestellen is voor mij niet acceptabel omdat:
    1. ik geen zin heb om steeds maar in de gaten te houden of er wel genoeg is.
    2. het bijna altijd te lang duurt voordat die porties komen.

Ik wil gewoon relaxed kunnen eten zonder een begin van ergernis. Ik ben de gast en u moet zorgen dat we ons gast voelen.

7. Was heel gezellig heerlijk gegeten en prettige bediening

8. Hans Vermeij en Corrie van den Hoeven

Vaker dit restaurant bezocht en tevreden geweest. Vandaag, 31-8-2016 om circa 13.00 uur vooral ontevreden over bediening. Bij binnenkomst was 1tafel bezet met 1 persoon. Voor de bediening 2 dames achter de bar. Druk met elkaar aan het kletsen. Er kon geen goedendag af. Pas na een kleine 5 minuten kwam 1 serveerster met lunchkaart en vraag wat we wilden drinken. Nadat de lunch gebracht was hebben we nog twee drankjes voor bij de lunch besteld.(karnemelk eb Jus d'Orange). Geen drankjes werden gebracht. Dames weer zo aan het kwekken dat wij na een aantal keren opvallende die kant opgekeken hadden maar publiekelijk en met luide stem gevraagd of de bestelde drankjes nog kwamen. Inmiddels hadden we de lunch zonder drankjes beëindigd.Drukte kon niet de oorzaak zijn van het volkomen ontbreken van de aandacht voor klanten zijn. Er waren maar inmiddels maar 3 andere tafels bezet en die hadden hun bestelling al gehad. Gewoon de dames hadden meer belangstelling voor hun praatje pot dan voor de gasten.
    Slechte ervaring dus op dit punt! Het lege restaurant drukte wel de sfeer, maar daar kan het restaurant niets aan doen.

9. Na een dagje uit zijn we geëindigd bij restaurant Basalt. Prachtig uitzicht vanaf het terras, vriendelijke bediening staat open voor een praatje. Ze verkopen heerlijke verse vis. Als je er in de buurt bent zou ik er echt even langs gaan.

10. tonny friedrich

Beste Basalt,

We hebben fantastisch verse vis (schotel) gegeten bij jullie gegeten, vriendelijke bediening, huiselijke sfeer, komen zeker terug (alweer haha). Ik kom zelf uit de horeca, dus ik ga jullie toch enkele aandachtspuntjes geven, alleen maar positief bedoeld hoor.

Een bakje water met citroen voor de vieze vingers zou fijn zijn (opgelopen bij het fileren van de tong). De warme groenten op het bord, peultjes en worteltjes waren echt koud, da's jammer. Het broodje vooraf, lekker bruin brood
    met smeerseltjes ziet er wel een beetje erg eenvoudig uit. Ik bedoel kruidenboter is altijd lekker, maar chilisaus gemengd met mayo, kom op jongens, dat kan beter toch? Beetje tapenade met wat verse sprinkels peterselie oogt veel leuker en verzorgder.

Hoop dat ik jullie niet beledigd heb, het is alleen maar goed bedoeld. En jullie vis... is super!!

gr. Tonny

Ps, ik ga dit bericht niet delen, niemand hoeft dat te zien :-)

11. Afgelopen zondag hier gegeten tijdens een weekendje weg met vrienden. Visschotel voor 2 personen en 2 x vleesgerecht gegeten. Visschotel met diverse soorten vis was perfect. Alles supervers en smaakte heerlijk. Ook vleesgerecht mix grill was super met verschillende soorten vlees. Lekker kopje koffie toe. Krijg je er ook nog koekjes en chocolaatjes bij! En een likeurtje met slagroom! Zeker een aanrader. Ook bediening was top.

12. Bediening kortaf en niet flexibel, gevraagd om stokbroodje met kruidenboter, kregen we plakken brood, hadden we "baguette" moeten bestellen volgens de dame. Ik merkte op dat baguette stokbrood is, beende ze weg, vervolgens werd ons voorgerecht haast voor ons neergegooid. In de tomatensoep ontbraken de ballen, die ons op de kaart wel waren beloofd. Smaak was goed, het hoofdgerecht ook goed, werd gelukkig gebracht door een collega van de eerste dame die gelukkig wat gastvrijer was. Domper was dit, dit zijn we niet gewend van De Basalt!

5,5
  13. Vandaag tijdens het vistival, kwamen wij op het terras van uw restaurant,wij waren met 7 personen.
    en hadden een stoel bijgeschoven, er werd ons nogal onvriendelijk duidelijk gemaakt dat we in de weg
    zaten. vervolgens drankjes en eten besteld, capucino kon niet wat dat was te veel werk, dus dan maar
    koffie,het blad met drankjes werd neergezet met de vermelding u redt het verder wel he.
    De koffie zat in een expresso kopje half vol, toen ik vroeg of dit een koffie kopje was, antwoordde de serveerster
    dat de kopjes op waren dat was nou een maal zo, was het antwoord.
    De kibbeling zal misschien best wel lekker geweest zijn , alleen was hij kwalijk gaar en niet goed doorgebakken
    er zat allemaal vocht onder in de schaal.
    Ik begrijp best dat het een drukke dag is ,maar neem dan wat meer personeel, en leg uit dat het wegens drukte
    wat langer kan duren.

2,4
  14. J. Konings

Goede en vriendelijke bediening met kennis van zaken. Minpunt: er ontbrak een vismes.

15. Weer heerlijk gegeten, vriendelijk en behulpzaam personeel

16. B.C.J.Boermans

Goede, vriendelijke prettige bediening, vroegen of "alles naar wens was"... De ontvangst kan beter. Gewend dat bij binnenkomen de kleding wordt aangenomen, dus de jas maar op de stoelen geplaatst. Het oppoetsen van een ander tafeltje had voorrang bij het aanbieden van de kaart. Jammer. Kan eenvoudig worden aangepast, ook ter lering aan de nog jonge medewerkster. Overigens, een herhaald bezoek waard.

17. Zondag 29 mei met 4 personen gegeten, het eten was zeer slecht, klacht ingediend, er werd verteld klachten middels een email indienen, dit gedaan maar er komt geen antwoord. Dus nooit meer naar De Zingende Wielen!

18. Wij hebben even een tussenstop gemaakt en hier gegeten. We vielen bijna van de bank met prachtig uitzicht over het water van verbazing wat een lekkere friet we voor ons neus kregen en over de gehaktbal en hamburger (XXXL) maar te zwijgen. Het was allemaal van heerlijke kwaliteit, heel lekkere satésaus, het vlees van de gehaktbal was super, en het broodje met hamburger heb ik deels meegenomen in een trommeltje voor later want het was gigantisch. Maar ook super-super lekker!! Complimenten aan de kok!! Dit hadden we niet verwacht!! (En jullie zijn nog aardig ook!! :-)

19. maddie

20. JM. Sonders

Op zondag 08-05-2016 (moederdag) gegeten bij De Zingende Wielen. Uit eerdere ervaringen wisten we dat het eten goed was. Echter op de betreffende avond helaas niet, de spareribs van mijn vrouw waren uitgedroogd en taai en mijn eigen biefstuk stroganof was ook niet bijzonder.

21. Douwe Veenstra

Doordat er voor 1 persoon glutenvrij moest worden gekookt, gaf dit verwarring en vertraging. Jammer dat dit niet direct gemeld werd zodat wij wisten waarom wij moesten wachten. Deze omissie werd aan het einde van het diner goedgemaakt door voor 4 koffie van het huis aan te bieden.
    Overigens smaakte het eten prima en er werden voldoende groente en aardappels bij het hoofdgerecht geserveerd.

22. Sliptong besteld, helaas veel te heet gebakken in het vet, niet uit laten druipen, wat resulteerde in kromgebakken keiharde sliptongen... Na opbouwende kritiek onprofessionele reactie, niet gericht op een oplossing, wat zeer betreurend is...

Wij gaan hier derhalve nimmer meer heen

2,1
  23. Het eten is heerlijk en de bediening is heel goed en denkt mee met de gast.

24. J.C. Boef.

Geweldige bediening. Fantastische locatie. En super schoon. Geweldig om te lunchen dus.

25. Het eten was goed en er was genoeg. De presentatie en smaak van slibtongetjes was prima. De spare-ribs hadden wel wat pittiger en sappiger gemogen. De service was vriendelijk en attent

26. Ray Lagrand

Helemaal gezellig met leuke bediening. Eten geweldig en prijs ook goed. We werden verrast door de actie 4de persoon eet gratis. Helemaal top.

We kwamen er al vaker maar blijven er zeker terug komen.

27. Super lekker eten en leuke bediening.

28. Hoe lekker kan een simpele maaltijd zijn. Vandaag kwamen wij langs Den Oever en wilden graag wat eten voor de lunch. In de haven zagen wij dit restaurant. Beiden namen wij gebakken kabeljauw met frites en salade. De vis was vers en buitengewoon goed bereid. Heerlijk, zo simpel. Ook nog voor een goede prijs. Alleen had mevrouw haar dag niet helemaal, dachten wij. Maar dat mag, op maandag.

29. W.J. Fijnheer

Op St. NIcolaas avond gegeten met familie. Ik ben 60 jaar en eet altijd biefstuk. Dus al bijna 50 jaar. Dit was de lekkerste biefstuk die ik mij in mijn hele leven kan herinneren. Ook de champignonsaus er bij was onovertroffen. Daarnaast een beetje zuurkool puree: dat was een prettige verrassing waar ik zelf nooit aan gedacht zou hebben maar die heel verfrissend werkte.
    Ook heel prettig dat het personeel nooit vreemd opkijkt als je tijdens het warme eten thee op z'n Engels besteld (met koude melk) en dan ook echt koude melk krijgt, terwijl je in 90% van de zaken waar je vraagt om koude melk, toch warme krijgt.
    Kortom zelfs ik met al mijn verwende pretenties, heb niets aan te merken: alles prima!

30. Joke en Henk

We kregen na reservering steeds een nummer van 6 cijfers, welke we vooral niet moesten vergeten. Wij willen geen nummer, wij hebben een naam. Het bleek dat dit niet door het restaurant werd ingevoerd, maar door de reserveringssite.
    Het eten, vooral vis, was goed, voldoende en goed bereid. Alleen...in een vis restaurant verwacht je een visbestek, dat werd niet neer gelegd. De inrichting was prettig, de bediening en aandacht juist, de correctheid van de nota was niet goed: we kwamen er thuis achter dat er twee glazen wijn vergeten waren. Te laat... Verder hebben we een goede herinnering aan de Basalt.