Restaurant BOSQ in Den Hoorn Texel

1386203961 90
1419928863 93
1498620299 76
1509861933 84

1. Gezellige avond gehad. Mooi restaurant met een uitgebreide kaart. Mooie wijnen per glas. Attenten en zeer vriendelijke dames in de bediening!

2. Robin

3. We hebben een hele fijne avond gehad! Erg leuke en verrassende kaart, leuk concept. De gerechten worden mooi gepresenteerd en de bijpassende wijnen zijn erg lekker! Ook een uitgebreide wijnkaart met flessen. Mooie locatie en mooi uitzicht ook op het terras. Aanrader!

4. Hennie van der Velde

Erg lekker gegeten. Ik eet geen dierlijke producten. Dit heb ik van tevoren gemeld en ik kreeg een heel lekker 3 gangen menu.
    Mijn man vond het eten ook heerlijk.
    De bediening was erg vriendelijk en attent.

5. Jeroen Bouman

6. De lunchkaart heeft een erg beperkt aanbod. Bovendien voor een veel te hoge prijs. We bestelden een cheesecake. Was een lachwekkend (eigenlijk gewoon onbeschoft) klein stukje en de slagroom vergeten. Het was lekker en de bediening vriendelijk, maar voor ons wel een eenmalige ervaring.

7. Koos Elzinga

Erg plezierige bediening, constante aandacht, leuke amuses. Als hoofdgerecht griet met coquilles, heerlijk, met aardpeer er onder! Voor- en nagerecht al even lekker. Alleen maar aan te bevelen, bij volgend Texel bezoek gaan we weer!

8. Afgegaan op de recensies hier op de site. Met enige verwachtingen de deur binnen gestapt. Bij binnenkomst een mooi restaurant en een gezellige sfeer. Gekozen voor het tien gangen proef en smaak sensatie. De gerechten worden keurig gepresenteerd en bij ieder gerecht is er uitleg van de bediening ten aanzien van de ingrediënten van het gerecht. De smaken zijn zeer subtiel en divers. Daar wij van de meer ''stevige'' smaken houden enigszins een tegenvaller voor ons. Kan gebeuren, daarom voor ons geen tweede keer dit restaurant.

9. Berend Van Essen

Grote klasse. Fantastische keukenbrigade. We hebben o.a. een T-Bonesteak gegeten, nog nooit zo lekker gegeten van m'n leven.

10. Super vriendelijke bediening in een heel gezellig kader. Je hebt verschillende keuzemenu's, maar je kan ook van de kaart kiezen. Wij hebben de seizoens-en smaakmenu geproefd en die was prijs kwaliteit een topper! Met zeer verse lekkere asperges zowel in het voorgerecht als in het hoofdgerecht. We hebben verschillende wijntjes geproefd die per glas te verkrijgen waren, ook een aanrader, want de wijnen die ze schenken zijn prijs kwaliteit ook zeer gunstig. Het restaurant is ook zeer hondvriendelijk, super.
    Wij komen de volgende keer als we in Texel zijn, zeker terug!

11. Marie-Josee kieft

Met 6 vriendinnen een dagje uit op Texel. Als afsluiting een diner bij Bos en Duin! Heerlijk gegeten, ontspannen sfeer en leuk jong personeel! Wij komen zeker nog een keer!

12. Voortreffelijk gegeten en gedronken.

14. Ik heb met mijn vriend hier gegeten, het was erg lekker. We hadden een Tastes & Bites menu genomen. We kregen 10 verschillende hapjes allemaal kleine porties van de kaart. De porties waren van een goede grote, we kregen niet het gevoel dat we teveel hadden gegeten en zaten na het eten (waarvan twee toetjes) voldaan nog een kopje koffie na te drinken. De stijl van het restaurant is erg mooi en de bediening was erg vriendelijk. We hadden zeker het gevoel dat we een lekker avondje uit eten zijn geweest.

15. Anne-Marie

Met een groep vriendinnen hier een echte "High Tea" gedaan op zaterdagmiddag. Ontvangst super leuk met glas cava en daarna allemaal lekkere hapjes. Bonbons, scones, soesjes, cake, sandwiches, soepje, garnalencocktail en uiteraard thee! Heel gezellig 2uurtjes gezeten, prijs kwaliteit zeer goed.

16. Met de familie hier gegeten om ons 25 jarig huwelijk te vieren. Ontzettend genoten bij Bos en Duin.

We begonnen met een aperitief in de wijnkelder, leuke ervaring. Daarna naar boven gegaan, we aten a la carte. Veel gerechten met lokale ingrediënten zoals Texels lamsvlees, schaal en schelp diertjes, allemaal erg goed bereid. De bediening was precies zoals het hoort, veel kennis van de wijnen. Mijn schoonzoons praten nog steeds over de cote de boeuf die zij als hoofdgerecht hadden (zie foto).

Kortom echt een aanrader, wij komen zeker terug.

17. Mijn man en ik hebben hier meerdere keren gegeten en allemaal de keren was het geweldig! De ontvangst was zeer warm, we voelden ons gelijk welkom. De bediening en de service zijn goed; met veel passie en enthousiasme wordt alles gedaan en verteld.

We begonnen ons glaasje bubbels (cava) met een schaaltje chipjes en daarna kwam de kok nog een klein hapje uit de keuken brengen. Erg leuk om de kok aan tafel te zien!

Dit restaurant heeft genoeg keuze op de kaart. Mijn man heeft gekozen voor de huisgemaakte pastrami met geitenkaas. Een heerlijke combinatie van warm en koud. Mijn gerecht met kreeft en een speciale kaassoort was voortreffelijk! We hebben beide gekozen om als hoofdgerecht het Texels lam te nemen. Nog nooit gehad, dus was een verrassing hoe het zou smaken. Deze was heerlijk mals met een fijne schapenkaas-saus. Heerlijke combinatie! Bij de koffie nog verwend met zoetigheden en bij de rekening nog genoten van een Texels drankje wat erbij geserveerd werd.

Tot het einde zeer goed verzorgd. Als we weer op het eiland zijn, gaan we zeker weer genieten bij Bos en Duin! Een aanrader voor mensen die lekker willen eten!

18. Toevalligerwijs hier terecht gekomen tijdens een fietstocht over het eiland. Het restaurant zit in een hotel vlakbij het bos en na alle drama restaurants in De Koog was dit echt een verademing! Samen met de kids heerlijk gegeten, voor ieder wat wils en goed bereid. De kinderen konden van de normale hoofdgerechten een kleine portie krijgen en ook zij vonden het lekker. Wij hebben met z'n tweeen een 4-gangenmenu genomen met een goede fles wijn. Top! Volgens mij is dit een van de betere restaurants op het eiland.

19. Zaterdagavond gegeten in bos en duin, 6 gangendiner gekozen, en waren verrast door de fantastische smaakcombinaties die we we voorgeschoteld kregen. Advies voor de wijnen was uitstekend, met daarnaast ook een deskundige en zeer vriendelijke gastvrije bediening.
    Het diner werd in een rustig tempo geserveerd waardoor we een heerlijke avond gehad hebben.

20. Gisteravond in dit restaurant gegeten, was een topervaring. We hebben gekozen voor het eurotoquesmenu, 4 gangen voor € 39,50. De amuses waren al veelbelovend en onze verwachtingen kwamen helemaal uit. Het bijpassende wijnarrangement zorgde voor een mooie omlijsting van de gerechten. Vriendelijke en attente bediening, terwijl het toch erg druk was deze avond. Aanrader!

21. Waren erg teleurgesteld! Laatste recensie's zijn oud, maar konden ons niet voorstellen dat het veel anders zou zijn. Het surprise menu 4 gangen genomen. Eerste twee gangen waren dun gesneden lapjes vlees met sauce. Je denkt dan dat het hoofdgerecht met vis is, maar helaas. Drie keer vlees achter elkaar. Het dessert was crème brulee taart met vanillesaus. Die stond gewoon op de kaart! Mijn vriendin hat ook dat dessert gewenst en de vanillesaus was nergens te bekennen. Mijn hoofdgerecht had amper saus. Bij lege glazen werd niets gezegd en de serveerster maakte de indruk of ze geen zin had om te werken, want de hele avond geen glimlach gezien. Het was de hele avond alleen maar brengen en halen van borden.
    Beter geen surprise kiezen, want dan weet je tenminsten wat je ongeveer krijgt....en niet verleiden laten door de mooie menu foto's op de homepage, want zo zagen onze borden in verre niet uit! En dan is 45 € voor een 4gangen menu erg duur (vooral met de eerste twee gangen).

22. Super lekker gegeten.
    Een echte aanrader.

23. Ons bezoek aan Bos en Duin is weer zoals menig maal gepaard gegaan met een stuk gastvrijheid,top service goede sfeer en uiteraard goed eten.
    Mooie nieuwe gerechten op kaart, de keuze werd er wel moeilijker door gemaakt, maar tja...........
    Kortom, we hebben weer een gezellige en smaakvolle avond gehad, en zeggen dus graag weer, Tot de volgende keer.

Met gastvrije groet vanuit De Koog,
    Fred Bakker
    Sven Mayweg
    Hotel de Zwaluw

24. Zeer lekkere vernieuwde keuken vol verrassende smaakcombinaties. Eindelijk een Texels restaurant waar de appelmoes achterwege blijft.....Vriendelijk personeel en goede bediening.

25. robin Schoonmade

Het voorgerecht was heel lekker. Het kindermenu was ook heel goed.

En de mensen die er werken waren heel aardig. Het dessert was ook heel lekker.

26. Gisteren met mijn vrouw hier gegeten. Bij binnenkomst fatsoenlijk onthaal. De gastvrijheid straalde er vanaf. Het interieur is gemoedelijk en gezellig. Er is ruim voldoende ruimte om de tafels zodat men geen overlast heeft van grotere groepen.

De kaart is uitgebreid genoeg echter enigszins beperkt in vegetarische keuze.

Het voorgerecht (bruschetta en plate d'Europe) waren aardig maar niet bijzonder. Het hoofdgerecht daarentegen was bijzonder goed. De Argentijnse biefstuk was mals met ruim voldoende smakelijke bijgerechten. De tagliatelle met asperges was iets te machtig door de hoeveelheid room maar de asperges waren excellent qua smaak en gaarheid.

Het nagerecht was uit de kunst. De crème catalana was heerlijk van smaak en een echte aanbeveling. Van de verse aardbeien met hangop en ijs was met name het ijs fantastisch.

Conclusie: heerlijk gegeten; ik denk dat vooral (vis en) vlees hier de beste keuze zijn. Voor Vega liefhebbers is dit niet het restaurant.

27. Heerlijk gegeten in dit supermooie restaurant afgelopen zondag. De bediening is zeer attent en bereid om alles te doen en net dat beetje extra aandacht te geven!

Eten was echt verrukkelijk, het lam en de ossehaas zijn echt aanraders! Ook de wijnen die erbij geschonken werden getuigen van kennis van wijn van de gastheer. Wij komen hier zeker nog een keer terug, ze worden alleen maar beter.

28. In de kerstvakantie 2 weken op Texel geweest en terecht gekomen bij Bos en Duin. In dit sfeervolle restaurant met gevarieerde kaart hebben wij genoten van de ossenhaas steak. Door de vriendelijke bediening en de goede kwaliteit van het eten komen wij zeker nog een keer terug.

29. Op een koude dag in de Kerstvakantie hebben wij hier gegeten. De warme en huiselijke sfeer valt direct op. Ondanks de drukte werden we vriendelijk geholpen. Het eten was uitstekend, heerlijk gegrilde ossenhaas en lekkere bijlagen (vooral de kweepeer!). Ook de Chileense rode wijn erbij was prima. Desserts zijn ok. We hebben genoten!

30. Op aanraden van vrienden hier te eten geweest. De bediening is vriendelijk en het restaurant is zeer mooi ingericht. Je voelt je er gewoon thuis.

De ossenhaas steak was formidabel, de chefkok verdient echt een pluim. Ik raad iedereen aan wanneer ze op Texel zijn hier even langs te gaan.

31. Voor de Kerst een paar dagen in Bos en Duin doorgebracht. Iedere avond genoten van het heerlijke eten in het restaurant. Met een attente en vriendelijke bediening.
    Een plek om nog vaak terug te komen!

32. Meerdere malen heerlijk gegeten. Iedere keer als we naar Texel gaan eten we bij Bos en Duin. Werkelijk goede prijs/kwaliteit verhouding en een vriendelijke bediening met kennis van zaken.

33. Wij hebben hier afgelopen vrijdag gegeten en dat zeer naar onze zin.

Zelf via het internet opgezocht naar een goed restaurant, en de recensies liegen niet.

Ook wij hebben voor het verrassingsmenu gekozen en dat is een zeer geslaagde keuze geweest.

Alles was heerlijk, de geur, de kleur en bovenal de smaak.

Ik zou dit aan iedereen aanraden.

2 zeer tevreden klanten.

34. Om nog even van het mooie weer te genieten trokken wij naar Texel. En genoten hebben wij ook bij dit restaurant, wat een topper! Hadden al gehoord dat ze een eerste plaats hadden behaald bij Texels culinair en dat is wat ons betreft geheel terecht.

Tip; Ga voor het surprise menu dan kunnen deze jongens laten zien en proeven wat ze in hun mars hebben (en dat is niet mis)

Ja, dit restaurant verdient het om "ontdekt" te worden.

35. De afgelopen week weer eens bij dit restaurant gegeten, en..............het was weer fantastisch! Wat worden de gerechten hier met smaak bereidt en de bediening is zoals het hoort; vriendelijk en goede adviezen. Ook wordt er goed ingespeeld op speciale behoefte van de gast. Een absolute aanrader met een prima prijs/prestatieverhouding.

36. Tijdens onze korte vakantie naar Texel zijn wij een avond wezen dineren bij Bos en Duin. Na de amuse en het aperitief beloofde het een avond te worden van culinair genot. Er werd ons een voortreffelijk vier gangen diner voorgeschoteld. Elke gang werd goed aangevuld door een zorgvuldig uitgekozen (biologische) wijn. De service was uitmuntend en de Italiaanse gastheer zorgt er voor dat men niets te kort komt. Al met al een aanrader voor mensen die echte service willen voor een mooie prijs!

37. Tijdens onze vakantie in dit mooie, huiselijke restaurant aan tafel geschoven. Wat zijn we verwend! Persoonlijke aandacht en heerlijk, vers, met liefde bereid eten, wat een luxe!

We bestelden beiden verschillende gerechten. Als voorgerecht Pomodorisoep en Gamba's en als hoofdgerecht Surf en Turf en Ossenhaaspuntjes. Alles zag er prachtig uit. De vis was heerlijk bereid en het vlees boterzacht.

Echt een aanrader om hier te gaan eten. Tip: bestel als toetje het Grand Dessert voor 2 of meer personen.

38. Heerlijk verrassend gedineerd! 5-gangen verrassingsmenu gekregen en elke gang was een feestje. Perfecte begeleiding van wijnen na advies van Roy. Gewoon een geweldig team van jonge mensen die je graag in de watten leggen. Absolute aanrader bij een bezoek aan Texel. Robin en Roy ga zo door, jullie komen er wel! (En wij komen zeker nog een keertje terug...)

39. Mooie locatie aan de rand van het bos.
    Goede en zeer vriendelijke bediening, exclusieve keuken, heerlijk en culinair goed begrepen.
    Ik kom er graag weer...

40. Op 2 januari genoten wij hier van een prachtig marktmenu en een zeer gastvrije ontvangst door gastheer Roy.

Een verademing ten opzichte van andere "tourist traps" die wij op het eiland tegen kwamen.

Als wijninvoerder werden wij hier zeer goed in de watten gelegd door Roy ;-)

Een aanrader!