Bij Jef in Den Hoorn Texel

1501917788 86
1520088503 85
1532202314 84

1. Mulders jean

Bijna perfect. Door de inrichting is het door de vele mensen best wel rumoerig. De rest is top.

2. In één woord verpletterd!
    In iets meer woorden: direct na de gastvrije ontvangst werden we al verwend met 'snacks' bij de borrel, waarin de bijzonderste smaakcombinaties waren toegepast.
    Het menu, in ons feestelijke geval bestaand uit zeven gangen, bestreek een breed scala aan producten van en om Texel waarbij de (Wadden)zee, niet toevallig, een belangrijke rol speelde.
    We kozen daarnaast voor een BOB-arrangement, zodat we niet al te wankel in de taxi stapten. Zelden hebben we zulke geslaagde combinaties geproefd tussen wijn en spijs.
    Voeg daarbij de informele maar informatieve opstelling van de staf en een ruime inkijk in de doenerige keuken en het is duidelijk: we waren verpletterd!

3. We waren op Texel en een goede relatie had ons naar Jef gestuurd. Moesten we geprobeerd hebben. Aan het eind van de avond bleek dat het een waar genoegen was geweest.

Onder het motto "Local meets cosmopolitan" werd ons gezelschap een menu geserveerd dat er wezen mocht. Twee heerlijke voorgerechten waren er. Langoustine met bloedsinasappel en kruidnagel en Waddenzeekokkels met kalfstong. Tongstrelend!

Als tussengerecht serveerde men Heilbot met aardpeer en koolrabi. Dit was het enige gerecht dat geen "ahhh en ohhh" opriep. Een beetje vlakke smaak, doch dat mocht de pret niet drukken. Telkens werden we bij deze gerechten getrakteerd op andersoortig zelf gebakken brood.

Als hoofdgerecht kregen we het mooiste van het Texels rund. Voortreffelijk en zeer smaakvol. Deze portie had wel wat groter gemogen in tweeërlei opzicht: de smaak en de omvang. Bij het dessert was de keuze uit iets zoets of Texelse kazen met lekker notenbrood. Smaken verschillen, doch een enkele stukje werd als minder smakelijk ervaren, doch we willen zo'n dessert wel dagelijks hebben. Het bordje met wat zoets, was binnen een mum van tijd leeg.

Pluim voor Jef en dank aan de relatie die ons hierheen stuurde.

De setting is voortreffelijk. Mooie gedekte tafels die ruim van elkaar zijn geplaatst, schitterend glaswerk, prachtig servies. De ruimte om het aperitief e/o de koffie te gebruiken is zeer aangenaam.

De bediening is in een woord voortreffelijk. De zwarte brigade ziet er onberispelijk uit, straalt warmte, kunde en vriendelijkheid uit en doet wat moet gebeuren: ons de hele avond gast laten wezen en alles te doen om het je naar de zin te maken. De prijsstelling voor het diner is keurig, voor de drank kan het misschien ietsjes minder.

We aten eerder bij zaken met (twee) Michelin sterren en uiteraard leggen we de lat dan hoog. Jef bepaalt zelf hoe hoog hij de lat legt, maar wij menen dat hij die hoogte meer dan waar heeft gemaakt. Absolute aanrader.

4. diondeleuw

Het levensgenietermenu gegeten 2 volwassenen 2 kinderen. Heerlijk diverse avond met een mooi wijnarrangement. Voor ons was de op de huid gebakken poon het hoogtepunt. Onze zoon die kok wil worden heeft Jamie als idool ingeruild voor Jef.

5. Theo 78 punten

Wij hebben werkelijk uitstekend gegeten in dit moderne restaurant, dat niet per se mooi is ingericht, sober zelfs, maar wel een grootsteedse uitstraling heeft. De sobere inrichting heeft overigens twee voordelen: het werkt drempelverlagend en het zorgt ervoor dat de eigenaar de kosten enigszins in de hand houdt. En dat is nodig ook, want ze werken met veel prima opgeleid personeel. En dat merk je in de bediening en dat zie je op je bord.
    De keuken van Jef is zuiver, fris en gewaagd. Elk gerecht - van amuse tot de lolly die we kregen toen we weggingen en alle wat daar tussen zat - had iets bijzonders. Zuren worden niet geschuwd, maar Jef is een evenwichtskunstenaar die nergens uit de bocht vliegt en die je de hele avond bij de les houdt.
    Tel daarbij de enthousiaste en vakkundige dames en heer die serveerden en het wordt duidelijk dat je hier een absolute topavond kunt hebben. Daar hangt een flink prijskaartje aan, je betaalt per persoon zeker rond de € 125 voor vier gangen met wijn en koffie, maar dat was het ons zeker waard.

6. Bert van hoewijk

In een woord: een fantastisch feest. In smaken, in het 5 gangen-menu met minstens 10 gerechtjes incl amuses, in de combinatie van zeer verrassende begeleidende wijnen bij het menu, in de bediening. Een forse rekening maar iedere euro waard.

7. Echt super lekker, heerlijk menu, gastvrije en bekwame bediening, heerlijke hotel kamer. Het menu met de wijnen is een echte aanrader.

Tot de volgende keer.

8. Spetterende oud & nieuw party; 6 gangen diner op het niveau dat wij gewend zijn bij Jef. Nadine heeft ons weer verwend met fantastische wijnen en champagne. Bediening top! Heerlijke relaxe sfeer. Zo moet een feest zijn!

9. Incognito

Een prima ambiance en een restaurant met een moderne uitstraling. Wij verkeerde in een goed gezelschap wat de avond bijzonder maakte. Wij hebben echter wel een aantal kritische kanttekeningen en minpunten. Het menu en de opties waren bijna allemaal gebaseerd op vis en schelpdieren. Alternatief voor personen die geen vis aten werd opgelost door de vis weg te laten. De loungemuziek eindigde in harde discomuziek die storend werd ervaren in gesprekken.

10. Bijzonder gastvrij en ontzettend lekker

Gisteravond hier samen met m'n liefde gegeten. Van 1830 tot na middernacht hier een echt avondje uit beleeft. Nadine en Jef stralen erover en ook het bedienende team Stefan en Thera hebben ons fantastisch in de watten gelegd. Elk gerechtje was weer een smakelijke ervaring en de wijnen maakten het helemaal af. Onder weg naar huis in de taxi brengen ze je auto nog even achter je aan. Wat een topservice. Hij stond kaarsrecht in het parkeervak :)

Graag, heel graag tot de volgende keer.

11. Aly en Willem

Wij hebben vanavond geweldig genoten van de kunst van lekker eten: het maken, presenteren en genieten van verassende en, voor een amateur kok als de schrijver, zeer gewaagde combinaties. De wijnen, vaak uit diverse druiven samengesteld, waren goed afgestemd op de smaakverassingen van het gerecht, de uitleg daarbij was deskundig, degelijk en begrijpelijk.
    En na afloop, omdat de taxi niet beschikbaar bleek, ook nog door de souschef in de nieuwe bedrijfsbus, begeleidt door hemels vuurwerk, naar huis gebracht!
    Echt super, onze huwelijksreis kan niet stuk!
    Aly en Willem

12. Na 4 jaar weer gegeten bij Jef. Interieur is nu erg mooi en smaakvol. Echter door de open keuken de gehele avond tegen de felle, ongezellige verlichting aangekeken waarmee afbreuk wordt gedaan aan de totaalbeleving. Bovendien door geloop en gerammel in en vanuit de keuken wat onrustig.
    Wij kozen voor 4 gangen verrassingsmenu (€ 75). Kwaliteit, zoals je mag verwachten in dit type restaurant, hoog. Toch een minpuntje zijn de zeer kleine porties. Ik weet dat dit geen Van der Valk is maar een hoofdgerecht met drie kleine plakjes zuiglam of een nagerecht met drie kleine stukjes perzik en wat frutsels is wel erg zuinig. Nu begrijp ik waarom er met tussenpozen vier soorten (lekker) brood worden geserveerd! Dus...lekker gegeten maar mag het een "onsje" meer zijn?

13. Hoogstaande keuken, hartelijke ontvangst, zeer goede wijnkennis, passie in de keuken.

14. Zeer goed restaurant. Lieve gastvrouw in de bediening die alles weet van wijn. Lekker rustig gezeten. Mooie gerechten waar de spanning vanaf spat. Alle smaken mooi in balans, kortom topniveau op Texel. We gaan dit deze winter nog eens dunnetjes overdoen.

15. Wat is het fijn op Texel! Na een lange dag wandelen op het eiland hebben we ons volledig overgegeven aan de brigade van Bij Jef. Wat een feest! Van het begin tot het einde zijn we in de watten gelegd. Bij Jef bedankt!

16. Begin februari hier gegeten. Heerlijk verwend. Mooie smaken en eerlijke producten. Een zaak in het duurdere segment, maar dat weet je van tevoren. Entourage en aankleding niet onze smaak. Hier en daar zichtbaar achterstallig onderhoud. Maar al met al heerlijke avond gehad met goede wijn spijs combinaties. Kleine teleurstelling was dat meer dan de helft van de gerechten van ons verrassingsmenu van de kaart kwamen...

17. Afgelopen zaterdag bij Jef gegeten. Geweldig leuke avond gehad met een perfecte gastvrouw Nadine. Wat kan Jef toch geweldig koken met zijn keukenbrigade.

Veel smaakbelevenissen, echt de moeite waard.

Zonder meer een dikke pluim voor een topavond.

18. Ster allures...........?

We hadden ons zeer verheugd op een avondje uit en een vijfgangen-menu bij Jef. Een zeer vriendelijke ontvangst door een zeer charmante jongeman, een goed glas Champagne en wat vage liflafjes als amuse, werd subliem gecontrasteerd door een soort van akela die er bezwaar tegen maakte dat ik mijn leren blousson niet in de garderobe hing, maar ik er de voorkeur aan gaf deze liever bij mij te houden. "Wij willen geen jasjes aan de stoelen" was de insteek van onze "gastvrouw".
    Om geen spelbreker te willen zijn mijn spulletjes uit de jas snel overgeladen naar de tas van mijn partner en de blousson ingeleverd bij onze persoonlijke akela.

Toch niet geheel comfortabel met de gang van zaken bracht ik deze ter discussie bij de charmante heer die ons ontving. Hij zou dit met zijn collega's bespreken. En met succes! Akela kwam aan tafel en ratelde los. "Ik zal er geen punt van maken", wanneer u ergens bezwaar tegen heeft moet u dit bij mij of Jef kenbaar maken (ik quote slechts) en niet tegen een leerling. Na frequent een time out gebaar gemaakt te hebben stopte het geratel van akela en kon ik mijn zegje doen. Heeft de leerling dan een sticker "Leerling" en moet ik van te voren als gast de interne regels van Jef kennen? Sorry...., ik ben een gast en wil graag als gast behandeld worden.

Op dat moment was de sfeer ver te zoeken en hebben wij de rekening gevraagd. Deze kwam zeer prompt. 29 euro, voor ieder een glas champagne, een ondefinieerbare amuse en een wonderlijke behandeling.

Geen woord van spijt... Ook niet door Jef zelf, die zich bij het onbeschofte af distantiëerde tijdens het afrekenen.

Vervolgens alsnog een fantastische culinaire avond gehad bij een chef zonder ster allures, lekker eten, een goede prijs en vooral zeer gastvrij.

Texel staat bekend om haar gastvrijheid, iets waar wij dagelijks van mogen genieten maar echter helaas niets van hebben bemerkt bij Jef.

19. M. van Mastrigt

Een prachtige ervaring tussen alle eettenten op Texel.
    Zeer vriendelijk personeel, goede entourage.

Genoten van een gastronomisch verrassingsmenu, maar dat kan zeker nog verbeterd worden in fijnheid.

Een aanrader, maar ik hoop voor de toekomst verbetering in fijnheid en smaak.