De Pannenkoekenvallei in Den Helder

1419308647 55
1488819223 68
1506196866 48
1520098982 47

1. Mijn vrouw en ik keken elkaar fronsend aan toen duidelijk werd dat oma haar 69e verjaardag ging vieren in een pannenkoekenrestaurant.
    Ik durf te beweren dat mijn vrouw en ik fijnproevers zijn. De laatste keer dat wij blij zijn geworden van een pannenkoek is dan ook 14 jaar geleden in het pannenkoeken-Mekka van dit zonnestelsel: Bretagne. Erg enthousiast waren we dan ook zelf niet. Voor de kinderen was het wél leuk en dus toch koers gezet naar Den Helder.
    De reis begon goed omdat we uur lang in de auto discussieerden over de schrijfwijze van het woord pannenkoek. Het is dus inderdaad pannenkoek en geen pannekoek.
    Aangekomen bij de vallei, en de kinderwagen uitgeladen te hebben, gingen we stapvoets richting restaurant. Op het eerste oog zag ik geen kans de kinderwagen via de trap binnen te krijgen; in mijn ogen merkwaardig voor een restaurant dat pretendeert kindvriendelijk te zijn. Gelukkig werd me al snel duidelijk dat een degelijke voorziening er zeker wel was, een kinderwagen-vriendelijke opgang naast het pand. Top!
    Eenmaal binnen werden we allervriendelijkst begroet door een lieflijke medewerkster die ons wees naar de tafel waar de rest van het gezelschap al 20 minuten op ons wachtte. Het eerste wat opviel was de inrichting en opzet van de ruimte binnen, het is vrolijk aangekleed en het is ruim opgezet. Veel plek rondom de tafels.
    Wat ook opviel waren de rennende en spelende kinderen. In een kleiner restaurant had ik waarschijnlijk zelf snel mijn beklag gedaan of hadden de kinderen de boel al afgebroken, maar hier konden ze vrijuit rennen en dat ging prima. Onze oudste, 4 jaar, trok spontaan z'n jas uit, zocht z'n nichtje op en voegde zich bij de andere spelende kinderen. We zagen hem alleen nog even voor zijn pannenkoek, en het ijsje. Helemaal blij.
    Toen we de kaart bekeken zagen we naast het kleurig pannenkoeken-spectrum ook een dinerkaart met andere gerechten. Dit was een verrassing. Een goed glas wijn combineert nu eenmaal beter met een rood gebakken rib-eye dan met een pannenkoek Hawaii met extra ananas.
    Voor ons dus een surf & turf (gamba's en biefstuk) en een rib-eye, gecombineerd met een glas rode wijn. Onze oudste een fruit-pannenkoek.
    De kwaliteit was verrassend goed. Erg goed zelfs. De rib-eye bestelde ik met cuisson rood, vrijwel ongebakken. Doorgaans wordt dit vertaald naar de keuken toe als 'toch even lekker laten bakken', maar ik kreeg hem precies zoals ik hem had besteld. Doorgaans komt zoiets alleen duidelijk over als we eten in Frankrijk, maar bij de pannenkoekenvallei werd dit ook opgepakt. Hulde.
    Tijdens een discussie over de schrijfwijze van het woord frikandel moest onze jongste van 3 maanden plotseling worden verschoond. Vaak zorgt dit voor vechtpartijen met de bediening omdat een dergelijke ruimte er niet is, of omdat de betreffende ruimte zo klein is, dat verschonen een uitdaging is.
    Die ruimte is er in de pannenkoekenvallei wel; sterker nog, deze ruimte is zo optimaal ingericht dat zelfs Centerparcs zich hier kan laten inspireren. Alles is voorhanden: doeken, papier, alles binnen handbereik. Tijdens het verschonen is, door de omvang van de ruimte, ook de hele familie om de verschoonmat heen komen te staan om onze jongste te bewonderen. Erg fijn was dit.
    Weer terug op onze plek hoorden we voor de vierde keer een glas breken in de keuken. En voor de vierde keer werd hier door de manager en bediening om gelachen. Past prima in het beeld van een pannenkoekenhuis waar vooral kan worden gelachen.
    Dit is een schets van wat we hebben aangetroffen. We zijn zeer aangenaam verrast en zullen zeker terugkomen. Allen dank voor de leuke avond, en zeer vlotte bediening.
    Gr. Sebastiaan.

2. Annelies Seijbel

Zaterdag 27 okt. Met onze kinderen en kleinkinderen hier wezen eten. Het personeel is heel attent en heel vriendelijk, de bestelling liep vlot. Na 20 minuten wachten hadden wij alle 9 personen een heerlijke pannenkoek. Een aanrader!

3. cees van geel

15 juni 2018 hebben we Oma haar verjaardag gevierd, geweldige dag voor Oma lekker gegeten met alle kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen ( groep 30 man).
    Helaas is Oma deze week overleden, goed idee van Oma - na de crematie Oma geen koffie en cake in Schagen, maar doe mijn feestje in de Pannenkoekenhuis nog maar ff over ter nagedachtenis.
    Nou dat hadden we gedacht, dit was - zelfs gezien de speciale omstandigheden - niet te regelen, hoogseizoen dus niet welkom met 29man.
    Buiten het seizoen zijn we zeker wel welkom? Nou vergeet het maar, zoek het dan ook maar uit met je toeristen.
    Wij zijn er op 15 juni voor het eerst geweest, jammer direct de laatste keer.

4. Caroline

Heerlijk gegeten. Had bij de boeking even om moeten denken dat ik mindervalide ben. Moest nu trap op vanwege de drukte.

5. Om 17.00 uur aangekomen en direct besteld. 2 volwassenen en een kindje van 2 jaar. Om 18.30 uur nog geen eten te bekennen. Bij navraag wordt er gezegd: zeg maar gewoon tegen ze dat ze er mee bezig zijn. even later nogmaals gevraagd..men zal navraag doen maar vervolgens hoor je niks. Dus nogmaals gevraagd en aangegeven dat we er klaar mee zijn. We kwamen van Texel en moesten nog een anderhalf uur rijden naar huis. Uiteindelijk kwam men vertellen dat ons zoontje wel kon eten maar wij nog niet. Ze waren er nog niet eens mee begonnen!!!
    Heb dit nog nooit meegemaakt. Mensen die 45 min. na ons kwamen zaten al lekker te eten.
    Wij zijn opgestapt. Kwamen later bij dr mac andere mensen tegen die blijkbaar ook zijn weggelopen .
    Ik ben niet van de negatieve recensies schrijven maar dit was echt waardeloos.

6. Ich kann die negativen kommentare nicht verstehen. Wir sind regelmäßig mehrmals im jahr im pannekoekenvallei und kommen gerne wieder. Der service war immer freundlich und schnell. Die spareribbs sind die besten im land. Auf essen und getränke mussten wir nie lange warten, auch wenn das restaurant voll besetzt war.

Vrije vertaling door Eet.nu: Ik snap de negatieve recensies niet. Wij komen meerdere keren per jaar bij De Pannenkoekvallei en komen graag opnieuw. De service was altijd vriendelijk en snel. De spareribs zijn de beste in het land. Op eten en drinken hebben we nooit lang hoeven wachten. Zelfs niet als het restaurant vol bezet was.

7. Een uur gewacht op twee zwart aangebrande pannenkoeken, slechte zaak.
    We komen uit het oosten van het land, maar daar kunnen ze lekkere pannenkoeken bakken zoals het hoort.

8. Jane Chipperton

Very slow service for pancakes - nearly an hour to arrive.

9. Vandaag 1 uur moeten wachten op 2 simpele pannenkoeken, de ene was niet gaar de ander zo wit als het bord. Personeel vraagt niet of t smaakt, komt niet langs om te vragen of je nog iets drinken wilt.
    Pannenkoek teruggegeven en werd nieuw gemaakt, geen excuus, niets. Als je de pannenkoeken tegen het licht houdt kun je er nog net niet doorheen kijken zo dun zijn ze en smaak hebben ze niet en dat voor een dikke 8 euro per stuk…
    Meneer moet maar eens een pannenkoek gaan eten in het zuiden dan weet hij wat hem te doen staat. Ik weet niet wie er in de keuken staat maar toen mijn dochter 4 jaar oud was bakte ze betere pannenkoeken dan dit restaurant!
    Het bestaat niet dat daar een gediplomeerde kok staat want die zou zich doodschamen. Het personeel is jong en onervaren, lekker goedkoop in uurloon dat wel maar goedkoop wordt duurkoop op deze manier.

10. Gisteravond na een uur de bestelde pannenkoeken geserveerd gekregen, maar één daarvan was zwart geblakerd. Er werd een nieuwe gemaakt en na een kwartier was de pannekoek er. Maar nu was de pannekoek niet gaar. Het had geen smaak en toch stond het op de kaart als hartig.
    Oké, we hebben vakantie en het is er goed zitten. De volgende dag hebben geschuild ivm onweersbui. We bestelden een bier en een thee. Bij de thee zat een koekje, maar die was oud. Wat is het toch jammer, dat zo''n mooie lokatie een slechte keuken heeft en niet oplettend is op details. JAMMER.

11. Aangekomen bij dit restaurant kan je kiezen om buiten aan picknicktafels plaats te nemen, als er geen bordjes gereserveerd staan en rondrennende kinderen voor lief wil nemen, of binnen op betere stoelen in een rumoerige omgeving. We begonnen verwege de zon eerst buiten en zijn later naar binnen gegaan. Het is nu de tweede keer dat we hier kwamen. Wat me van toen nog bijstaat is dat we erg lang moesten wachten op twee pannenkoeken. Gisteravond was alles nog minder dan de eerste keer. Ik heb zelf maar ergens een menukaart vandaan getrokken want er was geen bediening te bekennen. Na 15 min een bestelling kunnen doen voor wederom twee pannenkoeken. Na 50 minuten waren we het zat. Twee drankjes betaald en de pannenkoeken met het nodige gif op de tong geannuleerd. Belachelijk om een uur op twee pannenkoeken te moeten wachten. Ook geen gebaar dat de twee drankjes niet betaald hoefde te worden, alleen een vage reden waarom het niet klaar was. Ronduit waardeloze service.

12. Vandaag met de familie wezen eten in het pannenkoekenhuis. We waren met 6 volwassenen en 3 kinderen. we hadden gereserveerd!!
    Op de menukaart staan menu's die niet meer verkrijgbaar waren het meeste was op. Geen spek voor de pannenkoek Geen krenten voor de pannenkoek Geen slibtongetjes. Geen biefstuk terwijl dat het menu van de week was.
    Nog maar een raket ijsje.

Naar veel onderhandelingen kregen we de koffie en een broodplankje gratis.
    We hadden ook het gevoel dat het ze niet interesseerde!!
    Het excuus was het is druk geweest deze pinksterdagen.

13. Heerlijk gegeten en gedronken!
    Gastvrije mensen en attente bediening, gewoon top. Tot gauw!!👍

14. B. Vlissingen

15. Op zaterdagavond met 2 personen heerlijk gegeten. De bediening was prima. Wij werden snel gevraagd wat we wilden drinken en eten en werden vervolgens snel bediend. De porties waren voor ons voldoende en goed warm en we kregen er een schaaltje gekruide frites bij, ook heerlijk. Ook de ijsdesserts waren lekker en wel in verhouding tot de prijs, alles is € 6,95. Het hele restaurant en buiten is gezellig versierd in de kerstsfeer.

16. Aangekomen op het terras (flinke omloop omdat we met een rollator naar boven moesten) waren de meeste tafels voorzien van een bordje gereserveerd. Het was half 4. Dus maar een plekje in de zon genomen.

In het midden aan de desk stonden 4 meisjes voor de bediening heel erg gezellig met elkaar te zijn. Na een kwartier kwam er toch eindelijk iemand naar ons toe om te vragen wat we wilden drinken.

Ik vroeg de kaart, maar daar stond geen drinken op, werd mij verteld. Vreemd, zou toch prettig zijn om te weten wat je kunt bestellen, een kaart inspireert tenslotte. Toch drinken besteld en uiteindelijk een kaart gekregen. Eigenlijk was ik er al klaar mee, zeker toen we het drinken kregen zonder flesje erbij. Dus uit een 1,5 liter fles een drankje voor de hoofdprijs. Volgens mij mag dit helemaal niet. Het glas was gevuld met 4 ijsblokjes en wat drinken. Dus inderdaad wat drinken als het ijs eruit is.

De bediening was ronduit slecht, eerst een kwartier wachten totdat ze kwamen, toen 5 minuten wachten tot het geserveerd werd en na mijn laatste slok na 1 minuut vragen of ik nog wat wilde drinken. Wij waren niet de enige die slechte service kregen.

Wat een arrogantie in deze slechte tijd. Ik kom hier niet meer terug!

17. Tonneke Lensen

Op 30 juli kwamen we binnen geen plek, maar als een duveltje uit een doosje kwam een aardig jonge man die ons naar de stamtafel verwees en vervolgens lekkere stoelen van boven haalde. Ondanks de drukte werden we snel geholpen, de bediening was top, heel vriendelijk en het eten was heerlijk. Wat een afsluiter van een heerlijk dagje Texel. Wij komen zeker terug.

18. Tjitske

Echt waardeloos, bijna alle vleesgerechten waren op, en we waren toch al om 18:00 uur daar. Vervolgens hebben we 3 kwartier op ons eten moeten wachten. Er was alleen groot bestek dus niks voor de kindjes, beetje vreemd in een pannenkoekenhuis. De meisjes van de bediening waren wel super vriendelijk.

19. Met een groep van 20 man wezen eten, super leuk voor de kinderen en heerlijk gegeten! Bediening was vlot en erg vriendelijk.

20. Erg lekker en gezellig gegeten. Personeel was vlot en ontzettend vriendelijk. We kregen snel onze pannenkoeken die erg lekker waren. Zeker de boerenpannenkoek. Erg lekkere desserts gehad. Bom vol en voldaan naar huis. Zeker een aanrader!

21. Frans Diederich

Gereserveerd voor 4 personen. Bij aankomst bleek de tafel 'per ongeluk' aan een ander gegeven te zijn, "Sorry." Het bestelde drinken werd aan de voorzijde van de tafel gezet, of we het zelf maar wilden pakken.
    Voorgerecht was matig, niet echt warm. Ik kreeg als eerste het hoofdgerecht en 5 minuten later werd het visstoofpotje voor mijn vrouw geserveerd, wat denk je? Potje waar het gestoofde visje in zou moeten zitten was léég. "Sorry, foutje van de keuken." Intussen kregen mijn gasten hun gerecht en was dat van mij inmiddels koud geworden. Kortom, met erg lange tanden gegeten. Daarna het nagerecht, Dame Blanche of wat er op moest lijken, bestrooid met gemalen koekjes.
    Conclusie: Héél slecht geheel zowel de keuken als de bediening (onervaren). Absoluut niet voor herhaling vatbaar.

22. We zijn met een groep van 12 wezen eten. Na het opnemen van de bestelling meer dan een uur moeten wachten op iets eetbaars. Als je in die periode iets wilde drinken moest je zelf actie ondernemen, want de bediening liet zich niet zien.
    Eindelijk het eten op tafel. Kleine porties vlees, maar wel goed. Het vreemde voor dit pannenkoekenhuis is, dat je er beter geen pannenkoek kunt bestellen. Deze zijn namelijk bedroevend slecht, niet gaar en flinterdun gesneden appelschijfjes dje ook nog eens niet geschild waren. Erg veel geld betaald voor een etentje met een kater. Ons zien ze er niet meer.

23. Een mooi pand met een gezellige inrichting én ruime parkeergelegenheid. De bediening is enthousiast en vlot. Wij hebben er lekker gegeten, de Egyptische pannenkoek is een aanrader, en komen er zeker weer!

24. Lekker gegeten, vlotte bediening, eigenaar zelf bood ons een dessert aan! Hier komen we terug! Bedankt Fred, tot de volgende keer...

25. Roland met vriendin Mieke , broer Lothar en gehandicapte moeder met hondje Saartje.

Bediening is goed van Fred en zijn mensen. Eten is prima. Goed toegankelijk voor gehandicapten.

26. Gister, na een wandeling in de donkere duinen een hapje wezen eten bij het pannenkoeken en steak house. Heel weinig steak op het menu. De plates zijn hetzelfde als de steak menus alleen duurder. De steakmenus waren erg karig. Weinig vlees, weinig patat, de kinderpannenkoek had weinig vulling, slechte service, we moesten vragen om patat en de poedersuiker. Het eten kwam laat, na een kleine 3 kwartier pas! Maw de prijs is te hoog voor het kleine beetje wat wij kregen.

27. Ben met 9 personen gaan eten, dat was een probleem om 2 tafels aan elkaar te zetten. Het spek was op en het eten koud en de patat kwam later toen alles al op was.
    Wij komen er niet weer, sorry.

1,1
  28. Vandaag hebben wij hier gegeten. Jammer genoeg waren de eieren van de uitsmijter koud. Na deze terug te heben gestuurd kregen wij dezelfde uitsmijter terug waar de eieren nu lauw waren.

Hierna wou de bediening ons tegemoet komen door een gratis koffierondje aan te bieden. Er werd echter maar 1 koffie gratis gerekend en ons was dus nog meer kosten aangejaagd doordat wij een heel rondje gratis hadden verwacht.

Conclusie mooie plek, misschien moeten ze het alleen bij de pannenkoeken houden, en meer taakgericht werken voor bediening en keuken.

29. MR2 112 punten

In de meivakantie prima gegeten. Zeer vriendelijke en vlotte bediening en van binnen heel leuk aangekleed. Wij zouden er zo weer naar toe gaan!

30. Vergelijkbaar met pannenkoeken restaurants in Limburg is dit helemaal niets. De vulling moet je met een vergrootglas zoeken. Nee, hier ga ik geen geld meer aan besteden.

31. Gisteren met het heerlijk weer bij de Pannenkoekenvallei geweest. Ik vond het geweldig. Op het terras gezeten met een drankje en daarna een pannenkoek, die ook lekker was. Ik zeg een aanwinst voor Den Helder en ik kom zeker terug.

32. R. van der Zee

Op 2e paasdag wilden wij met de kinderen en kleinkinderen pannenkoeken komen eten. Tot onze stomme verbazing was het restaurant gesloten. Wisten dat het op maandag altijd gesloten is maar je verwacht toch dat het op een tweede feestdag zeker open is. Onze kinderen uit Enschede vonden het echt iets voor het gat Den Helder dat zoiets gebeurt.

33. D Janssen

Het was weer lekker!
    Service goed en het eten erg lekker!
    Verrassend goed vooruit gegaan!
    Ga zo door, en zeker tot ziens!

34. Gisteren voor het eerst bij de Pannenkoekenvallei geweest, ik vond het goed. De bediening aardig, mijn pannenkoek super lekker en natuurlijk de ligging top.

35. Eten was prima. De bediening heel vriendelijk. In combinatie met het bezoekerscentrum een leuk uitje met kinderen.

36. Het wordt beter! Met een eerdere slechte ervaring en een waardebon ter compensatie hiervoor op zak weer een kans gegeven. Het eten was goed, gaar en lekker, de bediening correct en attent. Een goede stap vooruit!

37. Lang moeten wachten. Na 40 min werd bestelling opgenomen. Na nog eens 30 min werd de bestelling gebracht. Helaas, het voorgerecht was vergeten. Slechts eenmaal drinken gehad. Ongeorganiseerd, bediening en koks. Gebrek aan leiding eigenaar.
    Tip: neem nieuw en georganiseerd personeel aan. Janboel.

38. Pannenkoeken waren niet gaar en waren erg karig belegd. Bediening deed daarentegen wel hun best. Ook de locatie is goed en veel aandacht voor de jongere gasten.

39. Pannenkoek erg dun en aan de dure kant. Icetea voor 2,95 en Dame Blanche voor 6,95 is erg duur.

40. Ok... moeilijk dit. Pannekoek niet gaar en zelfs zwart! Lang moeten wachten. Bediening drama. Prijs te hoog. Misschien moeten de koks een andere baan gaan zoeken? Ik kom hier nooit meer.

41. Lang moeten wachten op een ongare pannenkoek, plakkerige tafels en gasten met hond toegestaan. Bediening vriendelijk maar jong en onervaren. Lokatie wel mooie uitstraling.

42. Na driemaal (voordeel van de twijfel) tot de conclusie gekomen dat het niet loopt, erg lang wachten van 45min. tot meer dan een uur. De accomodatie is mooi, bediening vriendelijk, maar niet goed georganiseerd. Erg jammer. Ook jammer dat ze op maandag en dinsdag gesloten zijn, zeker in het hoogseizoen een gemiste kans!

43. Zeer slecht!! Wachttijd na onze bestelling ruim 90 minuten. Helaas waren de pannenkoeken niet gaar, Jammer