Tri Tunggal in Den Haag

indonesian Cuisine

28 positieve stemmen1 negatieve stem

Restaurant Tri Tunggal

De naam Tri Tunggal staat voor drie in één, de drie gebieden uit Indonesië waar het eten uit de keuken van het restaurant zijn oorsprong kent (Manado (Sulawesi) – Java – Sumatra).

Het eten is traditioneel Indonesisch hiermee kunnen ze zich onderscheiden van andere Indonesische restaurants, die over het algemeen alleen over het Midden-Javaanse keuken beschikken.

Na jarenlang gewerkt te hebben bij het CBS en voor te zijn met alle bezuinigingen bij de Overheid heeft Jan een aantal jaren naast zijn ambtenaar zijn, ervaring opgedaan bij een van de meest bekendste restaurants van Nederland ‘Sarinah’. In 2011 was het zover dat hij de stap heeft gemaakt om bij het CBS en Sarinah te stoppen en is voor zich zelf begonnen met een eigen Indonesisch restaurant ‘Tri Tunggal’.

De naam Tri Tunggal staat voor drie in één, de gebieden uit Indonesië waar het eten uit de keuken van
ons restaurant zijn oorsprong kent (Manado Sulawesi – Java – Sumatra). Ons eten is traditioneel Indonesisch en wij beschikken over een vele gerechten, maar hebben een keus moeten maken om de menukaart overzichtelijk te houden. Hierdoor kunnen wij ons onderscheiden van andere Indonesische restaurants, die over het algemeen alleen over het Midden-Javaanse keuken beschikken.
Om de drie maanden lanceren wij een nieuw gerecht, vaak staat deze ook niet op de kaart. Ons laatste gerecht is de Sayur Kapau dit is een gerecht uit Sumatra (kousenband met nangka wordt ook wel Jackfruit genoemd) en is geheel vegetarisch.

28 positieve stemmen1 negatieve stem

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1402097986 88
1406701911 87
1420513684 89
1461949003 84
1517196096 89
1544819642 89

1. Tja, onze verwachtingen waren hoog gespannen, maar helaas. Het lijkt erop dat de kok op de automatische piloot de maaltijden bereidt. Bij de saté 's zaten droge, harde stukken vlees, de groentegerechten waren een beetje futloos en de babi ketjap was meer vetlel dan vlees. Jammer, want het moet ooit erg goed zijn geweest. Het feit dat er op een mooie aprilavond niet meer dan zeven gasten zijn duidt er ook niet op dat dit nog the place to be is. En dan vind ik 33 euro een hoop geld voor wat je krijgt. Vriendelijke mensen, dat wel.

2. Leuke sfeer, goed eten, meer dan voldoende, pittigheid kun je zelf bij de bestelling opgeven.
    Een fijne plek om lekker te eten, vriendelijk en behulpzaam personeel, die weten waarover ze praten.

Succes, we komen zeker terug.

Pauline en Bert vd Wal.

3. Goed gegeten. Zeer goede, vriendelijke en attente bediening
    We komen zeker terug

4. Fam. Scholtes

Afgelopen zaterdag prima uitgebreide rijsttafel met elkaar gehad. Bediening was heel vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar

5. 21 september bij Tri Tunggal gegeten. Heerlijk origineel Indonesisch. We waren allebei door de sfeer en t eten even met ons hoofd terug in Indonesië. Heerlijk relaxte gezellige bediening met een praatje. Top

6. M.Boelmans Kranenburg

Restaurant Tri Tunggal was qua eten erg lekker. Ik was er met een nichtje en we hebben daar een rijsttafel gegeten. Verder vond ik de bediening erg aardig. Beslist een aanwinst voor Den Haag.

8. Al een aantal malen hier gezellig en lekker gegeten in een goede sfeer. Personeel en gastheer erg vriendelijk. Een dikke 10.

9. Ik lees alleen maar lovende reacties maar ik vind het restaurant zeer prijzig voor hetgeen wat je krijgt. Vond de smaak ook niet echt lovend. We gingen via Groupon, waarde rijsttafel 93 euro en nu 30 euro voor 2 personen. Nou ik vond hetgeen wat we kregen echt geen 93 euro waard, er zat zelfs geen toetje bij inbegrepen. Heel teleurstellend vooral omdat er veel concurrentie in de buurt zit waar het eten echt goed is en de prijs te betalen is.

10. Afgelopen zaterdag echt heerlijk gegeten bij Tri Tunggal. Het is er echt sfeervol en de bediening is top! Heb niet lang hoeven wachten voor onze rijstafel. De rijsttafel "Tri Tunggal Cuisine" is overheerlijk, en een echte aanrader voor de volgende keer. De Rendang en de sate's zijn een 10 waard. Een volgende bezoek is voor herhaling vatbaar.

11. El 17 punten

Heerlijk gegeten! Het eten werd warm geserveerd en we hebben niet lang hoeven wachten. Kwaliteit van het eten was goed. Personeel vriendelijk aanwezig.

12. Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten. Wij hebben menu cuisine genomen en de sate's waren overheerlijk, nog niet eerder zo een heerlijke rijsttafel gegeten.
    Zeker een aanrader om terug te komen en geweldige bediening.

13. Kas 419 punten

We kwamen aan. Hadden gereserveerd, kregen een tafel voor 2, maar daarna vergeten. Net op het moment dat ik wilde opstaan om te vertrekken stond de eigenaar voor mijn neus met excuses.

Niet veel later stond ons eten op tafel. Rijsttafel sulawesi en vegetarische rijsttafel voor mijn vriendin. Eten was erg lekker, goed pittig, maar niet te pittig en de smaken blijven ook erg lang nasmaken wat een pré is! Prijs kwaliteit verhouding is goed te noemen, want zo'n rijsttafel lijkt veel en dat is het ook, je zit echt wel vol als je deze al op krijgt. Eigenaar en zijn Indonesische serveersters kwamen ook regelmatig checken of alles naar wens was en om een praatje te maken. Na het dessert kregen we nog een spekkoek likeurtje van het huis. Al met al een zeer positieve ervaring en zeer lekker echt Indisch gegeten! Een aanrader! Terima kasih.

14. Mijn ervaring is gewoon goed. Het eten was heerlijk. De bediening was zeer goed. Ik had nog nooit een Indische rijsttafel gegeten en heb er echt van genoten. Er werd goed uitgelegd wat er op tafel werd gezet met veel geduld. Het was onze trouwdag 9 maart, kon niet meer kapot. Bedankt

15. Via V.V. hier terecht gekomen. Lekker gegeten en een leuke sfeer. We hadden zelfs een danseres. Eten voldoende.

16. Twee keer heerlijk gegeten hier. Er heerst een goede sfeer en het eten is heerlijk. Echt een aanrader.

17. In februari 2014 heerlijk gegeten. Gastvrij en vriendelijk personeel. Gezellig druk. Voor herhaling vatbaar.

18. Op 22 januari bij Tri Tunggal via "VakantieVeilingen" hier met partner gegeten. De bediening was zeer voorkomend en nam alle tijd voor de gasten. De ambiance was sfeervol en de gerechten waren van uitstekende kwaliteit. Bovendien zijn de porties ruim voldoende. Kortom wij hebben er heerlijk gegeten en vinden dit zeker voor herhaling vatbaar.

19. Prima gegeten. Alles vers en goed van smaak. Geen missers in de keuken of de bediening. Gewoon goed bevallen. Kan ik dus aanraden. Hartelijk ontvangen, ondanks onze vakantieveiling bon.

20. Het viel mij/ons dus eigenlijk wel wat tegen, na alle lovende recensies van voorgangers.. ja, op zich zeer complete en rijkelijke zgn. rijsttafels.. (overigens geen indonesische, maar nederlands-indische uitvinding..) en best wel smakelijk hoor, maar ietwat gewoontjes. De gangbare gerechtjes en geen culinaire uitzonderlijkheden of anderszins hoogstandjes. Echte specialiteiten-van-het-huis ontbraken. Sfeer/aankleding enerzijds bijna akelig trendy/modern, overigens inmiddels beetje achterhaald, anderzijds wel mooie indonesische 'dingetjes' ter opluistering/versiering. Service/bediening wel oke, misschien ietwat overdreven vriendelijk, alert en attent maar met name de prijs/kwaliteit voor het gebodene is mijns inziens veel en veel te prijzig.. (zeker zonder bonnen, veilingen en aanbiedingen.. en de concurrentie is groot..
    zeer nabij zijn immers veel goedkopere en indonesisch culinair gezien mijns inziens minstens zo interessante toko's..). Al met al bijna teleurstellend, na alle ophef en loftuitingen van andere recensenten. Wel (ruime) voldoendes, maar toch, tsja..

21. We gaan regelmatig in dit restaurant eten en hebben het altijd erg naar ons zin.
    Het eten vinden we prima en de service is ook heel goed. Als we wensen hebben is niets ze te veel.
    We gaan zeker nog eens terug.

22. Ben al diverse keren bij Tri Tunggal geweest en onlangs weer met familie. De sfeer is bijzonder goed en altijd vrolijk personeel in een mooie ambiance. Het is rolstoel toegankelijk, ook belangrijk want mijn broer kwam in een rolstoel. We hebben weer heerlijk genoten van het eten en de muziek. We gaan er vast weer binnenkort heen.

23. Na vele goede recensies gelezen te hebben, gingen in het Mekka van Indische restaurants (Den Haag dus) naar Tri Tunggal. Bewust niet gekozen voor een rijsttafel, maar voor losse gerechten: Gulai Kambing (redelijk lekker, maar niet de beste), Rendang Padang (lekker pittig, maar tikkie droog rundvlees) en saté kambing (gewoon erg lekker, maar slechts 4 stokjes). Voor deze gerechten aangevuld met dessert en drankjes, waren we 60 euro kwijt, hetgeen de prijs/kwaliteit verhouding wel omlaag haalt. Vriendelijke, maar ietwat trage bediening (40 minuten gewacht op toetje) haalde het punt voor de service wat omlaag. Al met al wel spijt dat we de rijsttafel niet genomen hebben, maar er komt vast een herkansing. Verder prima eetgelegenheid.

24. Wij zijn hier nu een keer of drie geweest en iedere keer weer was het goed. Goede service, een warme en gezellige sfeer en het eten is steeds weer heerlijk. Geen probleem als je een gerecht wilt wisselen in de rijsttafel. Restaurant ziet er gezellig en modern uit.
    Zeker aanrader.

25. Toevallig tijdens onze vakantie hier terecht gekomen met het idee om eens Indonesisch te proberen.Het zag er gezellig en druk uit, dus op de bonnefooi naar binnen. Zeker geen spijt van, super vriendelijk en heerlijk eten, met recht een aanrader! Als we weer eens in Den Haag komen, gaan we hier zeker terug!

26. We hebben heerlijk gegeten en door de sfeer een gezellig avondje uit.
    Binnenkort gaan we er zeker weer eten. Zodat we nog meer van die fantastische keuken kunnen genieten.

27. Afgelopen zaterdag hier gegeten. Het restaurant is leuk en warm aangekleed, vriendelijk personeel en aardige eigenaar die regelmatig een praatje kwam maken. De rijsttafel die wij hadden gekozen smaakte prima en werd op leuke schaaltjes geserveerd. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Recensies kloppen zeker.

28. Ben een verwende consument, zeker wat de Indonesische keuken betreft. Maar alles smaakt hier super lekker en vers! We zijn vandaag voor de derde keer geweest en tot nu toe steeds verschillende gerechten geproefd en allemaal even lekker!

29. Winnie van knotsenburg

Vrijdag 15 maart samen met mn zus bij Tri Trunggal gegeten. We hebben een heerlijke rijsttafel gegeten. Het eten was voortreffelijk. Alles was ruimschoots voldoende. De bediening was ook goed, we hoefden niet lang te wachten op onze bestelling. De sfeer was gezellig, Jan kwam ook af en toe even voor een praatje. Het is altijd leuk om een beetje aandacht te krijgen. We gaan dit zeker vaker doen!!

30. Na een dagje Den Haag heerlijk gegeten en gezeten bij Tri Tunggal.
    We hadden ons vooraf via internet georiënteerd en de goede recensies kloppen.
    Porties bij de rijsttafel ruim voldoende en konden aangevuld worden. Deskundig en vriendelijke bediening (eigenaar). Gaan er beslist weer naar terug!

31. Charlie-Robinson Poortvliet

Eergisteren hier met mijn moeder gegeten. Alle gerechten (wij hadden een Indonesische rijsttafel besteld) waren erg lekker. Complimenten aan de keuken en aan eigenaar Jan. Aardige vent en legt met alle liefde de bereidingswijze van alle gerechten uit!

32. Heerlijk gegeten hier! Wij zijn kritisch als het op indonesisch eten aankomt, maar dit was echt goed! Wij waren hier toevallig bij het eenjarig bestaan en dat maakte de sfeer extra leuk: Balinese en Javaanse dans tussendoor. Wij komen hier zeker vaker terug in de toekomst!

33. Heb gisteren met 50 mensen gegeten in Tri Tunggal. Nog nooit zo een fantastisch smakend, vers buffet meegemaakt. Heb meteen besloten vandaag mijn buitenlandse gasten hier mee naar toe te nemen. Eens kijken of ze voor 3 personen net zo lekker koken als voor 50.