Restaurant verhuisd

1459791930 50
1462048794 52
1468819385 50

1. Sjoerd Seekles

Heerlijk authentiek Indonesisch eten. Nog steeds vaste klanten bij D'Javas (zelfde restaurant nieuwe naam) op muzenplein. De beste plek voor Indonesisch streetfood in regio Den Haag.

2. Leuk restaurantje, heel mooi ingedeeld. Eten is niet al te duur, voor een kleine 9 euro heb je al goed gegeten. Ligt ook best goed in het hart van het centrum. Prima restaurant.

Kom zeker nog een keer terug

3. Leuk restaurant, geweldige sfeer. Het eten is niet al te duur, voor de prijs krijg je heel goed te eten. Zeker kom ik nog een keer langs voor een tweede keer!

4. Lekker eten goede service! Goede prijs/kwaliteit verhouding. Leuke sfeer, volgende keer weer.

5. Het restaurant ligt aan een ruim plein in het centrum van den Haag. De inrichting is wat eenvoudig, maar het eten vergoedt dit wel. Lekker en smakelijk ogend Indonesisch eten, prijs en kwaliteit ok! De bediening was ook aardig, kortom om van een lekker Indonesische hap te genieten kan je daar terecht!

6. Zelf ben ik nooit geweest in het restaurant maar ben wel een vaste klant van thuis bezorgd restaurants en dit was een van mijn favorieten. Het eten is alle keren heerlijk geweest. Helaas kregen we bij onze laatste bestelling in onze nasi rames rauwe kip saté. Ik had gelukkig nog geen hap van de saté genomen, maar mijn vriend wel en een klein stukje doorgeslikt tot hij erachter kwam dat het rauw vlees was. En het vlees was niet een beetje rauw maar echt door en door rauw.
    Dus wij hadden netjes gebeld naar het restaurant om te vragen of het mogelijk was om nieuwe nasi te krijgen omdat alle gerechten in 1 bak zaten. Het meisje aan de telefoon, dat gewoon vriendelijk was, ging dat overleggen en we hoorden op de achtergrond een vrouw gillen 'nee dat kan niet.' Het enige wat ze konden bieden waren twee stokjes nieuwe saté en de rest van het eten was gewoon eetbaar volgens hen, ook voor onze 3 jarige dochter die kan gerust een hap nasi nemen waar rauwe kip op heeft gezeten.

7. Karel Groot

Via een collega had ik over Si Des gehoord. Na eventjes zoeken had ik het gevonden. Qua parkeren met de auto was het trouwens goed te doen. Ik kom niet zo vaak in het Haagse centrum, maar vlak in de buurt reed ik zo een parkeergarage in. Kort lopen naar Si Des en we konden zo aanschuiven. Er heerst een bijzondere en leuke sfeer. Niet iets wat je bij andere standaard restaurants tegenkomt. Ze hebben hier echt over nagedacht en het moet natuurlijk wel bij je passen. Prima eten en tegen een normale prijs.

8. Eerste indruk leek op een pasar in Indonesië met banken etc. De zaak was zo goed als leeg, 1 of 2 tafels bezet. We werden direct geholpen, maar voordat de drankjes geserveerd werden hadden we bijna een baard gekregen. Bediening was jong en stonden allemaal om en rond de bar met elkaar te grappen etc. Saté genomen, maar dit ging dan weer zo snel, dat het bijna 100% zeker MAGNETRON werk was i.p.v. vers gegrilde satés, wat je ook al bij bijna 95% van de tokos krijgt. Rubbish allemaal. Zeer teleurstellend en smaakloos. Bijna alles laten staan, betaald en van onze lijst afgeschrapt.

Wees gewaarschuwd toekomstige bezoekers.

9. Peter Rosmalen

Kort geleden voor het eerst gegeten bij Si Des. Fijn dat ik vooraf heel makkelijk kon reserveren. Gewoon even via de website en het was geregeld. Aangekomen in het restaurant was al direct rekening gehouden met onze komst. Na wat te drinken, bestelde we een schotel met kip kerrie en groenten met een vegetarische roti. Heerlijk eten en meer dan voldoende voor wat we op konden. Al met al goed betaalbaar en een prima restaurant. De bediening is prima en het eten kwam lekker op tijd. Fijn dat je ook losse en lekkere broodjes erbij kan bestellen voor als je extra trek hebt.
    Ik ga zeker terug naar dit restaurant en raad het iedereen aan om eens langs te gaan.

10. Food was pretty nasty but because my Indo Friend was visiting, I didn't want to embarrass him with making a fuss. Not worth the cost for the lack of quality food and service.

2,1
  11. Na hier 3 keer te hebben gegeten zijn we van plan hier nooit meer terug te komen.

De eerste keer dat we hier kwamen eten was een kind erbij. We hadden voorgerechten en hoofdgerechten besteld. Uiteindelijk kreeg 1 volwassene alles tegelijkertijd, 5 min later kreeg de 2de volwassene het hoofdgerecht i.p.v. het voorgerecht, en het kind kreeg alles als laatste (5 min later). We hadden er iets van gezegd, maar voor deze keer het erbij gelaten.

De tweede keer hadden we nadrukkelijk verteld dat we de voorgerechten vooraf en tegelijkertijd wilden hebben. Vervolgens kreeg 1 volwassene hoofd- en voorgerecht weer tegelijkertijd en 15 min later kreeg de rest hun hoofdgerecht. En toen we dit opmerkten gaf de bediening de schuld aan de keuken.

De laatste keer hadden we beide een voorgerecht + hoofdgerecht besteld. Vervolgens kreeg 1 het voorgerecht + hoofdgerecht tegelijkertijd en de andere kreeg het voorgerecht na het hoofdgerecht waarbij het voorgerecht (telo) opgewarmd was uit de magnetron (niet gefrituurd zoals het moet). Toen we dit opmerkten bij de jongedame nam ze het zonder opmerking mee terug en 5 min later werd het door iemand anders teruggebracht. Daarbij werd ook niks gezegd, waarbij wij nadrukkelijk moesten vragen of het nu wel gefrituurd was.

Het bovenstaande laat zien dat het personeel niet servicegericht is en totaal niets van horeca snapt. De wc's zijn vies met remsporen en het restaurant straalt geen sfeer uit. Ook bij het afrekenen heeft men nooit gevraagd of het gesmaakt heeft en of we tevreden zijn. Er werden ook nooit excuses aangeboden. Alle keren dat we er waren was het niet erg druk.

12. Het leek wel of ik weer in het leger zat, koud en niet gezellig, bediening was door een ongeïnteresseerd meisje dat meer bezig was met haar vriendje dan met service en het de gasten een beetje naar hun zin maken. Ook de uitleg, gastvrijheid was ver te zoeken. Het eten was niet te vreten, maar niet duur!

Wij gaan er in ieder geval nooit meer heen!

13. Zeer slechte ervaring! Sfeerloos restaurant met vreselijke bediening. Moest vragen of we wat te drinken krijgen. Ze weten niks van de kaart. Tjendol was niet goed, na vraag geen respons hier op. Toiletten zeer vies, overal spinnenraggen. Eten minimaal. Ook vreemd dat het op vrijdag avond zo rustig is.

Nooit meer hier eten

14. Het is inderdaad kantine achtig, maar de prijs/kwaliteit verhouding en de bediening is goed. Het hoeft niet 3 sterren te zijn. Het gaat om de authentieke smaak van Indonesië die je nergens kunt vinden.

15. Ik had me er wat meer van voorgesteld n.a.v. verhalen in de wandelgang.. nogal groot, beetje kantine-achtig, sfeerloos etablissement.. Misschien wel leuker met een groepje in het lagere/liggedeelte, zoals een grotere groep overduidelijk liet blijken met speeches en karaoke, maar alleen is er niet zoveel aan..

Ikan bakar was overigens wel lekker hoor en heerlijke sg. trassi.. zelfs nog bakje meegenomen.. redelijk geprijsd. Sowieso wel mooie uitgebreide kaart, maar de service liet ook te wensen over. Ik zat een beetje om de hoek aan het raam met uitzicht op ietwat somber ogend Rabbijn Maarssenplein, tsja.. en niet direct in het zicht, opstaan dus dan maar.. Enfin, de es campur was ook een zeer smakelijke afsluiting.

Vooralsnog zeker nog niet één van mijn favoriten, maar wie weet.. (en in de zomer misschien wel leuk terrasje !?)

16. Paar keer daar gegeten. Eten is niet consistent, zelfde besteld kreeg het elke keer anders. Minder en minder en mindere kwaliteit. Service is ook slecht. Kreeg weinig aandacht terwijl het niet zo druk was.

17. Bami en saté besteld. Alleen de komkommer erbij was lekker; de bami leek wel een soort pap, te lang gekookt. Het geheel was nat van de pindasaus. Toen wij de serveerster hierover spraken beweerde ze hier nooit klachten over te krijgen.

Nooit meer. Dan maar bij de concurrent.

18. P. de Jonge

Vrijdag 15 augustus 2014 na de Indië-herdenking naar Si-Des. Verwachting was groot, ik had wat positieve reacties gehoord. Centrum Den Haag. De tafel werd pas schoongemaakt bij het opnemen van de bestelling. Slechte binnenkomst! Geen bier en slechts 1 soort light drink. Geen bier omdat ze (nog) geen vergunning hebben. Gado gado en lamssaté besteld. Ik kreeg geen bestek bij de gado-gado. Pas toen de sateh kambing werd opgediend, kreeg ik bestek. De gado gado was lekker. De saté kambing minder. Een stokje was duidelijk rundvlees, gezien de grove structuur en smaak. De andere drie stokjes waren pezig, waarvan één niet geheel gaar. Verder kreeg ik de schuld van het vuile tafeltje. Ik had maar aan een andere tafel moeten zitten want er waren lege tafels genoeg! De brutaliteit. Ze zei ook nog "ik sta hier maar alleen meneer." Geen excuus voor een verder bijna leeg restaurant! Volgende keer maar weer bij de concurrent eten, betere keus genoeg in hartje Den Haag!

19. We hebben bij Si Des lekker gegeten, de ikan bakar en iga bakar is top, echt een aanrader. Een natuurlijk de es campur tape en durien eeemmm yummiiiii... lekkerr.

20. sedapsekali

We waren in het nieuwe restaurant/eethuis van si Des geweest. Het eten wat we hebben besteld (rujak cingur, ikan plenet en tahoe ketoprak) was lekker, een min puntje voor de tahoe van de ketroprak, die was een beetje droog en hard. Het eten is goed heet/pittig/pedas dus wel even aangeven als je niet al te pittig eet. De bediening is vlot, er zaten op dat moment niet veel gasten in het restaurant. Wat de inrichting betreft, ze zijn net verhuisd, nu is het nog ongezellig, maar ze zijn bezig het restaurant in te richten.
    Het is zeker de moeite waard om daar een keer te eten, wij komen zeker terug om andere gerechten te proberen.