Parkeren Denneweg Den Haag Centrum
    Parkeren: Voldoende parkeergelegenheid is er op:
    Denneweg, Hooikade, Frederikstraat, Het lange Voorhout,
    De parkeergarage Plein ( 7 min lopen ),
    Parkeergarage Malieveld ( 8 min lopen )

OV-halte/station: Dr Kuyperstraat (230 m) 8, 9 22, 65

Welkom bij BBQ/Grill Restaurant Alexander in Den Haag,
gelegen aan de elegante Denneweg 138.

BBQ/Grill Restaurant Alexander is het juiste adres voor Lekker uit eten, Top wijn, Gastvrijheid en Gezelligheid in Den Haag !

3 gangen keuzemenu + dessert met verrassende variatie €27.50 !

Restaurant Alexander in Den Haag is een ideale locatie op de Denneweg voor verjaardagen, bedrijfslunches, presentaties, borrels, grote diners en privéfeesten.

De chef Alexander is vertrouwd met de BBQ/Grill Internationale keuken, met o.a. Italiaanse, Franse, Russische, vegetarische en vis gerechten en blijft op zoek naar nieuwe aansprekende combinaties.
Alexander staat centraal en zorgt ervoor dat alle gerechten zijn 'handtekening' dragen
Huisgemaakte pasta's met bospaddenstoelen en truffelsaus…
Daar komen onze gasten immers voor.

In een warme, gezellige en romantische sfeer kunnen we aan ieders wensen voldoen.
Ook met kinderen bent u van harte welkom.
Het keuze menu is naar wens te combineren en zelfs vegetarisch. Alexander bereidt zijn gerechten
met veel aandacht en liefde en zoveel mogelijk met seizoen producten.
Restaurant Alexander Den Haag is ook te reserveren voor feesten en partijen!

Alexander is een ideale locatie voor verjaardagen, bedrijfslunches,
presentaties, borrels, grote diners en privéfeesten.

Tevens kunt u bij ons terecht met VVV Irischeque en de Nationale Dinercheque.

Alexander is centraal gelegen in het oude stadscentrum,
ligt op loopafstand van de ambassades en ministeries,
Den Haag hotels hotel Des Indes Den Haag en hotel Hilton Den Haag
Airconditioned en slechts 2000 meter van Den Haag Centraal.

Reserveren voor lunch of diner kan per telefoon op nummer: 070 36 48 175
of per mail@restaurant-alexander.nl

Restaurant Open van Maandag tot Zondag van 17:00 tot 23:00 uur.

Parkeren Denneweg Den Haag Centrum
Parkeren: Voldoende parkeergelegenheid is er op:
Denneweg, Hooikade, Frederikstraat, Het lange Voorhout,
De parkeergarage Plein ( 7 min lopen ),
Parkeergarage Malieveld ( 8 min lopen )

• Veganistisch

1379819038 91
1535472018 91
1541957559 91

1. Vertaal van English naar Nederlands

Congratulation for the good pleasing atmosphere, good location, yummy food.

2. Yaan 72 punten

Ik heb hier vorige maand gegeten. Het was geweldig, wij hadden via eet.nu gebruik gemaakt van de deal, het eten was overheerlijk. De ossenhaas was perfect!! Hele aardige mensen die er werken, gastvrijheid waar de meeste restaurants nog van kunnen leren. Wij waren met z'n tweeën en we hebben een erg leuke avond gehad. Ik kom hier zeker terug!!

3. Marcel Van de Kamp

4. Prachtige wijnen met fantastisch eten. Leuke bediening!

5. Met nijkamp

We hebben heerlijk gegeten maar wel vrij prijzig en de bediening heel bijzonder. Wel een aanrader.

6. Bert Enderink

7. Het eten vanavond was top, verrassende menu's in combinatie met een heerlijke wijn, heerlijk gegeten. Gastvrij met de hoofdletter G.

9. J. van Heerde

Prima restaurant met fijne sfeer en bediening. De geserveerde gerechten zijn voortreffelijk en het keuze drie gangen menu is aanbevelingswaardig, ook gezien de prijs.

10. barbara

11. Wij hebben het naar ons zin gehad en het eten was prima. Ik werd goed geholpen met mijn gluten en lactose intolerantie. Wij komen zeker nog terug.

12. Wat een aangename verrassing! Heerlijk en gezellig gegeten. Heerlijke gerechten, prima wijnen en een zeer vriendelijke en vlotte bediening. Tot ziens!!

13. Zeer goed eten! Verwachting lag hoog en is meer dan waargemaakt. Attente bediening. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

14. Opmaak en signatuur van de borden sterrenniveau en betaalbaar leuk menu. Attente bediening, prima sfeer. IJs lijkt me huisgemaakte.

15. Dit is een toprestaurant!

De bediening is vriendelijk, attent, maar denkt ook met je mee over de wijn keuze.

Allereerst om mee te beginnen een heerlijke Proseco. Geweldig idee.

Vervolgens een driegangen menu genomen. De opmaak is zeker een michelin ster waardig. De smaak is om helemaal weg te dromen.

Als laatste een likeurtje van het huis. Deze mensen weten wat gastvrijheid betekent!

Vervolgens werden onze jassen aangereikt. Dit is pure klasse! Zij weten hoe het hoort. Een cijfer 10.

16. Wij hebben hier op 1ste kerstdag gegeten. Het eten was prima in orde en de bediening zeer vriendelijk. Zeker een aanrader.

17. Heerlijk gegeten, met 7 man aan een tafel ging prima, lekkere stoelen. De enige verbeterpuntjes zijn dat je door deze stoelen bijna niet de tafel kunt verlaten door de persoon achter je, de serveersters konden de borden hierdoor ook niet altijd voor de desbetreffende persoon neerzetten of ophalen, het werd een doorgeeffeest. Daarnaast had de serveerster af en toe moeite om bij te houden wat er besteld werd, we hebben geen verkeerde gerechten of dranken gekregen, maar het bestellen zelf duurde wat langer dan je zou verwachten. Naast deze minpuntjes was alles uitmuntend en ik ga er zeker terugkomen!

18. Gezocht op glutenvrij eten in Den Haag. Er was ruime keus en heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke attente bediening en prima sfeer. Zeker een aanrader!

19. Hans van der Maas

Zaterdagavond, heerlijk gegeten en een heel prettige bediening. Top. Komen hier zeker terug.

20. 09-08-13 Hebben wij een heerlijke avond gehad!
    Het eten was erg lekker,en de bediening was uitstekend.
    Kort om het is echt een aanrader om daar te gaan eten.

21. Heerlijk eten, vriendelijk personeel, gezellige en ontspannen sfeer. Onze ervaringen met het eten en het personeel waren zo goed, dat we onze beste vrienden te verwennen met een diner in Alexander's als onderdeel van onze team evenement besloten. Zelfs de culinaire deskundigen onder hen overeengekomen het had een zeer goede keuze geweest. We waren met de 30 van ons in Alexander voor een team evenement. Het personeel was erg vriendelijk, gastvrij en beschikbaar voor alle eisen we hadden. De sfeer gezellig, ontspannen en stijlvol. Dus we kunnen Alexander's iedereen aanraden!

22. Fijne tempo bediening, lekker gegeten bij het open raam. Sfeer / ambiance was goed. Aanrader!

23. Investor

24. Afgelopen donderdag met 4 personen gedineerd. Het was erg rustig. Dit komt de sfeer niet ten goede.
    We hadden verschillende voor- en hoofdgerechten. Alles met zorg klaargemaakt en prima van smaak. De witte huiswijn was uitstekend van kwaliteit.
    Als dessert het huisgemaakte ijs :voortreffelijk. Koffie met limoncello toe HEERLIJK!
    We werden uitgeleide gedaan door het voltallige personeel.
    We komen terug en raden dit eetadres aan iedereen aan!

25. Onlangs bij toeval ontdekt. Restaurant Alexander, wat een geweldig adres om jezelf eens heerlijk te trakteren.
    We werden bij binnenkomst meteen al overweldigd met hartelijkheid. Wij kozen voor het 3 gangen keuzemenu (€ 25). Vooraf een heerlijke kastanjesoep met paddenstoelen, voortreffelijk.
    Hoofd was Zeewolffilet met venkelmousseline, werkelijk smullen. Na kozen wij voor de traditionele creme brulee, ook niet te versmaden. Alle gerechten goed op smaak en in een prettig tempo opgediend. De bediening lijkt precies aan te voelen wanneer je aan het volgende gerecht toe bent. Aan de wand hangen prachtige olieverf schilderijen, allen met "restaurant" als thema. Tezamen met een fles goede huiswijn heeft Alexander ons een zeer aangename avond bezorgd. Wij komen gegarandeerd terug om de rest van de kaart te verkennen.

26. Zeer vriendelijke bediening, zalig eten en fijn gezelschap... Wat wil een mens nog meer?!?

27. Fijne ambiance, zeer gastvrij en attent, heel goed eten
    Aanrader!

28. Gisteren hier gegeten met z'n zessen. Heerlijk voor het grote open raam. Wat een leuke en vlotte bediening. We hebben allemaal iets gekozen uit het keuzemenu. Vis of vlees, beiden verrukkelijk. Ook de voor en nagerechten zijn prima. Kortom, voor herhaling vatbaar.

29. Martijn

Voor de eerste keer dineren bij Alexander. Voor een maandag avond zat het restaurant goed vol.
    Heerlijk gegeten, bediening was prima, had alles in de gaten.
    Tonijn als voorgerecht was zalig; werkelijk perfect van structuur.
    Als tussengerecht hadden we huisgemaakte tortelloni gevuld met bospaddenstoelen en zwarte truffel. De smaak hiervan was subliem en het gerecht is een aanrader om als hoofdgerecht te nemen.
    Tot slot Ossenhaas Rossini met foie gras, truffel en Périgueux-saus. Om je vingers bij af te likken.
    De enige puntjes van minimale kritiek is dat het erg warm was in het restaurant en dat men de bass van de muziek wat te hoog had staan. Vandaar de 7 voor sfeer.

Voor de rest: een top tent.

30. Jet 80 punten

Gisteren gegeten bij Alexander. Gekozen voor het weekmenu. Erg lekker gegeten. Vriendelijke bediening. Gezellige sfeer.

31. We ate at Alexander by accident, were walking around looking for some place to dine. Normally we wouldn't spend so much on a normal evening out, but we are glad we treated ourselves here. We had plenty of choice and all courses (especially beef Rossini with foie gras) were really tasty!

Waitresses were attentive yet discrete, and we managed to get our intimate niche, which made it relaxed & fun. The place was quite busy but that didn’t affect the speed of the service in any way. Check the place when you have a chance, you won’t regret!

32. Heerlijk gegeten, Pasta is een echte aanrader!!! Heerlijk

33. Wat een fantastische avond heb ik gehad samen met mijn ouders en broer.
    N.a.v. de recensies op deze site geboekt bij dit restaurant. Ondanks de drukte die avond in het restaurant en de onderbezetting werden wij keurig geholpen en wij hebben alle vier genoten van het heerlijke eten (en wijn), de service en de sfeer!
    Wij gingen als laatse weg en ik zal zeker terug komen!

34. Fanisha Salamat

35. Heerlijk gegeten. Goede prijs-kwaliteitverhouding. De witte huiswijn fris en passend. Prettige en vlotte bediening. Volle bak, dus gezellig. Goed dat we gereserveerd hadden. Bij de afrekening bleek een storing in het elektronisch betalen. Werd soepel opgelost.
    Voor herhaling vatbaar.

36. onlangs gediagnosticeerd met gluten en lactose- intolerantie, wat uiteten gaan opeens een stuk minder spontaan maakt, maar bij Alexander nu al 2 keer super lekker gegeten. Aanrader voor als je dieetwensen hebt (en wat ik van mijn eetgenoten ook als je dit niet hebt).

37. Zeer gezellige sfeer en samen met vrienden erg lekker gegeten. De wijn sloot telkens perfect aan op het gerecht (zowel vis als vlees). Absoluut een aanrader in Den Haag.

38. Een heerlijke combinatie van Franse en Italiaanse keuken met een speciaal tintje. Het menu is met zorg geselecteerd om de tevredenheid van de klant. Maaltijden zijn evenwichtig (echt voor fijnproevers) en geserveerd met uitstekende wijnen. De aandacht en de sfeer is top!

39. Lekker gegeten. Niet meer en niet minder. Goede wijnen. Bediening kan beter, met name in de communicatie. Bijschenken etc. wordt niet gedaan, hoofdgerecht Ossenhaas met foie gras was de Ossenhaas taai en de overheerste in de ganzenlever de knoflook nogal. Ook vreemd dat er drie (3!!) gerechten die op de kaart staan niet voorradig waren. En dit op donderdag. Dan kun je beter de kaart wat kleiner maken, dan dat je nee moet verkopen op bijvoorbeeld carpaccio.

Prijs kwaliteit is verder wel goed.

40. Gevonden op deze site, en op basis van de reviews gereserveerd voor zaterdag. Niets teveel gezegd.. het was echt heerlijk! En fijne bediening, en sfeer. Een echte aanrader!

41. Edsley

42. Op aanraden van collega hier gegeten. Ben buitengewoon tevreden over de kwaliteit, de prijs en de bediening. Het was echt allemaal top. Kom zeker terug.

43. Hier gegeten na het lezen van positieve commentaar. En inderdaad..., het eten was overheerlijk: zeer verfijnde keuken, hemelse pasta en fantastische citroentaart als dessert. Ook de bediening was zeer vlot: attent, vriendelijk en heel correct. Een echte aanrader. Bij een volgend bezoek aan Den Haag komen we heel graag terug. Groetjes uit Belgie.

44. Anna Grigore

Hier gisteren heerlijk gegeten. Was er al vaker geweest en het altijd als goed ervaren. Wat mij gisteren blij verraste was dat Alexander mijn vriend en mij nog kon herinneren van de vorige keer dat we daar samen aten en hij wist zelfs nog dat ik vegetariër ben.

De bediening was nóg aardiger en attenter, het eten was nóg lekkerder. Of was ik gewoon vergeten hoe goddelijk je hier kunt eten? Het toetje Baked Alaska ice cream tart flambeed with Grand Marnier is echt een topper! Team "Alexander" tot volgende keer!

45. Delphine Marine

Vorige week uit dineren geweest bij Restaurant Alexander. Goede ontvangst, prettige bediening en fantatische kwaliteit gerechten. De borden waren van voor-/hoofd- tot nagerecht allen mooi opgemaakt en je kunt wel zien en proeven dat de chef met passie zijn producten bewerkt. Ook de Pinot Grigio deed het prima samen met hetgeen we kozen. Zeker voor herhaling vatbaar.

46. David Wegkamp

Van de week met collega's voor het eerst naar Alexander geweest. Wat een verademing op Denneweg!

Intieme, knusse maar ook smaakvolle ruimte. Een fijne gitaarmuziek en ongedwongen bediening. Boerenkip met foie gras is in eén woord fantastisch! Je treft ook een goede selectie wijnen, onze keuze viel op Médoc Cru - een stevige, volle wijn.

Komen zeker terug! Persoonlijk compliment aan Chef die ook nog gewoon in de zaal verschijnt, klasse!

47. Fantastisch gegeten, echt een eerste klas zaak zonder humbug. Bediening top.

De rekening viel ons allen mee. Wij komen zeker terug.

Alexander, bedankt.

48. Gisterenavond voor het eerst met z'n tweetjes bij Alexander gegeten.
    Tot onze verrassing kregen we een heerlijk glaasje shampoepel en een apetizer vooraf!

Wij kozen ieder voor een ander 3 gangen week menu.
    Als voorgerecht kregen we :
    Salade met octopus, truffelaardappels en balsamico.
    En gebakken champignons met knoflook en witte wijn.

Als hoofdgerecht kregen we :
    Varkenshaas geparfumeerd met gorgonzola en pancetta.
    En dorade filet met tomaten, kappertjes en olijven.

En als nagerecht kregen we :
    Aardbeien met mascarpone crème, balsamico en chocolade.
    En dadels kaastaart met vanille ijs.

Alles smaakte verrukkelijk en kostte slechts € 25.00 per persoon.
    Een flesje frisse witte wijn completeerde het geheel en de cappuccino rook en smaakte ook heerlijk.

De bediening was prettig traag zodat we rustig konden genieten van ons samenzijn.

De rekening bedroeg inclusief fooi 80 euro en dat was dit geheel dubbel en dwars waard.

Alexander gaat ons zeker weer terugzien!

49. Onlangs ontvingen wij onze Italiaanse vrienden, die wel het een en ander gewend zijn op culinair gebied. Zij waren zeer verrrast over de kwaliteit van hetgeen ons werd voorgeschoteld in restaurant Alexander, waar wij ze hadden uitgenodigd.

Met name de tortellini met bospaddestoelen was een topper.

Voor een drie gangen menu met wijn en koffie met cognac besteden wij 45 Euro per persoon.

50. Pieter Overdevest

Op aanraden van vrienden zijn wij Restaurant Alexander eens gaan proberen. Het is ons uitstekend bevallen.

Heerlijke aspergesoep met Hollandse garnalen vooraf, daarna voortreffelijke ossehaas en aardbeien met mascarpone toe.

Werkelijk allemaal overheerlijk en dat inclusief wijn voor net geen 40 euro.

Absoluut een aanrader.

51. We ate in Alexander just after it opened. It was the worst service I have had in the Netherlands, of no fault to the waitress but we waited two hours twenty minutes for our main course...

"The chef was new and didn't know his way around the kitchen, but it will be better next time". Well it couldn't get worse.

Afterwards we ended up in Mcdonalds for a burger... that says it all.

52. Een nieuwe restaurant op de Denneweg. Op een vrijdag eens gaan eten.

Het was kort gezegd heerlijk eten, men heeft duidelijk gekozen voor kwaliteit. De zelfgemaakte aspergesoep was bijvoorbeeld subliem. En dat voor een zeer redelijke prijs.

De bediening was ook in orde. Enige nadeel was dat het vrij rustig was, maar laten we hopen dat dit gaat veranderen als meerdere mensen het ontdekken!