Garoeda in Den Haag

1362281994 43
1388204479 39
1420607585 41
1465971933 58

1. Eten was erg flauw. Vind het helaas geen aanrader. Prijs is ook aan de hoge kant.

2. Gastheer was niet vriendelijk, tafel kleefde, glazen waren niet schoon.
    Voor ons geen 2de keer!!

3. Slechter dan verwacht aangezien het volgeboekt was.
    Eerder opgewarmd dan vers.
    Natuurlijk redelijk goedkoop

4. dymph en wim melten

Heerlijk met tweetjes een menu gegeten met enkele losse gerechten en genoten van de kwaliteit. Fantastisch gekruid.

5. Paul Buitenhuis

6. Heel goed. Aardige bediening. Rijsttafel goede kwaliteit, je hoeft niet lang te wachten.
    Gastvrije ervaring.

7. Heel fijn ontvangst en het eten was een feest. Prachtige rijsttafel met heel mooie gerechten. Een aanrader.

8. Indonesisch eten is verrukkelijk, maar hier niet. Het eten is niet warm. Gebakken loempia's zijn koud.
    We kregen apart eten. Droog, vreemde smaak, niet om te eten. Ik heb t laten staan. Spijtig voor de Indonesische keuken. Zeer slecht personeel en een grote chaos.

9. Ed den Drijver

Op maandag 29 december 2014 reserveerden wij bij restaurant Garoeda in Den Haag. Wij hadden een VVV dinercheque van € 75 te besteden en constateerden op de site ‘vvvdinercheque.nl’ dat Garoeda één van de aangesloten restaurants is. Wij wilden er een leuk avondje uit van maken. Eerst wat shoppen, ergens een drankje nemen, dineren bij Garoeda en ter afsluiting een film zien.

Mijn vrouw activeerde de dinercheque en bij het reserveren vroeg mijn vrouw voor de zekerheid nog eens expliciet of Garoeda deze accepteerde. Zij werd te woord gestaan door de manager die dat nog eens bevestigde. Aangekomen bij Garoeda kregen wij een tafel toegewezen die uitzicht bood op de Kneuterdijk wat door ons zonder meer als prettig en bijzonder sfeervol werd ervaren.

Hoewel het gebodene wat karig was in relatie tot de prijs was de smaak in orde. De bediening was eveneens prettig. Na de rekening te hebben gevraagd wilden wij de VVV dinercheque overhandigen. De ober gaf aan dat VVV dinercheques helaas niet worden geaccepteerd bij Garoeda hetgeen ons zeer bevreemde gezien het voorwerk.

De manager diende zich aan en gaf aan dat het allemaal op een misverstand beruste maar dan wel één aan onze kant. Wij hadden volgens hem aan moeten geven dat het om een card ging en bijvoorbeeld niet om een papieren cheque waarmee hij gaande de discussie nog eens aan kwam zetten als voorbeeld en om zijn relaas kracht bij te zetten.
    Ik gaf aan dat, indien een restaurant dergelijke cheques niet aanneemt terwijl het wel is aangesloten, dit door dat restaurant duidelijk gemaakt moet worden bij de klant die reserveert en nota bene aangeeft waar het om gaat. De manager vond dat duidelijk niet zijn probleem nu wij ons uiteindelijk in zijn restaurant bevonden en inmiddels een diner hadden genoten.
    Kortom komt het erop neer dat hij een klant met een dergelijke officiële cheque van de VVV waarbij hij is aangesloten binnenhaalt, vervolgens de cheque weigert en de klant uiteindelijk zelf laat betalen. Ik zou dit zonder meer als sluw willen omschrijven.

Overigens gaf hij aan een dergelijke card überhaupt niet te kunnen innen, apparatuur niet op ingericht en wat dies meer zij. Wij dienden dit maar uit te vechten met de VVV en het zag er naar uit dat wij het bedrag zelf zouden moeten afrekenen.
    Op enig moment gaf de manager aan dat dit niet de eerste keer was hiermee geconfronteerd te worden. Hierop kwam ik nog eens terug dat het dan des te meer zijn verantwoordelijkheid is klanten hierop te wijzen. Dit, zeker wanneer een klant bij reservering vraagt om bevestiging van acceptatie. Hier was hij het wederom in het geheel niet mee eens. De klant moet zelf maar zorgen dat hij weet waar het om gaat.
    De situatie werd grimmiger met een, naar het zich aan liet zien, onvermurwbare manager die het bovendien in al zijn arrogantie voornam mij eens amicaal schouderklopjes te geven. Dit, waarschijnlijk gesterkt door zijn gedachte dit varkentje wel even gewassen te hebben. Ik gaf op niet mis te verstane wijze aan dit onder de omstandigheden zeker niet op prijs te stellen, waarop hij geïrriteerd en beledigd de tafel de rug toekeerde om niet meer terug te komen.

Wij besloten uiteindelijk zelf te betalen en dit later uit te zoeken. De manager liet zich nog even zien terwijl wij nog eens de waarde aantoonden die de cheque vertegenwoordigde. Mijn vrouw had dit nog even opgezocht met haar telefoon. Het mocht wederom niet baten. Wij gingen tot betalen over waarbij gezegd moet worden dat de persoon die ons die avond bediende zich tot twee keer toe verontschuldigde voor de ontstane situatie. Hoewel ik op dat moment daar geen reactie op gaf, wil ik hierbij aangeven dat ik dat wel degelijk op prijs heb gesteld. Een fooi hebben wij achterwege gelaten. Wij ervoeren de schade als te groot en onze avond was verder gruwelijk verpest.

Een dag later hebben wij contact gezocht met de VVV om dit eens nader te bekijken. Het blijkt dat restaurant Garoeda reeds een paar keer is aangesproken op het feit dat zij dergelijke cheques niet zouden accepteren terwijl zij wel zijn aangesloten.
    De VVV Dinercheque is eenvoudig te gebruiken via PINapparaat of (web-)kassa. Dit vereist een koppeling met Intersolve. Via een online registratieprocedure worden de benodigde gegevens verzameld. Dit staat vermeld onder http://vvvdinercheque.nl/accepteren/ Hier kan de restaurateur een pfd-bestand downloaden of bekijken. Daarin staat zeer helder tot in detail vermeld hoe om te gaan met de cheques en de verwerking daarvan.
    De papieren dinercheques die de manager ons voor hield als enige door hem geaccepteerd zijn sinds oktober 2014 niet meer in de handel. Zij zijn natuurlijk nog steeds wel inwisselbaar hetgeen hij ook accepteert.
    Conclusie van de VVV is dat restaurant Garoeda deze volkomen legitieme VVV dinercheque wel zeker had moeten accepteren! Zij zijn zich daarvan wel degelijk bewust, maar doen net alsof de neus bloedt en laten uiteindelijk de klant gewoon zelf betalen.

Deze gang van zaken hebben wij als zeer stuitend ervaren. Wij kunnen dan ook alleen nog maar potentiële klanten van Garoeda die een VVV dinercheck in willen wisselen het volgende adviseren. Check van te voren goed of Garoeda zich inmiddels aan de regels houdt en de huidige door de VVV gehanteerde dinercheque accepteert. Zo dat niet geheel duidelijk is, neem dan geen risico en kies een ander restaurant.

Wij zullen ons, zoals wellicht te begrijpen, nooit meer laten zien bij Garoeda. Ik denk dat de manager van Garoeda dat ook niets kan schelen gezien zijn onterecht arrogante, onprofessionele en klantonvriendelijke houding. Dit was in ieder geval één persoon die in staat blijkt de laatste dagen van 2014 voor mensen, zoals eerder gezegd, gruwelijk weet te verpesten.

Daarvoor vooral géén hartelijk dank.

Wel dank voor de VVV die dit direct goed heeft opgepakt. Zij regelen dit verder en wij krijgen netjes het verbruikte bedrag van de dinercheque teruggestort. Veel lof daarvoor. Hierdoor gaan wij uiteindelijk toch nog met een prettig gevoel het oude jaar afsluiten.

10. Agnes Potma

Heerlijk gegeten, bediening was zeer vriendelijk op de derde verdieping. Betaalbaar, gezellige sfeer. Water bestelt, kon gewoon kraanwater krijgen, zonder kosten of gezeur.

11. Eten was goed. Bediening was slecht, geen interesse voor het vak en geen aandacht voor de gasten. Misschien een tip: doe eens wat met de recencies.
    (Restaurant op de 2e verdieping)

12. Ik had er al jaren niet meer gegeten. Ik heb 20 jaar in Voorhout, bollenstreek gewoond.Sinds kort woon ik in Den Haag. Ik was uitgenodigd door kennissen om daar te eten. Het is mij goed bevallen. Voor herhaling vatbaar.

13. Na jaren weer eens bij Garoeda gegeten. Wat een aanfluiting. Voorgerecht nog aan het eten en dan wordt de rijsttafel al neer gezet met de opmerking dat het toch warm blijft! Het zag er allemaal wat karig uit. We waren met 3 volwassenen. De hoeveelheid was minimaal. Smaak erg vlak en de klap op de vuurpijl was voor ons de gado gado, die niet zoals we gewend waren met witte kool was gemaakt maar met sla en pindasaus daaroverheen. Wij hebben veel ervaring met Indonesische restaurants maar dit nog nooit meegemaakt.

14. Nico van Ormond

Met zn vieren een rijsttafel Garoeda gegeten. We vonden het eten prima. Jammer van de bediening. Geen enkele toelichting op het eten. Te lang laten wachten op bestelling opnemen en met afrekenen. Niet even een schaaltje kroepoek vooraf.

15. van der velde

Niet meer wat het vroeger was. De welbekende bakjes met vlees van de rijsttafels zijn te zot voor woorden. Een kenner van vlees ziet en proeft gelijk dat het bijna afvalvlees is.

De overige producten zijn niet indisch. Er is niets vers. Alles komt uit blik en wordt getracht op smaak te brengen met tal van kruiden e.d.

Het enige dat goed was was het bier. Het overige qua drank komt als grote flessen van doorgaans B- merken.

Vroeger was het goed, thans een afgang.

16. Ton de Zuiderparker

Als koppel kregen we prima plaats aan het raam in de benedenverdieping; niet gereserveerd. De charmante Balinese bediende netjes en vlot. Het eten was te zout en te pedis om als smakelijk te worden bevonden. Soms ondefinieerbare stukjes sponzig vlees met weeïge nasmaak. We hadden ons er meer van voorgesteld dan uiteindelijk bleek waargemaakt te worden. Jammer, als je je drankje moet gebruiken om bepaalde smaaksensaties snel weggespoeld te krijgen. Overigens was de gepresenteerde soep goed.

17. M. Gabetta

Het is voor mij onbegrijpelijk, dat deze eetgelegenheid door iemand positief kan worden beoordeeld.
    Ik heb er vorig jaar, onder invloed van nostalgische emotie, nog eens gegeten. Het eten was absoluut onder de maat, geen smaak, half koud, sateh leek nergens op.
    Vlees bestond uit veel te vette, ranzige substantie.
    Bediening afstandelijk, ongeinteresseerd.
    Het pand is ongezellig en verwaarloosd, zeker de bovenverdieping.
    Een slechte reclame voor de Aziatische keuken.
    De toko is geen schim meer van het vroegere Garoeda.

18. Jorina Willebrand

Het is een Indisch! restaurant en probeert het karakter
    enigszins te handhaven.
    Ik eet er goed en de bediening is vriendelijk afstandelijk.
    Een paar keer per jaar eet ik er, heb ook weleens dat ik denk
    dat zou anders kunnen, maar dat is mijn Nederlandse inslag.

19. Nergens in Europa ben ik in een slechtere ballentent geweest dan Garoeda. Omdat mijn vrouw zoutloos is, heb ik van tevoren gebeld. Ik kreeg als antwoord dat dit geen enkel probleem was. Wat er niet was kon zoutloos gemaakt worden. We hoefden niet te reserveren en konden zo langskomen.

Aangekomen in deze tent na een reis van een uur, een uitgesproken voorbeeld van vergane glorie, vertelde ik de ober mijn verhaal en die stond me aan te kijken alsof hij water zag branden. Vervolgens kwam de waarnemend manager en die kon niet meer uitbrengen dan dat hij wel een eitje kon bakken en wat groenten kon schroeien. De general manager! Die ik aan de telefoon gesproken had, was er niet en zelfs niet meer te bereiken. Tot op dit moment weet ik nog steeds bijna zeker dat de Ned. man waarmee de wnd manager zat te praten, de eigenaar en general manager was. Eigenlijk werd ik voor leugenaar uitgemaakt en was alles mijn schuld.

Een slechtere tent heb ik in mijn 63 jarige leven nog niet meegemaakt. Heel triest Garoeda, en ik snap nu ook heel goed de kritieken die ik op deze site lees en het totale gebrek aan andere klanten tijdens mijn bezoek. Schaamt U!

20. C.E.Lampe

5. Juli 2011

Heeeeeel slecht. Dit eten heeft niets meer te maken met Indonesisch eten. Ober speelde popie jopie. Oude glorie vergaat helaas wel. Voorgerecht koud! Hoofdgerecht, een diep bord volgegooid met Bami Goreng...., zodat men niet alles meer kon onderscheiden. Het oude gebouw kan wat onderhoud gebruiken. Stoffen en stofzuigen kost het minst. Helaas niet meer voor ons.

21. Hoge verwachtingen worden niet waargemaakt. Gedateerd interieur, eten goed maar redelijk prijzig en bediening is hopeloos ongeinteresseerd tot op het botte af. Wij gaan nooit meer.

22. Chreet de Belg

Vol verwachting en met veel goesting binnengestapt 28/12/2010.

Rijsttafel voor twee besteld. Musim Panas 26,75 eur p/pers.

Toen we bediend waren vroegen we aan de ober of het wel het juiste menu was. Witte rijst ipv gele safraanrijst! Ja, het was hetgeen we gevraagd hadden! Bij nadere controle van de menukaart zagen we dat er vier gerechtjes ontbraken! O.a. garnalen en kip. Van andere waren er dubbele kommetjes gegeven (de goedkopere dingen). Nogmaals ober geroepen en hem geconfronteerd met menukaart. Vlug nam hij de dubbele porties terug en bracht hij drie van de vier ontbrekende bordjes. Ik vroeg hem ook de gele rijst waar we per slot van rekening recht op hadden. Ook dat bracht hij.
    Het eten viel mee maar we zijn met een wrange nasmaak vertrokken. Eén goede raad. "Hou de menukaart altijd bij de hand en controleer hetgeen je krijgt"! Voor mij hoeft het niet meer, ze zien me niet meer terug!.

23. Annette

Vandaag gegeten bij Garoeda. Het was prima, fijne en vlotte bediening door aardige dames. Een aanrader als je een bezoekje brengt aan Den Haag.

24. Gisteravond 19-09-09 voor de eerste keer gegeten bij Garoeda.

Veel over gehoord, dus blije verwachtingen.

Het eten was prima, alleen de bediening een ramp!

2 charijnige obers (2de etage) zonder liefde voor het vak, alles was hen teveel.
    Advies: Ga op zoek naar vrolijke jonge mensen (studenten) zodat de gasten het ook naar hun zin hebben.

25. jaren terug bij ons huwelijk heerlijk gegeten.na al die jaren terug, een ongelooflijk fiasco
    het is niets meer in vergelijking met vroeger

26. Pete O ' Buys

Omdat wij niet van plan waren om het verplichte minimum bedrag te spenderen om op de bovenste verdieping bij het raam te zitten werden wij door een
    buitengewoon chagrijnige ober naar een ongezellige plaats op een tussenverdieping gedirigeerd.
    Het eten viel erg tegen zodat wij zeer ontevreden zijn vertrokken. Gelukkig hebben wij heel wat betere indische restaurents gevonden.