De Waterreus in Den Haag

1419332135 49
1432191821 57
1462197757 47
1492203692 50

1. Deze op een prachtige locatie gelegen eetgelegenheid slaagt er toch weer voor de zoveelste keer in - na een opleving waarin de klant wel centraal stond - veel irritatie bij klanten om ons heen en ook bij ons op te roepen. Voorbeelden: op een kopje koffie en een frisdrank, hoe moeilijk kan dat zijn, de klant bijna een half uur laten wachten. Op de rest van de late lunch, gewoon kroketjes, nog eens een half uur.

Op een heel gewone vraag over de zeer overheersende muziek kon geen antwoord worden gegeven. Tot vervelens toe kwam personeel vragen voor wie de meegenomen drankjes, hapjes etc. Waren. Dan ging men de tafels af. Mijn hemel, heeft het management er geen zin meer?

De Waterreus liet zich deze keer wel van een heel slechte kant zien. Natuurlijk is dit niet de schuld van de jongens en de meisjes daar die zich een slag in de rondte werken…

Overigens, het eten was zeker niet slecht; het weer fantastisch maar met zo'n bediening en zo'n service is het niet eens zo gek deze tent na de zomer weer net als vroeger een half jaar te sluiten. Kunnen de klanten weer even bijkomen.

2. Mooi restaurant, goed bediend. Keuken drama, portie bitterballen gewoon leeggelopen en toch op tafel zetten en bij afrekenen geeneens sorry of nieuwe aan bieden. O, u hoef ze niet te betalen!!

3. Zalige strand dag. Heerlijk vertoeven vandaag op het mooie terras van de Waterreus. Leuk en attent personeel. De zalm salade was goed te doen.

Zeer de moeite waard.

4. De koffie was lauw en ik en ook 2 andere dames aan een ander tafeltje moesten er lang op wachten en het zelfs twee keer vragen.
    Ik wilde ook een gewoon broodje kroket, maar kreeg een geheel opgemaakt bord met 2 sneetjes brood, 2 kroketten, verse sla, stukjes komkommer en paprika en halve kleine tomaatjes. Dat smaakte wel heerlijk en was goed maar waarom wordt er niet op gewezen dat het zo'n maaltijd is ipv een broodje met 1 kroket!

De prijs totaal: € 12,30. Dat vond ik wel een beetje gortig!

5. Onze derde ervaring bij De Waterreus.

Ditmaal kort gezeten op een koude dag. Het was rustig en we hebben alleen wat warms gedronken. Prijs-kwaliteit kan ik niet over oordelen, ik heb er niet voor betaald.

De eerste ervaring was een High-tea (2012). Dat was prima.
    De tweede ervaring was dramatisch (mei 2015, destijds vergeten te beoordelen), de bediening was met vanalles bezig behalve met de gasten.

De derde ervaring weer prima. Gastvriendelijke dame, kon prima een geintje maken tijdens het bedienen. Sfeer was leuk met de haard-tafels. Dekentjes in de serre. dik in orde. En warme chockolademelk kun je niet zoveel aan verpesten ;)

6. Johan Raatgever

Vanavond zeer slechte ervaring.
    Wij kwamen zeer regelmatig bij de Waterreus, ook ontbijten op zondagmorgen.
    Vandaag hebben we eerst 20 minuten zitten wachten en vervolgens konden we niets bestellen want de tent was afgehuurd.
    Het zou ergens buiten op een bord moeten staan, maar wij hebben ook achteraf nog gezocht, maar niets kunnen vinden.
    Slechte zaak zoals ze met hun redelijk vaste klanten omgaan.
    Voor ons is het klaar daar, we gaan een plekkie zoeken waar we wel welkom zijn.

7. Sjoerd Nijhuis

Nog nooit zoiets meegemaakt. 2 feesten met eigen muziek in 1 ruimte, een manager die denkt dat alles zich vanzelf wel oplost. Uiteindelijk het lang van te voren geplande feest eerder afgesloten en de muzikant naar huis gestuurd omdat die tegen een discotheek op moest boxen. Blijkbaar is de omzet heilig en de klanten niet relevant. Bestellingen worden niet geleverd en als je er om vraagt opnieuw ingetypt, soms wel tot 3x toe. Zo kom je wel aan je omzet. Een absolute afrader voor iedereen die een feest wil organiseren. We hebben er zelf de politie bijgehaald om fatsoenlijk de tent te kunnen verlaten. Asociaal.

8. Mijn zus gaf een langverwacht feestje i.v.m haar pensionering. In april besproken en op de avond zelf blijken er twee feesten in dezelfde ruimte met live muziek, gitaarmuziek en disco. Een normaal gesprek was onmogelijk.

Ons gezelschap werd op elkaar gepropt neergezet. Bijna geen ruimte tussen de tafels. Bediening was hierdoor niet goed mogelijk. Het andere gezelschap hield toespraken terwijl de boxen boven ons gezelschap hingen en wij dit ongewild moesten aanhoren.

Bestellingen kwamen niet of waren verkeerd. De kinderen bestelde a la carte maar voor mijn kleindochter was er geen kroket meer.

Zo viel het feest in het water omdat De Waterreus niet kan plannen.

9. Gisteravond hadden wij een pensioeneringsfeestje van één van onze collega's.
    Zij had zich daar al lange tijd enorm op verheugd en flink voor gespaard.
    Wat is het dan onzettend jammer dat de waterreus zijn ruimte verhuurd aan verschillende partijen die dit niet van elkaar weten dat zij dus op dezelfde avond hun feest geven. Je word daar ineens mee geconfronteerd en het personeel kan daar op dat moment niets meer aan doen.
    Ik raad deze zaak ook niemand aan om daar je feest te organiseren, want zonder dat je dit weet heb je én muziek én onbekende mensen op je feest waar je niet op zit te wachten
    Ik hoop oprecht dat het management dit serieus gaat oppakken en dat dit voor nu en in de toekomst beter geregeld gaat worden.
    Het restaurant is verder een mooie gezellige ruimte en ook het eten was prima ( Indonesisch buttet).

10. twee feesten in 1 ruimte hoe verzin je het
    het ene feest een gitarist het andere een DJ met metershoge geluidsboxen.
    Nog nooit zoiets meegemaakt.
    En dan weten dat de persoon die het feest gaf hier hard voor gespaard heeft.
    Waardeloze organisatie die ook op de avond zelf niets deed om het voor de feestgangers nog een beetje prettig te maken.

11. Gisteravond op het pensioeneringsfeestje geweest van een collega in de Waterreus in Scheveningen. Hoe kan een bedrijf dit verzinnen om twee feesten tegelijkertijd te geven in èèn ruimte. Daarbij had de andere partij een complete disco met bijbehorende miuziek erbij gehuurd. Dit was van te voren abosoluut niet bekend en was voor beide partijen een complete niet leuke verrassing.
    Dit kan toch nooit de bedoeling zijn van een bedrijf om op die manier met je klanten om te gaan??
    Dit was echt zéér teleurstellend en ik raad ook iedereen aan om hier dus NOOIT je feest te boeken want voor je het weet zit je met voor jou totaal onbekende mensen in dezelfde ruimte je lang verwachte en dik gespaarde feestje te vieren. Zéér slechte zaak en ik hoop oprecht dat dit management hier wat mee gaat doen.
    De zaak zelf ziet er gezellig en mooi ingericht uit. Ook het eten ( Indonesisch buffet) was heerlijk.

12. Gisteravond afscheidsfeest van een collega gevierd in De Waterreus. Wat een misser, zijn er 2 feesten gepland in 1 ruimte. Waarvan er 1 een flinke disco had ingehuurd, met manshoogte boxen en laserbeams. Zit je daar dus met je gitarist en ingestudeerde liedjes. Compleet weggeblazen. Een normaal gesprek was niet meer mogelijk. Wat een slechte zaak. Een feest waar je zo naar uitgekeken hebt. Schande.

13. Joke Campo

Twee feesten in 1 ruimte zonder afspraak met aan een kant keihard muziek.
    Wat een slechte zaak!!

14. Wat een dramatiche ervaring. Wij dachten lekker weer kom we gaan een dagje met 6 personen naar de kust doen we wel vaker. Kom je in een strand tent op een prachtige locatie leuk ingericht dus we besloten hier wat te eten en te drinken. Hadden we dat maar nooit gedaan wat een chaos zeer slechte bediening zeer matig eten.
    Prijs kwaliteit is totaal niet in verhouding . Dit was voor ons de laatste keer De Waterreus. Wij hebben al heel wat restaurants bezocht maar dit is helaas de slechtste waardering die wij ooit gegeven hebben.

15. Willemine Beelaerts

Vanavond heerlijk mosselen gegeten. Helaas was de bediening beneden alle peil! Toen we na 3 kwartier eens gingen vragen waar ons eten bleef, werd ons verteld dat het binnen 5 minuten kwam. 20 minuten later: niks. Weer gevraagd, kreeg een grote mond. In mijn boosheid zei ik dat we in staat waren om zonder te betalen voor de drankjes weg te gaan, toen werd er met de politie gedreigd!! De bediening bevestigt helaas het imago dat Nederlandse bediening helaas heeft: onbeschoft en traag. Het gratis kopje koffie als goedmakertje hielp natuurlijk niet. Ik ga hier nooit meer naar toe!

16. Lang wachten tot iemand komt vragen of je wat wilt. Na 3 kwartier de drankjes. Bier ingezakt. De obers ontwijken je blik als je iets wilt bestellen. Lui! Wij komen er nooit meer!

17. Het was een hele mooie ochtend een mooi verzorgd ontbijtbuffet met live-cooking. Vriendelijk bediening.
    Mooie winkel.

Mooi uitzicht. Uitzicht?? Er speelde zich een groot toernooi af! Verschrikkelijk al zeg ik het zelf! Het is maar goed dat de Waterreus een toiletdame had anders was het echt een grote smeerboel geworden! Die €0,50,- boeide mij dan ook echt niet! Heerlijk fris en schoon wc-tje en een hele lieve dame ook nog ;-)

Het was wel heel erg druk. Ik begreep van de dame die ons bediende dat het gister ook zo druk was. Maar dat kon de pret niet drukken. Drankjes lekker vlot eten kon wat sneller maar we zaten heerlijk.

Zeker de moeite waard om vaker te gaan.

18. Eten matig; tonijn salade met brood is een broodje met weinig tonijnsalade. Patat heel klein bakje voor 5 euro. Bediening kortaf, niet vriendelijk. De wijn is prima.

19. John 11 punten

Wij komen hier veel! Nu waarschijnlijk wat minder! Personeel zeer onvriendelijk en duurt allemaal wat langer! Bepaalde gerechten al op! Wat onderzoek gedaan personeel loopt op haar tanden zijn moe al 14 dagen aan de gang lange dagen 12/14 uur zijn er klaar mee voeren discussies op het terras krijgen alle fouten die er zijn van de baas op ziin brood! Kortom baas je bent niet goed bezig! En personeel ik begrijp het maar toch probeer vriendelijk te blijven!

20. Waren vorige week op weekend in Den Haag. Zeer slecht qua bediening, we kregen geen kaart, vaak teken gedaan maar werden genegeerd terwijl het eigenlijk helemaal niet druk was. We wouden er eerst iets eten, maar hebben ons gelukkig snel bedacht. Je betaalt eigenlijk voor het mooie uitzicht, maar de slechte bediening zijn de dure prijzen die ze vragen voor hun drank allerminst waard. Eigenlijk is dit de eerste keer dat we zo een slechte ervaring hadden met een restaurant en wij zijn dan nog niet eens veeleisend :-D. Je gaat best ergens anders naartoe waar je wel waar voor je geld krijgt.

21. Chris Vlaam

Gezellig met ons team gaan eten bij de Waterreus. Gezellige rustieke sfeer met een geweldig uitzicht. Groot pluspunt was dat we gratis konden parkeren bij de visafslag (waar kan dat nou nog in Scheveningen!!) Erna heerlijk zalm gegeten met geratineerde aardappeltjes. Heerlijk!

Voor herhaling vatbaar

22. Mirella

Het was een vreselijke ervaring om daar te eten. Het eten was niet bijzonder maar vooral zeer prijzig. Voor een klein schaaltje friet betaal je €5,- en voor breekbrood met aioli met weinig smaak en tapenade betaal je €7,-. Voor knoflooksaus betaal je €3,-. Dit hadden wij bij de spareribs en vind dat dit gewoon standaard er bij moet zonder meer prijs.

Wij zaten daar met 8 personen en hadden 3 voorgerechten die wij als hoofdgerecht wilden hebben. Zo moeilijk is dat niet, maar toch kwamen de gerechten eerder dan de andere gerechten. Bij de mosselen krijg je 2 sneetjes stokbrood en niet de keuze friet of brood. Dus voor de friet weer €5,-.

Tijdens onze hele zitting daar kwam de bediening continu met drankjes en gerechten langs die niet voor ons bestemd waren. Bediening moet dus een keer de tafels gaan leren, want dit ga je niet volhouden. Wij hebben 30 minuten op ons 1e drankje moeten wachten en waren in staat om weg te gaan. Maar toen kwamen ze eindelijk de drankjes brengen.

Wanneer je aan een runner vraagt om wat te mogen bestellen dan krijg je als antwoord "Nee." En dit was niet vriendelijk gezegd. Tevens liep daar een runner rond met zweetdruppels die er vanaf vielen en ook lekker eten aan het rondbrengen was. Te smerig gewoon.

Ik zeg..Nóóit meer naar De Waterreus. Ik had toch meer verwacht van een strandtent die er al jaren zit.

23. Zeer slechte service/bediening. Half uur moeten wachten op opnemen drankjes. Na 1,5 uur eindelijk ons hoofdgerecht. Betalen voor het toilet terwijl je duur zit te dineren met een groep van 8 personen. Diverse malen werd er gevraagd of een bepaalde bestelling die werd uitgelopen van ons of andere gasten was. Bediening met een hoofd vol zweetdruppels boven je bord. Uiteindelijk naar de eigenaar gegaan en mijn beklag gedaan. Als troost kregen we koffie/thee aangeboden, maar dit kwam niet overeen met alle ergernissen. Eigenaar blijkt vorig jaar de zaak overgenomen te hebben. Ik ga hier nooit meer naar toe, zelfs niet voor een drankje alleen.

24. Danny 11 punten

Zeer slechte service. Een uur lang zonder drank gezeten, terwijl de ober tafels liep schoon te maken en kussens aan het sjouwen was. Vervolgens gevraagd of we nog iets konden bestellen en een simpele bestelling als brood met aioli heeft 35 minuten geduurd. De reden was: het was 2x niet goed doorgekomen in de keuken omdat het personeel al naar huis was. Schandalig!! Absoluut geen aanrader dit restaurant! Ik ga hier nooit meer naartoe!

25. Service prima, eten zeer matig. Geen aanrader.

26. Charles D.

Prima kwaliteit en lagere prijs dan geadverteerd. Via vakantieveilingen op uitgekomen.

Aardig personeel, high tea goed verzorgd. Was lekker, volgende keer weer.

27. Vandaag via vakantieveiling gebruik gemaakt van de High tea! In een word geweldige beleving gehad. Nooit gedaan maar komen er zeker nog een keertje terug. Ondanks dat wij niet hadden aangegeven geen vlees te lusten, kon dit alsnog worden opgelost. Top!! Personeel was zeer vriendelijk. We kregen zelfs extra tafeltje ivm met te veel van alles. Geweldig toch. gr fam van der kraan

28. Michel 19 punten

Keurige ontvangst en netjes begeleid naar een tafel aan het raam. Restaurant ziet er prima uit. Bon via vakantieveiling en dus iets beperkter in keuze van maaltijden. Bediening is buitengewoon vriendelijk, snel en verstaat waar het mee bezig is. Nadat ik vertelde dat de bediening snel was, werd er netjes gevraagd of ik een seintje wilde geven wanneer we toe waren aan het volgend gerecht.
    Als voorgerecht hadden we een heerlijke Griekse salade en een prima frisse salade met gerookte zalm. Het hoofdgerecht een gebakken zalm en behoorlijk aan de maat was, en een overheerlijke spies met ossehaaspuntjes. Gebakken aardappeltjes met champignons, dikke friet en de roerbakgroenten waren ook lekker. Grand dessert was heerlijk maar wel veel.
    Na een zonnige dag, regende het even tijdens het eten met bakken uit de lucht. Het uitzicht daarna was prachtig.

29. Wij hadden een high tea met bon van VV, en die was lekker:
    Slagroomsoesje,aardbeien met slagroom,stukje brownie,bonbon,mini gebakje,3 lekkere sandwiches, mini chocolade broodje. Alleen een scone zat er helaas niet bij.
    We kregen alles snel, en er is een paar keer gevraagd of alles goed was.
    Was prima dus!

30. Waterreus voor 't eerst geprobeerd met een vv-voucher om 18:00 uur.
    We hadden een bioscoopje gepland in Scheveningen om 22:30.
    We kwamen rond 17:50 bij Waterreus. Service was snel en efficient. Om 18:00 kwamen onze krakend verse zalmsalades aan, vervolgens de zalm-hoofdgerechten met dille saus en vervolgens een mooi gedecoreerd en lekker verrassingsdessert met bolletjes (wel slagroom uit spuitbus, maar dat mocht de pret niet drukken in 't totaalplaatje).
    En dit allemaal met zicht op het strand en een ondergaande onzin.
    Een van de bedienende meiden was kort van stof (waarschijnlijk bekaf van de hele dag), andere was wat gemoedelijker.
    Al met al waren we binnen een uur klaar en konden we de filmvoorstelling van 20:00 uur halen.

De reguliere kaart zag er goed uit.
    Een plek om nog eens terug te komen.

31. Met een voucher van vakantieveilingen gegeten bij De Waterreus. Het was even zoeken (je moet een stuk verder doorlopen dan op de website staat). Bij aankomst werden we niet begroet door het personeel en we moesten zelf iemand aanspreken. We hebben op het terras gegeten en het vergane-glorie idee klopte wel. Het eten was simpel - we hebben gekozen voor een zalmsalade en de ossehaasspies. Dit hadden we thuis ook kunnen maken.. De ossehaasspies was verbrand en taai. Enige lichtpuntje was het dessert van ijs, een soesje en chocolade cake. Hier komen we niet meer terug.

32. Door mee te bieden op Vacantieveiling.nl,gingen wij uit eten bij De Waterreus in Scheveningen, wij waren daar nog nooit geweest. Een dikke 10 krijgen ze daar, het eten was heerlijk, leuk geserveerd, omgeving perfect, voor herhaling vatbaar.
    J.Hansen

33. Een aanrader.
    Via VakantieVeilingen een 3-gangen diner geboekt.
    M.a.w. de prijs/kwaliteit verhouding was sowieso prima.
    Heerlijk gegeten. De ossenhaas - spies was helemaal voortreffelijk.

34. Via vakantieveiling een high tea geboekt. Goed ontvangen, lekker terras buiten. Lekkere hapjes, thee werd snel aangevuld, aanrader.

35. Niet doen.

Wij hadden een ober die het kennelijk nog moest leren en zijn zaakjes niet goed in de gaten hield zodat we door een collega werden geholpen. Voorgerecht stond in geen tijd op tafel - mosterdsoep veel te waterig. Ciabatta was wel heel lekker, wat we apart hadden besteld want het brood wat bij de soep geserveerd werd was niet meer zo vers. De amuse had een hoog prefab gehalte.

Toen begon het lange wachten - wij hadden geen hoofdgerecht wat lange bereidingstijd vergde.

Toen we eindelijk ernaar vroegen ( aan de behulpzame collega) kwam onze "gastheer" alleen zeggen dat het eten er zo aankwam, geen excuus of uitleg waarom het zo lang duurde. De geserveerde mosselen waren zeker niet vers.

Toetje was lekker en kwam ook erg vlug. Het uitzicht is absoluut top maar als ik mooi op het strand wil kijken ga ik wel zelf aan het strand zitten en niet meer bij de Waterreus, liever eet ik ergens waar gewoon werk gemaakt wordt van lekker eten.

De prijs die voor dit alles berekend werd was echt te hoog, gezien de hooguit middelmatige kwaliteit, portiegrootte en presentatie van het eten. En dat je voor een sausje bij je biefstuk of mayonaise bij de frieten extra moet betalen is zó echt Hollands. Ga eens beneden de grote rivieren kijken en leer hoe je voor minder geld veel lekkerder kunt eten in een veel aangenamere ambiance.

Advies voor de uitbater: Doe er wat aan, je hebt een schitterende locatie, je kunt er voor mensen een feest van maken hier te eten maar dan moet wel even flink de bezem door de hut letterlijk en figuurlijk.

36. Het was een ware teleurstelling! Het is puur vergane glorie! Alleen het uitzicht is nog helemaal goed, maar de rest: vervallen meubilair, saaie kaart, popi personeel. De Waterreus is niet meegegaan in de trend van de moderne lounge-gevoelige trendy strandbeleving. Dat hoeft niet persee een minpunt te zijn, maar in dit geval...vooral het meubilair vond ik vreselijk....tafeltjes met gebladderd formica, zonder kleedje, zonder placemats (zelfs niet van papier!) alu stoeltjes die er al 15 jaar staan waar de zitting van doorgezakt is..vuil kussentje... dit doe je je klanten niet meer aan. De kaart is saai en al jaren hetzelfde. De Waterreus zal zich moeten aanpassen in stijl en aanbod, anders redden ze het niet tussen de rest.