Op de gracht, in de parkeergarage aan het Spui of op de Amsterdamse Veerkade.

Bus: lijn 18 en 134.

Tram: lijn 1, 9, 10, 15 en 16.

1. Patrick de Leede

Mijn onbetwiste favoriet is Cuisine Visbeen. In de jaren ’90 had Harry Visbeen veel succes met zijn Ganzenest; aanvankelijk aan het Haagse Groenewegje, daarna aan de Delftsekade in Rijswijk, op een ijzer-9 afstand van de Rijswijkse Golf Club. Na een adempauze is hij enige tijd geleden teruggekeerd op ‘t Groenewegje, nu onder de naam Cuisine Visbeen. De formule is table d’hôte; reserveren is noodzakelijk (NB kan alleen vanaf acht personen).

Cuisine Visbeen is gevestigd in een schitterend grachtenpand aan ’t Groenewegje 101a. De inrichting is eenvoudig, kleurrijk en functioneel. De locatie bestaat uit twee aparte ruimten, die ieder maximaal zestien mensen kunnen herbergen. Naast deze private-diningmogelijkheden biedt Visbeen ook ‘home cooking’ aan. Voordelen zijn kleinschaligheid, topkwaliteit, aandacht voor de klant en vooral ook privacy.