Columbus in Den Haag

1441022088 60
1445419625 60
1476202387 59
1498190074 58

1. Lekker geluncht. Prima prijs /kwaliteit verhouding. De bediening was super vriendelijk en erg behulpzaam. Mochten we in de buurt zijn, komen we zeker terug.

2. Een hapje gegeten na een gezellige dag op Scheveningen. Zijn hier beland omdat het keihard regende en de kaart er goed uit zag. Achteraf gezien hadden wij beter de recensies op internet kunnen lezen, want deze maken ook onze ervaring meer dan waar.
    Bij binnenkomst werd ons een mandje met brood en smeersels aangeboden, echter bij het uit serveren bleek dat dit gewoon afbak broodjes van de eerste de beste buurtsuper waren. Ook zaten de smeersels in plastic bakjes, waardoor het al snel goedkoop deed aandenken.
    Over het eerst rondje drankjes heb ik niets aan te merken, dit pas prima. Maar het bestellen van een tweede ronde heeft 1,5 uur geduurd. Toen dit ein-de-lijk werd uitserveerd werden de overige glazen niet meegenomen, ook bij de 3e ronde drankjes stonden nog steeds alle glazen op tafel, waardoor wij al snel een stel alcoholisten leken ;-).
    Het hoofdgerecht mocht ook even duren, denk aan zo'n 1,5 uur na ons voorgerecht. Laten we het hier maar niet eens over hebben. Een hele flauwe mixed grill, met twee mini spiesjes met wat vlees, maar ook dit was niet benoemenswaardig. Daarbij sliptongen die meer graatjes bevatten dan vis.
    Jammer...... graag had ik het goed willen maken door mijn complimenten te geven aan het personeel, maar ook zij verdienen 1 ster.
    Voor ons nooit meer!

3. Slecht, lang wachten. De vis was koud hierdoor ging deze terug. Na elkaar gegeten. Waardeloos. Personeel was niet scherp.

4. Lekker gegeten, goede service en uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Vlees is lekker mals. Leuke avond gehad, goed te combineren met musical Lion King.

5. masja 35 punten

Super leuke bediening, lekker gegeten via een bon. Ik kom zeker terug.

6. Het overdekte terrasje is nogal winderig, maar goed, we wilden buiten zitten. De koffie verkeerd was heel erg verkeerd: water met melk en wat aangevuld met koffie uit de pot, denk ik. De pannekoek was oké, de club sandwich oogde aardig, maar was wat magertjes. De serveerster was het beste element; daar moeten ze zuinig op zijn.

7. Corina 1415 punten

Gisteren 02-05 na de mucical van Billy Elliot met mijn 2 zusjes en moeder hier gaan eten, nadat we de kaart hadden bestudeerd of er voor ieder wat wils opstond.
    Het zat er goed vol, dus we werden naar een van de weinige lege tafels gewezen. Dat betekende dat we helaas niet binnen konden zitten en dus buiten onder de overkapping plaats moesten nemen. Deze was niet helemaal dicht aan de zijkanten wat zorgde voor flink wat tocht. Er werden ons wat broodjes gebracht welke 1 minuut later al weer weg werden genomen omdat ze zich vergist hadden in de tafel. Onze drankbestelling werd opgenomen. Een paar minuten later kwam de bestelling en we hadden 2maal een hazelnootsiroop koffie besteld, echter was er nu 1 caramel geleverd ipv een hazelnoot. Gezien ik de caramel ook wel lekker vond, hebben we er geen groot punt van gemaakt. We waren inmiddels onze bestelling voor het eten door aan het geven en toen ik de mosselen bestelde, werd mij medegedeeld dat die op waren. Persoonlijk vind ik dat iets dat je dit moet vermelden bij het overhandigen van de kaart. Ik koos voor de gamba's. Verder werden nog de sate, spareribs en de zalm besteld. Na 45 min hadden wij ons eten nog niet ontvangen en toen werd ons verteld dat onze bestelling niet door was gekomen in de kassa. De bestelling werd opnieuw opgenomen en het zou nu met spoed gemaakt worden. Ik had op zijn minst een kleine geste erwacht in de vorm van gratis brood oid, maar helaas. Na een half uur stond het op de tafel. Het citroenwater werd bijna over me heen gegooid door de serveerster en er kwam een charmant sorry uit. Mijn vijf grote gamba's waren goed gegaard, echter net iets te goed. Er waren tevens geen specerijen aan te pas gekomen. Ook het beloofde sausje was niet aanwezig.
    We hadden ook 2 extra porties groente besteld en er was maar 1 portie geleverd. De andere gerechten waren echter lekker van smaak, wat het cijfer voor eten en drinken toch naar een 7-tje trekt. De rekening klopte ook niet, gezien de niet gekregen items wel aangeslagen waren. Het is jammer dat deze prachtige lokatie aan de pier geen betere service heeft. Het eten vond ik ook aan de dure kant.

8. Als "ouwe bok met weinig zelfverzekerdheid" ga ik er meestal van uit dat ik "de Moderne Ontwikkelingen" niet voldoende meekreeg: daarom zette ik ook mijn idee over Horeca-etablissementen die in het "bonnetjes-circuit" meedoen even aan de kant, maar helaas..

Ik (en de persoon die mij uitnodigde) ben geen overtuigd fan van de huidige Boulevard: De megalomane bouwsels, het negeren van het Historisch Erfgoed, ik kan het niet waarderen (maar het stukje bij "Beelden aan zee" met de bronzen beeldjes vind ik wél erg leuk en verleidt mij tot 'domme dingen').

De strijd op deze 750 meter is ongetwijfeld hard, maar zal vooral afhangen van hóge kwaliteit, die 24/7 geboden wordt.

Ik heb 'béter' gegeten; zonder meer óók 'slechter', maar mijn genieten was nu vooral te danken aan mijn "Tafelpartner" en helaas niet de combinatie van die partner met een geweldige setting en service. Als ik ga 'daten', is dit dus niet de tent waar ik mijn beoogde bedgenote mee naar toe neem!

Het eten was kwalitatief voldoende, maar ook niet méér dan dat; de service "deed zijn of haar best", maar daarmee is alles gezegd!

Ik ben geen fan van "lijstjes" of "Gidsen/Guides" en geloof ze ook niet!

Simonis in Scheveningen mag dan jaarlijks hoog op de "Haringlijst" van het AD staan, ík vind zijn haring vrijwel oneetbaar, want een massaproduct en dus niet vers-van-het-mes: ik weet een véél bétere haringboer in 070 (die blij is niet in die lijst voor te komen, want dan kan hij de kwaliteit behouden, die wij als [bevoorrechte?] vaste klanten zo waarderen).

"Een plek in een top-tien", een loffelijke vermelding of een ster is niet altijd een garantie voor een goeie ervaring!

9. Wij hebben hier vele malen de afgelopen jaren gegeten voor tot op heden heerlijke vijfjarigen menu. Dit keer was de sfeer meteen al slecht, bijna lege zaak! Eten was zelfde menu alleen kwaliteit duidelijk minder. Bijbetalen voor patatjes die we na 1 x proeven niet opgegeten hebben. Het was echt heeeel slecht. We keken er erg naar uit. Maar nooit meer!!!

10. Laat ik eerst een positief beginnen: de satésaus is echt héérlijk!! Zelden zo'n lekkere satésaus geproefd. Maar goed.... dat is eigelijk het enige positieve. De tomatensoep was er wel snel... dat wel... en veel... later snapte ik waarom je zoveel soep krijgt: dan heb je niet meer zoveel honger en vallen de kleine porties erna niet meer op! De kipsaté was aardig aangebrand en de biefstuk was lauw en er liepen flinke pezen doorheen. Verder lag er op het bord 3 koude parijse worteltjes (van die hele kleine ronde) die ooit wel gekookt waren maar inmiddels koud. Ook lagen er 2 koude minikrielaardappeltjes en 2 blaadjes sla... That's it!! Wil je er friet bij of groenten dan betaal je er extra voor. Voor een klein bakje niet te smaakvolle patat betaalde we 3.50 bij. Dat was echt niet genoeg voor 2 personen. Echt on-hollands, wij willen gewoon een all-inn prijs en niet voor ieder gerecht erbij meer betalen. Uiteindelijk waren we met 2 personen 50 euro kwijt! Dat vind ik erg veel voor hetgene wat je krijgt (beide 1 drankje, 1 kom soep, 1 stuk vlees en een miniportje friet). Uit beleefdheid geef je nog een klein beetje fooi, maar dit was het echt niet waard!! Voor dat geld kun je ergens anders je buik rond eten. Dit was één keer, maar nooit meer....

11. Gisteren gegeten in dit restaurant, gelokt door de 20% korting op een theatermenu. Soep was wel lekker,maar blijkbaar zat er friet en salade bij het hoofdgerecht... Beetje vreemd! Toen we er naar vroegen bij het toch wel heel vriendelijke personeel kregen we verschillende antwoorden. Uit eindelijk geen friet en salade meer gekregen, kregen wel een kop koffie aangeboden, maar aangezien het hele 2-gangenmenu al anderhalf uur op zich liet wachten, hadden we hier geen tijd meer voor... Geen aanrader!!

12. Hier terecht gekomen via Groupon. Een prima restaurant met leuk zicht op de boulevard en het strand. Het eten was erg goed en in tegenstelling tot eerdere restaurants met Groupon niet het gevoel dat we weggekeken werden. Tomatensoep is een echte aanrader, zit een goede aparte smaak aan die niet zo basic is. Erg lekker allemaal en goedkoop!

13. Vandaag met het mooie weer met een Vakantieveilingbon bij Columbus gegeten. Bediening zeer attent en ook het eten was niks op aan te merken. Lekkere tomatensoep, erg romig. Het varkenshaasje was perfect gebakken en dat kan niet elke kok ! Toetje was veranderd in boerenjongens en was erg lekker. Kortom prima zaak.

14. Zaterdag weer eens bij Columbus gegeten. Het was eigenlijk de bedoeling snel een sateetje te eten maar de vernieuwde kaart zag er zo goed uit dat we besloten uitgebreider te eten. De Grand Opening was een voltreffer, alle voorgerechten op een prachtig opgemaakte schotel, waaronder heerlijke paté en escargots. We genoten daarna van een heerlijk romig en goed gevuld vispotje en een uitstekend gebakken hertenbiefstuk met stoofpeertje. Voor mij waren de bijbehorende groente en aardappelpuntje voldoende maar mijn man bestelde nog een portie friet erbij. Als dessert namen we een leuk uitziend chocolade ijstaartje en huisgemaakte brownie. Heel lekker! De bediening was goed en vriendelijk, alleen hadden ze soms meer aandacht voor elkaar dan voor de gasten ...
    We komen hier zeker weer snel terug!

15. Tamara Meijer

Gelukkig hadden wij in de loop van de middag al een tafel buiten gereserveerd ivm het prachtige weer. Na een lange stranddag wilden wij heerlijk gaan eten, alleen kwam dit er niet van.
    Het eerste gerecht was het stokbrood met eendenlever, deze was heerlijk!
    De carpaccio die mijn partner en ik allebij hadden gekozen was van goede kwaliteit alleen werd het verpest door de garnering, een blas ijsbergsla, een stuk komkommer en een partje tomaat, te grote stukken kaas, en een soort 'hamburger" saus. Als 3de kwam de soep, mijn partner voor de tomatensoep, waar veel peper door hem werd toegevoegd omdat er geen smaak aan zat, bij mij het zelfde met de uiensoep, te weinig zout. Het hoofdgerecht was prima, alleen weer dezelfde garnering. Onder het hoofdgerecht geen bediening meer gezien op het buiten terras en was over meedere mensen over geklaagd. Het toetje moesten we te lang op wachten en was aan de brownie te merken dat die al uren buiten de koeling stond. Het ijstaartje van likeur 43 was ook weer heerlijk!
    Na het dessert maar snel weggegaan om de koffie ergens anders te nuttigen.

16. Heerlijk gegeten, prettige bediening.

Klein minpuntje: Waren via veiling, en moesten extra betalen voor patat en salade bij hoofdgerecht. Het lijkt mij logischer dat je het er standaard bij krijgt want alleen sate is geen hoofdgerecht..Althans volgens mij niet..

Toch zeer tevreden, als we in de buurt woonden kwamen we zeker terug.

17. Vandaag even lekker uit wezen waaien, en we dachten in dit restaurantje wat er best knus uit zag, even een uitsmijtertje te eten. We hebben werkelijk waar nog nooit zo lang op een simpele uitsmijter gewacht. T duurde echt al een half uur, voor we netjes vroegen aan de bediening of ze onze bestelling toch niet vergeten waren.... we kregen niet eens fatsoenlijk antwoord, en werden pas na 3 keer vragen serieus genomen. Steeds meer mensen die later binnen waren dan ons waren allang aan t eten. Uiteindelijk ging er een heel uur voorbij voor we konden beginnen aan een simpele lunch, een uitsmijter met ham en kaas, met brood eronder wat niet vers was..... en ik had mijn laatste hap nog niet doorgeslikt of ze al snel kwamen vragen of t gesmaakt had. Nee, wij vonden t zeker geen geslaagde lunch, wat kunnen ze hier nog een hoop leren zeg!

18. Mauzer 2334 punten

Afgelopen zaterdag lekker getafeld, via vakantieveilingen een 5 gangen-diner voor 2.

gezellige tent, hier en daar een open haard, goed (vriendelijk) personeel dat regelmatig komt vragen of alles al naar wens is, en of we de volgende gang al willen hebben.

keurig.

als dit niet het geval was, waren we waarschijnlijk veel kritischer over het eten, wat 'gewoon' goed was. niet uitbundig.

overigens is 'scherpe messen' een tip voor de restauranthouder.

19. Op 1 april zijn wij hier vol verwachting wezen eten na een goede strandwandeling. Het viel ons behoorlijk tegen. Heel veel herrie en overlast van een studentenvereniging die blijkbaar belangrijker was dan de normale klanten en het eten was slecht. De prijs is hoog voor hetgene wat je krijgt. Het personeel is niet alert en met allerlei andere zaken bezig dan de klanten.
    Dit is duidelijk een "tent" die gokt op de eenmalige bezoeker en even snel wil incasseren.

20. Rick 30 punten

Vandaag kwamen we na kort zoeken bij dit restaurant terecht om te gaan eten. We waren vroeg dus er was genoeg plaats, we gingen zitten op het afgesloten verwarmd terras. Helaas was een kussen onder gepoept door een mus die rondvloog maar goed, een ander kussen gepakt. De bestelling werd redelijk snel opgenomen en ik bestelde een driegangenmenu (Carpaccio, Zalm met dillesaus en een toetje) Het eten was erg goed en de bediening was ook erg aardig. Alleen jammer dat mijn vriendin haar ijsje veel eerder kreeg dan die van mij. Conclusie: leuk restaurant, ik zou hier zeker nog wel eens gaan eten.

21. Vol verwachting door de enthousiaste reacties zijn wij vanavond bij Columbus gaat eten. Helaas viel het erg tegen. We hadden het 5 gangen keuze menu (via vakantieveilingen). De carpaccio was best lekker. Hierna kregen we tomatensoep die werkelijk niet te eten was, het leek op oplosbouillion die niet goed was opgelost. De spoom die daarna kwam leek op sinaasappelsap met zeepsop en was niet eens koud. Hierna volgde het hoofdgerecht van doorgare varkenshaas op een koud bord. Tot slot het dessert, een brownie met ijs. Wij dachten, lekker veilig...kun je weinig fout aan doen maar niets was minder waar. De brownie was zo hard als een baksteen en het ijs zat vol ijskristallen. Volgens mij kwam het bord rechtstreeks uit de vriezer. Ik ben normaal helemaal niet iemand die een slechte review schrijft maar zelfs mijn vriend, die verre van een fijnproever is, vond het zeeeer matig. Wij hebben uiteindelijk voor het eten 17,50 p.p. betaald, normaal moet dit menu 40 euro per persoon kosten en dat is het zeker niet waard.

22. Wij zijn hier via vakantieveilingen terecht gekomen. Super leuk restaurant met top service en goede sfeer. Eten was erg goed! Wij gaan hier zeker terug.

23. Petra 44 punten

Via vakantieveilingen hier gegeten. Een 5-gangen keuzemenu. De keuze was niet echt reuze, en de gerechten waren ook niet echt bijzonder. Het leek meer op simpel lopende band werk dan met zorg bereidde gerechten. De groenten waren zwart aangebrand en toen we dit lieten zien, werd er alleen een beetje sorry gelachen. Sfeer was wel erg gezellig en het dessert was ook prima in orde.

24. Via www.vakantieveilingen.nl hier gegeten, in een woord, superrrrrrrr! Allemaal lekkere dingen, verse ingrediënten, en aardige bediening! En ik ging met een volle buik weer huiswaarts!