Baan Chokdee in Den Haag

2. Betalen Master Card Visa pin

1. rrrobb 2723 punten

Hier hebben we gegeten op 18 december 2012. Een klein Thais restaurantje waar we al eens eerder geweest waren. Erg lekker gekruid eten in een leuke omgeving met vriendelijke mensen en voor een vriendelijk prijsje.

2. Al jaren een van mijn favoriete (thaise) restaurants, dus als ik in het weekend wat tijd over heb, ga ik aldaar me culinair maar wat graag laten verwennen+verrassen met het zgn. 'lopend' buffet.

Er hangt een bijzonder aangename sfeer+de plezierige bediening 'loopt', dwz. komt bij je tafel langs met een keur aan heerlijkheden+lekkernijen.. gewoon eten wat de smakelijke thaise pot dan schaft..

Soepje naar keuze, iets vooraf bv. spiesje of pasteitje met wat salade, minstens zo'n 4 hoofdgerechten, diverse vlees/vis/vega+groente gerechtjes, stuk voor stuk curry's, van mild tot zeer pittig, die de smaakpapillen op totaal verschillende wijzen weten te treffen.. pure smaaksensaties van wel zeer hoog niveau.. daarnaast nasi putih+goreng op z'n thais, tot slot een schaaltje vers tropisch fruit..

Let op, het kan niet op, dus vooral niet teveel laten opscheppen, je raakt immers voordat je er erg in hebt oververzadigd van al dat niet te versmaden verrukkeluks, en je kunt in ronde 2 altijd nog iets van datgene wat je het meeste beviel bv. die grote garnalen in die zalige rode hete curry nemen.. (en pas ook op met die thaise sambal, echt bloodyhot).

Tenslotte, om teleurstelling te voorkomen, of niet te laat naar binnen stappen, of vooraf reserveren, zelf overkwam het me dit jaar, dat ik na binnenkomst staand naast de open keuken, alwaar druk gekokkereld werd, dat de geuren+kleuren er vanaf spatten, uitnodigend, maar niet voor mij.. totaal verlekkerd, maar beteuterd, geheel verward 'vergeefs' mocht ik de tent weer verlaten, vol verdomme..

Ooit, lang geleden hier voor het eerst de rijke thaise keuken voor het eerst mogen proeven, genieten, sindsdien niet meer weg te denken uit mijn systeem, een van mijn meest geliefde culinaire uitstapjes.. overigens naast dit 'buffetje' weekends ook meerdere specialiteiten a la carte,
    eenenander nog steeds erg schappelijk geprijsd (bv. buffet onder de 20). Ja, het water loopt me nu alweer in de mond.. vandaar die 10-en.

Bedankt+tot ziens/etens dan maar weer..