Restaurant De Luwte in Den Burg

Parkeren op nabij gelegen parkeerplaats.

Bus.

5. Betalen pin Master Card

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1331320740 85
1350202936 86
1491819408 75
1520142703 82

1. Maurice & Myriam

Wij hebben lekker gedineerd in dit zeer sympathiek restaurantje. Super vriendelijke bediening. We zaten bij de open keuken, wat wij erg leuk vinden. Wijnen aan normale prijzen, een fles water op tafel en brood. Prima!

2. Niet geschikt voor vegetariërs; staan wel open voor feedback.

3. Ik heb hier vanavond Polderhoen gegeten, erg lekker! Zeer vlotte en nette bediening.
    Brood en water is hier van het huis.
    Een aanrader.

4. Zaterdagavond heerlijk gegeten in de Luwte in Den Burg. Reserveren wel nodig want zat vol. Vissoep erg lekker en de gerookte eendenborst viel ook erg in de smaak bij mijn man. Beiden hadden we de lende zijde als hoofdgerecht, heerlijk zacht vlees en de groentes erbij heerlijk knapperig. Nagerecht ook heel lekker. Minpunt vonden wij wel de prijs van de wijnen per fles, erg duur, daarom ook niet hiervoor gekozen. Bij een volgend bezoek aan den Burg kiezen we zeker weer voor de Luwte.

Fam. Krol Dronten
    25-02-2017

5. Gisteravond was wederom een fantastische , gezellige en smakelijke avond in De Luw-te . Ondertussen komen we al 12 jaar naar Texel en hebben we zowat alle restaurantjes die Texel rijk is uitgeprobeerd en De Luwte staat ondertussen als jaarlijkse vaste waarde op onze agenda .
    Het gezellige huiskamer-interieur trekt je al van buitenuit naar binnen . Onmiddellijk wordt je vriendelijk en met de glimlach ontvangen door de attente gastvrouw en vanuit de open keuken begroet door de chef-kok .
    Er wordt je een gevarieerde kaart aangeboden , waarin je zeker altijd wel je gading vindt . Ook zijner steeds een aantal suggesties voorgesteld op het krijtbord .
    Na een lekkere Riesling rosé sekt als aperitief , namen we de krabbenscharen met mayonaise ( een bord vol ! ) en een overheerlijke pastinaak-soep met waterkers-olie en verse waterkers . Geweldig ! Als hoofdgerecht namen we het lamsstoofpotje met verse gestoomde seizoensgroenten en de hertefilet , vergezeld van een lekker wijntje dat we ons lieten aanraden !
    We konden ook niet weerstaan aan het sorbet-ijs van en met bosbessen als
    afronding .
    Nadien nog een leuk praatje gemaakt met Evert , de chef , die er gezellig even kwam bijzitten . De avond was 100% geslaagd en een zeer positieve recensie waard !
    In De Luwte krijg je eerlijk , vers eten van eerlijke , aangename mensen in een origineel en warm kader ! Een absolute aanrader !

John en Regine uit België

6. Henk Hansen

Wij werden getipt eens te gaan eten bij De Luwte in Den Burg. Dat wekt, mede gezien de website en de recensies, verwachtingen maar wat een deceptie!
    -de “amuse” bestond uit een paar sneetjes stokbrood met een bak olijfolie,
    - de bouillabaisse was zeker geen klassieke vissoep maar eerder een soort tomatensoep met wat vis er in,
    - de sla bij het hoofdgerecht bleek een klein bakje met een verzameling blaadjes van verschillende slasoorten met wat dressing, waarbij het kennelijk wat teveel moeite is om het hanteerbaar te snijden (het was voor 2 personen) of te verrijken met wat andere ingrediënten, terwijl de gemengde groenten op het bord eveneens weinig indruk maakten; het vlees en de frites waren overigens
    smakelijk,
    -het nagerecht was ook niet echt bijzonder maar eerder als pretentieloos te kwalificeren.
    Het echtpaar aan het belendende tafeltje had overigens ook bepaald geen vleiend commentaar over het hen voorgeschotelde voedsel!
    Voorts roept de mate waarin in de open keuken hygiënisch wordt gewerkt ook de nodige vragen op.
    De chef-kok pakt vrijwel alles met zijn blote handen, zowel garnituur als bereid en niet-bereid vlees en vis ondertussen allerlei keukenapparatuur en attributen hanterend (ook waar zijn assistent aan gezeten heeft) terwijl ik hem er al die tijd niet op heb kunnen betrappen dat hij zijn handen schoonmaakte laat staan waste.
    Aan de wijze waarop de chef-kok met apparatuur en voedsel om gaat is overigens duidelijk te zien dat de man er totaal geen zin in heeft en elke passie voor zijn vak/koken ontbreekt..
    Ons advies is De Luwte vooral in de luwte te laten en snel aan deze tent voorbij te gaan; in Den Burg zijn veel betere restaurants te vinden waar met passie kwaliteitsvoedsel wordt bereid en dienovereenkomstig wordt opgediend waarbij men, anders dan bij De Luwte, wél waar naar zijn geld krijgt!

7. rob en chris

Wij hebben hier met vrienden gegeten en het was wel enigszins teleurstellend. Wat wel lekker was: de lamsschenkel, de wijn (maar wel een dure fles en het was de goedkoopste van de kaart!), de toetjes. Wat redelijk was waren de patatjes, de kokkels (te zout), de bouillabaisse (te waterig en een ongepelde garnaal erin). Wat echt tegenviel was de lamsbout, te rauw (te rood) en weinig op smaak gebracht; er waren nauwelijks groenten en de sla bestond slechts uit blaadjes diverse sla met een dressing daarover. De aardappelpuree met witlof was een regelrechte aanfluiting. Precies 4 blaadjes rauwe witlof waren in de aardappelpuree gestoken die flauw en melig was. Het restaurant was helemaal vol, de tafeltjes stonden dicht op elkaar en het was erg lawaaig. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

8. Wederom gaan dineren in deze gezellige winkel, we komen regelmatig op Texel dus ook in de Luwte. Prima en gezellig!!

9. Zaterdagavond heerlijk gegeten in een vol restaurant. Een dagje Texel kan niet zonder een bezoek aan de Luwte. Als vooraf heerlijke verse oesters met een glas Rieslingsekt en als hoofdgerecht een dik stuk gepaneerde kabeljauw met heerlijke bieten en gebakken venkel. Nagerecht: de parfait, zacht en romig. Snel weer terug! Dank aan Evert en de attente bediening.

10. Vrijdagavond 2 november bij de Luwte gegeten. Fantastisch klaargemaakte kokkels in olijfolie, gefruite uit en peterselie. Ook de krab was goed, maar miste wat pit. De hoofdgerechten (lam met aardappeltjes, boontjes en verse pesto / zeebaars met linzen, bietjes en aardappelpuree) waren erg lekker. Heel mooi om te zien dat er voldoende groenten worden geserveerd, die vers zijn en zeer gevarieerd. Ook de geschonken witte huiswijn was van goede kwaliteit. Interieur gezellig en verzorgd en bediening is persoonlijk en zeer vriendelijk. Dikke aanrader!

11. leo baaijen

Zaterdagavond 9 december zonder reservering nog 2 van de weinige plaatsjes bemachtigd. Heerlijke kokkels als voorgerecht en een voorgerecht met o.a. lamsham. Je bent tenslotte op Texel. De vegetarische couscous was eenvoudig maar zo verrukkelijk evenals mijn griet met aardappel/pompoenpuree en linzen met wat groenten.
    Heerlijk, eerlijk restaurant met een heerlijke huiswijn Riesling. Restaurant is een aanrader.

12. Gisteravond met z'n 3'en gegeten. Wij hadden niet gereserveerd maar gelukkig was er nog een tafel vrij in dit kleine, gezellig ogend restaurant. Kleine kaart met veel streekgerechten en bovengemiddelde huiswijnen.

Wij hebben heerlijk gegeten en kunnen dit restaurant aanbevelen.

Leuk dat er de jongste assistent-chef van het eiland meekookte! Wij komen zeker terug'

13. Door enthousiaste verhalen van kennissen, waren wij zeer benieuwd naar het eten in De Luwte.

Wij (1x vegetarier, 1x normaal) hebben genoten van het eten en de entourage. Op 25 mei jl. beviel het zo goed dat wij besloten ook 26 mei weer daar te eten. Omdat er 1 vegetarisch gerecht op de kaart staat, vroeg ik of het mogelijk was voor de volgende avond iets anders te bereiden. Dit was geen enkel probleem en ook de tweede avond was het bijzonder.

Kortom een prima adres waar mensen komen die graag gezond en lekker eten in een rustige omgeving.

14. Mike & Alice

Op 24 juni dit heerlijke restaurant in Den Burg gevonden. Via de "artiesteningang" het pand betreden, gelukkig was er nog een gezellig rond tafeltje vrij.

De sfeer is zeer gemoedelijk, en zoals vaker beschreven huiselijk. We werden zeer gastvrij ontvangen en een blik op de activiteiten in de open keuken werd eenieder gegund. Evert, het is geweldig om je met zoveel plezier aan het werk te zien!

Het eten was ronduit heerlijk, voor zowel het voorgerecht (geitenkaas / mozarella), hoofdgerecht (lende) en het nagerecht (panna cotta / aardbeien). Ontzettend goede Rosé, ook de biologische cola was weer eens bijzondere afwisseling.

Voor ons een heerlijke eerste kennismaking met Texel en zeker voor herhaling vatbaar!

15. L. Noor

Ik heb op 25 mei heerlijk gegeten bij restaurant de Luwte. Er werd een heerlijke Franse witte wijn geschonken (ik ben geen fan van Franse witte wijn, maar deze heeft mijn mening een beetje bijgestuurd), het voorgerecht was heerlijk (kokkels), het hoofdgerecht was wederom heerlijk (lam) en hetzelfde geldt voor het nagerecht. Het is zuiver 'eten', niet teveel poespas. De bediening was geweldig, de ambiance ook, erg gezellig, huiselijk (maar niet op de tapijtjes-op-tafel-manier). Ik kom hier graag terug en kan het iedereen aanbevelen!

16. Wij hebben donderdagavond 12 mei fantastisch gegeten bij De Luwte, dit restaurant laat u kennis maken met de puurheid van de Texelse producten, mooie smaken, 100% biologisch.

Wij hebben heerlijk gegeten! Mooie niet te complexe kaart, keuze uit diverse goede huiswijnen, sympathieke zaak, heel prettig ingericht. De keuken is open u ziet de kok met veel plezier uw gerecht klaarmaken.

De bediening was helemaal top en zij hebben mede bij gedragen aan een heerlijk avondje eten op Texel.

Wij komen zeker terug.

17. evert chef van restaurant de luwte

Beste Horst.

Het zuiglamsvlees was niet rauw maar wel aan de rauwe kant (wel warm), verder was het vlees getrancheerd en was het op het bord op de gemengde groenten gelegd en afgemaakt met een lamsdragon jus. Wij maken de gerechten altijd af met een knijpje superlekkere olijfolie, dat randje olijfolie op het bord vermengd met de dragon jus zag u aan voor een vette saus (dat kan). De aardappels worden apart geserveerd en drijven absoluut niet in de olijfolie. Nog even over de vis van mevrouw, deze staat op de kaart met een kruidendressing (bestaat uit kruiden citroensap sjalot olie en azijn wat over de gestoomde vis word gedresseerd) dus ja dat ligt ook op het bord. Het eten wat wij serveren is licht en heel goed verteerbaar.

Verder heb ik u gevraagd om uw eten te proeven, dat weigerde u en toen heb ik u gezegd dat u wel moest betalen.

Over de wijn valt te twisten maar wij vinden de wijn prima.

Vriendelijke groet, Evert van der Have.

18. Stokbrood met een bordje olijfolie en wat balsamico, niets bijzonders. Voorgerecht nog net goed. Wijn matig.

Hoofdgerecht gereclameerd: lamsvlees rauw (mijnheer u heeft niet anders besteld (internationaal gebruikelijk is: niet zeggen=medium), geen groenten hoewel op menukaart aangeboden. Geb. aardappelen zwemmen in de olie..., het stukje vis ondergedompeld in olijfolie, bordje tot aan de rand vol met olijfolie (gereclameerd: hetzelfde bordje komt terug, olijfolie afgegoten!), 4 blaadjes sla....

We hebben dan besloten ergens anders te gaan eten want zoiets hebben we in 25 jaar wonen op Tessel nooit beleefd. Dus afrekenen a.u.b.- en zie daar, alle gerechten en dranken op de nota, ook de niet aangeraakte hoofdgerechten....