di vanaf 18:00

1209913981 90
1237203037 97
1264492093 97
1319070204 97

1. Heerlijk gegeten en gedronken. Zeer vriendelijke bediening en uitstekende kok. Er wordt hoofdzakelijk gewerkt met streekproducten, alles perfect bereid en gepresenteerd.
    Je krijgt hier meer dan waar voor je geld.
    Echt een aanrader voor een gezellig avondje op Texel. Wij komen zeker terug. 👍🏼

Caro & Leo (Waalwijk)

2. Uitstekende keuken en fijne bediening. Knus restaurant waar de eigenaars hun ziel in hebben gelegd. Niet vergeten te reserveren want zeer gewild en goed bezocht.

3. Ilse Eijsink

Fijn restaurant! Mooie gerechten, goede gastvrouw. Prijs-kwaliteit zeer goed.

4. Marlieke

Vandaag (28-3) hebben wij heerlijk gegeten bij Freya. We hadden vooraf gereserveerd en werden ontzettend hartelijk ontvangen. Er stond een karaf water voor ons klaar en een portie olijven. De gastvrouw heette ons welkom en vroeg wat wij, naast het water, wilde drinken. We waren met zijn tweeën en gingen voor een fles rode wijn (Nero d'avola). Na een tijdje kregen wij het keuzemenu, gepresenteerd op een groot bord en met krijt geschreven, te zien. De gastvrouw legde gerecht voor gerecht uit wat het precies in hield. Bij de voorgerechten konden we kiezen uit drie salades. Bij het hoofdgerecht was er keuze uit vier gerechten en ook bij het dessert waren er vier keuzes. Het was lastig om een keuze te maken, alles zag er zó lekker uit. Uiteindelijk gingen wij voor de salade met gerookte zalm, garnalenkroketje en gamba's (salade Freya) vooraf. Als hoofdgerecht kalfsschnitzel met een rode salsa, wilde spinazie en parmezaanse kaas. Het dessert dat we kozen bestond uit chocolade ijs, praline en cacaokruimels. Drie perfecte gerechten, maar als wij iets anders hadden gekozen, was het vast net zo heerlijk geweest. De sfeer is geweldig en de gastvrouw is top. Zij weet wie welk gerecht besteld heeft en komt regelmatig even aan tafel vragen of alles in orde is. Complimenten, zowel voor de kok als voor de gastvrouw. Niet 'gewoon uiteten', maar een heerlijke avond uit gehad! Tot snel!

5. Esther stijfs

Gisteren met ons gezin bij jullie gegeten!
    Super ontvangst, super gastvrouw, super eten. Echt Top!!!

6. Heerlijk gegeten, klein maar fijn restaurant!

7. Een echte aanrader: knus en gezellig… lekker en goed eten… mooie combinaties en heerlijke ingrediënten.
    Doen dus!

8. Denise van Leeuwen

Het was geweldig. Wat een gezellige sfeer. Wat een lief stel dat onze avond zo fantastisch maakte. Lekker eten, lieve gastvrouw en goede kok. Echt een aanrader.

9. Kleine, sfeervolle setting met puur, eerlijk en kwalitatief goed eten. Zeer gastvrije en persoonlijke bediening, eigenaren vervullen met passie hun rol en dat geeft bezoekers een heel welkom gevoel.

10. Erg gastvrije en persoonlijke bediening en heerlijk eten. Sfeervolle 'huiskamer' ambiance.

11. Een ontdekking die je eigenlijk voor jezelf wilt houden. Gezellig. Goed eten. Waanzinnige prijs kwaliteit. We komen er graag terug.

12. Heerlijk gegeten met fijne service (heel prettig dat water steeds meteen werd bijgevuld zodra dit op was, zonder hierom te moeten vragen) en dat voor een uitstekende prijs (waren 90 euro kwijt voor twee 3-gangen menu's, plus goede fles wijn, twee prosecco's, en twee koffie met wat lekkers)! Ik zou het iedereen die naar Texel gaat aanraden. Wel even reserveren van te voren.

13. So ein schönes kleines Restaurant. Wir haben uns rundum wohl gefühlt und einen herrlichen Abend mit leckerem Essen und sehr zuvorkommender Bedingung genossen.

Vrije vertaling Eet.nu

Een mooi en klein restaurant. Wij hebben ons welkom gevoeld en hebben genoten van een heerlijke avond met lekker eten en zeer goede bediening.

14. Marleen van Mil

Wat een fantastische ervaring. Heerlijk eten, fijne wijnen, een persoonlijke en professionele bediening tegen een zeer redelijke prijs.
    Een volgende keer op Texel komen we hier zeker terug.

15. Annelies van Nieuwmegen

Zeer sfeervol en heerlijk gegeten.

16. Voor herhaling vatbaar. Een heerlijke avond gehad. In tijden niet zo smaakvol gegeten

17. Werkelijk heerlijk gegeten met z'n tweeën in een bijzonder aangename setting. Service is fantastisch, menu is goed samengesteld en de smaken kloppen helemaal. Heerlijkheid alom. Hier komen wij heel graag nog eens terug!

18. Paul Hunter

Super place, not a large restaurant so nice atmosphere and you need to make a reservation.
    Couple who run it are delightful as is the food.
    It's a fixed menu with 3 choices for each course and everything we chose was delicious and beautifully presented and cooked, and for just €26.5.
    We were lucky to get a table on Friday evening and were not disappointed.

19. Wat een heerlijke ervaring. Eten was top, goede mooie texelse producten. Goede wijn. Gastvrouw waarbij je je helemaal thuisvoelt en die alles onder controle heeft. Goede kwaliteit voor niet veel geld. Volgende vakanties zeker weer naar Freya.

20. Dit was onze 2e keer bij Freya en als we nog een keer naar Texel gaan zullen we absoluut weer hier reserveren. Lekker eten voor een leuke prijs in een intieme gezellig ambiance. Prima gastvrouw:)!

21. Jan van Eck

Heerlijk gegeten, in een huiselijke sfeer, vriendelijke gastvrouw en nette prijs. Kan ik aanbevelen.

22. Opnieuw een heerlijke avond. Mooie gastvrijheid. Heerlijke gerechten. Lekkere wijnen. Prijs van het 3 gangen menu is (te) laag

23. Van Branteghem

Fantastisch gegeten. Klein, knus gezellig restaurant. Hartelijke ontvangst door de gastvrouw. Prima prijs/kwaliteit. We hebben direct opnieuw gereserveerd..

24. Francien

Lekker gegeten, royale porties en heel hartelijke bediening.

25. We (ik en mijn vrouw) hebben enorm genoten van een heerlijk 3-gangen diner, in een waanzinnige entourage en uitstekende service!

Grt, Michel

26. Een warme, persoonlijke ontvangst met de olijfjes en het water al klaarstaand op tafel. Een kleine kaart maar des te makkelijker kiezen en wat een zorg is er aan het eten besteed. Alles even heerlijk en prima wijn erbij. En dat voor een prijs die we eigenlijk niet konden geloven na onze eerdere ervaringen bij andere restaurants op het eiland. Wij komen zeker terug bij deze mensen die duidelijk met liefde dit restaurant runnen.
    Reserveren is een must!

27. Bert Nous

Freya is een toprestaurant. Vriendelijke en professionele bediening.
    Het eten is fantastisch met een prima prijs/kwaliteitsverhouding.
    Een absolute aanrader en voor ons een reden om nog eens terug te komen.

28. Voor dit restaurant past eigenlijk alleen maar een 10. Je voelt je bij binnenkomst meteen op je gemak, het ontvangst was hartelijk, het eten geweldig. De hele ambiance straalt warmte uit. We komen al jaren op Texel en hebben dit restaurant pas nu "ontdekt".

29. judith

Wat een top restaurant! Klein en heel sfeervol. Heerlijk gegeten met lekkere wijntjes erbij. Aardige mensen met liefde voor 't vak en dat proef je!

30. Vd Bout

Jammer dat we niet konden reserveren voor het weekend. Capaciteit restaurant is gering. Huiskamer restaurant. Wel erg knus.

31. Fantastische avond gehad! Hetzelfde als bij vorige eigenaren. We komen terug. Leuke enthousiaste eigenares. Lekker gegeten.

32. Heerlijk eten en goed samengestelde menu's voor een prima prijs. De super-aardige gastvrouw zorgt ervoor dat je echt een avondje uit bent. Het is kleinschalig en reserveren is een must. Wij komen er zeker terug, top!

33. Corrie v.d.Kant

Fantastisch heerlijk gegeten. Klein restaurant, prima kok en wat een aardige bediening door de vrouw van de kok. Als je op Texel bent of komt, beslist daar gaan eten.

34. Marie-José

Klein knus restaurantje (reserveren!), dat enige tijd geleden overgenomen is door een jong stel. Freya had altijd al een goede naam; dit jonge stel heeft er zelfs nog een schepje bovenop gedaan. De kaart bestaat uit een 3-gangenmenu, elke gang heeft 3 keuzes. Kleine, aantrekkelijke wijnkaart met wijnen per glas en per fles.
    De keuze en prijs/kwaliteit verhouding van de gerechten is meer dan uitstekend. Alles is mooi opgemaakt, goed gegaard en smaakt heerlijk.
    Aan alle gasten wordt aandacht gegeven op een prettige manier.
    Heel kleine tip voor de eigenaren: papieren servetten vervangen door stoffen servetten of papieren servetten van een rijkere kwaliteit aanschaffen.
    Veel succes. Wij komen terug.

35. We hebben hier wederom heerlijk gegeten. Er kan gekozen worden uit allerlei lekkers salades en als hoofdgerecht diverse lokale producten waaronder Texels lamsvlees. Erg leuke sfeer, prima bediening en een heel schappelijke prijs! Aanrader!

36. Betty Venema

Het was fantastisch. Een geweldige prijs-kwaliteitsverhouding.

37. F. Koopmans

Heerlijk gegeten. Puur en zonder opsmuk.

38. Heerlijk eten, met veel Texelse producten. Super vriendelijke eigenaar die ook de bediening verzorgt. We hebben echt een hele leuke en lekkere avond gehad in een fijne sfeer!

39. Geweldig lekker gegeten en warm onthaald door de gastvrouw en kok van Freya. Respect voor hoe zij met z'n tweeën alle gasten vlot en vriendelijk wisten te bedienen. Er werd, ondanks de drukte, zelfs zonder enig probleem verse jus d'orange voor ons gemaakt door de gastvrouw.

Alle gerechten waren voortreffelijk, met het voorgerecht, salade met geitenkaas en stoofpeertjes, als absolute uitblinker. Fijne ambiance en compleet volgeboekt. Tot slot een prima prijskwaliteit-verhouding.

Het moge duidelijk zijn; Freya is een echte aanrader wat ons betreft!

40. Heerlijk gegeten in huiskamer setting. Enthousiaste bediening.

41. Freya is een fantastische kleine bistro in een schattig straatje in Den Burg.
    De eigenaresse in een gastvrouw van wereldklasse, je bent bijna vergeten dat de gastvrijheid op deze manier ook nog kan.
    Het menu bestaat uit 3 gangen, per gang heb je de keuze tussen 3 -5 verschillende gerechten.
    Wij hebben alledrie super smakelijk gegeten.
    Een enorme aanrader.
    Als je verzekerd wilt zijn van een plaats, zou ik van tevoren reserveren.

42. Heerlijk gegeten, een verrassend menu met Texelse producten. Heerlijke wijn en dit allemaal in een knus restaurantje met een goede sfeer. Een kok die zijn vak verstaat en een gastvrouw die er alles aan doet op een relaxte wijze het je naar de zin te maken.
    Wat een fijn restaurant met fijne mensen. Hulde!

43. Gisteravond hebben wij met 4 personen gegeten bij Freya. We hebben genoten van de geweldige service, het heerlijke eten en de gezellige ambiance.

44. Erg lekker gegeten! Leuke sfeer en prettige gastvrouw. Zeker voor herhaling vatbaar

45. Nieuwe jonge eigenaars en nieuwe spirit! Kleine keuken, beperkt aantal producten, maar voor 26,50 kun je hier erg lekker eten. Bediening is alert en snel, keuken is goed en snel. Helaas werd mij niet gevraagd hoe ik mijn medaillon wilde.. En was naar mijn mening net wat te rood van binnen. Andere gerechten erg goed en alleen maar gemaakt van regionale producten. Prima! Weer op urk? Ik kom terug.

46. Het was de laatste dag dat het restaurant open was voor de huidige eigenaars. Hierdoor had men waarschijnlijk meer interesse in de vaste klanten. We waren er om 18.30 uur. We kozen voor het menu maar om 9.00 hadden we nog steeds geen dessert. De tafels werden slecht afgeruimd, je zat rustig een half uur met je lege bord voor je. Uiteindelijk zijn we zonder dessert weg gegaan! Voor ons dus niet voor herhaling vatbaar.

47. Zoals ieder jaar tijdens ons jaarlijks bezoek aan Texel, weer heerlijk gegeten bij Freya. Altijd een fijne sfeer en gerechten waar je blij van wordt.
    Tot volgende keer!
    Cwb

48. Ondanks alle superlatieven over dit restaurant waren onze ervaringen afwijkend. De gastvrouw had alleen aandacht voor de lokale gasten. Weinig tot geen interesse voor de andere gasten. Eten was niet echt bijzonder, gemiddeld, en de wijnkeuze was eenzijdig. Na twee keer hier met dezelfde ervaringen van doen te hebben, gaan we dit adres de volgende keer echt voorbij.

49. Geweldig restaurant met heerlijk eten en een hele fijne gastvrouw. Klein en daarom heel prettig en intiem. Kom zeker nog een keer terug!

50. Net weer heerlijk gegeten en gedronken in dit knusse restaurant. Geen poespas of gebakken lucht: de kwaliteit van de gerechten en de gezellige bediening maken indruk genoeg!

51. Johanna Winter (aus Österreich)

Texel und ein Besuch bei Freya ist für mich schon seit vielen Jahren der absolute Genuss. Die Speisen sind schlichtweg himmlisch, die freundliche Bedienung perfekt, die Atmosphäre sehr gemütlich!

52. Weekendje Texel lekker even uitwaaien, daarna lekker culinair genieten. Vrijdag bij Freya geweest een bijzondere ervaring rijker!! Genoten!! Wel tijdig reserveren!

53. A restaurant that allows its visitors to bring three (!) dogs with them into the restaurant is in my opinion not a good restaurant. That is a health and safety issue. Food slightly disappointing

54. Pim en Jose van Heel

Wat een heerlijk restaurant. Verrukkelijke gerechten, eenvoudig doch smaakvol met verse ingredienten. Een aanrader, wel ruim van te voren reserveren!

55. Ga er maar aan staan, een gastvrouw, een kok en de hele zaak vol en toch een geweldige service en heerlijk eten... chapeau!
    Maarten en Marjan zijn geboren horeca mensen en die weten precies wat de gasten van hun verlangen.
    Prachtig restaurantje met een fantastische sfeer, wij komen zeker terug!

56. Tanja Cassidy

Excellent food in a cosy setting from a chef with huge talent.
    Alert and swift service, A robust wine selection, An absolute jewel of a small restaurant with food that would grace any michelen star restaurant.

57. Dinsdag gebeld naar Freya om een plaatsje voor twee personen te reserveren. Omdat het altijd wel storm loopt bij Freya was er natuurlijk voor deze avond geen plek meer maar de volgende dag woensdag 2 augustus zou geen probleem zijn. Ik had voor die avond tussen 19.00 en 19.30 gereserveerd.

Eenmaal op die woensdag 2 augustus om 19.15 aangekomen bleek heel de zaak al vol te zitten. Toen de eigenaresse naar een tijd naar ons toe kwam om te vragen wat wij kwamen doen gaven wij aan dat wij gereserveerd hadden voor die avond. Ze keek nogal verschrikt op en ging bij haar echtgenoot / kok informeren wat er gebeurd was. Na een tijd gewacht te hebben kwam zij terug waarna zij vertelde dat haar man zo wie zo slecht was met namen en reserveringen en dat er iemand had geannuleerd en dat er dus iemand op die avond binnen gekomen was zonder reservering en die had ze dus een tafel gegeven.

Dit verhaal kan gebeurd zijn maar klopt naar ons inziens niet echt omdat wij zo wie zo gereserveerd hadden rond die tijd dus zou er zo wie zo een tafel voor ons vrij moeten zijn. Dit was dus niet het geval.

Ze bood uiteindelijk haar excuses aan en gaf nog een optie om ergens boven in een achterkamertje het voorgerecht te nuttigen maar dat zagen wij niet zitten en toen wij uiteindelijk weg liepen kwam ze nog naar buiten om aan te geven dat er na een minuut of 20 mensen weg zouden gaan. Hier hadden wij natuurlijk geen zin in om op te wachten, helemaal niet omdat wij dus netjes gereserveerd hadden.

Voor het eten, de sfeer, en de prijs kan ik alleen maar een laag punt geven omdat wij dit niet hebben kunnen beoordelen en testen. Voor de service kan ik alleen maar een iets hoger punt geven omdat het gewoon niet kan dat iemand die gereserveerd heeft met niets op het orkest naar huis gestuurd word.

Al in al een zeer negatieve ervaring, misschien in de toekomst dat wij het nog een keer proberen, maar hoogst waarschijnlijk gaan wij naar een fatsoenlijk restaurant toe die wel gewoon goed reserveringen kan doen.
    Wat er dus zo wie zo moet gebeuren is dat er iets gedaan word met de reserveringen van mensen want bij eerdere reviews heb ik ook al gelezen dat wat ik heb meegemaakt vaker voorkomt.

58. mark roos

Hele nare ervaring
    Via dit telefoonnummer van te voren om 7 uur gereserveerd
    Toen we aankwamen bleek er niets gereserveerd te staan
    Volgens de vrouw was ze ook helemaal niet op internet te vinden
    Toen ik vervolgens het nummer opnieuw belde nam de zelfde vrouw evengoed op
    Maar we hadden evengoed pech , ze probeerde ons totaal niet te helpen
    Vervolgens moeten zoeken voor een restaurant waar nog plek was
    Heel jammer

59. Jet Miltenburg

60. Martijn

Genoten! Mooie gerechten, pure smaken en fijne sfeer.
    De gastvrouw/heer wil het iedereen naar de zin maken. Van nature klantgericht.

61. Als wij op Texel zijn willen we het liefst hier een keer eten.
    Jammer dat je zo lang van te voren moet reserveren, zegt wel wat over het zalige eten en de bijzonder vriendelijke bediening door de Freya mensen.
    De kaart is wel klein.Maar is geen belemmering voor het genieten! Wat ons betreft verdient Freya een grote ster.

62. Fred & Sven

Gewoon weer heerlijk zitten genieten bij onze vrienden des levens, heerlijke gerechten met Texels vlees, goede wijnen, top bediening.
    Kortom, een terugkomer (doen we toch wel, dus....)

met culinaire groet,

Bakker/Mayweg
    Hotel de Zwaluw

63. Een avond genieten! Gastvrij, niet te formeel, heerlijk eten met goede wijn, kannen met water die regelmatig werden bijgeschonken, prijs kwaliteit top, kortom een 10 met een griffel! Jammer dat Texel zo ver van Amersfoort ligt!
    Ineke

64. By a large margin the best restaurant on Texel. The best price-quality ratio, extremely friendly atmosphere. A 'must visit' place for everyone coming to Texel. Reservation a few days in advance is recommended.

65. chantal en joram

Echt 1 woord voor dit restaurant: FANTASTISCH!

66. Al diverse keren heerlijk gegeten bij dit super restaurantje, eten is voortreffelijk en de bediening is zeer vriendelijk. Elke keer als wij op texel zijn kijken we er naar uit om hier te eten. In een woord geweldig.

67. eef en annie krabbendam, schiedam.

Do. 19 mei 2011 komen we weer - kunnen niet wachten - ieder jaar is het daar echt genieten! Van sommige tradities ga je houden. Dit is er één van!

68. Ronald en Marion

Helemaal top!

69. Frank Bloklander

Over Freya kan ik heel kort zijn: wat goed!

70. Bob Meijer

Tijdens een lang weekend door een Texelaar naar dit restaurantje verwezen; top! Kleinschalig, gezellig, en heerlijk eten. Complimenten aan de keuken en de gastvrouw: volle bak, maar het liep gesmeerd.

Groeten uit Krommenie van Evelien en Bob!

71. Een leuk en klein restaurant, met een prettige sfeer. Aangeboden wordt een dagmenu, met keuze uit vier voorgerechten, vier hoofdgerechten en vier desserts. De gerechten waren zeer gevarieerd. Het eten was heerlijk bereid en mooi opgediend. Alles vers en verrassende smaak combinaties. Kortom een aanrader. Wij hebben genoten.

72. claire en nana

Waanzinnig lekker gegeten!

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, meer kwaliteit dan prijs.

Zelfs de hondjes worden vertroeteld!

Dit alles in een ongedwongen en gemoedelijke sfeer.

Wees slim en reserveer.

73. Dennis & Sandra

Wij komen met enige regelmaat uitwaaien op Texel en daar hoort ook een avondje eten en genieten bij Freya bij. Het is een gezellig klein restaurant (beetje huiskamergevoel) waar je warm wordt ontvangen en waar een gezellige, rustige sfeer hangt. De kaart is klein, maar voor ieder wat wils. De producten zijn puur en vers. Geen poespas op de kaart met dure woorden; eenvoud siert! Zeker een aanrader!

Let op: ruim van tevoren reserveren, want veel mensen hebben Freya al ontdekt.

74. Wij zijn vorig jaar in september naar Texel gekomen en vonden het een super leuk en gezellig eiland.

We zijn via via bij Freya terecht gekomen en we vonden het in een woord geweldig. De bediening en het eten, en natuurlijk een gezellige en ontspannende sfeer.

Wij hebben nu weer een afspraak om zeer binnenkort, weer bij hun te gaan eten.

We kijken heel erg uit naar de dag, dat we weer bij Freya kunnen eten.

75. Tijdens ons weekendje naar Texel, vrijdag 11 juni, bij Freya wezen eten. Wat hebben we weer lekker gegeten. Het was van begin tot eind fantastisch. Complimenten weer aan de chef-kok en aan de gastvrouw die ondanks dat alle tafels bezet waren heel gastvriendelijk bleef.
    Glijn en Paulien uit Egmond aan Zee.

76. leo 14 punten

Bij ieder bezoek aan Texel (3 maal per jaar) is Freya een vast programma punt. Zeer gevarieerd keuze menu, fantastisch bereid door Maarten, gezellige ambiance, innemende gastvrouw, kortom een heerlijk avondje uit.

77. Koopplein.nl

Het keuzemenu is goed en wisselt regelmatig. Fantastisch wild zwijn en zeldzaam lekkere ossenhaasbiefstuk gegeten, ook de entrées en desserts waren super! Tot de volgende keer!

78. Eten super; ontvangst kon beter.

Al met al een aanrader!

79. Heerlijk gegeten en vooral voor die prijs, 25 euro voor een keuze menu van drie gangen.
    Ook de kinderen vonden het heerlijk. Als we weer op Texel komen gaan we hier zeker weer eten!

80. Super zaak, heerlijk gegeten.
    Voortreffelijke wijnen....

81. Marlene Stiekema

Knus restaurant met geweldige persoonlijke bediening, voortreffelijk eten en goede wijn! Geheel maakt het steeds weer een heerlijke avond, met een stel aan het roer die hun vak zeer goed verstaan! Aanrader!!!

82. Leo van Egmond

Uitstekend gastvrij restaurant!
    Prima (kok)eigenaar achter de kachel en charmante (gast)vrouw!Hier uit eten gaan is een Feest!!!Wel vroeg genoeg reserveren a.u.b!!Zondag en maandag gesloten.

83. debbie Jongejan

subliem