Eetcafé de Steenenplaats in Den Burg

Eetcafé-Restaurant aan hét terras van Texel!

Dé plek op Texel voor een heerlijk ontbijt, een lekkere lunch en een smakelijk diner!

1323191359 52
1402093438 71
1420658633 64
1494919413 53
1504202010 54
1532049803 56

1. Mijn vrouw en ik hebben er heerlijk gegeten. Het vlees was mals, de frites lekker krokant, warme groente en een frisse salade erbij. De Jutterkoffie parfait is een echte aanrader! De bediening was vriendelijk en vlot. We komen graag terug!

2. Marjo Fleuren

Een viergangen diner besteld, deze begon met een kaassalade welke met weinig fantasie werd geserveerd…
    Tweede gang, soep, liet lang op zich wachten, na vragen werd gebracht.
    Hoofdgerecht duurde ook en was een combi van weinig vlees, veel aardappelen, friet, beetje kool en sla… op de vraag hoe wij het vonden gezegd, aangegeven wat wij ervan vinden, hier werd niets mee gedaan! Tijdens het hoofdgerecht werd al begonnen met stofzuigen… Echt niet voor herhaling vatbaar! Personeel niet horeca geschikt!

3. 3 gangenmenu gehad.
    Niet ok.
    Stoofpotje met krieltjes. Hoe kom je er op?
    Stoofpotje was meer soep dan stoof.
    Erg bouillon smaak. Erg zout.
    Niet voor herhaling vatbaar.

4. Gegeten. Het kon er mee door.
    Na het voorgerecht kwam vrij vlot het hoofdgerecht, geen tijd om het te laten bezinken.
    De sfeer was net een kroeg en gezellig vond ik het niet echt.

Bediening daarentegen was wel goed.

5. Prima gegeten in een gezellige sfeer. 4-gangen dagmenu is een aanrader. Bediening was attent en servicegericht.

6. Wat een onvriendelijk personeel! Dit is zo belangrijk. Het eten was oke maar doordat we ons zo niet welkom voelde en opgejaagd smaakte het toch een stuk minder. De WC laat je denken aan een vies metro station in Parijs. Helaas!

7. Slechte bediening!
    We voelden ons totaal niet welkom.

8. Henk Hansen

Twee maal gegeten in dit eetcafé. Het eten krijgt een voldoende maar óók de tweede keer was de bediening zeer onprofessioneel en bepaald onvriendelijk. Zoals je soms ook in andere toeristencentra wel ziet, ook hier totale ongeïnteresseerdheid in en onvriendelijk tegen de aanwezige gasten want de toeristen komen immers toch wel.
    Jammer, want met een wat professionelere houding en wat strakkere sturing op de bediening zou de beleving hier aanzienlijk positiever zijn. Aangezien onze vakantieburen ongeveer dezelfde ervaring hadden, toch maar even een recensie geschreven.

9. Met mijn man en twee kinderen aten we op zaterdag 10 september bij De Steenenplaats, buiten op het terras. Het terras was erg rommelig en niet opgeruimd, veel vieze tafels. De bediening was kortaf en ongeïnteresseerd. Het eten getuigde niet van liefde voor eten. De appelmoes van de kinderen kwam uit een kant en klaar plastic bakje dat zomaar lukraak naast de patat lag. Zag er liefdeloos uit. Wat is de moeite van een appelmoes in een bordje serveren? Al is het dan misschien niet zelf gemaakt, neem de kinderklanten ook serieus! Wij bestelden het lamsstoofpotje. Moeilijk te proeven dat het om lam ging, helaas. Het kwam ons voor als ook weer een kant en klaar product. En als klapper op de vuurpijl kregen we bij ons lamsstoofpotje ook groenten. Gekookte krieltjes, patatjes en koude aardappelsalade! Drie keer aardappel... en een klein bakje met wat boontjes en bloemkool en een beetje salade die helaas niet helemaal goed gewassen bleek, het zand kraakte tussen de tanden, dit hebben we ook aan de serveerster gemeld. Ze leek niet onder de indruk. Het ijs dat de kinderen als toetje kregen was ook van mindere kwaliteit en bevatte ijskristallen. De fles wijn die we bestelden was wel goed. Maar, hij werd op tafel gezet, openen en inschenken moesten we maar zelf doen. Al met al een slechte ervaring waarvoor we toch nog 70 euro voor neer moesten tellen, wat een teleurstelling. Jammer wij komen niet meer terug.

10. De mosselen (20 euro..) waren volgens mijn vrouw lekker. Mijn kaas-pannekoek was echter de slechtste die ik in 45 jaar gegeten heb. Mijn bierglas was dermate vies dat zelfs het bier gelijk dood sloeg. Locatie is goed en personeel snel en vriendelijk... maar je gaat toch voor het eten.

11. Ik vind als je als restaurant op zo'n toplocatie zit maak er dan ook wat van! Het zit er altijd vol en naar verhouding loopt er gewoon tekort personeel of iig het duurt allemaal erg lang. En dan het toilet, zoveel mensen kwijt kunnen in en buiten je tent en dan 1 zo'n aftands toilet met zijn allen in de wachtrij waar je in die tussentijd een kijkje achter de bar kunt nemen en waar ze met een geel afwasdweiltje de glazen schoonmaken dit alles moet niet mogen!
    Beste mensen besteed eens wat meer aandacht aan deze situatie.

12. harry 25 punten

We gaan al sinds 1999 meermalen per jaar op vakantie naar Texel en pakken dan regelmatig een terrasje mee en eten vaak bij restaurantjes en strandpaviljoens in o.a. de Koog, den Burg, de Cocksdorp, etc. Gisteren zaten we op het mooie terras van de Stenenplaats in den Burg. Lekker druk en gezellig in het centrum. Ik bestelde een chocoladesorbet en vroeg of de chocolade apart in een bakje erbij kon. Dat was geen probleem. Toen ik echter mijn sorbet kreeg wist ik niet goed wat ik ervan moest denken. 2 kleine bolletjes ijs met een dot slagroom in een theeglas! Ik vroeg de serveerster of dit de sorbet was die ik had besteld. Ze antwoordde bevestigend. Onvoorstelbaar!
    Tijdens het proeven bleek dat er allemaal kleine harde stukjes is het smakeloze ijs zaten, dit komt omdat het ijs na ontdooien opnieuw is ingevroren. Even later kwam een andere serveerster langs om te vragen of wij nog iets wilden bestellen, ik beklaagde mij ook bij haar over de "sorbet ". Ze lachte ongemakkelijk en mompelde wat en maakte zich snel uit de voeten.
    Toen ik wilde pinnen kreeg ik te horen dat ik naar binnen moest terwijl voor ieder ander een mobiel pinapparaat werd opgehaald. Dus mijn klacht was wel degelijk overgekomen, maar ipv serieus naar de klacht te kijken wilde men mij even "plagen "
    Ik ben naar binnen gegaan, heb 5,75 euro (!) betaald en heb nogmaals mijn klacht bij het personeel neergelegd.
    Jammer van de Stenenplaats voor deze vorm van minachting van hun klanten

13. Altijd lekker en betaalbaar voor een eenvoudige lunch, koffie of gewoon een heerlijke verse soep. Bediening is in orde en het toilet is ook fris en schoon!

14. Vriendelijke service, en mooie lekkere gerechten.

16. A. Reinbergen

Wat een asociaal personeel! Tijdens het serveren van de bestelde koffie werd de serveerster per ongeluk aangestoten door mijn vrouw omdat die omgekeerd zat en haar niet zag aankomen. Vervolgens ging de koffie over de tafel heen en ook bijna over mijn 2 jarige dochter!

De serveerster liep weg om een doekje te halen maar nam niet even de moeite om bij mijn dochter te kijken. Ze vroeg of ik een nieuw kopje koffie wilde hebben. Echter na het afrekenen kwamen wij erachter dat de koffie in rekening was gebracht.

Toen ik de serveerster erop wees kreeg ik alleen een grote bek terug en de mededeling dat het mijn vrouw haar schuld was en dat we dus gewoon moesten betalen.

Hier gaan wij dus NOOIT meer heen.

17. Heerlijk ongedwongen sfeer, vlotte bediening. Entrecote van Texelsrund is een aanrader.

18. We waren er op een rustige zaterdagavond. Het bedienend personeel was met z'n tweeën, en hadden het niet erg druk. Het eten vonden wij niet bijzonder. De keuken vergat de whiskey-cocktailsaus, die uit een potje kwam, bij de garnalen. De koffie was lekker!

Er gebeurde niets spannends, niet in de keuken, niet op het bord. Het was heel gewoon.

19. Wij komen al 30 j. in vacanties op marktdagen vanaf de camping met de hele famillie (gem. 8 pers.) naar de Steenenplaats om gezamelijk te genieten van een heerlijk ontbijt.

20. Wij hebben op 10-4-2013 een 3 gangen menu gegeten als hoofdgerecht lamsstoof was erg lekker. Het is een sfeervol restaurant. De andere dag 's morgens nog koffie gedronken. We werden vriendelijk ontvangen en vinden het echt wel een aanrader om een keer te gaan eten.

21. Wederom verrast bij dit uitstekende restaurant op Texel. Voor weinig geld een heerlijk 'Texels menu' gegeten met lamsstoof en jutterparfait. Ook mijn dochters genoten van hun spareribbs en lamsbout! Als je op Texel bent en gezellig wilt lunchen of dineren raadt ik de Steenenplaats zeker aan!!

22. Personeel zeer langzaam! Drie keer gevraagd voor de kaart, waarbij ze 1 keer langs lopen om een leeg glas terug te brengen. Eten zeer matig.. krijgt niet wat je erbij voorstelt. Drie keer moeten vragen voor de rekening aan drie verschillende, maar niemand brengt iets. En voor het betalen kwamen ze nog even snel het glas wijn brengen waar al tien minuten op gewacht werd! Bij "komt eraan" 15 minuten optellen.

MC Donalds was beter geweest!

23. Vriendelijk personeel, erg leuk met kleine kinderen. Ik had de spareribs waarvan de smaak me bekend voorkwam (volgens mij van de Lidl) en mijn man een varkenshaas die vermoedelijk van een biggetje kwam; zo klein. De friet die erbij kwam was prima alleen erg weinig aangezien we hadden aangegeven een grotere portie te willen zodat ons zoontje ook wat frietjes kon eten. Als dessert een juttersparfait die de hele maaltijd goedmaakte! Heerlijk! Ons zoontje kreeg een bolletje vanille ijs met slagroom in een leuke beker in de vorm van een krokodil, helemaal gratis.

24. Gisteren diner genoten in dit eetcafé. Druk bedrijf met gasten van meerdere nationaliteiten, en een groot terras voor de deur. Prettige ervaring beleefd. Vriendelijke bediening en een heerlijk jodenhaasje gegeten. Lekker mals en verrassend. Al met al een leuk eetcafé op een mooie locatie. We komen zeker nog een keer terug.

25. Personeel alleen vriendelijk bij eerste begroeting - nadien op het onbeleefde af, zeer traag, matige kwaliteit voor de prijs.

Alleen de plek is mooi voor een drankje, als je tijd hebt om te wachten...

26. Vandaag gelunched, personeel niet echt vlot. Eten matig, simpelste wat men kan bestellen kroket op brood. Goedkope kroket in oud vet gebakken en niet super vers brood..

27. Even voor een bakje koffie gaan zitten. Wat een onvriendelijk personeel! Op het snauwerige af. Daarnaast duurt het ongeveer 30 min. voor koffie! Voor de lunch zijn we maar niet gebleven.

28. mak lam

Bij eetcafe de Steenenplaats in Den Burg vandaag een Texels lamsstoofpotje gegeten. Wat me erg tegenviel was de hoeveelheid. Ongeveer 6 bleke krielaardappeltjes (slecht gebakken) een mini schaaltje rauwkost en een leuk potje met 5 dobbelsteentjes lamsvlees in een goulash. Erg, erg "gierig" voor € 15,50. Jammer, volgende keer liever ergens anders proberen!