De Smulpot in Den Burg

Zelfs fijn om er gewoon al iets te drinken

Gratis parkeren op P1 en P2 op 300 mter afstand de gehele dag. 's Avonds en op zondag op het plein naast ons gratis.

Tot 200 meter van ons is de centrale busstop .

ma lunch 11:00 - 16:00 diner 17:00 - 21:00
di lunch 11:00 - 16:00 diner 17:00 - 21:00

Knus, gezellig en goede produkten.
Als enige bedrijf op Texel serveert ons sfeervolle etablissement koffie van Smit & Dorlas.
Texelaars, zakenmensen, toeristen, iedereen weet De Smulpot te vinden. Logisch, in het oergezellige eetcafe kun je elk moment van de dag terecht.
’s Ochtends een lekker kopje koffie met huisgemaakte cheesecake, ’s middags een broodje of uitgebreide lunch, wat later een borreltje en ’s avonds uitstekend eten in een ongedwongen sfeer, het kan allemaal bij het hotel annex lunch & diner cafe in hartje Den Burg. Werken met Texelse produkten, de beste koffie van Texel en een vlotte internetverbinding via ons wifi netwerk. Dat vinden wij heel vanzelfsprekend. Iedere dag geopend van 9 uur ’s morgens tot 23 uur ’s avonds. Tot ziens!

• High tea: € 19,50

1318761902 85
1374832002 88
1419688082 90
1520614262 89

1. We hebben heerlijk gegeten. Als voorgerecht de gamba’s met knoflook bereid. Met verse roergebakken groente zalig. Alle 3 de hoofdgerechten vielen bij een ieder in de smaak. Nagerecht de chocoladetaart was de perfecte afsluiting van een heerlijke maaltijd. Zeer vriendelijk personeel en ze houden de gast goed in de gaten. Goede relaxte sfeer.

2. Wir haben zwei Mal bei de Smulpot gegessen.
    Das Essen hat hervorragend geschmeckt (Rindersteak und Smulspieß), das Fleisch war ausgezeichnet, die Beilagen ebenfalls.
    Das Servicepersonal war sehr aufmerksam und ließ keine Wünsche offen. Absolut empfehlenswert!
    Wir kommen bei unserem nächsten Urlaub auf Texel gerne wieder.

3. Zoals altijd was het eten weer bijzonder goed, en de sfeer zeer aangenaam. Gezellig personeel, vlotte bediening.

4. Henk klaver

Te duur voor wat je krijgt en de satesaus was verpieterd stond waarschijnlijk te lang op.
    Eten was verder wel ok.

5. Astrid & Hans

Wat heerlijk is het bij de Smulpot, het voelt als thuiskomen. We kwamen hier 30 jaar geleden al bij Jan en Rita. Het is nog net zo gastvrij. Ze doen er alles aan om het naar de zin te maken. Heerlijk buiten kunnen eten. Het eten was top en de bediening ook. Ga zo door. Heerlijke avond gehad.

6. De eerste indruk is de beste en die is uitstekend. Ondanks gezellige drukte glimlachende bediening, zelfs tijd, aandacht en zorg voor oudere dame en hond (koekjes en water gegeven toen baasje naar toilet ging). Een aanrader dus, ook al ben je niet op leeftijd en heb hè geen hond 😄 enne… het eten was ook erg lekker (uiensoep en saté).

7. Weer heerlijk gegeten bij De Smulpot. 1 puntje van kritiek, jammer dat er maar 1 hoofdgerecht vegetarisch op staat. Wij zagen dat dit bij de daghap wel kan maar waarom dan niet op de kaart? Verder weer giga geholpen door de bediening zoals altijd.

8. Het is pas echt feest als je bij de smulpot bent geweest...
    Op en top gezellig en vlot.
    En voortreffelijk lekker eten.

9. Heerlijk ontspannende avond gehad. Heerlijk eten, leuk personeel met aandacht voor de gast. Een aanrader voor eenieder.

10. Heerlijk gegeten, lekker op verwarmd terras nagenieten.

11. Edith Ruseler

Wij hebben (3 vriendinnen) zaterdag, 21 april 2018 hier een high wine arrangement gereserveerd. Het overtrof onze verwachting, geweldige gerechtjes culinair opgemaakt streelde onze smaakpapillen als mede de bijpassende wijntjes. Als afsluiting een heerlijke chees cake met een limo drankje. Uitgelegd door kok, die gezellig naast me ging zitten om uit te leggen waar het gerechtje uit bestond. Bedienend personeel gaf ook een prima uitleg over de wijnen en waren uitermate vriendelijk waardoor wij een heel gastvrij gevoel kregen. Kortom een dikke 10.

12. Bart spaan

Heerlijk gegeten en een goede bediening. Fijne kaart met genoeg keuze en variaties. Zeker een aanrader!

13. Didi Kramer

Heerlijke avond gehad! We hadden gevraagd of ze iets wilde doen voor een verjaardag en dat hebben ze leuk aangekleed! Goeie snelle service, leuke sfeer.

14. Weer heerlijk gegeten. Zoals altijd waren de spareribs en saté weer overheerlijk.
    Ook voor ons zoontje was voldoende aandacht. We komen zeker weer terug.
    Gr fam Kop.

15. H lubbers

Heerlijk gegeten en aardig personeel.

16. Het personeel was in het begin van de avond aardig later toen we afgerekend hadden en naar buiten gingen was er niemand om ons gedag te zeggen. Jammer.
    Het eten was wat minder tov de Kerst. Het restaurant is van eigenaar gewisseld en dit merk je. Wij vonden het eten minder lekker en duurder.
    De carpaccio had weinig smaak en was te koud, de satesaus minder lekker, en de spareribs waren te vet.
    Wij gaan hier niet meer gauw naartoe.

17. Mac Marcus

We hadden een leuk avondje uit verwacht, maar binnen het uur gegeten. Bestelling werd opgenomen. Voorgerecht en hoofdgerecht besteld, maar als eerste even lekker een broodje met smeersels.
    Broodjes kwamen meteen. Super! Maar nog voor het eerste broodje de weg naar onze maag had gevonden, werd het voorgerecht al opgediend… Dat was wel erg snel. De gamba's in knoflookolie met kruiden (het voorgerecht) bleken gamba's zwemmend in olie met groente te zijn (jakkes). Toen de voorgerechten werden afgeruimd, vroegen wij even te wachten met het hoofdgerecht. Niet mogelijk. Het vlees lag al op de grill! De ober zei dat het standaard 23 minuten na opdienen van het voorgerecht het hoofdgerecht wordt bereid, of de gasten nu klaar zijn of niet! Afijn, de bestelde kabeljauw was trouwens erg droog en taai.
    We hebben maar 1 drankje "kunnen" drinken tijdens ons diner. Jammer.
    Positief was wel dat tijdens het afrekenen en ander ober vroeg hoe het was… Bovenstaande verteld en hij was begripvol. Kabeljauw werd van de rekening gehaald en koffie van het huis gekregen.

18. Robert Meeuse

Als we op Texel zijn, en dat genoegen hebben we gelukkig regelmatig, gaan we dineren bij De Smulpot. Gezellig in “ ons eigen hoekje” bij de haard. Ook nu Dave niet meer de scepter zwaait is de sfeer nog steeds heerlijk ongedwongen en het eten meer dan goed. Het ontbreken van een huiswijn mag dan een bewuste keuze zijn; wij vinden het wel een minpuntje

19. Heerlijk gegeten, prima bediening, lekker vlot, kortom een aanrader!

20. Super lekker gegeten. Twee avonden achter elkaar. De kipspies is een aanrader ook om de manier waarop geserveerd. Cheesecake, appeltaart, chocotaart… alles even lekker. Goede wijnen.
    Topteam. Hele fijne bediening. Kan echt niks negatiefs over de Smulpot schrijven.
    Anton en Nancy jullie hebben een 'wereldzaak'. Dank dank dank.

21. Enorm gezellig gegeten. Lekker eten, ruime porties, attente bediening.

22. Met 9 personen heerlijk gegeten en gedronken. Alle gerechten tegelijk op tafel. Snelle bediening, goeie sfeer.

23. Wij hebben hier gisteren avond heerlijk gegeten. Eten was zeer goed, bediening erg vriendelijk.

24. Tafel was netjes gereserveerd. Eindelijk eens zelf geprobeerd of het de lekkerste burger van Texel was en dat was hij. Helaas was dit de laatste keer genieten van het gastheerschap van Dave en Anne, veel succes met jullie nieuwe uitdaging op Madeira. Bedankt voor de afgelopen jaren en hopelijk overwin ik mijn vliegangst om eens een bezoek aan Madeira te brengen. Het ga jullie goed. Groeten Maureen, Robin en Albert

Ps we blijven wel gewoon in de Smulpot komen bij Anton, Nancy en het smulteam

25. Trudy Wuis

We wisten al dat het bij jullie top is en gister weer heerlijk gegeten. Hoop snel weer aan te kunnen schuiven bij jullie.

26. Heerlijk gegeten, superlekker, vers, en zeer attente bediening, echte aanrader zijn de spareribs als je daarvan houd, ook de voorgerechtjes zijn erg lekker!

27. Wij hebben 4 heerlijke dgn gehad in de Smulpot fantastische sfeer goeie kaart heerlijk eten goeie bediening altijd even tijd voor een praatje of een grapje en de kamer perfect vanuit hier een ideale uitvalsbasis om het prachtige eiland te verkennen en als we terug kwamen voelde het als thuiskomen een echte aanrader
    Groetjes Rene en Gerrie.

28. De eerdere ervaringen dwongen ons er gewoon toe om tijdens ons verblijf van 3 weken dit restaurant weer aan te doen. Samen met mijn vrouw en schoonzus lekker kunnen genieten van een ongedwongen en gezellige sfeer. Als dan het etentje met de daarbij geserveerde drankjes ook nog top zijn kun je altijd zeggen dat een avond in de Smulpot altijd slaagt. Voor ons was het weer 3 keer feest in de afgelopen weken en we verheugen ons alweer op ons volgende verblijf en bezoek aan dit authentieke restaurant.

29. Het eten was heerlijk maar we voelde ons erg opgejaagd omdat er mensen aan de bar zaten te wachten op een tafeltje. Er werd ons zeker 9 keer gevraagd of we klaar waren met eten. Erg jammer!

30. Vronie van Manen

Warme sfeer, lekker eten (ook grote porties), en drinken, goede bediening, kortom echt een aanrader. Anne, Dave en het hele team, super dank. Het was voor ons een grote verrassing!

31. Elk jaar met vakantie "moeten" we hier eten. Super vriendelijke bediening, gezellige zaak en lekker eten.
    Het was weer top!!

32. Petra de Vries

Heerlijk eten in een gezellige sfeer.

33. Hillegonda

Heerlijk gegeten! Goede droge witte wijn. Bediening was zeer attent en vriendelijk!
    Dit was een geweldige start zaterdagavond, om daarna een fantastische 'Blues' avond te beleven.
    Top!
    Hillegonda.

34. R Greyvensteyn

Had heerlijk gegeten. Bedankt!

35. Wim van Damme

In een gezellige ambiance heerlijk gegeten.

36. W.Bankras-Jager

Wat een super eetgelegenheid. Wij hadden afwijkende wensen en hier wist het personeel perfect op in te springen. Een aanrader voor iedereen die Texel bezoekt. Het eten was heerlijk.
    Smulpot nog hartelijk dank.

37. Heerlijk eten vriendelijk personeel.

38. Wir haben wieder einen schönen Abend genossen und lecker gegessen. Hier steht der Gast im Mittelpunkt. Der Service ist proffesionell, aufmerksam und herzlich. Auch deshalb eines unserer Lieblingsrestaurants auf der Insel.

(Vrije vertaling door Redactie Eet.nu)

We hebben weer genoten van een mooie avond en lekker gegeten. Hier is de gast het middelpunt. De service is professioneel, alert en hartelijk. Ook daarom is het één van onze lievelings restaurants op het eiland.

39. Henny Goris

Ik kom er al jaren, elke keer als ik op Texel ben, en het wordt steeds beter. Voor mij het beste restaurant van Texel👍👍👍🥇

40. Leuke gezellige eetgelegenheid. Leuke bediening in een ongedwongen sfeer. Gelukkig wel meer eten dan café. Eten was van prima kwaliteit en de porties waten ruim! Wij hadden de gebakken brie. Na de uiensoep als voorgerecht was net iets te veel. Dus met honger naar huis gaan zal je hier niet snel gebeuren. Wat mij betreft een absolute aanrader voor lekker eten voor een goede prijs in een gezellige omgeving.

41. Wij hebben heerlijk gegeten en zijn zelfs nog een keer terug geweest. Bediening was met aandacht en de sfeer was heel goed. Een aanrader!

42. Paul van den Berg

Heel erg goed. De spies met varkenshaas was precies goed. Ook de T-bone is aan te bevelen! Komen zeker terug!

43. Heerlijk gegeten! De volgende keer dat we op Texel zijn komen wij zeker terug!

44. Na eerder in de week al gegeten te hebben bij de Smulpot moesten we terug! Donderdag 7 september. We hadden immers de spareribs nog niet gehad! Hij was inderdaad weer super. Een kleine onvolkomenheid werd door het personeel snel opgelost.
    Het zal nu weer even duren maar De Smulpot gaat ons zeker weer zien.

45. Weer super gegeten bij de smulpot, wat is het toch een gezellige tent en wat een heerlijk eten hier. Echt super!

46. We waren hier voor de 3e keer in onze vakantie maar helaas was de ossenhaas niet erg medium en tevens was hij koud van binnen. Na overleg werd dit naar alle tevredenheid prima opgelost met een nieuwe ossenhaas (op kosten van smulpot) en 2 kopjes koffie gratis. Dit is hoe je je klanten tevreden houdt en dat ze een volgende keer gewoon weer lekker komen eten, want dat kun gewoon goed bij de smulpot. Chappo!!!

47. Sehr sehr lecker und unserer Sohn (7 Jahre) war auch begeistert. Wir kommen ganz sicher wieder und empfehlen euch weiter.
    Familie Arend aus Luxemburg.

Vrije vertaling Eet.nu

Zeer lekker en onze zoon (7 jaar) was ook erg blij. Wij komen zeker weer en raden het ook zeker aan.
    Familie Arend uit Luxemburg.

48. Heel gezellig en erg lekker!!!

49. Het was weer smullen bij de Smulpot!!

50. berta gerlag

Uitgebreid en super lekker!

51. Leuke tent, gezellige sfeer, lekker eten, goede en aardige bediening, zeker een aanrader!

52. Priscilla Boszhard

Was echt super lekker wat we hebben gegeten. De kinderen hebben ook heerlijk gegeten. En de dame die ons heeft geholpen was erg leuk. Ging leuk met de kinderen om. Echt een super lekker en fijn restaurant!

53. Lars hemmes

We hebben samen heerlijk gegeten. De sfeer is goed met een goede bediening.

54. Heerlijk lunch waardoor wij 2 dagen later ook fantastisch hebben genoten van het malse vlees tijdens het diner.

55. Heerlijk gegeten! Gezellige sfeer en goede bediening.

56. Ons favoriete restaurant op Texel. Echt een aanrader! 👍🏻

57. Altijd zo heerlijk vertoeven daar. Nu onze 1 jaar huwelijk daar gaan dineren. Wat een ontvangst weer. En zo heerlijk gegeten en gedronken. Dank je, Dave en Anne en het ganse smulpotteam!! Gaan jullie missen x

58. Joke de vries

Alles dikke prima!
    Het eten was erg lekker, vriendelijk en snel personeel.

59. Wij hadden een high tea voor twee personen. Van te voren gereserveerd (verplicht) en toen we op de afgesproken tijd aankwamen stond het gelijk voor ons klaar. Erg veel variatie en erg lekker eten met zelfs onbeperkt verse muntthee! Personeel was zeer vriendelijk en snel. Let wel op: de high tea is veel eten, neem er dus de tijd voor! We hoorden dat we de eerste in 2,5 jaar waren die het helemaal op hadden. Het was fantastisch!

60. We hebben gezellig gezeten en alles was heel lekker, veel keuze.

61. Göbel Carsten

Es war ein schöner Abend.
    Danke.

(vrije vertaling door Redactie Eet.nu)

Het was een fijne avond. Bedankt.

62. Rob Mueller

Zeer sfeervol restaurant met vriendelijk personeel. Eten was erg lekker. Wij komen terug 💪

63. De high tea was erg uitgebreid, de bediening was erg gastvrij, we hebben erg genoten!!

64. Prima tent met goede prijs/kwaliteit verhouding. Leuke spontane dame in de bediening. Gamba's goed bereid, vriend was ook blij met zijn spareribs.

Ps. klein verbeterpunt, bij een koffie "geserveerd met veel lekkers" had ik een andere voorstelling dan een blikje met fruittoffees.

65. Gisteren genoten van een heerlijke hightea met mijn vriendinnen. Werkelijk waar heerlijk! We kregen erg veel van alles wat. Brood, zoet. Geweldig! Ook zeer aardige bediening

66. P.Leemans

Prima eetgelegenheid in centrum Den Burg!
    Jonge, vriendelijke en vlotte bediening. Simpele gerechten (wij aten ribbetjes en de Madeiriaanse spies), maar perfect klaargemaakt. De blokjes van de spies waren op het randje (bijna té ongaar), maar doordat het vlees super mals was, heeft me dat niet gestoord. Mooi, gezellig terras, verwarmd als je het vraagt.
    We komen zeker terug, want moeilijk te evenaren denken we!

67. de Kruijter

De ober was erg klantonvriendelijk, de dames van de bediening erg prettig.
    Satésaus was ontzettend vet en geen satésaus te noemen. Rest was lekker.

68. Wij hadden sate en spareribs. Werkelijk niemand aan onze tafel heeft zijn bord leeggegeten. Maar ook kwaliteit was top. We hebben echt heerlijk gegeten.
    Ook de bediening was geweldig. Goede snelle bediening. Ik kan niet anders zeggen dat ik de Smulpot absoluut aanraad als je op Texel bent!

69. Marlon Paul Bruin

Als je lekker wilt eten ben je bij De Smulpot aan het goede adres. De naam zegt het eigenlijk al!
    En de Citroen cheesecake is de absolute aanrader qua toetje!

70. Lekker gegeten, rustige sfeer, netjes bediend!

71. Angelique

Top gegeten in een gezellig restaurant, komen hier graag weer terug!!

72. Carla oltwater

Lekker gegeten met een goed glas rode wijn ! Sfeer gezellig!

73. Michiel Hillebrand

Een zaak die in alles uitstraalt dat men met liefde en aandacht voor een avondje uit zal zorgen!
    Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar mooie gerechten, perfecte gaarheid van het vlees en mooi opgemaakte borden/servies.... kortom een zekerheidje voor mooie avond!

74. Het eten was heerlijk. Goede en vriendelijk bediening.
    Een aanrader gewoon.

75. Heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel.
    Prettige zitplaatsen.

76. Een super gezellig restaurant waar je nog ouderwets in de watten wordt gelegd. Eten super lekker en bediening erg vriendelijk! Oprecht een dikke 10!!!

77. Saskia Budding

Heerlijk gegeten. Leuke sfeer en aardige bediening. De smulspies is een aanrader.

78. De sfeer van het restaurant is heel gezellig, huiselijk, gemoedelijk. De bediening is met hoofdletter Gastvrij en het eten is goed. Als we weer op Texel zijn gaan we zeker hier weer eten.

79. Ik ben hier nu al een aantal keer uit eten geweest en het bevalt me nog steeds uitstekend! Het eten is goed, de bediening is vriendelijk en de sfeer van het restaurant is warm en huiselijk!

80. Marleen

Heerlijk gezeten en gegeten! Attente bediening die het zichtbaar leuk hebben met elkaar! Snelle service, Fijne sfeer, voor herhaling vatbaar!

81. Altijd als we op Texel zijn, komen we een avond eten.
    Alleen was afgelopen donderdag wel heel slecht verlopen
    Als voorgerecht had ik een oosterse soep.
    Toen de soep werd geserveerd kwam 1 minuut later de kok met een bordje met kip erop. Sorry zei de man, vergeten in de soep te doen (echt waar).
    Hier konden we wel om lachen want ach, een foutje kan gebeuren.

Het hoofdgerecht bestond uit de wereldberoemde spareribs. Helaas was het gerecht bij mijn tafelgenote en mij gewoon koud. Nadat het weggehaald was en wij maar begonnen aan de friet en de salade kwam na ongeveer 10 minuten ons gerecht weer aan tafel.
    Wel warm dat is waar, maar na 2 stukken kwamen we er achter dat er toch wel heel veel vet opzat en snotterig was. De andere kant van de spareribs was veelste droog. Er zat volgens ons gewoon te veel vlees tussen de ribben. We hebben het ook meteen laten staan en toen de serveerster er naar vroeg en we ons beklag deden, nam ze het voor kennisgeving aan en dat was het. Mmm gemiste kans vonden we, aangezien het altijd prima is en we helemaal niet van die pieperds zijn. Waarschijnlijk een nieuwe kok of vlees bij een andere leverancier. Konden ook niet voorstellen dat we de enigsten waren waar dit gebeurde. Kortom jammer dat we niet werden gehoord, want jullie zijn best wel goed, maar ja er wordt om een recensie gevraagd.

82. Mevr.Tiny Plaatsman.Vader en Mevr Alie Boot .Visser.

We hebben genoten van de High Tea. Ik had het voor mijn verjaardag gekregen, voor 2pers. Mevr. Boot heeft nog een praatje gemaakt met een van jullie over vegetarisch eten vanwege een nicht die zo is. Van te voren melden, dan is er meer keuze werd er gezegd.

Vr. Gr. Mevr. Tiny Plaatsman-Vader

83. Het was weer lekker.

84. Marianne

Het eten was er super lekker. En de bediening was heel aardig en goed. Hier gaan we zeker nog een keer naartoe.

85. Sylvia Westerduin-Duvekot

Heerlijk eten in een gezellige sfeer. Als je er eenmaal gegeten hebt, blijf je terugkomen.

86. Sandra Bakker

Super gezellig en heerlijk gegeten!

87. Sandra Bonne

Heerlijk gegeten en leuke service. Leuk dat de Madeiriaanse spies op (bijna) traditionele wijze geserveerd wordt.

88. Heel gezellig, zeer gastvrij ontvangst en ook nog lekker eten. Voor de kinderen keuze uit verschillende kindermenu's, wij hebben heerlijk lam gegeten en een varkenshaas spies, die spectaculair geserveerd werd. Aanrader!

89. poulus verhagen

Super ontvangst, bediening, sfeer. Dus in 1 woord geweldig. Hier komen we zeker nog eens terug.

90. Silvia Waringer

Geen reden om te klagen. De service was echt snel, ofschoon het best druk in de zaak was. Het eten was erg lekker bereid, daarom erg jammer dat ik de spare ribs niet op kreeg, ze waren super lekker, maar echt dik te veel. Misschien hebben dat meer gasten. Dan zou het ook denkbaar zijn om maar de helft te serveren, met gratis optie op de andere helft - voor de gast met grotere eetlust/maag. :-)
    Hoe dan

91. Ruud Stend

Super lekker gegeten en daarnaast een hele fijne sfeer.

92. fam. b witte

Zeer gezellig, en erg lekker gegeten!

93. Peter Morshuijssen

Gastvrij, vriendelijk personeel, prima prijs/kwaliteit

94. Heerlijk eten, lekkere ambiance en een goede sfeer. Wij gaan zeker een keer terug.

95. Sparerib is een aanrader voor hele grote eters. Vlees is mals, smaakvol en ontzettend groot. Salade en frites worden bijproducten vanwege de grootte van de sparerib waaraan je een kluif heb. Ondanks het feit dat wij hier rekening mee gehouden hebben konden we hem niet volledig verorberen.

96. Goede bediening en ontvangst. Heerlijk gegeten, met name het vlees is erg mals en vol van smaak. Kortom, aanrader als je op Texel bent! Reserveren aanbevolen :)

97. Heerlijk gegeten in De Smulpot.
    Vriendelijk personeel en gezellig druk.

98. oxytocine.nl

Prima! Heerlijke eten en betrokken bediening. Genoten ;-)

99. Prima gegeten. Heerlijke uiensoep vooraf. Helaas verder maar weinig keuze voor vegetariërs, welgeteld één hoofdgerecht. Het vlees was volgens mijn tafelgenoten wel erg goed bereid. Vriendelijke en informele bediening. Door de drukte (30 dec) weinig van de ambiance kunnen genieten. Het restaurant heeft wel een sfeervolle inrichting.

100. Het was opnieuw weer geweldig. Tijdens ons verblijf van een week tweemaal lunch en 1e Kerstdag diner: alle keren heerlijk, goede service, leuke sfeer en voor een zeer goede prijs. We komen hopelijk weer terug in 2017.

Volgende pagina