Parkeren op onze parkeerplaats is gratis

De Texelhopper stopt voor de deur, reserveer een busje naar Hopperhalte 148 - Catharinahoeve

Bezorgrestaurants in de buurt van Catharinahoeve

ma lunch vanaf 10:00 diner tot 21:00

1291320138 73
1319544996 68
1404219570 71
1471959230 70

1. Erg gezellig restaurant heerlijke pannekoeken, de rest is van matige kwaliteit, dat het personeel zo vriendelijk is heb ik niks van gemerkt ze zijn ook niet gesteld op een kritische noot want daarna wordt je met de nek aangekeken!

2. Vanavond samen met mijn vrouw op het terras pannenkoeken gegeten. Verrassende samenstellingen, bijvoorbeeld met avocado en pesto. Echt heerlijk en een zeer schappelijke prijs. Vriendelijk personeel, wij komen deze week nogmaals eten. 😄

3. Gezellig restaurant. Vlotte, vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten. Komen zeker terug.

4. Astrid van Baekel

Lekker gegeten en aardige bediening

5. Drukke en mooie zaak. Gerechten zijn niet duur, lekker en zeker niet karig. Kindermenuutjes ook perfect. Helemaal met de speelzolder! Personeel is vriendelijk en de zaak is authentiek ingericht. Wij komen zeker terug.

6. Ik kom hier al vele jaren.. Het eten is hier gemiddeld erg goed. De pannenkoeken zijn van wereldklasse en daarnaast talloze gerechten uitgeprobeerd, die op verzoek ook naar eigen wens te mixen zijn. Ze zijn allemaal lekker.
    In het hoogseizoen weet je dat het langer wachten is op een tafel, dan is het zitje rond de open haard met een drankje toch gezellig.

Een bezoek aan Texel betekent eten bij de Carharinahoeve.

7. Alles naar wens. Prima adres, lekker eten en mooie omgeving.

8. Afgelopen weekend op Texel vanwege de zeilwedstrijd Ronde om Texel. Hier heerlijk kunnen eten met de hele groep. Was super dat we hier zomaar terecht konden zonder te reserveren! Uitgebreide kaart en vlotte serveerster.

9. Vorig jaar erg genoten van het eten en de sfeer! De reden om dit jaar weer te gaan. Helaas viel het dit keer tegen qua bediening en service.
    Er was nergens ruimte om een smalle (tweeling)wandelwagen gezellig bij tafel te zetten (onze tweeling kon nog niet in kinderstoel). Deze moest maar in een gangpad gezet worden. Even later moest de wagen weer verzet worden, want 'het stond in de weg'. Helaas niet zo vriendelijk en meedenkend...
    Het eten was verder voortreffelijk en veel (lamstrio en kibbelingmenu). De bediening was naar ons idee jong en wat onervaren. Ze konden ons weinig uitleggen over de menu's. Mijn man had Franziskaner bier besteld, maar kreeg (zonder te vermelden) een Erdinger bier.
    Kortom, het eten was heerlijk, maar de service en bediening kan beter! Wij komen weer terug, als de kids wat groter zijn...

10. Vandaag zijn we naar de Catharinahoeve geweest, we hoorden dat ze hier hele lekkere speciale pannenkoeken hebben! Het was best wel druk, maar we konden even een momentje aan de haard wachten. Het wachten viel best wel mee en we konden heel erg snel aan tafel.

De bediening was erg vlot en we hadden al snel onze bestelde pannenkoeken. Echt een aanrader! Na de pannenkoeken zaten we al aardig vol, maar een ijsje hoort er bij. Gelukkig is deze in klein en groot te bestellen! Handig als je al zo vol zit.

We hebben ontzettend genoten en komen snel weer eens terug als we weer op Texel zijn!

11. Wij komen reeds 20 jaar op Texel en aten geregeld bij de Catharinahoeve. De laatste keer kregen wij een vriendelijke ober, ons voorgerecht was prima, het hoofdgerecht smaakte goed, de garnituur was wat magertjes. Nadat de ober de borden van het hoofdgerecht had afgeruimd kwam hij met 2 pannenkoeken die uiteraard voor een andere tafel bestemd waren.

Na het afruimen van de borden stonden er alleen nog twee lege glazen op tafel, hij kwam niet terug om te vragen of wij nog een nagerecht wilden. Hierna zagen wij "onze" ober zijn jas aantrekken en vertrekken. Plotseling (het was bijna 21.00 uur) stond er alleen nog een dame achter de bar en zij had het erg druk met inschenken van drankjes.

Na enige tijd zagen wij weer een serveerster door het restaurant lopen, zij ruimde in haar eentje alle tafels af die nog gedekt stonden. Wij hebben ca. 20 minuten gezeten voordat zij ook maar enigszins in onze buurt kwam, wij hadden nog steeds niet de gelegenheid gehad om een nagerecht te bestellen.

Hierna hebben we besloten te vertrekken en NOOIT meer bij de Catharina hoeve te eten. In de loop der jaren hebben wij de kwaliteit van een aantal gerechten en zeer zeker van het personeel achteruit zien gaan.

Ik zag op de site van de Catharinahoeve dat men personeel zoekt voor de bediening. Misschien is het mogelijk dat Gordon Ramsey de keuken en het personeel kan komen herstructureren.

12. Vanwege het 50-jarig huwelijksfeest van mijn ouders hebben we bij uitzondering kunnen reserveren bij de Catharinahoeve en een menu afgesproken. Vanwege de omvang van de groep (23 personen) geen overbodige luxe. Eénmaal aangekomen bleek het een prachtige dag. Was dat de reden dat Catharinahoeve zich niet meer aan de gewenste afspraak wilde houden? Het afgesproken menu bestellen kon niet meer. Alleen á la carte eten (voor een veel hogere totaal prijs). Veiligheidshalve sturen ze een achttienjarig meisje op ons af met dit bericht. Geen bedrijfsleider te zien/ te spreken. Laffe actie.
    Affijn, gezien de omvang van de groep en de drukte op het eiland en het feest, besloten we toch te blijven eten. En toen begon de soap pas echt...

De jongeman die ons bediende had géén idee wat er op de kaart staat, noch hoe een menu uitgeserveerd wordt. Géén idee ook van de bijgerechten. Tot drie keer toe hoorden we: 'eh ja, dat eh, wordt geserveerd met, eh, even denken... aardappelen en eh, frietjes geloof ik. O, en... garnituur!' Nou, dan moet je met een paar pubers op stap zijn, u begrijpt,die lagen na de derde keer hetzelfde antwoord dubbel over tafel van het lachen. De jongeman had ook geen idee dat spareribs met sausjes geserveerd worden. Nadat we om de sausjes moesten vragen ('eh, saus??') kregen we eerst een schaaltje witlof ('is dit het??) en daarna doekjes voor handreiniging ('bedoelt u dit soms?') maar nog steeds géén saus. Dan toch maar aan de spareribs begonnen. De saus kwam toen de spareribs al half opgegeten waren. Het bestelde speciaalbiertje 'Franciskaner Weissbier' werd zonder uitleg vervangen door een heel ander witbier: Erdinger. De obers' commentaar: 'o, dat doen we hier altijd!' Wij rolden ondertussen allemaal van de stoel van het lachen anders hadden we er om gehuild.

En dan de tijd: de eerste kregen hun gerecht na een uur wachten. De laatste tafel (onze groep werd vanwege de omvang verdeeld over 3 tafels) kreeg hun gerecht een half uur later. U begrijpt: tafel 1 was allang uitgegeten voordat de laatste tafel bediend werd. Over de kwaliteit van het eten zelf willen we verder niet teveel zeggen. Hier en daar verbrande appel in de pannenkoek maar verder niet bijzonder slecht. U begrijpt wel: van een toetje hebben we afgezien.

Toen kwam de uitsmijter: Hoewel de bestelling per tafel was opgenomen (onze groep werd verdeeld over 3 tafels) zou er 1 rekening komen. Dat bleek helaas ook te moeilijk: er kwamen 3 rekeningen die we met de hand zelf opgeteld hebben om het totaal bedrag te berekenen.
    Eén pluspunt was er wel: de jongeman in kwestie bleef gedurende de hele expeditie even vriendelijk en opgewekt. Gelukkig maar want dat ijzeren humeur zal hij daar nog hard nodig hebben.

Kortom: een hilarische maaltijd maar ons zullen ze er nooit meer terugzien.

13. Catharinahoeve is sinds 3 weken weer open. Eindelijk kunnen we weer geniet bij ons favoriete restaurant! Op aanraden van de serveerster een andere pannenkoek geprobeerd als normaal gesproken. Pannenkoek 600 jaar, hierin hebben ze Texels bier gebruikt in plaats van melk in het beslag, het smaakt heerlijk! Komen snel weer eens terug!

14. We gaan hier regelmatig eten en elke keer is het weer genieten. De bediening is vlot en dat is met bijvoorbeeld kleine kindjes erg handig. De hond is welkom en er staan bakjes water klaar. Wat je ook bestelt; van pannenkoek, salade of een lekkere vegetarische kaastaart, het smaakt allemaal erg lekker. Tot volgende keer!

15. H. Winkels

Een enorme afknapper, met het gezin met drie kinderen wezen eten. Begon al goed, moesten wachten, prima. Maar daarna konden we plaatsnemen in een serre waarin iedereen al bijna was uitgegeten. We zaten daar dus al vrij snel alleen, terwijl er in het hoofdgedeelte best wel plaats was (we hadden best wel iets langer konden wachten). Het eten kwam redelijk snel en dat was ook wel goed, alleen de drankjes waren erg duur en de mayonaise zat in voorverpakte zakjes. Overal in het restaurant kregen de kinderen wat te kleuren, maar helaas kregen onze kinderen niets, en als het zelf te pakken was dan is ons daar niet op gewezen. Voor het toetje moesten we lang wachten. Toen een van de kinderen het heeft gevraagd, werd aangegeven dat er gelijk iemand zou komen, niet dus. Na tien minuten maar weggegaan. Ook de hondvriendelijkheid liet te wensen over. De hond mocht mee, maar dat was het ook wel (heeft bijvoorbeeld geen water gehad of er is niets gezegd dat er de mogelijkheid was om ergens te laten drinken). Bij het afrekenen werd gevraagd of het naar wens was, nou nee dus. Maar de reactie was heel lauw: we hebben het erg druk gehad en met een matig excuus, daar konden we het mee doen. Voor het bedrag dat we hebben gegeten hadden we toch wel meer service verwacht.

16. Super ervaring! Heerlijke pannenkoeken. Echt een aanrader en wij komen zeker terug! Binnen en buiten speelplaats voor de kinderen. Die vermaken zich prima terwijl wij een wijntje drinken aan de open haard!

17. wijnand broer

Heerlijk gegeten na een dagje fietsen, bovendien was de bediening vriendelijk en vlot en werden we als gasten behandeld.

18. de Rooij

Afgelopen weekend hebben we hier heerlijke pannenkoeken gegeten. Snelle bediening en een leuke speeltuin buiten. Ook de speelzolder zag er prima uit. Aanrader als je samen met je kinderen gezellig uit eten wilt.

19. We hebben hier afgelopen woensdagavond echt heeerlijk gegeten. Expres geen voorgrecht zodat we nog plek hadden voor desert. Lekker gewoon eten voor een goede prijs! Ik had een overheerlijke schnitzel en daarbij kregen we gebakken aardappels (overheerlijk), bloemkool, salade en patat. Daarna nog een heerlijk desert gehad. Kortom lekker gewoon eten voor een goede prijs. Goede service en door de geweldig grote open haard een geweldige sfeer.
    We gaan hier zeer zeker nog een keer weer eten.

20. Vanavond met twee Zuid Afrikaanse vrienden in de hoeve gegeten. Werkelijk voortreffelijk! Zelfs de witte huiswijn was gewoon voldoende . Snelle bediening, eerlijk, boereneenvoudig maar gewoon goed eten. Zeker in de prijs/kwaliteit verhouding ! Onze ZA gasten waren duidelijk: lekkere boerenkost...

21. We hebben zeker een kwartier binnen gezeten ( mei 2013 ) en werden totaal genegeerd. Er liep wat personeel heen en weer met onduidelijke bedoelingen, een aantal stond wat te keuvelen bij de bar, meteen links als je binnenkomt. Geen idee waarom maar ook niemand die op zijn minst even zei dat er zo iemand bij ons zou komen. We zijn maar weer opgestapt na 20 minuten en ook daar keek niemand vreemd van op.

22. Wij hebben heerlijk gegeten in de Catharinahoeve zaterdag 19 oktober. We komen er al jaren, en ook ditmaal was het goed.

Bij binnenkomst werden we vriendelijk geholpen en mochten een tafel uitkiezen. Ons eten kwam vrij vlot en zag er goed uit. Mijn vrouw had de vegetarische Texelse Kaastaart als hoofdgerecht. Onze kinderen hadden een pannenkoek met appel, rozijn en kaneel. En ikzelf had de Texelse lamstrio.

Het eten was heerlijk, en hebben er wederom weer van genoten! Het was een super avond. Bedankt voor alles en tot in 2012!

Zeker een aanrader.

23. Voor het eerst op aanraden van kennis hier gaan eten. Bij binnenkomst was het ontvangst kil en ongastvrij. De ossenhaas (ruim 20 euro) was taai en niet smakelijk. De kinder menu's waren ok maar ja aan een kroket kun je weinig verknallen! Nadat alles was afgeruimd werd ons niets gevraagd??? Onze dochter heeft na 10 minuten de dessertkaart opgehaald aan de bar waarna we 20 minuten gewacht hebben op de bediening die gewoon verdwenen was in de keuken. Tot groot verdriet van de kinderen, maar onze ergenis was zo groot geworden, heb ik de rekening aan de kassa gevraagd (aan je tafel komen ze toch niet) en zijn we vertrokken! Wij komen hier echt nooit meer!

24. Wij komen al jaaaren in de Catharinehoeve, maar voor ons hoeft het niet meer. Koude pannenkoeken zo plat als een dubbeltje met weinig vulling er op, klef, fabrieks pannenkoek!
    Zo een 10 jaren terug kon je er nog een lekkere gevulde pannenkoek naar wens bestellen, helaas dat is al lang voorbij

25. Ondanks sommige negatieve recensies toch bij de Catharinehoeve gegeten de sfeer is echt top. De Texelse pannenkoek een aanrader. Mijn partner had de Oriëntaalse pannenkoek. Deze was wat aan de zoute kant. Al met al heerlijk gegeten en we komen zeker nog een keertje terug.

26. T.Manenschijn

27. Voor de eerste keer op Texel en op aanraden van een kennis hier wezen eten,
    Wat een geweldig restaurant, de sfeer die het uitademt,
    gastvrije ontvangst en vlotte bediening.
    Het eten werd ook vlot geserveerd en was goed warm en prima van smaak!
    Voor mij als vegetariër is er keuze genoeg, fijn!
    We hebben er genoten van alles en hebben besloten
    de 2e avond op Texel weer te gaan,
    ook deze keer kwamen we zonder reservering binnenvallen
    en voelden we ons welkom, ook weer prima gegeten.

28. Thomas Fransen

Vanavond (10 augustus) met mijn dochter heerlijk gegeten bij de Cahtarinahoeve. Prima cordon bleu (mijn dochter) en dito biefstuk (ikzelf). Porties ruimschoots voldoende, en de geserveerde gebakken aardappels en patat was ook prima. De broccoli precies goed gaar en heerlijk warm. De pepersaus bij de biefstuk was lekker zonder al te sterke pepersmaak. Precies goed. Sfeer is prima. Bediening is vriendelijk en vlot zonder gehaast te worden. De prijs is laag te noemen ten opzichte van de geboden kwaliteit. Een echte aanrader voor iemand die van lekker eten houdt in een gemoedelijke sfeer.

29. We komen al zo'n tien jaar op Texel en eten vaak in de Catharinahoeve waar we ons de laatste jaren toch wel ergeren aan de bediening. Het ergste is nog dat het eten van het personeel een hogere prioriteit heeft dan die van de gasten en als je het treft is plotseling iedereen weg, zelfs het personeel wat net binnen is moet blijkbaar eerst zelf eten op het drukste moment van de dag. Ook de behulpzaamheid voor mensen die slecht ter been zijn is er niet terwijl ze met z'n allen twee meter van de deur staan steekt niemand een hand uit. Zoals al eerder gezegd, het is een vreetschuur geworden zonder sfeer en helaas wordt de kwaliteit van de gerechten ook niet beter. Het roer moet om daar.

30. Een goed restaurant waar je heerlijk kunt eten en ook genoeg krijgt. Het is alleen zonde van je geld om een fooi te geven. Ze reageren er niet eens op, laat staan dat ze dank je wel zeggen. Dus dat hebben we afgeleerd, ze krijgen van ons geen fooi meer!

31. Prima restaurant. Het eten is uitstekend en de bediening vriendelijk.

32. Waxwell 303 punten

Inderdaad, "baggervet en lauw" zoals iemand al zei. Het is een vreetfabriek die zelfs de pannenkoeken weet te verknallen! Seriously!

Het interieur is prachtig. De open haard met zitjes rondom legendarisch.

Je zou een teken moeten geven door er nóóit meer te eten en alleen nog warme chocomel met slagroom rondom de open haard te nuttigen op een koude zondagmiddag in de winter.

2,1
  33. We eten hier elk jaar wel een keertje als soort traditie als we op Texel zijn. We komen er ieder jaar weer terug voor de heerlijke pannenkoeken. Er is te kiezen uit verschillende hartig rijkelijk belegde pannenkoeken, maar helaas staat er maar een enkele zoete pannenkoek op de menukaart. De laatste keer was het een beetje te zout, maar dat was alleen mijn pannenkoek. Een absolute aanrader om hier eens te komen eten is de Texelpannenkoek in de vorm van het eiland en belegd met Texelse producten. Soms lijkt het net of er te weinig personeel is omdat ze allemaal nogal gehaast tussen de tafeltjes door rennen. We zijn tot nu toe wel altijd vriendelijk geholpen, zoals bijvoorbeeld door het verschuiven van tafels zodat we met zijn tienen bij elkaar konden zitten.

34. Adriaan

35. Komen net terug van het eten hier.

Ik heb nog nooit zo slecht gegeten.

Baggervet en lauw.

Maar boven alles zeer slechte service.

Eten word werkelijk op tabel gegooid.

En totaal niet vriendelijk.

Als je om iets extra's vraagt zeggen ze ja, maar komen ze het gewoon niet brengen.

Zonde van je geld.

36. De naam is een afkorting van Marjorie Hans Yvonne Saar Bibi, Saar en Bibi hebben 4 voetjes. Wij komen, Yvonne nu voor de 1e keer, sinds 2007 elk jaar 1 of 2 keer naar Texel en uiteraard ook naar de Catharinahoeve. Wij verheugen ons er nu al op. We komen over enkele dagen, zaterdag 2 april, aan en zijn dan op zondag 3 april present om weer te genieten van onze pannekoeken met een echt Texels Skuumkoppe biertje.

37. Wij zijn er nu een paar keer geweest en iedere keer tevreden. Het is er gewoon goed. Sfeer is leuk in een oude boerderij. Keuze is prima en pannenkoeken smaken er prima. Leuk voor kinderen is ook de speeltuin.

38. Geen jaar gaat voorbij of we komen 3 tot 4 maal naar Texel.

Wij hebben een drietal keren dit restaurant bezocht. Iest drinken en een ijsje kan daar best. Het eten op zich is er lekker en prijs kwaliteit redelijk goed in het voor en naseizoen. In het hoogseizoen laat de kwaliteit en bediening te wensen over. De sfeer vinden we geweldig.

39. Leuk restaurant met speeltuin voor kinderen, eten (pannekoeken) te koud. Geen aanrader.

40. Een mooi, ruim restaurant met veel sfeer. We hadden een zoete pannekoek en een cappucino. De cappucino kwam uit een vergelijkbaar automaat als op het werk en was niet veel bijzonders.

De zoete pannekoek was gebakken in pan waarin hiervoor uien waren gebakken, dus om de hap kreeg je een combinatie van uien naar binnen.

De bediening was erg aardig, maar wij gaan hier niet meer heen.

41. Ieder jaar weer komen wij naar Texel. Elke keer weer eten wij hier.

Steeds tot volle tevredenheid.

Betaalbaar en goed: smakelijk en eerlijke producten.

Ruime porties en genoeg variatie.

42. Na vele malen hier gegeten te hebben is en blijft het zeer goed.

Zelfs als je met een groep (+/-20man) binnen komt zonder te reserveren duurt het even voor dat je een plekje hebt, maar het is het wachten zeker waard.

Komende zaterdag gaan we zeker weer genieten van de pannenkoeken.

43. guido 448 punten

Deze keer was het een grote teleurstelling in de Catharinahoeve. De pannenkoek was goed en de lamspies was ook lekker. De bediening (een jonge knul) was zeer vriendelijk...totdat er opeens een serveerster kwam afruimen... We hadden onze golden retriever bij ons, zittende in de hoek, afgeschermd van de mensen. Hij lag lekker te slapen en was dmv een stoel afgeschermd. Toen zij aankwam stootte ze tegen de stoel en dus hond aan en ipv zich te verontschuldigen stootte ze opnieuw tegen de stoel/hond aan en zei "anders kan ik er niet bij!

Voor ons dus nooit meer de Catharinahoeve...

44. Colinda Kuip

Erg vriendelijke en nette bediening. Mijn vriend had de biefstuk, de kinderen pannenkoeken en ikzelf scholfilet. De biefstuk en de vis werden met patat, gebakken aardappels, groente en salade geserveerd, erg uitgebreid dus. De kinderen vonden de pannenkoeken ook erg lekker, alleen wat aan de grote kant. Perfecte prijs/kwaliteit verhouding.

45. Gerrit te Lie

46. Deze voorjaarsvakantie zijn we weer met het hele gezin op vakantie naar Texel geweest, en naar de Catharinahoeve gegaan. En vonden het weer heerlijk om terug te zijn. De kinderen vinden de kabelbaan nog steeds het leukst van alles. Dit keer had ik de texelpannenkoek en mijn vrouw had vlees. De keuken was weer heerlijk, en de bediening was niet verlegen om een praatje. Ik hou van die sfeer! We komen in de zomervakantie weer terug.

47. alexander

48. De lekkerste pannenkoeken van Nederland, daar kunnen een heleboel pannenkoekenbakkers nog wat van leren.
    Om hier eens een pannenkoek te gaan eten, ronduit perfect!

Teven een grote keus in speciaal bier, voor een voor Nederlandse begrippen lage prijs! Tevens een speeltuin voor de kinderen en binnen een supergezellige open haard.

49. Jakkie bah

Mooi gelegen boederij met speeltuin voor de kids.
    Voor een pannekoek of patatje the place to be, maar iets anders van de kaart zal zeer waarschijnlijk gaan tegenvallen.

Vlotte bediening, maar daar is ook alles mee gezegd.

50. Overheerlijke pannenkoeken!

51. Leuke ambiance in een oude boerderij, vlotte en leuke bediening.
    Voldoende keuze; van biefstuk tot pannenkoek en lekkere Texelse gerechten. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

52. I. Huisman

Lekker gegeten. Goede bediening, zeer vlot. Super avond!

53. Uiterst snel geholpen, en het eten stond met 20 minuten op tafel. De prijs kwaliteit verhouding is zeer goed. Heerlijk gegeten voor een prijs waarbij je nog eens uiteten kan! Dat staat ons erg aan. De kinderen kwamen ook aan hun trekken in de grote speeltuin. En ons nagerecht opeten bij de openhaard was het gezelligst van de avond. Hele mooie sfeervolle karaktistieke boerderij!