Vita Verde in Den Bosch

• do 17:00 - 22:00
  • vr 17:00 - 22:00
  • za 17:00 - 22:00
  • zo 17:00 - 22:00

Er was eens een jongetje met een droom... Dat jongetje ben ik Floris Gulien. Ik ben op 12-jarige leeftijd verhuisd van Den Bosch naar Zwitserland, ging naar een Internationale school in Italië en pikte hier woord voor woord de taal op. Hier maakte hij kennis met, ‘’la cucina Italiana’’, dunne pizza’s, verse pommodori, ‘’al dente” pasta, de beste prosciutto, tiramisú om je vingers bij af te likken en - naarmate de jaren vorderden - ook het Perroni bier. Wat hij ook leerde is dat de Italianen nooit eten weggooien en een hekel hebben aan verspilling. Ondanks het feit dat deze jongen inmiddels niet meer weg wilde, bleef hij Nederland toch missen. Hij kwam dan ook geregeld terug naar ons koude kikkerlandje en tijdens deze bezoekjes viel het hem op, dat wij wel Italiaans eten, maar niet zoals de Italianen het ooit bedoeld hebben.Dat werd zijn droom, ons Nederlanders echt Italiaans leren eten en laten kennismaken met de pure eenvoud en smaken van de Italiaanse keuken.

In 2013 is deze droom werkelijkheid geworden! Welkom bij restaurant Vita Verde, het restaurant voor échte Italiaanse gerechten.
Als u bij ons eet, waant u zich niet op het Jeroen Bosch plein in Den Bosch, maar op een druk stadsplein in Calabria.

Dat kleine jongetje met die droom en samen met mijn team heet ik u van harte welkom bij Vita Verde.
Met Jeroen Verhallen en onze Italiaanse witte brigade, staan wij voor u klaar om u te laten kennismaken met de echte keuken uit Calabria. We werken alleen met verse, pure, onbewerkte en uit Italië geïmporteerde producten, aangevuld met producten van lokale leveranciers. Om een gerecht te laten smaken zoals de Italianen het hebben bedoeld.

Wat wel een hoofdrol speelt is passie, geduld en liefde voor de Italiaanse producten en dat is wat onze witte brigade uit Calabria u kan bieden. Dat is wat Vita Verde Den Bosch biedt.. Neem de proef op de som en probeer het uit. De pizza’s zijn volgens een traditioneel familie recept gemaakt, dun en krokant. De pasta’s zijn volgens authentiek recept..

Ciao e ci vediamo a Vita Verde,

Floris, Jeroen, Eileen, Vera, Carlo & Timmy

Diëten Biologisch en glutenvrij
Bekijk onze menukaarten
Foto van Vita Verde in Den BoschFoto van Vita Verde in Den BoschFoto van Vita Verde in Den BoschFoto van Vita Verde in Den BoschFoto van Vita Verde in Den Bosch

Overnachten
Hotels in de buurt »