Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Den Bosch verdeeld zijn.

1. Chinees-Indisch Den Bosch

Reactie op mijn eerdere recensie, dat door u is gewaardeerd met een 8. Ik snap totaal niet waar die waardering vandaan komt, ik heb hem niet gewaardeerd met een 8. Ik snap ook niet hoe het gewaardeerd wordt als iemand teleur gesteld het restaurant verlaat (zeg maar gerust zeer boos). Deze waardering komt niet van mij maar van jullie, ik begrijp dan ook meteen waar het hoge gemiddelde vandaan komt. Dit is geen waardering maar manipulatie. Als u nog interessen heeft in mijn waardering, dan komt hij niet hoger uit dan een 4. Groet Rob Polman.

2. Chinees-Indisch Den Bosch

Reactie op hoge score. 2 weken terug op zondag, waren wij (2 personen) zeer benieuwd hoe het lopend buffet was. Na reserveren een nette ontvangst. Een tafel in het midden was zeer moeilijk te berijken (buik inhouden en voorzichtig schuiven) De soep was heerlijk en het biertje was er snel. Maar toen ging het (zeer) mis de bakken van het buffet waren leeg, wat er nog wel in sommige bakjes zat was steenkoud. Het personeel hiervan op de hoogte gebracht, toezegging er wordt aan gewerkt. 15 min later naar de stand van zaken gevraagd, wij zijn er mee bezich. Weer 15 min later, nog geen aanvulling. Na nog eens gewacht te hebben had ik hier geen zin meer in, mijn zin om eens lekker te gaan eten was geheel verdwenen. Heb onze cosumpsies afgerekend en ben gegaan. Na +/- 2 weken had ik toch nog behoefte om te reageren, dit omdat ik had vernomen dat het nieuwe eigenaren waren. Ook zij verdienen een kans. Doe er je voordeel meen. Groet, Rob Polman.

J van de Ven

Vandaag wilden we via Spoor nu gebruik maken van de lunch, Tweede voor de helft de prijs. Dat gaven we meteen aan. Zij gaven aan dat je dan verplicht bent een consumptie te gebruiken, zo is hun verdienmodel werd gezegd. Dat stond niet op de waardebon. Mijn man wilde wel drinken, ik drink nooit bij de lunch. Ik wilde nog aangeven dat ik dan achteraf wel een glaasje wilde bestellen, maar kreeg hiervoor niet de kans. Het bestek werd weggegrist en ons werd gezegd "op te rotten". Ze hadden er geen zin in. Hoezo gastvrij Den Bosch, Brabant. Wij waren bijzonder verbouwereerd, overdonderd. De mensen om ons heen begrepen het niet. Het is in ieder geval duidelijk dat we niet de ideale melkkoeien zijn. Aan andere klanten viel meer te verdienen.
    NB het is hun geluk om ons bezoek onvergetelijk te maken. Een enthousiast team hebben wij niet mogen zien.
    Ons enthousiaste team staat altijd klaar om je bezoek onvergetelijk te maken!

Shiro
    Shiro is waarschijnlijk één van de minst bekende restaurants van Den Bosch. En zeker ook buiten de Brabantse hoofdstad bleek dat slechts enkelen reeds van dit kleinschalige Japanse restaurant gehoord hadden. Shiro bevindt zich namelijk op de eerste verdieping van een karakteristiek pand aan de Uilenburg en op de roodgekleurde luifels na doet weinig vermoeden dat het hier een restaurant betreft. Toch stond een bezoek al geruime tijd op het verlanglijstje, niet in de minste plaats door de belofte van de traditionele Japanse keuken, een authentiek interieur en een allervriendelijkste bediening. Het restaurant is verdeeld in twee compacte ruimtes die elk plaats bieden aan zo’n 18 couverts. Deze beperkte omvang, gecombineerd met de schuine wanden, geeft de indruk van een zolderkamer, en de natuurlijke materialen en traditionele kledij van het personeel deden ons onmiddellijk vergeten dat we ons nog steeds in Nederland bevonden.

De wijnkaart is niet bijzonder uitgebreid en bestaat enkel uit Franse wijnen, maar is wel zeer voordelig geprijsd. Na kort overleg besloten we tot een klassieker, de Pinot Gris Reserve van Trimbach. Ons diner zou vanavond bestaan uit het Menu Shiro, een verrassingsmenu met een nog onbekend aantal gerechtjes. En naar goed Japans gebruik werd hier vlot een begin mee gemaakt, en als eerste hapje werd een combinatie van gerookte kip, witte kool en een subtiele vinaigrette geserveerd. En vervolgens een ware parade aan voorgerechtjes, zonder uitzondering gepresenteerd op schitterend servies. Sushi van zalm en tonijn met exact de juiste dosering wasabi, perfect gemarineerde haring, zalm met (iets te romige) wasabicreme en groene asperges, en fantastische ganzenlever met rettich en sherryazijn, om maar enkele voorbeelden te noemen.

Niet alleen de kwaliteit maar ook het tempo was buitengewoon hoog, aangezien enkele minuten later alweer een prachtig gedecoreerd plateau met sashimi voor de neus stond. Alleen al een reden om hier terug te komen; tonijn, zalm, dorade, kingfish, inktvis en garnalen, van een versheid die buiten kijf staat. Zelden gezien in Nederland, op Yamazato na wellicht. Binnen het uur hadden we zodoende al kunnen genieten van een gigantisch assortiment aan hoogwaardige gerechtjes.

Het menu vond doorgang met drie visbereidingen, die vandaag bestonden uit op aardappel gebakken zeetong, met soja gelakte heilbot, en delicate gamba met prei. Vervolgens een royale portie tempura van kreeft, waarbij het deeg prima krokant gebleven was en de kreeft de juiste cuisson behouden had. Het hoofdgerecht is goed gegaard een combinatie van eend en ossenhaas met Teriyakisaus .Tenslotte stond nog een klein dessert op het programma, met twee ijsbereidingen, banaan en groene thee, luchtige chocoladecake, rijst met pasta van zoete zwarte bonen, en dungesneden meloen, ananas en aardbei. Gewoon in orde, en na deze overdaad prettig verfrissend.

Het eerste bezoek aan Shiro was zodoende alles behalve een teleurstelling. De eerste gerechten van het menu kunnen worden omschreven als indrukwekkend en creatief, en de entourage en service van het restaurant creëren onmiddellijk sympathie. Het gevoel voor dienstverlening en de immer vriendelijke aanpak is inherent aan de Japanse cultuur, maar sowieso bijzonder prettig om te ervaren. Iets meer tijd tussen de diverse gangen kan in onze optiek overigens geen kwaad. Hoe dan ook, Shiro kan rekenen op een vervolgbezoek, en dat zou best eens zeer spoedig kunnen zijn. Wellicht dat we in dat geval een keuze zullen maken uit de à la cartegerechten, en een bredere selectie van de sushi en sashimi zullen uitproberen, want daar ligt, naast de verfijnde Japanse hors d ’oeuvres, de kracht van dit restaurant. Charmant en kleinschalig, vriendelijk en verzorgd, minimalistisch en met een onberispelijke productkwaliteit. Een nog onontdekt Japans juweeltje in het midden van Brabant.

John Uijen

Heel lekker eten voor een zeer schappelijke prijs.
    Volop keuze in de gerechten en drankjes.
    De bediening is heel vlot, vriendelijk en netjes.

In 1 woord: verschrikkelijk. Ik heb hier tapas gegeten met mijn broer.

Het personeel was erg vriendelijk en dat compenseerde dan ook een beetje voor het barslechte eten.

De carpaccio bevatte hetzelfde vlees als de wrap met angusbeef, de bieten crème brulee smaakte naar een potje crème fraiche met suiker, de gamba's met kerriesaus smaakten niet meer naar gamba's en waren bedolven onder de saus, de garnalencocktail bestond uit garnalen gedrenkt in cocktailsaus met 1 blaadje sla en had al 4 dagen (althans zo smaakte het) in de koelkast gestaan, de salade met kip in een huisgemaakte marinade bevatte vlees waarvan ik de afkomst niet kon thuisbrengen. Het leek in geen geval op kip. Het vispotje met ''verschillende'' soorten vis bestond uit een moot gebakken zalm en een reepje witvis gedrenkt in dezelfde kerriesaus als die bij de gamba's, de hamburger met angusbeef was 100% zeker geen angusbeef, de champignons met gehakt en kaas bestond uit geruld gehakt zonder kruiden, met een vleugje kaas zonder smaak en de champignons moest je zoeken. De cheesecake smaakte naar cake uit de winkel die vervolgens in water is gedrenkt om uit te lekken en de witte chocolade parfait stond al zo lang in de koelkast dat ik mijn lepel er niet doorheen kreeg en de structuur was als die van yoghurt die te lang heeft gestaan. Alle sauzen waren uit een spuitfles en veel te zoet. Het lekkerste van de avond was het gossibier dubbel en het brood vooraf.

Ook mogen ze de toiletten wel beter schoonhouden. Het rooster in het plafond lijkt in geen jaren te zijn aangeraakt en de bril is kleiner dan de wcpot waardoor knoeien geen uitzondering is...

Ik laat nooit gerechten staan, maar hier wel. Als je voor ieder gerecht op de kaart de woorden: heerlijk, mals, sappig, verrukkelijk enz. gebruikt, zorg dan ook dat je het waarmaakt.
    Het zou beter zijn als het personeel niet na iedere gang vraagt of het lekker was, want volgens mij weten ze zelf ook wel dat dit niet zo is. Zeker niet voor herhaling vatbaar.

Johan Koenen-Oel

Wij hebben spontaan zaterdagmiddag een tafel voor 3 besteld, hadden een vriend uit Venlo op bezoek, had wel veel over de eterij gehoord maar nooit geweest, het was vanaf het begin een beleving fijne bediening, lekker eten en dat ook nog tegen normalen tarieven, wij hebben alle drie genoten, gaan er zeker naar terug.
    Dank voor de fijne avond, dit zonder iemand tekort te doen☺

Gezellig restaurant, goede bediening en eten was heel lekker.

9. Mediterraans Den Bosch

Ben vd Reek

We hebben met 11 personen gegeten bij Al Mundo. Heerlijke gerechten en volop keus op de kaart. Hoewel we best met een fors gezelschap waren en de zaak verder ook goed gevuld was, waren de bedieningstijden helemaal prima net als de bediening. Aanrader.

Aanrader! Maar niet allemaal gaan anders kunnen we er zelf niet meer bij… want we gaan hier vaak terug! Geen massa maar een bezielde kok die alles vers bereid, met veel liefde en dat proef je. De eigenaresse doet haar werk met veel passie!
    Authentiek, fantastische gerechten, geweldige koffie, overheerlijk gebak (zelfs een vegan versie om je vingers bij af te likken), goddelijke wijn.

Alex

We hebben heerlijk gegeten en komen zeker nog eens terug.
    Fantastisch vriendelijk personeel, je voelt je gewoon alsof je thuis op de bank zit te eten... Zo gemoedelijk.
    Bedankt voor de heerlijke avond.

Marijn van der Heiden

Centrum Den Bosch, gezellige drukte. Christoffel zit in een mooi geweldig pand, bediening is attent en goed. Eten prima, redelijk standaard maar prima bereid.

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.

16. Internationaal Den Bosch

Maja Willemse

Wij hadden telefonisch gereserveerd om 6 oktober met 4 personen bij Vrielink te gaan eten. Om het voor de kok makkelijker te maken hebben wij toen aangeven dat 1 persoon vegetariër is. Eerst buiten geborreld, daarna op de bovenverdieping plaats genomen. Op de kaart stond alleen 1 warm vegetarisch gerecht. Ik vroeg de serveerster of er nog andere mogelijkheden waren om vegetarisch 2 gangen te eten. Dat was volgens haar geen enkel probleem. De op de kaart genoemde Linguini Truffel waren immers erg zwaar als je daarna nog een hoofdgerecht wilde. Ik vond het geen probleem dat de kok mij, volgens haar, ging verassen. En inderdaad, na lang wachten kreeg ik een bord Linguini Truffel voor mijn neus gezet. Wij keken allemaal erg verbaasd naar de serveerster. Die alleen maar kon zeggen dat ze het ook niet begreep. Ze wilde wel iets anders brengen. Aangezien mijn tafelgenoten hun eten al voor hun neus hadden was dat voor mij geen optie. De smaak van het eten was niet bijzonder. Escargots zonder brood om de saus mee te deppen? Het werd door de serveerster gebracht, helaas was het bruin brood dat uit elkaar viel. Om ons heen waren de gasten onrustig, het duurde erg lang eer er iets uit de keuken kwam. Wij vroegen herhaaldelijk wanneer het eten zou komen. Komt eraan, was het antwoord. Na 1 ¾ op het hoofdgerecht gewacht te hebben besloten wij af te rekenen en ergens anders ons geluk te zoeken.
    Toen wij opgestaan waren en naar beneden wilden kwamen 2 van onze hoofdgerechten aan. Uiteraard hadden wij geen zin meer om onze avond in dat restaurant door te brengen. Wij kunnen Vrielink Bar en Kitchen absoluut niet aanbevelen. Niet alleen omdat men daar blijkbaar niet in staat is om gasten eten te serveren, maar zeker omdat de eigenaar het niet nodig vind om ontevreden gasten te woord te staan. Hij laat dit liever aan een serveerster over die vriendelijk maar overduidelijk machteloos is om de situatie te veranderen. Zo ga je niet met je gasten of personeel om. Zegt genoeg! Voor ons nooit meer Vrielink Bar en Kitchen.

Heb bijzonder genoten bij Shirak, fijne en goede bediening. Super echt een aanrader voor alle die geen keuze kunnen maken. Een geslaagde afsluiting van ons twee daagse bezoek aan 's-Hertogenbosch.

We hebben gisteravond met 2 personen in de Eeterij gegeten. De bediening was erg hartelijk, echter het duurde erg lang voor de gerechten door kwamen. Het eten was prima, maar niet bijzonder. De drank vonden we in verhouding ontzettend duur. Bijna 6 euro voor een fles bronwater van nog geen liter oud buitensporig.

G

Gister 05/10/18 voor de 2e keer super lekker gegeten! Heel vriendelijk personeel voor mij 5 sterren en kom zeker weer terug! Saté van de haas ‘Hendrien) echt een aanrader!

21. Internationaal Den Bosch

Vanavond heerlijk gegeten, vanwege medische redenen om een halve portie gevraagd. Keurig gekregen. Daardoor normaal kunnen mee kunnen eten met het gezelschap en leek ik geen uitzondering.
    En ook de kosten werden netjes aangepast.
    Keurig. Vriendelijke bediening.

22. Nederlands Den Bosch

Het is een gezellig knusse sfeer, vriendelijk personeel, eten was heerlijk en prijs was goed. Zeker gaan wij er nog eens eten. Echt aanrader, voor ieder wat wils.

23. Nederlands Den Bosch

Voor ons NOOIT meer Zoetelief. Een paar weken geleden hadden wij hier gereserveerd met collega's. Op het moment dat we binnen kwamen waren onze tafels niet vrij. Wij hebben in de zaak bijna een half uur moeten wachten tot onze tafels eindelijk vrij waren. Het personeel hield ons niet op de hoogte. Niemand kwam ons vragen of we alvast wat te drinken wilden en er was ook geen plek aan de bar om te wachten. Het personeel was uiterst onvriendelijk. Hier gaan we nooit meer naar terug!

24. Mediterraans Den Bosch

Heel lekker gegeten. Tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar...

Nogmaals met social deal gegeten, en wederom zeer goede ervaring. Vanwege tijdgebrek om te koken even snel alleen daar gegeten via "spontaan" actie Social Deal, om 17.00 uur gekocht en om 17.15 zat ik al aan tafel te smullen. Tempo werd op mijn verzoek aangepast zodat ik ruim op tijd bij mn afspraak kon zijn. En het eten was weer heerlijk Complimenten!

26. Mediterraans Den Bosch

Heerlijk gegeten. Ruime kaart en erg vriendelijke bediening. En dat alles voor een mooi prijsje (drie gangen menu voor de prijs een twee gangen menu)

27. Mediterraans Den Bosch

R. Verbunt

We hebben heerlijk gegeten en echt genoten van al het lekkers wat op onze borden geserveerd werd. Prima gastheerschap, mooie ambiance.

28. Zuid-Amerikaans Den Bosch

Nergens eet je beter vlees dan bij een Argentijns restaurant… Rancho Bravo bevestigde dat voor de volle 100%, wat een verrukkelijk vlees. Perfect gegrild: rare is ook echt rare (rood, maar wel dichtgeschroeid en ook binnenin gloeiend heet). Kortom een aanrader. En heel redelijk geprijsd.

Esther Bruinsma

Een klein, wat achteraf gelegen restaurant, niet opvallend. Bijzonder goed eten, en heel vriendelijke bediening, aanrader!

Top restaurant, op het gezelligste plein van Den Bosch! Prijs kwaliteit verhouding zeer goed, vriendelijk personeel en snelle service.
    Ik kom niet uit Den Bosch en omstreken maar dit is mijn favoriete plekje in Den Bosch.
    Een aanrader is het: broodje warme kip, super malse kippendijen, gemarineerd en tenslotte geserveerd met een tropical-saus, zoet en zeer smaakvol. Probeer m!
    Café/restaurant vol ambiance. Nummer 1 s’-Hertogenbosch
    Groetjes, Saskia.