Op dit adres zit nu: Menu-et

Proeverij Klassiek in Den Bosch

Parkeergarage Wolvenhoek.
    Transferium Pettelaar (2,00 per auto)

• OV

1622001052 85
1646971983 85
1663619271 85
1671942915 85

1. Een huiselijke sfeer, bediening zeer goed en een gratis pianoconcert. En het eten was heel goed, lekker en niet zo'n overvol bord. Kortom we hebben genoten.

2. P. Diekman

3. Heerlijk avondje uit geweest met vriendinnen in een knus gezellig restaurant, mooie sfeer! En natuurlijk met live muziek, erg gezellig en mooi op maat gebracht, dus we konden ook nog bij praten.

4. Marion van der Tas

Proeverij Klassiek onderscheidt zich van alle restaurants in Den Bosch. Een echte aanrader!! We hebben geweldig genoten van niet alleen heerlijk eten, maar de sfeer, muzikale omlijsting en geweldige bediening maakten dit restaurantbezoek tot een hoogtepunt. Wij komen zeker terug.
    Marion

5. Een hartelijke ontvangst in een sfeervolle ambiance. Heerlijke gerechten die sfeervol opgedoekt worden. Ben er nu voor de tweede keer geweest en er volgen meerdere bezoeken. Een echte aanrader voor mensen die eens iets anders en bijzonders wijlen eten.
    Thom

6. coletavanbekhoven

Eten bij klassiek is een ervaring, een beleving op zich.
    Fantastische pianist, de eigenaar!

7. Bert Kielestein

Prima sfeer, leuke, humorvolle en nette bediening en heerlijk eten en drinken. Kortom: wij hadden een topavond!

8. Wil en Karin

Heerlijk gegeten, plat-du-jour is een aanrader. Gastvrije bediening die je veel aandacht geeft. Wij komen zeker terug!
    Wil en Karin

9. Fam. van Katwijk

Wij hebben gisteravond 18 mei 2013 in de Proeverij Klassiek gegeten met onze kinderen, we waren 50 jaar getrouwd.
    We werden welkom geheten en er werd gevraagd wat het etentje voorstelde, mijn dochter antwoordde mijn ouders zijn 50 jaar getrouwd en wij worden getrakteerd op een etentje.
    Nu we werden heel leuk toegezongen, we hebben enorm genoten van het eten, geweldig!!
    En zeker niet te vergeten de muziek. Erg leuk en warme mensen hier, zeker om nog eens over te doen.
    Nog heel erg bedankt voor de gezelligheid. Kees & An van Katwijk

10. Gezellig avond, goede keuken, leuke muziek, vriendelijke ontvangst en bediening. Kortom een leuk avondje uit.

11. Wat een leuke en voortreffelijke ervaring. Alle rust en alle tijd voor de gasten. Heerlijk eten en dito huiswijn. Het pianospel en zang geven dit restaurant echt iets extras.
    Mijn zestigste verjaardag was onvergetelijk, en ik werd zelfs nog toe gezongen. We komen zeker terug!

12. familie Jägers

Restaurant Klassiek was een heel fijn ervaring. De sfeer, gezelligheid, het lekkere eten, goede wijn en heerlijke muziek, maakte dat wij een op een fantastische avond kunnen terugkijken. Ook onze kinderen, dertigers, vonden Klassiek een hele goede keuze. Paul en Chantal gaan ons zeker terug zien. De aandacht die jullie aan je gasten besteden is hartverwarmend!
    Kortom: Wat ons betreft een echte aanrader!

13. Tom en Hannah

Wij hebben met valentijnsdag bij jullie gegeten, en het was echt fan-tas-tisch!!!
    Dit hebben we toen ook al tegen de eigenaren, Chantal en Paul, gezegd.
    Zij waren ook heel leuk en heel enthousiast over hun zaak, en met name over de muziek.
    Tussen de gangen door werden we verrast met live piano muziek, soms ook met zang. Paul speelde heel mooi piano, en Chantal zong ook prachtig.
    Alsof dit nog niet leuk genoeg was, was ook het eten super ! En vooral de rode huiswijn was heel erg lekker. Echt een aanrader!! Wat ook leuk was, is dat ik bij het nagerecht erg twijfelde wat ik zou kiezen, en hierbij werd ik goed geholpen door Paul, waardoor ik uiteindelijk voor het kaasbordje ging. Hele lekkere kazen, goede balans en er werd een lekkere port bij geschonken. Wederom super.

Je merkt dat alles met zorg is uitgekozen, zowel de producten, de wijnen, als de inrichting. Alles klopte.
    We zijn best wel kieskeurig als het gaat om goede restaurants maar zijn heel erg blij dat we dit restaurant hebben gevonden. We hebben een fantastische avond gehad, perfect verzorgd door de eigenaren. ZIj zijn overigens de enige die wij die avond in de bediening hebben zien werken. Ook een leuk detail.
    Een heel leuk extraatje is dat het zo'n grote muziekliefhebbers zijn, echt gepassioneerd. Aan het einde van de avond werd het zelfs getolereerd dat ikzelf een stukje op de piano speelde, heel leuk. Ze zeiden dat dit vaker voorkwam, wederom, heel leuk! De muziekkeuze past ook echt bij de sfeer van het restaurant(je) en bij de eigenaren zelf.
    Fan-tas-tisch nogmaals.
    Aanrader!!!!

Veel groetjes,
    Tom en Hannah uit Eindhoven

14. J.vanhulten- erren

Onze speciale trouwdag (48 !! Jaar) hebben wij lekker en sfeervol door gebracht bij Uw bedrijf in de leukste eet straat van den Bosch. Ook de persoonlijke bediening werd door ons erg op prijs gesteld ! Komen echt nog de proeverij een keer bezoeken. Gr. J van Hulten en echtgenote.

15. J.J. Groenewegen

Prachtige klassieke sfeer in het restaurant. Eens te meer door de prachtige pianosolo's van de kok. Het eten was voortreffelijk bereid en smaakte navenant. Zo vlak voor carnaval was het heel rustig en is de service vanzelf goed.
    Hoewel een eind van huis hoop ik hier spoedig weer te komen.

16. JH Scheepers

Beperkte kaart, maakt kiezen gemakkelijk. De kwaliteit was goed, de ambience was prima en de bediening zeer gastvrij. Bijzonder leuk was het muzikale optreden van kok en bediening. Jan

17. Kleine kaart, maar de kwaliteit was goed. Erg gezellig zitten en gastvrije bediening. Live muziek erbij maakt het sfeertje af.

18. Geweldig leuke avond gehad! Prijs kwaliteit klopt helemaal. Dit restaurant biedt echt iets anders m.b.t de sfeer. Het is intiem en erg gezellig en de life muziek onderscheidend en erg leuk.
    (plus leuke bediening....;-)

19. Marja en ben

Het bezoek aan bistro proeverij klassiek was in combinatie met een bezoek aan het theater, op internet gekeken en door de foto, en recencies aangetrokken. Het weer was lekker ,wat betekende dat wij buiten konden dineren, wat op zich al een feest is. voor ons vieren, het 4 gangenmenu, mooie gerechten, verrassend opgediend op nostalgisch en knus servies, wat wij heel gezellig vonden! Mooie porties, mooie wijnkaart, kortom een aanrader en een plek om naar terug te keren.
    Graag willen wij ook een keer binnen dineren, om ook daar de sfeer te voelen, van knusheid en nostalgie!
    Zeer vriendelijke dames in de bediening, kortom een aanrader!
    Marja en Ben. Essen Belgie
    Yvonne en Diederik Breda

20. Op het Veld

Op internet gezocht naar een restaurantje in Den Bosch en aangezien deze volgens recensies het hoogste cijfer kreeg, zijn we bij bistro Klassiek gaan eten.
    En ze hebben de beloftes meer dan waar gemaakt! Heerlijk buiten gezeten de hele avond en voortreffelijk gegeten! We kozen voor het 4 gangen keuzemenu voor slechts 34,50. Niet veel voor het zeer smakelijke eten dat je geserveerd krijgt. Goede wijn, prima service!
    Het is jammer dat het een klein restaurantje is, waardoor het niet zo opvalt in de drukke Korte putstraat. Het is een smal pandje, met maar een klein terras. Van het thema 'klassiek' met de ouderwetse schoteltjes en kannetjes moet je houden. Qua thematisering is het erg leuk en goed doorgevoerd! Je krijgt zelfs de rekening in een ouderwets kannetje.
    Samengevat: een aanrader!

21. Ben 7466 punten

Tijdens de restaurantweek is het voor ons altijd weer een uitproberen van onbekende restaurants of restaurants waar we nog nooit geweest zijn.

‘s-Hertogenbosch is dan eigenlijk een plek waar je niet om heen kunt dus vrijdagavond 9 maart gereserveerd bij Proeverij Klassiek in de korte putstraat waar de eetgelegenheden schouder aan schouder zitten.

We stapten eerst binnen in de verkeerde klassiek, (cafe klassiek, een klein gezellig en nostalgische café ) maar de eigenaresse verwees ons naar de overkant waar hun restaurant zit.

We werden welkom geheten door een van de 2 jongedames (bleek achteraf de dochter van de eigenaar) en we kregen een mooi plekje achterin langs de wand.

Proeverij Klassiek is een sfeervol en pittoresk restaurantje met heeel veeeeel gezelligheid. Knusse kleine tafels, overal gezellige oude of antieke lampen, houten lambrisering, oude kasten als voorpaneel, allerlei potjes, prullaria van tin, zilver etc., veel gezelligheid van vroeger. Op de foto’s zie je de borden en kopjes die je ook wel op rommelmarkten en dergelijke tegenkomt.
    Absoluut niet storend, gewoon passend bij het geheel. Het restaurant heeft 30 couverts en 16 buiten, die gisteravond ook allemaal bezet waren door de fijne warme warmtekachels, waarbij je dus nu al buiten sfeervol kon eten.
    Voor mensen moeilijk ter been is dit geen place to be want het overigens schone toilet is met een ronde trap naar boven, waar ook de keuken is.

We hadden gekozen voor het 4 gangen keuze menu van de restaurantweek.
    Als 1e kregen we een schaaltje met heerlijk vers bruin en wit krokant brood. Hierbij zat een bakje knoflooksaus en zelfgemaakte kruidenboter.

Als voorgerecht ging Leonie voor de carpaccio van het Simmentaler rund ( van het zwitsers rund), ik mocht ook proeven, heerlijk vers, dat proef je meteen, met Parmezaanse kaas, truffelmayonaise en pijnboompitjes.

Ik zelf ging voor een schaaltje Escargots. Lekker mals in een heerlijke romige kruidige knoflooksaus, jammer genoeg maar een stuk of 10, hier had ik er wel veel meer van gelust. Een derde keuze was een zalmtartaar. De gekozen Chardonnay was fris maar vlak.

Als tussengerecht had je keuze uit Kabeljauw met langoustines of ossenhaas. Wij gingen beiden voor de ossenhaas, inderdaad weer van het Zwitsers rund. Heerlijk mals en sappig en zeker vers (geen bloed) in een saus van Pedro Ximenez. Heerlijk in samenhang met de gekozen Merlot.

Als hoofdgerecht was er een keuze uit slibtongetjes of gegrilde rib eye. Mijn vrouw ging voor de slibtongetjes, ze vond ze best lekker maar had een beetje problemen met het fileren van de graatjes.

Ik zelf ging voor de rib-eye die ik tijdens het diner pas wisselde omdat ik de Merlot zo lekker vond dat ik overstapte van vis naar vlees.
    Voor mijn beleving is een rib-eye met een stuk vet maar deze was gewoon mooi mager in een heerlijke saus.
    Volgens de kaart met portsaus maar daar had ik mijn twijfels over, maar dat maakte niet uit want hij smaakte prima.
    Daarbij een mooi schaaltje rosevalaardappels en een schaaltje groenten ( wortel, prei, ui , champignon) in een heerlijke zoete marinade. De bijgerechten paste zowel bij het vlees als het visgerecht.

Als nagerecht een grand dessert: Heerlijk aardbeienroomijs, met krokante eigengemaakte chocolade, daarnaast wat schijfjes fruit, appel en kiwi en een schaaltje mangocino.
    Ik bewaarde de parfait voor het laatst en inderdaad, dat was zo lekker, lekkere nogatine, mooi fris, luchtig, en zoet met wat stukjes hazelnoot.

Als afsluiting kozen we nog voor een cappuccino, een lekker bakkie met een glaasje amaretto met slagroom en een toblerone.
    Als vooraf hadden we een 10 jaar oude port van Kopke, heel smakelijk, licht kruidig.

Als wijn bij het voorgerecht een Chardonnay van Croix dór Blanc van Terret. Een licht gele frisse wijn. Weinig geur en vlak met geen nadronk, geen topper (7).

Bij het tussen en hoofdgerecht een Montes merlot uit Chili ( 2010) van 14% (waarvan 10 % C.S.) uit de vallei de Colchagua. Donker rood, geuren en smaak van donker fruit (kersen, bramen , framboos), met mooie niet te zware tannines, licht hout en een goede zachte nadronk. Prima keuze als huiswijn bij mijn vleesgerechten (9).

Bij het nagerecht wilde ik geen port maar een stevige wijn die paste bij het zoet. De keuze was of een gewurztraminer of een rode van Gerard Bertrand. Ik ging voor de rode, een mooie stevige, zoete aperitief wijn uit 2008 van 16% (8).

De twee dames konden de 45 couverts ( binnen en buiten ) prima bijhouden. Vriendelijk en aandacht voor een ieder. Knap dat op neer van die draaitrap met de borden zonder knoeien al werd veel door het keukenpersoneel aangegeven.

Een en al Bossche gezelligheid zoals een bistro kan zijn. Lekker ongedwongen waarbij je met niet te grote gerechten lekker gevuld naar huis gaat. Met z’n tweeën met fooi voor € 115,00 is voor herhaling vatbaar.

22. Echt verrast door de goede, kan bijna wel zeggen super kwaliteit van het eten [en we zijn wel wat gewend]!

We hebben bij toeval nog een tafeltje bij Klassiek kunnen bemachtigen en een super avond gehad!

Zowel voor [proeverijtje], hoofd [slibtong] en het nagerecht [div kaasjes met port] waren echt top! Wij gaan hier dan ook zeker terug komen.

23. Heerlijk gegeten vooral proeverij klassiek, een echte aanrader.

Een sfeervolle en knusse huiskamer. Vriendelijke bediening en een charmante en attente gastvrouw. Door het concept kleine gerechten, konden wij verschillende smaken proeven.

Lekkere huiswijn. We komen zeker een keer terug.