di vanaf 16:30
do vanaf 16:30
vr vanaf 16:30
za vanaf 16:30
zo vanaf 16:30

Een klassiek restaurant met een gezellige huiskamersfeer waarbij gastvrijheid, gezelligheid en kwaliteit ervoor zorgen dat uit eten gaan ervaren wordt als een echte beleving . Brasserie Ome Bernard is gevestigd in de Verwersstraat, midden in de bruisende Bossche binnenstad. Bij de Bosschenaren ook wel bekend als de “PC hooftstraat “ van de stad.

Bij Ome Bernard kiest een voor- hoofd- en nagerecht uit de kaart en het drie gangen menu wordt geserveerd voor 32,50. Natuurlijk zijn alle gerechten ook los te bestellen.

di vanaf 16:30

1411924642 76
1520404411 81
1525120922 81

1. Willeke van den Bosch

Geweldig ontvangen, zeer goed gegeten, avondvullend.

2. We waren met 6 vrienden te GAST bij ome Bernard. Het eten was uitstekend evenals de bediening. M.a.w. we hebben genoten.

3. 5 shopvriendinnen

Lekker en gezellig gegeten na het winkelen.
    Vriendinnen waren alle zeer tevreden over restaurantkeuze.

4. Op advies gaan eten bij ome bernard. Na vriendelijk ontvangst en een keuze gemaakt te hebben van een goed uitziende kaart. Kwam na 3! Minuten al ons voorgerecht. Wat snel want het mandje stokbrood was nog vol, De opmaak was niet spectaculair maar erg lekker. De laatste hap net weg geslikt en de borden werden al weer van tafel gehaald. Of het gesmaakt had konden we alleen maar beamen. Binnen 5 a 10 minuten na het uithalen van de borden werd ons hoofdgerecht geserveerd. Alsof ze haast hadden om ons weg te krijgen?! Over de smaak van het eten veel ook bij het hoofdgerecht niets op aan te merken. Wederom de borden net leeg en de tafel werd uitgehaald. We wilde graag een dessert maar graag met wat meer rust tussen de door. Na een tijdje wachten(prima tijd!) werd ons ''grand dessert'' geserveerd. Wederom was alles op smaak maar net als bij het voorgerecht was de presentatie hiervan bedroevend. Voor ons geen 2e keer meer ondanks de goede smaak.

5. Heel goed gegeten, alleen jammer dat de gerechten wel heel snel achter elkaar geserveerd werden. Maar voor de rest, goed restaurant.

6. Wilma Korthals

Het eten was heerlijk en de sfeer is ook heel goed
    De ruimte staat wel vol en daardoor is het soms schuiven met je stoel om anderen er langs te laten

7. Ontzettend lekker gegeten in een heel prettig sfeertje! Complimenten voor de vriendelijke bediening!

8. Zoals ook eerdere ervaringen weer heel positief.
    Prijs / kwaliteit erg goed.
    Mooie menukaart.
    Vooral de proeverij van voor - en nagerecht zin een aanrader.
    Waren met een gezelschap van 5 personen en hadden een mooie plaats vlakbij het raam aan een ronde tafel.
    Bediening erg klantvriendelijk en netjes, maar dan ook op een gezellige manier en niet te formeel.
    Kortom… Topper en tot de volgende keer.

9. Prijs en kwaliteit top. Vriendelijke bediening en foutjes worden meteen goedgemaakt. Het is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn dat we daar uit eten gaan. Aanrader!

10. Top restaurant! Goed eten en leuk personeel. Aanrader voor als je in den-bosch bent!

11. In een woord erg gezellig, lekker gegeten en vriendelijk personeel.

12. Lieneke korving

Een prima restaurant. Een echte aanrader. Vriendelijke bediening. En prijs kwaliteit uitstekend. Wij waren met 8 personen en iedereen had gelijkertijd het eten. Iets om terug terug te komen.

13. Arthur Castelijns

Erg goede prijs kwaliteit verhouding en fijne vriendelijke bediening, hier voel je je nog echt gast

14. Gezellig restaurant , we waren met 9 personen , we waren allemaal zeer tevreden over het eten ,en de bediening was goed.

15. Annette

Eten en bediening was super. Helaas konden wij elkaar amper verstaan omdat er een groep naast ons zat met jongelui ( vrijgezellenfeestje ) die zeer luidruchtig waren!

16. Kampinga

We hebben heerlijk gegeten, de bediening was goed en het was er een gezellige sfeer.

17. Cor de Grijs

Heerlijk gegeten voor een goede prijs.

18. JD 5 punten

Niets op eten aan te merken. Maar een 3 gangen diner genomen en dan met 90 minuten weer buiten staan dan vraag je je wel af of je welkom bent !

19. Vandaag, zondag 1 mei, wezen eten bij Ome Bernard! Wat heel jammer was, was dat het drinken aan de dure kant is wat vooraf nergens staat aangegeven! De gastheer had het erg druk met aansturen van ongeschoold personeel, waardoor we lang op ons dure drinken hebben moeten wachten. Het eten was aan de lauwe kant en was smaakloos, ik denk dat ze in deze keuken nooit van peper en zout gehoord hebben! Wel jammer, we waren er al vaker geweest, want het is wel echt een gezellig en knus tentje met verschillende ruimtes...
    Voor ons helaas nooit geen Ome Bernard meer!!

20. Anita Heuverling

Het was weer super goed. Leuk personeel.

21. Met zijn allen (4 personen) waren wij zeer tevreden, lekkere keuken, vriendelijke, vlotte bediening,
    een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Een aanrader!

22. Jolanda Groot

Je kunt gezellig zitten bij Ome Bernard. Het eten is geen haute cuisine, maar prima. De salade is wat mager. Verder prima bediening en overall een leuke avond gehad.

23. François CLAES

Uitmuntend!! Zeer vlotte & uiterst vriendelijke bediening. Prijs-kwaliteit verhouding uitzonderlijk goed! Een echte aanrader.

24. Ellemieke Vugts

Heerlijk gegeten. Carpaccio was lekker. Hoofdgerechten zijn niet super groot, maar je hebt tenminste niet zo'n opgeblazen "ik heb te veel gegeten" gevoel. Toetje Chocolade truffel was heerlijk. 3 gangen menu kost € 30,- en er is volop keus.

25. Gemoedelijke sfeer met prima keuze menu.

26. Janssens

Op 26 april bij Ome Bernard gegeten. Helaas moeten wachten op een tafel terwijl we wel gereserveerd hadden. Menukaart zit leuk en goed in elkaar, het eten wordt in het juiste tempo opgediend. Eten is lekker en een aanrader. Echter de onvriendelijke bediening en de zeer onbeschofte reactie van de eigenaar of manager op een vraag doen mij besluiten er niet meer te gaan eten.

27. Henny 41 punten

Heerlijk gegeten, gerechten waren super verzorgd! Heel viendelijke en gastvrije bediening! Was van Social Deal vouchers en ik heb het beslist anders meegemaakt! We konden gewoon van de kaart kiezen en niks geen speciale mindere menu's voor de korting. Voor herhaling vatbaar dus en beslist de volle prijs waard!

28. Met Social Deal bon gegeten vanavond. Super gezellig knus tentje. Service een 10, omdat het eigenlijk voor Social Deal vol zat, maar omdat wij alleen zondags vrij zijn hadden ze een uitzondering gemaakt.

Wat je vaak ziet bij Social Deal is dat je een aangepast menu krijgt of aangepaste porties, maar dat was hier absoluut niet het geval. Kiezen uit de hele kaart en ruime porties. Extra friet en sla werden niet in rekening gebracht.

We hebben alle 4 allemaal andere gerechten gehad en het was allemaal goed en ruime porties. Hele goede menukaart. Hier kan iedereen een keuze maken.

Wij komen zeker terug. MVG

29. Ronnie vd Zande

30. Voortreffelijk gegeten bij Ome Bernard. Wij vonden de porties eerder te groot en vonden het jammer dat we niet alles op konden. Absoluut een aanrader, zeker voor grotere gezelschappen.
    De keuze is erg groot, dus er staat voor iedereen wel iets lekkers op de kaart (driegangen voor een vaste, redelijke prijs). Ook fijn dat je kunt kiezen voor Irish koffie of dergelijke in plaats van het dessert.
    Werkelijk top!

31. Op 14-03-2014 met vier personen gaan eten bij Ome Bernard. We komen hier vaak omdat het daar prima toeven is. Ook de prijs kwaliteitverhouding is uitstekend. De eigenaar is ook een gastheer pur sang. Van ons verdienen ze op alle onderdelen een vette 10!

32. Afgelopen woensdag met zijn tweetjes gegeten, heerlijk gegeten en een heel goede prijs kwaliteit verhouding! En zeker meer dan genoeg een drie gangen menu! En ook nog eens een hele ruime keuze aan gerechten! Wij komen nog een keer terug om de rest uit te proberen! Bedankt voor de gastvrijheid!

33. Wij hebben hier recentelijk gegeten, maar had hier wel iets meer van voorgesteld. De voorgerechten en hoofdgerechten waren somber en zonder passie bereid. Ik zou juist in deze tijd onderscheidend koken en zeker geen gebruik maken van kant en klare producten. Voor ons niet meer.....

34. Een erg leuk restaurantje. Sfeer is erg prettig en veel mooie & gezellige ruimtes binnen.
    Veel bediening (af en toe ook nergens te vinden vanwege de vele aparte ruimtes) en beleefd zoals het hoort.

Heel veel keus in het menu! Wij hadden met zijn tweeën wel erg moeite met kiezen!
    Steak en friandeoester precies zoals we aangegeven hadden (je ziet toch erg vaak dat dat niet helemaal lukt..).
    Was allemaal lekker voor een 'normaal' etentje.

35. Pam Stolvis

36. Wij hebben hier afgelopen zaterdag gegeten. Het is een ontzettend leuke tent om te zien. Personeel is ook erg vriendelijk, niks van te zeggen. Je kunt er gebruik maken van een 3 gangenmenu voor € 27,50. Prima prijs maar je krijgt er wel kleine porties voor. Wij hadden de ossenhaas vooraf. Smaak was flauw, eten was niet heel warm en vlees was niet heel mals. Vrienden van ons hadden neusje vd zalm en dit was prima. Hoofgerecht was voor ons varkenshaas wat ik echt heel weinig vond. Je kreeg een klein stukje varkenshaas op je bord met een schaaltje saus. Vriendin van mij had carpaccio besteld als maaltijdsalade maar dit was misgegaan en kreeg een gewone (heel weinig dus) carpaccio. Werd meteen hersteld maar kreeg hetzelfde bord met alleen een "kwak" sla erbij. Wat wij nog het ergste vonden is dat ze € 2,95 voor een colaatje en biertje rekenen. Echt veel te veel! Zo kun je wel een menu aanbieden voor € 27,95 en dan de klant terugpakken op het drinken, daarvan weet je toch vaak niet wat het kost totdat je de rekening krijgt gepresenteerd. Jammer, een gemiste kans want wij komen hier niet meer terug.

37. Gisteren samen met mijn vriendin hier heerlijk gegeten. Het restaurant heeft allerlei aparte gedeeltes en nisjes waardoor er veel privacy is, en je geen last hebt van de omgeving. Het eten was echt voortreffelijk, de bediening top en de prijs dik in orde. Zeker voor herhaling vatbaar, wij komen terug!

38. fam de kok

Gisteren op de verjaardag van mijn dochter 1-11-2012 gaan eten met 5 pers. Het was bomvol binnen en nadat we aan de tafel werden gezet 15 min. niemand meer gezien. Hierna maar zelf iemand gehaald om drankjes te kunnen bestellen! Bij het hoofdgerecht kregen we 1 inimini schaaltje friet en salade.
    De spareribschotel was echt droog en bijna niet van het bot af te krijgen als ook de sparerib bij de mixgril en de biefstuk was veel te hard gebakken !!!
    Bij het nagerecht kregen we een chocoladecake die zo droog was dat je er drank bij moest spoelen !!!!!
    Hierna nog 2x iemand zelf moeten benaderen om drankjes te kunnen bestellen !!!!
    Het was erg druk en je kon goed zien dat er eigenlijk te weinig mensen rond liepen voor deze drukte, wel erg jammer want we mochten toch 180 euro afrekenen en voor dit bedrag verwacht je wel iets meer dan bovenstaande ervaring !!!!!!! Jammer ome Bernhart maar dit was voor ons een eenmalige ervaring !!!!!

39. Leuk restaurant. In eerste instantie kregen we een minder gunstig gelegen tafeltje, maar op onze vraag om een ander tafeltje werd positief gereageerd. Heerlijk gegeten, goede porties en vriendelijke bediening. Een aanrader.

40. Ons bezoek begon uitstekend ze hebben een leuke kaart met ruime keuze. De voorgerechtjes waren uitstekend. Goed van smaak en ruime porties. Ook het hoofdgerecht was voldoende echter... We hadden ossehaas en tornedos gekozen rood ook nog- nu was mijn tornedos net aan naar de ossehaas had duidelijk te lang staan wachten ergens.. De buitenkant was uitgedroogd en duidelijk over zelfs het medium heen.. Jammer. De bediening reageerde daarom uitstekend door e.ea te corrigeren. Kortom toch een goede score voor dit restaurant.

41. Nikki 53 punten

Erg lekker, uitstekende service en erg gezellig!

42. Je kunt hier lekker eten, wanneer je met een grote groep bent kun je in een aparte ruimte zitten, erg gezellig.

43. Vanavond zijn we na een dagje winkelen in Den Bosch een restaurantje binnen gelopen. We hebben gevraagd bij Ome Bernard of er een mogelijkheid was om rond een uurtje of zeven een hapje te komen eten. Dit ging helaas niet door. Niet bij stil gestaan dat het natuurlijk op zaterdag hartstikke druk met reserveringen is in de stad. Wel werd ons de mogelijkheid gegeven om direct een plaatsje voor twee te nemen dan hadden we nog tot 8 uur de tijd. Na overleg met mijn vriendin toch een hapje gaan eten want de maag knorde. Buiten hadden we al even op de menu kaart gekeken en de kaart was zo samengesteld dat je voor 28.50 een 3 gangen menu kon samen stellen.
    Binnen aangekomen werden we door een heel erg vriendelijke gastvrouw naar onze plaats begeleid en werden onze jassen aangenomen. We werden voorzien van een mandje brood met de gebruikelijke dipjes en onze drankjes werden opgenomen. Onder tussen even rondkijken, gezellig aangekleed restaurant met een hoop knusse elementjes. Het voelt ook wel of je in een grote oude kamer zit. De kaart kregen we tegelijk met onze drankjes en we hebben allebei een keuze gemaakt die ons beviel. We hebben de rest van de maaltijd lekker gegeten en aan het einde hoefden we niet al te veel af te rekenen. De kaart is uitgebreid als je bedenkt dat bij een hoop restaurants de keuzemenu's beperkt zijn. Al met al een gezellig restaurantje met leuke eenvoudige maar lekkere gerechten voor een prima prijs. Volgende keer weer op zoek naar een nieuw restaurantje in Den Bosch waar we goedkoop en lekker kunnen eten maar Ome bernard kreeg toch een ruime voldoende :d

44. Lekker eten, betaalbaar, gezellig.