• OV

Vanaf station 's-Hertogenbosch is het ongeveer 10 minuten lopen.

ma 12:00 - 22:00
di 12:00 - 22:00
wo vanaf 12:00
za Gesloten
zo Gesloten

• Biologisch
  • Suikervrij

1. Personeel
    • Chef: Edwin Kats/ Bart Klomp (chef de cuisine)
    • Eigenaar: Edwin Kats

1548320566 58
1582034178 64
1595519623 61
1656204124 68

1. Noble zit aan de rand van ’s-Hertogenbosch met een fantastisch uitzicht over de Dommel en natuurreservaat De Bossche Broek. Het restaurant is kleurrijk en wat druk ingericht maar doet gezellig aan.

We worden uitermate vriendelijk ontvangen en naar onze tafel geleid. Zelf begin ik met een lekker glaasje champagne terwijl mijn vrouw die zich heeft opgeworpen als “de bob” met de huis mocktail begint. Hierbij laten we de volgende “bites” serveren:

Paling | Brioche | Crème Fraîche | Haringkuit
    Biet | Gerookt | Kwark | Koffie
    Kroepoek | Furikake | Ponzu

Alle 3 kleine smaakexplosies die de smaakpapillen even goed wakker schudden. De bite van paling staat blijkbaar als sinds dag 1 op de kaart (en terecht), maar zeker de biet is een aanrader. Een fijn begin van onze lunch!

Vervolgens krijgen we een kleine amuse geserveerd en besluiten we voor de volledige 7-gangen “prestige” ervaring te gaan:

Yellowtail | Cresson | Koolrabi | Citroen -> Een mooi opgemaakt bord met daar onder een heerlijke tartaar van Yellowtail. Een lekkere hint citroen en “sausje” van waterkers om de stukjes Yellowtail doorheen te halen. Zalig!

Schotse zalm | XO | Venkel | Radijs -> Zacht gegaarde zalm welke perfect uit elkaar valt met “schubben” van Radijs. De XO een perfecte hartige toevoeging aan dit gerecht.

Snoekbaars | Paling | Eidooier | Kimchi -> Hoewel de snoekbaars het hoofdingrediënt is, is de smaak met name paling. En dat is zeker geen klacht. De zachte eidooier bindt alles heerlijk samen. Kimchi is aanwezig zonder te overheersen.

Tarbot | Bloemkool | Kerrieblad | Pandan -> Dit gerecht is wat ons betreft het gerecht van de middag. Alles klopt, een tien op 10. De geschaafde & geroosterde bloemkool geeft een lekkere bite. De zachtheid van de pandan combineert perfect met de kerrie. En dit alles zonder de hoofdrol af te pakken van de geweldig bereide tarbot. Een gerecht om voor terug te komen.

Eend | Gele biet | Abrikoos | Bieslook -> Een mooi stukje eendenborst (en een stukje van de haas). Heerlijke sauzen er bij, prima combinerend met het zoet van de abrikoos en het wat meer aardse van de gele biet. Er lag ook een krokantje van aardappel op het bord. Op zich lekker, maar het “krokant” ontbrak er een beetje aan, maar een kniesoor die daar op let gezien de kwaliteit van al het andere wat we vanmiddag voor bij hebben zien komen.

Stilton | Goji | Vijg | Witte chocolade -> Om te zien wellicht het minst interessante gerecht, maar een prima overgang richting het zoet van het dessert. Eigenlijk heb je een soort kaasplankje in kruimelvorm op je bord liggen.

Duindoorn | Witte chocolade | Peterselie | Yoghurt -> Het dessert stelt ook zekr niet teleur: Een heerlijk zuurtje van de duindoorn, zijdezachte peterselie ijs, het zoete van de witte chocolade en het frisse van de yoghurt. Een meer dan prima einde van deze 7 gangen.

Als afsluiting nemen we nog een dubbele espresso & een thee met friandises en komen tot de conclusie dat we echt heerlijk gegeten hebben op een mooie locatie. Verder zijn we geholpen door een uitermate plezierige & leuke zwarte brigade. Ook de chef wilde graag nog even weten of alles bevallen was, wat we natuurlijk hebben kunnen bevestigen.

Ook nog wel even iets om te vermelden: Neem ook de tijd om even naar het toilet te gaan. Je komt zelden zo’n mooie toiletgroep tegen. Minpuntje is er alleen wel de hysterische geluidsband met sportmomenten die op de achtergrond draait. Die mogen ze afschaffen. En een klein foutje in de bediening: Na het eerste voorgerecht was er nergens meer op tafel een mes te ontdekken om de boter op het brood te kunnen smeren. Misschien is het handig om er eentje bij het brood/boter te laten liggen?

Noble is in ieder geval wat ons betreft een dikke aanrader en wij zullen zeker nog eens terug komen om ook eens wat á la carte gerechten te proberen.
    Bedankt voor de fijne middag!

2. Stef

3. Leon vd Zanden

Ondanks de mooie en makkelijk bereikbare locatie is het toch een teleurstellende avond geworden. Het personeel was of heel jong (onwennig) of sarcastisch. Vooral de gastvrouw van het huis straalde ‘alles is te veel’ uit en was ronduit onvriendelijk. Daarnaast is de ruimte erg gehorig waardoor we de uitleg van de gerechten en elkaar amper konden verstaan.
    De gerechten waren heerlijk en met smaak bereid, maar de sfeer doet echt afbreuk aan de beleving. Zeer onprofessioneel voor de prijs die je ervoor betaalt.

4. Eten en wijn waren goed, ambiance en bediening minder.

5. Gisteren (op zondagavond) samen met mijn vrouw bij Noble gegeten. Wij kozen voor het prestige menu waarbij de vleesgerechten op ons verzoek zijn vervangen door visgerechten. Dat kwam niet helemaal goed over, waarbij ik bij de derde (?) gang een ander gerecht kreeg van mijn vrouw. Goed, dat kan gebeuren en dat is geen ramp. Noble is een stijlvol restaurant met een prettige ambiance en een open keuken. Afhankelijk van de zitplaats kijk je uit op het water. Prachtig. We vonden de gerechten bijzonder smakelijk, mooi gebalanceerd qua hoeveelheid en schitterend opgemaakt. Uit de kunst. De bediening is losjes / informeel te noemen. Dat vonden wij persoonlijk wel prettig. Echter, in een restaurant van deze klasse vind ik persoonlijk dat personeel niet op gympen hoort te lopen en zichtbare tatoeages mochten wat mij betreft achterwege blijven. Dat doet wat afbreuk aan het geheel vind ik. Een menukaart waarbij vlekjes op de pagina's zichtbaar zijn hoort wat mij betreft ook niet bij een restaurant in deze klasse. Bij de afsluitende ronde kozen we voor thee. Er werd niet gevraagd of we daar wat friandise bij wilden bestellen. Daar heb ik zelf om gevraagd. Kleinigheidje, maar toch. Nadat de rekening was gevraagd was het nog wat (te) lang wachten voordat kon worden afgerekend. Al met al echt heerlijk gegeten en echt genoten, maar hier en daar nog wat schoonheidsfoutjes die volgens mij eenvoudig kunnen worden hersteld. We komen graag nog eens terug!

6. Toch maar weer eens geprobeerd. We waren hier voor de eerste keer toen het net open was. Dat wij vandaag pas weer geprobeerd hebben, zegt genoeg over de eerste keer.

Ten eerste werden wij als 'late reserveerdes' en niet reguliere gasten in een rustig gedeelte van het restaurant gezet. Dat viel op en daarmee ook tegen. Mijn vrouw wilde een glaasje champagne en ik wilde meteen een fles rode wijn bestelen. Helaas moest ik lang wachten voordat ik de wijnkaart kreeg. Uiteindelijk een leuk flesje Montalcino Gaja besteld die voortreffelijk was. Mijn vrouw was zeer content met het glaasje champagne. Maar dan is het wachten op de menukaart. Dat was naar ons gevoel net iets te lang, dus om de honger vast wat te stellen wat Pata Negra bestelt die aansluitend uitstekend bleek te zijn.

Vooraf bestelde ik wat 'bites' die prima waren en mijn vrouw wilde iets lauws hebben. De serveerster adviseerde haar Rode Mul te nemen. De 'bites' waren best goed en de Rode Mul smaakte mijn vrouw ook wel, maar dit was een koud gerechtje. Dat was wel een tegenvaller voor mijn vrouw. Had ze dit geweten, dan had ze dit niet besteld.

Mijn vrouw had zwezerik als hoofdgerecht en ik had Ossenhaas met truffel. Als bijgerechtjes hadden we wat frietjes en Aziatische roerbakgroentes besteld. Achteraf besef ik me dat mij niet gevraagd is hoe ik de ossenhaas wilde hebben maar ik kreeg een bord geserveerd waarvan alles lauw was. Het was gewoon niet smakelijk. Ik vroeg daarom maar voorzichtig aan de serveerster of het de bedoeling was dat de ossenhaas (en de rest) lauw geserveerd dient te worden. Deed bleek niet het geval te zijn dus werd mijn bord weggehaald en zou ik een nieuwe krijgen.

Ondertussen zat mijn vrouw alleen te eten van de zwezerik - wat haar redelijk smaakte - en stonden de frietjes koud te worden. Gelukkig kreeg ik binnen 10 minuten - zo niet nog korter - een nieuw bord. De stoom kwam ervan af. Nu hadden ze gezorgd dat het ook werkelijk warm was. Bij het indienen moest de ober op enigszins verdekte wijze duidelijke maken dat mijn eerste bord eigenlijk wel goed was. Dit vond ik uitermate ongepast maar wilde hier niet op ingaan.

Het 2e bordje ossenhaas was een schande, het leek wel of het in de steamer was geweest. Alles had een zodanige temperatuur dat er geen smaak meer aanzat. De truffel schijfjes waren zacht, weeïg en smaakloos. Daarnaast vonden ze het kennelijk normaal dat ik hier koude frietjes bij moest eten. Ik heb mijn bord en de rest laten staan en heb afgerekend en ben gegaan.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ze de ossenhaas niet in rekening hebben gebracht maar met de wijn erbij heb ik toch een kleine € 250 moeten betalen. Alles bij elkaar maakte het dus voor ons geen edele indruk.

Dit was dus ons tweede bezoek, maar ik betwijfel sterk of wij hier ooit nog eens voor een derde keer gaan proberen.

3,7
  7. Ons tweede bezoek aan Noble waar inmiddels al twee maanden een nieuwe keuken- en souschef in de keuken staan. De chef wilde graag de nieuwe gerechten laten proeven.
    Als aperitief een Albariño van Piedra del Mal die zeer goed beviel. Helaas geen amuses dus ernaast een bite. Peterseliekroepoek met een dip van dashi en sambai azijn afgewerkt met een poeder van zeealgen, die minder fris was dan verwacht met een krachtige umami toets.

De eerste begeleider werd met kennis van zaken gepresenteerd. Een Oostenrijkse Welschriesling 2018 van Velich, fris en sappig met aangename mineraliteit. Uit de keuken een mooie presentatie. In een saus van zoete ui met druppels daslookolie een tartaar van rode poon, fris aangemaakt, waarop dotjes crème van zoete ui, dotjes gel van citrus, haringkuit en een fijne brunoise van koolrabi afgedekt met een kroepoekje. Een goede start, verfijnde smaken met gelaagde opbouw waarnaast de wijn keurig in balans was. (8,25)

De sympathieke assistent sommelier uit Duitsland presenteerde de tweede begeleider. Een volle Roussanne uit de Languedoc van Felines Jourdan die een bittertje in de afdronk had. Ernaast een klein snoepgerechtje. Op een schijfje gekarameliseerde pompoen een salade van kingkrab waarop dotjes crème van baharat en gefermenteerde knoflook, pompoen pitten, toefjes gel van verjus en een krokantje van briquedeeg gekruid met baharat. Een redelijk complexe smaakbeleving waarin de delicate kingkrab keurig overeind bleef. De wijn sloot aromatisch goed aan maar het bittertje werd helaas door de kruiden wat versterkt. (7,75)

Uit de Côtes du Rhône een “Les Becs Fins Blanc” 2016 van Tardieu-Laurent met de herkenbare ronde toets van abrikoos en perzik. Op het bord een gerecht in mediterraanse stijl. Dorade filet gebakken op zuurdesem waarop stukken kreeft en vlokken van oude kaas, het geheel was afgewerkt met een frisse antiboise en een dunne streep rouille. De smaak van de dorade ging over de delicate kreeft heen, dat was jammer. De kreeft met antiboise en rouille was heerlijk. De wijn ontwikkelde naast het gerecht een bittertje in de afdronk. (7,5)

Voor bij de topper van de middag een oaky Auromon Chardonnay 2018 uit de Limoux van Paul Mas die in de mond lekker fris was. Een bruin gebakken tarbotfilet op een aardappelmousseline afgedekt met dunne plakjes krokante aardappel waarop een quenelle Anna Dutch kaviaar en blaadjes postelein, ernaast aardappelkaantjes en een kalfsjus afgedekt met een schuimige beurreblanc. Een klassieker die top uitgevoerd was. (8,75)

Voor bij het pièce een Ca'nova Rosso Veronese van Gorgo, vol met tonen van rijpe kers en pruim en een zachte, ronde afdronk. Op het bord twee medaillons van hertenrugfilet en de eigen specerijensaus, ernaast dotjes crème van cashewnoot en een stuk pastinaak waarop panko en structuren van rabarber. Het vlees was keurig gegaard en mooi op smaak, de cashewnoot was erg lekker, ook de zoetzure combinatie van de pastinaak met rabarber sprak me aan. De wijn was keurig in balans, genieten! (8,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal lekkere tot hele lekkere friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd op hele vriendelijke correcte wijze met gezelligheid. De wijnselectie verdiend nog wat extra aandacht.

Kortom een hele aangename middag op een fijne locatie met mooi uitzicht en gerechten in een meer klassieker stijl dan dat we van de chef gewend zijn. We hebben weer genoten en voegen ze graag toe aan onze favorieten, bedankt!

8. Niet onder de indruk en voor een sterrenzaak, zowel de gerechten als de bediening missen de verfijning. Van het Noble experience menu met bijpassend wijnarrangement is er geen gerecht wat mij echt in positieve zin is bijgebleven en de wijn (waar toch zuinig mee werd omgesprongen), haalde de gerechten ook niet in het bijzonder op. Er is veel bedienend personeel maar de alertheid ontbreekt. Een waterglas bijschenken, niet deelnemers aan het wijnarrangement wat anders te drinken aanbieden, tafels met minimaal 2 inzetten, maar ook met minimaal 2 uithalen, tot 3× vergeten wie het halve wijnarrangement heeft, geklungel met dienbladen, het is allen onder de maat. Daarnaast is de akoestiek in het gebouw slecht waardoor het erg luidruchtig en galmt en waardoor het onplezierig zit, ook staan de tafels best dicht op elkaar. Nee helaas, totaal niet onder de indruk. Er zijn zaken (zeker ook zonder ster) die stukken beter scoren op alle fronten.

4,5
  9. Op alle fronten is Noble zijn ster niet waard. Ik vraag mij zelfs af hoe dit restaurant een ster heeft kunnen krijgen want er zijn genoeg restaurants zonder ster die beter presteren. Allereerst is het te druk in het restaurant. Te veel tafeltjes te kort op elkaar. Dit komt de sfeer niet ten goede. De ontvangst bij binnenkomst is goed. Het begin aan tafel iets minder. Vooraf doorgegeven wensen zijn niet bekend bij bedienend personeel. Slordigheidje. Wat verder jammer is, dat is het feit dat dit restaurant geen amuses serveert. Dat wist ik, maar ook dit werkt niet sfeer verhogend. Bij brood komt zout en olijfolie maar geen boter en geen botermesje. Ach ja, kleinigheden blijf je houden en dit is ook niet zo erg. De wijnen zijn goed en er wordt ook niet te zuinig mee omgesprongen. Het eten, uiteraard erg belangrijk, mist toch de finishing touch. Allemaal nét niet en zeker ook de opmaak vind ik niet sterwaardig. Hetgeen wel sterwaardig was, dat was de rekening. Kortom dit restaurant, met een uniek mooie ligging, heeft genoeg punten voor verbetering willen ze de ster behouden.

10. De sfeer is prima in dit restaurant. Het eten en de wijn viel me tegen. Ik heb geen enkel gerecht gehad wat me bij is gebleven in positieve zin. Ook de wijn was niet zo lekker dat ik er meer van wilde. Al met al duurde het ook erg lang van 19.00 Tot na half twaalf. Er zijn betere restaurants in Den Bosch zonder ster.

11. We hebben met z’n vieren heerlijk gegeten van het Noble experience menu. Elke hap was een feestje! De wijnen waren ook voortreffelijk. Alleen jammer dat ze voor water € 12,60 in rekening brengen. Was een domper.

12. 2 Maanden van te voren gereserveerd bij Noble op de dag zelf gebeld of we iets eerder konden komen en een drankje in de tuin konden doen het was tenslotte 24 graden met zon aan de telefoon werd gezegd dat dat niet mogelijk is want het terras is niet opgebouwd erg jammer. Bij binnenkomst goed en Vriendelijk ontvangen. We bestelden 5 gangen experience menu er kwamen 3 gerechten op tafel. Jammer dat er geen amuses worden geserveerd de voorgerechten waren uitermate smakeloos jammer dat als je aan de bar zit je ziet dat er Kant en klaar casino brood wordt getoost en aan tafel wordt er verteld dat het brioche brood is. Allen drie de voorgerechten waren ondermaats totaal niet sterwaarig. Water wordt niet bij geschonken. Verder verloop van het menu de tussengerechten waren lekker hoofdgerecht was koud en simpel en bestaat uit 3 structuren met minimale bereidingswijze. Ook het dessert was heel eenvoudig Cocos ijs een lopende schuim en gegrilde ananas met 3 merengues. Al.
    Met al een echt blamage en dik ondermaats. Totaal niet sterwaardig.

2,3
  13. j ten Hagen

Lunch Onpersoonlijke bediening, geen verrassende wijn, twee van de 4 gerechten niet sterwaardig. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

14. Patrick Olde Scholtenhuis

Gerechten zijn overtrokken en niet op het niveau van een restaurant met ster. Tonijn veel te pittig, heilbot met curry veel te pittig. Op zich is pittig prima, maar in dit geval vallen smaken van de vis weg. Beginnersfoutjes? Na zoveel tijd niet meer. Ongelofelijk dat hier een ster is uitgedeeld! Onvoldoende, prijs kwaliteit niet ok. Dus niet terug.
    Overigens: hoe kan een sterrenzaak een hoekbank door het hele restaurant hebben? En geen uitzicht naar buiten door lamellen? Enz..

15. Jan van Oort

Een avondje bij Noble was een cadeautje voor mijn vriendin vanwege haar verjaardag. ik heb gewoon wat gegoogeld en kwam bij Noble terecht.

Het was één groot succes. Heerlijk eten, fijne bediening door Tim, (goede balans tussen losjes en netjes) en ook het andere personeel was prettig. Heel mooie fijne ruimte ook.

Aanrader dus

16. Gisteren geprobeerd gezellig aan een tafeltje bij "Noble" te schuiven tijdens het "Bourgondisch ‘s-Hertogenbosch" aan de Parade. Wij (vier personen) mochten van de bediening gaan zitten en hadden een wijntje besteld. Toen kwam er een oude dame (vrouw van de baas?) en zei dat ze
    "Helemaal niet blij is dat wij hier gingen zitten" en dat
    "Deze tafel voor iemand anders gereserveerd had moeten staan". "Jullie mogen aan de bar ergens een plekje zoeken".
    Dus helaas moesten wij onmiddellijk vertrekken! Grof en onbeschoft!

17. Karin Vrijdag

Bij onze reservering vermeld dat diner voor mij glutenvrij moest zijn en dit ook meteen doorgegeven bij het bestellen. Er werd mij verzekerd dat ALLE gerechten aangepast konden worden aan mijn allergie.
    Als 1e gang voor mij de uitstekende geplette langoustines,gevolgd door de ceviche van zeebaars,deze 2 gangen waren goed en glutenvrij. Duidelijk gecommuniceerd met de ober dat ik daarna graag de rogvleugel en de rendang wilden delen met mijn partner en ook mijn zorgen uitgesproken over de rendang omdat deze vaak of zelfs meestal voor bereiding door de bloem gewenteld wordt, mij werd verzekerd dat het gerecht altijd aangepast kon worden. Er werd wel verteld dat er sojasaus (bevat enige gluten)over de beef zat die bij de rendang zat en deze heb ik dan ook voor mijn partner over gelaten. Wel heb ik de helft van het pindawafeltje gegeten. Als nagerecht deelden wij het koffie/hazelnoot dessert met caramel , erg lekker,maar helaas geserveerd met koekjes gemaakt van tarwe,welke ik bij het zien al niet vertrouwde en dus niet gegeten heb (bleken bij navraag niet glutenvrij) en ook mijn koffie werd met koekje mét gluten geserveerd en na het wéér gevraagd te hebben vervangen voor een sinaasappel marshmallow.
    Helaas de volgende dag heel veel buikpijn ,gemene steken en een verloren dag ziek op de bank...ergens zat toch gewoon gluten in mijn gerechtjes. Helaas voor mij was het niet mogelijk om in het drukke restaurant een echt glutenvrij genieten te waarborgen. Ook vond ik de akoestiek niet goed,het was erg rumoerig en een minpunt vond ik dat als men naast de wijn ook graag water wil drinken bij het diner, er hiervoor €6 per persoon gerekend wordt...(merkloos kraanwater of gefilterd water? in flessen van het huis),dan heb ik liever een 0.7 L. fles merk water.
    Dit was mijn 5e en tevens laatste bezoek aan Noble.

2,6
  18. Was al weer even geleden dat we hier waren. Na een gezellig aperitief in de bar hebben we genoten van een tal van gerechten op de kaart. Tonijn heerlijk, krab super lekker. Daarna tong die geweldig lekker was.

Eind conclusie: heerlijke avond gehad en top gegeten. Tot snel!!

19. Arend-Jan

Vanuit een geweldige locatie met een fantastisch terras (uitzicht op de mooie Bossche Broek) werd ons behoorlijk eten geserveerd door een veel te joviale serveerster. Wij kozen voor 'sharing'. De gerechten waren puur, mooi opgemaakt, niet al te origineel van samenstelling, en het hoofdgerecht was echt te weinig (2 piepkleine lamsboutjes). Alles bij elkaar was het redelijk, maar voldeed het niet aan de verwachtingen.

6,5
  20. Jef 41 punten

Op een zaterdagavond gereserveerd voor twee personen. Ontvangst was hartelijk en prima in orde. Hierna werd het eigenlijk al snel minder. De tafel waar wij plaats mochten nemen (zeer klein tafeltje voor twee personen) was zeer ongemakkelijk geplaatst tussen twee luidruchtige groepen (akoestiek is volgens mij er slecht in dit pand). De afstand tussen de tafels was slechts zo'n 30 cm. Het concept moet blijkbaar op de vierkante meter uitgemolken worden. De bediening was onverschillig en weinig attent. De eetervaring, van overigens prima voedsel, was daarmee volledig weg. Helaas, de prijs kwaliteit verhouding is hier volledig zoek. Geen aanrader.

21. Afgelopen zaterdag met 8 personen gedineerd. Eten was smaakvol maar veel te weinig en de akoestiek is slecht te noemen. Muziek was niet te horen in al het gekakel, leek meer op een loods, jammer want de locatie is prachtig en het personeel zeer vriendelijk. Geen echte aanrader gezien de prijs/kwaliteit.

22. Adriana

Heb heerlijk gegeten, maar komen niet terug vanwege de scheiding op het terras van rokers en niet rokers. De hele avond bungelen tijdens een 5 gangen diner op een houten kruk is niet prettig en doet afbreuk te kunnen genieten van het eten. Een discriminerend gevoel als je rookt. Oké, de scheiding prima, maar graag ook voor deze groep meer zitcomfort. Kon een dag later niet meer lopen van de rugpijn.
    Ik raad iedere gezeligheidsroker aan hier maar 1 of 2 kleine gerechtjes te eten op het terras, dat hou je nog net vol, op de stijgerhout krukken, en tafel waar niet eens een fatsoenlijke placemate ligt, een smerige tafel vol met vlekken. Jammer had me er erg op verheugd.

23. robbie de ridder

Yes eindelijk.
    Lekker eten, super locatie, sfeer goed.
    Top avond.

24. Hier uitgebreid geluncht met twee personen. De verwachtingen waren hoog gespannen. Ook hier weer het shared concept wat werd voorgedaan als iets nieuws... Helaas geen smaakexplosies, Allemaal Okay maar niks speciaals helaas. Het publiek bestond uit zakenmensen en typisch Vughtse oudere vrouwen. De verhoudingen waren een beetje zoek qua prijs/kwaliteit verhouding. Ontzettend leuke bediening maar voor herhaling vatbaar: nee. Dan zijn er genoeg andere leuke en goede eetgelegenheden in de stad.

25. Afgelopen vrijdag 15 november heb ik met vriendinnen gegeten bij Noble om mijn verjaardag te vieren. Het was in een woord geweldig! We hebben met 10 vrouwen in de private diner room gezeten. We hebben een uur of vier aan tafel gezeten en genoten van allerlei heerlijke hapjes en lekkere wijn. Heb me echt jarig gevoeld en mijn vriendinnen waren erg enthousiast. Het personeel is erg vriendelijk en geven je een warm gevoel. Voor herhaling vatbaar? Nogmaals dank voor de heerlijke en gezellige avond! Zeer zeker tot ziens.

26. Afgelopen zaterdag met 4 personen de chefsexperience gegeten, de ambiance is goed en de bar met uitzicht op de open keuken heeft potentie. Het eten viel helaas tegen, chared dining past niet bij deze setting maar goed als het maar lekker is, dit was het niet. Het dessert smaakte naar Olvarit met hoestdrankje erdoorheen en wij hebben het laten staan. Je mag meer verwachten van een restaurant met deze allure.

6,3
  27. Ad Jaspers

Tevreden, ervan uitgaande dat het restaurant pas open is. Eten was voortreffelijk, service niet opdringerig, inrichting modern. Trendy publiek en de Bossche plebs aanwezig.
    Restaurant met toekomst !

28. Afgelopen zaterdag gegeten bij Noble. Wat een smaaksensatie! We hadden gekozen voor de experience en waren blij verrast met de heerlijke gerechtjes die voorbij kwamen. Ook het concept van shared dining sprak ons erg aan, zorgde voor een leuke sfeer. De inrichting is fantastisch en tot in de kleinste details uitgewerkt. Vriendelijk, behulpzaam, lekker ongedwongen personeel. Wij komen zeker nog eens terug!

29. Gisteravond heerlijk gegeten bij Noble! Fantastische gerechten. Wij vonden de coquilles ontzettend lekker, echt een smaaksensatie. Daarbij heerlijke wijn! Vriendelijk en enthousiast personeel die je graag helpen. De omgeving is ook top, mooie bar in het midden! Al met al een super ervaring, wij komen zeker terug!

30. Gisteravond geweldig gegeten bij Noble. Super moderne inrichting, tot in de puntjes uitgewerkt. Prachtige verlichting, mooie bar in het midden de zaak van waar je uitzicht hebt op de open keuken. Chefs altijd in de gelegenheid om even met je te praten en een en ander uit te leggen. Leuk, zeker nu het nog zo nieuw is en mensen nieuwsgierig zijn. Bedienend personeel net als het concept erg toegankelijk. Nette blouse, mooie sloof, maar wel gewoon lekker spijkerbroekie. Lekkerste gerechtje was toch wel de coquille met rode biet en de briljante combi die wordt gemaakt met toffee en koffie. Verder erg genoten van de oesters bij de voorafgaande champagne. Top tent om zeker nog eens terug te komen.

31. Noble heeft na de korte start nog last van hoogmoed en zelfoverschatting. Van binnenkomst tot aan het aperitief hebben we al 6 mensen uit de bediening aan tafel gehad. Niettemin is de sfeer van het restaurant goed en is het interieur zeer smaakvol.
    De tafels staan iets te dicht op elkaar waardoor je elkaar moeilijk kunt verstaan.
    Noble maakt gebruik van het shared dinner principe waarbij luxe gerechten op tafel geserveerd worden die vervolgens zelf gedeeld moeten worden.

Noble beschrijft zichzelf als open en helder. Dit komt wat mij betreft niet overeen met het rekenen van 3 euro per persoon voor normaal tafelwater die notabene wordt geserveerd in een eigen fles met losse dop: normaal kraanwater dus. Na de bediening de keuze te hebben geboden om de hele avond aan het water te blijven of toch een goede wijn te verkopen, werd het water van de rekening gehaald.

We kozen het Noble Experience menu, wat ongeveer 6 gangen met wereldgerechten inhield. Het eten was over het algemeen goed verzorgd, maar minimaal. Zo bestond het hoofdgerecht louter uit een klein lamskoteletje. Dus de prijs-kwaliteitverhouding was buiten proporties. Ditzelfde geldt wellicht nog sterker voor de wijn. Noble verkoopt flessen wijn vanaf 40 euro. Bij dit soort bedragen verwacht je minstens een sommelier. Dit bleek helaas niet het geval wat nog eens werd benadrukt toen de ober onze fles van 50 euro op z'n bovenbeen hield om hem te ontkurken.

Al met al vonden wij deze avond veel te duur. We betaalden ca 420 euro met 4 personen. Dit bedrag staat niet in verhouding tot de geboden gerechten. Dit bedrag is normaal voor restaurants met een ster, iets waar Noble, wat ons betreft, nog hard aan moet werken.

Hoogmoed komt voor de val.

3,6