Noble in Den Bosch

€€€

Vanaf station 's-Hertogenbosch is het ongeveer 10 minuten lopen.

ma lunch 12:00 - 14:00 diner 18:00 - 22:00

1500920290 55
1504195094 55
1514019509 55
1520569119 56

1. De sfeer is prima in dit restaurant. Het eten en de wijn viel me tegen. Ik heb geen enkel gerecht gehad wat me bij is gebleven in positieve zin. Ook de wijn was niet zo lekker dat ik er meer van wilde. Al met al duurde het ook erg lang van 19.00 Tot na half twaalf. Er zijn betere restaurants in Den Bosch zonder ster.

2. Ze stonden al even op ons lijstje maar op de een of andere manier kwam het er maar niet van. We hadden een gaatje op de zondag, dus maar meteen geboekt. Het was prima weer zodat we ook nog even konden wandelen in het natuurgebied Het Bossche Broek. Moet je wel eerst even met het pondje naar de overkant, leuk.
    Op tijd liepen we het restaurant binnen waar Willem-Jan klomp ons al stond op te wachten. Na even bijpraten werden we naar het terras begeleid. We kregen een tafel aan het raam met mooi uitzicht over het natuurgebied, prima. Als aperitief een Spaanse Albariño van Piedra del Mar die erg goed beviel. De uitgebreide kaart werd gepresenteerd met voor ieder wat wils. Bites, Experience menu, voor de fijn proever het 8 gangen prestige menu, veel a la carte mogelijkheden en een lunchmenu wat aan tafel werd uitgelegd en erg aantrekkelijk klonk zodat we ervoor kozen.

De eerste begeleider werd keurig door de jonge sommelier gepresenteerd. Pinot gris 2017 uit de Pfalz van Ernst Loosen, fris met tonen van appel en op de tong een lichte tinteling door een tweede fermentatie op de fles. Ernaast de topper van de middag. Steak tartaar gekruid met peper en mierikswortel waarop een lobbige crème van sambai azijn waarnaast zoetzure groentjes en een krokantje van peterselie. De textuur van te tartaar was uitstekend, de smaak mild met mooie mierikswortel toets, de zoetzure groentjes combineerde prima en de exotische sambai azijn maakte de gang af. De wijn was met zijn mooie zuren een prima ondersteuner. (9,75)

Er kwam een klein proefgerechtje tussendoor. Erbij een Côtes du Rhone Les Abeilles 2016 van Jean-Luc Colombo gemaakt van grotendeels Clairette en wat Roussanne, fris, elegant met complexiteit. Op het bord stukjes zacht gegaarde octopus tentakels op burrata in een saus van groene olijf, afgewerkt met stukken groene asperge, jenever spek en gepofte varkenshuid. De octopus had een mooie zachte textuur en een milde smaak, ook milde smaken in het garnituur die goed combineerden. De wijn was keurig in balans. (9,3)

Voor bij het pièce een oaky Auromon Chardonnay 2017 uit de Limoux van Paul Mas die in de mond verrassend fris was. Uit de keuken twee zacht gegaarde heilbotfilets in een romige aardappelmousseline bestrooid met furikake en bieslook, op de rand uiencompote, bloemkoolroosjes, bolletjes graan pasta, doperwten en doperwtencrème. De heilbot was sappig en subiel van smaak, de furikake was de smaakmaker, de doperwtencrème combineerde hierbij het mooist. De wijn vulde het gerecht aan met zijn aroma en mooie zuren. (9,5)

De Dessertwijn was een Rieslaner Auslese 2017 van Ellermann-Spiegel uit de Pfalz, mooi hoog in zijn zuren met tonen van tropisch fruit. Op het bord licht gemarineerde aardbeien met gedroogde tomaatjes, crunch van bastogne met kokos, ijs van basilicum en panna cotta van kwark. De combinatie aardbei met basilicum is altijd goed, de tomaat combineerde hierbij verrassend goed evenals de crunch. De wijn maakte de gang compleet. (9,6)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een drietal friandises waarvan de chocoladekogel met drop vulling diepe indruk maakte.

Bediening was uitstekend verzorgd op gezellige en correcte wijze ondanks dat het grote terras geheel gevuld was.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat we weer iets hebben geleerd van de recensiesites en van Michelin die natuurlijk niet zomaar sterren uitdeelt. Wel is het jammer dat er geen amuses zijn, maar die kun je zelf selecteren van de bites kaart. Verrassend was het gemêleerde gezelschap dat het restaurant heeft gevonden en dat er relatief veel tafels met jonge kinderen waren. Wij vonden het boven verwachting en komen in ieder geval nog terug.

3. We hebben met z’n vieren heerlijk gegeten van het Noble experience menu. Elke hap was een feestje! De wijnen waren ook voortreffelijk. Alleen jammer dat ze voor water € 12,60 in rekening brengen. Was een domper.

4. 2 Maanden van te voren gereserveerd bij Noble op de dag zelf gebeld of we iets eerder konden komen en een drankje in de tuin konden doen het was tenslotte 24 graden met zon aan de telefoon werd gezegd dat dat niet mogelijk is want het terras is niet opgebouwd erg jammer. Bij binnenkomst goed en Vriendelijk ontvangen. We bestelden 5 gangen experience menu er kwamen 3 gerechten op tafel. Jammer dat er geen amuses worden geserveerd de voorgerechten waren uitermate smakeloos jammer dat als je aan de bar zit je ziet dat er Kant en klaar casino brood wordt getoost en aan tafel wordt er verteld dat het brioche brood is. Allen drie de voorgerechten waren ondermaats totaal niet sterwaarig. Water wordt niet bij geschonken. Verder verloop van het menu de tussengerechten waren lekker hoofdgerecht was koud en simpel en bestaat uit 3 structuren met minimale bereidingswijze. Ook het dessert was heel eenvoudig Cocos ijs een lopende schuim en gegrilde ananas met 3 merengues. Al.
    Met al een echt blamage en dik ondermaats. Totaal niet sterwaardig.

5. j ten Hagen

Lunch Onpersoonlijke bediening, geen verrassende wijn, twee van de 4 gerechten niet sterwaardig. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

6. Patrick Olde Scholtenhuis

Gerechten zijn overtrokken en niet op het niveau van een restaurant met ster. Tonijn veel te pittig, heilbot met curry veel te pittig. Op zich is pittig prima, maar in dit geval vallen smaken van de vis weg. Beginnersfoutjes? Na zoveel tijd niet meer. Ongelofelijk dat hier een ster is uitgedeeld! Onvoldoende, prijs kwaliteit niet ok. Dus niet terug.
    Overigens: hoe kan een sterrenzaak een hoekbank door het hele restaurant hebben? En geen uitzicht naar buiten door lamellen? Enz..

7. Jan van Oort

Een avondje bij Noble was een cadeautje voor mijn vriendin vanwege haar verjaardag. ik heb gewoon wat gegoogeld en kwam bij Noble terecht.

Het was één groot succes. Heerlijk eten, fijne bediening door Tim, (goede balans tussen losjes en netjes) en ook het andere personeel was prettig. Heel mooie fijne ruimte ook.

Aanrader dus

8. Gisteren geprobeerd gezellig aan een tafeltje bij "Noble" te schuiven tijdens het "Bourgondisch ‘s-Hertogenbosch" aan de Parade. Wij (vier personen) mochten van de bediening gaan zitten en hadden een wijntje besteld. Toen kwam er een oude dame (vrouw van de baas?) en zei dat ze
    "Helemaal niet blij is dat wij hier gingen zitten" en dat
    "Deze tafel voor iemand anders gereserveerd had moeten staan". "Jullie mogen aan de bar ergens een plekje zoeken".
    Dus helaas moesten wij onmiddellijk vertrekken! Grof en onbeschoft!

9. Karin Vrijdag

Bij onze reservering vermeld dat diner voor mij glutenvrij moest zijn en dit ook meteen doorgegeven bij het bestellen. Er werd mij verzekerd dat ALLE gerechten aangepast konden worden aan mijn allergie.
    Als 1e gang voor mij de uitstekende geplette langoustines,gevolgd door de ceviche van zeebaars,deze 2 gangen waren goed en glutenvrij. Duidelijk gecommuniceerd met de ober dat ik daarna graag de rogvleugel en de rendang wilden delen met mijn partner en ook mijn zorgen uitgesproken over de rendang omdat deze vaak of zelfs meestal voor bereiding door de bloem gewenteld wordt, mij werd verzekerd dat het gerecht altijd aangepast kon worden. Er werd wel verteld dat er sojasaus (bevat enige gluten)over de beef zat die bij de rendang zat en deze heb ik dan ook voor mijn partner over gelaten. Wel heb ik de helft van het pindawafeltje gegeten. Als nagerecht deelden wij het koffie/hazelnoot dessert met caramel , erg lekker,maar helaas geserveerd met koekjes gemaakt van tarwe,welke ik bij het zien al niet vertrouwde en dus niet gegeten heb (bleken bij navraag niet glutenvrij) en ook mijn koffie werd met koekje mét gluten geserveerd en na het wéér gevraagd te hebben vervangen voor een sinaasappel marshmallow.
    Helaas de volgende dag heel veel buikpijn ,gemene steken en een verloren dag ziek op de bank...ergens zat toch gewoon gluten in mijn gerechtjes. Helaas voor mij was het niet mogelijk om in het drukke restaurant een echt glutenvrij genieten te waarborgen. Ook vond ik de akoestiek niet goed,het was erg rumoerig en een minpunt vond ik dat als men naast de wijn ook graag water wil drinken bij het diner, er hiervoor €6 per persoon gerekend wordt...(merkloos kraanwater of gefilterd water? in flessen van het huis),dan heb ik liever een 0.7 L. fles merk water.
    Dit was mijn 5e en tevens laatste bezoek aan Noble.

10. Was al weer even geleden dat we hier waren. Na een gezellig aperitief in de bar hebben we genoten van een tal van gerechten op de kaart. Tonijn heerlijk, krab super lekker. Daarna tong die geweldig lekker was.

Eind conclusie: heerlijke avond gehad en top gegeten. Tot snel!!

11. Arend-Jan

Vanuit een geweldige locatie met een fantastisch terras (uitzicht op de mooie Bossche Broek) werd ons behoorlijk eten geserveerd door een veel te joviale serveerster. Wij kozen voor 'sharing'. De gerechten waren puur, mooi opgemaakt, niet al te origineel van samenstelling, en het hoofdgerecht was echt te weinig (2 piepkleine lamsboutjes). Alles bij elkaar was het redelijk, maar voldeed het niet aan de verwachtingen.

12. Jef 41 punten

Op een zaterdagavond gereserveerd voor twee personen. Ontvangst was hartelijk en prima in orde. Hierna werd het eigenlijk al snel minder. De tafel waar wij plaats mochten nemen (zeer klein tafeltje voor twee personen) was zeer ongemakkelijk geplaatst tussen twee luidruchtige groepen (akoestiek is volgens mij er slecht in dit pand). De afstand tussen de tafels was slechts zo'n 30 cm. Het concept moet blijkbaar op de vierkante meter uitgemolken worden. De bediening was onverschillig en weinig attent. De eetervaring, van overigens prima voedsel, was daarmee volledig weg. Helaas, de prijs kwaliteit verhouding is hier volledig zoek. Geen aanrader.

13. Afgelopen zaterdag met 8 personen gedineerd. Eten was smaakvol maar veel te weinig en de akoestiek is slecht te noemen. Muziek was niet te horen in al het gekakel, leek meer op een loods, jammer want de locatie is prachtig en het personeel zeer vriendelijk. Geen echte aanrader gezien de prijs/kwaliteit.

14. Rob en Els

15. Adriana

Heb heerlijk gegeten, maar komen niet terug vanwege de scheiding op het terras van rokers en niet rokers. De hele avond bungelen tijdens een 5 gangen diner op een houten kruk is niet prettig en doet afbreuk te kunnen genieten van het eten. Een discriminerend gevoel als je rookt. Oké, de scheiding prima, maar graag ook voor deze groep meer zitcomfort. Kon een dag later niet meer lopen van de rugpijn.
    Ik raad iedere gezeligheidsroker aan hier maar 1 of 2 kleine gerechtjes te eten op het terras, dat hou je nog net vol, op de stijgerhout krukken, en tafel waar niet eens een fatsoenlijke placemate ligt, een smerige tafel vol met vlekken. Jammer had me er erg op verheugd.

16. robbie de ridder

Yes eindelijk.
    Lekker eten, super locatie, sfeer goed.
    Top avond.

17. Hier uitgebreid geluncht met twee personen. De verwachtingen waren hoog gespannen. Ook hier weer het shared concept wat werd voorgedaan als iets nieuws... Helaas geen smaakexplosies, Allemaal Okay maar niks speciaals helaas. Het publiek bestond uit zakenmensen en typisch Vughtse oudere vrouwen. De verhoudingen waren een beetje zoek qua prijs/kwaliteit verhouding. Ontzettend leuke bediening maar voor herhaling vatbaar: nee. Dan zijn er genoeg andere leuke en goede eetgelegenheden in de stad.

18. Afgelopen vrijdag 15 november heb ik met vriendinnen gegeten bij Noble om mijn verjaardag te vieren. Het was in een woord geweldig! We hebben met 10 vrouwen in de private diner room gezeten. We hebben een uur of vier aan tafel gezeten en genoten van allerlei heerlijke hapjes en lekkere wijn. Heb me echt jarig gevoeld en mijn vriendinnen waren erg enthousiast. Het personeel is erg vriendelijk en geven je een warm gevoel. Voor herhaling vatbaar? Nogmaals dank voor de heerlijke en gezellige avond! Zeer zeker tot ziens.

19. Afgelopen zaterdag met 4 personen de chefsexperience gegeten, de ambiance is goed en de bar met uitzicht op de open keuken heeft potentie. Het eten viel helaas tegen, chared dining past niet bij deze setting maar goed als het maar lekker is, dit was het niet. Het dessert smaakte naar Olvarit met hoestdrankje erdoorheen en wij hebben het laten staan. Je mag meer verwachten van een restaurant met deze allure.

20. Ad Jaspers

Tevreden, ervan uitgaande dat het restaurant pas open is. Eten was voortreffelijk, service niet opdringerig, inrichting modern. Trendy publiek en de Bossche plebs aanwezig.
    Restaurant met toekomst !

21. Afgelopen zaterdag gegeten bij Noble. Wat een smaaksensatie! We hadden gekozen voor de experience en waren blij verrast met de heerlijke gerechtjes die voorbij kwamen. Ook het concept van shared dining sprak ons erg aan, zorgde voor een leuke sfeer. De inrichting is fantastisch en tot in de kleinste details uitgewerkt. Vriendelijk, behulpzaam, lekker ongedwongen personeel. Wij komen zeker nog eens terug!

22. Gisteravond heerlijk gegeten bij Noble! Fantastische gerechten. Wij vonden de coquilles ontzettend lekker, echt een smaaksensatie. Daarbij heerlijke wijn! Vriendelijk en enthousiast personeel die je graag helpen. De omgeving is ook top, mooie bar in het midden! Al met al een super ervaring, wij komen zeker terug!

23. Gisteravond geweldig gegeten bij Noble. Super moderne inrichting, tot in de puntjes uitgewerkt. Prachtige verlichting, mooie bar in het midden de zaak van waar je uitzicht hebt op de open keuken. Chefs altijd in de gelegenheid om even met je te praten en een en ander uit te leggen. Leuk, zeker nu het nog zo nieuw is en mensen nieuwsgierig zijn. Bedienend personeel net als het concept erg toegankelijk. Nette blouse, mooie sloof, maar wel gewoon lekker spijkerbroekie. Lekkerste gerechtje was toch wel de coquille met rode biet en de briljante combi die wordt gemaakt met toffee en koffie. Verder erg genoten van de oesters bij de voorafgaande champagne. Top tent om zeker nog eens terug te komen.

24. Noble heeft na de korte start nog last van hoogmoed en zelfoverschatting. Van binnenkomst tot aan het aperitief hebben we al 6 mensen uit de bediening aan tafel gehad. Niettemin is de sfeer van het restaurant goed en is het interieur zeer smaakvol.
    De tafels staan iets te dicht op elkaar waardoor je elkaar moeilijk kunt verstaan.
    Noble maakt gebruik van het shared dinner principe waarbij luxe gerechten op tafel geserveerd worden die vervolgens zelf gedeeld moeten worden.

Noble beschrijft zichzelf als open en helder. Dit komt wat mij betreft niet overeen met het rekenen van 3 euro per persoon voor normaal tafelwater die notabene wordt geserveerd in een eigen fles met losse dop: normaal kraanwater dus. Na de bediening de keuze te hebben geboden om de hele avond aan het water te blijven of toch een goede wijn te verkopen, werd het water van de rekening gehaald.

We kozen het Noble Experience menu, wat ongeveer 6 gangen met wereldgerechten inhield. Het eten was over het algemeen goed verzorgd, maar minimaal. Zo bestond het hoofdgerecht louter uit een klein lamskoteletje. Dus de prijs-kwaliteitverhouding was buiten proporties. Ditzelfde geldt wellicht nog sterker voor de wijn. Noble verkoopt flessen wijn vanaf 40 euro. Bij dit soort bedragen verwacht je minstens een sommelier. Dit bleek helaas niet het geval wat nog eens werd benadrukt toen de ober onze fles van 50 euro op z'n bovenbeen hield om hem te ontkurken.

Al met al vonden wij deze avond veel te duur. We betaalden ca 420 euro met 4 personen. Dit bedrag staat niet in verhouding tot de geboden gerechten. Dit bedrag is normaal voor restaurants met een ster, iets waar Noble, wat ons betreft, nog hard aan moet werken.

Hoogmoed komt voor de val.