LUX in Den Bosch

Uitzonderingen

Gesloten

• 20 feb t/m 25 feb

Welkom bij LUX!

Bij ons kom je voor wat je kent en wat je lekker vindt.
Maar ook om verrast te worden met nieuwe gerechten. Met vers en huisgemaakt eten in een ontspannen sfeer.
Volmaakt voor een snelle hap of juist voor een avond lekker lang tafelen.
Het gaat erom dat je geniet!

• Veganistisch

1520965201 80
1533190570 80
1582092047 77

1. Jan en Valerie

Misschien omdat het de 2 e service was op 1 e kerstdag, misschien omdat het allemaal tegelijk geserveerd moest worden…
    Een zware teleurstelling voor ons allebei.
    Amuse : het duurde 55 min. Voor we deze kregen (soort droog stukje biet) bij ons glaasje champagne hadden we die graag tegelijkertijd gehad, bediening was voor ons niet zoals we gewend zijn. Men deed niet echt zn/haar best om je echt speciaal als klant en je feestelijk te voelen. Er was duidelijk stress en alles moest rap, rap.
    Een dame van de bediening wist het voor elkaar te krijgen bij elke korte uitleg iedere x om of aan haar oor te zitten of aan haar halsketting etc. Zeer onprofessioneel. Ook iedereen op sneakers op zo'n avond vonden we wat raar? Klanten waren duidelijk feestelijk gekleed, waarom dan niet het personeel?

Eten viel tegen m.u.v. het dessert. (De Coquille was volgens mij op het nippertje… en rook heel ' fishy ' ) fazant tot 2 x toe rood van binnen.
    Daarnaast de opmaak : kleine bordjes (witte dessertbordjes) vonden we niet sjiek misschien zijn we ouderwets en zijn iets meer luxe gewend.
    Geen kerstdiner meer bij Lux en eigenlijk nergens denk ik met deze dagen…

PS.
    We zijn wel het niveau van de hotelschool gewend en gaan vaak uit eten (vooral in Belgie) en ook wel andere Europese landen, wellicht dat dit onze teleurstelling verklaart.

2. 21/4 een heerlijke avond doorgebracht in Lux. Mooi gevarieerd menu en borden mooi opgemaakt met heerlijk en kwalitatief goede en zeer smakelijke gerechten. Zeer vriendelijke bediening in een prettge sfeer. Waar voor je geld!

3. De sfeer en bediening was helemaal prima. Eten was van goede kwaliteit maar niet heel vernieuwend, waardoor de prijs aan de hoge kant vonden. Nb restaurant schenkt alcoholvrije wijnen, fijn voor wie er van houdt. Tip: creme brulee van vanille maken ipv chocoladecreme 😉

4. Ontzettende leuke bediening. Super vriendelijk en zeer professioneel. Buiten eten is iets minder leuk als er rokers achter je zitten bij het restaurant van de buren. Stoeltjes buiten niet comfortabel en een beetje te krappe tafels. Eten zeer goede kwaliteit! Kortom aanrader voor Den Bosch...

5. Prima gegeten, informele bediening. Wel jammer dat prima ervaring van de eerste keer niet geëvenaard werd. Surf en turf is nu een stuk zuiniger uitgevoerd dan de eerste keer met klein biefstukje, paar losse stukjes kreeft in plaats van halve kreeft en saffraanmayo ipv rouille.

6. Super lekker eten, altijd goede kwaliteit! Alleen wat aan de prijs. Op het terras goed vertoeven, gaan we vaker heen!

7. heerlijk gegeten in een lekkere sfeer.
    Aanrader

8. Als je naar de Korte Putstraat gaat, weet je dat je wat meer betaald, maar goed je bent een avondje uit dus dat mag dan ook een keer. Je wordt echt als gast behandeld, je jas wordt aangenomen en mag gaan zitten. Ronde tafels 👍 linnen servet en wat een lekkere losse sfeer, netjes maar relaxt. Heb super gegeten, goede kok. Volgende keer neem ik kleine hapjes en dan een halve carpaccio, deze was erg goed gemaakt, lekker pesto aan de rand 👍 De kleine hapjes zijn geweldig, vooral de tonijn met sesam (wasabi) zaadjes, waanzinnig. Het is erg lekker allemaal, gaan zeker terug. Porties zijn ruim voldoende, een zeer tevreden gast. Groet.

9. Pam Stolvis

10. sandra gielen

Heerlijk gegeten en ontzettend vriendelijk personeel, een topavond gehad! Scropino was zalig!!!

12. ramon

13. Ramon

14. Henny de Ruijter

In een woord fantastisch.Eten,vriendelijke bediening,het kan bijna niet beter.

15. Erik Schivens

Heerlijk gegeten, leuke sfeer, wel aan de prijs!

16. Ambiance zeer aangenaam, bediening erg goed en vriendelijk. Eten goed maar wel aan de prijzige kant. Voor herhaling vatbaar.

17. V 0 punten

Super qua ambiance, bediening en eten!
    Alleen raar dat als je een menu besteld, luxe speciaal en je een goedkoper hoofdgerecht wilt hebben dan de Surf en turf je uiteindelijk veel meer moet afrekenen !
    Scheelt maar 20 euro maar toch raar!
    Verder voor herhaling vatbaar maar gewoon menu aan houden want hierin minder klantvriendelijk , enige min puntje op een heerlijke avond!

18. Nicoledekeling

Ontzettend lekker gegeten, er was alleen zoveel lawaai, muziek en pratende luidruchtige gasten dat een gesprek aan onze ovale tafel onmogelijk was. Dat was jammer, juist de ronde ovale tafel leent zich prima voor een gezellige avond om met elkaar te kunnen kletsen.

19. Heerlijk gegeten, lekkere wijn als begeleiding. Aan te bevelen eend of zeetong!!

20. Willeke van der Kamp

Wij waren het niet van plan maar gisteren toch met een aantal vriendinnen uit eten geweest. Onze keuze viel op LUX. Het heerlijke eten en drinken in combinatie met de sfeer waren in een woord gezegd "super". We gaan het snel overdoen bij LUX en dan met onze vrienden/partners erbij!!!
    Willeke van der Kamp.

21. Ik vond het restaurant veel te duur en het ons kent ons gehalte daar irriteerde ik me mateloos aan. Kennelijk als je hier de gastvrouw kent krijg je voorrang in de keuken.
    Voor hetgeen wat ik kreeg vond ik de prijs ook aan een veel te hoge kant. Als je dan ook nog niet kunt vertellen welke wijnkeuze we bij het gerecht moeten nemen vind ik de service ook beneden alle peil. Inrichting is fraai maar doordat we erg lang moesten wachten en de tafel naast ons steeds voorrang kreeg was de sfeer ook niet meer wat het moest zijn. Voor ons absoluut geen tweede keer meer.

22. Stephanie

Ik ben hier samen met mijn vriend 2de kerstdag (2011) geweest.
    Wat een goede sfeer, en wat een lekker eten!

We zaten helemaal op de bovenste verdieping (3de/4de?). Het restaurant ziet er heel mooi uit. Het eten was heerlijk. De kreeft is echt een aanrader.

Voor de naam LUX kan het je misschien een beetje afschrikken, maar de prijs viel erg mee. Rond de 30-40 euro voor een heerlijk luxe 3-gangen menu.

Zeker een aanrader!

23. Sebastiaan

Verrassing! Goede sfeer en leuk personeel.
    De kleine kaart bevat alleen maar toppers. Gekozen voor de Kreeft-curry. Erg goed! Hier komen we zeker nogmaals terug.

24. Mevr. Bevers

Heerlijk gegeten!
    Geweldige persoonlijke bediening!
    Gezellig knus!
    Veeeel te duur voor een student, maar..

voor Lux laat je wel een avondje stappen schieten!

25. Leuk restaurant in een van de leukste straten van Nederland! Eten goed, maar stevige prijzen!!

26. Een heel mooi en gezellig restaurant maar het eten is ondermaats!

27. Via via hebben we gehoord van Lux. We hebben hier heerlijk gegeten! De gerechten zijn formidabel! Service is uitstekend. De gezellige sfeer in het restaurant maakt de avond helemaal compleet. Alle ingrediënten die nodig zijn voor een heerlijke avond uit eten zijn aanwezig. Wij komen hier zeker terug. Van ons krijgt Lux een dikke 10!

28. Fam Visser uit Amsterdam

We hebben uitstekend gedineerd in een fantastische ambiance.

Dit was zeker niet de laatste keer. Chapeau voor de kok!

29. Dirk Jan Wassenberg

Na de vrijdagmiddagborrel met wat collega's op zoek naar een restaurant in de binnenstad van Den Bosch om wat te gaan eten.

We kwamen terecht bij LUX in de Korte Putstraat. Zonder ons opgeprikt te voelen hebben we heerlijk gegeten.

Zowel de voor- hoofd en nagerechten waren een verrassing.

Gaan we vaker doen!

30. Laatst bij Lux erg goed gegeten. Het was toch enige tijd geleden dat ik zo leuk en goed gegeten heb in Den Bosch. De ontvangst was erg hartelijk en vriendelijk. Gezellige starters als bijv. Happy Heilbot en mooie oesters. Hoofdgerecht Kreeft was erg goed. Bijzondere avond in een mooie ambiance.

31. Fam van der Kant

Gisterenavond werden wij compleet verrast. Na een gezellige middag in de Bossche binnenstad werden wij gastvrij onthaald en bediend bij Restaurant LUX.

Het was voor ons nieuw te ontdekken dat gastvrijheid /bediening en kwalitatief goede gerechten hand in hand kunnen gaan. Deze combinatie was voor ons een dikke 10. Wij weten zeker dat wij binnenkort dit eens uitgebreid gaan overdoen.

32. Hele goede service en een gezellige sfeer, toch was dit de laatste keer dat ik geweest ben. Ben inmiddels 3 keer geweest en de eerste keer heb ik uitmuntend gegeten! Was echt top, zo zou ik iedere week terugkomen, maar de tweede keer was al iets minder. De derde keer heeft mij doen besluiten dat dit de laatste keer was, de gerechten waren niet goed. De tournedos van mijn dochter was zwart van buiten, rood van binnen. De kreeftensoep die ik zelf had smaakte meer naar tabasco dan naar kreeft en helaas was mijn gekookte kreeft meer kauwgom dan kreeft.. Jammer. Wanneer de kok van de eerste avond weer terug is, ben ik ook weer terug, want ik ga niet meer betalen voor een restaurant waar ik geluk moet hebben of mijn gerecht wel lukt.

33. Heb hier heerlijk gegeten. Heb me laten verrassen met het LUX-menu en alle drie de gangen waren tongstrelend. De service was goed, vriendelijk personeel en ook de sfeer was goed. Dit restaurant was voor mij inderdaad luxe maar het was de prijs waard.

34. Zeer goed, lekker gegeten, bediening zeer vriendelijk. Gezellige sfeer.

35. Fam. Winkelman

Wij hebben afgelopen zaterdag genoten van het totale arrangement, zowel de diverse gangen als wijnen.

Mooie combinaties en perfekt geportioneerd.

Complimenten aan het team, in het bijzonder aan Knarf en Levi.

36. Geweldige avond gehad! Genoten van het heerlijke eten en de fantastische sfeer. Een aanwinst voor de Korte Putstraat!

Tot volgende week.

37. Prachtige tent. Beetje meer licht aan de muur boven mag, maar verder erg gezellig en hip. Het eten vond ik niet zo best. Spies van tonijn en coquille, waabij de tonijn veel te ver was gegaard en de coquille nog rauw. Behoorlijk prijzige kaart, misschien pech gehad met de toen aanwezige kok?

38. Super lekker gegeten, de service was heel goed. Het is een prachtige hippe zaak met tuin(!) voor de zomeravonden.

Echt een aanwinst voor de Korte Putstraat!

39. Wat een verademing in de Korte Putstraat, eindelijk iets bijzonders tussen alle bistro's... Lekker eten, luxe en goede ambiance en na het eten nog even wat drinken aan de bar: een echt avondje uit!

40. Schitterende zaak met veel sfeer en heerlijk gegeten (kreeft). Aanrader!

41. De kaart in dit restaurant is veel te klein, verder geen creativiteit op de borden. De prijs/ kwaliteit is veel te hoog.

Verder ziet de tent er wel geweldig uit.

42. Erg lekker gegeten, veel gerechten met kreeft voor een betaalbare prijs. De inrichting en ambiance is geweldig!