Le Bateau in Den Bosch

Deal Geniet van een heerlijk 5-gangendiner in het oergezellige Le Bateau, nu voor slechts 31,50!

Een oergezellig restaurant middenin de binnenstad van ‘s-Hertogenbosch. Klein, maar fijn! We kiezen voor de menselijke maat: in onze bediening en onze gerechten. Bovendien houden we het lekker en betaalbaar!

Waar de naam vandaan komt? Een kwestie van historisch besef. 's-Hertogenbosch beschikte eeuwenlang over een drukke binnenhaven, gesitueerd aan de huidige Vismarkt en de Visstraat, niet ver van ons restaurant. De handelsgeest van de Bosschenaar voerde hem overal naar toe.
Zo beschikten Bossche handelslieden in de 16e eeuw over een eigen nederzetting op het Deense eiland Schonen.

Gelegen in een van de oudste straatjes van onze oude hertogstad herinneren wij onze gasten graag aan de zeevaarderstraditie van onze voorouders. Bovendien varen er ook nog steeds bootjes over de Binnendieze, vlakbij ons restaurant!

Beleef het bijzondere Le Beteau nu extra voordelig met deze deal: je reserveert nu een heerlijk 5-gangendiner voor slechts 31,50!

39,50 31,50 -20%

1451021960 69

1. vermeiren

heerlijk gegeten

2. Jeroen Emmen

Fantastisch, gezellig, sfeervol, maar vooral ook lekker eten. Op je gemak 5 uur aanschuiven en half 11 voldaan huiswaarts. Zowel voor groepen, wij waren met 10, als voor een romantisch diner voor 2. Zeker aan te bevelen. Yves zorgt er mede voor dat je het naar je zin hebt

3. men. 10147 punten

We kwamen binnen op een rustig moment, maar even later zat het goed vol.
    De grill-mix is lekker en zeker goed van kwaliteit.
    Jammer dat je een erg klein bakje friet krijgt als je met meerdere mensen bent. Misschien had de gezellige meid het wat druk.
    De wijnen lekker. Hier kun je goed gezellig eten in een erg mooi restaurantje met leuke lieve medewerkers (eigenaars).

4. Yvonne & Tony

Heerlijk gegeten en heel super relaxte avond gehad. Ok, meiden in bediening laten wat steekjes vallen maar de kwaliteit van het eten en aandacht van de chef die regelmatig zijn gezicht liet zien maakte voor ons alles goed. Echt een aanrader!

5. Peter - Paul

We waren best wel nieusgierig na het lezen van alle recensies. Maar om een lang verhaal kort te maken: We hebben superlekker gegeten gisterenavond.

6. Het eten was niet slecht, maar zeker niet bijzonder. Wat het wel was, is schandalig overpriced. Ik was voor 2x voorgerecht, 2x hoofdgerecht en 4 drankjes maar liefst €112,- kwijt. Dit kwam met name door de waslijst aan gerechten die niet op de kaart staan, en waarvan je dus ook de prijs niet weet als je het besteld. Op die manier ben je dus opeens €42 aan het afrekenen voor een lapje vlees. Ik voel me te erg genaaid om hier ooit nog eens terug te gaan, maar mocht je hier wel willen gaan eten, laat je dan in ieder geval niet belazeren en vraag naar de prijzen.

8. We stonden met 4 groepen mensen te wachten buiten in de kou die allemaal hadden gereserveerd. Er werd verteld dat het nog minimaal 1 uur ging duren, we konden wel naar de zusterzaak het binnenhof. Hier nooit meer.

9. We kwamen binnen, dat zag er leuk uit. Alleen... dat is vreemd, het personeel zit afhaalchinees(?) te eten aan een tafel vlak bij ons. Oké... wij moesten echt heel lang wachten, het was niet eens druk. Het voorgerecht was super! Dat beloofde veel voor het hoofdgerecht. Nou we hadden bijna medelijden met de vis die we besteld hadden. In een soort van pittige kokos(?) saus. Was dit een soort van Frans/Thaise look? Nee, dit was de laatste keer.

10. Jackie Cook

11. Jos Valentijn

Maandag 27 januari, mijn eerste indruk van de zaak was goed en de serveerster gaf ons een warm onthaal. We hadden van vakantieveilingen een 3 gangen diner en na een glas wijn besteld te hebben kregen we uitleg over de keuzes die gemaakt konden worden. Om een lang verhaal kort te maken; we komen zeker terug, echt een aanrader!! Goede huiswijn, perfect eten en een zeer goede service. Mijn complimenten.

12. benny baginda

Onverwacht naar binnen gelopen en echt een geweldige avond gehad. Het eten was ontzettend lekker en met zorg bereid. Personeel was ook uiterst vriendelijk en alles werd op een mooi tempo na elkaar geserveerd een echte aanrader voor iedereen. Kortom een prima restaurant voor een zeer gezellige avond en heerlijk eten!

13. Wij haden een Groupon voucher gekregen en na het lezen van sommige recensies gingen wij met scepsis naar Le Bateau , op een zondag avond en hadden om 18.00 uur gereserveerd.
    Geen enkel probleem en bij aankomst werden uiterst netjes en beleefd ontvangen , jassen aannemen etc.
    Na uitleg gekregen te hebben over de gang van zaken , verliep de avond heel goed. Op geen enkel moment de indruk gekregen dat we niet welkom waren , juist heel attent. Eten was ook heel lekker . Wat wel het geval is dat het een klein restaurant is en de keuken dichtbij op het einde kwam een behoorlijke knoflook reuk het restaurant binnen, maar verder prima !

14. Laatste keer was slechte ervaring, jassen worden niet aangenomen en paraplu moet je zelf maar zien waar je deze laat. Bestelling van drinken duurt keer op keer erg lang en wordt 2x vergeten. Eten is lekker maar weinig. Je hebt niet het gevoel welkom te zijn.

15. Jet 206 punten

Tja, Le Bateau... Dit was echt de allerlaatste keer voor mij. Wij; mijn man en ik met een bevriend koppel hadden ruim vantevoren gereserveerd. Bij aankomst moesten we wachten in het aangrenzende cafe tot we gehaald werden. Yves, de eigenaar kwam erg amicaal vertellen (na heeeeel lang wachten) dat we plaats mochten nemen in zijn andere restaurant aan de overkant. Hier hadden we niet voor gekozen maar vooruit: een complementair voorgerecht wilden we daar wel nemen. Na 6 keer informeren ( en vele drankjes later) toch overgestoken naar Le Bateau. Aldaar weer ontzettend lang moeten wachten, andere gasten vroegen bij binnenkomst al lachend of we niet teveel honger en tijd genoeg hadden??! Lang verhaal kort: de bestelling werd niet volledig en op verschillende momenten gebracht. Wat betekende dat we om de beurt aan het eten waren. Inmiddels was het al zo laat dat we maar om de rekening hebben gevraagd. We waren het helemaal zat. Ongelooflijk dat zelfs de wacht- drankjes voor eigen rekening waren! Den Bosch heeft zoveel te bieden op culinair gebied dat het zonde is om hier je tijd te verdoen!

16. Op zaterdag 1 september gaan eten bij Le bateau met een voucher van groupon. Gekocht voor € 34,00 en goed voor 2 vier-gangen menu's. Oorspronkelijke waarde € 76,00. Om 19.45 uur gereserveerd. Bij aankomst alle tafels bezet. Ons werd verzocht om in het naastgelegen cafe een drankje te gebruiken, waarna we werden gehaald als er een tafel vrij was. Dit duurde ruim 3 kwartier. Het menu wat ons werd geserveerd had een werkelijke waarde van € 38,00. Pure misleiding en verlakkerij. De porties waren aangepast aan de prijs die wij voor de voucher hadden betaald. Dit was € 17,00 per menu en dik betaald. Alle gerechten leken op tapas. Een hoofdgerecht met een stukje varkenshaas van 80 gram!! Hoe verzin je het. Men heeft hier niets begrepen van deze aktie. Hier doe je aan mee om te laten zien wat je in huis hebt zodat je gasten inspireert om terug te komen. Dit werkt averechts, hier loop je met een weide boog omheen. Je zaak zoveel mogelijk volstouwen en in korte tijd zoveel mogelijk omzet willen maken ten kosten van de sfeer en kwaliteit. Dit was eens maar nooit meer!!

17. Overheerlijk!

Zoals altijd was het er erg lekker eten, vooral de salade met ossenhaas! Hmm.. van te voren gereserveerd, MET verzoek een apart tafeltje! het is inderdaad aan de kleine kant, maar zou het groter worden, is de sfeer weg!! Lekker zo laten!

18. Hier moet je niet gaan eten als je een gezellige avond bedacht had met een hapje en een drankje. Wij waren er om 18.30u en werden om 20.30u verzocht te vertrekken. Rekening 150 euro met drie personen. Dit heeft niets te maken met ruimte gebrek. Dit is veel willen verdienen in weinig tijd... Het eten was lekker, niet bijzonder in ieder geval niet iets waarvoor je in de rij hoeft te staan.

19. stephanie

Is en blijft een toptent! Het eten is altijd van goede kwaliteit en de service is super! Ja het is een klein restaurantje, maar dat maakt het juist zo geweldig! Mijn absolute favoriet!

20. Mark 18 punten

Afgelopen winter hier gegeten met vrienden. Puur toeval. Leuk kleine tent. Leuke kaart en zeer vriendelijk personeel. Leuke meiden! Verwacht geen hoog waardige keuken maar gewoon lekker eten voor een goede prijs.

21. Desiree Koning

Heerlijk gegeten!

22. Ben in dit restaurant geweest en was er niet kapot van. Vragen ze of je stokbrood en kruidenboter wil......nou lekker, doe maar. Staat dat apart op je rekening terwijl ze het op een manier brengen dat je het lekker krijgt als beginnetje. Reken dat dan door op je prijzen, komt mijn inziens beter over. Ook vind ik het veel te klein daar binnen. Je zit onderhand op de buurman z'n schoot. Het eten was goed maar niet bijzonder.

23. Beste mensen,

Ga hier alleen heen als je ruim, ruim de tijd hebt.

Wij arriveerden met een klein gezelschap van vrienden om 19u, en gaven aan dat we om 22u de trein moesten hebben. Omdat er geen 3 gangen menu op de kaart staat, vroegen we of ze ons aanraadden om 2 of 3 gangen in die tijd (3 uur) te bestellen. Een voorgerecht was geen enkel probleem.

Dat bleek, we ontvingen om half negen (!) ons voorgerecht, en na opnieuw gevraagd te hebben of het wel zou lukken om 5 over half tien ons voorgerecht.

Needless to say, naar de trein gesprint zonder toetje of koffie.

Dit was eens en nooit weer. Doet overigens niet af aan de aardige bediening en prima keuken. Echter, te meer we zeer open aan het begin waren over de maximale 3 uur die we hadden om er te eten en de absolute slakkengang die daarop volgde, weet ik genoeg.

24. Tahnee 120 punten

Ook ik kom al jaren bij Le Bateau. Het enige wat ik jammer vind is dat ze geen 3 gangenmenu meer hebben. Zo is het tegenwoordig wel wat duurder dan voorheen, maar het is en blijft de moeite waard om hier te eten. Vooral de kipsalade (vooraf) is een echte aanrader!

25. Beste restaurant van Den Bosch... Het lijkt wel dat je eten al op je tafel staat, voor je je bestelling hebt uitgesproken! Verrassende gerechten en de bediening is zeer vriendelijk en neemt de tijd voor uitleg (ook over gerechten die niet op de kaart staan).

Voor de rest lekker gezellig en knus! En ook zeer goede wijn!

26. Le Bateau is een klein knus restaurant waar je nog het een en ander voor elkaar kunt krijgen. Dit doordat de bediening de wensen direct aan de kok door kan geven. De prijzen zijn zeer redelijk. Jammer dat het niet een van de grootste restaurants is.

De eetzaal is krap en ook de tafels en stoelen zijn niet al te royaal. Je zit direct aan een drukke doorgaande straat, waardoor er wel altijd wat te bekijken is. Jammer dat men ook van buiten naar binnen kan kijken en er precies te zien is wat er op de tafels aan de raamzijde gegeten wordt. Vriendelijk personeel, redelijke menulijst. Leuk om een keer met twee a vier man te gaan eten. Je kunt gelijk het centrum in. De eerste kroeg ligt er al pal naast. Parkeren in de buurt is niet te doen. Kom met openbaar vervoer of zet je auto in de parkeergarage aan de visstraat.

27. Ik kom al jaren bij Le Bateau en ik heb nog nooit iets slechts gegeten daar. Ik ben altijd bediend met een lach en het is niet echt super duur. Zeker niet gezien het eten wat je ervoor krijgt!

28. De menukaart is erg mooi om te zien en wekt verwachtingen, maar het eten was erg vet waardoor de smaak niet goed uitkwam.

Het nagerecht was wel lekker.

De bediening kwam nogal zenuwachtig en daardoor soms onvriendelijk over.

Het restaurantje is wel sfeervol. Jammer dat het eten en de bediening niet navenant is.

29. Eten van top smaak en kwaliteit, beetje krab, wel zo zijn charme natuurlijk.
    Aanrader als je van goed en top kwaliteit vis en vlees houdt. Prijs aan de duurdere kant. Maar wel voldaan gevoel achteraf. Prima.

30. yvon van bladel

we hebben heel lekker geeten alleen jammer dat als je verzocht wordt in de tijd te wachten op een tafeltje wordt je niet op beurt geroepen alleen als je ZELF er naar gaat vragen normaal is die het eerst zit te wachten mag het eerst aan tafel is wel zo eerlijk hoef je niet van 20:15 tot 21:15 te wachten

31. Het is een super leuk tentje (leuke sfeer).Wel heel klein maar fijn.En een heele goede kwaliteit/bediening!

32. Erik van Weelden

Heel erg goed gegeten, zeer mooie en aparte inrichtig. Alles top!

33. jammer was dat nmen op een moment "eruit \'wordt gezet omdat men 2 keer de tafels gevuld willen hebben. we waren er om 19.00 en moesten om 20.30 vertekken., we vonden al verracht dat alle gerechten zo snel kwamen....jammer eten was prima

34. Arno de Brouwer

zeer goed restaurant waar ook nog met de wensen van de klant rekening gehouden word.